Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de setembre de 2021, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca la provisió, per lliure designació, de la plaça de director o directora de gestió sanitària



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9180 de 23.09.2021
Número identificador:  2021/9494
Referència Base de Dades:  008721/2021
 



RESOLUCIÓ de 6 de setembre de 2021, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca la provisió, per lliure designació, de la plaça de director o directora de gestió sanitària (número de lloc 45468), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2021/9494]

Atesa la necessitat de cobrir reglamentàriament la plaça de director o directora de gestió sanitària (número de lloc 45468), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, pel sistema de lliure designació, de conformitat amb el que s'estableix en el títol IV del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.

En virtut de la competència que m'atribueix l'article 17 del Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, resolc:



Convocar, pel sistema de lliure designació, la provisió de la plaça de director o directora de gestió sanitària (número de lloc 45468), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, amb subjecció a les següents:





Bases de la convocatòria



1. Característiques generals

1.1. Les funcions de la plaça són les que reflecteix el Decret 30/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'estructura, funcions i règim retributiu del personal directiu d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El règim retributiu és el que fixa el Decret 30/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'estructura, funcions i règim retributiu del personal directiu d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.3. L'exercici del lloc és incompatible amb l'exercici de qualsevol altra activitat pública o privada, segons el que preveu la legislació sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. No obstant això, es podrà fer activitat assistencial no retribuïda en el seu centre quan es tracte de personal que estava fent aquest tipus de prestació.

1.4. Característiques del lloc

Lloc de treball: director o directora de gestió sanitària (número de lloc 45468)

Conselleria o organisme: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Centre de gestió: Serveis Centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Localitat del lloc: València

Naturalesa. Estatutària

Forma de provisió: Lliure designació

Classificació: A1-28-B



2. Requisits

Per a participar en aquesta convocatòria les persones interessades han de complir els requisits següents:

2.1. Tindre la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, o bé la d'algun altre estat al qual, per tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de persones treballadores. També hi poden participar, independentment de la seua nacionalitat, els cònjuges d'espanyols i de nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.



2.2. Tindre la titulació universitària corresponent al grup de classificació professional A1, d'acord amb el que disposa la normativa, així com tindre la capacitat adequada per a l'exercici del càrrec.



2.3. Tindre la condició de personal estatutari amb plaça en propietat en els serveis de salut, de personal funcionari de carrera o de personal laboral fix seleccionat en processos selectius de les administracions públiques que preste serveis en centres sanitaris de titularitat pública; en aquest cas, quedaran en la situació administrativa que els corresponga.



No obstant això, hi pot participar també amb caràcter excepcional el personal alié a l'Administració o amb vinculació de caràcter temporal a aquesta, sempre que complisca els requisits enunciats anteriorment. En aquest cas, el nomenament no pot excedir el temps establit contractualment i la persona designada ha de presentar una memòria anual en la qual ha de donar compte a la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat del resultat de la gestió efectuada i dels objectius aconseguits en relació amb els fixats prèviament. Així mateix, la persona designada haurà d'acreditar una especial experiència o qualificació en gestió sanitària d'alt nivell. La provisió s'efectuarà d'acord amb el règim laboral d'alta direcció regulat en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

2.4. No haver sigut separada mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les que exercia i de les quals haja sigut separada o inhabilitada. En cas que siga nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent, ni haver sigut sotmés a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

Els requisits de participació s'han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre fins a la presa de possessió.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen participar en el procediment han d'accedir a la sol·licitud general d'inici i tramitació telemàtica de procediments de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública mitjançant un dels sistemes de signatura electrònica admesos i/o usats en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, emplenar totes les dades fent constar de manera expressa i concreta el lloc al qual s'opta i registrar-la seguint els passos indicats en aquesta. Pot accedir-se a la sol·licitud general d'inici i tramitació telemàtica de procediments de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través de l'enllaç següent:



https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18495&version=amp

Així mateix, i dins del termini de presentació de sol·licituds, la persona interessada ha de presentar en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents necessaris de conformitat amb la base 4 d'aquesta resolució, degudament esmentats i fent constar de manera expressa i concreta el lloc al qual s'opta, utilitzant obligatòriament el model d'instància disponible a través de l'enllaç següent:

https://www.gva.es/downloads/publicados/IN/31223_BI.pdf

El mer fet d'entregar la documentació en el Registre no implica la participació en el procés. La persona interessada s'ha d'inscriure obligatòriament segons s'especifica en el paràgraf primer.

3.2. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

A causa de la situació ocasionada per la pandèmia, s'adverteix que les persones interessades hauran de sol·licitar cita prèvia en el registre per a la presentació, dins del termini esmentat, dels documents que és necessari aportar d'acord amb la base 4 d'aquesta resolució. L'enllaç per a la sol·licitud de cita prèvia és el següent:

http://www.san.gva.es/oficinas-registro

3.3. La consignació de dades falses en la sol·licitud o en la documentació registrada per les persones aspirants suposarà la pèrdua de plaça a més de les mesures legals que corresponga aplicar.



4. Documents que és necessari aportar juntament amb la sol·licitud d'admissió

Juntament amb la sol·licitud d'admissió, les persones interessades han d'aportar els següents documents en format digital en llapis de memòria USB que serà introduït en sobre blanc engrapat a la instància, tancat i amb indicació del nom i cognoms i la referència de la convocatòria i plaça a la qual opta:

a) Currículum professional, incloent-hi preferentment els mèrits acadèmics i l'experiència professional en l'exercici de càrrecs directius en institucions sanitàries o de llocs de treball amb funcions semblants al lloc a què s'opta.

La comissió de valoració pot requerir les persones interessades perquè aporten document original o fotocòpia compulsada o qualsevol tipus d'aclariment que sobre la documentació presentada plantegen, i aquestes estan obligades a facilitar-li-ho.

b) Memòria que explique les línies fonamentals i objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita.

D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada, l'òrgan gestor del procediment està autoritzat a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració, que són les següents:

a) Dades d'identitat de la persona interessada.

b) Títol de la titulació requerida. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, còpia de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



5. Procediment per a la provisió

5.1. 5.1. Quan finalitze el termini de presentació de sol·licituds i resta de documentació, la comissió de valoració, formada d'acord amb el que estableix la normativa aplicable, s'encarregarà de comprovar els requisits de les persones sol·licitants i de valorar els mèrits acreditats per aquestes en relació amb el seu currículum professional, així com una memòria.

5.2. Després de la valoració podrà procedir-se, si és el cas, a l'entrevista personal. Una vegada finalitzada la selecció, la comissió de valoració efectuarà una proposta motivada d'adjudicació no vinculant que s'elevarà a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública per a la resolució del nomenament.

Les persones interessades disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptador des de l'endemà de la publicació de la proposta, per a fer les al·legacions que consideren pertinents.



6. Valoració de mèrits

– Valoració del treball realitzat. Exercici de llocs de treball que guarden similitud amb el contingut tècnic i l'especialització del lloc que sol·licita.

– Realització i valoració d'una memòria del lloc de treball. La memòria consistirà en una anàlisi del lloc de treball sol·licitat, les seues característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desenvolupament de les funcions i totes aquelles altres qüestions que la persona aspirant considere d'interés o importància. La memòria no podrà excedir vint pàgines.

– Entrevista, de caràcter potestatiu, a la qual es refereix el punt 5.2 d'aquesta convocatòria. Es fa davant de la comissió avaluadora una entrevista. L'entrevista serà pública i en un acte únic o en el menor nombre de sessions possible i en el menor temps possible. En l'entrevista es comproven i valoren els coneixements sobre el lloc de treball sol·licitat, així com l'aptitud, eficàcia i experiència professional de la persona aspirant i totes les circumstàncies que calguen per al millor exercici de les funcions del lloc. Es valora, a més, la capacitat d'iniciativa, productivitat i nivell de responsabilitat.



7. Resolució i adjudicació de la plaça

7.1. La convocatòria pot ser declarada deserta, per un acord motivat, quan no hi concórreguen persones sol·licitants idònies per a l'exercici del lloc.

7.2. En el cas que la persona seleccionada renuncie abans de la presa de possessió, es formularà una nova proposta d'adjudicació.

7.3. La persona que siga seleccionada per a ocupar el lloc objecte d'aquesta convocatòria queda en la situació administrativa que li corresponga segons la vinculació i règim jurídic de què procedisca.



7.4. El personal nomenat per a l'exercici d'un lloc de treball per lliure designació pot cessar discrecionalment per l'autoritat que n'acorda el nomenament.



8. Recursos

Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats en la seua execució podran ser impugnats per les persones interessades potestativament mitjançant el recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com mitjançant el recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de la publicació de l'acte contra el qual es recorre, de conformitat amb el que estableixen l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret es considere convenient.



València, 6 de setembre de 2021.– La directora general de Recursos Humans: Carmen López Delgado.

Mapa web