Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 d'octubre de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca un concurs d'accés a places de cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8680 de 19.11.2019
Número identificador:  2019/10273
Referència Base de Dades:  009864/2019
 



RESOLUCIÓ de 24 d'octubre de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca un concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. [2019/10273]

Per mitjà de la Resolució d'11 de juliol, del rector, ha sigut publicada l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador per a l'any 2019 (DOGV 24.07.2019).

Sobre la base d'això, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 62 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, i en l'article 3 del Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; segons el que estableixen els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, aprovats pel Decret 182/2011, de 25 de novembre, de 2011 (DOGV 29.11.2011); dins del marc normatiu d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, i una vegada obtinguda l'autorització de la Generalitat Valenciana per a efectuar les convocatòries de l'OEP, aquest rectorat, en exercici de les competències atribuïdes per la legislació vigent, ha resolt convocar a concurs d'accés les places que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les següents bases:





Bases de la convocatòria



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'hi fa servir un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



1. Normes generals

1.1. Aquest concurs es regirà pel que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; en l'RD 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; en els Estatuts de la Universitat Politècnica de València; en la normativa per a la regulació dels concursos per a l'accés a cossos docents universitaris en la Universitat Politècnica de València, aprovada per un acord del Consell de Govern de data 25 de setembre de 2008 i les seues modificacions; en la legislació general de funcionaris que li siga aplicable, i en les presents bases.



2. Requisits dels candidats

2.1. Per a l'admissió en aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

a) Ser espanyol. No obstant això, hi poden participar en idèntiques condicions que els espanyols els nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També hi poden participar el cònjuge dels espanyols, dels nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea i dels nacionals d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret, com també els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però que visquen a les seues expenses.



b) Tenir complits els setze anys i no haver complit els setanta anys.



c) Estar en possessió del títol de doctorat.

d) No haver estat separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a empleats o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, no han d'estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública.

e) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques corresponents a professor d'universitat.

2.2. Els sol·licitants han de reunir els requisits específics que s'assenyalen a continuació:

a) Haver sigut acreditat per al cos docent universitari objecte de convocatòria i que s'especifica en l'annex I, d'acord amb el que s'estableix en els articles 12 i 13 del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, acreditació que, en cas d'haver sigut obtinguda després de la modificació introduïda pel Reial decret 415/2015, haurà de ser-ho per la mateixa branca de coneixement a la qual correspon l'àrea de coneixement de la plaça convocada, tot això d'acord amb l'annex I del Reial decret 1312/2007.

Així mateix, s'hi poden presentar els habilitats o habilitades d'acord amb el que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés respectius. S'entendrà que els habilitats i habilitades per al cos de catedràtic o catedràtica d'escola universitària ho estan per al cos de professor o professora titular d'universitat.



D'acord amb l'article 62.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, en la redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, s'hi poden presentar als concursos d'accés a places de professor titular d'universitat els funcionaris dels cossos de professors titulars d'universitat i de catedràtics d'escola universitària amb títol de doctorat, i als concursos de catedràtic d'universitat els funcionaris del cos de catedràtics d'universitat.

Tal com regula la disposició addicional quarta del Reial decret 1312/2007, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, s'hi poden presentar els professors de les universitats dels estats membres de la Unió Europea que hagen assolit en aquelles una posició equivalent a les de catedràtic o professor titular d'universitat, sempre que estiguen en possessió del certificat d'aquesta posició realitzada per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació a què fa referència l'esmentada disposició addicional.



b) No poden participar en aquest concurs qui tinga la condició de funcionari docent en una altra universitat, llevat que s'haja produït l'acompliment efectiu de la plaça d'origen obtinguda en concurs durant, almenys, dos anys.

2.3. La concurrència dels requisits generals i específics haurà d'estar referida sempre a una data anterior a l'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs, i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.4. Per al cas dels nacionals d'uns altres estats, si en el procés selectiu no queda acreditat el coneixement de l'idioma espanyol, la comissió de selecció podrà establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen prendre part en aquesta convocatòria han de presentar la corresponent sol·licitud, dirigida al rector de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE), mitjançant una instància degudament emplenada, segons el model que consta en l'annex II, per a cadascuna dels concursos que sol·liciten. El còmput de dies hàbils exclou els dissabtes, els diumenges i els declarats festius. El mes d'agost serà hàbil per a la presentació d'instàncies

3.2. La presentació de sol·licituds es realitza al Registre General de la Universitat Politècnica de València (camí de Vera, s/n, 46022 València), als registres auxiliars a l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (pl. Ferrándiz Carbonell, s/n, 03801 Alcoi) i a l'Escola Politècnica Superior de Gandia (c/ Paranimf, núm. 1, 46730 Grau de Gandia), o per qualsevol dels procediments establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3. Drets d'examen. Les persones aspirants han d'abonar dins del termini de presentació de sol·licituds, mitjançant ingrés en el compte «Universitat Politècnica de València-Drets d'Examen», en BANKIA, urbana, Universitat Politècnica, número ES97 2038 6543 9060 0001 4194, la quantitat de 30,49 euros en concepte de drets d'examen, especificant en el resguard de l'ingrés el nom i cognoms, número de DNI i concurs en el qual participa amb indicació del codi d'aquest.



Estan exempts del pagament dels drets de participació, i han d'aportar l'acreditació de tal condició:

a) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial.

c) Tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general.

El resguard de l'ingrés i/o acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament s'ha d'afegir a la sol·licitud que es presente per a participar en el concurs. La falta de pagament dels drets de participació i/o aportació de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament dins del termini de presentació d'instàncies serà motiu d'exclusió inesmenable.

3.4. Juntament amb cada sol·licitud, cal presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport, en cas de ser espanyols.

Els candidats que no posseïsquen nacionalitat espanyola han d'aportar la fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle quan aquesta circumstància siga procedent. Així mateix, en el supòsit d'aquells aspirants que participen en la present convocatòria per la seua condició de cònjuges han de presentar, a més dels documents assenyalats, declaració jurada o promesa de no trobar-se separats de dret del seu respectiu cònjuge. L'acreditació de la nacionalitat i altres requisits exigits en la convocatòria, cal fer-la mitjançant els documents corresponents, certificats per les autoritats competents del país d'origen, traduïts a l'espanyol, que serà la llengua oficial en la qual tindrà lloc el desenvolupament de les proves.

b) Fotocòpia del títol acadèmic exigit.

c) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a per a participar en el concurs.

d) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b per a participar en el concurs.

e) Original del resguard que justifique el pagament de taxes en concepte de drets d'examen i/o còpia de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament.



4. Protecció de dades de caràcter personal

Informació respecte de les dades recollides

4.1. En compliment del Reglament 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, el responsable del tractament de les dades és la Universitat Politècnica de València. i que les dades personals seran tractades a fi de gestionar la selecció de personal i provisió de llocs de treball mitjançant convocatòries públiques.

4.2. Aquest tractament es realitza segons les bases jurídiques recollides en el 6.1.b del Reglament, per ser necessari per a l'execució d'un contracte en el qual l'interessat és part, o per a l'aplicació a petició d'aquest de mesures precontractuals, i en la clàusula 6.1.c, per ser necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament. En concret, el que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.



4.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades tractades.

4.4. Si així es desitja, es poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat previstos, així com la limitació o oposició al tractament, adreçant una sol·licitud a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n – 46022 València (València).



5. Admissió d'aspirants

5.1. En el termini màxim de vint dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds s'aprovarà, mitjançant una resolució del rector de la Universitat Politècnica de València, la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió i es publicarà en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (http://www.upv.es/rrhh) i, complementàriament i sense caràcter oficial, al tauler d'anuncis del Rectorat.

5.2. Contra aquesta llista provisional, els interessats poden presentar una reclamació davant el rector en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució.

5.3. Finalitzat el termini de reclamacions, el rector, en un termini màxim de deu dies hàbils, publicarà en els mitjans establits anteriorment una resolució en què s'aprove la llista definitiva d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs de reposició davant el rector en el termini d'un mes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. Comissions de selecció

6.1. Els concursos d'accés seran jutjats per comissions, la composició de les quals ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no siga possible per raons fonamentades i objectives.

6.2. Cada comissió es compon de cinc membres, dels quals un màxim de dos poden ser professors pertanyents a la Universitat Politècnica de València. Requisits dels components de la comissió: si són professors de la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits al departament de la plaça oferida en el concurs, en qualsevol àrea de coneixement d'aquest, o a la mateixa àrea de coneixement o àrea afí a la plaça oferida, si estan adscrits a un altre departament de la Universitat Politècnica de València.

Si no pertanyen a la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits a l'àrea o àrees afins del perfil de la plaça.

Els membres de la comissió han de pertànyer a un cos docent universitari d'igual, equivalent o superior categoria al de la plaça objecte del concurs. En tot cas, quan es convoquen places de professor titular d'universitat, almenys dos dels membres de la comissió han de pertànyer al cos de catedràtics d'universitat o equivalent, i el president de la comissió ha de pertànyer a aquest cos. En cas de places de catedràtics d'universitat, tots els membres han de pertànyer a aquest cos de catedràtic d'universitat o equivalent. Dos dels membres de la comissió poden ser professors d'un altre estat membre de la Unió Europea amb categoria equivalent a la dels altres membres.



Tots els membres del tribunal que pertanguen al cos de catedràtics d'universitat han de tenir dues avaluacions positives de la seua activitat investigadora, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1086/1989 de retribucions del professorat universitari o norma que el substituïsca, i els professors titulars d'universitat han de tenir una avaluació positiva de la seua activitat investigadora. Queden exempts del compliment d'aquest requisit el president i secretari que siguen professors de la Universitat Politècnica de València quan el departament no dispose de professors que reunisquen aquest requisit.

6.3. La condició de membre d'una comissió de selecció és irrenunciable, excepte en els casos de concurrència dels supòsits legals d'abstenció o recusació o de causa justificada que impossibilite l'actuació del membre de la comissió. Correspon al rector la resolució dels incidents d'abstenció o recusació i l'acceptació, si escau, de les renúncies.



L'apreciació de la causa al·legada com a justificativa d'impossibilitat d'actuació d'algun membre de la comissió correspon al rector, que ha de resoldre en el termini màxim de deu dies des de la recepció de la renúncia, i, si escau, es nomenarà el suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

En el cas que hi concórrega algun dels motius d'abstenció als quals es refereix l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar al rector el motiu concurrent.

Quan es produïsca la recusació a la qual es refereix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que podrà tenir lloc en qualsevol moment del concurs, el recusat manifestarà si es dona o no en ell la causa al·legada. En el primer cas, el rector podrà acordar-ne la substitució pel suplent. Si nega la causa de recusació, el rector resoldrà en el termini de tres dies, amb els informes i les comprovacions previs que considere oportuns.

En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests seran substituïts pels seus respectius suplents. En el cas que en algun d'aquests suplents es donara alguna de les causes de renúncia justificada, abstenció o recusació, la substitució es farà per ordre correlatiu, i tindran preferència els membres suplents del mateix cos i fins a esgotar-se tots els membres suplents. Si tampoc foren possibles les substitucions previstes, el rector nomenarà nous membres titulars i suplents mitjançant el procediment previst en aquesta normativa. La substitució dels membres titulars de la comissió pels suplents es durà a terme mitjançant una resolució del rector.

6.4. La composició de les comissions que jutjaran el concurs d'accés a la plaça o places incloses en aquesta convocatòria és la que figura en l'annex I, i el Rectorat efectua el nomenament dels membres mitjançant la present resolució.

A fi de garantir la transparència i objectivitat en el nomenament dels membres de les comissions que resoldran els concursos d'accés, es publica el contingut dels currículums dels membres de les comissions, respecte a les dades arreplegades en l'annex del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, d'acord amb l'article 62.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, en la nova redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, als quals es pot accedir a través de la web www.upv.es/rrhh

6.5. La comissió es constituirà en el termini màxim d'un mes des de l'endemà a la data de publicació de la resolució del rector per la qual s'aprove la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Amb aquesta finalitat, el president de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, els notificarà, amb una antelació mínima de deu dies naturals, la convocatòria de l'acte de constitució, assenyalant lloc, data i hora. Transcorregut el termini de constitució sense que aquesta haguera tingut lloc, el rector procedirà d'ofici a la substitució del president de la comissió. El nou president haurà de convocar la constitució de la comissió en un termini d'un mes des de la publicació del seu nomenament.

6.6. La constitució de la comissió exigirà la presència de tots els membres. Els membres titulars que no assistisquen a l'acte de constitució cessaran i seran substituïts de conformitat amb el que es disposa en la present convocatòria. En el cas que no fora possible la constitució, el rector dictarà una resolució motivada que suspendrà els terminis del concurs, i procedirà de nou al nomenament d'una comissió o de part d'aquesta.

6.7. Per a la vàlida actuació de la comissió caldrà la participació, com a mínim, de tres membres. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna actuació cessaran en la condició de membres, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren pogut incórrer. En cas d'absència, el president serà substituït pel vocal de major antiguitat en el cos de catedràtics d'universitat i, si no n'hi ha, en el de professors titulars d'universitat. En cas d'absència del secretari, aquest serà substituït pel membre de la comissió de menor categoria i antiguitat.



Si, una vegada constituïda la comissió, aquesta quedara amb menys de tres membres, es nomenarà una nova comissió.



7. Desenvolupament del concurs

7.1. El procediment que regirà els concursos ha de permetre valorar, en tot cas, l'historial acadèmic, docent i investigador del candidat, el seu projecte docent i investigador i, si escau, el treball original d'investigació, i també ha de permetre contrastar-ne les capacitats per a l'exposició i el debat davant la comissió en la corresponent matèria o especialitat en sessió pública.

7.2. En els concursos quedaran garantits, en tot moment, la igualtat d'oportunitats dels aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. Cal garantir així mateix la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, de manera que s'adoptaran les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.

7.3. En l'acte de constitució i abans de la presentació dels candidats, la comissió fixarà i els criteris específics per a l'adjudicació de les places, que, en tot cas, han d'atribuir els següents valors als mèrits dels candidats:



Catedràtics d'universitat

Recerca: 60 %

Docència universitària: 30 %

Altres mèrits: 10 %



Professors titular d'universitat

Recerca: 50 %

Docència universitària: 40 %

Altres mèrits: 10 %



La valoració dels candidats s'ha de fer tenint en compte l'adequació de l'activitat i els mèrits al perfil de la plaça que consta en l'annex I.



Els criteris de valoració es faran públics després de l'acte de constitució de la comissió de selecció, per mitjà de la seua exposició al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs.

7.4. Amb una antelació mínima de deu dies naturals, el president de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, convocarà tots els candidats admesos per a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, hora i lloc de la celebració, que podrà tindre lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, en el termini màxim de setanta-dues hores.

L'acte de presentació serà públic. En aquest acte, els candidats han de lliurar al president de la comissió la documentació següent:

a) Historial acadèmic, docent i investigador, per quintuplicat, i un exemplar de les publicacions i documents acreditatius del que s'hi ha consignat.

b) Projecte docent i investigador, per quintuplicat.

c) En cas de places de catedràtic d'universitat, treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip; en aquest últim cas, com a director de la investigació, per quintuplicat.

7.5. En l'acte de presentació la comissió determinarà, mitjançant un sorteig, l'ordre d'intervenció dels candidats presentats i fixarà el lloc, la data i l'hora de començament de les proves, circumstàncies que la comissió farà públiques al tauler d'anuncis corresponent. Les proves han de començar en un termini màxim de deu dies, comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

7.6. El secretari de la comissió ha de garantir que la documentació lliurada pels candidats en l'acte de presentació estiga disponible perquè puga ser examinada per tots els candidats presentats abans de l'inici de les proves.



8. Celebració de la prova

8.1. Els concursos d'accés constaren d'una única prova, que serà pública i es realitzarà al lloc de la universitat que establisca el president.



La prova consistirà en l'exposició oral dels candidats, durant un temps màxim de dues hores en els concursos d'accés a places de titular d'universitat i d'un màxim de tres hores per a les places de catedràtic d'universitat, dels mèrits i del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador, així com, en cas de places de catedràtic d'universitat, del treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip, en aquest últim cas, com a director de la investigació.

A continuació, la comissió debatrà amb el candidat sobre els seus mèrits, historial i projecte acadèmic i investigador i, si escau, sobre el treball original d'investigació, durant un temps màxim de dues hores.

8.2. En acabar la prova, la comissió durà a terme una valoració sobre cada candidat, ajustada, en tot cas, als criteris generals i específics de valoració prèviament establits per la comissió, en què valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador i, si escau, el treball original d'investigació, com també les capacitats del candidat per a l'exposició i el debat davant la comissió demostrades durant la prova.

8.3. La comissió encarregada de resoldre el concurs, en el transcurs de les proves, valorarà i apreciarà si els aspirants que no ostenten la nacionalitat espanyola posseeixen el coneixement adequat de l'espanyol (tal com recull la base 2.4, i amb aquesta finalitat pot establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.

8.4. Una vegada acabat el concurs, la comissió farà públics els resultats de l'avaluació de cada candidat, desglossada per cadascun dels aspectes avaluats, i els exposarà al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs



9. Proposta de provisió

9.1. A la vista de les valoracions de la prova, la comissió farà una proposta, motivada i amb caràcter vinculant, dels candidats per a ocupar les places.

La proposta ha d'incloure una relació de tots els candidats per ordre de preferència per al nomenament. No obstant això, no es podrà efectuar major nombre de nomenaments que el de places convocades a concurs, tal com s'estableix en l'article 65 de la Llei orgànica 6/2001, d'universitats.

9.2. Tots els concursos podran finalitzar amb la proposta de la comissió de no proveir places, tenint en compte el que disposa la normativa d'aplicació.

9.3. La proposta motivada de provisió de la plaça es farà pública en el lloc de celebració del concurs i al tauler d'anuncis del departament en el qual es convoca la plaça, en el termini màxim de cinc dies des de l'endemà de la finalització de les proves, i indicarà els mitjans d'impugnació que podran utilitzar els interessats. Aquesta proposta romandrà exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.

9.4. El president de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, remetrà al rector, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari del departament sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



10. Recursos contra la proposta de provisió

10.1. Contra les propostes de provisió de les comissions dels concursos d'accés, els concursants podran presentar reclamació davant el rector, en el termini màxim de deu dies comptadors a partir de l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis del departament.



10.2. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins que es resolga.

10.3. Aquesta reclamació serà valorada per una comissió de reclamacions composta per set catedràtics o catedràtiques d'universitat pertanyents a diversos àmbits del coneixement, designats en la forma que establisquen els Estatuts, amb àmplia experiència docent i investigadora.

Prèviament a la resolució, la comissió de reclamacions escoltarà els membres de la comissió contra la proposta de la qual s'haguera presentat la reclamació, i els candidats que hagueren participat en el concurs.



Aquesta comissió examinarà l'expedient relatiu al concurs per a vetlar per les garanties establides i ratificarà o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos, després del qual el rector dictarà la resolució d'acord amb la proposta de la comissió de reclamacions. Transcorregut l'indicat termini sense haver sigut resolta, s'entendrà que la reclamació presentada ha sigut desestimada.

10.4. Les resolucions del rector a què es refereix l'apartat anterior d'aquest article esgoten la via administrativa i es podran impugnar directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



11. Presentació de documents i nomenaments

11.1. El candidat proposat per a la provisió de la plaça ha de presentar en el Servei de Recursos Humans de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies naturals posteriors al de concloure l'actuació de la comissió, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI, o document equivalent per als nacionals dels altres estats als quals fa referència la base 2.1.a d'aquesta convocatòria.



b) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents a professor d'universitat.

c) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'Administració, en virtut d'expedient disciplinari, i de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

Qui no tinga la nacionalitat espanyola ha de presentar una declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent, ni estar sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a la funció pública.



d) Fotocòpia compulsada, o per a acarar, del títol acadèmic exigit en la convocatòria o certificat supletori, segons model oficial, en cas de no haver sigut expedit encara.

e) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a per a participar en el concurs.

f) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b per a participar en el concurs.

g) Declaració jurada de no estar afectat d'incompatibilitat o exercici d'opció, en el cas d'exercir alguna activitat pública o de percebre alguna pensió.

Les persones que tingueren la condició de funcionaris públics o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits que ja tingueren anteriorment acreditats davant d'aquesta, en concret, els documents dels apartats a, c, d i f, i també el b en cas de pertànyer al col·lectiu de professorat.

11.2. El rector nomenarà el candidat proposat per la comissió de selecció, en un termini màxim de trenta dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió.

11.3. En cas que el candidat proposat no presente dins del termini i en la forma escaient la documentació requerida anteriorment, no podrà ser nomenat funcionari i quedaran sense efecte les actuacions relatives a aquest.

11.4. El nomenament, que especificarà la denominació de la plaça, cos i àrea de coneixement, serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i comunicat als registres corresponents i al Consell d'Universitats.

11.5. En el termini màxim de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estado, el candidat haurà de prendre possessió de la destinació, moment en el qual adquirirà la condició de funcionari de carrera del cos docent universitari de què es tracte, si no tinguera ja aquesta condició, amb els drets i deures que li són propis.

11.6. La plaça obtinguda després del concurs d'accés haurà d'exercir-se durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtenir una plaça en una altra universitat.



12. Base final

12.1. Contra els actes de la comissió, els interessats podran interposar un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de la publicació de l'acte impugnat, davant del rector.

12.2. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que s'estime procedent.



València, 24 d'octubre de 2019.– El rector: Francisco José Mora Mas.







ANNEX I

Convocatòria: CN4/19



Codi del concurs: 36/19

Cos: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: enginyeria de sistemes i automàtica

Branca de coneixement: enginyeria i arquitectura

Departament: Enginyeria de Sistemes i Automàtica

Centre: ETS d'Eng. Industrials

Nombre de places: 1 (codi: 6218)

Perfil docent de la plaça: biologia computacional

Tribunal:



Comissió titular:

President: José Luis Guzmán Sánchez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Almeria

Secretari: Francesc Xavier Blasco Ferragud, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: José Luis Navarro Herrero, professor titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal segona: Gloria Gutiérrez Rodríguez, professora titular d'universitat de la Universitat de Valladolid

Vocal tercera: María Jesús de la Fuente Aparicio, catedràtica d'universitat de la Universitat de Valladolid



Comissió suplent:

President: César de Prada Morag, catedràtic d'universitat de la Universitat de Valladolid

Secretari: Jorge Bondia Company, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: Juan Manuel Herrero Durá, professor titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal segona: Montserrat Gil Martínez, professora titular d'universitat de la Universitat de La Rioja

Vocal tercera: Itziar Cabanes Axpe, professora titular d'universitat de la Universitat del País Basc





Codi del concurs: 37/19

Cos: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: matemàtica aplicada

Branca de coneixement: ciències

Departament: Matemàtica Aplicada

Centre: ETS d'Eng. Informàtica

Nombre de places: 1 (codi: 6219)

Perfil docent de la plaça: anàlisi matemàtica

Tribunal:



Comissió titular:

President: Alfredo Peris Manguillot, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: Macarena Trujillo Guillen, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: Luis Bernal González, catedràtic d'universitat de la Universitat de Sevilla

Vocal segon: Antonio Lorenzo Bonilla Ramírez, professor titular d'universitat de la Universitat de La Laguna

Vocal tercera: M. del Carmen Calderón Moreno, professora titular d'universitat de la Universitat de Sevilla



Comissió suplent:

Presidenta: Ana Martínez Pastor, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari: José Alberto Conejero Casares, professor titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: Antonio Galbis Verdú, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal segon: Juan Benigno Seoane Sepúlveda, professor titular d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid

Vocal tercera: Teresa de Jesús Bermúdez de León, professora titular d'universitat de la Universitat de La Laguna





Codi del concurs: 38/19

Cos: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: economia, sociologia i política agrària

Branca de coneixement: ciències socials i jurídiques

Departament: Economia i Ciències Socials

Centre: ETS d'Eng. Agronòmica i del Medi Natural

Nombre de places: 1 (codi: 6213)

Perfil docent de la plaça: valoració i comercialització; gestió i direcció d'empreses forestals

Tribunal:



Comissió titular:

President: Baldomero Segura García del Río, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: María Natividad Guadalajara Olmeda, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: M. Dolores de Miguel Gómez, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de Cartagena

Vocal segon: Tomás de Haro Giménez, catedràtic d'universitat de la Universitat de Còrdova

Vocal tercer: Francisco José Campo Gomis, catedràtic d'universitat de la Universitat Miguel Hernández



Comissió suplent:

President: Juan Juliá Igual, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari: Ricardo José Server Izquierdo, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: Isabel Bardaji de Azcarate, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de Madrid

Vocal segona: M. Mercedes Sánchez García, catedràtica d'universitat de la Universitat Pública de Navarra

Vocal tercer: Francisco Juárez Rubio, catedràtic d'universitat de la Universitat de Lleida









ANNEX II

Sol·licitud per a participar en concursos d'accés a cossos de funcionaris docents universitaris en la Universitat Politècnica de València



I. DADES DE LA PLAÇA CONVOCADA A CONCURS

Data de publicació de la convocatòria al BOE:

Codi del concurs:



Cos docent:



Àrea de coneixement:



Departament:



Perfil de la plaça/places:









II. DADES PERSONALS

Primer cognom Segon cognom Nom



Nacionalitat DNI



Data de naixement Lloc Província



Domicili Núm. Municipi



Província Codi postal Correu electrònic Telèfon



En cas de ser funcionari de cossos docents universitaris d'altres universitats

Cos Universitat





III. DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

Fotocòpia del DNI, o documentació prevista en l'apartat 3.4.a de la convocatòria, en cas d'estrangers

Fotocòpia del títol (i homologació, si escau)

Original del resguard de l'abonament dels drets d'examen

Fotocòpia de documents acreditatius del compliment de la base 2.2.a de la convocatòria

Acreditació de l'exercici efectiu de la plaça d'origen amb un mínim de dos anys (en el cas de funcionaris d'altres universitats)





SOL·LICITE: ser admès/admesa en el concurs de la plaça indicada



............, … d … de …



Signatura: …



RECTOR UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

Mapa web