Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 de novembre de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, cos superior de gestió d'administració general, A2 -01, sector d' administració general, corresponent a l'OOP-2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8953 de 16.11.2020
Número identificador:  2020/9413
Referència Base de Dades:  009183/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 5 de novembre de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, cos superior de gestió d'administració general, A2 -01, sector d' administració general, corresponent a l'OOP-2015. [2020/9413]

L'article 5 de l'Ordre d'18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l' Administració de la Generalitat, disposa que a la finalització de cada procés selectiu d'ingrés en l'Administració de la Generalitat, la direcció general competent en matèria de funció pública, oïda la comissió de seguiment, convocarà la constitució de la borsa entre les persones aspirants que complisquen els requisits per a formar-hi part previstos en l'article 4.1.a de la citada ordre:



a) El personal que havent participat en les proves selectives d'accés al cos i escala haja aprovat algun exercici.

b) El personal funcionari interí, laboral temporal o en nomenament provisional per millora d'ocupació cessat en un lloc del cos i escala la borsa del qual es convoca, sempre que haja participat i haja sigut qualificat en el procés selectiu del qual deriva la borsa que es constitueix.



c) El personal funcionari de carrera, que havent participat en el procés selectiu del cos i escala del qual es constitueix la borsa, haguera aprovat algun exercici en un procés del mateix cos, escala, agrupació professional funcionarial (d'ara endavant, APF) o categoria professional derivat d'un decret d'oferta d'ocupació anterior. A aquest efecte, es considera que els llocs sempre han estat classificats en el cos, escala, APF o categoria professional que conste en la relació de llocs de treball.



L'article 34 i 35 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, regula la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal. En aquestes, seran integrats els aspirants ordenats per la suma de la puntuació que els corresponga, d'acord amb la baremació de mèrits prevista en l'article 9 de la citada Ordre 18/2018, si bé aquest ordre de prelació tindrà les excepcions establides en l'article 6 de l'esmentada ordre.



Mitjançant les ordres 3/17 i 4/17, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques es van convocar proves selectives d'accés al cos superior de gestió d'administració general, A2-01, torn d'accés lliure i torn de promoció interna, respectivament, sector d'administració general, corresponent a l'OOP-2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat (convocatòries 24/15 i 25/15).

Finalitzat el procés selectiu corresponent a les convocatòriaes esmentades, procedeix, en l'exercici de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, oïda la Comissió de Seguiment de Borses d'Ocupació Temporal i de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, convocar la constitució de la borsa d'acord amb les bases següents:





Primera. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació del cos superior de gestió d'administració general, A2-01, sector administració general, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre de 18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, reguladora de la matèria.



Segona. Integrants de la borsa

La borsa estarà integrada per les persones que seguidament s'esmenten:

a) El personal que havent participat en les proves selectives d'accés al cos superior de gestió d'administració general, cos A2-01, convocatòries 24/15 i 25/15, torn d'accés lliure i torn de promoció interna, haja aprovat algun exercici.

b) El personal funcionari interí, laboral temporal o en nomenament provisional per millora d'ocupació cessat en un lloc del cos superior de gestió d'administració general, cos A2-01, sempre que haja participat i haja sigut qualificat en el procés selectiu del qual deriva la borsa que es constitueix.

c) El personal funcionari de carrera que havent participat en el procés selectiu del cos superior de gestió d'administració general, cos A2-01, del qual es constitueix la borsa, haguera aprovat algun exercici en un procés selectiu del mateix cos inclòs en un decret d'oferta d'ocupació anterior al corresponent a l'OEP 15. A aquest efecte, es considera que els llocs sempre han estat classificats en el cos A2-01.





Tercera. Requisits dels aspirants

1. Per a formar part de la borsa és necessari que l'últim dia de termini de la presentació de sol·licituds per a formar part d'aquesta s'estiga en possessió dels requisits exigits en la convocatòria de les proves selectives d'accés a l'A2-01, cos superior de gestió d'administració general, sector administració general, convocatòries 24/15 i 25/15. A més, per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, s'hauran de tindre els requisits específics del lloc a exercir, en el seu cas.

2. Els requisits exigits per a participar en les convocatòries 24/15 i 25/15 hauran de mantindre's durant la vigència de la present borsa.

3. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas és suficient al·legar-lo. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del nomenament, en el termini que a aquest efecte es concedisca.

4. L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que es desenvolupa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, s'estarà a la puntuació total obtinguda en les dues fases del procés. Si encara persistira l'empat, s'estaria a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.

5. El personal interí o en millora d'ocupació que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds assenyalat en la base sisena, estiga exercint un lloc de treball enquadrat en el cos A2-01, per al qual haja sigut nomenat de la borsa gestionada per aquesta direcció general, haurà de sol·licitar la seua integració en la borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé en aquesta constarà com a «actiu» per estar laborablement actiu, i haurà, en el termini de deu dies comptadors a partir de l'endemà de la data del cessament presentar davant la comissió de seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de «disponible» o «disponible especial» que li corresponga.



Quarta. Barem de mèrits

Les persones aspirants seran ordenades prenent en consideració els següents mèrits i puntuacions:

1. Experiència professional. El màxim de punts a obtindre pel present apartat serà de 36 punts:

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms, classificats per a la seua provisió per personal del cos A2-01, sector administració general, cos superior de gestió d'administració general, les competències en matèria de personal dels quals siguen exercides per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública: 0,15 punts per mes complet de servei en actiu.

– Temps de serveis prestats en altres llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, no prevists en l'apartat anterior: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.



– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat en llocs de treball amb iguals funcions a les corresponents al cos A2-01: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels següents conceptes:

a) Fins a un màxim de 25 punts per haver superat la totalitat de les proves eliminatòries o, en el seu cas, una puntuació proporcional al nombre de proves superades en el concurs oposició per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el cos A2-01, sector administració general, convocatòries 24/15 i 25/15.

b) Fins a un màxim de 25 punts assignats proporcionalment a la suma de les notes de les proves realitzades per l'aspirant en el concurs oposició per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el cos A2-01, sector administració general, cos superior de gestió, convocatòries 24/15 i 25/15.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per la superació de proves en anteriors processos selectius d'accés al cos A2-01, sector administració general, cos superior de gestió d'administració general, per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, valorant 3 punts per prova aprovada de les dues últimes convocatòries.

3. Valencià. La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense depassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'Escola Oficial d'Idiomes o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'e scala que es detalla en la taula adjunta al present punt.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:











5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius únicament s'entendran vàlides com a compliment del requisit d'accés, quan no s'estiga en possessió de la titulació exigida, i, en cap cas, seran valorades com a mèrit.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Cinquena. Acreditació dels mèrits

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la següent forma:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats per les persones aspirants.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els corresponents certificats definitius.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut del pagament de les taxes corresponents.



6. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o, si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Sisena. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos caldrà emplenar-los en la pàgina web i es presentarà exclusivament en el registre telemàtic de la Generalitat, mitjançant signatura electrònica, sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat és suficient al·legar-ho.

4. La Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa i es procedirà a la seua integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. La llista provisional d'aquesta es farà pública en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà resolució i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.



6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la Comissió de Seguiment de Borses d'Ocupació Temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran, així com els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Setena. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació temporal és de caràcter provincial i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció la o les províncies en les quals estigueren interessades a ser nomenades. No s'admetrà, excepte causa justificada acordada per la Comissió de Seguiment de Borses d'Ocupació Temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Huitena. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la comissió de seguiment.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.



3. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 4.1 de la citada ordre, aquesta borsa tindrà caràcter preferent i la borsa vigent fins a la constitució d'aquesta adquirirà el caràcter de supletòria.



Novena. Recursos

1. La present resolució posa fi a la via administrativa i en contra d'aquesta cal interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no es recorre en reposició i conformement al que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 de novembre de 2020.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web