Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 d'agost de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2021 el Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9167 de 06.09.2021
Número identificador:  2021/8911
Referència Base de Dades:  008284/2021
 



RESOLUCIÓ de 31 d'agost de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2021 el Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits. [2021/8911]

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 30 d'abril de 2019, es va publicar l'Ordre 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits, modificada per la disposició final segona de l'Ordre 3/2021, d'11 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al manteniment de l'ocupació en la Comunitat Valenciana (DOGV 15.06.2021), per a la convocatòria del qual existeix crèdit disponible en la línia S7979, Ocupació de qualitat amb perspectiva de gènere, del subprograma 322.51 Foment d'Ocupació, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a 2021.

L'article 9.3 de l'Ordre 6/2019 estableix que cada convocatòria podrà establir, entre altres condicions, el nombre mínim de contractes subvencionables que ha d'incloure cada sol·licitud i el període en què hagen d'efectuar-se les contractacions, dins de l'exercici pressupostari corresponent. En virtut d'això, aquesta convocatòria exigeix que les sol·licituds incloguen almenys 20 contractes subvencionables, l'inici dels quals haurà d'haver tingut lloc a partir de l'1 de gener de 2021.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2021

1. Convocar per a l'exercici 2021 el programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits, regulat en l'Ordre 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits (DOGV 30.04.2019), modificada per la disposició final segona de l'Ordre 3/2021, d'11 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al manteniment de l'ocupació en la Comunitat Valenciana (DOGV 15.06.2021).



2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7979000, del subprograma 322.51, Foment d'Ocupació, per un import global màxim d'1.000.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

3. D'acord amb l'article 9.4 de l'Ordre 6/2019, la dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial de manera proporcional al nombre de persones desocupades registrades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. En la seua aplicació, s'efectua la següent distribució provincial de crèdits, que tenen caràcter estimatiu:

Alacant: 406.000 euros.

Castelló: 99.000 euros.

València: 495.000 euros.

4. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits contemplats en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



5. En aplicació de l'article 11.6 del Decret 77/2019, els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, complint tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament d'aquest.

6. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no requerirà nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7. La publicitat a què fan referència els apartats 4 i 6 no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a fomentar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, la contractació a jornada completa, durant almenys vint-i-quatre mesos, de les persones desocupades pertanyents als col·lectius descrites en el punt quart.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses de naturalesa jurídica privada, amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.

2. En cap cas podran obtenir la condició de beneficiàries:

a) les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.

c) les persones treballadores autònomes.

d) les entitats sense ànim de lucre.

e) els Centres Especials d'Ocupació (CEE).

f) les Empreses d'Inserció (EI).



Quart. Persones destinatàries finals

1. Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions hauran de pertànyer en el moment de la seua contractació a algun dels següents col·lectius:

1.1. Persones desfavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 6 mesos previs.

b) Joves entre 16 i 24 anys.

c) Persones majors de 50 anys.

1.2. Persones molt desfavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 24 mesos previs.

b) Joves entre 16 i 24 anys i persones majors de 50 anys que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 12 mesos previs.

2. Les persones destinatàries finals hauran d'haver romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a la seua contractació.



Cinqué. Acció subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació ininterrompuda durant almenys vint-i-quatre mesos (mitjançant un o diversos contractes), a jornada completa, de les persones desocupades a què fa referència el punt quart. En el cas de les persones amb diversitat funcional severa, resultaran subvencionables les contractacions que, amb independència del percentatge que represente sobre la jornada habitual, tinguen una jornada d'almenys 15 hores setmanals.

2. L'import de la subvenció ascendirà a:

a) En el cas de persones desfavorides: 5.985 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 6.650 euros.



b) En el cas de persones molt desfavorides: 11.970 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 13.300 euros.

3. Els contractes d'almenys 15 hores setmanals de les persones amb diversitat funcional severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



Sisé. Condicions

1. Les sol·licituds que es presenten hauran d'incloure almenys 20 contractes subvencionables.

2. Les contractacions hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2021.

3. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la subscripció del contracte, o el seu manteniment quan el lloc haguera quedat vacant arran de la dimissió del treballador, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent i no de resultes del seu acomiadament.

4. Per a resultar subvencionables, els contractes temporals hauran de complir el que es disposa en la lletra a) del punt setzé o transformar-se en indefinits abans de presentar la sol·licitud.



Seté. Exclusions

Queden exclosos de subvenció els següents suposats:

a) Contractes o modalitats contractuals que tinguen un període de prova igual o superior a 6 mesos; els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.

b) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb diversitat funcional severa la jornada de la qual podrà ser d'almenys 15 hores setmanals.

c) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els 6 mesos previs a la contractació.

d) Contractacions realitzades per empreses multiserveis i empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en què han prestat els seus serveis.

e) Contractacions realitzades per ocupadors que hagueren sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.

f) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria laboral, prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.

i) Sol·licituds que no incloguen almenys 20 contractes subvencionables.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el punt nové) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants – https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat «ECOPDE 2021 Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2021». E n la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/va/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del que s'ha descrit en l'apartat 1 serà inadmesa.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 20 d'octubre de 2021.







Nové. Documentació que ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran de presentar-se juntament amb la següent documentació:

a) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat.

b) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió.

c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció a aquesta obligació.

d) Declaració responsable del compliment del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny.

e) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

f) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la subscripció del contracte.

g) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en el període comprés entre els 12 mesos previs a la contractació i el dia de la contractació de les persones contractades.

h) Contractes de treball que donen lloc a la subvenció.

2. Tret que conste l'oposició expressa per l'entitat sol·licitant (i en aquest cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació recaptarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa al següent:

a) Comunicació al Servei d'Ocupació dels contractes de treball subvencionables.

b) Alta en la Seguretat Social de les persones contractades.

c) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



d) Acreditació de l'edat i que la persona contractada va romandre aturada i inscrita com a demandant d'ocupació en l'Espai Labora fins a la seua contractació.

e) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que es disposa en la disposició addicional segona de l'Ordre 6/2019.



Desé. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació.

2. L'òrgan instructor podrà recaptar dels interessats l'aportació addicional de quants documents i dades aclaridores estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

4. En cada Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del Servei Territorial competent en matèria d'Ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dues vocals; i una persona que ocuparà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació entre personal funcionari adscrit al Servei Territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

5. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.







Onzé. Criteri de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida per la convocatòria) d'acord amb el que s'indica en el punt huité.



2. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció, en primer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del grau més gran de discapacitat); en segon lloc per la contractació d'un major nombre de dones; en tercer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones molt desfavorides i, en defecte d'això, de persones desfavorides; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.





Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació corresponent.



2. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com de la seua subjecció al Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, fent referència expressa al títol, a la publicació del Reglament en el DOUE i al registre de la comunicació a la Comissió Europea del règim d'ajudes.



3. El procediment podrà resoldre's de manera parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació establida en la convocatòria.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretze. Termini de resolució i mitjà de notificació

1. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud segons el procediment indicat en el punt huité. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.



2. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Catorzé. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud les condicions establides, i es deslliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Quinzé. Règim de substitució

1. Si la persona treballadora fora baixa pels motius relacionats en la lletra c) del punt setzé, podrà ser substituïda en el termini d'un mes per una altra persona treballadora que pertanga a algun dels col·lectius destinataris d'aquesta convocatòria, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona substituïda, el període de manteniment que quedara arracada de complir. En el termini de 10 dies des de la substitució, s'aportarà l'imprés «Annex substitucions» juntament amb la documentació relacionada en aquest.

2. En el cas que la jornada o qualsevol altra circumstància de la persona treballadora substituta haguera determinat una subvenció inferior a la concedida, procedirà el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que haguera correspost si la persona treballadora substituta haguera sigut subvencionada inicialment, juntament amb els interessos de demora.

3. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.

4. Si la baixa de la persona treballadora es produïra amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada; no obstant això, aquesta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haguera tingut lloc una vegada transcorregut el termini establit en el punt tretzé.



Setzé. Obligacions de l'entitat beneficiària

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Formalitzar els contractes de treball por escrit. Els contractes temporals o les seues pròrrogues han de reflectir que la contractació s'estendrà almenys durant vint-i-quatre mesos; els contractes a jornada parcial de persones amb diversitat funcional severa hauran de recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.

b) Mantenir l'ocupació creada durant almenys vint-i-quatre mesos.

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que aquesta situació responga a vacants originades per la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora. S'entendrà complida aquesta condició si la plantilla mitjana de l'informe indicat en la lletra d) és igual o superior a la plantilla mitjana del període comprés entre els dotze mesos previs a la contractació i el dia de la contractació.

d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant aquest període de manteniment.

e) Facilitar totes les dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

f) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests.

h) Comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.

i) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici d'això, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a la mateixa en la seua pàgina web durant tot el període d'execució de l'ajuda, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, haurà de comunicar aquesta circumstància a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació durant el període de justificació de l'ajuda concedida, perquè done publicitat a través del portal web corresponent (http://www.gvaoberta.gva.es/va/subvenciones).



j) Aportar en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.



Disseté. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se subjecten al que es disposa en l'article 32 i en els capítols I i II del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el DOUE L187 de 26 de juny de 2014. Aquest règim s'aplicarà fins al 31 de desembre de 2023.

2. De conformitat amb l'article 1 del Reglament (UE) 651/2014, queden excloses com a beneficiàries:

a) les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

b) les empreses en crisis, segons la definició que efectua l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014. No obstant això, no estan excloses les empreses que no es trobaven en crisis el 31 de desembre de 2019, però van passar a ser empreses en crisis durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021.

3. De conformitat amb la lletra o) de l'article 4.1 del Reglament (UE) 651/2014, les ajudes no podran superar el llindar de 5 milions d'euros per empresa i per any.

4. De conformitat amb l'article 8 del Reglament (UE) 651/2014, per a determinar si se supera el llindar de 5 milions d'euros per empresa i any i la intensitat del 50 % dels costos subvencionables, es tindrà en compte l'import total de les ajudes estatals concedides a l'activitat, projecte o empresa beneficiaris.

Les ajudes exemptes poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione costos identificables diferents; així mateix poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione totalment o parcialment els mateixos costos, si l'acumulació no supera el 50 % del cost subvencionable o el límit de 5 milions d'euros per empresa i any.

Les ajudes exemptes no poden acumular-se amb ajudes de minimis per als mateixos costos subvencionables, si l'acumulació determina una intensitat d'ajuda superior al 50 % del cost subvencionable.

Sense perjudici del règim general exposat en aquest punt, aquestes ajudes se subjecten al règim d'incompatibilitat establit en l'article 6 de l'Ordre 6/2019.

5. Aquest règim d'ajudes ha sigut comunicat a la Comissió Europea, amb registre número SA63969.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 31 d'agost de 2021.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web