Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases generals que han de regir els processos de selecció de les noves convocatòries a places de membres de la policia local incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8405 de 18.10.2018
Número identificador:  2018/9481
Referència Base de Dades:  009408/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1, B/A2, A/A1
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases generals que han de regir els processos de selecció de les noves convocatòries a places de membres de la policia local incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament.

[2018/9481]

Mitjançant el present anunci es posa en coneixement de tots els interessats que per Resolució núm. 3403/2018, de data 10 d'octubre, de la Regidoria Delegació de Personal, s'han aprovat les noves bases generals que han de regir els processos de selecció de les noves convocatòries a places de membres de la policia local incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, les quals literalment es transcriuen a continuació:



1. Objecte

Les presents bases tenen per objecte establir les normes per les quals s'ha de regir el procés de selecció de les noves convocatòries a places de membres del cos de la policia Local incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.



Les presents bases generals no seran d'aplicació a les convocatòries aprovades i publicades amb anterioritat a la seua entrada en vigor.



2. Legislació aplicable

En tot allò no establit en les presents bases, s'aplica, amb caràcter general, el que es disposa en les següents normes:

– Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



– Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



– Preceptes bàsics del Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

– Preceptes bàsics de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, amb les modificacions introduïdes per successives lleis.

– Preceptes bàsics del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local.

– Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

– Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

– Preceptes no bàsics del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i de la Llei 30/1984, amb les modificacions introduïdes per la Llei 23/1988.

– Preceptes no bàsics del Reial decret 896/1991, de 7 de juny.

– Reial decret 364/1995, de 10 de març, que aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració de l'Estat

– Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

A més, particularment en els presents processos de selecció per a la policia local és d'aplicació la següent normativa:

– Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.

Fins que no es desenvolupe la Llei 17/2017 serà d'aplicació la següent normativa reglamentària autonòmica:

– Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.



– Ordres d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques de desenvolupament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general d'aplicació als concursos de policia local de la Comunitat Valenciana, pel torn de mobilitat.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i de reconeixement mèdic.



Així mateix, seran d'aplicació les restants disposicions normatives que resulten aplicables sobre la matèria i/o aquelles que substituïsquen o desenvolupen les normes abans assenyalades.



3. Requisits dels aspirants

Els aspirants han de tenir requisits que s'estableixen a les bases específiques de cada convocatòria.

La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols i serà l'única competent per a fer eixa declaració d'equivalència. Els títols hauran d'estar degudament convalidats en la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

En relació amb les titulacions que es presenten per a ser valorades a la fase de concurs, si cal, i no consta en la normativa de baremació aplicable, haurà d'adjuntar-se l'equivalència de títols declarada per l'autoritat acadèmica competent, o no seran valorats pel tribunal qualificador.



Tots els requisits hauran de complir-se, com a màxim, el darrer dia del termini de presentació d'instàncies i mantenir-se durant tot el procés selectiu.



4. Instàncies

Qui vulga participar en les corresponents proves d'accés, haurà de sol·licitar-ho mitjançant la presentació de la instància corresponent i el pagament dels drets d'examen, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública, sense que siga necessari incorporar el justificant de pagament la qual cosa es comprovarà d'ofici pels serveis municipals.



El pagament de la taxa de participació a les proves selectives s'haurà de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. L'aspirant que no pague les taxes, o la pague fora d'eixe termini, serà declarat exclòs de participar en el procés selectiu en les llistes d'aspirants admesos per entendre que desisteix tàcitament de participar en el procés de selecció.



Els models d'instància els facilitaran la Secció de Personal, situada la primera planta de l'edifici de la casa consistorial, a la plaça Major, 1 d'aquesta localitat, o en el Registre General, situat a la planta baixa o mitjançant la seua descàrrega a la pàgina web municipal www.tavernes.es.

El referit pagament de la taxa es podrà realitzar mitjançant pagament del document expedit en la Secció de Gestió Tributària de l'Ajuntament que serà facilitat de forma presencial o mitjançant el seu enviament per correu electrònic a l'aspirant que així ho sol·licite.

Les sol·licituds es dirigiran a l'Alcaldia Presidència d'aquest ajuntament.

Si és el cas, els mèrits de la fase de concurs cal acreditar-los mitjançant originals o fotocòpies compulsades, que es presentaran únicament pels aspirants que hagen superat els exercicis eliminatoris. En la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu s'indicaran els mèrits que posteriorment es presentaran en la forma indicada i no es tindrà en compte cap mèrit que no es trobe detallat i indicat en l'esmentada instància i s'acredite posteriorment en el moment requerit mitjançant el corresponent anunci del tribunal qualificador.



El termini per a la presentació d'instàncies serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de convocatòria corresponent en el Boletín Oficial del Estado, que obrirà l'esmentat període de presentació.

Les instàncies es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, situat a la planta baixa de la casa consistorial a la plaça Major, 1 d'aquesta localitat, o en qualsevol de les formes que determina la legislació vigent de procediment administratiu.

L'import dels drets d'examen i de formació de l'expedient per cada una de les proves selectives, només podrà ser tornat en els supòsits contemplats a l'ordenança fiscal reguladora de l'esmentada taxa.



5. Admissió d'aspirants

Per tal de ser admesos a les proves selectives, n'hi haurà prou que els aspirants manifesten en les seues instàncies que compleixen totes les condicions exigides referides a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies i que han pagat els drets d'examen.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia Presidència dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, en què declararà aprovades les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos, la qual s'adoptarà atenent al que han declarat els aspirants. En aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València i al tauler d'anuncis, constarà el nom i els cognoms dels aspirants admesos i exclosos i, si és el cas, el motiu de l'exclusió, el lloc, la data i l'hora de constitució del tribunal, la seua composició, així com la data, l'hora i el lloc de començament de les proves selectives. En eixa resolució es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.



Conclòs el termini de reclamacions i esmenes, sense que s'haja presentat cap reclamació, la llista provisional esdevindrà automàticament definitiva, la qual cosa s'anunciarà mitjançant anunci que es publicarà en els llocs indicats per a la llista provisional. En cas contrari, açò és, que es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades en la resolució que aprovatòria de la llista definitiva d'admesos i exclosos, la qual es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional. Els aspirants que, dins del termini assenyalat, no esmenen l'exclusió o al·leguen l'omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació d'admesos, seran definitivament exclosos de la realització de les proves.



La resolució que aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos posa fi a la via administrativa; per consegüent, i de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu i legislació reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, els interessats podran optar per interposar els següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant l'Alcaldia Presidència, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució.

Transcorregut un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que haja sigut resolt, podrà entendre's desestimat per tal de poder interposar el recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant els jutjats del mateix ordre de València, o davant el jutjat contenciós administratiu del seu propi domicili, en el termini de sis mesos des d'eixa desestimació.

b) Recurs contenciós administratiu a elecció seua, davant els jutjats del mateix ordre de València, o davant el jutjat contenciós administratiu del seu propi domicili, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la referida resolució.



Tot això sense perjudici de poder exercir qualsevol altre recurs o acció que s'estime procedent en defensa dels seus interessos.



6. Tribunal de selecció

La composició del tribunal de selecció, predominantment tècnica i especialitzada, estarà integrada pels següents membres:

President: El cap de la Policia Local d'aquest Ajuntament, o si no n'hi ha, un funcionari pertanyent al cos de la policia local de la Comunitat Valenciana, amb la mateixa o superior categoria que la plaça convocada, designats per l'alcalde president.

– Secretari: el de la corporació o funcionari en qui delegue.

– Tres vocals: preferentment funcionaris pertanyents al cos de la policia local de la Comunitat Valenciana, amb la mateixa o superior categoria que la plaça que es pretén cobrir, designats per l'alcalde president.

En tot cas, tal com disposa la legislació de policies locals (actualment article 52.1.a de la Llei 17/2017), l'òrgan autonòmic que tinga atribuïda la titularitat de la competència en matèria de seguretat, participarà en els processos de selecció i promoció de les distintes escales en els cossos de policia local, entre altres mesures, mitjançant la proposta d'almenys dos integrants perquè es nomenen en els tribunals per l'Alcaldia.

Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, incloent el secretari.



Pertànyer als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es pot estar en representació o per compte de ningú.



El president de la corporació podrà nomenar com a membres del tribunal funcionaris d'altres administracions, d'acord amb el principi de col·laboració i cooperació interadministrativa, atenent a la professionalitat de les places que es pretenen cobrir.

Els membres del tribunal tindran igual o superior titulació acadèmica que l'exigida per les places convocades.

La designació dels membres del tribunal inclourà la dels respectius suplents.

Els tribunals, sempre que siga possible, tindran representació paritària per sexes (60-40).

El secretari alçarà acta de cada sessió, on farà constar les qualificacions dels exercicis i també, si escau, les incidències i les votacions que s'hi produïsquen.

Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procés selectiu dut a terme.

Segons el que disposa l'Ordre de 17 de juliol de 1989, de la Conselleria d'Administració Pública (DOGV 1118, 31.07.1989), sobre l'ús del valencià en les proves selectives, tres cinquenes parts dels membres del tribunal tindran comprensió com a mínim oral i escrita de valencià.



Per a un millor acompliment de la seua missió, el tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes en aquelles proves en què ho considere necessari o convenient, quan les característiques o la dificultat de la prova ho requerisquen, els quals es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats tècniques i col·laboraran amb el tribunal i tindran veu però no vot.

A fi d'assegurar el compliment efectiu del que disposa l'ordre esmentada adés, el tribunal incorporarà els assessors especialistes necessaris per tal de garantir la possibilitat que totes les proves es puguen fer en valencià.

Quan concórrega en els membres del tribunal alguna de les circumstàncies previstes en la legislació vigent, aquests s'abstindran d'intervenir, i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia Presidència; així mateix, els aspirants podran promoure la recusació dels membres del tribunal, de conformitat amb el que estableix la legislació vigent (actualment Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic).



No podran formar part dels tribunals ni ser-ne nomenats col·laboradors o assessors qui, en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria, hagen realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a l'administració pública.

Els assessors del tribunal estaran sotmesos, així mateix, a les causes de recusació i abstenció establides anteriorment.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament; serà necessària l'assistència del president i del secretari. En cada sessió del tribunal podran participar els membres titulars presents en el moment de la constitució i, si estan absents, els suplents, sense que puguen substituir-se entre ells en la mateixa sessió.

Si constituït el tribunal i iniciada la sessió, se n'absenta el president i/o el secretari, designaran, entre els vocals concurrents, el seu substitut durant la seua absència.

De cada una de les sessions del tribunal, tant de celebració d'exercicis, correcció i avaluació, i deliberació dels assumptes de competència seua, el secretari estendrà una acta que serà firmada per tots els membres del tribunal, en què es faran constar les qualificacions dels exercicis, l'avaluació individualitzada dels mèrits de cada aspirant en cas de concurs, i també les incidències i, si escau, les votacions que s'hi produïsquen. Les actes numerades i rubricades constituiran part de l'expedient que reflectirà el procés selectiu dut a terme.



Si els membres del tribunal de selecció, una vegada iniciades les proves de l'oposició o les qualificacions dels mèrits del concurs, cessen en els càrrecs en virtut dels quals van ser designats, continuaran exercint les seues funcions fins que acabe totalment el procés selectiu de què es tracte. Si per qualsevol motiu els membres del tribunal, el secretari o president o els seus suplents, amb independència de la responsabilitat en què incórreguen, no volen o no poden continuar sent-ne membres, cosa que impedeix la continuació reglamentària del procediment selectiu per falta de titulars o suplents necessaris, es consideraran vàlides les actuacions anteriors i previs els tràmits corresponents, es designaran els substituts dels que hagen cessat i, posteriorment, es realitzaran les actuacions que falten fins a la fi del procés selectiu.



El tribunal està facultat per a resoldre els dubtes i les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves i prendre els acords necessaris per a garantir el bon ordre del procés selectiu en tot el que no estiga previst en aquestes bases generals o les corresponents bases específiques de cada convocatòria. Així mateix, està facultat per a interpretar-les adequadament.

Els actes que posen fi als procediments selectius hauran de ser motivats. La motivació dels actes del tribunal dictats en virtut de discrecionalitat tècnica, científica o professional en el desenvolupament de la seua comesa de valoració n'hi haurà prou que estiga referida al compliment de les normes legals i reglamentàries, així com de les bases.

Les resolucions del tribunal de selecció vinculen l'Administració, sense perjudici que aquesta, si és el cas, puga procedir a la revisió, conforme al que preveuen els preceptes aplicables de la legislació vigent de procediment administratiu.

Contra les resolucions i actes dels tribunals de selecció, i també contra els seus actes de tràmit, si aquests últims decideixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar recurs d'alçada davant l'autoritat que els va nomenar, que caldrà fonamentar en qualsevol dels motius de nul·litat o anul·labilitat prevists en la legislació vigent de procediment administratiu.

Per a la resolució del recurs, l'Alcaldia Presidència sol·licitarà un informe al tribunal actuant, el qual, si és el cas, tornarà a constituir-se per aquest motiu, de conformitat amb el que estableixen les bases. L'informe vincularà l'òrgan que ha de resoldre sobre el recurs quan pretenga alterar la proposta de nomenament.

L'oposició als restants actes de tràmit podran al·legar-la els interessats per a consideració en la resolució que pose fi al procediment.



Respecte de les indemnitzacions que corresponen als membres del tribunal qualificador i assessors, hi és aplicable el que disposa el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, o normativa que el substituïsca.



7. Començament i desenvolupament de les proves

Els exercicis del procediment selectiu no podran començar fins que transcórreguen dos mesos des de la data en què aparega publicat, en extracte, l'anunci de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado i que inicie el termini de presentació d'instàncies. Igualment, les proves no podran començar fins que transcórreguen almenys 15 dies hàbils des de la publicació de la relació definitiva d'admesos i exclosos, o haja transcorregut eixe termini de 15 dies hàbils des que la relació provisional d'admesos i exclosos haja esdevingut definitiva.

L'exposició pública de l'anunci del segon i successius exercicis, l'efectuarà el tribunal en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Si el tribunal estima un altre mitjà més idoni o de major seguretat jurídica per als opositors a fi de facilitar-ne la màxima divulgació (les mateixes dependències on s'haja realitzat l'exercici, tauler d'anuncis de Personal, o qualssevol altres mitjans, si es considera convenient) informarà els aspirants durant la realització de l'exercici

La crida de la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d'antelació de 24 hores des de l'inici de la sessió anterior, mentre que la convocatòria per a un exercici distint haurà de respectar un termini mínim de 2 dies hàbils.

Els aspirants seran convocats en crida única, i hauran de presentar el document nacional d'identitat, permís de conducció o un altre document que, segons el tribunal, verifique la seua identitat. No presentar-se a qualsevol dels exercicis en el moment de ser cridats, o presentar-se una vegada iniciades les proves, comporta automàticament que perden els seus drets a participar en aquest exercici i en els successius i, en conseqüència, quedaran exclosos del procés selectiu.

No obstant això, i en supòsits de casos fortuïts o de força major que hagen impedit la presentació dels aspirants en el moment previst, sempre que estiga degudament justificat i així ho aprecie lliurement el tribunal, aquest podrà admetre a realitzar l'examen els aspirants que no hi van comparéixer quan van ser cridats, sempre que no haja acabat la prova corresponent, i eixa admissió no dificulte el desenvolupament del procés ni perjudique l'interés general o de tercers ni menyscabe el principi d'igualtat amb la resta d'aspirants.

Les successives crides i convocatòries i, en definitiva, qualsevol decisió que adopte el tribunal de selecció i que haja de conèixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives o, si és el cas, la fase de concurs, s'exposaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament o en el lloc que s'assenyale en el darrer anunci; n'hi haurà prou amb eixa exposició, en la data en què s'inicie, com a notificació a tots els efectes.



L'ordre d'actuació dels aspirants en aquells exercicis en què no puguen actuar conjuntament estarà determinat per l'ordre alfabètic d'actuació de les persones aspirants segons el sorteig previst per la normativa reglamentària autonòmica de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



Totes les proves es podran contestar o resoldre indistintament en valencià o castellà, a elecció de l'aspirant. Els exercicis es podran plantejar en qualsevol de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari o quan per la naturalesa de les proves no siga possible, adoptarà les mesures escaients per a garantir que els exercicis siguen corregits de forma anònima sense conèixer la identitat de l'aspirant.

Els aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant, col·laborador o assessor durant la realització de les proves, per a l'adequat desenvolupament d'aquests. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'un aspirant, quedarà reflectit en l'acta corresponent, encara que eixe aspirant podrà continuar realitzant l'exercici amb caràcter condicional fins que el tribunal resolga sobre l'incident.

Abans de començar cada exercici, i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament, els membres del tribunal, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat dels aspirants.

Les proves selectives, exercicis, temaris i, si és el cas, la valoració de la fase de concurs, s'establiran en les respectives bases específiques de cada convocatòria.

– En les bases específiques de les convocatòries d'accés s'inclourà la informació referida a si es tracta d'un col·lectiu amb infrarrepresentació. S'entendrà per representació equilibrada o paritària (i per tant no hi ha infrarrepresentació) la presència de dones i homes de forma que en el conjunt a què es referisca, les persones de cada sexe no superen el 60 % ni siguen menys del 40 %.

– En aquelles convocatòries de proves selectives que incloguen una fase de concurs, es valorarà la formació en gènere i/o igualtat.

– En els temaris de la fase d'oposició s'incloirà el coneixement de la legislació en matèria d'igualtat i plans d'igualtat aprovats per l'Ajuntament.



8. Relació d'aprovats

En els supòsits d'empat en les qualificacions finals, el tribunal aplicarà les regles següents:

a) S'eligirà l'aspirant del sexe infrarrepresentat, quan així s'haja indicat en les bases específiques.

b) En cas de concurs oposició, en favor de qui tinga millor puntuació en l'oposició.

c) Si continua l'empat, o es tracta només d'oposició, es farà una proposta de nomenament a favor de qui haja obtingut major puntuació en els exercicis pràctics.

d) Si persisteix l'empat, la proposta es farà a favor de qui haja obtingut major puntuació total en els exercicis teòrics.

e) Si encara continuara l'empat, es proposaria l'aspirant de més edat.

f) Si es tracta de concurs de mobilitat l'empat, es resoldrà de conformitat amb el que disposa l'article 3 de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques (DOGV 02.12.2005).



La relació d'aspirants aprovats es formarà sumant la puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si és el cas, l'obtinguda en la fase de concurs, o en el cas de concurs de mobilitat, sols el concurs.

Fase d'oposició: la nota s'obtindrà entre els qui, havent realitzat tots els exercicis obligatoris, hagen superat els que tinguen caràcter eliminatori, sumant per a cada un les puntuacions obtingudes en tots els exercicis.

Fase de concurs: la puntuació que resulte d'allò establert en les normes que regulen el concurs.

Aquesta relació començarà, per ordre decreixent, per l'aspirant que haja obtingut d'aquesta forma la puntuació total més alta, i acabarà, si és el cas, quan el nombre d'inclosos coincidisca amb el nombre de places convocades. És a dir, que es consideraran aprovats, entre els aspirants que han superat les proves, aquells que hagen obtingut major puntuació, en nombre no superior al de vacants convocades. Si el nombre d'aspirants indicats d'aquesta forma fora inferior al de places convocades, les no cobertes es declararien desertes.



9. Publicitat de les qualificacions i relació d'aprovats i proposta del tribunal

Una vegada acabades les proves selectives, el tribunal farà pública en el lloc o llocs de realització de l'últim exercici i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com en aquells altres que estime escaients, la relació d'aspirants aprovats, per ordre decreixent de puntuació final obtinguda, en nombre no superior al de places convocades. Així mateix, el tribunal de selecció elevarà a l'òrgan competent la proposta de nomenament dels aspirants aprovats.

Igualment, seran exposades en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el lloc on s'haja fet la prova, els resultats de cada un dels exercicis, les puntuacions del concurs, i si és el cas, la composició de la borsa de treball corresponent que es derive del procés selectiu.





10. Presentació de documents

En el termini de 20 dies hàbils comptador des de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de la llista d'aprovats, els aspirants aprovats pel tribunal han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les bases de la convocatòria per a la plaça a què han optat.



Davant la impossibilitat, degudament justificada, de presentar els documents expressats en el paràgraf anterior, podrà acreditar-se que compleixen les condicions exigides en la convocatòria per qualsevol mitjà de prova admés en dret.

Els qui tinguen la condició de funcionari públic o contractat en règim laboral per qualsevol administració pública estaran exempts de justificar les condicions i els requisits exigits i acreditats quan van obtindre el seu nomenament anterior; per tant, hauran de presentar únicament el certificat del ministeri, corporació local o organisme públic de què depenguen, justificatiu de la seua condició de funcionari o contractat i que complixen les condicions i els requisits assenyalats.



No obstant això, si en les bases s'exigixen condicions o requisits que no consten en el seu expedient personal, s'hauran d'acreditar en la forma abans indicada.

La falta de presentació de la documentació dins de termini establit, excepte en els casos de força major, o quan de la presentació dels documents es desprenga l'incompliment dels requisits de les bases o supòsits de falsedat en la declaració, produirà la invalidesa de les actuacions de l'aspirant. En aquest sentit, comportarà la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal amb relació a l'aspirant i la impossibilitat d'efectuar el seu nomenament, sense perjudici d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer.

En el supòsit que l'aspirant siga exclòs per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, el tribunal incorporarà en la proposta d'aprovats, el mateix nombre que el d'exclosos per les causes anteriors, sempre que hagen superat les proves selectives i pel mateix ordre que en resulte.



11. Curs selectiu

Fins la plena aplicació del que es disposa en l'article 56.2 i 58 de la Llei 17/2017, tot això de conformitat amb el que disposa l'apartat 2 de la disposició transitòria segona de l'esmentada norma legal serà d'aplicació el següent:

Els aspirants que superen les proves selectives, si així ho estableix la normativa autonòmica vigent, prèvia la presentació de la documentació exigida en les bases de la convocatòria, hauran de superar en l'Institut Valencià de Seguretat Pública un curs de caràcter selectiu de contingut teòric pràctic.

En cada convocatòria, els aspirants que no superaren el curs de selecció i formació es podran incorporar al curs immediatament posterior. Si no superen aquest segon curs, perdran definitivament el seu dret a participar en el procés de selecció instat.

Els que no pogueren realitzar el curs selectiu per causa de força major, degudament justificada i apreciada per l'administració, el faran, si no persisteixen eixes circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior.

Aquells aspirants que hagen fet amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la Policia Local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo mitjançant una resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la direcció de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, si no han transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no s'ha alterat substancialment el seu contingut.



Durant la realització del curs, els aspirants seran nomenats, si és el cas, funcionaris en pràctiques, amb els drets inherents a eixa situació i percebent, en tot cas, les retribucions íntegres del lloc a què aspiren. Així mateix, els serà reconegut aquest temps de serveis en el cas que resulten nomenats en propietat, tal com es referix en el Reial decret 1.461/1982, de 25 de juny.



12. Presa de possessió

Fins la plena aplicació del que es disposa en l'article 56.2 i 58 de la Llei 17/2017, tot això de conformitat amb el que disposa l'apartat 2 de la disposició transitòria segona de l'esmentada norma legal serà d'aplicació el següent:

12.1. Torn de promoció interna, i si és el cas, torn lliure.

1. Si fa el cas, finalitzat el curs, l'Institut Valencià de Seguretat Pública comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, als efectes del seu nomenament com a funcionaris de carrera.



Igualment comunicarà la relació dels aspirants que no hagen superat l'esmentat curs.

2. Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública.

3. Efectuada l'anterior comunicació per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i no formalitzat el nomenament en el termini assenyalat en el paràgraf anterior, l'Ajuntament haurà d'abonar a l'aspirant la totalitat de les retribucions corresponents al lloc de treball a què aspira.

12.2. Torn de mobilitat.

1. Les persones nomenades cessaran, a tots els efectes, en els llocs de treball que ocupaven i prendran possessió en la plaça obtinguda dins dels 15 dies següents al moment del cessament en l'ajuntament de procedència, que haurà d'efectuar-se dins dels cinc dies hàbils següents a la data de la publicació de la resolució del concurs.

2. El còmput dels terminis de cessament i presa de possessió s'iniciarà quan finalitzen els permisos o llicències que, si és el cas, hagen sigut concedits als interessats.

Els participants en els concursos de mobilitat estaran obligats a traslladar, per escrit, eixos permisos o llicències a l'ajuntament convocant, que podrà acordar, mitjançant una resolució motivada, la suspensió del gaudi d'aquests.

3. L'ajuntament de procedència podrà ajornar el cessament al funcionari que haja obtingut plaça per mobilitat en un altre de distint, mitjançant una resolució motivada, quan hi concórreguen necessitats del servei, i per un període de temps no superior a 20 dies hàbils. Comunicarà la pròrroga a l'ajuntament convocant.

4. A tots els efectes, el termini entre el cessament i la presa de possessió es considerarà com a servei actiu.

5. Les persones nomenades s'integraran plenament en aquest Ajuntament, que quedarà subrogat en els drets que tingueren reconeguts de grau i antiguitat, sempre que s'ajusten a dret. El personal nomenat se sotmetrà al règim estatutari d'aplicació a aquesta corporació, en la qual queden en situació de servei actiu.

6. Els funcionaris que ocupen llocs de treball ofertats per mobilitat quedaran, en l'administració d'origen, en la situació de serveis en altres administracions públiques.



13. Impugnacions, vinculació, modificació i publicació de les bases



Contra l'acord aprovatori de les bases, tant generals com específiques, el qual és definitiu en via administrativa, els interessats legitimats podran interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de la Província de València. Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que haja sigut resolt, podrà entendre's que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de 6 mesos.

b) Recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana dins del termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases al Butlletí Oficial de la Província de València.

Contra tots els actes administratius definitius que es deriven de les bases, els interessats podran interposar els escaients recursos en els casos i en la forma establits en la legislació de procediment administratiu i en la legislació reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.

Si entra alguna al·legació, suggeriment, reclamació o petició de revisió per escrit sobre la puntuació atorgada pel tribunal o una altra circumstància relativa al desenvolupament de les proves durant els 3 dies hàbils següents a l'exposició pública de les puntuacions de cada prova o exercici, serà el tribunal el que decidirà sobre aquests en la següent sessió, i ho consignarà en la corresponent acta, tot això sense perjudici del que s'ha establit en els paràgrafs anteriors respecte a la interposició de recursos, que regirà per a les normes generals sobre procediment i règim jurídic de les administracions públiques l'esmentat termini de 3 dies no operarà quan els aspirants reduïsquen eixe termini per a realització d'exercicis.

Les bases i normes vinculen l'Administració als tribunals de selecció de les distintes convocatòries i a qui hi participa.

En qualsevol moment, sempre abans de la convocatòria de cada plaça, mitjançant la presentació d'instàncies pels aspirants, l'Alcaldia Presidència podrà modificar o deixar sense efecte les bases mitjançant l'adopció de la corresponent resolució, que serà publicada en la forma escaient.

En els restants supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'atendrà al que preveuen els articles que regulen el procediment de revisió dels actes establerts en la legislació sobre procediment administratiu.

Les bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i les respectives convocatòries s'anunciaran mitjançant extracte en el Boletín Oficial del Estado.

Cosa que es fa pública per a general coneixement.



Tavernes de la Valldigna, 10 d'octubre de 2018.– El cap de l'activitat de Recursos Humans i Gestió de Personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web