Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 8/2019, de 14 d'agost, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial, convocatòria 8/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta pública d'ocupació ordinària de 2017 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8657 de 16.10.2019
Número identificador:  2019/9704
Referència Base de Dades:  008986/2019
 



ORDRE 8/2019, de 14 d'agost, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial, convocatòria 8/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta pública d'ocupació ordinària de 2017 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/9704]



El Decret 210/2017, de 22 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017 per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté dos llocs de treball del cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial, torn de promoció interna, que hauran de ser convocats pel procediment ordinari i sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 210/2017, en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir els dos llocs de treball oferits mitjançant el Decret 210/2017, ja esmentat.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procés ordinari, per a cobrir dos llocs de treball del cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial, pel torn de promoció interna, en les modalitats vertical, horitzontal i mixta.

1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta d'ocupació pública corresponent a 2017, es convocaren pel torn lliure idèntics llocs als inclosos en la present convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats. És motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns; s'haurà d'optar per un d'aquests. Així mateix, les persones que concórreguen pel torn de promoció interna hauran d'optar per una de les modalitats oferides.



1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del present procés selectiu, s'acumularan als llocs convocats per torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de 2017.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en relació amb l'article 53, de la LOGFPV, els següents requisits:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos als quals es fa referència en el present apartat per a cadascuna de les modalitats, i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la LOGFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la següent procedència:

– Modalitat A: Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga al cos C1-13 (especialistes en l'administració del medi ambient, de l'annex I de la LOGFPV).

– Modalitat B: Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup A2 de l'annex I de la LOGFPV, excepte l'A2-13).

– Modalitat C: Promoció interna mixta: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del subgrup C1 de l'annex I, de la LOGFPV, excepte el C1-13)

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la LOGFPV, podrà igualment accedir al subgrup A2-02 mitjançant la promoció interna mixta si pertany al subgrup C1, o per promoció interna horitzontal si pertany al subgrup A2.

2.1.2. Estar en possessió del títol d'Enginyeria Tècnica Forestal, o bé, d'un títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.



No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria quinzena de l'LOGFPV, el personal que manque de la titulació específica exigida per a l'accés al cos o escala en el qual es classifique el lloc que haja exercit com a personal temporal, per haver sigut modificat en aplicació del que es disposa en l'apartat primer de la disposició addicional tercera de la mencionada llei, podrà participar en les convocatòries dels procediments selectius a aquest cos o escala, corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017 a 2019, sempre que estiguen en possessió d'una titulació del nivell exigit per a l'accés al grup o subgrup de classificació professional del cos o escala convocat.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants perquè acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, A2-13, sector administració especial.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en aquest cas, aquella podrà participar condicionalment, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o l'exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria i s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat Http://sede.gva.es (Cercador d'ocupació pública, Descripció: 8/18, tramitar amb certificat) i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament i la inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'admissió i aplicació d'aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (en nombre de minuts) d'ampliació que necessita.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant-ne quines en la casella corresponent.

4.4.3. Els qui sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'aportar informe acreditatiu d'aquesta necessitat, així com de les mesures adaptació que precisen per a la realització de la prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pel centre d'avaluació de persones amb diversitat funcional de la direcció territorial de la província corresponent, juntament amb la sol·licitud o, si escau, en el termini dels deu dies hàbils següents al de la publicació de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 25 euros.

5.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtic tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica al realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà de forma automàtica al realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà aplicable automàticament al realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà aplicable automàticament al realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les sol·licituds, i poden únicament demanar-ne la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran d'emplenar el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat Http://sede.gva.es (apartat: Cercador d'ocupació pública, Descripció: 8/18, tramitar amb certificat), i annexar, necessàriament i obligatòriament, a aquest, els arxius dels documents en què es fonamenten les al·legacions formulades. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals, torn triat i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves selectives, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establiran, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com, si escau, l'ordre de crida de les persones admeses, que s'iniciarà en la lletra F, conforme amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).





7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà, d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició.

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

Totes les preguntes i qüestions que es plantegen en aquests exercicis, es formularan sobre els temaris de l'annex I que s'indiquen a continuació d'acord amb la següent distinció:

Per a les persones aspirants que hi accedisquen per la modalitat A (promoció interna vertical), hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitat A).

A les persones que hi accedisquen per la modalitat B (promoció interna horitzontal) i modalitat C (promoció interna mixta), hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitats B i C).

7.2.1. Primer exercici.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 60 preguntes que es formularan sobre el temari que obra en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a resoldre-les les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teòric-pràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari establit en l'annex I per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuiran de la següent manera:

7.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, sent necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3)

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 35 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

En aquesta part es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna les qüestions formulades; en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica, de síntesi, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i si persistira l'empat es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà per la lletra F, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la celebració de les proves.

8.1.1. El primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria, i es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves. Hi haurà un termini no inferior a quinze dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Hi perdran el dret quan es presenten als llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer-hi una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades. No es poden demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS, i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, l'OTS i el personal col·laborador comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3. En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat del full d'autobaremació degudament emplenat i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquesta, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari mencionar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en la fulla d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 10 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de vint dies hàbils, comptats des del següent al de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.2 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, del Consell, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels aspectes indicats, o que d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, obtindre'ls electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala, grup o subgrup convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS la relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i caldrà designar el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs, i en general, adoptar les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre-s'hi i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre-s'hi les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. Als efectes de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública.





13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: Http://sede.gva.es (Cercador d'ocupació pública, Descripció: 8/18) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquells podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si escau, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 14 d'agost de 2019



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO







ANNEX I

Cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal

de l'Administració de la Generalitat, subgrup A2-13



Temari



(Matèries específiques)



Per a les persones aspirants que accedeixen mitjançant la modalitat:



A) Promoció interna vertical

1. Llei 43/2003, de 21 de novembre, de forests: àmbit d'aplicació; principis que la inspiren; classificació i règim jurídic de les forests; la planificació forestal i l'ordenació de forests; la conservació i protecció de les forests.

2. Llei forestal de la Comunitat Valenciana: disposicions generals; de la planificació forestal; de la gestió forestal; dels aprofitaments; mesures de foment.

3. Decret 58/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana: naturalesa, àmbit d'aplicació i vinculació del Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana; criteris de la gestió forestal; dels terrenys forestals; els instruments de planificació i gestió forestal; òrgans i plataformes de participació.

4. La Llei 11/1994, d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: objecte i finalitat de la llei; classes d'espais naturals protegits; règim general dels diferents espais naturals protegits; ordenació de recursos i espais naturals protegits.

5. Reial decret 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament del Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial i del Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades: objecte; àmbit d'aplicació; contingut del llistat i del catàleg; característiques del llistat i del catàleg; estratègies de conservació d'espècies amenaçades i de lluita contra les principals amenaces per a la biodiversitat.

6. Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries, i Llei 3/2014, d'11 de juliol, de la Generalitat, de vies pecuàries: naturalesa jurídica; tipus de vies pecuàries; classificació; delimitació i amollonament; modificació de traçat; ocupacions i concessions demanials; usos compatibles i complementaris; vies pecuàries i plantejament territorial i urbanístic.



7. Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça de la Comunitat Valenciana: espècies cinegètiques i peces de caça; vedats de caça; instruments de planificació i ordenació de l'activitat cinegètica; ordres de vedes. Ordre 30/2016, de 31 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es fixen els períodes hàbils i les normes generals relacionades amb la pesca recreativa en aigües continentals de la Comunitat Valenciana: espècies objecte de pesca; espècies invasores; repoblacions i soltes; projectes tècnics d'ordenació piscícola.

8. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental: principis de l'avaluació ambiental. Actuació i relacions entre administracions públiques; estudi ambiental estratègic; declaració ambiental estratègica; estudi d'impacte ambiental; avaluació d'impacte ambiental ordinària;



9. Caracterització climàtica de la Comunitat Valenciana. Règim pluviomètric. Precipitacions mínimes i màximes. Irregularitat pluviomètrica. Règim tèrmic. Continentalitat i influència mediterrània.



10. El gènere Pinus a la Comunitat Valenciana. Principals espècies: Distribució, caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

11. Espècies arbòries del gènere Quercus a la Comunitat Valenciana: Distribució. Caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

12. Els gèneres Juniperus, Taxus, Ulmus, Populus, Salix, Celtis, Fraxinus: presència. Caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

13. Vivers forestals: Cultiu de planta en envàs, característiques d'envasos, dels substrats utilitzats, reg, fertilització i micorizació. Normativa estatal i autonòmica relativa als materials forestals de reproducció (MFR), concepte de MFR i les seues categories, comercialització.



14. Les repoblacions forestals: criteris hidrològics, ecològics, paisatgístics i econòmics. Elecció d'espècies i tècniques de repoblació. Repoblacions en riberes i paisatgístiques.

15. Dendrometria: definició, principals variables dendromètriques (altura, diàmetre, forma i volum), cubicació d'arbres baixats, cubicació d'arbres en peus. Dasometria: definició, principals variables dasomètriques (altura dominant, altura mitjana, diàmetre mitjà, àrea basimètrica, volum i arbres tipus), tarifes i taules de cubicació. Epidometria: definició, creixements de l'arbre i de la massa.

16. Ordre 10/2015, de 8 d'abril, de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la qual es regulen els aprofitaments forestals en la Comunitat Valenciana, i la seua redacció actual vigent. Aprofitaments forestals: fustes, pastures, fongs, suro, uns altres. La seua importància econòmica a la Comunitat Valenciana.

17. Decret 233/1994, de 8 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen les acampades i l'ús d'instal·lacions recreatives en les muntanyes de la Comunitat Valenciana. Decret 179/2004, de 24 de setembre, del Consell de la Generalitat, de regulació del senderisme i esports de muntanya de forma compatible amb la conservació del medi natural. Decret 8/2008, de 25 de gener, del Consell, pel qual es regula la circulació de vehicles pels terrenys forestals de la Comunitat Valenciana. Llei 6/2018, de 12 de març, de la Generalitat, de modificació de la Llei 14/2010, de 2 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics: de les competències de les administracions públiques.

18. Restauració hidrologicoforestal: classificació de conques. Utilització i adaptació de la vegetació en treballs de fixació, defensa i restauració de riberes de rius. Càlcul d'estructures de defensa transversals. Avaluació de beneficis.

19. Decret 148/2018, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Decret 98/1995, de 16 de maig, del Govern Valencià, i pel qual s'aproven les normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals a observar en l'ús festiu-recreatiu del foc en sòl forestal, confrontant o amb una proximitat inferior a 500 metres de terreny forestal.



20. Ordre 30/2017, de 20 de novembre, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'unifiquen i aproven les normes tècniques per a la redacció de plans locals de prevenció d'incendis forestals: annex I procés d'aprovació del pla local; contingut, criteris, metodologies i fonts d'informació per a la redacció d'un pla local de prevenció d'incendis forestals.



21. Models de combustible aplicables a la Comunitat Valenciana. Principals variables meteorològiques utilitzades en la prevenció d'incendis forestals, meteogrames. Causes d'incendis forestals: el procés d'investigació.

22. La combustió en els incendis forestals, fonaments de transferència de calor, característiques físiques i geomètriques d'un front de flames. Models per a la predicció del comportament del foc.

23. Principals plagues de coníferes que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Thaumetopoea pityocampa, Tomicus destruens i Tomicus piniperda, Ips sexdentatus i Ips acuminatus, Rhyacionia buoliana.

24. Principals plagues de frondoses que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Lymantria dispar, Xanthogaleruca luteola, Euproctis chrysorrhoea, Coroebus undatus i Kermes vermilio.

25. Principals plagues quarantenàries en l'àmbit forestal: Pla Nacional de Contingència Bursaphelenchus xilophyllus: Biologia del nematode i del seu vector Monochamus spp.; Llocs de realització de les inspeccions, Protocols d'inspecció de serradores i indústries; Pla de contingència de la Comunitat Valenciana enfront de Xylella fastidiosa: biologia del bacteri, vectors i dispersió de la malaltia, símptomes i danys, prospeccions i inspeccions en el mitjà forestal, mesures d'erradicació.



26. Ordre 4/2015 de 9 de març, de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la qual es crea i regula el Registre de Plantacions Forestals Temporals en Terrenys Agrícoles de la Comunitat Valenciana i es publica el Catàleg d'espècies al·lòctones.

27. Reial decret 289/2003, de 7 de març, sobre comercialització dels materials forestals de reproducció: definicions; regions de procedència; Registre i Catàleg Nacional de Materials de Base; etiquetatge i mesures de control; requisits de qualitat exterior dels materials forestals de reproducció.

28. El canvi climàtic i els boscos: embornals de carboni. LULUCF a la UE. Estratègia Valenciana de Canvi Climàtic i Energia 2030.



29. Certificació forestal: certificació de la gestió forestal sostenible. Certificació de la cadena de custòdia. Entitats certificadores. Sistema de certificació forestal FSC-España (Forest Stewardship Council) i Sistema de certificació forestal PEFC-España (Programme for the Endorsement of Forest Certification), modalitats de certificació forestal, criteris i indicadors de sostenibilitat, procediment de certificació.



30. Reglament (UE) núm. 995/2010 i RD 1088/2015, de 4 de desembre, per a assegurar la legalitat de la comercialització de fusta i productes de fusta: Objecte; autoritats competents; exercici de la diligència deguda i l'obligació de traçabilitat; classificació dels agents; declaració responsable sobre els agents; controls d'agents i comerciants; preocupacions justificades.

Cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal de l'Administració de la Generalitat, subgrup A2-13





Temari

(Matèries específiques)



Per a les persones aspirants que accedeixen mitjançant les modalitats:

B) Promoció interna horitzontal i

C) Promoció interna mixta

1. Llei 43/2003, de 21 de novembre, de forests: àmbit d'aplicació; principis que la inspiren; classificació i règim jurídic de les forests; la planificació forestal i l'ordenació de forests; la conservació i protecció de les forests.

2. Llei forestal de la Comunitat Valenciana: disposicions generals; de la planificació forestal; de la gestió forestal; dels aprofitaments; mesures de foment.

3. Decret 58/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana: naturalesa, àmbit d'aplicació i vinculació del Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana; criteris de la gestió forestal; dels terrenys forestals; els instruments de planificació i gestió forestal; òrgans i plataformes de participació.

4. La Llei 11/1994, d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana: objecte i finalitat de la llei; classes d'espais naturals protegits; règim general dels diferents espais naturals protegits; ordenació de recursos i espais naturals protegits.

5. Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat: objecte; principis; protecció d'espais; altres figures de protecció d'espais; espais protegits Xarxa Natura 2000.

6. Reial decret 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament del Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial i del Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades: objecte; àmbit d'aplicació; contingut del llistat i del catàleg; característiques del llistat i del catàleg; estratègies de conservació d'espècies amenaçades i de lluita contra les principals amenaces per a la biodiversitat.

7. Llei 5/2014, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge: La Infraestructura verda: concepte i funcions; espais que integren la Infraestructura verda i la seua incorporació a aquesta; zonificació estructural de les zones rurals; Competències per a l'aprovació dels plans; règim general de la declaració d'interés comunitari.

8. Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries, i Llei 3/2014, d'11 de juliol, de la Generalitat, de vies pecuàries: naturalesa jurídica; tipus de vies pecuàries; classificació; delimitació i amollonament; modificació de traçat; ocupacions i concessions demanials; usos compatibles i complementaris; vies pecuàries i plantejament territorial i urbanístic.



9. Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça de la Comunitat Valenciana: espècies cinegètiques i peces de caça; vedats de caça; instruments de planificació i ordenació de l'activitat cinegètica; ordres de vedes. Ordre 30/2016, de 31 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es fixen els períodes hàbils i les normes generals relacionades amb la pesca recreativa en aigües continentals de la Comunitat Valenciana: espècies objecte de pesca; espècies invasores; repoblacions i soltes; projectes tècnics d'ordenació piscícola.

10. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental: principis de l'avaluació ambiental. Actuació i relacions entre administracions públiques; estudi ambiental estratègic; declaració ambiental estratègica; estudi d'impacte ambiental; avaluació d'impacte ambiental ordinària.



11. Caracterització climàtica de la Comunitat Valenciana. Règim pluviomètric. Precipitacions mínimes i màximes. Irregularitat pluviomètrica. Règim tèrmic. Continentalitat i influència mediterrània.



12. Orografia i geologia de la Comunitat Valenciana. Principals formacions muntanyenques. Els sòls forestals a la Comunitat Valenciana. Factors limitants per a la vegetació. Causes d'intrazonalitat.

13. El gènere Pinus a la Comunitat Valenciana. Principals espècies: Distribució, caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

14. Espècies arbòries del gènere Quercus a la Comunitat Valenciana: Distribució. Caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

15. Els gèneres Juniperus, Taxus, Ulmus, Populus, Salix, Celtis, Fraxinus: Presència. caracterització silvícola i ecològica. Aprofitaments principals.

16. Vivers forestals: Cultiu de planta en envàs, característiques d'envasos, dels substrats utilitzats, reg, fertilització i micorizació. Normativa estatal i autonòmica relativa als materials forestals de reproducció (MFR), concepte de MFR i les seues categories, comercialització.



17. La muntanya mediterrània: principals formacions. El seu paper ecològic i hidrològic. Beneficis directes i indirectes.

18. Les repoblacions forestals: criteris hidrològics, ecològics, paisatgístics i econòmics. Elecció d'espècies i tècniques de repoblació. Repoblacions en riberes i paisatgístiques.

19. Dendrometria: definició, principals variables dendromètriques (altura, diàmetre, forma i volum), cubicació d'arbres baixats, cubicació d'arbres en peus. Dasometria: definició, principals variables dasomètriques (altura dominant, altura mitjana, diàmetre mitjà, àrea basimètrica, volum i arbres tipus), tarifes i taules de cubicació. Epidometria: definició, creixements de l'arbre i de la massa.

20. Mètodes d'ordenació en les masses forestals segons la forma principal de massa: masses regulars, semiregulars i irregulars; avantatges i inconvenients; la seua aplicació als diferents ecosistemes forestals arbratges.

21. Ordre 10/2015, de 8 d'abril, de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la qual es regulen els aprofitaments forestals en la Comunitat Valenciana, i la seua redacció actual vigent. Aprofitaments forestals: fustes, pastures, fongs, suro, uns altres. La seua importància econòmica a la Comunitat Valenciana.

22. Decret 233/1994, de 8 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen les acampades i l'ús d'instal·lacions recreatives en les muntanyes de la Comunitat Valenciana. Decret 179/2004, de 24 de setembre, del Consell de la Generalitat, de regulació del senderisme i esports de muntanya de forma compatible amb la conservació del medi natural. Decret 8/2008, de 25 de gener, del Consell, pel qual es regula la circulació de vehicles pels terrenys forestals de la Comunitat Valenciana. Llei 6/2018, de 12 de març, de la Generalitat, de modificació de la Llei 14/2010, de 2 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics: de les competències de les administracions públiques.

23. Serveis de regulació a la Comunitat Valenciana: conservació del sòl i control de l'erosió; la qualitat del sòl i l'erosió en el terreny forestal de la Comunitat Valenciana; els ecosistemes forestals com conservadors del sòl i controladors de l'erosió; el risc d'inundació a la Comunitat Valenciana; els ecosistemes forestals com reguladors d'avingudes.



24. Restauració hidrològic-forestal: classificació de conques. Utilització i adaptació de la vegetació en treballs de fixació, defensa i restauració de riberes de rius. Càlcul d'estructures de defensa transversals. Avaluació de beneficis.

25. Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana: Annex XI Prevenció d'incendis forestals.

26. Decret 58/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla d'Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana: raons imperioses d'interés públic de primer ordre, obres, usos i aprofitaments no forestals; disposicions de caràcter general en matèria de prevenció d'incendis forestals; protocol d'actuacions de restauració ambiental postincendis.

27. Decret 148/2018, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Decret 98/1995, de 16 de maig, del Govern Valencià, i pel qual s'aproven les normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals a observar en l'ús festiu-recreatiu del foc en sòl forestal, confrontant o amb una proximitat inferior a 500 metres de terreny forestal.



28. Ordre 30/2017, de 20 de novembre, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'unifiquen i aproven les normes tècniques per a la redacció de plans locals de prevenció d'incendis forestals: Annex I procés d'aprovació del Pla Local; contingut, criteris, metodologies i fonts d'informació per a la redacció d'un Pla Local de prevenció d'incendis forestals.



29. Models de combustible aplicables a la Comunitat Valenciana. Principals variables meteorològiques utilitzades en la prevenció d'incendis forestals, meteogrames. Causes d'incendis forestals: el procés d'investigació.

30. Mitjans aeris en la lluita contra incendis forestals: tipus de mitjans; la seguretat dels mitjans aeris; les infraestructures de suport als mitjans aeris; noves tecnologies associades als mitjans aeris. Mitjans terrestres en la lluita contra incendis forestals. Estratègies i tècniques d'extinció. Foc tècnic.

31. Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de Protecció Civil i Gestió d'Emergències: dels serveis essencials d'intervenció; dels serveis complementaris d'intervenció; del Lloc de Comandament Avançat; de les unitats bàsiques; de la repercussió de costos.



32. La combustió en els incendis forestals, fonaments de transferència de calor, característiques físiques i geomètriques d'un front de flames. Models per a la predicció del comportament del foc.

33. Principals plagues de coníferes que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Thaumetopoea pityocampa, Tomicus destruens i Tomicus piniperda, Ips sexdentatus i Ips acuminatus, Rhyacionia buoliana.

34. Principals plagues de frondoses que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Lymantria dispar, Xanthogaleruca luteola, Euproctis chrysorrhoea, Coroebus undatus i Kermes vermilio.

35. Principals malalties i fanerògames paràsites que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Sirococcus conigenus, la grafiosi de l'om, Viscum album.

36. Reglament (UE) 2016/2031 relatiu a les mesures de protecció contra les plagues dels vegetals: Plaga quarantenària de la Unió, definició, prohibicions, confirmació oficial de la seua presència, notificació a la Comissió, erradicació i establiment de zones demarcades. Passaport fitosanitari: definició, requisits essencials aplicables a la seua expedició.



37. Principals plagues quarantenàries en l'àmbit forestal: Pla Nacional de Contingència Bursaphelenchus xilophyllus: Biologia del nematode i del seu vector Monochamus spp.; Llocs de realització de les inspeccions, Protocols d'inspecció de serradores i indústries; Pla de contingència de la Comunitat Valenciana enfront de Xylella fastidiosa: biologia del bacteri, vectors i dispersió de la malaltia, símptomes i danys, prospeccions i inspeccions en el mitjà forestal, mesures d'erradicació.



38. Ordre 4/2015 de 9 de març, de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la qual es crea i regula el Registre de Plantacions Forestals Temporals en Terrenys Agrícoles de la Comunitat Valenciana i es publica el Catàleg d'espècies al·lòctones.

39. Reial decret 289/2003, de 7 de març, sobre comercialització dels materials forestals de reproducció: definicions; regions de procedència; Registre i Catàleg Nacional de Materials de Base; etiquetatge i mesures de control; requisits de qualitat exterior dels materials forestals de reproducció.

40. El canvi climàtic i els boscos: Embornals de carboni. LULUCF a la UE. Estratègia Valenciana de Canvi Climàtic i Energia 2030.



41. Instruments financers europeus i la seua aplicació al sector forestal: Fons Europeu Agrícola per al Desenvolupament Rural (FEADER), Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), El programa de cooperació interregional INTERREG, LIFE.

42. Aplicacions forestals i fonaments de la fotogrametria, la teledetecció per satèl·lit, els sistemes GNSS, el sensor LIDAR i R-PAS. La seua aplicació per a l'elaboració de cartografia temàtica forestal.



43. Ús de les següents bases de dades i cartografia en l'àmbit forestal: Sistema d'Informació d'Ocupació de Sòl (SIOSE), Mapa Forestal Espanyol i Inventari Forestal Nacional III.

44. Certificació forestal: certificació de la gestió forestal sostenible. Certificació de la cadena de custòdia. Entitats certificadores. Sistema de certificació forestal FSC-España (Forest Stewardship Council) i Sistema de certificació forestal PEFC-España (Programme for the Endorsement of Forest Certification), modalitats de certificació forestal, criteris i indicadors de sostenibilitat, procediment de certificació.



45. Reglament (UE) núm. 995/2010 i RD 1088/2015, de 4 de desembre, per a assegurar la legalitat de la comercialització de fusta i productes de fusta: Objecte; autoritats competents; exercici de la diligència deguda i l'obligació de traçabilitat; classificació dels agents; declaració responsable sobre els agents; controls d'agents i comerciants; preocupacions justificades.



ANNEX II

Cos superior de gestió en enginyeria tècnica forestal

de l'Administració de la Generalitat, subgrup A2-13



Barem fase concurs



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:

A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants, d'acord amb el següent barem:

1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat a1: 0,12 punts per mes treballat.

3) Experiència en llocs de treball del Sector Públic Instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,05 punts per mes treballat.

4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del Sector Públic Instrumental dependent d'administracions públiques diferents de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,03 punts per mes treballat.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i el certificat vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE, on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga escaient, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

En tot cas, la puntuació màxima que s'aconseguisca, per experiència, no podrà superar els 20 punts.

B) Altres mèrits: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

Els coneixements de valencià es valoraran fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a la següent escala:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt.

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu o llenguatge als mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs, o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup A2, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir per «altres mèrits» no podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat):

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions Públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això caldrà registrar-se en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es

Certificat ACCV: Certificats en Suport Programari:

Els certificats qualificats de ciutadà en suport programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifratge de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, Seu Electrònica de la Seguretat Social, Seu Electrònica del Cadastre, Seu Electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/

DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el certificat d'autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del certificat de signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura i pot així demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/

Mapa web