Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 de setembre de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9180 de 23.09.2021
Número identificador:  2021/9228
Referència Base de Dades:  008724/2021
 



RESOLUCIÓ de 8 de setembre de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'investigació, perfil valorització d'aquesta universitat. [2021/9228]

Aquest rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la llei 4/2021, de 16 d'abril, de 2021, de la Generalitat, de la funció pública valenciana i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'investigació, perfil valorització, de conformitat amb les següents



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 2 llocs vacants del grup A (subgrup A1), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'investigació, perfil valorització, mitjançant el sistema de concurs oposició. (Oferta d'ocupació pública UVEG: 2018).

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana i la normativa específica universitària recollida en la Llei orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.



1.3. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I. El temari que ha de regir aquestes proves figura en els annexos II y III.

1.4. L'adjudicació dels llocs a les persones aspirants que superen aquest procés selectiu s'efectua d'acord amb l'ordre de puntuació que aquestes obtinguen en el concurs oposició, sempre que reunisquen els requisits determinats per a cada lloc en la relació de llocs de treball.



1.5. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquesta última publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds de participació. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

1.6. De conformitat amb el que es disposa en l'apartat f de l'article 61.2 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana la distribució percentual dels dos sexes en l'escala tècnica superior de planificació, anàlisi i avaluació, és d'un 67 % de dones i d'un 33 % d'homes.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o ser nacional d'algun estat en el qual s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya.

Igualment, poden participar-hi els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, independentment de la seua nacionalitat, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents, i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.1.2. Haver complit setze anys i no exedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa, o d'aquella altra que puga establir-se per llei.



2.1.3. Posseir el títol de doctor o doctora, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura superior, o titulació equivalent o estar en condicions d'obtenir-lo abans que acabe del termini de presentació de sol·licituds de participació i dispose del certificat que ho acredite.



En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixement de valencià a nivell C1, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià (JQCV) de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, o posseir els certificats, títols o diplomes, convalidats segons el que disposa l'ACGUV 66/2018, pel qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats.

Es pot consultar l'Acord (ACGUV 66/2018) en aquest enllaç: https://go.uv.es/TEr0r99

2.1.5. Posseir les capacitats i aptitud físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques corresponents als llocs convocats.

2.1.6. No haver sigut separat del servei com a personal funcionari de carrera, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, organisme públic, consorci, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies dels llocs de treball de l'escala objecte de la convocatòria.



En el cas de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública al seu Estat.

2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves, recollits en l'apartat 2.1, hauran de posseir-se en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació i mantenir-se durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.



2.3. En el moment de presentar la sol·licitud de participació, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.6 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas d'aprovar el concurs oposició.

2.4. No pot participar en aquest procediment selectiu el personal que ja pertanga a la mateixa administració pública, organisme públic, consorci o universitat pública a l'escala objecte d'aquesta convocatòria.





Tercera. Presentació de sol·licituds de participació

3.1. Les persones que desitgen prendre part en aquest procés selectiu hauran d'emplenar el model oficial de sol·licitud que estarà disponible, a partir de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE) en la següent adreça electrònica: https://go.uv.es/mds6gz7 de la seu electrònica de la Universitat de València (ENTREU) i en la pàgina web del Servei de Recursos Humans, en l'apartat proves selectives, per torn lliure, en l'enllaç següent: (https://go.uv.e s/A80tRyO), dins de l'apartat corresponent a les places convocades.

En aquest entorn es realitzaran tots els tràmits de presentació de la sol·licitud de participació i l'aportació de documents.

Per a facilitar l'emplenament de les sol·licituds de participació la Universitat facilita a la persona sol·licitant, una guia amb instruccions per a emplenar el formulari electrònic i adjuntar degudament la documentació que es requereix. La guia està disponible en l'url:

https://www.uv.es/pas/nuevaWEB/manual_usuarioPAS_GENERADOR_cat.pdf

Les sol·licituds han d'emplenar-se seguint les instruccions que s'indiquen, sent necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la pròpia seu electrònica.



La presentació per aquesta via permetrà:

– La inscripció telemàtica al model oficial.

– Annexar documents a la sol·licitud de participació, quan siga necessari.

– El pagament electrònic de les taxes.

– El registre electrònic de la sol·licitud de participació.

La sol·licitud de participació es considera presentada i registrada en la Universitat en el moment en què siga completat tot el procés telemàtic. Les persones aspirants han de guardar el justificant generat de registre i pagament, en el seu cas, com a confirmació de la presentació telemàtica.

Aquelles sol·licituds de participació emplenades o registrades per altres mitjans diferents a la via telemàtica indicada en la base 3.1 d'aquesta convocatòria, es tindran per no presentades en termini.

La falta de pagament de les taxes per la via indicada en aquesta convocatòria, o la realització del mateix fora de termini, determina l'exclusió de la persona aspirant, que perdrà el dret a participar en el procediment selectiu objecte d'aquesta convocatòria.

3.2. Per a qualsevol incidència o dubte de caràcter tècnic en emplenar la sol·licitud de participació, es pot contactar amb la Universitat de València:

– Si és una incidència tècnica, relacionada amb la tramitació electrònica de la sol·licitud de participació, es pot sol·licitar ajuda tècnica en el correu institucional entreu@uv.es.

– Si és un dubte respecte de les bases de la convocatòria, cal dirigir-se al Servei de Recursos Humans (PAS), Secció Convocatòries i Concursos mitjançant el correu electrònic: convocatories@uv.es.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds de participació és de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). La publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) únicament té caràcter informatiu.

3.4. Cal adjuntar al formulari electrònic al qual es fa referència en la base 3.1 d'aquesta convocatòria els documents següents:



3.4.1. Una còpia del document nacional d'identitat. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, però sí el dret a participar en aquestes proves, han d'adjuntar una còpia del document que acredite la seua nacionalitat.

3.4.2. En el supòsit d'acollir-se a l'exempció o bonificació de taxes, s'ha d'adjuntar la justificació per la qual s'acullen a l'exempció o bonificació (apartat 3.6 d'aquesta convocatòria).

3.4.3. Aquelles persones aspirants que sol·liciten mesures d'adaptació han d'adjuntar, a més del certificat de discapacitat, el dictamen tècnic facultatiu corresponent, conforme a la base 3.7 d'aquesta convocatòria.

3.5. L'ingrés de l'import dels drets d'examen (27 euros) s'ha de realitzar mitjançant targeta bancària dins del termini de presentació de sol·licituds de participació.

A aquest import ja se li ha aplicat la bonificació del deu per cent per presentació telemàtica de la sol·licitud de participació establerta en l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017 de Taxes de la Generalitat Valenciana.



El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considera incompliment inesmenable i determina l'exclusió en les proves de la persona aspirant.



3.6. D'acord amb el que disposa el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, s'apliquen les següents exempcions o bonificacions referents al pagament dels drets d'examen:

3.6.1 Estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.6.1.1. Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic els certificats corresponents que acrediten la condició de persones amb discapacitat (certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent).

3.6.1.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició.

3.6.1.3. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició a través de qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.6.1.4. Les persones aspirants que estiguen en situació d'exclusió social. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició, expedida per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residencia.

3.6.2. Gaudeixen d'una bonificació del 50 % en el pagament dels drets d'examen:

Els membres de famílies nombroses i famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se exempt/a del pagament determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

3.7. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació han d'indicar-ho expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud de participació. Així mateix, han d'assenyalar també la mesura o mesures d'adaptació que requereixen.

En l'annex V figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent han d'adjuntar a la sol·licitud de participació, els certificats del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.



Si no s'hi adjunta aquest últim document no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.8. Els errors materials que es puguen advertir en la sol·licitud de participació es poden corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies de la persona interessada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, i després de comprovar que es reuneixen tots els requisits assenyalats en aquesta convocatòria i que s'han pagat els drets d'examen i/o la justificació de l'exempció de l'abonament d'aquests, la rectora o el rector dicta una resolució, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que conté la llista provisional de persones admeses a la realització de les proves, i aquelles excloses.



4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'inicia un termini de deu dies hàbils perquè es puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La presentació d'al·legacions o l'esmena de defectes que hagen motivat l'exclusió, ha de realitzar-se a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València (ENTREU) en l'adreça electrònica assenyalada en la base 3.1 d'aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, per a evitar equivocacions i possibilitar l'esmena de possibles errors dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar fefaentment, no sols que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, el seu nom, cognoms i dades del DNI, NIE o passaport consten correctament en la relació de persones admeses.

Les persones aspirants que no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions dins del termini assenyalat seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, i esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució que conté la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. És causa d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver adjuntat la còpia del DNI, NIE o passaport o que aquest siga il·legible.

4.5. Devolució dels drets d'examen

De conformitat amb el que estableix l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no hi haurà devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les persones aspirants dels procediments selectius per causes imputables exclusivament a les persones aspirants.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es realitzen a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució del Rectorat d'aquesta Universitat, mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació de les persones opositores s'establirà per sorteig.

5.3. En cada exercici, les persones aspirants han d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona aspirant determina l'exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no són vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants són convocades per a cada exercici en crida única, i aquelles que no compareguen seran excloses. Si la persona aspirant arriba al lloc de realització de les proves quan s'haja iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perd el seu dret.



Les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador no han de permetre l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones aspirants que no reunisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

No obstant això, quan es tracte de proves orals o d'altres proves de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de persones aspirants.

5.5. Després de cada prova, l'òrgan tècnic de selecció ha d'anunciar amb un termini mínim de dos dies la realització de la següent en el tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvtaeweb/) i amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça del qual és: https://www.uv.es/pas.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció és coneixedor que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, se li ha de requerir que acredite aquests requisits. Si la persona aspirant no els acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció proposarà la seua exclusió de la prova, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant davant l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de la citada persona aspirant en les proves selectives.

5.7. La Universitat implementa totes les mesures necessàries per a facilitar la realització de les proves selectives a aquelles aspirants embarassades o en situació de part imminent o recent. Si, per causes de força major, degudament justificades, no pogueren completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, la seua situació queda condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, tot i que aquestes no podran demorar-se si es menyscaba el dret de la resta de persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa ha de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció. En tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista amb les persones aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió, també és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.

Sisena. Informació i actuacions de l'òrgan tècnic de selecció

6.1. Tota la informació que s'haja de comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que l'òrgan tècnic de selecció estime pertinent es publicarà en el tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvtaeweb/), en l'apartat de personal d'administració i serveis i, amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça del qual és: https://www.uv.es/pas.

6.2. Una vegada finalitzades totes dues fases del procés selectiu de concurs oposició, s'obté la llista de persones aspirants aprovades que hagen superat la fase d'oposició, a la qual se sumarà la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

Amb el resultat de les qualificacions obtingudes, l'òrgan tècnic de selecció exposa la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació i elabora una llista amb el nom de totes les persones aspirants que han superat el procés selectiu, per ordre de puntuació, la llista s'interromp quan el nombre de persones aprovades coincideix amb el nombre de llocs convocats.

6.3. Si en l'elaboració de la citada llista es produeix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir atenent al que disposa l'article 16.5 del Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València (ACGUV 11/2021).





Setena. Coneixements de valencià

7.1. Les persones que superen les proves selectives han d'acreditar el coneixement de valencià de nivell C1, amb certificats, diplomes o títols expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o pel Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, o bé el certificat d'homologació emès per aquest Servei.





Vuitena. Relació de persones aprovades i presentació de documents



8.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb el nom de les persones aprovades per ordre de puntuació.

8.2. En el termini de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb el nom de les persones seleccionades, aquestes han de presentar en el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta Universitat la documentació següent:

8.2.1. Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI o NIE.

8.2.2. Fotocòpia acarada amb l'original dels títols acadèmics exigits en aquesta convocatòria.

8.2.3. Fotocòpia acarada del certificat acreditatiu del coneixement de valencià nivell C1.

8.2.4. Declaració de no haver sigut separat/a, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat/a penalment per a l'exercici de les funcions públiques. Si alguna persona seleccionada és nacional d'un altre estat comunitari, ha de presentar una declaració de no trobar-se sotmesa a cap sanció disciplinària o condemna penal que li impedisca l'accés a la funció pública en el seu estat.

8.2.5. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessàries per a l'exercici de les funcions del lloc de treball ofert. A aquest efecte, els reconeixements s'han de dur a terme mitjançant els serveis mèdics concertats per la Universitat de València.

8.2.6. Les persones seleccionades que tinguen alguna discapacitat, han d'aportar un certificat de l'òrgan competent de la comunitat autònoma sobre la capacitat per a dur a terme les tasques que corresponguen als llocs de treball objecte d'aquesta convocatòria.

8.2.7. Les persones seleccionades que hagen gaudit de l'exempció o bonificació de les taxes han de presentar fotocòpia acarada amb l'original de la documentació que en justifique el motiu.

8.3. Si alguna de les persones seleccionades no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o si hi ha falsedat en els documents presentats, això comporta la invalidesa de les actuacions d'aquesta persona i la nul·litat subsegüent dels actes de l'òrgan tècnic de selecció respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.

8.4. No obstant això, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient pel temps transcorregut des de la seua obtenció o perquè guarden relació directa amb les funcions o tasques del lloc a exercir.





Novena. Nomenament de funcionaris o funcionàries

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base vuitena d'aquesta convocatòria, i després d'haver-se verificat el compliment dels requisits exigits, la rectora o el rector dicta una resolució, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual les persones seleccionades que hagen superat aquestes proves selectives són nomenades funcionaris o funcionàries de carrera.



Desena. Òrgan tècnic de selecció

10.1. D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, l'òrgan tècnic de selecció vetla pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes.

La composició de l'òrgan tècnic de selecció d'aquestes proves s'ha d'ajustar al que es disposa en la secció cinquena del Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València aprovat per Acord del Consell de Govern d'aquesta Universitat de 2 de febrer de 2021 (ACGUV 11/2021). Es pot consultar aquest document en el enllaç https://go.uv.es/TDf09zq.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publique la llista definitiva de persones admeses i excloses.

10.2. La composició de l'òrgan tècnic de selecció ha d'ajustar-se al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i ha de tendir en la seua composició a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.



10.3. Els tribunals poden nomenar, quan ho consideren necessari, assessors i assessores pels seus coneixements tècnics, amb veu i sense vot.

10.4. Les persones que componen l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, han d'abstenir-se d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, o si han fet tasques de preparació de persones opositores a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència pot sol·licitar a les persones que formen part de l'òrgan tècnic de selecció una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

10.5. Amb la convocatòria prèvia de la presidència, es constitueix l'òrgan tècnic de selecció, que exigeix la presència de la totalitat de les persones que el componen. Les persones titulars que no concórreguen a l'acte de constitució, cessaran i seran substituïdes pels seus o les seues suplents.

Durant el procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'ha de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació de l'òrgan tècnic de selecció s'ajusta en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

10.6. L'òrgan tècnic de selecció ha d'adoptar les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit, s'han d'establir les adaptacions possibles de temps i mitjans per a les persones aspirants que el sol·liciten d'acord amb la base 3.7.

10.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, l'òrgan tècnic de selecció té la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

10.8. Les persones que formen part de l'òrgan tècnic de selecció que actue en aquestes proves han de tenir la categoria que, per a aquests casos, determina la legislació vigent.

10.9. En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al dels llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

10.10. La presidència de l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis en què siga procedent.



Onzena. Informació respecte de les dades recollides

11.1. La Universitat de València Estudi General és l'entitat responsable de les dades facilitades per les persones aspirants en aquest procés. Es tracta la informació facilitada per les persones aspirants, exclusivament amb les finalitats objecte de la convocatòria, així com, en el seu cas, la posterior gestió del personal, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abri. Part de les dades facilitades són publicades en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i/o en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Així mateix, aquestes dades es publiquen en el Tauler oficial de la Universitat de València i es cedeixen als membres del tribunal per a la resolució de reclamacions plantejades, si escau, per les persones aspirants.

11.2. Les dades de les persones aspirants es conserven indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, conforme al que es disposa en la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.

11.3. Les persones aspirants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés a les seues dades personals, i la seua rectificació o supressió, o la limitació del seu tractament, o a oposar-se al tractament, així com el dret a la portabilitat de les dades, mitjançant escrit acompanyat de la còpia d'un document d'identitat i, en el seu cas, documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit al delegat de Protecció de Dades a la Universitat de València.

11.4. La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) per a qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Les polítiques de privacitat de la Universitat de València poden ser consultades en l'adreça: http://links.uv.es/qbf2qd6.



Dotzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció es pot interposar recurs d'alçada, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta Resolució s'anunciaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) perquè les persones interessades en prenguen coneixement i als efectes oportuns.



València, 8 de setembre de 2021. – La rectora, P. D. (Resolució de 12.01.2021): el gerent, Juan Vicente Climent Espí.







ANNEX I

Sistema selectiu



El procediment de selecció es realitzarà en dues fases: oposició i concurs.



1. Fase d'oposició

Consta de tres exercicis eliminatoris, cadascun d'ells es valora amb 20 punts i és necessari obtenir com a mínim 10 punts per a aprovar cadascun dels exercicis. Les puntuacions s'atorguen amb tres decimals.



Primer exercici (Durada 1h – 1,5 h, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció)

Consisteix en un test de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les matèries a avaluar en aquest exercici es componen, en un 30-35 % del temari que figura en l'annex II, i en un 65-70 % del temari que figura en l'annex III.

Els errors penalitzen d'acord amb la fórmula següent:







N = Nota resultant

A = Nombre d'encerts

E = Nombre d'errors

d = Nombre d'opcions per a cada pregunta



En cas que alguna pregunta s'anul·le a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, l'exercici es continuarà valorant sobre vint punts, i s'ajustarà proporcionalment el valor de les preguntes vàlides.



Segon exercici (Durada 4 hores)

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes, triats per la persona aspirant entre quatre, extrets a l'atzar per l'òrgan tècnic de selecció entre tots els que figuren al temari de l'annex III de la convocatòria.

Tercer exercici (Durada 3,5 hores)

Consisteix en la resolució de dos casos pràctics, entre tres proposats per l'òrgan tècnic de selecció, relacionats amb el contingut del temari que figura en el annex III de la convocatòria.



2. Fase de concurs

Només accedeixen a la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits que cal presentar s'han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en aquestes proves.

Els mèrits que es valoren són els següents:

a) Experiència professional

Es valora el temps treballat en universitats públiques i altres administracions públiques d'acord amb l'escala següent:

Fins a un màxim de 23 punts:

– 0,30 punts per mes treballat en la mateixa escala, o escales equivalents a la convocada, en universitats públiques.

– 0,22 punts per mes treballat en cossos o escales equivalents a la convocada, en altres administracions públiques.

– 0,08 punts per mes treballat en cossos o escales del mateix sector i equivalent itinerari professional al de la plaça convocada.

b) Titulació acadèmica

Fins a un màxim de quatre punts, s'obtenen punts per cadascun d'aquests títols:

– Doctorat: 3,5 punts

– Màster oficial: 3 punts

– Segones llicenciatures o graus: 2 punts

– Títols universitaris de postgrau no oficials, fins a 1,125 punts d'acord amb l' escala següent:

• De 30 crèdits ECTS o més, o de 300 hores o més en els títols antics: 1,125 punts.

• De 20 crèdits ECTS o més, o de 200 hores o més en els títols antics: 0,75 punts.

• De 10 crèdits ECTS o més, o de 100 hores o més en els títols antics: 0,375 punts.

c) Coneixement del valencià:

Fins a un màxim de 4 punts

– Nivell C2: 4 punts

d) Idiomes comunitaris:

Fins a un màxim de 8 punts.

Anglès:

Nivell C2: 5 punts

Nivell C1: 4,37 punts

Nivell B2: 3,12 punts

Nivell B1: 1,87 punts

Nivell A2: 0,62 punts

Nivell A1: 0,25 punts

Francès, alemany, italià:

Nivell C2: 4 punts

Nivell C1: 3,50 punts

Nivell B2: 2,50 punts

Nivell B1: 1,50 punts

Nivell A2: 0,50 punts

Nivell A1: 0,20 punts

A continuació, s'elaborarà la llista amb el nom de les persones aprovades en el concurs oposició, tal com s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.







ANNEX II

Temari (General)



1. La Constitució Espanyola de 1978.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

3. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (només el Títol Preliminar, excepte la subsecció segona de la secció tercera, del capítol II).

5. El Reglament d'execució pressupostària de la Universitat de València per a 2021 (exclosos els annexos), disponible en l'enllaç https://links.uv.es/pPLe3Yy

6. Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.

7. Estatuts de la Universitat de València.

8. Reial decret legislatiu 5/2015 pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana (excepte els títols II i IV).

9. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals (excepte els capítols VI i VII)

10. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere (Només Títol Preliminar, Capítol I del Títol I i Capítols II i III del Títol II).



Nota: La normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es troba en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE).







ANNEX III

Temari (Específic)



1. L'Estratègia Espanyola de Ciència, Tecnologia i Innovació 2021-2027. Objectius, eixos i models d'actuació. Organismes públics de recerca estatals del sistema espanyol de ciència, tecnologia i innovació.



2. El Pla estatal de recerca científica, tècnica i d'innovació 2021-2023: elaboració, objectius i estructura. Programa estatal per a afrontar les prioritats del nostre entorn. Programa estatal per a desenvolupar, atraure i retenir talent.

3. El Pla estatal de recerca científica, tècnica i d'innovació 2021-2023: programa estatal per a impulsar la recerca cientificotècnica i la seua transferència. Programa estatal per a catalitzar la innovació i el lideratge empresarial.

4. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació: disposicions generals; recursos humans dedicats a la recerca al servei de les universitats públiques. Especificitats aplicables al personal docent i investigador al servei de les universitats públiques.



5. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació: impuls de la recerca científica i tècnica, la innovació, la transferència del coneixement, la difusió i la cultura científica, tecnològica i innovadora.

6. El Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador predoctoral en formació. El Reglament del personal investigador de la Universitat de València (www.uv.es/uvweb/servei-recursos-humans-pas/ca/normatives-/personal-investigador/personal-investigador-1285911228823.html).

7. Llei 2/2011, de 4 de març, d'Economia sostenible: mesures d'impuls a l'activitat investigadora i a la innovació, i a la seua vinculació amb l'activitat empresarial. Transferència de resultats en l'activitat investigadora. Promoció dels drets de propietat industrial. Formació, recerca i transferència de resultats en el sistema universitari.



8. El sistema espanyol de ciència, tecnologia i innovació: organismes, entitats i estructures de planificació, coordinació i gestió. Agents de l'entorn científic, tecnològic i innovador a escala estatal.

9. La Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT). El Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI): línies d'actuació.

10. El sistema valencià de ciència, tecnologia i innovació: organismes, entitats i estructures de planificació, coordinació i gestió. Agents de l'entorn científic, tecnològic i innovador a escala regional.

11. La Llei 2/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, de coordinació del sistema valencià de recerca científica i desenvolupament tecnològic.



12. L'Agència Valenciana de la Innovació de la Generalitat Valenciana. Missió, estructura. Programes i línies de suport.

13. La fiscalitat de les activitats d'R+D+I a Espanya. Deduccions fiscals. Certificació de projectes d'R+D+I.

14. La innovació i els sistemes d'innovació. Models. Tipus d'innovacions. Entorns i activitats que formen part del procés d'innovació.



15. El mesurament de l'activitat investigadora i d'innovació. Indicadors d'activitats de recerca i de transferència en les universitats espanyoles. Sistema d'indicadors.

16. El paper de les universitats en el sistema d'innovació a Espanya.



17. La transferència de coneixement. Conceptes bàsics. Mecanismes i etapes del procés de transferència. Metodologies d'avaluació de resultats i tecnologies.

18. L'organització de la transferència de coneixement i tecnologia en les universitats i els centres de recerca a Espanya. Les oficines de transferència de resultats de recerca (OTRI). Principals associacions i xarxes nacionals i europees de transferència de centres de recerca i universitats.

19. Les funcions d'una OTRI. Contractes i convenis en activitats d'R+D+I; ajudes públiques a la cooperació en R+D+I; avaluació i protecció de resultats de recerca; llicències d'ús i explotació de drets de propietat sobre resultats de recerca; creació d'empreses.



20. Els parcs científics. Funcions en els sistemes d'innovació. Programes públics de suport a Espanya. El Parc Científic de la Universitat de València.

21. Els centres tecnològics. Funcions en els sistemes d'innovació.



22. Les incubadores o acceleradores d'empreses. Funcions en els sistemes d'innovació. Els centres europeus d'empreses innovadores.

23. La valorització dels resultats de recerca. La prova de concepte com a eina de valorització. Etapes en la validació de tecnologies i/o coneixements.

24. Programes i ajudes a la validació i maduració de resultats de recerca, en l'àmbit europeu, nacional i de la Comunitat Valenciana.



25. Elaboració i plans de divulgació i promoció d'ofertes científiques i tecnològiques. El màrqueting de la recerca científica i tecnològica: capacitats i resultats d'R+D.

26. Marc legal a Europa sobre acords de transferència de tecnologia.



27. Recomanació de la Comissió Europea, C(2008)1329, sobre la gestió de la propietat intel·lectual en les activitats de transferència de coneixements i codi de bones pràctiques per a les universitats i altres organismes públics de recerca.

28. La gestió dels drets de propietat industrial/intel·lectual de resultats d'R+D en les universitats espanyoles. Marc normatiu aplicable. La seua regulació segons els Estatuts de la Universitat de València.



29. La regulació de l'explotació i cessió d'invencions realitzades en els ens públics estatals de recerca i en les entitats autònomes de la Generalitat Valenciana.

30. La Llei 24/2015 de Patents: disposicions preliminars; patentabilitat; dret a la patent i designació de l'inventor; invencions realitzades en el marc d'una relació d'ocupació o de serveis.

31. La Llei 24/2015 de patents: sol·licitud i procediment de concessió; efectes de la patent i de la sol·licitud de la patent; accions per violació del dret de patent; la sol·licitud de patent i la patent com a objectes del dret de propietat; obligació d'explotar i llicències obligatòries; nul·litat, revocació i caducitat de la patent; patents d'interès per a la defensa nacional; jurisdicció i normes processals; models d'utilitat; aplicació dels convenis internacionals; representació davant l'Oficina Espanyola de Patents i Marques; taxes i anualitats.



32. Altres formes de protecció de resultats d'R+D amb component tècnic i aplicació industrial diferents de les que recull la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.

33. L'extensió internacional de les patents nacionals. El Tractat de cooperació en matèria de patents (PCT). El Conveni europeu de patents. La Classificació Internacional de Patents.

34. Procediments de sol·licitud, tramitació i concessió de patents en els àmbits espanyol i europeu. Bases de dades oficials de patents.

35. El document de patent: estructura i continguts. Els informes tecnològics de patents.

36. Protecció i redacció d'invencions en l'àmbit de les ciències biomèdiques, química i farmàcia.

37. Protecció i redacció d'invencions en l'àmbit de les tecnologies de la informació i comunicació.

38. Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, aprovat per Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril. Llibre I, llibre III (títol II i III).



39. El saber fer (know-how). La seua identificació, protecció i valorització. Marc legislatiu del secret industrial.

40. Altres tipus d'acords rellevants en transferència de tecnologia: els acords de confidencialitat. Els acords de cotitularitat. Els acords de transferència de material.

41. Els contractes de llicència de propietat industrial i intel·lectual. Tipologia. Estructura i clausulat. Protecció dels drets dels titulars i de les inventores i inventors. La seua regulació segons els Estatuts de la Universitat de València.

42. Els contractes de llicència de propietat industrial en l'àmbit de les ciències de la salut i l'agroalimentació.

43. La protecció del programari. Vies de protecció. Els contractes de llicència de programari. Programari lliure.

44. L'avaluació de potencial d'innovació de resultats d'R+D. Nivell de maduresa tecnològica.

45. Rutes i estratègies d'explotació de resultats d'R+D en universitats i organismes de recerca.

46. Vigilància tecnològica: concepte, fases, eines i normes.

47. Empreses basades en resultats d'R+D de les universitats. Marc legislatiu a Espanya. Règim jurídic d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

48. Les empreses basades en resultats d'R+D universitaris (empreses derivades o spin-offs). El seu procés de creació i de participació per les universitats. Pla de negoci. Tipus de finançament.

49. Creació d'empreses basades en resultats d'R+D (spin-offs) de la Universitat de València. (SPINOFF.doc (uv.es))

50. Programes d'ajudes a la creació i consolidació d'empreses basades en coneixement/spin-off. Inversió privada.

51. L'article 83 de la Llei orgànica 6/2001 d'universitats (LOU). Antecedents i posteriors modificacions. Negocis jurídics per a regular la col·laboració universitat-empresa. Tipologia.

52. L'article 83 de la Llei orgànica 6/2001: normativa de la Universitat de València per a la contractació de treballs de caràcter científic, tècnic i artístic i de projectes relacionats amb l'activitat investigadora (B23.pdf (uv.es))

53. Els convenis regulats en el marc de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic. Els convenis de col·laboració en R+D regulats en el marc de la Llei 14/2011, de la ciència, la tecnologia i la innovació.



54. El contracte de recerca. Definició i característiques. Elements fonamentals i diferencials. Estructura i clausulat. Els costos associats a l'activitat investigadora.

55. L'R+D col·laborativa universitat-empresa i les seues fonts de finançament de caràcter públic. Regulació dels drets de propietat intel·lectual i industrial.

56. Els acords de consorci en els projectes d'R+D+I de la Unió Europea.

57. L'Espai Europeu de Recerca. Estratègia i polítiques europees d'R+D+I. L'estratègia d'especialització intel·ligent en recerca i innovació –RIS3– a la Comunitat Valenciana.

58. Organismes, agències i unitats de la Unió Europea per a la planificació, coordinació i gestió de l'R+D+I.

59. El programa marc d'R+D+I de la Unió Europea i altres programes europeus per al suport i finançament de l'R+D+I.

60. L'estratègia de recursos humans de recerca. Carta europea de l'investigador i Codi de conducta per a la contractació d'investigadors. Segell d'excel·lència en recursos humans de recerca «HR Excellence in Research».



Nota: La normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es troba en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE).







ANNEX IV

Òrgan tècnic de selecció



L'òrgan tècnic de selecció per a aquestes proves selectives està compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenats per la rectora o el rector:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/una vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.







ANNEX V

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones aspirants amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema Braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no siga alguna de les anteriors, haurà d'indicar-se en l'espai corresponent de la sol·licitud de participació.

En la sol·licitud de participació s'ha de marcar la casella corresponent al número de la mesura o mesures d'adaptació que es requereixen.

Mapa web