Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. RESOLUCIÓ d'11 d'octubre de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació del cos de serveis auxiliars sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, C2-05, escala 01



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8403 de 16.10.2018
Número identificador:  2018/9469
Referència Base de Dades:  009328/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, D/C2



RESOLUCIÓ d'11 d'octubre de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació del cos de serveis auxiliars sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, C2-05, escala 01 (auxiliar d'infermeria). [2018/9469]





Mitjançant Resolució de 6 d'abril de 2009, de la Direcció General d'Administració Autonòmica, es va convocar la borsa d'ocupació temporal per a la contractació laboral, grup D, auxiliar de clínica, derivada de l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2004, que continua en vigor. Posteriorment, es va constituir borsa lliure d'ocupació temporal per a la contractació de grup D, auxiliar de clínica a la província de Castelló. Fins hui, la cobertura dels llocs enquadrats en el cos C2-05-01 (auxiliar d'infermeria) s'ha realitzat amb els integrants d'aquestes borses. No obstant això, actualment es manté la necessitat de proveir llocs d'aquest cos i escala, si bé no hi ha personal disponible en la borsa d'aquesta categoria a les províncies d'Alacant i València, per la qual cosa resulta impossible acudir-hi per a efectuar nomenaments. Per això, resulta necessària i urgent la constitució d'una borsa lliure a Alacant i València, que els seus integrants siguen nomenats funcionaris interins o en millora d'ocupació, en tant es constitueix la borsa provinent del procés selectiu del cos C2-05-01, derivat de l'oferta d'ocupació pública de 2017. El personal d'aquesta borsa lliure, serà nomenat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.

Així mateix, atenent raons d'eficàcia i eficiència, així com a l'aprofitament dels recursos humans i materials d'aquesta unitat directiva, es considera oportú convocar una borsa lliure del citat cos i escala a la província de Castelló, si bé la borsa que es constituïsca serà supletòria de la borsa lliure que es va constituir per Resolució de 8 de gener de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans.



L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que, en absència de borses de treball temporal i fins que es constituïsca la resultant de l'oferta d'ocupació pública, puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre de 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, disposa en l'article 1, que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses d'ocupació per a l'exercici provisional de llocs de treball, mitjançant el nomenament de personal funcionari o mitjançant la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.



L'article 4.1.b.1r de la citada ordre disposa que podran constituir-se borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, quan havent-se convocat la borsa d'ocupació temporal derivada d'un procés selectiu, aquesta s'haguera esgotat i mentre no es formen les resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública.

Davant de l'esgotament de la borsa constituïda derivada de l'OPE 2004 i davant la previsió d'autoritzacions de cobertura de llocs d'aquest cos i escala en diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, aquesta direcció general considera necessari tramitar, de conformitat amb el que disposa l'article 4.2. de la citada ordre, la constitució de la present borsa per procediment d'urgència.

Els centres en els quals prestaran serveis les persones seleccionades són les residències per a persones majors dependents situades a Aldaia, Carlet i Silla i el Complex Educatiu de Cheste a la província de València. A la província d'Alacant, els centres assistencials en els quals es prestarà serveis són residència de persones majors dependents d'Alcoi, Alacant i Torrevieja. A la província de Castelló els centres assistencials en els quals es prestarà serveis són les residències de persones majors dependents de Borriana i Castelló.



D'altra banda, cal comunicar que, atés que no s'han realitzat amb caràcter previ proves selectives en les quals s'avale que els aspirants a la borsa d'ocupació temporal es troben en possessió dels coneixements específics per a l'exercici dels llocs d'aquesta especialitat, com a conseqüència de resolucions judicials emeses en relació amb els requisits de titulació necessaris en les borses d'ocupació temporal d'auxiliar d'infermeria, es requerirà per a formar-ne part la titulació acadèmica acreditativa de disposar dels coneixements necessaris per a l'adequat exercici de les funcions i tasques assignades al cos i escala.



En virtut d'això i en ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar pel procediment d'urgència la constitució de la borsa d'ocupació temporal del cos C2-05, cos de serveis auxiliars sociosanitaris i educatius de l'Administració de la Generalitat, escala 01 (auxiliar d'infermeria) per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació a les províncies d'Alacant, València i Castelló, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió pel dit personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa es necessita:

a) Estar en possessió del títol d'auxiliar d'infermeria o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l abans de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Les persones interessades hauran de justificar les equivalències dels títols al·legats. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

b) En el supòsit de ser seleccionat per als llocs adscrits al Complex Educatiu de Cheste hauran de presentar certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a persones que treballen en contacte habitual amb menors sobre la base del que es disposa en la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

c) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

d) Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

e) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

f) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos i escala objecte de la convocatòria.

2. Els requisits s'hauran de tindre en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas bastarà al·legar-ho. La resta dels requisits exigits s'hauran d'acreditar abans del seu nomenament, en el termini que l'òrgan competent concedisca a aquest efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'esmenta en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, s'estarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



4. El personal interí o en millora d'ocupació que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds assenyalat en la base cinquena, estiga exercint un lloc de treball enquadrat en el cos C2-05-01 (auxiliar d'infermeria) per al qual haja sigut nomenat de la borsa gestionada per aquesta direcció general, haurà de sol·licitar la seua integració en la borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé en aquesta constarà com a «actiu» per estar laborablement actiu, i haurà de presentar, en el termini de 10 dies comptats a partir de l'endemà de la data del cessament, davant de la comissió de seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de «disponible» o «disponible especial».



Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms les competències dels quals en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al cos C2-05-01: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms les competències dels quals en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no previstos en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents al cos C2-05-01: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Per haver superat la fase de l'oposició en el concurs oposició 54/08 i 55/08 derivat de l'OPE 2008 per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el grup D, auxiliar de clínica (actualment cos C2-05-01 auxiliar d'infermeria): 25 punts

b) Fins a 25 punts assignats proporcionalment a la nota de l'aspirant en la fase de l'oposició en el concurs oposició 54/08 i 55/08 derivat de l'OPE 2008 convocat per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el grup D, auxiliar de clínica (actualment cos C2-05-01 auxiliar d'infermeria.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés al cos C2-05-01, auxiliar d'infermeria, per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries derivades de l'oferta d'ocupació pública de 1999 i 2004.



3. Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense passar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.



4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la forma següent:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats pels aspirants i per les aspirants.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els certificats definitius corresponents.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte de les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, podran acreditar-se aquestes mitjançant certificat de l'autoritat educativa competent, en el qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i si escau, indicació del llibre i el foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent. Com també certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Sol·licituds de participació i procediment de constitució



1 Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, com també dels mèrits al·legats, en el termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Haurà d'emplenar-se en la pàgina web i hi ha 2 formes de presentar la documentació segons es dispose de signatura electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (c/ de la Democràcia, 77, torre 4, ciutat administrativa) o en qualsevol de les oficines establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat bastarà al·legar-ho.

4. La comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, i procedirà a la integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. La llista provisional d'aquesta es farà pública o en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos, amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà resolució i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.



6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la comissió de seguiment d'ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran, com també els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.





Sisé. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és de caràcter provincial i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció la o les províncies en les quals estigueren interessats a obtindre destinació i no s'admeten, excepte causa justificada acordada per la comissió de seguiment d'ocupació temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Seté. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la comissió de seguiment de borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.



3. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa, serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent. El personal inclòs en aquesta borsa per la província de Castelló serà cridat quan no hi haja personal disponible en la borsa lliure constituïda per Resolució de 8 de gener de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans.



4. Aquesta borsa tindrà caràcter supletori de la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta d'ocupació pública que es constituïsca després de l'entrada en vigor d'aquella.



Huité. Recursos

1. La present resolució posa fi a la via administrativa i en contra cal interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no es recorre en reposició i conformement al que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 11 d'octubre de 2018.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Mapa web