Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la provisió de vacants del cos d'infermers i infermeres inspectors de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8679 de 18.11.2019
Número identificador:  2019/10797
Referència Base de Dades:  009827/2019
 



RESOLUCIÓ de 6 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la provisió de vacants del cos d'infermers i infermeres inspectors de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat (A2-S04), funcionaris i funcionàries d'Administració especial, que depenen de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2019/10797]



Després d'haver-se publicat el Decret 178/2017, de 10 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017 per a personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es convoca ara un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la cobertura de les places anunciades del cos d'infermers i infermeres inspectors de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat (A2-S04), funcionaris i funcionàries d'Administració Especial, que depenen de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Les places objecte d'aquesta convocatòria són les que, en els termes establits en la disposició transitòria quarta del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, estan dotades pressupostàriament i, des d'una data anterior a l'1 de gener de 2005, han estat ocupades ininterrompudament de forma temporal.



Conformement amb el que es disposa en els articles 51 a 57 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, la disposició transitòria quarta del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i les vigents relacions de llocs de treball de naturalesa funcionarial aprovades per la Resolució de 9 de gener de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 8214, 17.01.2018) i, en virtut de la competència atribuïda pels articles 18 i 19 del Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, aquesta Direcció General de Recursos Humans acorda establir les següents:





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives de consolidació d'ocupació per a la provisió de 13 places vacants del cos d'infermers/eres inspectors/ores de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat (A2-S04), funcionaris/àries d'Administració especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El procés selectiu es durà a terme mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.3. De conformitat amb el Decret 178/2017 esmentat, s'estableix una reserva dins del torn lliure d'una plaça per als qui tinguen la condició legal de persona amb diversitat funcional, amb grau igual o superior al 33 %, d'acord amb el que s'estableix en els apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb diversitat funcional i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.



2. Requisits dels i les aspirants

Les condicions per a ser admesos a les proves hauran de complir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i caldrà que es mantinguen durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

a) Requisits generals.

2.1. Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Unió Europea, o tenir aquest dret conformement amb el que es disposa en el Decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, podran participar el cònjuge de les espanyoles i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho dispose el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.2. Haver fet els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

2.3. Estar en possessió del títol de diplomat/ada en Infermeria, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació, expedida pel ministeri competent.



2.4. Posseir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic, i la presa de possessió supeditada a la superació d'aquest requisit.

2.5. No haver sigut separat/ada, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



2.6. Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar exempt/a d'aquesta, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.





b) Moment en què s'ha d'acreditar el compliment dels requisits per a concursar.

La documentació, original i fotocòpia, que acredite els requisits per a participar en el contingent de persones amb diversitat funcional, així com, a l'efecte d'exempció o minoració de la taxa de participació, ser membre de família nombrosa general o especial o de família monoparental general o especial o víctima de violència sobre la dona, serà aportada de forma presencial durant el termini de presentació de sol·licituds en els registres especificats en la base 3.4, on s'acararan els originals amb les còpies en el seu anvers i revers.

La resta de documentació acreditativa del compliment dels requisits haurà de ser aportada de la mateixa forma, dins del termini establit en la base 6.6 d'aquesta resolució, després de la superació del concurs oposició.



3. Sol·licituds i taxes. Bonificacions i exempcions. Documentació

3.1. Sol·licituds i taxes.

Les persones interessades a participar en el concurs oposició hauran d'emplenar la sol·licitud de participació que figura en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es), després de la determinació de la categoria, especialitat o del cos en el procés selectiu del qual sol·licite participar, dels establits en el desplegable existent en la indicada pàgina web.

Mitjançant el certificat digital s'haurà d'emplenar la sol·licitud, pagar les taxes de participació (17,73 €) en cas de no estar exempt/a i registrar aquesta sol·licitud per via telemàtica. Després de la presentació telemàtica, podrà imprimir-se el justificant de presentació des de la mateixa plataforma.

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si l'últim dia fora inhàbil, el termini finalitzaria el següent dia hàbil.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte en els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu.

Escau la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en la vigent Llei de taxes de la Generalitat.

Per a les persones participants en el contingent de diversitat funcional que així ho sol·liciten, l'Òrgan Tècnic de Selecció establirà les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de la prova, la finalitat de la qual és valorar l'aptitud dels aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a la qual concorren. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran de lliurar durant el termini de presentació de sol·licituds obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i la recomanació d'ampliació del temps en les proves selectives. Sobre la base d'aquest certificat, l'òrgan tècnic de selecció haurà de decidir l'ampliació de temps que siga procedent que, en nom de no desvirtuar l'equilibri de la prova, no podrà excedir el 25 % del temps de duració d'aquesta.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Asseure's en primera fila i instruccions per escrit per motius de sordesa.

5) Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

6) En el supòsit d'aspirants invidents, sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona.

7) Unes altres, especificant quines són.

3.2. Bonificacions.

Amb caràcter general, s'estableix una bonificació del 10 % de l'import de la taxa que corresponga abonar, com a conseqüència de la presentació telemàtica de la sol·licitud de participació.

El personal que acredite la condició de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudirà d'una bonificació del 50 % de la taxa. La condició de família monoparental s'ha d'acreditar conformement amb el que s'estableix el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.

3.3. Exempcions.

El personal que acredite la condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % estarà exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent Llei de taxes de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, estarà exempt del pagament de la taxa el personal que acredite la condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans establits en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.4. Documentació.

La documentació requerida en aquesta convocatòria es podrà presentar en les unitats de registre de les següents dependències administratives, en els terminis establits en la base 2.b) de la present convocatòria:



– 03001 Alacant: c/ Girona, número 26.

– 03801 Alcoi: plaça d'Espanya, número 2.

– 12001 Castelló: c/ Hort dels Corders, número 12.

– 46008 València: av. Ferran el Catòlic, número 74.

També podrà presentar-se en qualsevol dels registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, o mitjançant qualsevol de les formes establides en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La consignació de dades falses en la sol·licitud, o en la documentació aportada per les persones aspirants, comportaria l'exclusió del concurs oposició i/o nul·litat de la plaça adjudicada, si escau, sense perjudici de les mesures legals que corresponga.

El domicili que figure en les sol·licituds es considerarà l'únic vàlid a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de la persona aspirant tant els errors en la consignació d'aquest com la comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi d'aquesta adreça. Així mateix, es considerarà mitjà vàlid de notificació i comunicació l'adreça de correu electrònic consignada en la sol·licitud, llevat que expressament s'indique el contrari per la persona aspirant.





4. Admissió i exclusió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Recursos Humans aprovarà, mitjançant resolució, la llista provisional de persones aspirants admesos i exclosos amb expressió de les causes d'exclusió, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones aspirants podran, en el cas d'exclusió o de no inclusió en els llistats, sol·licitar l'esmena dels errors en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que creguen convenient en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses. Amb aquesta finalitat, les persones aspirants hauran de comprovar no solament que figuren en la relació provisional de persones admeses sinó que, a més, les seues dades personals són correctes.

4.2. Després d'haver acabat el termini d'esmena d'errors, s'ha de publicar en el DOGV la resolució definitiva de persones aspirants admeses i excloses. En aquesta resolució s'indicarà el lloc, la data i hora de la prova, publicació que haurà de fer-se amb una antelació mínima de quinze dies hàbils a la realització d'aquesta. La publicació servirà de notificació a les persones interessades.



5. Òrgan Tècnic de Selecció

5.1. L'Òrgan Tècnic de Selecció, l'ha de nomenar la Direcció General de Recursos Humans i la seua composició serà tal com s'estipula en l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La relació nominal de components serà publicada amb una antelació d'un mes com a mínim al començament de les proves. L'Òrgan Tècnic de Selecció estarà compost per cinc persones, i caldrà designar el mateix nombre de suplents. Constarà de presidència, secretaria i tres vocals. Totes les persones integrants hauran de tenir la condició de personal funcionari de carrera de les administracions públiques. La seua classificació professional haurà de ser igual o superior a la del cos o escala objecte de la convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus integrants haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



5.2. El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix, el personal directiu professional i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



5.3. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no pot ser en representació o per compte de ningú.



5.4. No podrà formar part dels òrgans de selecció el personal que haguera fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.

5.5. Correspon a l'Òrgan Tècnic de Selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que calga amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives. El funcionament de l'Òrgan Tècnic de Selecció s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent.

5.6. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, l'Òrgan Tècnic de Selecció tindrà la seu en els serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, c/ Misser Mascó, 31, CP 46010 València.



6. Desenvolupament de la convocatòria

Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consisteixen en la celebració de cadascuna d'aquestes fases, a fi de determinar l'aptitud de les persones aspirants i de fixar l'ordre de prelació per a la selecció.

6.1. La fase d'oposició suposa la realització per les persones aspirants d'un exercici eliminatori.

6.1.1. L'exercici ha de consistir en la contestació per escrit, en el termini de 75 minuts, d'un qüestionari de 60 preguntes de caràcter teoricopràctic sobre el contingut dels temes que s'inclouen com a annex I.



L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, destreses i capacitat professional de les persones aspirants en relació amb les funcions pròpies de la categoria a la qual opten.

El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'elles serà la correcta.

6.1.2. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única. Perdran els drets les persones que no compareguen a realitzar-lo en el lloc i a l'hora assenyalats per a això.



Les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat mitjançant la presentació de l'original del DNI, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents. En cas de robatori o extraviament d'aquests documents, hauran de presentar la denúncia formulada davant la Policia al costat d'un altre document oficial en el qual figure una foto de la persona aspirant. Així mateix, hauran de portar a l'examen el justificant de presentació de la seua sol·licitud de participació per si els fora requerit.

Les persones integrants de l'Òrgan Tècnic de Selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que comparega una vegada conclòs la crida d'aspirants i tancada la porta de l'aula que corresponga.

Atés el caràcter de la prova, l'Òrgan Tècnic de Selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquesta, i s'anul·larien tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

6.1.3. Valoració de l'exercici.

La puntuació màxima en la fase d'oposició és de 60 punts

Per a la determinació de la puntuació es tindrà en compte les següents regles:

Primera. Cada resposta correcta tindrà una valoració d'un punt. Es restaran 0,33 punts per cadascuna de les respostes incorrectes i es deixaran sense valorar les preguntes no respostes. De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.

Segona. Després d'haver avaluat tots els aspirants, es trobarà la mitjana aritmètica del deu per cent d'aspirants presentats que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els dos primers decimals.

Tercera. Es consideraran aprovats aquells aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica referida en la regla segona, amb un límit mínim de 25 punts. Per davall d'aqueixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

6.1.4. Publicació de resultats i terminis d'al·legacions.

Després d'haver acabat l'exercici, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà públic el full d'anotacions de correcció d'aquest en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es). Els aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a presentar les al·legacions que estimen pertinents en relació a possibles errors en aquesta.

Després d'haver transcorregut aquest termini, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà en la mencionada pàgina web el full d'anotacions definitiu de correcció de l'exercici al costat de la relació provisional d'aspirants aprovats i suspesos per l'ordre de puntuació aconseguida. A efectes informatius, també es realitzarà aquesta publicació en els taulers d'anuncis de les direccions territorials.

Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a presentar les al·legacions que estimen pertinents.

Vistes les al·legacions, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà de la mateixa forma la relació definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició i també la relació d'aspirants suspesos, per ordre de puntuació, amb indicació de la puntuació aconseguida. Les al·legacions es consideraran contestades amb l'esmentada publicació.

Podrà superar la fase d'oposició un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

6.2. Fase de concurs.

Les persones que hagueren superat la fase d'oposició disposaran de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva d'aspirants aprovats, per a presentar els documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II, així com l'imprés emplenat com cal de l'autobaremació que s'adjunta en aquest annex, i s'ha de presentar tot això en les unitats de registre esmentades en la base 3.4 de la convocatòria.



La puntuació màxima en aquesta fase serà de 40 punts. Els mèrits valorables seran els obtinguts fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu.

No serà necessari presentar cap certificat de coneixement del valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de valencià, ja que aquesta informació serà aportada per la mateixa Junta.



L'Òrgan Tècnic de Selecció, que només podrà valorar la documentació acreditada com cal i aportada dins del termini i en la forma escaient, podrà requerir qualsevol aclariment sobre aquesta. Quan el requeriment no siga atés no serà valorat el mèrit corresponent.

Quan l'idioma original de la documentació aportada siga diferent del castellà o valencià, la persona aspirant haurà d'aportar, al costat d'aquesta, la traducció literal del contingut d'aquesta documentació, realitzada per un/a traductor/a jurat/ada. A més, la documentació pública d'un altre país haurà d'estar legalitzada o postil·lada com cal, segons el cas.

6.3. Criteris de desempat.

Els empats en la puntuació total es resoldran en favor de l'aspirant que haja obtingut la més alta puntuació en la fase d'oposició. En cas de subsistir l'empat, es resoldrà seguint l'ordre dels apartats del barem de mèrits. Si persistira l'empat, es resoldria a favor del sexe infrarepresentat, tenint en compte el total de persones en actiu del cos o l'escala objecte de la convocatòria, entenent com a tal el sexe que no ocupe almenys el quaranta per cent de la plantilla corresponent a aquest cos o escala.

6.4. Resolució provisional del concurs oposició.

Després de concloure la fase d'oposició i la fase de concurs, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d'aspirants aprovats en la fase d'oposició, especificant la puntuació total obtinguda en totes dues fases. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents relatives a la puntuació de la fase de concurs.

6.5. Resolució definitiva del concurs oposició.

Vistes les al·legacions, la relació ordenada definitiva d'aspirants fins a un nombre igual al de places convocades serà publicada per l'Òrgan Tècnic de Selecció en la mateixa forma que la relació provisional.



Amb vista a garantir el contingent de places reservades a persones amb diversitat funcional, i en el cas que seguint l'ordre de puntuació dels aspirants no es cobrira el total de places reservades a aquest contingent, s'inclouria en els últims llocs amb dret a plaça, per l'ordre de puntuació obtinguda i fins a completar el contingent reservat si hi haguera candidats per a això, els aspirants que, havent optat per acollir-se a aquest contingent, hagen superat la fase de concurs oposició.



6.6. Sol·licitud de places i lliurament de documentació.

La Direcció General de Recursos Humans farà pública, en la pàgina web (www.san.gva.es), la resolució per la qual s'aprove la relació de places que s'oferisquen als aspirants i el procediment perquè aquests puguen efectuar la seua opció a aquestes places.

Les vacants que s'oferisquen seran places bàsiques de la corresponent categoria.

Les persones aspirants hauran de sol·licitar almenys tantes places com el número de posició que ocupen en el llistat per ordre de puntuació.

Així mateix, en aquesta resolució s'atorgarà un termini de vint dies hàbils des de l'endemà de ser publicada per a lliurar la relació de destinacions sol·licitades, així com l'original i la còpia de la següent documentació, la qual serà acarada en el seu anvers i revers per la persona encarregada del corresponent registre d'entrada:

a) Document nacional d'identitat o passaport.

b) Títol exigit per a la participació en aquestes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, anvers i revers de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se'n revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, i d'acord amb l'apartat huit de l'article primer de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, aquesta declaració jurada haurà d'incloure la declaració de no haver sigut condemnat/ada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, la persona interessada haurà d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals.

d) Certificació expedida pels serveis mèdics dels serveis de salut, acreditativa de la capacitat funcional per a l'acompliment del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.

Els qui dins del termini fixat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació, no podran ser nomenats, i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si escau, per falsedat en la seua sol·licitud.

Els qui superen les proves selectives hauran d'acreditar coneixements de valencià, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. En cas de no poder acreditar-ho, hauran de superar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que a aquest efecte s'organitzen.

Si un aspirant seleccionat no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, la Direcció General de Recursos Humans dictarà una resolució motivada en la qual es declare la pèrdua dels drets derivats del procés selectiu. Aquesta resolució podrà ser impugnada en la forma determinada en la base 8.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació en el procés selectiu, i sempre abans de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la Direcció General de Recursos Humans podrà requerir a l'Òrgan Tècnic de Selecció una relació complementària de les següents persones aspirants per la seua ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

6.7. Adjudicació de places.

Les places s'adjudicaran entre els aspirants d'acord amb la sol·licitud, l'ordre de preferència i per l'ordre de la puntuació aconseguida. Perdran els drets derivats de la seua participació en les proves selectives els aspirants que no sol·liciten plaça dins del termini i en la forma escaient, així com aquells als quals per la puntuació obtinguda en aquestes no corresponga cap plaça de les oferides i els que no obtinguen cap plaça de les sol·licitades efectivament.

Solament podran ser declarats aprovats en les proves selectives i, per tant, nomenats, els aspirants que obtinguen plaça. No podrà nomenar-se un nombre superior d'aspirants al de places convocades.



7. Publicació, nomenament i termini de presa de possessió

Una vegada acabat el termini per a la presentació de documents, la Direcció General de Recursos Humans, mitjançant resolució, acordarà el nomenament de funcionaris/àries de carrera en el cos i, si escau, escala corresponent, dels aspirants finalment aprovats, amb indicació de la plaça que els haguera correspost, resolució que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El termini de presa de possessió serà d'un mes i començarà el dia que establisca la resolució o, mancant això, l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquest cas acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat. Si fora inhàbil, el termini finalitzaria el següent dia hàbil. En cas de no haver-hi dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzaria l'últim dia del mes següent al de publicació de la convocatòria.

Perdran els drets derivats de la seua participació en el procés selectiu els qui, havent transcorregut aquest termini, no s'hagen incorporat a la seua destinació, excepte causa de força major o impossibilitat així estimada, després d'audiència de l'interessat, mitjançant resolució motivada de la Direcció General de Recursos Humans.



8. Recursos

La present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats en executar-la podran ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició del recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'acte contra el qual es recorre, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la referida Llei 39/2015.

Contra les resolucions dictades per l'Òrgan Tècnic de Selecció que ha de jutjar el concurs oposició, podrà interposar-se un recurs d'alçada en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015 esmentada adés.



Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret estime convenient.



València 6 de novembre de 2019.– La directora general de Recursos Humans: Carmen López Delgado.





ANNEX I

Temari



INFERMERS/ERES INSPECTORS/ORES DE SERVEIS SANITARIS

1. Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana. El Sistema de Salut de la Comunitat Valenciana. Principis rectors. Competències de la Generalitat i de les entitats locals. Configuració del Sistema Valencià de Salut.

2. Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

El Pla de Salut com a instrument de la planificació sanitària. IV Pla de Salut de la Comunitat Valenciana (2016-2020).

Resolució de 28 de març de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aprova el Pla d'inspecció de serveis sanitaris per a l'any 2018.

3. Decret 205/2018, de 16 de novembre, del Consell, pel qual aprova el mapa sanitari de la Comunitat Valenciana. Organització i funcionament de l'Atenció Primària, Atenció especialitzada, Salut Pública i Atenció en Urgències i Emergències a la Comunitat Valenciana.

4. Llei 41/2002, de 14 de novembre. Bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica. Competències de la Inspecció de Serveis Sanitaris en la tutela efectiva del dret a la salut de la ciutadania.



Competències de la Inspecció de Serveis Sanitaris en la tutela efectiva dels drets dels ciutadans a la igualtat, accessibilitat, universalitat davant els serveis públics i privats de salut.

Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals.

5. Sistemes d'informació sanitaris de la Comunitat Valenciana. Estructura i funcionament del gestor de la prestació farmacèutica (GAIA). El sistema d'informació poblacional (SIP). El sistema d'informació ambulatòria (SIA). El procediment de sol·licitud, tractament i cessió de dades de caràcter sanitari del sistema d'informació de l'assistència ambulatòria d'Abucasis (SIA – Gaia). Altres sistemes d'informació SISVEL, ORION.

6. Els Serveis d'Atenció i Informació al Pacient (SAIP). Instruments d'avaluació de la qualitat dels serveis i d'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental. Les cartes de serveis. Sistemes de reconeixement. Queixes, suggeriments i agraïments. La xarxa de qualitat en l'Administració de la Generalitat.

7. Cos d'Infermer/a Inspector/a de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat. La Inspecció de Serveis Sanitaris a la Comunitat Valenciana. Principis d'Actuació i Funcions reglamentàries. Organització, actuacions i plans anuals d'inspecció.

Decret 56/2006, de 28 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Inspecció de Serveis Sanitaris i modificacions posteriors.

8. El personal d'infermeria en atenció primària. Organització i funcions. Administració i funció de la infermeria en centres de salut i ambulatoris.

El personal d'infermeria als hospitals. Organització i funcions. Administració i avaluació de la infermeria als hospitals.

9. La cartera de serveis bàsics i comuns del Sistema Nacional de Salut. La cartera de serveis complementària de les comunitats autònomes.

Les prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut: Modalitats de les prestacions sanitàries. Prestacions no finançables.

10. Actuació de la Inspecció d'infermeria de Serveis Sanitaris en: Prestació ortoprotètica. Normativa reguladora. Regulació a la Comunitat Valenciana. Prestacions amb tècniques de teràpia respiratòria a domicili. Regulació a la Comunitat Valenciana. El transport sanitari. Regulació a la Comunitat Valenciana.

Pla especial de la Llista d'espera quirúrgica. Serveis sociosanitaris.

L'Assistència sanitària transfronterera. Reial decret 81/2014, de 7 de febrer.

Els concerts d'assistència sanitària. Regulació legal. Procediment de concertació de l'assistència sanitària en la comunitat autònoma. Requisits. Especial referència als concerts singulars en la comunitat autònoma.

11. Seguretat hospitalària. Seguretat del pacient. Seguretat del treballador. Bioseguretat. Maneig de fàrmacs i altres factors que poden influir en la seguretat del treballador.

Residus sanitaris.

12. Reial decret 625/2014 de 18 de juliol, pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos d'incapacitat temporal en els primers 365 dies de la seua duració.

Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.

Competències de l'INSS en matèria d'incapacitat laboral. Els equips de valoració d'incapacitats: constitució, composició i funcions. Inici, instrucció i resolució del procediment en l'avaluació de la incapacitat.



13. Gestió i control de la Incapacitat temporal. Actuacions i competències de les Entitats implicades en el seguiment i control de la prestació. Els temps estàndard i els temps òptims en el control de la Incapacitat temporal.

Conveni vigent entre el Ministeri d'Ocupació – INSS i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al control de la IT. Estructura i contingut. Òrgans de seguiment i control.

14. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

15. Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual es prova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris. Normativa específica sobre visat i medicaments de situacions especials.

16. Llei 6/1998, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana.

Decret 118/2010, de 27 d'agost, del Consell, pel qual s'ordenen i prioritzen activitats de les estructures de suport per a un ús racional dels productes farmacèutics en l'Agència Valenciana de Salut.



Decret 94/2010, de 4 de juny, del Consell pel qual es regulen les activitats d'ordenació, control i assistència farmacèutica en els centres sociosanitaris i en l'atenció domiciliària.

17. Normativa reguladora d'autorització de centres, serveis i establiments sanitaris a la Comunitat Valenciana, sol·licitud i tramitació. Concepte i classificació de centres, serveis i establiments sanitaris. Ordre 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableix les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat.



18. Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Personal al servei de la Generalitat. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de Funció Pública. Incompatibilitats del personal al servei del sector públic.

19. Règim jurídic del personal al servei de les Administracions públiques: Règim estatutari i laboral. La normativa bàsica estatal: L'Estatut bàsic de l'empleat públic. Competències de les comunitats autònomes.

Ordenació de les professions sanitàries. Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

Expedients disciplinaris.

20. Protocols de la Inspecció de Serveis Sanitaris. Responsabilitat Patrimonial: Tramitació i gestió

La responsabilitat patrimonial de l'Administració sanitària. Tramitació i gestió d'expedients.





ANNEX II

Barem de mèrits



Barem fase concurs cos d'infermers i infermeres inspectors de serveis sanitaris de l'Administració de la Generalitat (A2-S04)



En la fase de concurs a què es refereix la base 6.2 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:

A) Serveis prestats: 30 punts

1. Es valoraran els serveis prestats de les persones participants d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen al cos d'infermers/eres inspectors/ores de serveis sanitaris, A2-S04, naturalesa funcionarial, sector administració especial, o el seu equivalent amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, o en llocs d'altres administracions públiques o d'organismes públics i entitats de dret públic vinculades o dependents d'aquestes, sempre que s'acredite per la persona interessada, adequadament i dins del termini i en la forma escaient, la realització en aquests de funcions d'idèntica naturalesa a les quals s'exerceixen en els llocs d'infermers/eres inspectors/ores de serveis sanitaris, A2-S04, naturalesa funcionarial, sector administració especial, la qual cosa haurà de ser valorat en cada cas pel corresponent Òrgan Tècnic de Selecció, a raó de 0.10 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen a cossos/escales funcionarials d'administració especial diferents de l'A2-S04, però que per al seu acompliment s'incloga la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,08 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en una Administració pública no contemplats en els punts anteriors, en llocs el requisit d'accés dels quals haja sigut la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,04 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

2. Còmput i acreditació dels serveis prestats.

2.1. En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat al personal eventual regulat en l'article 19 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

2.2. De conformitat amb la normativa vigent, es valorarà com a serveis prestats el temps en excedència per cura de fills o familiars i en excedència per violència de gènere, així com qualsevol altra que així s'establisca legalment.

2.3. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.4. No podran valorar-se per més d'un apartat serveis prestats simultàniament en el temps.

2.5. En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 30 punts.



B) Formació: 10 punts

1. Valencià: màxim 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement amb la següent escala:



– Certificat A1 o nivell inicial: 0,5 punts

– Certificat A2 o de Coneixements orals: 1 punt

– Certificat B1 o Grau elemental: 2 punts

– Certificat B2 o Intermedi: 3 punts

– Certificat C1 o Grau mitjà: 4 punts

– Certificat C2 o Grau superior: 5 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per l'ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

Es puntuaran fins a un màxim de 2 punts els cicles de l'escola oficial d'idiomes o equivalents o els nivells segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic A2, nivell intermedi B1, nivell avançat B2, usuari competent C1 i mestratge C2). La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre, són les següents:



Pla antic RD 967/1988 RD 944/2003

RD1629/2006 Certificació MCER

(EL 8/2013) Puntuació

1r curs 1r Cicle Elemental 1r Nivell Bàsic 1r d'A2 0,25

2n curs 2n Cicle Elemental 2n Nivell Bàsic Certificat nivell Bàsic 2n d'A2 Certificat nivell A2 0,50

– – 1r Nivell Mitjà 1r de B1 0,75

3r curs 3r Cicle elemental Certificat Elemental 2n Nivell Mitjà Certificat Nivell Mitjà 2n de B1

Certificat nivell B1 1

4t curs 1r Cicle Superior 1r Nivell Superior 1r de B2 1,25

Revàlida/títol d'idioma 2n Cicle Superior

Certificat Aptitud 2n Nivell Superior

Certificat nivell Superior 2n de B2

Certificat nivell B2 1,5

Certificat nivells C1 i C2 2





3. Una altra titulació: màxim 2 punts.

Per la possessió d'una altra titulació universitària igual o superior a l'exigida en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup A2, excloent la necessària per a l'accés: 1 punt.

Per la possessió d'una especialitat: 1 punt.



4. Formació complementària: màxim 5 punts.

Es valoraran fins a un màxim de 5 punts el doctorat, els cursos de formació impartits o homologats per centres oficials de formació de personal empleat públic i màsters universitaris oficials no valorats com a titulació i que no hagen servit per a l'obtenció d'una titulació oficial que, sota el criteri de l'òrgan tècnic de selecció, guarden relació amb les funcions dels llocs convocats, així com els de caràcter genèric relacionats amb informàtica, estadística, prevenció de riscos laborals, ordenació, planificació i gestió sanitària.

En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



4.1. Pel títol de doctor/a: 4 punts.

Cum laude: 1 punt més.

4.2. Per suficiència investigadora sense doctorat: 2 punts.

4.3. Per la realització de màsters oficials, fins a un màxim de 2 punts.

Es valoraran els màsters universitaris oficials no inclosos en l'apartat titulació, conformement a la següent escala:

– Per màster fins a 60 crèdits: 1 punt.

– Per màster de més de 60 crèdits: 2 punts.

4.4. Per la realització de cursos o diplomes, fins a un màxim de 2 punts.

– De 100 o més hores: 0,60 punts.

– De 40 o més hores: 0,40 punts.

– De 20 o més hores: 0,20 punts.

Als efectes del còmput dels crèdits i hores, en el cas que el diploma o certificat no l'especifique, es considerarà que l'equivalència entre crèdits i hores és d'1 crèdit = 10 hores.

En tot cas, la puntuació màxima a aconseguir en l'apartat complet de formació no podrà superar els 10 punts.

Un mèrit no podrà valorar-se en més d'un apartat.



AUTOBAREM



Cognoms i nom ………………………………………………

Categoria: ……………………………………………………



A) Serveis prestats:

1.1. … punts

1.2. … punts

1.3. … punts

Subtotal A): … punts (màxim 30 punts).



B) Formació:

1. Valencià … punts

2. Idiomes comunitaris … punts

3. Una altra titulació … punts

4. Formació complementària … punts



Subtotal B): … punts (màxim 10 punts)



TOTAL: … punts (màxim 40 punts)

Mapa web