Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ del 16 de setembre de 2019, del Rectorat, per la qual es convoca l'ampliació d'una borsa de treball temporal del grup C, subgrup C1, oficial o oficiala d'oficis de jardineria, d'aquesta universitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8642 de 25.09.2019
Número identificador:  2019/8874
Referència Base de Dades:  008489/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, C/C1



RESOLUCIÓ del 16 de setembre de 2019, del Rectorat, per la qual es convoca l'ampliació d'una borsa de treball temporal del grup C, subgrup C1, oficial o oficiala d'oficis de jardineria, d'aquesta universitat. [2019/8874]

Com que és necessari ampliar una borsa de treball temporal amb caràcter urgent per a poder realitzar contractes de caràcter temporal, aquest rectorat, fent ús de les facultats que té conferides, obri un procés de selecció d'acord amb les següents bases:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte l'ampliació d'una borsa de treball temporal del grup C, subgrup C1, oficial/a d'oficis de jardineria.

1.2. Es realitzarà un procés selectiu amb valoració d'una prova, les característiques de la qual seran les que figuren a l'annex I.

1.3. El temari que ha de regir aquesta prova figura a l'annex III.

1.4. Aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament al tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/), a l'apartat de personal d'administració i serveis, i amb caràcter merament informatiu, a la pàgina web del Servei de RRHH (PAS), l'adreça de la qual és: https://www.uv.es/pas.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en aquestes proves, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits:

2.1.1 Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun altre estat membre de la Unió Europea, o ésser nacional d'algun estat en el qual s'aplique la lliure circulació de treballadors o treballadores en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya, en els termes com es troba definida al Tractat constitutiu de la Unió Europea, d'acord amb allò que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Igualment podran participar-hi els familiars (cònjuges, ascendents o descendents) dels esmentats treballadors o treballadores que complisquen els requisits establerts a la Llei 17/1993, de 23 de desembre, modificada per la Llei 55/1999, de 29 de desembre, i pel Reial decret 800/1995, de 19 de maig.

2.1.2. Haver complit setze anys i no haver assolit l'edat de jubilació.



2.1.3. Posseir els requisits exigits per accedir als llocs de treball del grup que es convoca, que es troben relacionats a l'annex II.



2.1.4. Posseir la capacitat física i psíquica necessàries per a exercir les funcions corresponents als llocs als quals es pot accedir a través de la borsa convocada.

2.1.5. No trobar-s'hi inhabilitat o inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

2.1.6. No haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o ocupació pública. En cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, la persona ha d'acreditar que no es troba inhabilitada o en una situació equivalent, ni que es troba sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que li impedisca l'accés a la funció pública al seu estat.

2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves recollits a l'apartat 2.1, s'hauran de posseir en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2.3. En el moment de presentar la sol·licitud, sols s'exigirà una declaració expressa i formal on s'indique que es reuneixen els requisits establerts a l'annex II. Els requisits s'hauran d'acreditar en el cas d'aprovar el procés selectiu, quan es constituïsca la borsa provisional.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la sol·licitud que es troba en aquesta convocatòria com annex VI. També podran accedir a una còpia de la sol·licitud esmentada a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és https://www.uv.es/pas.

3.2. Les sol·licituds es presentaran per duplicat: una per a la Universitat de València i una per a la persona interessada. Han d'anar dirigides al Rectorat de la Universitat de València.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGV.

3.4. Presentació de sol·licituds.

3.4.1. Les sol·licituds es podran presentar a:

a) El registre d'entrada de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València), que es troba obert al públic de dilluns a divendres (horari: de 09.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 18.00 h).

b) El registre de qualsevol altra administració pública, o les oficines de Correus, en la forma que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de las administracions públiques).

Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, es farà en un sobre obert perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel personal de Correus abans de ser certificada. Hi haurà de figurar clarament el nom de l'oficina i la data. Si no es procedeix d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada al registre general d'aquesta universitat.

Al sobre haurà de constar la següent adreça: Universitat de València, Servei de Recursos Humans (PAS), avinguda de Blasco Ibáñez, número 13, 46010 València.

3.5. S'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

3.5.1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat. Les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, però sí el dret a participar en aquestes proves, hauran de presentar fotocòpia acarada del document que acredite la seua nacionalitat.

3.5.2. Resguard de l'ingrés dels drets d'examen o justificant pel qual s'acullen a l'exempció de taxes (apartat 3.7 d'aquesta convocatòria).

3.6. Els drets d'examen seran 15 euros, que s'ingressaran al compte corrent del Banc Santander: «Drets d'examen – Universitat de València», número: ES21.0049.6721.65.2010001382.

La falta de pagament de la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment no esmenable i determinarà l'exclusió de les proves de la persona aspirant.

3.7. D'acord amb el que disposa el Text refós de la llei de taxes de la Generalitat Valenciana, s'aplicaran les següents exempcions o bonificacions en el pagament dels drets d'examen:

3.7.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Aquestes persones hauran de presentar els certificats corresponents que acrediten la condició de persones amb diversitat funcional mitjançant una fotocòpia acarada del certificat de la conselleria de benestar social o òrgan competent.

3.7.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones hauran de presentar una fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

3.7.3. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos as articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.7.4. Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses i famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones hauran de presentar una fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

La falta de justificació del pagament dels drets d'examen o de trobar-se exempta del pagament determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

En cap cas la presentació i el pagament a les oficines del banc suposaran la substitució del tràmit de presentació dins del termini establit i de la forma escaient de la sol·licitud.

3.8. Les persones aspirants amb diversitat funcional que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació ho hauran d'indicar expressament a l'imprès de sol·licitud; per a fer-ho hauran de marcar la casella corresponent i especificar el tipus de mesura requerida.

A l'annex IV figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent, hauran de presentar juntament amb la sol·licitud, les fotocòpies acarades del certificat del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Sense la presentació d'aquest últim document no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat aquest termini, es publicarà al tauler d'anuncis oficial de la Universitat i, amb caràcter merament informatiu, a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), la relació de persones admeses i excloses provisionals en el procés de selecció, i es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a l'esmena d'errades, comptadors des de l'endemà de la publicació.

Conclòs el termini indicat anteriorment es publicarà, pel mateix procediment, la relació definitiva de persones admeses i excloses, i es convocaran les persones aspirants incloses en aquesta a la realització de la prova escrita.

4.2. Les persones aspirants que, dins del termini assenyalat, no esmenen els defectes detectats o no n'al·leguen les omissions, seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Seran causes d'exclusió:

– No haver signat la sol·licitud.

– No haver presentat la fotocòpia del DNI o que siga il·legible.

– No abonar els drets d'examen o fer-ho fora de termini.



Cinquena. Desenvolupament de las proves selectives

5.1. L'exercici es realitzarà a les dependències de la Universitat de València, en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució del Rectorat d'aquesta universitat mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses.

5.2. Les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, passaport o carnet de conduir. L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona, determinarà la seua exclusió de la realització de la prova.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no seran vàlides, en cap cas.

5.3. Les persones aspirants seran convocades per a l'exercici en crida única, i en seran excloses aquelles que no hi compareguen. Si la persona arriba al lloc de realització de la prova quan s'haja iniciat, o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, hi perdrà el seu dret.



Les persones que integren el tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitze l'exercici a aquelles persones que no complisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que hi compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

5.4. Si en qualsevol moment del procés selectiu arriba a coneixement del tribunal que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, se li requerirà que acredite els esmentats requisits. Si la persona no els acredita en el termini de deu dies hàbils següents de la notificació del requeriment, el tribunal en proposarà l'exclusió de la prova i indicarà les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà una resolució motivada d'exclusió de les proves.

5.5. La valoració de la prova s'expressarà amb dos decimals.



Sisena. Informació i actuacions del tribunal

6.1. Tota la informació que siga necessari comunicar a les persones aspirants, es publicarà al tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG https://webges.uv.es/uvTaeWeb/, a l'apartat de personal d'administració i serveis i, amb caràcter merament informatiu, a la pàgina web del Servei de RRHH (PAS).

6.2. Finalitzada la prova del procés selectiu, el tribunal elaborarà una llista amb els noms de les persones que l'hagen superat, per ordre de puntuació.

En cas d'empat, l'ordre s'establirà de la següent forma:

1r. Si les persones que han empatat són de diferents sexes, prevaldrà la persona o persones el col·lectiu dels quals estiga infrarepresentat en el lloc.

2n. Si totes les persones són del mateix sexe, prevaldrà la persona que tinga diversitat funcional, i entre aquestes la de major percentatge de discapacitat.

3r. I si es mantinguera l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Setena. Ampliació de la borsa de treball i normes de funcionament



7.1. Finalitzat el procés selectiu es conformarà, amb les persones aspirants que l'hagen superat, una ampliació de borsa de treball provisional, mitjançant una resolució que es publicarà al tauler oficial d'anuncis electrònics de la Universitat de València, i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS).

7.2. La publicació de la borsa provisional obrirà un termini de cinc dies hàbils perquè les persones interessades acrediten els requisits exigits.

7.3. Finalitzat aquest termini, mitjançant una resolució definitiva, es constituirà la borsa de manera definitiva amb el nom de les persones que hagen acreditat correctament els requisits exigits.

S'acudirà a aquesta borsa per a formalitzar els nomenaments o contractes que requerisca la Universitat.

7.4. La present borsa s'ajustarà en el funcionament al que disposa la normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball de les diferents escales i categories professionals del PAS aprovada mitjançant l'Acord del Consell de Govern de la Universitat de València (ACGUV 211/2007, de 19 de desembre, i les diverses modificacions), que es troba publicada a la pàgina web a disposició de les persones interessades.





Vuitena. Tribunal

8.1. La composició del tribunal s'haurà d'ajustar al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i la composició tendirà a la paritat entre homes i dones, en compliment d'allò establert a l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

8.2. En aplicació de la base 3.2 de la normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball de les diferents escales i categories professionals del PAS (ACGUV 211/2007), el tribunal qualificador estarà compost per cinc membres de la comunitat universitària nomenats pel rector o per la rectora.

El nom dels seus components es troba a l'annex V.

8.3. El tribunal podrà nomenar personal col·laborador, especialista i ajudant, que estarà sempre sota la seua direcció i control directes.

8.4. Les persones que componen el tribunal, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, s'hauran d'abstenir d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'opositors o opositores a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència podrà sol·licitar a les persones que formen part del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

8.5. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, el tribunal tindrà la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

8.6. Les persones que formen part del tribunal que actue en aquest procés selectiu, tindran la categoria que per a aquests casos determine la legislació vigent.



Novena. Informació respecte de les dades recollides

9.1. La Universitat de València Estudi General és l'entitat responsable de les dades facilitades pels aspirants en aquest procés. Es tractarà la informació facilitada exclusivament per l'aspirant amb els fins objecte de la convocatòria i si es donara el cas, la posterior gestió del personal de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Totes o part de les dades facilitades seran publicades al Boletín Oficial del Estado i/o al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, aquestes dades es publicaran al tauler oficial de la Universitat de València i se cediran als membres del tribunal per a la resolució de reclamacions plantejades, si és el cas, pels aspirants.

9.2. Les dades dels aspirants es conservaran indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, d'acord amb el que disposa la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.



9.3. Els aspirants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés a les seues dades personals, a la rectificació o supressió, a la limitació a l'hora de ser tractades i a oposar-se al tractament, així com el dret a la portabilitat de les dades, mitjançant d'un escrit acompanyat de còpia d'un document d'identitat i, si és el cas, de la documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit a la Delegació de Protecció de Dades en la Universitat de València.

9.4. La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) per a qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Es poden consultar les nostres polítiques de privacitat http://links.uv.es/qBf2qd6



Deu. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar, conforme amb l'article 123 de la Llei 39/2015, un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que dictà la resolució, o bé directament interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes del tribunal es pot interposar un recurs d'alçada, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de las administracions públiques.



València, 16 de setembre de 2019.– La rectora, p. d. (DOGV 27.06.19), el gerent: Juan Vicente Climent Espí.





ANNEX I

Procés selectiu per a l'ampliació de borsa



El procés selectiu consistirà en una prova escrita que versarà sobre diferents supòsits teòrics o pràctics, que es podran configurar en forma de preguntes per a desenvolupar o bé tipus test amb quatre respostes alternatives, i en aquest cas, sols una és la correcta. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les respostes en blanc no puntuaran.

En el cas dels exercicis de redacció, cadascun dels membres del tribunal donarà una puntuació de 0 a 10 per a cada resposta, de forma lliure i independent. La nota de les persones aspirants serà la mitja aritmètica de les notes donades pels membres del tribunal.

En el cas de la prova tipus test, la fórmula de correcció serà la següent:



On:

N = nota resultant

A = nombre d'encerts

E = nombre d'errades

d = nombre d'opcions per a cada pregunta

n = nombre de preguntes



La valoració d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per aprovar-ho serà necessari obtenir com a mínim 5 punts.

Finalitzada la prova, el tribunal de selecció publicarà al tauler oficial d'anuncis electrònics de la Universitat i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), la llista provisional de persones aprovades, i concedirà un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de la publicació, perquè les persones interessades formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents en relació a la seua baremació.

Resoltes les possibles al·legacions i esmenes pel tribunal de selecció i d'acord amb la puntuació total obtinguda, el tribunal de selecció conformarà una relació de les persones aspirants seleccionades per ordre de puntuació.

En cas d'empat, s'estarà a allò establert en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.





ANNEX II

Requisits de les persones aspirants



Les persones que desitgen formar part de la borsa, hauran de complir els següents requisits:



Titulació acadèmica*: cicles formatius de grau mitjà de la branca Agrària:

1. Tècnic/a en producció agroecològica

2. Tècnic/a en jardineria i floristeria

3. Tècnic/a en aprofitament i conservació del medi natural,

o titulació equivalent.

* En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona haurà d'estar en possessió de la credencial que acredita la seua homologació.





Annex III

Temari



1. El Jardí Botànic de la Universitat de València: origen, història, col·leccions científiques.

2. Botànica bàsica aplicada als treballs de jardineria: l'arrel, la tija, les fulles, la flor, el fruit i les llavors, estructura i funcions.

3. Nocions bàsiques de fisiologia vegetal i adaptacions: absorció i moviment dels fluids en les plantes vasculars; aigua i minerals en el sòl, disponibilitat i absorció; teixits de creixement i processos de cicatrització en les plantes; altres teixits especialitzats.

4. Germinació, dormició i viabilitat de les llavors: processos de formació i maduració del fruit i la llavor: metabolisme de la llavor des de la fecundació a la germinació.

5. Col·leccions especials en hivernacle: orquídies, falgueres, bromèlies i plantes insectívores, formes de vida i atencions particulars en cada cas.

6. El viver de producció en un jardí botànic: substrats, contenidors, sistemes de reg o humidificació, organització, principals tasques: des de la sembra a la plantació.

7. La poda i la retallada amb eines manuals: maneig i manteniment d'eines de poda; formes correctes d'actuació en podes de formació i en la retallada de tanques.

8. Necessitats hídriques de les plantes i reg: adaptacions de les plantes a la disponibilitat d'aigua en diferents ambients; símptomes d'excés o falta d'aigua en els diferents grups de plantes; sistemes de reg apropiats a un subministrament adequat d'aigua, elements principals i manteniment de les instal·lacions.

9. Necessitats minerals de les plantes i abonat dels cultius: símptomes de dèficit de minerals o d'intoxicació; aplicació de l'abonat, cobertura, fertirrigació, hidroponia, foliar; productes, eines i equips per a l'aplicació de nutrients en els cultius, classificació, tipus, maneig i manteniment.

10. Higiene i seguretat en els treballs de jardineria: normes sobre seguretat i higiene en la manipulació d'eines, de materials i productes per a la producció; equips de protecció individual; mesures preventives cap al públic en general.

11. Estatuts de la Universitat de València: estructura, òrgans i serveis.





ANNEX IV

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones discapacitades són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura.

6. Altres. En cas de que l'adaptació requerida no figure entre les previstes, indique-ho en un full complementari.





Annex V



Tribunal titular:

President: Jaime Güemes Heras, director del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Secretària: Amparo Narbona Sáez, administradora del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Vocals: Luis Carbonell Bofill, cap encarregat d'equip del Jardí Botànic de la Universitat de València.

José Plumed Sancho, tècnic especialista d'oficis del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Cristina Navajo Martínez, tècnica mitjana d'hivernacles del Servei Central de Suport a la Investigació de la Universitat de València.



Tribunal suplent:

Presidenta: Eva Pastor Serra, botànica del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Secretari: Julio Palomares Collado, administratiu del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Vocals: Elena Estrelles Perpiñá, botànica del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Josep Antoni Rosselló Picornell, catedràtic del Departament de Botànica i Geologia de la Universitat de València.

Jesús Riera i Vicent, botànic del Jardí Botànic de la Universitat de València.

Mapa web