Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 28/2022, de 28 d'octubre, de la Conselleria de justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-01-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 20/22, pel sistema d'oposició corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9460 de 31.10.2022
Número identificador:  2022/10080
Referència Base de Dades:  009500/2022
 



ORDRE 28/2022, de 28 d'octubre, de la Conselleria de justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-01-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 20/22, pel sistema d'oposició corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2022/10080]

El Decret 32/2022, de 25 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2022, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 18 llocs de treball del cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-01-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, que hauran de ser convocats, mitjançant el sistema d'oposició.

De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 32/2022, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana (d'ara en avant LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-1-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, pel sistema d'oposició i procediment ordinari, per a cobrir 18 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix: en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en la LFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació, i en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició i procés ordinari, per a cobrir 18 llocs de treball del cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-01-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual.

1.2. De conformitat amb la lletra f) de l'apartat 2 de l'article 61 de la LFPV, la distribució percentual en el cos i, en el seu cas, escala, agrupació professional funcionarial, agrupació de llocs de treball o grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de la corresponent oferta, és de 74,76 % de dones i 25,24 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els següents requisits:

2.1.1. Diversitat funcional: només podran participar en aquest procés selectiu aquelles persones aspirants que posseïsquen una diversitat funcional d'origen intel·lectual (límit/lleu o moderada) de grau igual o superior al 33 %.

La diversitat funcional intel·lectual límit/lleu o moderada haurà de ser acreditada una vegada finalitze el procediment selectiu en la forma que determina la base 10.

2.1.2. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

2.1.3. Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatòria, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Edat: tindre setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.5. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.6. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte d'aquesta convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en aquest procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas, aquella podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per una de les següents formes:

I. Via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en la normativa vigent. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 20/22, tramitar amb certificat).

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament i inscripció en línia. Havent d'indicar en l'apartat B «Dades de la convocatòria» número 30 «Dada addicional» s'indicarà el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es posseeix, marcant amb una ics (X) en el número corresponent d'acord amb la següent classificació:

«1)» per a Diversitat funcional intel·lectual límit o lleu.

«2)» per a Diversitat funcional intel·lectual moderada.

b) El registre electrònic de la sol·licitud.

II. Sol·licitud Presencial: podrà presentar-se la sol·licitud emplenant a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 20/22, «Formulari inscripció») i en l'annex II. Podrà presentar-se la sol·licitud a les oficines PROP, una vegada emplenat, o en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Havent d'indicar en l'apartat B «Dades de la convocatòria» número 30 «Dada addicional 1» s'indicarà el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es posseeix, marcant amb una ics (X) en el número corresponent d'acord amb la següent classificació:

«1) LÍMIT /LLEU».

«2) MODERADA».

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, no hagen registrat la sol·licitud, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen, assenyalant el que procedisca en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar, el tipus de mesures que precisen, i faran constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, entre les que figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

3. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

4. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

5. Unes altres, s'especificarà quines en la casella corresponent.

Tots els participants convocats en el llistat definitiu a la realització de la prova, tenen dret a l'ampliació del temps de la duració de la prova, sense la necessitat de presentar cap mena de documentació, llevat que no haguera autoritzat la consulta de dades i en aquest cas haurà d'acreditar tot el necessari.



5. Drets d'examen

De conformitat amb la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa les persones aspirants a participar en aquest procés selectiu.

Hauran d'assenyalar la casella 1, persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % de l'apartat 33.Exempcions.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les sol·licituds, i només poden sol·licitar la seua modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, procedir a la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, en el seu cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a aquest procediment selectiu s'establirà, amb almenys deu dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquestes, que s'iniciarà en la lletra «Q», conforme al resultat del sorteig celebrat el 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21.10.2022).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que tinguen un origen del qual es desprenga que no posseeixen coneixements del castellà, hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà com a « apta» o «no apta», i caldrà obtindre la valoració d'« apta» per a passar a realitzar la prova de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Extrangera (SICELE); en el referent a cadascun dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el seu corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2, tot això, conforme al que es disposa en la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, anteriorment esmentats.



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el d'oposició i constarà d'una única fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

L'oposició constarà d'un exercici únic, de caràcter obligatori i eliminatori.

A fi de garantir al màxim possible la igualtat entre totes les persones aspirants l'òrgan tècnic de selecció configurarà un examen diferent atenent si la persona aspirant es troba amb una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu o si per contra és una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.

7.2.1. Exercici únic.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de preguntes amb tres respostes alternatives de les que només una d'elles serà la correcta. El qüestionari constarà de 40 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu i de 30 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.



Les preguntes versaran sobre les matèries recollides en l'annex I. Els coneixements exigibles sobre aquestes matèries quedaran determinats i delimitats pel desenvolupament dels temes que es publicaran en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública en el termini d'un mes des de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció.

7.2.1.3. Les persones aspirants la diversitat funcional de les quals estiga certificada oficialment com de caràcter límit o lleu (a les quals correspon el qüestionari de 40 preguntes) i no obstant això, realitzen el qüestionari de 30 preguntes, quedaran excloses del procés selectiu quan presenten la documentació acreditativa assenyalada en la base 10.



7.3. Qualificació de l'exercici

La puntuació màxima a obtindre en l'oposició serà de 60 punts, que es distribuirà de la següent manera:

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, sent necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 30 punts en la prova serà contestar el 50 % de respostes correctes. Les contestacions errònies o en blanc ni puntuen ni penalitzen. Establit el nombre de respostes correctes de cada persona aspirant es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.4. Puntuació final

La puntuació final de l'oposició s'obtindrà del resultat de la qualificació de l'exercici de l'apartat anterior.

A continuació es configuraran els llistats que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquelles coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte d'aquesta convocatòria en la data de la publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra «Q», conforme a l resultat del sorteig celebrat el 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21.10.2022).



8. Desenvolupament de la prova selectiva

Convocatòria per a la celebració de la prova

L'exercici de la fase d'oposició es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves; haurà de mediar un termini no inferior a deu dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la prova

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única.

8.2.2. Quedaran decaigudes en el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del mateix i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i aquesta no podrà demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS. En tot cas, la realització de la mateixa tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de la prova

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquesta.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de l'exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació exclusivament de l'original del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En la prova, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició l'OTS, publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. Se entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici.



9.2. Finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat l'oposició per ordre de puntuació.

En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública els següents documents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger còpia autenticada de la credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en la normativa, els qui superen la prova selectiva, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Elemental o B1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que en data de presentació de la documentació requerida estiguen en actiu i inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, només hauran de justificar els apartats 10.1.b) i 10.1.e), llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, i únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.



10.2. Certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una diversitat funcional d'origen intel·lectual de grau igual o superior al 33 %. En ell haurà de constar expressament si la diversitat funcional d'origen intel·lectual és límit/lleu o moderada.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat, i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o les que, a la vista d'aquesta documentació, manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

10.4. No obstant això el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, en el seu cas, recaptar-los electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment, i marcarà per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l‘OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan Tècnic de Selecció

12.1. L'OTS designat per a portar a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones, que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocals, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en la forma prevista en la base 13.

12.3 L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de la prova en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, adoptar quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regirà pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres de competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 20/22) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, en el seu cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 28 d'octubre de 2022.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Grabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Cos auxiliar de l'Administració de la Generalitat, escala auxiliar de gestió C2-01-01, sector administració general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 20/22



Tema 1

La Constitució Espanyola de 1978.

Valors superiors i principis inspiradors. Drets i llibertats.

Tema 2

L'Estatut d'Autonomia de la La Comunitat Valenciana.

Estructura i contingut bàsic. L'organització territorial de la Comunitat Valenciana.

Tema 3

La Generalitat Valenciana i l'Administració de la Generalitat.

Les Institucions de la Generalitat. Altres Institucions de la Generalitat.

Organització de l'Administració de la Generalitat.



Tema 4

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Característiques generals. Els interessats en el procediment administratiu. Els registres administratius. Els actes administratius: Concepte; terminis; motivació; notificació i publicació; silenci administratiu.

Tema 5

El procediment administratiu comú. Estructura del procediment. Els recursos administratius. Òrgans administratius. La competència.

Tema 6

L'organització del personal de l'Administració de la Generalitat. Adquisició i perduda de la relació de servei. Drets i deures dels empleats públics.

Tema 7

La protecció de dades: Concepte, normativa i definicions bàsiques: Principis, drets i dades especialment protegides. El concepte d'arxiu i el dret d'accés als arxius.

Tema 8

La igualtat efectiva de dones i homes. Polítiques públiques d'igualtat.

Tema 9

Prevenció de riscos laborals: Drets i obligacions.

Tema 10

Informàtica bàsica: Conceptes bàsics, components de l'ordinador i els seus perifèrics; el programari.

Tema 11

El sistema operatiu i algunes aplicacions per a treballar: encesa i apagat: introducció al Windows10: adapta l'ordinador: programes i documents: com organitzar la informació. Nocions bàsiques del processador de textos Microsoft Word. Full de càlcul Microsoft Excel, principals funcions i utilitats: Llibres, fulles i cel·les.

Tema 12

Internet: conceptes elementals. Google Chrome. El correu electrònic Microsoft Outlook.



El desenvolupament d'aquest temari es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública en el termini d'un mes des de la publicació d'aquesta ordre al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Mapa web