Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 de setembre de 2021, del Rectorat de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca un procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en l'escala mitjana d'informàtica



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9192 de 11.10.2021
Número identificador:  2021/10123
Referència Base de Dades:  009306/2021
 



RESOLUCIÓ de 24 de setembre de 2021, del Rectorat de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca un procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I de Castelló. [2021/10123]

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'utilitza un llenguatge inclusiu en la redacció d'aquesta, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



En compliment del que es disposa en la Resolució de 29 de novembre de 2019, de la rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es fa pública l'oferta d'ocupació pública del personal d'administració i serveis de la Universitat Jaume I de Castelló per a l'any 2019, i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta, la rectora, en exercici de les atribucions previstes en l'article 75 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 71 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló, resol convocar un procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I.



D'acord amb el que es preveu en l'article 3.3 i 3.6 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, aquesta convocatòria, així com els actes que es deriven de la seua execució, es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficials de la Universitat Jaume I, d'ara en avant TAO-UJI, en l'apartat «Convocatòries PAS»: https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/.

D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquesta última publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds de participació. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI).

Aquest procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema d'oposició, amb les valoracions, puntuacions i exercicis previstos en la base setena d'aquesta convocatòria. Així mateix, es regirà per les normes que li siguen aplicable i pel que es disposa en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir una plaça de l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I de Castelló, grup A, Subgrup A2.



2. Condicions generals

Per a l'admissió a aquestes proves les persones interessades han de complir els següents requisits:

2.1. Nacionalitat:

2.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola.

2.1.2. També podran participar-hi en igualtat de condicions:

a) Les persones nacionals dels Estats membres de la Unió Europea.



b) El o la cònjuge de les persones amb nacionalitat espanyola i de les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, qualsevol que siga la seua nacionalitat sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, podran participar els i les descendents menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que siguen dependents.

c) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals establits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.



Les persones no residents a Espanya incloses en l'apartat b, així com les incloses en l'apartat c, hauran d'acompanyar a la seua sol·licitud el document que acredite les condicions que s'al·leguen.

2.2. Capacitat: posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques de la plaça convocada.

2.3. Edat: tindre complits setze anys i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.4. Titulació: les persones interessades hauran d'estar en possessió o en condicions d'obtindre en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds el títol de diplomat o diplomada universitari, enginyer tècnic o enginyera tècnica, arquitecte tècnic o arquitecta tècnica o grau, segons el que es preveu en el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 967/2014, de 21 de novembre.

Així mateix, a aquest efecte, es considerarà equivalent al títol de diplomat o diplomada universitària haver superat tres cursos complets de llicenciatura, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional primera del Reial decret 1272/2003, de 10 d'octubre.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable a les persones que havien obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de la Unió Europea.



2.5. Habilitació: la persona interessada no ha d'haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels organismes constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés a cossos o escales de personal funcionari, ni tindre la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa escala a la qual es presenta.



En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.6. Acreditar coneixements de valencià de nivell C1, d'acord amb la taula d'equivalències de la Universitat Jaume I. Aquesta es pot consultar en el següent enllaç: https://bit.ly/3wEPAKw.

2.7. Les condicions per a l'admissió a aquestes proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

2.8. La Universitat Jaume I podrà requerir a les persones interessades que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, podran quedar excloses del procés selectiu.



3. Aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en la present oposició.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà sol·licitar el corresponent informe de l'Oficina de Prevenció, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). La publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) té únicament caràcter informatiu.

Les sol·licituds han de presentar-se per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i les altres disposicions que siguen aplicables.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació CLAVE. Quan s'utilitze l'opció de «Registrar compte amb nom d'usuari» s'ha d'adjuntar còpia del DNI. La sol·licitud es formalitzarà en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO):

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

(busqueu per codi 19414)

En la sol·licitud s'ha d'indicar:

En l'apartat «Exposa», literalment:

«Que ha llegit les bases de la convocatòria; que la informació subministrada és certa i autoritza la verificació i acarament de les dades personals incloses en la sol·licitud o que es troben en l'expedient i aportades en el procés selectiu; així com la seua comprovació en els òrgans administratius corresponents. Així mateix, manifesta que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds i que aquests seran degudament acreditats, posteriorment, en el cas que el seleccionen o el criden per a ser integrant de la borsa d'ocupació; i que sap que, si es dona el cas contrari no podrà ser nomenat personal funcionari de carrera o funcionari interí o funcionària interina o contractat o contractada o nomenat temporalment per millora d'ocupació, sense perjudici de la responsabilitat en què podria haver incorregut per falsedat en la sol·licitud de participació.»

En l'apartat «Sol·licita»:

«Participar en las proves selectives d'ingrés en l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I de Castelló, codi assumpte: 19414.».

Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació han d'indicar-ho en la sol·licitud marcant el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. Així mateix, han de reflectir les mesures que se sol·liciten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.



3) Augment de la mida dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, per sordesa.

5) Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres: especifiqueu-les.

Finalment, en l'apartat «Destinació» s'indicarà Servei de Recursos Humans i després es polsarà «Enviar» per a registrar la sol·licitud.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. L'import de la taxa per drets d'examen és de 25 euros.

5.2. Bonificacions

Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra, és a dir, l'import serà de 12,50 euros.

5.3. Exempcions

Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

5.4. Forma de pagament

Si no es té dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.2, el pagament de la taxa es realitzarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través del següent enllaç:

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=25,00&p_referencia=19414

En el cas que sí que es tinga dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.2, el pagament de la taxa es realitzarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través del següent enllaç:

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=12,50&p_referencia=19414

5.5. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'acompanyar el certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest haurà de fer-se dins de termini de presentació de sol·licituds. En cas contrari es procedirà a l'exclusió de la persona sol·licitant. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma oportuna, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.



5.6. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió

6.1. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i únicament podran demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà resolució, que es publicarà en el TAO-UJI, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

6.3. Les persones interessades podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que consideren convenients, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, s'haurà de comprovar no solament que no figuren en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si escau, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el TAO-UJI.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses. L'ordre s'iniciarà per la lletra «F», d'acord amb la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si escau, dirimir els empats.

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar el coneixement del mateix mitjançant la realització d'una prova en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà de «apta» o «no apta», i serà necessari obtindre la valoració «apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden exemptes de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002 de 31 d'octubre, o del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



7. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció serà el d'oposició i constarà de dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori. La puntuació màxima de l'oposició serà de 20 punts.

7.2. Primer exercici

El primer exercici obligatori i eliminatori es qualificarà de 0 a 10 punts, sent necessari obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

Consistirà a desenvolupar per escrit dos temes d'entre tres proposats per l'òrgan tècnic de selecció, en relació amb el temari que figura en l'annex d'aquesta convocatòria. La seua duració serà d'un màxim de tres hores i un mínim de dues.

7.3. Segon exercici

Només podran participar en el segon exercici les persones que hagen superat el primer exercici. El segon exercici obligatori i eliminatori es qualificarà de 0 a 10 punts, sent necessari obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

Consistirà a resoldre per escrit dos supòsits pràctics, d'entre tres proposats per l'òrgan tècnic de selecció, relacionats amb les matèries que figuren en el Bloc II del temari. La seua duració serà d'un màxim de tres hores i un mínim de dues.

En tots dos exercicis es valorarà, juntament amb el rigor analític i la claredat expositiva, els coneixements generals i específics i la capacitat de relacionar-los.

7.4. Puntuació final de l'oposició

La puntuació final de l'oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en els dos exercicis.

A continuació, es configurarà la llista ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de places convocades en la base 1. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades en aquest procés selectiu.

7.5. Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera:

S'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici de l'oposició.



En cas de persistir l'empat es resoldrà, en segon lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, si aquest fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor de la dona en el cas que aquest sexe estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra «F» d'acord amb la base 6.6 d'aquesta convocatòria.







8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. L'exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el TAO-UJI la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquelles no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de persones.



Si alguna aspirant no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part degudament acreditats, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagueren quedat ajornades; aquestes no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció, i en tot cas la realització de les mateixes tindrà lloc abans de la publicació de la llista de persones que hagen superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.



S'hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent; aquesta persona podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.



Abans de l'inici de l'exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció i el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. Tota la informació que siga necessària comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de l'exercici i qualsevol altre anunci que l'òrgan tècnic de selecció estime pertinent, es publicarà en el TAO-UJI, «Convocatòries PAS».

8.4. En totes les proves d'aquesta convocatòria l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals s'incloga alguna marca que puga identificar la seua autoria.





9. Publicitat de les llistes

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en el TAO-UJI, «Convocatòries PAS», la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici segons el que es disposa en la base 7.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, publicarà en el TAO-UJI, «Convocatòries PAS», el llistat amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4 que constituirà el llistat de les persones que han superat la fase d'oposició.

9.3. A continuació, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, publicarà en el TAO-UJI «Convocatòries PAS» el llistat definitiu amb la relació del personal aprovat i la seua puntuació total a què es refereix la base 7.4, que en cap cas podrà superar el nombre de places convocades d'acord amb la base 1 d'aquesta convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà al Rectorat de la Universitat Jaume I la relació definitiva amb les persones aprovades i la seua puntuació total, perquè en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació aporte davant el Servei de Recursos Humans els següents documents:

10.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

10.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.4 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència.

10.1.3. Per al personal funcionari interí: declaració jurada de no haver sigut separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a tal, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, declaració jurada de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Per a nacionals d'altres Estats: no trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmès o sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

10.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions de la plaça oferida.

10.1.5. Segons el que s'indica en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, les persones que superen les proves selectives, hauran d'acreditar els seus coneixements de valencià amb el corresponent grau mitjà o C1, d'acord amb la base 2.6 d'aquesta convocatòria.

10.2. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o de la mateixa es deduïra que manquen alguns dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Universitat Jaume I, sense perjudici de la responsabilitat en què podien haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.3 No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà accedir a les bases de dades de les administracions públiques, exclusivament a l'efecte de verificar les dades relatives a la condició de persones amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i nivell de coneixements de valencià, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per la qual es farà al nomenament com a personal funcionari de carrera de l'escala mitjana d'informàtica (innovació tecnològica) de la Universitat Jaume I, grup A subgrup A2, del personal aprovat a què fa referència la base 9.4, amb l'adjudicació prèvia del lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de la plaça convocada, quan es produïsquen renúncies del personal seleccionat, abans del seu nomenament o de la presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per: president o presidenta, secretari o secretària i tres vocals; igualment, s'haurà de designar el mateix nombre de suplents. En la composició s'actuarà segons el que s'estableix en l'article 60 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i es garantirà la paritat entre dones i homes.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el TAO-UJI, «Convocatòries PAS», una vegada s'hagen publicat les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

12.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

12.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses en la fase de l'oposició, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció que hagueren fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en el Servei de Recursos Humans de la Universitat Jaume I.

12.7. L'òrgan tècnic de selecció, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que es disposa en el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre, (DOGV, número 7.229, de 19.06.2014).

12.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

12.9. Per al desenvolupament d'aquestes proves selectives, l'òrgan tècnic de selecció s'haurà d'ajustar a les instruccions aprovades per la Gerència, publicades en el Portal de Transparència de la Universitat Jaume I, que es poden consultar en l'enllaç següent:

https://ujiapps.uji.es/ade/rest/storage/CYTMXZEDSSULVGMESDCIYVWWWLEVKHEA



13. Recursos

13.1. La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius siguen dictats en el seu desenvolupament, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre,. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

13.2. Contra les resolucions i actes de tràmit de l'òrgan tècnic de selecció, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Castelló de la Plana, 24 de setembre de 2021.– La rectora, Eva Alcón Soler.











ANNEX

Temari



BLOC I

1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, garantia i suspensió.

2. L'administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i administració. Règim jurídic del sector públic.



3. Els Estatuts de la Universitat Jaume I: estructura i organització. Òrgans de govern i representació.

4. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives i les decisions.

5. El procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució.

6. El personal al servei de les administracions públiques en la Llei 4/2021 de la funció pública valenciana: concepte i classes de personal empleat públic. Estructura de l'ocupació pública: cossos, escales i agrupacions professionals funcionarials. Grups de classificació professional.



7. El pressupost: concepte. Els principis pressupostaris. El cicle pressupostari. El pressupost per programes: concepte i fases. Terminologia i desenvolupament del procés pressupostari.

8. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes: objecte, principis generals i àmbit de la llei. De l'actuació administrativa: educació per a la igualtat. Igualtat en l'àmbit laboral.



9. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana: objecte, àmbit subjectiu d'aplicació. La transparència en l'activitat pública.





Bloc II

10. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. El codi d'administració electrònica.



11. Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.

12. Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica. Instruccions tècniques de seguretat.

13. Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica. Normes tècniques d'interoperabilitat.

14. Reglament (UE) 2018/1724 del Parlament Europeu, de 2 d'octubre de 201, relatiu a la creació d'una passarel·la digital única d'accés a informació, procediments i serveis d'assistència i resolució de problemes i pel qual es modifica el Reglament (UE) n.o 1024/2012.



15. Llei reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança. Política de Signatura Electrònica i de Certificats de l'Administració General de l'Estat. Expedició del document nacional d'identitat i els seus certificats de signatura electrònica.

16. Regulació del Registre electrònic d'apoderaments. Models de poders inscriptibles en el Registre electrònic d'apoderaments. Regulació del Registre electrònic d'apoderaments de la Seguretat Social. Registre de personal funcionari habilitat per a la identificació i autenticació de ciutadans i ciutadanes.

17. Aprovació de Cl@ve, plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal. Prescripcions tècniques necessàries per al desenvolupament i aplicació del sistema Cl@ve.

18. Llei del patrimoni històric espanyol. Sistema espanyol d'arxius i sistema d'arxius de l'administració de l'Estat (parcial). Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat Valenciana.

19. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.

20. Llei 14/2007, de 3 de juliol, d'investigació biomèdica. Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica.

21. Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regula, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria.



22. Reglament de la Comissió Deontològica i del Comitè Ètic de Benestar Animal. Funcionament de la Comissió Deontològica de la Universitat Jaume I.

23. Llei 18/2015, de 9 de juliol, per la qual es modifica la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic. Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, per a l'àmbit del sector públic estatal.

24. Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.



25. Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic.

26. Reial decret llei 14/2019, de 31 d'octubre, pel qual s'adopten mesures urgents per raons de seguretat pública en matèria d'administració digital, contractació del sector públic i telecomunicacions.



27. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

28. Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i de Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

29. Mecanismes i evolució de les eines habilitants per a les transferències internacionals de dades personals. Decisions d'adequació, sistemes de garanties adequades i clàusules contractuals tipus, normes corporatives vinculants. Excepcions.

30. Avaluacions d'impacte en la protecció de dades. Tècniques i continguts. Obligacions de les administracions públiques. Recomanacions i instruccions de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.



31. Control i regulació. L'Agència Espanyola de Protecció de dades. El Comitè Europeu Protecció de dades. Les agències regionals de protecció de dades. Àmbits d'aplicació. Notificació de bretxes de protecció de dades.

32. Marc de govern de bones pràctiques en la gestió del procés tecnològic en la Universitat. Sistema de Gestió de la Seguretat de la Informació. Política de seguretat de la Universitat. Declaració d'aplicabilitat.



33. Normativa pròpia en matèria de seguretat de la informació. Catàleg d'actius i aspectes tècnics de la infraestructura TI en la Universitat Jaume I. Metodologia d'anàlisi i gestió de riscos. Certificació ENS.



34. Normativa pròpia de la Universitat Jaume I en matèria de protecció de dades i privacitat. Registre d'activitats de tractaments.

35. Gestió d'actius. Sistema SANDAS-GRC.

36. El Centre Criptogràfic Nacional (CCN). Eines de gestió de la seguretat oferides pel CCN. Notificació d'incidents de seguretat.



37. Auditoria de seguretat. Footprinting. Fingerprinting. NMAP. Anàlisi de Vulnerabilitats. Scores CVE. Vulnerabilitats web. XSS.CSRF. Injecció SQL. Autenticació HTTP. Sessions d'usuari. Clickjacking. Configuració HTTPS segura.



Nota: la normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació en el Boletín Oficial del Estado d'aquesta convocatòria.

Mapa web