Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ d'1 d'octubre de 2021, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la provisió de llocs de treball temporal en la Inspecció d'Educació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9188 de 05.10.2021
Número identificador:  2021/10003
Referència Base de Dades:  009076/2021
 



RESOLUCIÓ d'1 d'octubre de 2021, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la provisió de llocs de treball temporal en la Inspecció d'Educació. [2021/10003]

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei 3/2020, de 29 de desembre, indica en el seu article 2.2 que, juntament amb l'avaluació, un dels factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament, tant en el disseny i l'organització com en els processos d'ensenyament i aprenentatge, és el de la Inspecció d'Educació i en la seua disposició addicional desena, punt cinc, estableix els requisits per a l'accés als cossos d'inspectors d'educació.

El Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció d'Educació a la Comunitat Valenciana, en l'article 27.5, estableix que es podrà convocar concurs de mèrits per a la provisió de llocs de treball amb caràcter temporal, indicant el contingut de l'esmentada convocatòria.



De conformitat amb la normativa citada, amb la finalitat de fer efectiu l'acompliment de la Inspecció d'Educació, amb vista a garantir la millora de la qualitat del sistema educatiu i poder cobrir de manera temporal les vacants de les plantilles dels serveis d'Inspecció de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport i en virtut de les competències que m'atribueix el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, resolc:





U. Objecte, estructura del procediment i àmbit

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar un concurs de mèrits, d'acord amb les especificacions que s'estableixen, a fi constituir un llistat ordenat per a la provisió de llocs de treball amb caràcter temporal en la Inspecció d'Educació, en l'àmbit territorial de gestió de la Generalitat, entre funcionaris i funcionàries dels cossos docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana.

2. El procediment es desenvoluparà en dues fases:

Fase A. Valoració de la memòria i de la defensa d'aquesta (fins a un màxim de 20 punts).

Fase B. Valoració de mèrits (fins a un màxim de 10 punts).

3. La llista ordenada per a la provisió de llocs de treball amb caràcter temporal en la Inspecció d'Educació que es generen en el present procediment i els nomenaments provisionals que siguen efectuats, tindrà vigència fins a la convocatòria d'un nou procés selectiu o la incorporació de la persona titular del lloc, tal com estableix l'article 27 del Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció d'Educació de la Comunitat Valenciana.



Dos. Requisits de participació

Podrà participar en el procediment el personal funcionari docent que reunisca els requisits següents:

a) Estar en possessió del títol de doctor, màster universitari, llicenciat, enginyer, arquitecte o grau corresponent, o títol equivalent.



b) Pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent no universitària.

c) Acreditar una antiguitat mínima de deu anys com a personal funcionari de carrera, en algun dels cossos que integren la funció pública docent, i dels quals almenys sis ho siguen d'experiència docent.



d) Acreditar un coneixement del valencià del nivell C1 o equivalent d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL).

e) Tindre destinació a la Comunitat Valenciana com a funcionari de carrera en situació actiu en algun dels cossos docents no universitaris.

Tots els requisits hauran de posseir-se en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió del lloc de treball.



Tres. Presentació de sol·licituds i documentació

1. A l'efecte de presentació de sol·licituds i com a plataforma de tramitació de la documentació que regula aquesta convocatòria, el lloc web corresponent serà https://ovidoc.edu.gva.es/, d'ara en avant OVIDOC. Les persones aspirants que participen en aquest procediment hauran de realitzar la sol·licitud a través de l'esmentada plataforma.



2. A la plataforma OVIDOC s'accedirà amb la clau d'usuari d'ITACA o amb el sistema Cl@ve. L'emplenament de la sol·licitud mitjançant aquest sistema generarà un número identificador que donarà validesa i unicitat al procediment.

Si per diferents motius les persones aspirants presenten diverses sol·licituds telemàtiques de participació, únicament es tindrà en compte l'última presentada, per la qual cosa només s'entendrà per acceptada una sol·licitud telemàtica per participant.

3. Per a participar en aquest procediment les persones sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud de participació de forma telemàtica i adjuntar dos documents en format pdf: la memòria a la qual fa referència el punt sis d'aquesta resolució i el document d'autobaremació que s'ajustarà al barem establit en l'annex I d'aquesta convocatòria.



El mencionat document d'autobaremació estarà a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, cultura i Esport i en la mateixa aplicació informàtica en la qual es tramiten les sol·licituds.

4. En el cas de falsedat en les dades i/o en la documentació aportada, les persones sol·licitants podran ser excloses de la participació en aquest procediment.



Quatre. Termini de presentació

1. El termini de presentació de sol·licituds i documentació serà de 15 dies naturals: de l'11 al 25 d'octubre de 2021, tots dos inclusivament.

2. Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta.



Cinc. Admissió de persones aspirants

Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la comissió tècnica regulada en l'article set d'aquesta resolució, farà pública la relació provisional de persones admeses i excloses en el procés, indicant si és el cas les causes d'exclusió. Aquesta publicació s'efectuarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de dos dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses, per a poder sol·licitar a través d'OVIDOC que s'esmene el defecte que haja motivat la seua exclusió.



Transcorregut aquest termini, les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per la comissió tècnica, la qual resoldrà l'aprovació de les llistes definitives de persones admeses i excloses, que seran publicades de manera anàloga a les llistes provisionals.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no pressuposa que se'ls reconega la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés, se'ls podrà requerir la documentació que servisca per a comprovar que compleix amb els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió es desprenga que alguna de les persones candidates no posseeix algun dels requisits, prèvia audiència de la persona interessada, se li comunicarà la pèrdua de tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment.



Sis. Característiques i contingut de la memòria

1. Les persones participants hauran de presentar una memòria, a manera de projecte d'actuació, amb les característiques següents:

a) El tipus de lletra serà Times New Roman, a 12 punts, amb interlineat 1,5 i una extensió màxima de 20 pàgines, amb format DIN A-4, incloent-hi tant la portada com qualsevol altre element que forme part del document.

b) La memòria no haurà de contindre cap dada identificativa ni en el contingut ni en el nom de l'arxiu per tal de preservar l'anonimat del document. La identificació de la memòria es realitzarà per mitjà del número de sol·licitud obtingut en el procés telemàtic.

2. El contingut de la memòria versarà sobre una proposta d'actuació en una zona d'intervenció per a l'avaluació, la supervisió i l'assessorament dels centres en algun o alguns dels aspectes contemplats en el Pla general d'actuació anual de la inspecció d'educació (PGAA), així com les instruccions que el desenvolupen.

En l'elaboració de la memòria, la persona aspirant tindrà en compte l'organització i el funcionament de la Inspecció d'Educació a la Comunitat Valenciana, en el marc de les funcions i atribucions que li són pròpies d'acord amb la normativa vigent.

La memòria contindrà, almenys, els aspectes següents:

I. Anàlisi de la situació dels centres i de les seues necessitats.

II. Selecció, d'almenys, una actuació a desenvolupar que tinga rellevància en el funcionament de millora dels centres educatius de la zona d'intervenció.

III. Desenvolupament de l'actuació: objectius, protocol d'intervenció, planificació del cronograma, seguiment i avaluació.



IV. Elaboració d'un informe en el qual es done resposta a alguna dificultat o problema relacionat amb l'actuació desenvolupada.

En tot cas, la memòria no constituirà un compromís de treball a què s'hagen de circumscriure les futures actuacions de l'inspector o inspectora accidental en la plaça que se li adjudique.

3. En cas que la comissió tècnica detecte que la memòria no compleix amb el requisit d'elaboració pròpia o continga dades identificatives, prèvia audiència a la persona interessada, la puntuació que s'atorgarà serà de zero punts.



Set. Comissió tècnica

1. La selecció d'aspirants que participen en el concurs de mèrits es realitzarà per una comissió tècnica. Aquesta estarà formada per:

a) La inspectora general d'educació que exercirà la presidència de la comissió.

b) Tres inspectores o inspectors d'educació funcionaris de carrera del cos d'inspectors en actiu, designats pel secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, un de cada Inspecció Territorial d'Educació, a proposta del director o de la directora territorial corresponent.



c) Una persona funcionària designada per la directora general de Personal Docent.

d) Una persona funcionària designada pel secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional que exercirà la secretaria de la comissió, amb veu però sense vot.

Es nomenaran, així mateix, persones suplents de cada un dels membres de la comissió.

Per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió es requerirà l'assistència de, almenys, tres dels seus membres, i hauran d'estar presents, en tot cas, la presidenta i la persona que exercisca la secretaria.



La composició de la comissió tècnica es publicarà en el lloc web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i els seus components estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Seran funcions de la comissió tècnica:

a) Determinar els i les participants que superen la fase A atenent als criteris establits en aquesta resolució.

b) Baremar els mèrits de la fase B.

c) Determinar la puntuació final de cada aspirant.

d) Resoldre les incidències que pogueren sorgir en el procés de la convocatòria.

e) Remetre a la Direcció General de Personal Docent la proposta de les persones seleccionades.

3. A les reunions de la comissió tècnica de selecció podrà assistir un representant de cadascun dels sindicats presents en la Taula Sectorial d'Educació, amb veu, però sense vot. L'assistència de la persona representant haurà de ser comunicada amb una setmana d'antelació, com a mínim, a la comissió tècnica de selecció.

Huit. Desenvolupament del procediment

1. El procés es desenvoluparà en dos fases:

1.1. Fase A. Valoració de la memòria i de la defensa d'aquesta (fins a un màxim de 20 punts)

La comissió tècnica publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la convocatòria per a la defensa de la memòria amb indicació del lloc, la data, l'hora i l'ordre d'intervenció dels i les participants.

En aquesta fase es pretén comprovar la competència professional de les persones aspirants des de la dimensió del coneixement del lloc de treball, considerant aspectes normatius, tècnics i metodològics que permeten planificar, aplicar i avaluar aspectes d'organització i gestió dels àmbits d'intervenció de la Inspecció i que responguen a les funcions i atribucions de la Inspecció d'Educació a la Comunitat Valenciana.



La memòria haurà d'abordar els aspectes relacionats en la base sisena d'aquesta resolució.

La persona aspirant disposarà d'un màxim de 15 minuts per a defensar el contingut de la seua memòria davant la comissió tècnica i podrà utilitzar un exemplar de la memòria aportat per ella mateixa.

Finalitzada l'exposició de la persona aspirant, la comissió tècnica podrà plantejar, durant un temps màxim de 15 minuts, qüestions sobre la memòria, la seua viabilitat i sobre qualsevol aspecte que les persones membres de la comissió consideren necessari aclarir, així com per a determinar les competències professionals relacionades amb la Inspecció d'Educació.

La defensa de la memòria davant la comissió tindrà caràcter d'acte públic i preservarà els protocols mesures Covid-19.

1.2. Fase B. Valoració de mèrits (fins a un màxim de 10 punts)

En aquesta fase es valoraran, pels membres de la comissió tècnica, els mèrits que acrediten les persones aspirants admeses, conforme al barem recollit en l'annex I d'aquesta convocatòria. Els aspirants no podran obtindre més de 10 punts en aquesta fase. Només es valoraran els mèrits degudament acreditats perfeccionats amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.



Nou. Criteris d'avaluació i qualificació

1. La memòria es valorarà fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris d'avaluació i qualificació que a continuació es detallen:



– Qualitat i viabilitat de la proposta d'actuació en zona: plantejament i claredat de la proposta d'actuació, rellevància en el funcionament de millora dels centres educatius de la zona d'intervenció, implicació dels diferents membres de la comunitat educativa. Valoració: fins a 4 punts.

– Adequació a les característiques de la zona i el seu entorn educatiu, donant resposta a les necessitats detectades en l'anàlisi. Valoració: fins a 2 punts.

– Coneixement de l'organització i dels processos de gestió interna de la inspecció: organització d'equips, distribució de funcions i tasques, coordinació i formes de participació, relació amb els òrgans de direcció de la inspecció, de les direccions territorials i de la conselleria. Valoració: fins a 2 punts.

– Adequació, fonamentació i idoneïtat de l'informe de la Inspecció d'Educació. Valoració: fins a 2 punts.

2. La presentació i defensa de la memòria es valorarà fins un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris d'avaluació i qualificació que a continuació es detallen:

– Qualitat i precisió expositiva. Valoració: fins a 2,5 punts.

– Coneixement i aplicació adequada de la normativa citada en la memòria. Valoració: fins a 2,5 punts.

– Adequació de les respostes a les preguntes i observacions que, si és el cas, formulen els membres de la comissió. Valoració: fins a 5 punts.

3. Per a la superació de la fase A serà necessari obtindre una puntuació mínima de 10 punts, havent obtingut un mínim de 5 punts en cada un dels apartats anteriors (9.1. i 9.2).



Deu. Llistats provisionals i definitius

1. Fase A.

La comissió tècnica publicarà al tauler d'anuncis de la seu i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport el llistat provisional amb les puntuacions obtingudes en la fase A, desglossada la puntuació corresponent a la memòria i a la presentació i defensa d'aquesta.

Publicada la puntuació provisional obtinguda en aquesta fase, els i les aspirants podran presentar, el dia hàbil posterior a la publicació, per escrit i en la seu d'actuació al·legacions a la comissió tècnica.

Una vegada conclòs aquest termini i revisades les al·legacions, la comissió tècnica publicarà les llistes definitives seguint el mateix procediment que en les llistes provisionals. Les persones que hagen superat aquesta prova podran passar a la següent fase.

Les al·legacions presentades es consideraran estimades o no amb la modificació, si escau, de les puntuacions, mitjançant la publicació de la llista definitiva.

2. Fase B.

La comissió tècnica publicarà al tauler d'anuncis de la seu i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport el llistat provisional amb les puntuacions obtingudes en la fase B.

Publicada la puntuació provisional obtinguda en aquesta fase, les persones aspirants podran presentar, el dia hàbil posterior a la publicació, per escrit i en la seu d'actuació al·legacions a la comissió tècnica.

Una vegada conclòs aquest termini i revisades les al·legacions, la comissió tècnica publicarà les llistes definitives seguint el mateix procediment que en les llistes provisionals.

Les al·legacions presentades es consideraran estimades o no amb la modificació, si escau, de les puntuacions, mitjançant la publicació de la llista definitiva.

3. Puntuació final.

La comissió tècnica publicarà la puntuació final de cada aspirant, que serà la suma de les puntuacions aconseguides en cada una de les fases del concurs de mèrits convocat per la present resolució.

En cas d'empat, aquest es resoldrà atenent la major puntuació obtinguda en la fase A, en cas que continue aquest empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la defensa de la memòria (apartat 9.2. d'aquesta convocatòria). En cas de persistir l'empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la fase B, en l'apartat I del barem de mèrits; si persistira encara aquest empat, es dirimirà segons la major puntuació en l'apartat II de l'esmentat barem i així successivament.





Onze. Resolució de la convocatòria

La comissió tècnica elevarà la seua proposta a la Direcció General de Personal Docent, que dictarà una resolució que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dotze. Delegació

Es delega en la directora general de Personal Docent la facultat de resoldre aquesta convocatòria i se l'autoritza perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per a l'execució d'aquesta resolució.



Tretze. Producció d'efectes

Aquesta resolució tindrà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de ser publicada, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació.





València, 1 d'octubre de 2021.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.











ANNEX

Barem de mèrits per al concurs de mèrits per a la selecció de llocs d'inspectors/es d'educació amb caràcter accidental



Les persones aspirants no podran aconseguir més de 10 punts per la valoració dels seus mèrits.



I. Experiència docent (fins a un màxim de 3,0000 punts).

Per cada any d'experiència docent que supere els deu exigits com a requisit, com a personal funcionari de carrera dels cossos que integren la funció pública docent: 0,2500 punts. Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0208 punts per mes.



L'experiència docent prèvia en centres públics es baremarà d'ofici d'acord amb les dades que consten en la base de dades d'aquesta administració.

Les persones aspirants que són o hagen sigut personal docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport podran consultar les dades relatives a la seua antiguitat a través de la plataforma OVIDOC, a partir de la publicació de les llistes definitives de persones admeses.

En el cas que les persones aspirants al·leguen experiència docent prèvia en centres públics d'altres administracions educatives i aquesta no figure en OVIDOC, hauran d'aportar la documentació acreditativa mitjançant la presentació del full de serveis corresponent.



II. Servei en llocs de l'Administració educativa, exercici de càrrecs directius i de coordinació didàctica (fins a un màxim de 5,0000 punts).



2.1. Servei en llocs de l'Administració educativa (fins a un màxim de 2,0000 punts).:

2.1.1. Per cada any de servei en llocs de l'Administració

Per cada any de servei en llocs de l'Administració educativa de nivell 26 o superior (exclòs el d'inspector/a accidental): 0,7500 punts.



Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0625 punts per mes.

Documentació acreditativa: full de serveis certificat per la direcció general competent en matèria de recursos humans de la conselleria que tinga assignades les matèries d'administració pública o l'òrgan competent de l'Estat o de la resta de les comunitats autònomes, en què conste la presa de possessió i el cessament.

En el cas que les persones aspirants al·leguen experiència en llocs de l'Administració educativa de nivell 26 o superior (exclòs el d'inspector accidental) en altres administracions i aquesta no figure en OVIDOC, hauran d'aportar la documentació acreditativa mitjançant la presentació del full de serveis corresponent.

2.1.2. Per cada any de servei en llocs d'inspector o inspectora accidental: 0,7500 punts

Per cada mes: 0,0625 punts.

Per aquest apartat només seran tinguts en compte els anys prestats com a inspector o inspectora accidental.

L'experiència com a inspector accidental es baremarà d'ofici d'acord amb les dades que consten en la base de dades d'aquesta administració.

2.2. Exercici de la direcció de centre o CEFIRE, SPE (fins a un màxim de 3,0000 punts):

Per cada any en la direcció de centres públics docents o els centres de formació, innovació i recursos educatius de la Comunitat Valenciana, CEFIRE: 0,7500 punts.

Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0625 punts per mes.

2.3. Per l'exercici d'altres càrrecs directius o de coordinació didàctica (fins a un màxim de 1,5000 punts):

a) Per cada any en la vicedirecció, direcció d'estudis, secretaria o vicesecretaria en centres públics: 0,2500 punts.

Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0208 punts per mes.

b) Per cada any de servei exercint de cap de departament o la coordinació de cicle d'Educació Infantil o equip docent en l'Educació Primària o figures anàlogues de coordinació, assessoria de formació permanent, llocs d'assessor/coordinador tècnic docent o prefectures de secció en l'Administració educativa: 0,1000 punts.

Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0083 punts per mes.

Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per les direccions territorials d'Educació o òrgan competent del Ministeri d'Educació o de la resta d'administracions autonòmiques en què conste la data de la presa de possessió i de cessament o continuïtat, si és el cas.

Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per les direccions territorials d'educació o òrgan competent del Ministeri d'Educació o de la resta d'administracions autonòmiques en el qual conste la data de la presa de possessió i de cessament o continuïtat, en el seu cas.



III. Preparació científica i didàctica i altres mèrits (fins a un màxim de 3,0000 punts)

3.1. Preparació científica i didàctica (fins a un màxim de 2,0000 punts):

3.1.1. Per pertànyer als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, de Música i Arts Escèniques, d'escoles oficials d'idiomes i d'Arts Plàstiques i Disseny: 0,5000 punts.

3.1.2. Per cada títol de doctor o doctora: 0,5000 punts. Documentació acreditativa: certificat acadèmic o fotocòpia compulsada/ confrontada del títol de doctor o doctora o certificat supletori provisional, expedit per la universitat, de conformitat amb el que preveu el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data d'emissió del certificat.

3.1.3. Per cada títol oficial de màster (excepte el màster oficial de didàctica de Secundària que acredita la formació pedagògica i didàctica, al qual fa referència l'article 100 de la Llei orgànica d'educació): 0,3500 punts.

No es baremaran per aquest apartat els màsters que siguen expedits per les universitats en ús de la seua autonomia (títols propis), d'acord amb la disposició onzena del Reial decret 1393/2007, de 20 d'octubre.



3.1.4. Per cada títol de grau, llicenciatura, arquitectura i enginyeria o equivalent diferent de l'al·legat per a l'accés al cos des de el que participa en aquest procediment: 0,3500 punts.

Documentació acreditativa: Certificació acadèmica de qualificacions i fotocòpia compulsada tant del títol al·legat per a l'ingrés en el cos com de quants presente com a mèrit, a l'efecte d'acreditar haver cursat completament la titulació al·legada com a mèrit respecte de l'al·legada com a titulació per a ingrés al cos. A falta de títol, a la certificació de qualificacions s'acompanyarà la certificació supletòria provisional, amb una antiguitat màxima d'1 any, expedida per la universitat de conformitat amb el que es preveu en el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials. En el cas d'estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, certificació acadèmica en què s'acredite la superació d'aquests.



3.1.5. Per cada títol universitari corresponent a una diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o títols declarats legalment equivalents i pels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, arquitectura o enginyeria.: 0,2500 punts.

Documentació acreditativa: Certificació acadèmica de qualificacions i fotocòpia compulsada tant del títol al·legat per a l'ingrés en el cos com de quants presente com a mèrit, a l'efecte d'acreditar haver cursat completament la titulació al·legada com a mèrit respecte de l'al·legada com a titulació per a ingrés al cos. A falta de títol, a la certificació de qualificacions s'acompanyarà la certificació supletòria provisional, amb una antiguitat màxima d'1 any, expedida per la universitat de conformitat amb el que es preveu en el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials. En el cas d'estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, certificació acadèmica en què s'acredite la superació d'aquests.



3.1.6. Per cada títol professional de música o dansa o per cada títol de tècnic superior de Formació professional, arts plàstiques i disseny o ensenyaments esportius: 0,2000 punts.

Documentació acreditativa: Fotocòpia compulsada del títol al·legat o, en defecte d'això, de la certificació acadèmica oficial en la qual conste la superació dels estudis conduents a l'obtenció del mateix i el pagament dels drets d'expedició.

3.1.7. Per activitats de Formació Permanent del Professorat superades que tinguen per objecte el perfeccionament sobre aspectes científics i didàctics de les especialitats del cos a què pertany la persona aspirant, o relacionades amb l'organització escolar o amb les tecnologies aplicades a l'educació organitzades pel ministeri competent en matèria d'educació, i les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que aquestes activitats estiguen homologades o reconegudes per les administracions educatives, així com les organitzades per les universitats (fins a 1,5000 punts)

Es puntuaran amb 0,10 punts per cada 10 hores d'activitats de formació acreditades. A aquests efectes, es sumaran les hores de totes les activitats, i no es puntuarà la resta d'hores que siga inferior a 10.

Documents justificatius: certificació acreditativa o fotocòpia compulsada dels certificats d'aquests, expedits per l'entitat organitzadora en què conste expressament el nombre d'hores de duració de l'activitat.



En el cas de les activitats organitzades per institucions sense ànim de lucre, haurà de ser acreditat, de manera fefaent, el reconeixement o l'homologació d'aquestes activitats per la conselleria o el ministeri competent en matèria d'educació, altres administracions amb competències en matèria educativa, o el certificat d'inscripció en el registre de formació de l'Administració educativa.

3.2. Preparació específica per a l'exercici de la funció inspectora (fins a un màxim de 0,7500 punts):

Es consideraran les activitats de formació homologades específicament relacionades amb la funció inspectora.

A aquest efecte se sumaran 0,1000 punts per cada 10 hores d'activitats de formació acreditades les hores de totes les activitats, i no es puntuarà la resta d'hores que siga inferior a 10.

Documentació acreditativa: certificat expedit per l'òrgan o autoritat competent del Ministeri d'Educació o de les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria educativa, o de les institucions sense ànim de lucre que haja sigut homologats o reconeguts per les administracions precitades, així com de les universitats, en què conste de mode exprés el nombre d'hores de duració del curs, i, si és el cas, l'homologació o reconeixement; si no s'aporta el certificat esmentat no s'obtindrà puntuació per aquest apartat.

3.3. Coneixement d'idiomes (fins a un màxim de 0,5000 punts):

Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell B2, del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL): 0,1000 punts.

Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C1, del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL): 0,1500 punts.

Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C2, del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL): 0,2000 punts.

Pel certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Llengua Estrangera: 0,2500 punts.

Pel certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,2500 punts.

Pel diploma de Mestre de Valencià, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,3000 punts.

Per l'acreditació del domini del valencià corresponent al nivell C2, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,3000 punts.



Documentació acreditativa:

Certificats i diplomes que figuren en el Decret 61/2013, del Consell, de 17 de maig, modificat per l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, així com les entitats reconegudes per les resolucions posteriors.

Certificats i diplomes relacionats en l'Ordre 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

Notes:

Primera. Únicament seran baremats aquells mèrits perfeccionats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Segona. En cap cas no seran valorats aquells cursos o assignatures la finalitat dels quals siga l'obtenció d'un títol acadèmic, màster o una altra titulació de postgrau.

Tampoc es valoraran els cursos o activitats la finalitat dels quals siga l'obtenció del títol d'Especialització Didàctica o del Certificat d'Aptitud Pedagògica, o del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, o del Diploma de Mestre de Valencià.



Tercera. Els documents redactats en llengües d'altres comunitats autònomes hauran de traduir-se a una de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana per a la seua validesa, de conformitat amb el que preveu l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de llengües estrangeres haurà de ser traduït per traductor/a jurat/ada.

Quarta. Un mateix mèrit només es podrà baremar en un dels apartats o subapartats del present barem, i sempre en el que resulte més favorable a la persona participant. Tampoc es podrà baremar com a mèrit qualsevol títol que s'haja utilitzat per a justificar el compliment d'un requisit.

Cinquena. S'entén per centres públics els centres a què es refereix el capítol II del títol IV de la LOE, integrats en la xarxa pública de centres creats i sostinguts per les administracions educatives.

Sisena. En el cas d'aportar com a documentació justificativa d'acreditació d'un mèrit una certificació acadèmica provisional en la qual conste la superació dels estudis al·legats en substitució del títol al·legat, aquesta haurà de tindre una antiguitat màxima d'un any des de la data d'emissió de la certificació.

Setena. En el cas de les certificacions del coneixement de les llengües, únicament es computarà la de nivell més alt d'entre les presentades.

Mapa web