Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2020, de la Sotssecretaria de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals en llocs de treball de l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria del cos C2-05, a la província d'Alacant.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8944 de 04.11.2020
Número identificador:  2020/9166
Referència Base de Dades:  008780/2020
 



RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2020, de la Sotssecretaria de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals en llocs de treball de l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria del cos C2-05, a la província d'Alacant. [2020/9166]



La Resolució de 26 de febrer de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, en l'apartat primer delega en els òrgans de l'Administració del Consell que tinguen delegades competències per al nomenament de personal funcionari interí i/o personal laboral temporal i per als supòsits que han sigut delegats, la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal, respectant en tot cas l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de les borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, així com el nomenament dels i les membres de les comissions de seguiment específiques que es pogueren constituir en l'àmbit competencial i territorial corresponent (DOGV 8755, 05.03.2020).

La constitució de les borses ha de respectar els criteris establits en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.

Fent ús de les facultats delegades, aquesta Sotssecretaria, per la Resolució de 21 de febrer de 2018, va convocar la constitució de les borses d'ocupació específiques per a substitucions temporals en llocs de treball de l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria del cos C2-05, a la província d'Alacant.

Des de la convocatòria d'aquella borsa d'ocupació temporal, es constata el fet que actualment en l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria del cos C2-05, no es disposa de personal suficient per a atendre la cobertura de les substitucions del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicències sense retribució, plans de vacances, permís sindical, permís per campanya electoral, acumulació de tasques i execució de programes de caràcter temporal, en els llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant.



Vista la Sentència núm. 22/08, de data 18 de gener de 2008, de la Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que va estimar el recurs contenciós administratiu interposat pel Sindicat d'Auxiliars d'Infermeria contra la Resolució de la Conselleria de Benestar Social d'1 de febrer de 2006, que va convocar la constitució de la borsa d'ocupació per a substitucions temporals a la província d'Alacant, acte administratiu que anul·la per ser contrari a dret quant als requisits que s'estableixen per a inscriure's en la categoria d'auxiliar d'infermeria (auxiliar de clínica), els quals han de ser substituïts pel títol d'auxiliar d'infermeria, aquesta conselleria estima necessari exigir aquest requisit en totes les borses provincials per a ajustar-se al criteri jurisprudencial.



Por tot això, de conformitat amb el que s'estableix en l'esmentada Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i fent ús de les facultats que té delegades, aquesta Sotssecretaria resol:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

1. Convocar la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals en els llocs de treball de l'escala C2-05-01, auxiliars d'infermeria del cos C2-05, amb destinació a la província d'Alacant, que tinguen per objecte la substitució del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicències sense retribució, plans de vacances, permís sindical, permís per campanya electoral, acumulació de tasques i execució de programes de caràcter temporal, en llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant i per als llocs que s'indiquen a continuació.



2. Característiques dels llocs

Alacant, Torrevieja, Alcoi

Es consideren equivalents:

– Tècnic de Cures Auxiliars d'Infermeria (grau mitjà de la branca sanitària)

– Tècnic Auxiliar d'Infermeria (primer grau de la branca sanitària)



3. Les substitucions es realitzaran en les residències per a persones majors dependents

Les funcions que s'exerciran són les inherents al lloc, entre altres:



Auxiliars d'infermeria: atendre les necessitats personals i d'higiene del pacient/usuari i atendre els requeriments sanitaris que necessite, sota la supervisió dels responsables d'infermeria i metges, com ara distribució de la medicació i control de la temperatura, seguiment de dietes, etc.





Segon. Integrants de la borsa

1. Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge d'espanyols i de nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge de nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.



Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

b) Edat: ser major de 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



c) Titulació: estar en possessió del títol d'auxiliar d'Infermeria o equivalent o complir les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies del cos objecte de la convocatòria.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a llocs en què treballen en contacte habitual amb menors segons el que disposen la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

2. Els requisits s'hauran de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'hauran d'acreditar abans del nomenament, en el termini que l'òrgan competent concedisca a aquest efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de més edat.





Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals exercisca la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que pertanguen a l'escala C2-05-01, auxiliars d'Infermeria del cos C2-05: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública, no contemplats en l'apartat anterior: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb les mateixes funcions que les corresponents a l'escala C2-05-01, auxiliars d'Infermeria del cos C2-05: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.



2. Proves selectives: es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Fins a 25 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris, o si és el cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en les proves selectives convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el cos, escala, APF o categoria professional respecte de la qual es constitueix la borsa. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional respecte de la qual es constitueix la borsa.

b) Fins a 25 punts per la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant mitjançant un repartiment proporcional. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional respecte de la qual es constitueix la borsa. En aquest apartat, no seran valorats els exercicis que siguen qualificats com a apte o no apte.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés a aquest cos, escala, APF o categoria professional convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, respecte de la qual es constitueix la borsa, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.

3. Valencià: la valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents:



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8







Addicionalment, però sense superar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge dels mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

4. Idiomes comunitaris: es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

5. Altres titulacions: Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits seran acreditats pel personal aspirant de la manera següent:

1. Experiència professional: certificacions oficials expedides per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, es considerarà que els llocs sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, seran comprovats d'ofici. Si s'han prestat però no s'han al·legat, no els seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: Es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats per les persones aspirants.

3. Valencià: certificacions oficials expedides o homologades per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit les certificacions definitives corresponents.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per un òrgan competent. En els supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, podran acreditar-se mitjançant certificació de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, si és el cas, indicació del llibre i el foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se un certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si és el cas l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Comissió Delegada Específica

La Comissió Delegada Específica d'aquesta Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant procedirà a la baremació dels mèrits aportats amb motiu d'aquesta convocatòria, per a la qual cosa podrà nomenar personal col·laborador.



Sisé. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior està disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la Generalitat Valenciana. Aquesta sol·licitud d'inscripció i full d'autobaremació s'haurà d'emplenar en el següent web:



https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=75368

S'haurà d'emplenar en el web i hi ha dues maneres de presentar la documentació segons es dispose de signatura electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament, sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la seu de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant, en c/ Teatre 37, 03001 Alacant, o en qualsevol de les oficines públiques previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat bastarà al·legar-ho.

4. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Delegada Específica analitzarà les sol·licituds presentades, efectuarà la baremació dels mèrits al·legats i ordenarà el personal en la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda.

El llistat provisional de la borsa es farà públic en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives http://www.inclusio.gva.es/ i en el tauler d'anuncis de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant.

5. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La Comissió Delegada Específica estudiarà les al·legacions presentades i, una vegada resoltes, formularà la proposta del llistat definitiu a la Sotssecretaria, que dictarà resolució per la qual es constitueix definitivament la borsa i ordenarà que es publique en els llocs indicats anteriorment.

6. En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós en relació als llocs que es preveja cobrir, la Comissió Delegada Específica podrà establir el nombre total de persones que hagen d'integrar la borsa, per la qual cosa podrà adoptar el criteri de no baremar les persones aspirants que no superen una determinada puntuació mínima segons l'autobarem presentat.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en aquesta convocatòria no es valoraran. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



8. El personal temporal que cesse per alguna de les causes establides en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, haurà de presentar, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la data de notificació del cessament, o del cessament mateix si aquest fora posterior a aquella, davant la Comissió Delegada Específica, la sol·licitud d'inscripció en la borsa, el full d'autobaremació amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs esmentats en el punt 2 d'aquest apartat.



Seté. Normes de funcionament

1. El funcionament d'aquesta borsa s'ajustarà al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió Delegada Específica.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.



Huité. Borses preexistents

En compliment de la disposició transitòria única de l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, quedaran dissoltes les borses que estigueren en vigor amb anterioritat a la data d'aquesta resolució, i el seu funcionament s'adaptarà a les normes d'aquesta borsa.



Nové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la present resolució, davant del mateix òrgan que l'ha dictada. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que la persona interessada puga exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que estime pertinent.





València, 28 d'octubre de 2020.– El sotssecretari (p. d. R 26.02. 2020; DOGV núm. 8755, de 05.03.2020): Daniel Mestre Cañón.

Mapa web