Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de setembre de 2019, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen a concurs places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral per al curs 2019/2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8630 de 09.09.2019
Número identificador:  2019/8412
Referència Base de Dades:  008056/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 2 de setembre de 2019, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen a concurs places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral per al curs 2019/2020. [2019/8412]

En compliment del que disposa el Decret 174/2002, de 15 d'octubre (DOGV 22.10.2002), del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari, aquest Rectorat ha resolt convocar a concurs les places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral que s'indiquen en l'annex I de la present resolució, d'acord amb les bases següents:



1. Normes generals

Els dits concursos es regiran pel que disposa el capítol I del títol IX de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE 24), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril (BOE 13), pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre (DOGV 22.10.2002), del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari, per la normativa de la Universitat d'Alacant per la que es regulen els processos de selecció per a la contractació d'ajudants, professorat ajudant doctor/a i professorat associat/da, aprovada per Consell de Govern de 17 de maig de 2018 (BOUA de 17 de maig) per la Instrucció de Secretaria General i del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, les comunicacions i les notificacions en els processos de selecció per a la contractació de professors ajudants doctors i doctores, ajudants i professors associats o professores associades i altra normativa de caràcter general que resulte d'aplicació.



De conformitat amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2013 pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Existeix infrarepresentació de les dones en la categoria de professor/a associat/da de l'àrea de Didàctica de l'expressió corporal, Economia Aplicada, Filologia Catalana, Dret Processal i Estadística i investigació operativa.

– Existeix infrarepresentació dels homes en la categoria en la categoria de professor associat/da de l'àrea de Filologia Francesa i Teoria de la Literatura i Literatura Comparada.

La Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, anima especialment al col·lectiu infrarepresentat en les distintes categories i àrees a concursar a les places d'aquesta convocatòria on hi ha dita infrarepresentació.





2. Requisits

2.1. El compliment dels requisits per a concursar a cada una de les figures de personal docent i investigador contractat laboral, indicats en els apartats 2.2, 2.3 i 2.4 següents, haurà d'estar referit sempre a la data d'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs i mantindre's fins a la data de formalització del contracte.



2.2. Requisits generals comuns:

a) Tindre complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.



c) No haver sigut separada o separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a què exercien en el cas del personal laboral, en el que haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

d) Les o els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de tindre un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.3. Requisits generals per a cada figura:

Dels requisits indicats a continuació, quan es tracte d'estar en possessió d'un títol acadèmic i la o l'aspirant haja realitzat els estudis corresponents fora de l'Estat espanyol, aquests hauran d'estar homologats, i en cas de candidates o candidats amb títols de la Unió Europea hauran de presentar bé l'homologació o bé la credencial de reconeixement a efectes professionals. Quan el títol requerit siga el de doctor, haurà de disposar de l'homologació o equivalència al nivell acadèmic de doctor, d'acord amb el que preveu el RD 967/2014, de 21 de novembre.



Per a places de professorat associat/da: ser especialista de reconeguda competència i acreditar estar exercint, fora de l'àmbit acadèmic universitari, una activitat remunerada laboral, professional o en l'administració pública, per a la que capacite el títol acadèmic que posseïsca, i haver-ho fet durant un període mínim de tres anys dins dels cinc anteriors (art. 10.1 Decret 174/2002).

Posseir una titulació universitària oficial.

2.4. Requisits específics:

Per a aquelles places que així ho requerisquen i sempre que es faça constar en la descripció continguda en l'annex I, es podrà sol·licitar el compliment els següents requisits específics:

2.4.1. Requisit de titulació, consistent a estar en possessió d'una titulació superior específica.

2.4.2. Requisit lingüístic, consistent en el coneixement del valencià i/o d'una determinada llengua estrangera. Els aspirants hauran d'acreditar el nivell del mateix establit per a cada plaça.

2.4.3. Requisit específic d'habilitació o capacitació quan la seua possessió siga necessària per a la realització de determinades tasques o maneig d'animals amb finalitats d'experimentació, científics i de docència.

2.4.4. Per a places de professorat associat/da es podrà exigir el requisit de desenvolupar una activitat professional concreta.



3. Presentació telemàtica de sol·licituds

Els qui desitgen prendre part en els concursos presentaran en el termini de 10 dies hàbils explicats a partir de l'endemà de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per cada plaça sol·licitada, la corresponent instància conforme al model oficial, que haurà de ser emplenada i enviada a través de l'aplicació informàtica disponible en Seu electrònica, (https://seuelectronica.ua.es/) Tràmits, Sol·licitud de contractació de personal docent en règim laboral, o en la següent adreça: https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites/iniciartramite?pCodigoTramite=TRAM_CONTPDILABSOL



En aquesta mateixa aplicació haurà d'adjuntar-se la documentació que s'indica en la base 3.3. Haurà d'adjuntar-se escanejada en format JPG, PDF, DOC i DOCX. Es recomana una resolució de 200ppp i escanege en blanc i negre. La grandària màxima de tota la documentació a adjuntar no podrà superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'empraran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica. En la Guia per a la presentació de la sol·licitud que es troba disponible en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació, Accés PDI pot consultar-se tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds.





La Universitat d'Alacant garantirà almenys un punt d'accés general en Registre General, en el seu horari d'atenció al públic, a través del qual es facilite, de forma senzilla, l'accés electrònic a la informació i serveis de la seua competència, presentació de sol·licituds i recursos o l'accés a les notificacions i comunicacions

3.1. Taxa per drets de participació

D'acord amb l'art. 14.4-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 30.12.2017), l'import de la taxa és de 27,40 euros.

Podrà abonar-se directament des de l'aplicació quan realitze la sol·licitud o accedir posteriorment des del seu expedient d'Administració Electrònica.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial. (Llei taxes Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 %. En ambdós casos hauran de presentar fotocòpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat de, almenys, 3 mesos amb anterioritat a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció seran requisits que no hagueren rebutjat, en el termini de què es tracte, oferta d'ocupació adequat ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes es realitzarà per mitjà d'una declaració escrita del sol·licitant. Ambdós documents hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud.

Els documents acreditatius d'alguna de les situacions d'exempció de taxes arreplegades en els apartats a a d hauran d'adjuntar-se en l'apartat «Justificant exempció de taxes» de l'aplicació informàtica.

Si el pagament realitzat no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar haurà de realitzar el pagament de la taxa completa i posteriorment sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2. Traducció de documents.

Aquells documents acreditatius dels indicats en la base 3.3 següent que es presenten en un idioma diferent d'algun dels oficials a la Comunitat Valenciana, hauran d'anar acompanyats de traducció per intèrpret jurat.

3.3. Documentació a adjuntar en la sol·licitud. Hauran d'annexar-se en l'apartat «Documents adjunts» de l'aplicació informàtica

a) Copia del DNI, o en cas de persones estrangeres, del document que acredite la seua identitat i data de naixement.

b) CURRICULUM, que només serà vàlid si s'ajusta al model de l'annex II. Aquest document haurà d'annexar-se en l'apartat «Curriculum vitae» de l'aplicació informàtica.

c) Copia simple dels documents acreditatius dels mèrits al·legats en el currículum. Hauran d'incloure's en els apartats 1.1 a 5.2 de l'aplicació informàtica. Podran agrupar-se tots els documents corresponents a un epígraf i adjuntar-se en un únic document.

Només es valoraran els mèrits complits en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds i no s'admetrà documentació acreditativa dels mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d'esmenes o reclamacions indicat en la base 6.1. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no seran tinguts en compte.

D) copia de les certificacions acadèmiques, en la qual consten les qualificacions obtingudes en les titulacions oficials que posseïsca i en els estudis conduents a l'obtenció del títol de doctor (si no es presentara no podrà ser valorada en l'apartat corresponent del barem). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales contemplades en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, s'haurà d'aportar justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració del seu expedient. Hauran d'incorporar-les en els apartats 1.1 i 1.3. de l'aplicació informàtica.

i) Per a l'acreditació del requisit arreplegat en la base 2.2.d, haurà d'aportar fotocòpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. La no presentació no serà causa d'exclusió, però en defecte d'açò, la Comissió de Selecció podrà realitzar una prova de nivell que garantisca una adequada capacitat de comunicació oral i escrita en almenys una de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

f) Els qui sol·liciten plaça en la qual s'establisca un requisit específic de titulació o professional, segons el que estableix les bases 2.4.1 i 2.4.4, hauran de presentar la documentació acreditativa de complir aquest requisit.

g) Els qui sol·liciten plaça en la qual s'establisca com a requisit específic un perfil lingüístic, en relació amb la base 2.4.2., hauran d'aportar fotocòpia del document que acredite el nivell de coneixement de la llengua corresponent.

Per a les places en les quals s'establisca com a requisit específic el coneixement de valencià, s'aportara fotocòpia del certificat de Capacitació Docent en Valencià de la Conselleria amb competències en matèria de i educació; certificat de nivell C1, nivell mitjà o el seu equivalent homologat dels cursos de valencià de la Universitat d'Alacant, o document equivalent expedit per qualsevol altra de les universitats de l'àmbit lingüístic català, certificat de Grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o document equivalent expedit per la Generalitat de Catalunya o pel Govern de les Illes Balears.



Per a les places en les quals s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement d'una determinada llengua estrangera, hauran d'aportar fotocòpia del document que acredite el nivell del Marc Comú Europeu de Referència (MCER) establit per a cada plaça, segons la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant que es pot consultar en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació en la següent adreça: https://s.oa.es/BNR

En el cas de cursos realitzats pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant s'haurà d'acreditar l'equivalència dels mateixos amb el nivell del MCER. Per a açò s'ha d'adjuntar fotocòpia del títol amb el revers del mateix on conste tal circumstància o el certificat electrònic disponible en UACloud /eAdministración /Tràmits laborals/ Certificat de Formació, on s'especifica aquesta equivalència.



Les persones de països on la llengua oficial siga la requerida per a l'accés a la plaça, podran certificar el nivell d'idioma requerit amb els següents títols acadèmics, cursats en la llengua estrangera corresponent en centres que no depenguen del sistema educatiu espanyol:



Secundària: B2

Batxiller: C1

Aquesta documentació serà remesa des del Servei de Selecció al Servei de Llengües per a realitzar la consulta de la seua validesa a aquests efectes.

Es podrà sol·licitar a l'interessat la traducció del títol en els casos en què a causa de l'idioma siga necessari, així com un informe de l'organisme competent que acredite la llengua vehicular d'aquest, sempre que de la documentació presentada no es desprenga aquesta circumstància.

3.3.2. Per a les figures a continuació indicades, a més:

Places de professorat associat/da:

1. Còpia del títol universitari oficial o de la certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del mateix i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. S'incorporarà en l'apartat «Títol Acadèmic» de l'aplicació informàtica.



2. Còpia de, almenys, un dels documents següents admissible en dret que prove fefaentment el compliment del requisit establit en la base 2.3.c:

2.1. Informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (no es tindrà en compte el període de beca que, per existir cotitzacions a la seguretat social, apareguen en aquest informe) o mutualitat corresponent.

2.2. En cas de ser emprades o empleats públics (personal funcionari o contractat), també es podrà acreditar amb el certificat de serveis prestats o full de serveis.

2.3. Certificat del col·legi professional corresponent on conste expressament que es troba en situació d'alta com exercent i des de quina data.

2.4. Certificació del responsable de la gestió de personal de l'empresa que prove que s'ha realitzat l'activitat laboral o professional amb caràcter retribuït.

En qualsevol cas, els documents presentats hauran de deixar constància de l'exercici d'una activitat remunerada laboral, professional o en l'Administració pública, fora de l'àmbit acadèmic universitari, amb una antiguitat d'almenys 3 anys dins dels últims 5.

Només s'admetran aquests documents expedits, com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria.

S'incorporaran en l'apartat «Requisit activitat laboral» de l'aplicació informàtica.

3.4. La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents ja presentats, acreditatius del compliment dels requisits, o dels mèrits al·legats en el currículum.



4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament «112 -Convocatòries de concurs per a la provisió de places de professorat laboral temporal». La finalitat del dit tractament de dades personals serà la gestió i resolució de la convocatòria. La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió d'interès públic i en el consentiment de l'interessat.



En el marc dels tractaments mencionats, les seues dades no se cediran a tercers excepte obligació legal.

Pot exercitar els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades, de limitació i oposició al seu tractament, així com a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seues dades, quan procedisquen, davant de la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu Electrònica ((https://seuelectronica.ua.es).



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents així com la informació d'altres actes que d'ella es deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.



Les publicacions si realitzaran en Seu electrònica i podran consultar-se, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció i Formació, a través de la següent adreça https://s.oa.is/9elK i en la pàgina web del centre corresponent.



5.2. En el cas d'haver de realitzar alguna notificació individual es realitzarà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses segons s'arreplega en la base 5.1. A partir de l'endemà de publicar-se les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, que tramitaran accedint al seu expedient electrònic. No s'admetrà documentació acreditativa dels mèrits una vegada finalitzat aquest termini.

6.2. Una vegada resoltes es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses, en el mateix lloc.

6.3. No procedirà devolució alguna dels drets de participació en processos selectius en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.



7. Comissions de selecció

7.1. Els concursos seran jutjats per les corresponents comissions de selecció, que estaran integrades per cinc membres de ple dret i els seus respectius suplents. A les sessions podrà assistir un membre de cada una de les seccions sindicals amb representació en Taula Negociadora, que tindrà veu però no vot, i haurà de complir els mateixos requisits que els membres de la Comissió.

Les comissions tindran una composició equilibrada entre dones i homes, tret que no sigui possible per raons fundades i es regiran per les regles establertes en la normativa de la Universitat d'Alacant per la que es regulen els processos de selecció per a la contractació d'ajudants, professorat ajudant doctor/a i professorat associat/da, aprovada per Consell de Govern de 17 de maig de 2018 (BOUA de 17 de maig).



7.2. El nomenament dels membres de cada comissió de selecció es farà públic en Seu electrònica, amb anterioritat a l'inici de les seues actuacions.

7.3. La Comissió vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, així com la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat adoptant en el procediment les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.



8. Sistema de selecció

El sistema general de selecció es regirà de forma d'acord amb l'aplicació del barem arreplegat en l'annex III d'aquesta convocatòria i la puntuació mínima que s'haurà d'obtindre per a l'adjudicació de la plaça serà de 35 punts.

La Comissió, després de la seua constitució i prèviament a l'examen dels expedients de les o dels aspirants, haurà d'acordar:

a) El sistema de selecció que constarà, en tot cas, de l'aplicació del barem i, opcionalment, de la celebració d'una entrevista o supòsit pràctic. Aquesta entrevista, o supòsit pràctic, haurà d'ajustar-se a allò que s'ha establit a continuació:

– Es tractarà d'un acte complementari per a valorar l'adequació de les o dels aspirants a la plaça convocada, i tindrà en tot cas un valor màxim de 20 punts.

– Una vegada establida l'entrevista o supòsit pràctic, tindrà un caràcter obligatori, per la qual cosa els que no es personen en el dia, l'hora, i el lloc fixats en la corresponent resolució de la convocatòria, que es publicarà amb una antelació mínima de 5 dies hàbils a comptar del següent al de la publicació, es considerarà que han perdut el seu dret en el concurs.

– Se celebrarà després de l'aplicació del barem, convocant només les o els aspirants que hagen obtingut una puntuació igual o superior a la puntuació mínima establida en aquesta base.

– L'ordre de realització de les entrevistes serà l'alfabètic, començant per la lletra «F», d'acord amb la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

b) Els criteris de valoració específics del barem en aquells apartats que així es preveja i, si és el cas, els de l'entrevista o supòsit pràctic.



Aquests acords es publicaran en Seu electrònica.



9. Resolució del concurs

9.1. En el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació de la relació definitiva de persones admeses i excloses, la Comissió publicarà en Seu electrònica:

a) Si el sistema de selecció consisteix únicament en l'aplicació del barem, la relació de les o els aspirants admesos amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem, la puntuació final i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, el nombre de candidates o candidats com a places a cobrir. Aquesta proposta estarà constituïda per els qui tinguen major puntuació.

b) En el cas que s'establisca la realització d'entrevista o supòsit pràctic, després de l'aplicació del barem la Comissió publicarà la relació de les o els aspirants admesos amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem i la convocatòria a la realització de l'entrevista o supòsit pràctic segons l'establit en la base anterior.



Realitzada l'entrevista o supòsit pràctic, la Comissió publicarà la puntuació final (que arreplegarà tant la puntuació total del barem com la de l'entrevista o supòsit pràctic) i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, el nombre de candidates o candidats com a places a cobrir. Aquesta proposta estarà constituïda pels qui tinguen major puntuació.

En el cas que en la base 1a s'haja fet constar infrarepresentació d'algun dels gèneres i es produïra un empat en la puntuació total del procés, per a dirimir aquest empat s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).



Contra la proposta cal presentar reclamació en Seu electrònica dirigida a la Comissió, en el termini de 5 dies hàbils a explicar des del següent a la seua publicació.

9.2. Resoltes les reclamacions, en un termini màxim de deu dies a comptar des del següent a la data final de presentació d'aquestes, o transcorregut el termini sense que s'hagen produït, la Comissió publicarà, en Seu electrònica, l'acta de resolució i elevarà la proposta de resolució definitiva al rector. El procés podrà concloure amb la proposta de la Comissió de no proveir la plaça convocada si cap aspirant aconseguira la puntuació mínima en l'aplicació del barem, o en cas d'haver sigut convocada l'entrevista o supòsit pràctic, no concorreguera a ella cap concursant.

Contra la resolució es podrà interposar en Seu electrònica recurs d'alçada davant el rector en el termini d'un mes a comptar des del dia següent a la seua publicació, conforme als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 de desembre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.3. Si les comissions no expressen la seua voluntat en sentit contrari, i realitzada la proposta de provisió definitiva, es constituirà una relació de reserva d'ocupació amb les o els aspirants que hagen obtingut o superat la puntuació mínima establida, ordenada per puntuació de major a menor, que podrà utilitzar-se per a cobrir necessitats de docència sobrevinguda en places de les mateixes característiques durant el mateix curs acadèmic en què es convoque la plaça i el següent. En qualsevol cas, si la persona proposada no formalitza el contracte es procedirà a cridar per ordre de puntuació a l'aspirant o aspirants que hagen superat la puntuació mínima exigida.

9.4. El rector resoldrà l'adjudicació definitiva, que es farà pública en Seu electrònica.

Contra aquesta resolució, es podrà interposar recurs davant de la Jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, d'acord amb l'art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; el dit termini computarà a partir de la publicació d'aquesta.

9.5. El termini arreplegat en la base 9.1 anterior podrà ampliar-se, d'acord amb l'art. 32.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, fins a 15 dies hàbils més, a petició de la presidenta o president de la Comissió de Selecció corresponent dirigida al vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, sempre que aquesta es formule d'acord amb el que estableix l'apartat 3r de la dita disposició. Aquesta ampliació es farà pública en Seu electrònica.

Transcorregut el termini sense que s'haja realitzat la publicació de la valoració inicial, el rector nomenarà nova Comissió per a la resolució de la convocatòria de la plaça corresponent.



10. Firma del contracte

10.1. Els contractes laborals del personal docent i investigador es formalitzaran per escrit d'acord amb el model que a aquest efecte ha aprovat el Consell de Govern d'aquesta Universitat.

10.2. Les activitats docents i investigadores que s'especifiquen en la convocatòria en cap cas suposaran, per a qui obtinga la plaça, un dret de vinculació exclusiva a elles, ni limitarà la competència de la Universitat d'Alacant per a assignar-li obligacions docents relacionades amb el seu camp de coneixement quan quede justificat per raons acadèmiques.



10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament, en matèria d'incompatibilitats.

10.4. Les retribucions s'establiran d'acord amb allò que s'ha regulat en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, considerant aquelles variacions que aproven els òrgans competents d'aquesta Universitat, segons s'arreplega en l'annex IV.

10.5. Els efectes d'inici del contracte seran des de la data de formalització d'aquest, que haurà d'efectuar-se segons s'estableix en el punt següent. La finalització dels contractes vindrà especificada en el citat annex I de la convocatòria. En el cas de les places en què s'indique duració «Condicionada», s'entendrà que són places la finalització de contracte del qual es produirà bé a la finalització del curs acadèmic, o bé en la data en què acabe la causa que va donar lloc a la creació de la plaça convocada i que es detalla, si aquesta es produeix en data anterior.



10.6. En el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l'adjudicació definitiva, la persona proposada, haurà d'acreditar en la Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador amb documents originals que compleix els requisits relacionats en la base 2, i haurà de formalitzar el contracte i/o alta en el règim de la Seguretat Social corresponent. Per al requisit establit en la base 2.2.b s'haurà d'aportar certificat mèdic que acredite posseir les dites capacitats i aptituds. A aquests efectes, els reconeixements es podran realitzar a través dels serveis mèdics existents en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.



10.7. Si no es formalitza el contracte en el termini establit en aquesta base, per causa imputable a la interessada o interessat, aquest perdrà el seu dret, llevat que el dit termini haja sigut ampliat, a petició motivada de la candidata o candidat formulada amb anterioritat a l'expiració d'aquest, pel Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat, i oït el director o directora del Departament a què està adscrita la plaça.





11. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius es que deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant del rector, de conformitat amb el que disposem els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 2 de setembre de 2019.– El rector, p. d. (R Rectoral 19.05.2016), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Penadés Martínez.







ANNEX I



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 46

PLAÇA: DC04625

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL

DEPARTAMENT: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN L'ASSIGNATURA INVESTIGACIÓ EN CIÈNCIES DE L'ACTIVITAT FÍSICA I L'ESPORT. HORARI DE MATÍ.



DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 8 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT D'EDUCACIÓ

REQUISIT LINGÜÍSTIC: CONEIXEMENT DE VALENCIÀ A NIVELL C1

REQUISIT TITULACIÓ: GRAU EN CIÈNCIES DE L'ACTIVITAT FÍSICA I DE L'ESPORT O LLICENCIATURA EQUIVALENT



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 8

PLAÇA: DC04248

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA FRANCESA

DEPARTAMENT: FILOLOGIES INTEGRADES

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN ASSIGNATURES DEL GRAU D'ESTUDIS FRANCESOS (PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES II I MANIFESTACIONS CULTURALS I ARTÍSTIQUES FRANCESES DELS SEGLES XIX I XX)

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES

COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 6

PLAÇA: DC04694

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: TEORIA DE LA LITERATURA I LITERATURA COMPARADA

DEPARTAMENT: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN ESTÈTICA LITERÀRIA I QUALSEVOL ALTRA TASCA QUE LI ASSIGNE EL DEPARTAMENT.

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA A LA SITUACIÓ DE LA PLAÇA NÚM. DC04111

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES

REQUISIT LINGÜÍSTIC: CONEIXEMENT D'ANGLÈS A NIVELL B2



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 82

PLAÇA: DC00422

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: ECONOMIA APLICADA

DEPARTAMENT: ECONOMIA APLICADA I POLÍTICA ECONÒMICA

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN POLÍTICA ECONÒMICA, ECONOMIA DEL SECTOR PÚBLIC, POLÍTICA FISCAL I ECONOMIA DE LES COMUNITATS AUTÒNOMES I HISENDES LOCALS

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 8 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT C. ECONÒMIQUES I EMPRESARIALS



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 102

PLAÇA: DC04319

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA CATALANA

DEPARTAMENT: FILOLOGIA CATALANA

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN LLENGUA I LITERATURA CATALANES PER A L'ENSENYAMENT. HORARI DE MATÍ.

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 8 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA A LA SITUACIÓ DE LA PLAÇA NÚM. DF02016

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES

REQUISIT TITULACIÓ: GRAU EN FILOLOGIA CATALANA O LLICENCIATURA EQUIVALENT



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 114

PLAÇA: DC04695

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: DRET PROCESSAL

DEPARTAMENT: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL

ACTIVITAT: DOCÈNCIA EN DRET PROCESSAL CIVIL. HORARI DE MATÍ I VESPRADA.

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA A LA SITUACIÓ DE LA PLAÇA NÚM. DC04028

CENTRE: FACULTAT DE DRET

REQUISIT LINGÜÍSTIC: CONEIXEMENT D'ANGLÈS A NIVELL B2



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 189

PLAÇA: DC04696

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA

DEPARTAMENT: CIÈNCIES DEL MAR I BIOLOGIA APLICADA

ACTIVITAT: COL·LABORAR EN LES TASQUES DOCENTS QUE LI ASSIGNE EL DEPARTAMENT

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA A LA SITUACIÓ DE LA PLAÇA NÚM. DC03692

CENTRE: FACULTAT DE CIÈNCIES





ANNEX III

Barems per a la contractació de personal docent

i investigador en règim laboral temporal



(Aprovat per Consell de Govern de 27 de maig de 2010. BOUA de 2 de juliol. Modificat per Consell de Govern de 29 d'octubre de 2015. BOUA de 3 de novembre)



a) Criteris de valoració dels mèrits al·legats a partir dels cinc apartats bàsics:



1. Formació acadèmica (100 punts)

1.1. Expedient acadèmic global de la titulació (màxim 32 punts)



S'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic, avaluada sobre 10, de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 3,2.

1.2. Expedient acadèmic específic de la titulació (màxim 64 punts)



S'aplicarà la nota mitjana, avaluada sobre 10, de les assignatures específiques de l'expedient acadèmic de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitja que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 6,4.

1.3. Estudis que permeten obtenir el doctorat (2). (màxim 28 punts)



Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat s'hagen finalitzat, s'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic de doctorat, avaluada sobre 10 (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 2,8. Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat no s'hagen finalitzat però se n'haja completat com a mínim el 50 %, es calcularà la nota mitjana de les assignatures cursades fins al moment i es multiplicarà pel factor 1,6.



1.4. Doctorat (màxim 42 punts)

Es considerarà aquest criteri: títol de doctor, 30 punts; premi extraordinari de doctorat, 6 punts; doctorat europeu, 6 punts.

1.5. Cursos universitaris oficials de postgrau (màxim 12 punts)



Es valorarà un màxim de 0,2 punts per cada crèdit en cursos oficials de postgrau.

1.6. Altres titulacions universitàries afins diferents de la considerada en l'apartat 1.1 (màxim 12 punts)

1.7. Altres mèrits relacionats amb la formació acadèmica no inclosos en els apartats anteriors (màxim 8 punts)





(1) Quan l'expedient acadèmic està avaluat segons l'escala establida en el Reial decret 1497/1987, aprovat: 1, notable: 2, excel·lent: 3 i matrícula d'honor: 4, per a traslladar el seu valor a una qualificació entre 5 i 10 (escala establida en el Reial decret 1125/2003) s'aplicarà l'expressió 4 + (1/6)x + x2 – (1/6)x3, en què x és la qualificació en l'escala entre 1 i 4. Una qualificació de convalidat que no especifique la qualificació d'origen serà equiparable a l'aprovat. Quan els plans d'estudis estiguen estructurats en crèdits es ponderarà la nota de cada assignatura pel quocient entre el nombre de crèdits de l'assignatura i el total de crèdits considerats (nota mitjana = ( (nota assignatura i) * (nombre de crèdits assignatura i)) / (total crèdits considerats)). Si els plans d'estudis no estan estructurats en crèdits, la nota mitjana es calcularà com la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les assignatures considerades (Nota mitjana = ( (nota assignatura i)) / (nombre d'assignatures considerades)). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales previstes en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, el candidat haurà d'aportar justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració del seu expedient; en cas contrari i sempre que hi haja algun dubte referent a aquest aspecte, es considerarà que les seues qualificacions són equiparables a l'aprovat.



(2) Per a poder valorar aquest apartat s'haurà d'acreditar, si escau, que els estudis que permeten obtenir el doctorat corresponen a un programa oficial de postgrau (segons estableix el Reial decret 56/2005) o a un període formatiu d'un programa de doctorat (segons estableix el Reial decret 1393/2007) o a un període formatiu d'un programa de doctorat (segons estableix el Reial decret 1393/2007) o els distints supòsits d'accés en funció de les titulacions oficials universitàries ja cursades (segons s'estableix en el Reial decret 99/2011).

2. Experiència docent (100 punts)

2.1. Docència en titulacions oficials universitàries (màxim 64 punts)



S'aplicarà un màxim de 16 punts per curs acadèmic a temps complet. La docència per curs acadèmic a temps parcial es valorarà de manera proporcional segons la dedicació.

Per cada crèdit en el qual s'haja col·laborat durant la vinculació a una institució d'ensenyament superior com a contractat en formació dins d'un programa acollit a l'Estatut del personal docent i investigador en formació (EPIF) o figures equivalents en etapes anteriors a l'aprovació d'aquest Estatut (becari FPI, FPDI o FPU) s'aplicarà un màxim de 0,4 punts.

2.2. Cursos i seminaris impartits en l'àmbit universitari (màxim 36 punts)

Es computarà un màxim de 9 punts per cada 220 hores impartides.



2.3. Docència no universitària (màxim 12 punts)

S'aplicarà un màxim de 3 punts per curs acadèmic en ensenyament en centres oficials.

2.4. Altres cursos i seminaris impartits (màxim 8 punts)

S'aplicarà un màxim de 2 punts per cada 220 hores impartides.

2.5. Activitats relacionades amb la innovació i millora de la qualitat docent (màxim 16 punts).

Quan l'activitat tinga la seua equiparació en hores s'aplicarà un màxim de 8 punts per cada 220 hores.

2.6. Altres mèrits relacionats amb l'experiència docent no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



3. Experiència investigadora (100 punts)

3.1. Publicacions científiques (llibres, capítols de llibres i publicacions en revistes periòdiques) i patents internacionals en explotació (màxim 38 punts)

3.2. Contribucions a congressos i conferències científiques (màxim 17 punts)

3.3. Participació en projectes d'investigació obtinguts en convocatòries públiques o contractes d'investigació amb empreses o amb l'administració (màxim 13 punts)

3.4. Beques d'investigació i estades en altres universitats i centres d'investigació després d'haver conclòs els estudis (màxim 12 punts)

Les beques d'investigació obtingudes en convocatòries públiques es valoraran amb un factor 2 davant de les obtingudes per adjudicació directa.

Cada mes de gaudi de beca d'investigació o d'estada es valorarà amb un màxim de 0,6 punts.

3.5. Direcció de tesis doctorals, tesis de llicenciatura i altres treballs de investigació (màxim 8 punts)

La direcció d'una tesi doctoral es valorarà amb un factor 3 davant de la resta de treballs.

3.6. Patents nacionals en explotació, dissenys i altres resultats de la investigació (màxim 8 punts)

3.7. Altres mèrits rellevants d'investigació no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



4. Experiència professional (100 punts)

4.1. Anys d'exercici professional (màxim 65 punts)

Activitats professionals que tinguen relació amb la plaça. Es computarà un màxim de 13 punts per any d'activitat professional a temps complet i fraccions proporcionals si és a temps parcial.

4.2. Categoria i grau de responsabilitat en el lloc de treball (màxim 35 punts)



5. Altres mèrits rellevants (100 punts)

5.1. Coneixement del valencià (màxim 50 punts)

Els nivells de valencià es valoraran segons la certificació expedida per la Universitat d'Alacant o per les universitats de l'àmbit lingüístic català, per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per certificats equivalents segons la Taula d'Equivalències dels Certificats de Valencià aprovada pel Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, amb l'escala següent: Nivell B1 o Elemental (12,5 punts); Nivell B2 (25 punts); Nivell C1 o Mitjà (37,5 punts), i Nivell C2 o Superior (50 punts).

5.2. Altres aspectes no considerats en els apartats anteriors (màxim 50 punts)

Es valoraran aspectes com ara premis i distincions, gestió acadèmica, coneixement d'altres idiomes, acreditació per a altres figures de professor universitari contractat, etc.



Per a la baremació d'aquests apartats, les comissions tindran en compte amb caràcter general els principis següents:

– Cadascun dels mèrits serà valorat en un únic concepte.

– En el cas que algun dels concursants sobrepasse la puntuació màxima establida en qualsevol dels apartats o subapartats considerats s'establirà un criteri de proporcionalitat entre les puntuacions de tots els concursants. És a dir, al concursant que sobrepasse la puntuació màxima en un apartat se li concedirà la puntuació màxima en aquest apartat, mentre que la puntuació de la resta de concursants es farà de manera proporcional. Per fer-ho, tant la puntuació aconseguida en cadascun d'aquests apartats com la puntuació total aconseguida en el concurs s'ha de considerar exclusivament com una mesura relativa establida pel que fa a la resta dels candidats del mateix concurs. Pel mateix motiu, en cap cas aquesta puntuació pot ser extrapolable o comparable amb l'obtinguda en un altre o en altres concursos als quals es puga presentar cada candidat. En el cas que la convocatòria establisca una puntuació mínima per a l'adjudicació de la plaça, aquesta i només aquesta puntuació mínima s'obtindrà de manera individualitzada sense tenir en compte el criteri de proporcionalitat detallat en aquest punt; és a dir, les puntuacions se saturaran, si cal, a la puntuació màxima en cada apartat sense tenir en compte les puntuacions de la resta de concursants.



– Les comissions han de puntuar cada mèrit al·legat sobre la base del seu grau d'afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu. A aquests efectes, i una vegada valorat un mèrit, aquest es multiplicarà per un coeficient corrector segons la seua afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu, d'acord amb els criteris següents:

· Grau d'afinitat complet (totalment emmarcat en el context de la plaça o de l'àrea de coneixement): 1

· Grau d'afinitat alt (molt afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,8

· Grau d'afinitat mitjà (afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,4



· Grau d'afinitat baix (poc afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,2

· Grau d'afinitat nul (no hi ha cap afinitat amb la plaça o àrea de coneixement): 0

Els mèrits corresponents a l'apartat 5.1 no es veuran afectats per aquests coeficients correctors; és a dir, la valoració d'aquest apartat es farà exclusivament d'acord amb el que s'hi estableix.



b) Adequació específica segons la naturalesa de cada contracte

La puntuació obtinguda en els cinc apartats anteriors configurarà la puntuació preliminar de cada candidat, que serà ponderada per a cadascuna de les figures contractuals d'acord amb els criteris següents per a obtenir la valoració final dels mèrits:



 

  Professor ajudant doctor Ajudant Professor associat

Valoració % Valoració % Valoració %

Formació acadèmica 15 % 50 % 15 %

Activitat docent 20 % 15 % 15 %

Activitat investigadora 55 % 25 % 10 %

Activitat professional 5 % 5 % 55 %

Altres mèrits 5 % 5 % 5 %





c) Aplicació, si escau, dels mèrits preferents segons la normativa vigent:

1. Es considerarà mèrit preferent estar acreditat per a participar en els concursos d'accés als cossos docents universitaris (Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats). Al candidat que adduïsca aquest mèrit preferent se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits.

2. Es considerarà mèrit preferent per al cas dels professors ajudants doctors l'estada del candidat en universitats o centres d'investigació de prestigi reconegut, espanyols o estrangers, diferents de la universitat que porte a terme la contractació (art. 50.d de la Llei Orgànica d'universitats). Al concursant que al·legue aquest mèrit se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits si acredita una estada d'un any o més; en un 10 % si és de sis mesos, i en cas d'una estada inferior a aquest període de temps, el percentatge d'increment es prorratejarà d'acord amb el període gaudit.



3. En el cas de presentar més d'un mèrit preferent solament s'aplicarà el factor més alt dels que corresponga.

Mapa web