Ficha disposicion

Ficha disposicion





ACORD de 5 d'octubre de 2018, del Consell, de ratificació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública per al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública i el Pla d'estabilitat en l'ocupació pública 2017-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8403 de 16.10.2018
Número identificador:  2018/9483
Referència Base de Dades:  009342/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: empleat de serveis públics, negociació col.lectiva, empresa pública , personal de la Generalitat, personal estatutari d'institucions sanitàries, personal laboral de la Generalitat, cossos de l'Administració de Justícia, Administració Institucional de la Generalitat



ACORD de 5 d'octubre de 2018, del Consell, de ratificació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública per al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública i el Pla d'estabilitat en l'ocupació pública 2017-2020. [2018/9483]

La Llei 6/2018, de 3 de juliol, dels pressupostos generals de l'Estat per a 2018, atorga a les comunitats autònomes, les polítiques de personal que ens permeten reduir la taxa actual de temporalitat en l'ocupació, per a aconseguir la plena estabilitat del personal durant les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017, 2018, 2019 i 2020.

El 24 de setembre de 2018, es presenta una proposta conjunta de les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública, en relació amb el barem de les convocatòries corresponents a les ofertes d'ocupació del Pla d'estabilitat 2017-2020.

Fruit de les negociacions dutes a terme entre l'Administració i les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública, s'ha arribat a l'acord que figura en l'annex d'aquest acord.



Per això, en virtut del que es preveu en l'article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i en l'article 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, a proposta de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió de 5 d'octubre de 2018,



ACORDA



Ratificar l'Acord de 3 d'octubre de 2018, de la Mesa Sectorial de Funció Pública, per al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública i el Pla d'estabilitat en l'ocupació pública 2017-2020, que figura en l'annex d'aquest acord.



ANNEX

«Acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública per al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública i el Pla d'estabilitat en l'ocupació pública 2017-2020



Reunides a València, el 3 d'octubre de 2018, en l'àmbit de la Mesa Sectorial de Funció Pública, les representacions de l'Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals, a l'empara del que estableix l'article 33 i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP), i en l'article 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (LOGFPV),



Manifesten

Les parts representades en el present acord són plenament conscients que el personal de l'Administració de la Generalitat ha contribuït de manera significativa a la recuperació econòmica i al compliment dels compromisos adquirits pel Consell en relació amb la contenció de la despesa pública, suportant una part important de l'esforç d'austeritat duta a terme en l'últim període.

Els serveis públics van experimentar durant el període de crisi un augment important de la temporalitat en l'ocupació; no obstant això es considera que una alta taxa d'ocupació temporal no és convenient per als professionals ni per al funcionament dels serveis públics que es presten a la ciutadania.

Per a superar aquest problema es va fer un primer pas mitjançant l'Acord per a la millora de l'ocupació pública, signat el 29 de març de 2017, entre el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i els sindicats CCOO, UGT i CSIF. Posteriorment, es va subscriure, el passat 9 de març, el segon Acord per a la millora de l'ocupació pública i de condicions de treball, per part de les mateixes organitzacions sindicals.

D'altra banda, hi ha el compromís aconseguit en la Mesa General de Negociació I, mitjançant un acord de legislatura, ratificat pel Consell amb l'Acord de 17 de juny de 2016 (DOGV 7813, 24.06.2016), en l'apartat cinqué del qual, «Mesures en relació amb les condicions de treball del personal empleat públic inclòs en l'àmbit d'aplicació de l'acord», subapartat B.2, es va acordar que «La MGN I ha de negociar i establir els criteris comuns per a la negociació sectorial de les normes que fixen els criteris generals per a l'accés a cada sector de la Generalitat en el qual tinga la competència transferida». A fi de complir aquest mandat es va subscriure l'Acord de la Mesa General de Negociació I, de personal funcionari, estatutari i laboral, de 23 de desembre de 2017, pel qual s'estableixen els criteris comuns de les convocatòries de les ofertes d'ocupació pública per als anys 2017, 2018 i 2019.

Després de tot això, sembla adequat adoptar, en l'àmbit de la Mesa Sectorial de Funció Pública, amb el major grau de consens possible i fent ús de l'habilitació potestativa que la Llei 6/2018, de 3 de juliol, dels pressupostos generals de l'Estat per a 2018, atorga a les comunitats autònomes, les polítiques de personal que ens permeten reduir la taxa actual de temporalitat en l'ocupació, per a aconseguir la plena estabilitat en el nostre personal durant les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017, 2018, 2019 i 2020.

En conseqüència, es fa necessari arribar a un acord que plantege un marc d'actuació a tindre en consideració per a l'elaboració de les convocatòries de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017 a 2020, que permeta augmentar l'estabilitat en l'ocupació pública en l'àmbit de la funció pública de la Generalitat.

En aquest sentit, es va negociar, en la reunió de la Mesa Sectorial de Funció Pública, de 20 de juliol de 2018, una proposta d'acord per al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública i el Pla d'estabilitat en l'ocupació pública 2017-2020, que va ser subscrit únicament per CCOO-PV.

Posteriorment, el 24 de setembre de 2018, es presenta una proposta conjunta de les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública, en relació amb el barem de les convocatòries corresponents a les ofertes d'ocupació del Pla d'estabilitat 2017-2020.



Finalment, amb el present acord es compleix el compromís adquirit i es negocien els criteris generals per a l'accés a l'ocupació pública de l'àmbit d'aquesta Mesa Sectorial de Funció Pública.

Com a conseqüència de tot això, i fruit de les negociacions dutes a terme entre l'Administració i les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública, les parts



Acorden



Primer. Àmbit de l'acord

1. Àmbit personal

L'acord serà aplicable als processos per a la selecció de personal funcionari destinat a prestar serveis en el sector de l'Administració de la Generalitat les condicions de treball del qual s'acorden amb els seus representants en la Mesa Sectorial de Funció Pública i la seua gestió està assignada a l'actual Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Àmbit funcional

El present acord es refereix a les matèries que s'especifiquen i que han sigut objecte de negociació d'acord amb els articles 37 i 38 del TRLEBEP i l'article 154 de la LOGFPV.

3. Àmbit territorial

L'àmbit territorial està referit a tots i cadascun dels centres i unitats de l'Administració de la Generalitat en què presta serveis el personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest acord.



Segon. Objecte de l'acord

Aquest acord té com a objectiu establir els criteris que hauran de regir en les convocatòries dels processos selectius que es convoquen dins de les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017, 2018, 2019 i 2020, així com desenvolupar una iniciativa plurianual planificada a través d'aquestes ofertes, destinada a augmentar l'estabilitat en l'ocupació pública de l'àmbit de funció pública de la Generalitat, a fi de situar la taxa de temporalitat al final del període per davall del 8 %.



Tercer. Ofertes d'ocupació pública 2017-2020

1. Les parts signatàries coincideixen en la necessitat d'adoptar decisions respecte a la taxa de reposició per a enfortir els efectius en el conjunt dels sectors que la integren, amb ple respecte dels límits i regles de despesa establits.

2. Per a cadascun dels exercicis de 2017, 2018, 2019 i 2020 l'Administració es compromet a aprovar una oferta pública d'ocupació que incloga el màxim possible de la taxa de reposició de cada any així com de les taxes addicionals per a estabilitzar l'ocupació temporal previstes en les lleis de pressupostos generals de l'Estat i de les places ocupades per personal laboral declarat judicialment indefinit no fix de plantilla.



3. En les ofertes d'ocupació pública es reservarà una quota no inferior al 7 % de les vacants per a ser cobertes entre persones amb diversitat funcional, considerant com a tals les definides en la legislació bàsica estatal sobre drets de les persones amb diversitat funcional, de manera que, almenys, s'arribe al 2 % dels efectius totals.



Quart. Pla d'estabilització d'ocupació temporal

1. En desenvolupament del Pla d'estabilització d'ocupació temporal les ofertes d'ocupació que s'aproven per als exercicis 2017, 2018, 2019 i 2020 inclouran:

a) D'acord amb el que estableix l'article 19.u.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l''Estat per a l'any 2017, fins al 90 per cent de les places que, pertanyent a determinats àmbits i sectors i estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda almenys durant els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2016.

b) D'acord amb el que estableix l'article 19.u.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, les places de naturalesa estructural que, estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda almenys durant els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017 en els següents sectors i col·lectius: personal dels serveis d'administració i serveis generals, d'investigació, així com d'altres serveis públics.



c) El màxim possible de les places corresponents als processos previstos en la disposició transitòria quarta del TRLEBEP, és a dir, processos de consolidació d'ocupació a llocs o places de caràcter estructural, dotats pressupostàriament i que es troben exercits interinament o temporalment amb anterioritat a 2005.

d) Les places corresponents a llocs estructurals ocupats per personal declarat indefinit no fix per mitjà de sentència judicial, d'acord amb les previsions de la Llei de pressupostos generals de l'Estat aplicable per a cada exercici.

2. Se considera que no suposen una interrupció a aquests efectes els períodes menors de temps en els que el lloc haja estat vacant com a conseqüència de la necessitat de dur a terme els tràmits administratius corresponents.

3. Als efectes de fer possible la reserva per a promoció interna de com a mínim el 40 % de les places que es convoquen, d'acord amb el que preveu l'article 119.1 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i de compatibilitzar l'esmentada previsió amb els processos d'estabilització previstos en el número anterior, les ofertes podran preveure l'acumulació en convocatòries de torn lliure de les places oferides i no cobertes per promoció interna sempre que el nombre d'aqueixes places s'haja inclòs en el càlcul d'algun dels tipus de taxa de reposició que prevegen les normes pressupostàries.



Cinqué. Contingut de les convocatòries d'estabilització d'ocupació temporal

1. Els processos selectius acollits al pla d'estabilització d'ocupació, segons el que preveu el número 1 de l'apartat quart d'aquest acord, garantiran en tot cas el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

2. Els processos d'estabilització d'ocupació s'articularan a través del sistema de concurs oposició en què la puntuació de la fase d'oposició serà del 60 % i la de concurs del 40 % del valor de la nota final.

El contingut de les proves guardarà relació amb els procediments, tasques i funcions habituals dels llocs de treball objecte de cada convocatòria, les quals contemplaran necessàriament una reducció de part del temari.

3. La fase d'oposició es desenvoluparà mitjançant el següent nombre d'exercicis, cadascun dels quals haurà de superar-se amb la puntuació que preveja la convocatòria, que en cap cas serà inferior al 50 % de la màxima de l'exercici:

a) Per als processos del grup A (subgrups A1 i A2), dos exercicis: el primer de preguntes de test de caràcter teòric i el segon amb preguntes de caràcter pràctic. Cada un dels exàmens tindrà una puntuació de 30 punts sobre el total dels 60 punts que corresponen a la fase d'oposició.



b) Per a la resta de processos, un exercici amb preguntes de test de caràcter teòric i pràctic. Aquest exercici tindrà una puntuació de 60 punts.

4. En la fase de concurs es valoraran els mèrits que a continuació s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 40 punts que correspon a la fase de concurs:

a) Experiència (25 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,11 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat a.1: 0,08 punts per mes treballat.

a.3) Experiència en llocs de treball del Sector Públic Instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,06 punts per mes treballat.

a.4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del Sector Públic Instrumental depenent d'administracions públiques distintes de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,04 punts per mes treballat.

b) Carrera professional horitzontal: es puntuaran els períodes avaluats satisfactòriament en aplicació del Decret del Consell pel qual se regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat (5 punts com a màxim, que s'obtenen de la suma, en el seu cas, de la valoració dels següents trams):

b.1) Fins 5 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

b.2) De 5 a 10 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

b.3) De 10 a 16 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

b.4) De 16 a 22 anys: màxim 1,25 punts, o part proporcional per cada any complet.

Per a la baremació d'aquest apartat, als efectes de valorar els temps de permanència, s'acumularà el temps treballat prèviament en llocs de treball del mateix o distint grup o subgrup multiplicant-lo pel factor que corresponga segons el quadre recollit en el Decret del Consell pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

c) Altres mèrits (10 punts màxim):

c.1) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria: 1.5 punts per cada titulació fins a un màxim de 3 punts.

c.2) Coneixement del valencià: fins un màxim de 6 punts.

c.3) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins un màxim de 2 punts.



c.4) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat de la mateixa categoria convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haguera hagut almenys tres processos selectius d'aqueixa categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.

c.5) Formació: fins un màxim de 2 punts pel nombre d'hores de formació que es determine per a cada grup de titulació en cursos convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació.









Sisé. Criteris aplicables als processos selectius de les convocatòries ordinàries en torn lliure

1. Els processos selectius no acollits al pla d'estabilització d'ocupació que es convoquen dins dels torns lliures es desenvoluparan a través del sistema de concurs oposició amb els criteris que es preveuen en aquest apartat. Quedaran exceptuats d'aqueixos criteris les convocatòries dels cossos de l'Advocacia de la Generalitat, del cos superior d'intervenció i auditoria de la Generalitat i del personal investigador al servei de la Generalitat i les convocatòries per a personal amb discapacitat intel·lectual, així com qualsevol altre per al qual, per tindre normativa específica, es determinara expressament l'excepció en l'oferta d'ocupació pública.

2. El valor assignat a la fase d'oposició d'aquests processos serà del 65 % de la puntuació total possible, i el valor de la fase de concurs serà del 35 restant, sent necessari superar el nivell d'aptitud establit per a cadascun dels exercicis de caràcter eliminatori de la fase d'oposició.



3. En la fase de concurs es valoraran els mèrits que a continuació s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 35 punts que correspon a la fase de concurs:

a) Experiència (20 punts màxim)

b) Altres mèrits (15 punts màxim)



Seté. Criteris aplicables als processos selectius de promoció interna



1. Les convocatòries de promoció interna que concórreguen en una oferta d'ocupació amb una convocatòria acollida al procés d'estabilització d'ocupació del mateix cos o escala, es desenvoluparan per mitjà de concurs oposició a què se li aplicaran els criteris previstos en els punts 2, 3 i 4 de l'apartat cinqué d'aquest acord, a excepció dels criteris sobre assignació de puntuació als diferents tipus d'experiència, que es regiran pel que preveu el punt 3 d'aquest apartat.

2. Les convocatòries de promoció interna que concórreguen en una oferta d'ocupació amb una convocatòria ordinària del mateix cos o escala, es desenvoluparan per mitjà de concurs oposició a què se li aplicaran els criteris previstos en els punts 1, 2 i 3 de l'apartat sisé d'aquest acord.



3. En tots els processos de promoció interna, per a la valoració de l'experiència dins de la fase de concurs s'establirà la puntuació següent:



3.a.1. Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen de igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per cada mes treballat.

3.a.2. Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques del cos, escala o agrupació professional funcionarial des del que participa en el procés de promoció interna: 0,12 punts per cada mes treballat.



3.a.3. Experiència en altres llocs de treball en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques del cos, escala o agrupació professional funcionarial des del que participa en el procés de promoció interna: 0,05 punts per cada mes treballat.

3.a.4. Experiència en llocs de treball en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,03 punts per cada mes treballat.

4. Les convocatòries determinaran de quines proves o de quines matèries quedarà exempt el personal que participe a través de cada una de les modalitats de promoció interna, sempre que es tracte de coneixements que es puguen considerar prou acreditats a través de les proves d'ingrés al cos o escala d'origen.



Huité. Valoració de l'experiència en llocs de l'Administració de la Generalitat en determinats supòsits

1. Els llocs de treball la naturalesa jurídica o sector dels quals haja variat en virtut de processos legals d'adaptació es consideraran que han tingut sempre la naturalesa jurídica i el sector que tinguen assignats en el moment de la finalització del termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.

2. En les convocatòries de places corresponents a col·lectius que hagueren sigut objecte d'un pla d'ordenació de personal pel qual s'hagueren adoptat mesures de promoció que comportaren la supressió d'un altre determinat col·lectiu, els serveis prestats en aquest últim es valoraran com exercits en el superior en què s'haja integrat el personal afectat.



3. El personal declarat indefinit no fix de plantilla per sentència judicial es considerarà que ha estat en llocs de l'Administració de la Generalitat tot el temps del contracte que haguera donat lloc a aquesta declaració judicial, valorant-se eixe temps com prestat en llocs del cos o escala equivalent a la categoria reconeguda per la sentència o, en últim terme, de la del lloc al qual haguera estat adscrit en execució d'aquesta.





Nové. Adjudicació de destinacions

L'adjudicació de destinacions al personal de nou ingrés es realitzarà als llocs que hagen quedat vacants després del concurs previ entre el personal funcionari de carrera.



Desé. Comissió de Seguiment

Es constitueix una Comissió de Seguiment amb les funcions d'interpretació i control del present acord que estarà composta per una persona integrant de cadascuna de les organitzacions sindicals signatàries, o adherides al mateix, i un nombre igual de persones representants per part de l'Administració.

Presidirà la persona titular de la Direcció General de la Funció Pública o qui aquesta delegue, i la secretaria correspondrà al Servei de Relacions Sindicals de l'esmentada direcció general, que actuarà amb veu però sense vot.

Seran conegudes per aquesta Comissió les certificacions establides en l'article 19.8 de la Llei 6/2018, de 6 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018.



Onzé. Ampliació de l'acord

En el cas que després de la signatura del present acord s'adoptaren mesures normatives que habilitaren la possibilitat d'ampliar els criteris sobre les places a incloure en les ofertes d'ocupació pública, aquest acord serà revisat per la Comissió de Seguiment, i es procedirà a l'adaptació i ampliació de criteris i places en la Mesa Sectorial de Funció Pública.



Dotzé. Vigència de l'acord

El present acord serà eficaç des de la seua signatura i resultarà d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública del període 2017-2020, i els seus efectes es prolongaran durant el termini suficient per a l'execució de les mesures que s'hi proposen.



Tretzé. Incidència pressupostària

El present acord no comporta increment de despesa. Si bé, serà en l'aprovació de les diferents ofertes d'ocupació pública on es detallaran les mesures pressupostàries necessàries.



Catorzé. Publicació

El present acord serà remés al Consell per a la seua ratificació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 d'octubre de 2018»

(Segueixen les firmes i rúbriques del president de la Mesa Sectorial de Funció Pública i de les organitzacions sindicals UGT-PV, CSIF, Intersindical i CCOO-PV)



València, 5 d'octubre de 2018



La consellera secretària,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web