Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de novembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball de tècnic o tècnica en gestió econòmica i administrativa



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9466 de 09.11.2022
Número identificador:  2022/10249
Referència Base de Dades:  009875/2022
 



RESOLUCIÓ de 2 de novembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball de tècnic o tècnica en gestió econòmica i administrativa (convocatòria 06/2022), corresponent a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per a 2019. [2022/10249]



En execució de l'oferta pública d'ocupació per al 2019 de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, publicada en el DOGV 8673 de 8 de novembre, en la qual s'inclou 5 places de Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa, el Consell Rector va acordar en la seua reunió de 2 de novembre de 2022 aprovar la convocatòria pública d'aquestes places així com les bases que hauran de regir el procediment selectiu, tot això en virtut de les competències que li atorga l'article 8. f) del Reglament orgànic i funcional del Consell Rector, publicat per Resolució d'11 de gener de 2017, del president del Consell Rector (DOGV 7960, 18.01.2017).

Les bases de la convocatòria han sigut negociades amb la representació dels treballadors i treballadores en el marc de l'acord subscrit entre la Corporació i la representació del seu personal per a regular els processos selectius de l'oferta d'ocupació de 2019, d'acord amb el que es preveu en el III acord de la Mesa de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental, de 31 de juliol de 2018.

I per tot això, d'acord amb el que es preveu en l'article 4.2.c del Reglament Orgànic i Funcional del Consell Rector, resolc:



Primer

Convocar el procés selectiu 06/2022 per a la contractació de personal laboral fix de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) en els llocs de treball tècnic/a en gestió econòmica i administrativa, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per al 2019 (DOGV 8673, 08.11.2019).



Segon

Aquest procés selectiu es regirà pel que disposen les bases següents:





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té com a objecte la selecció de personal laboral fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 5 llocs de Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa. Les característiques dels llocs, segons la relació de llocs de treball de la CVMC publicada en el DOGV número 9455, de 24 d'octubre del 2022, es detallen en l'Annex I.



2. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió en aquestes proves selectives, amb caràcter general, serà necessari complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea, hi siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Així mateix, i amb independència de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i de nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.



b) Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Titulació: estar en possessió de títol universitari oficial de llicenciatura en Economia, ADE, Empresarials o equivalents, o bé títol universitari oficial de grau en Economia, ADE, Empresarials o equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si escau, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



d) Coneixement de valencià: certificat nivell C1

e) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

f) Habilitació: no haver sigut separada o separat del servei d'una administració pública o òrgan constitucional o estatutari mitjançant expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, ni haver sigut acomiadada o acomiadat disciplinàriament de manera procedent per la CVMC o la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'ens convocant podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.





3. Presentació de sol·licituds

3.1. Els que vulguen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar la sol·licitud i presentar-la per via electrònica a través del formulari habilitat en el portal d'ocupació pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accedir mitjançant cercador d'ocupació pública, descripció: 06/2022-CVMC).

Els sistemes d'identificació i signatura admesos per a presentar la sol·licitud seran DNIe, certificat electrònic i Cl@ve Permanent.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament del formulari en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

3.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. Si una incidència tècnica degudament acreditada impossibilitara el funcionament ordinari dels sistemes, l'òrgan convocant podrà acordar l'ampliació del termini de presentació de sol·licituds o l'emplenament i presentació per un altre mecanisme.

3.4. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió seran tractades amb l'única finalitat de la gestió de les proves selectives i les comunicacions necessàries per a això. El nom, cognoms i número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



3.5. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden modificar-les dins del termini establit per a la presentació de sol·licituds mitjançant la presentació d'una segona sol·licitud. A aquest efecte, en el cas d'existir dos o més sol·licituds d'una mateixa persona presentades dins del termini, només serà vàlida l'última.





4. Adaptació per a persones amb diversitat funcional

4.1. Les persones que, a conseqüència de la seua diversitat funcional, presenten dificultats especials per a la realització de les proves selectives, podran requerir en el formulari de sol·licitud les adaptacions i els ajustos raonables de temps i mitjans oportuns de les proves del procés selectiu, indicant el tipus de diversitat funcional que es té (física, psíquica, sensorial) així com el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita entre les següents:

a. Eliminació de barreres arquitectòniques.

b. Mesa adaptada a la cadira de rodes.

c. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'aportar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i la necessitat d'ampliació de temps.

d. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

e. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

f. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

g. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent.

4.2. A la vista d'aquesta sol·licitud, l'òrgan tècnic de selecció establirà les adaptacions necessàries per a la realització de les proves.



5. Drets de examen

5.1. Els drets d'examen seran de 30 euros, els quals hauran de ser abonats a través del mateix tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud.

5.2. Estan exemptes del pagament dels drets de examen les persones que es troben en alguna de les circumstàncies següents:

a) Ser membre d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Ser víctima d'actes de violència sobre la dona, acreditant aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Trobar-se en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.



5.3. S'aplicarà una bonificació del cinquanta per cent de l'import de la taxa en els casos que la persona aspirant siga membre d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

5.4. En els casos d'exempció o bonificació dels drets d'examen, haurà d'adjuntar-se la documentació justificativa escanejada en el formulari de presentació electrònica.

5.5. En el cas que, d'acord amb el que es preveu en la base 3.5, una persona presente dins de termini una segona sol·licitud que anul·le l'anterior, perquè se li mantinguen com a abonats els drets d'examen satisfets en la primera sol·licitud, haurà de fer-ho constar en la segona, triant en l'apartat «Drets d'examen» l'opció «Ja pagat» i introduint com a «Justificació no pagament drets d'examen» la referència del registre de la primera sol·licitud.

5.6. Fora dels casos previstos en els dos apartats anteriors, la falta d'abonament dels drets d'examen determinarà la exclusió de la persona aspirant.



6. Admissió de sol·licituds

6.1. En acabar el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'han pagat els drets d'examen, es publicarà, de la manera en què s'estableix en la base 13.1, la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i es distingirà, en el seu cas, entre les que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.2. Les persones aspirants podran, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació a què es refereix la base anterior

6.3. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses a la realització de les proves així com la data, el lloc, l'hora de començament del primer exercici i l'ordre de crida.





7. Òrgan tècnic de selecció

7.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per un/a president/a, un/a secretari/a i dos vocals, així com els seus suplents respectius, designats per resolució de la Sotssecretaria de Presidència de la Generalitat entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places amb requisits de formació i funcions assignades que siguen equivalents o similars als establits per a les places objecte de la convocatòria.

7.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves.

7.3. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció l'aplicació i la interpretació de les bases del procés selectiu, la determinació concreta del contingut de les proves, la qualificació dels aspirants —tant en la fase de l'oposició com en la de concurs—, la validació i la signatura de les llistes així com de les operacions que puguen ser encomanades a col·laboradors i/o a empreses expressament contractades per a dur a terme determinades parts del procés, i, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries per al desenvolupament correcte de les proves selectives. Correspon, així mateix, el trasllat a l'òrgan convocant de la informació que aquest necessite per a emetre i publicar les resolucions pertinents.

7.4. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

7.5. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

7.6. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor actuaran sotmesos a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.



8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició de caràcter obligatori, eliminatòria i prèvia a la fase de concurs, i d'una fase de concurs també obligatòria. La puntuació final màxima assolible serà de 100 punts, dels quals 60 correspondran a la fase d'oposició i 40 a la fase de concurs.



8.2. Fase d'oposició

8.2.1. La fase d'oposició consistirà en dos exercicis obligatoris sobre les matèries recollides en l'Annex II, i la primera serà eliminatòria respecte de la segona. El primer exercici tindrà un valor de 24 punts (40 % de la fase d'oposició) i el segon un valor de 36 punts (60 % de la fase d'oposició).

8.2.2. El primer exercici consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 100 preguntes tipus test de caràcter teòric i pràctic sobre les matèries recollides en el temari. El contingut de les preguntes guardarà relació proporcional amb la distribució de les matèries del temari. Les preguntes es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta. El temps de realització màxim de la prova serà el determinat per l'òrgan tècnic de selecció. Per a superar l'exercici serà necessari l'obtenció de 12 punts dels 24 màxims possibles. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, mentre que les contestacions en blanc no puntuaran ni penalitzaran. Per a obtindre la puntuació de l'exercici es restarà del nombre d'encerts el nombre d'errors dividit per 3, i el resultat es convertirà en la puntuació mitjançant el càlcul proporcional en el qual el 100 % d'encerts suposen 24 punts.

Hauran de contestar-se també 10 preguntes de reserva sobre el mateix temari, que només es valoraran en cas d'anul·lació de preguntes. Les preguntes de reserva estaran ordenades d'1 a 10 i es faran servir, només en el nombre necessari i pel seu ordre, per a substituir les preguntes anul·lades, amb independència de les matèries sobre les quals tracten.

8.2.3. El segon exercici consistirà en una prova de tipus pràctic les característiques del qual, els criteris de valoració i els requisits per a superar-lo es detallen en l'Annex III.

8.3. Fase de concurs

8.3.1. Consistirà en la valoració per part de l'òrgan tècnic de selecció, d'acord amb el barem que figura en l'Annex IV, dels mèrits al·legats per les persones aspirants que hagen superat els dos exercicis de la fase d'oposició. A aquest efecte, aquestes persones disposaran del termini de 15 dies hàbils previst en la base 10.1 per a la presentació del us mèrits que consideren.

8.3.2. Els mèrits computables seran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

8.3.3. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, distribuïts d'acord amb el que s'estableix en el barem.

8.4. Puntuació final del concurs oposició.

8.4.1. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases (màxim de 100 punts). A continuació, es configuraran les llistes que escaiguen, d'acord amb els llocs oferits, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

8.4.2. Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, a la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i aquest ordre s'iniciarà per la lletra F (segons Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, publicada en el DOGV 8473, 28 de gener).



9. Desenvolupament de les proves de la fase d'oposició

9.1. El primer exercici de la fase d'oposició no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació d'aquesta convocatòria i es durà a terme en el lloc, data i hora que s'establisca en la publicació de la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i no podrà transcórrer un termini inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

9.2. L'anunci per a la celebració del segon exercici haurà de ser publicat amb, almenys 48 hores d'antelació.

9.3. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.



9.4. Si alguna de les persones aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'una situació degudament acreditada d'embaràs de risc o part, la seua situació en el procés selectiu quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i no podrà demorar-se aquesta si es vulnera el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció, i la realització de la prova ajornada haurà de trindre lloc, en tot cas, abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

9.5. Abans de l'inici de cada exercici, i quan ho considere convenient el personal col·laborador o l'òrgan tècnic de selecció durant el desenvolupament o en la recollida després de la finalització de la prova, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.6. En les proves de caràcter escrit l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, seran anul·lats tots aquells exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.

9.7. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquesta. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova, per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

9.8. En finalitzar la correcció de cadascun dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació de persones que han superat la prova indicant-ne el nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8. Les persones aspirants podran presentar les reclamacions o sol·licituds de revisió que consideren procedents dins dels 5 dies hàbils posteriors a la publicació.





10. Desenvolupament de la fase de concurs

10.1. En acabar els exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista amb la qualificació final de les persones que han superat aquesta fase en cadascun dels torns per ordre de puntuació, i els concedirà un termini de 15 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per a presentar, per via electrònica, a través del formulari habilitat, una autobaremació dels mèrits acompanyada de la documentació que els acredite.

10.2. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista provisional de les puntuacions de la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè les persones aspirants puguen formular al·legacions en relació amb la baremació.

10.3. Després de resoldre les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs.



11. Finalització del procés selectiu. Elecció i adjudicació de llocs



11.1. Juntament amb la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, prevista en la base 10.3, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició amb la puntuació final establida d'acord amb el que es preveu en la base 8.4.1. En cap cas podrà declarar-se que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats. Les persones interessades disposaran d'un termini de 5 dies per a formular al·legacions a aquesta proposta.

11.2. Una vegada haja transcorregut el termini d'al·legacions i vistes aquestes, l'òrgan tècnic de selecció elevarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició a la Presidència de la CVMC, que dictarà resolució definitiva que es publicarà en el DOGV i en els mitjans previstos en la base 13.1. La resolució contindrà la llista de persones aprovades, ordenades per puntuació de major a menor indicant-ne el nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat, el torn d'accés i la puntuació final obtinguda. Aquesta relació definitiva d'aprovats esgota la via administrativa, i els interessats poden interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o bé interposar recurs contenciós administratiu.

11.3. Les persones que hagen resultat seleccionades hauran de presentar la documentació original exigida per a acreditar el compliment dels requisits d'admissió a les proves que van ser al·legats en la sol·licitud, així com, si escau, el grau i tipus de discapacitat i les causes justificatives d'exempció o bonificació del pagament de taxa. El termini per a la presentació de la documentació serà de 15 dies hàbils comptats a partir de la publicació de la relació definitiva d'aprovats.



11.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa indicada, o que d'aquesta es dedueix que els falta algun dels requisits exigits, perdran el dret a ser contractades, i quedaran anul·lades totes les actuacions del procés respecte d'elles, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Adjudicació de llocs i contractació laboral

12.1. En acabar el procés selectiu s'oferiran a les persones que l'hagen superat, sense depassar el nombre de places de la convocatòria, tots els llocs vacants les denominacions dels quals siguen les de l'ANNEX I, la forma de provisió de la qual fora la de concurs. En el cas que aquestes vacants no foren suficients per a cobrir el nombre de places inclòs en la convocatòria del procés selectiu, s'oferiran també els llocs de la categoria la forma de provisió de la qual fora lliure designació. Els llocs s'adjudicaran segons la preferència formulada pels aspirants, tenint en compte l'ordre determinat per la puntuació obtinguda en el concurs oposició.

12.2. Les persones seleccionades seran contractades mitjançant un contracte de treball indefinit, de caràcter fix i, en tot cas, estaran sotmeses al règim que estableix l'Estatut dels Treballadors i al conveni col·lectiu que estiga vigent en el moment de la contractació.

12.3. La incorporació al lloc de treball estarà condicionada i subjecta al compliment del règim d'incompatibilitats de conformitat amb la normativa vigent aplicable.

12.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans de la presa de possessió, o en el cas que aquesta no siga possible, l'òrgan convocant podrà requerir, de l'òrgan tècnic de selecció, una relació complementària de les persones que estiguen a continuació en la llista de les propostes per a la seua contractació com a personal laboral fix.

12.5. Una vegada realitzats els contractes laborals conseqüència de la superació del procés selectiu, en el cas que hi haja llocs de la categoria la forma de provisió de la qual fora la de lliure designació i que no hagen sigut proveïts d'acord amb el que es disposa en l'apartat 1 d'aquest article, seran convocats per a la seua provisió pel personal que haja sigut contractat com a laboral fix en la categoria a conseqüència del procés selectiu.



13. Publicacions, comunicacions i informació durant el procediment



Al llarg del procés selectiu, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del seu desenvolupament es publicarà en el portal d'ocupació pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accedir mitjançant cercador d'ocupació pública, descripció: 06/2022-CVMC) i en apartat de selecció de personal de la pàgina web de la CVMC (https://www.cvmc.es/seleccio-de-personal). Així mateix, totes les comunicacions entre l'òrgan convocant o l'òrgan tècnic de selecció i els opositors relatives al procés selectiu es faran a través del tràmit telemàtic obert a aquest efecte en aquest portal.





14. Borsa d'ocupació

14.1. En acabar el procés selectiu, es constituiran borses d'ocupació d'àmbit provincial amb les persones aspirants que, havent participat en les proves selectives en els termes que es detallen en l'apartat següent, no obtinguen cap lloc de treball. A aquest efecte, en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives haurà d'indicar-se l'opció per a integrar-se en tots els àmbits territorials de les borses, en només algun o alguns d'aquests o per no integrar-se en cap borsa. Les borses es constituiran per a aquelles províncies en les quals hi haja llocs de la categoria en la relació de llocs de treball.

14.2. Podran formar part de les borses els que hagen participat en el procés selectiu i que complisquen algun dels requisits següents:

a) El personal que haja aprovat algun exercici dins del procés.



b) El personal de la CVMC o l'SAMC amb contracte laboral temporal en la categoria convocada, sempre que hagen realitzat alguna de les proves i aquesta haja sigut qualificada per damunt del 0, encara que no n'hagen superat cap. Amb les mateixes condicions, podrà integrar-se el personal que haja prestat serveis en l'extinta RTVV en categories amb funcions anàlogues a les de la categoria convocada.

14.3. L'ordre de prelació en les borses serà el següent:

1r) Persones que hagen aprovat tots els exercicis de la fase d'oposició del procés selectiu sense haver obtingut plaça, ordenades segons la baremació de la fase de concurs del mateix procés.

2n) Persones que hagen aprovat algun exercici de la fase d'oposició del procés selectiu corresponent, ordenades per la puntuació resultant de la suma de la qualificació obtinguda en els exercicis de la fase d'oposició i els punts resultants de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que s'estableix en l'Annex III d'aquesta convocatòria.

3r) Persones que s'integren en la borsa en virtut del que preveu l'apartat b del punt 2, ordenades segons la puntuació que resulte de la suma de la qualificació de l'exercici realitzat i els punts de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que estableix l'Annex III d'aquesta convocatòria.

14.4. En acabar el procés selectiu, si hi ha persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r de l'apartat 3 d'aquesta base, es constituirà automàticament una borsa amb elles. En el termini dels 6 mesos següents a la finalització del procés selectiu s'haurà de completar, si escau, aquesta borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r del mateix apartat 3. En el cas que en finalitzar el procés selectiu no hi haja persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r, en el mateix termini de 6 mesos des de la finalització del procés, s'haurà de constituir la borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r de l'apartat 3.

14.5. El règim de funcionament de les borses quant al sistema de crida, conseqüències del rebuig del lloc oferit, els efectes del cessament o la renúncia del lloc exercit i qualsevol altra incidència relacionada serà el que estiga previst en el conveni col·lectiu d'aplicació i, en defecte d'això, el que es determine en el si de la comissió de seguiment de borses.

De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant el Consell Rector en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 2 de novembre de 2022.– La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector: Mar Iglesias García.





ANNEX I

Tipologia de llocs de la categoria convocada



Denominació del lloc TÈCNIC/A EN GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA

Forma de provisió Concurs

Funcions – Elaborar, gestionar i fer el seguiment del pressupost.



– Elaborar els estats comptables i de la informació econòmica.

– Elaborar les declaracions fiscals.

– Realitzar els pagaments centralitzats i atendre proveïdors.

– Gestionar la Tresoreria.

– Preparar el compte anual de liquidació del pressupost.

– Elaborar i gestionar l'inventari.





Denominació del lloc DIRECTOR/A DEPARTAMENT ECONÒMIC I CONTRACTACIÓ

Forma de provisió Lliure designació

Funcions – Dur a terme les funcions pròpies de la direcció del departament.

– Supervisar l'elaboració, la gestió i el seguiment del pressupost.

– Controlar els estats comptables i la informació econòmica.

– Supervisar l'elaboració de les declaracions fiscals.



– Supervisar la realització dels pagaments centralitzats i atendre proveïdors.

– Supervisar la gestió de Tresoreria.

– Supervisar la preparació del compte anual de liquidació del pressupost.

– Supervisar l'elaboració i gestió de l'inventari.

– Elaboració dels comptes anuals individuals i consolidats.

– Col·laborar amb la Intervenció en l'auditoria dels comptes anuals.

– Col·laborar amb la Sindicatura en la fiscalització dels comptes anuals.







ANNEX II

Temari

TÈCNIC/A EN GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA



1. Constitució Espanyola: els drets fonamentals i llibertats públiques en la Constitució i la seua garantia i suspensió.

2. Constitució Espanyola: principi de reserva de llei. Procediment legislatiu. Lleis orgàniques i lleis ordinàries. Decrets llei i decrets legislatius. Tractats internacionals. L'Administració pública. Organització territorial de l'Estat.

3. Organització de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Competències de la Comunitat Valenciana en matèria de radiodifusió i televisió.

4. La Llei de Consell: composició, atribucions i funcionament. Consellers i conselleries. Iniciativa legislativa i potestat reglamentària del Consell. Relacions Consell i Corts. L'Administració Pública de la Generalitat.

5. Organització i estructura del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions. El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.



6. Sector públic audiovisual: Llei 13/2022, de 7 de juliol, general de la comunicació audiovisual: disposicions generals (Títol Preliminar). Principis generals de la comunicació audiovisual (Títol I). La prestació del servei públic de comunicació audiovisual (Títol III). Obligacions dels prestadors del servei de comunicació audiovisual (Títol VI i disposicions addicionals 3 i 5). La contractació en exclusiva de l'emissió de continguts audiovisuals (Títol VII). Llei GV 1/2006 del sector sudiovisual. La Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmiques (Forta): objectius, organització i funcionament.



7. Llei 6/2016: Principis generals. Principis sobre programació continguts i emissions. Règim econòmic i del personal de la CVMC i l'SAMC. Control i seguiment de l'activitat de la CVMC i l'SAMC. El Mandat marc. El Contracte programa.

8. L'organització de la CVMC i l'SAMC en la Llei 6/2016 i reglaments de desenvolupament.

9. Normativa interna de la CVMC i l'SAMC: codi de conducta sobre activitat comercial i publicitària. Carta de valors per als continguts infantils i juvenils. El Llibre d'estil: estructura i contingut general, principis generals, principis sobre deontologia professional.

10. Normes de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i de la Llei GV 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana aplicables al personal de la CVMC i l'SAMC. La Llei 53/1984, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

11. Normativa estatal i de la Generalitat Valenciana en matèria d'igualtat de dones i homes. Pla d'Igualtat de la CVMC i l'SAMC.



12. La Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació. Interessats en el procediment. Normes generals d'actuació de les administracions públiques. Termes i terminis.

13. La Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic: àmbit d'aplicació i principis generals. Els òrgans administratius. La competència. Òrgans col·legiats. Abstenció i recusació.

14. Els convenis en la llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic i en la normativa de la Generalitat Valenciana. El Registre de Convenis de la Generalitat.

15. Normativa estatal bàsica i de la Generalitat Valenciana en matèria d'administració electrònica. Normativa estatal bàsica i de la Generalitat Valenciana en matèria de transparència.

16. Normativa sobre protecció de dades personals: principis. Drets de les persones. Responsable, encarregat i delegat de protecció de dades. Codis de conducta i certificació. Funcions i potestats de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i de les autoritats autonòmiques de protecció de dades. Garantia de drets digitals.



17. Contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes.



18. Contractes del sector públic (II). Normes de la Llei de contractes del sector públic sobre preparació, adjudicació, efectes, compliment i extinció dels contractes i la seua aplicació específica per als poders adjudicadors que no són administracions públiques.

19. Contractes del sector públic (III). Contracte d'obres. Contracte de subministrament. Contracte de serveis. Òrgans competents en matèria de contractació, Registres oficials. Gestió de la publicitat contractual per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics.

20. Principis constitucionals en matèria pressupostària. La Llei orgànica d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Àmbit d'aplicació. Principis generals. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Mesures preventives, correctives i coercitives. Mesures de transparència i gestió pressupostària.

21. El règim de la hisenda pública de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions.

22. El pressupost de la Generalitat: regulació jurídica. L'estabilitat pressupostària. L'estructura pressupostària. L'elaboració del pressupost: procediment i remissió a les Corts. Tramitació i aprovació. Execució i liquidació. La pròrroga del pressupost. El pressupost de les entitats que integren el sector públic instrumental de la Generalitat: estructura. Elaboració i aprovació.

23. Els crèdits pressupostaris en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions. Modificacions dels crèdits inicials: requisits, procediment i competències. Despeses pluriennals: concepte i funcionament. La gestió pressupostària en les entitats que integren el sector públic instrumental de la Generalitat.

24. Gestió de la despesa de personal en el sector públic instrumental de la Generalitat: règim retributiu del personal. Requisits per a la determinació o modificació de les retribucions del personal laboral. Limitacions a la contractació laboral temporal en lleis de pressupostos. Contractes mercantils d'alta direcció.

25. Operacions de tresoreria, operacions de crèdit i règim d'avals en l'àmbit del sector públic instrumental de la Generalitat. Els ingressos de les entitats que integren el sector públic instrumental de la Generalitat: ingressos procedents d'operacions mercantils i ingressos de Dret Públic.



26. El control intern de la gestió econòmic financera de les entitats que integren el sector públic instrumental de la Generalitat: funció de la Intervenció respecte d'aquestes entitats. Règims especials de fiscalització. Control financer. Auditoria pública. Supervisió contínua.



27. La fiscalització externa dels comptes del sector públic valencià: la Sindicatura de Comptes. Competències, àmbit d'aplicació i funcions en relació amb el sector públic instrumental.

28. Principis comptables del sector públic de la Generalitat i la seua aplicació al sector públic instrumental. Informació comptable. Rendició de comptes. Responsabilitats.

29. El Pla general de comptabilitat (I). Marc conceptual. Normes de registre i valoració.

30. El Pla general de comptabilitat (II). Normes d'elaboració dels comptes anuals en el PGC.

31. El Pla general de comptabilitat (III). Models normals i abreujats de comptes anuals. Quadre de comptes.

32. El Pla general de comptabilitat (V). Definicions i relacions comptables.

33. Gestió del circulant a curt termini: decisions operatives sobre gestió de tresoreria, el Pla de tresoreria, crèdit a clients, crèdit a proveïdors, gestió d'estocs, política de cobraments i pagaments. Gestió de projectes d'inversió.

34. Anàlisi i control d'estats comptables: avaluació de la situació financera, anàlisi de la liquiditat i de l'endeutament. Avaluació de la situació econòmica: anàlisi del marge i de la rendibilitat. Avaluació del resultat: moviment de fons, anàlisi dels fons generats i de la variació del deute.

35. Els sistemes de costos en l'empresa: definició; esquema del procés d'imputació de costos i càlcul de resultats; sistemes de costos basats en l'anàlisi d'activitats (sistemes ABC). Anàlisi de projectes d'inversió: avaluació econòmica; liquiditat; període de recuperació; rendibilitat; excedent brut; VAN, TIR. Anàlisi del risc econòmic: anàlisi de sensibilitat, generació d'escenaris. Elaboració i control de projeccions i pressupostos. Elaboració del balanç de situació previsional. Elaboració de l'estat de tresoreria previsional: determinació de la demanda de fons. Anàlisi de desviacions.



36. Consolidació comptable de grups empresarials: Concepte de grup de societats i consolidació, mètodes de consolidació. Comptes anuals consolidats

37. Concepte econòmic d'empresa. Empresa privada i pública. Empresa individual. L'empresa mercantil. Tipologia d'empreses. Dissolució i liquidació de l'empresa. Prova, adquisició i pèrdua de la qualitat d'empresari. Les societats mercantils: concepte i classificació. Requisits de constitució de les societats mercantils. La dissolució de les societats mercantils.

38. Les societats de capital: concepte i caràcters. Escriptura social i estatuts. Capital social. Òrgans de govern. Comptes anuals. Transformació, fusió i escissió. Dissolució i liquidació.

39. Impost de societats: base imposable i mètodes per a la seua determinació. Amortitzacions. Correccions per deterioració de valor i provisions. Liquidació de l'impost: compensació de bases imposables negatives. Tipus de gravamen. Deduccions i bonificacions. Gestió de l'impost: retencions, ingressos a compte i pagaments fraccionats

40. L'impost sobre el valor afegit. Característiques generals: fet imposable, exempcions, lloc de realització, base imposable, deduccions i devolucions. Gestió i liquidació de l'impost: obligats a declarar, declaracions mensuals/trimestrals i anual, pagament de l'impost. Comptabilització de l'IVA. El SII presentador de declaracions mensuals i llibres d'IVA. Grup fiscal d'IVA. Declaracions individuals i consolidada.



41. L'impost sobre la renda de les persones físiques. Característiques generals: base imposable, base liquidable i deduccions i quota íntegra. Gestió de l'IRPF: retencions i pagaments a compte. Obligacions del retenidor. Impost sobre la renda de no residents: retencions i pagaments a compte.

42. El Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, reglament d'obligacions de facturació. Casos particulars de factures: factures i minutes de professionals. L'obligació de retindre; Justificació de les provisions de fons i suplits; factures per bestretes; factures de vendes amb pagament ajornat; factures expedides en nom i per compte d'un tercer; factures electròniques, telemàtiques o digitals; factures electròniques per a les administracions públiques; factures electròniques rebudes de tercers països.





ANNEX III

Segon exercici



El segon exercici consistirà en la resolució per escrit de dos supòsits pràctics proposats en el moment de l'examen per l'òrgan tècnic de selecció, relacionats amb les funcions de Tècnic en Gestió Econòmica i Administrativa i les matèries del temari.

El primer supòsit serà un exercici de comptabilitat.

El segon supòsit serà un cas pràctic relacionat amb les funcions de tècnic de gestió econòmica i administrativa i les matèries recollides en els temes 17 a 42 del temari, i es poden requerir coneixements de la resta. En relació al cas proposat, l'òrgan tècnic de selecció formularà entre 3 i 6 preguntes que els aspirants hauran de contestar de manera raonada. Per a la qualificació es valorarà el coneixement específic de la matèria, així com els coneixements generals i la capacitat per a relacionar tots dos, el rigor analític, la claredat expositiva i la capacitat per a donar una solució al problema plantejat.



El temps de realització màxim de la prova serà d'entre 3 i 4 hores, d'acord amb el que determine l'òrgan tècnic de selecció.

Aquest exercici es valorarà amb 36 punts, i corresponen 18 a cadascun dels dos supòsits. Per a superar-ho serà necessària l'obtenció de 18 punts i que cap dels dos supòsits haja sigut qualificat amb un 0.







ANNEX IV

Barem fase de concurs



En la fase de concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 40 punts que correspon a l'aquesta fase:



A) EXPERIÈNCIA (30 punts màxim):

Es valorarà el temps de serveis efectius prestats en:

a) Llocs de treball de TÈCNIC/A EN GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics d'àmbit autonòmic de la Generalitat Valenciana, posteriors a la Llei 6/2016, de 15 de juliol: 0,20 punts per mes complet treballat.

b) Llocs de treball de Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals del sector públic d'àmbit autonòmic o nacional diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,15 punts per mes complet treballat.



c) Llocs de treball de Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics de qualsevol altre àmbit diferent dels anteriors: 0,12 punts per mes complet treballat.

d) Altres llocs de treball de Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa, o equivalent per assimilació de funcions: 0,10 punts per mes complet treballat.

e) Llocs de treball de la CVMC i les seues societats, o del grup de l'antiga RTVV que pertanguen a categories diferents a la convocada: 0,01 punts per cada mes complet treballat, fins a un màxim de 2,5 punts



Es considera que són equivalents a Tècnic/a en Gestió Econòmica i Administrativa, a l'efecte de la valoració de l'experiència les següents categories de l'extint grup RTVV:

– Tècnic/a Auditor/a

– Tècnic/a Superior Economista

– Tècnic/a de Control de Gestió i Pressupostos del Consell

– Tècnic/a Tresoreria

– Tècnic/a Superior Manteniment

– Tècnic/a Mitjà Gestió Comptable Serveis Generals

– Tècnic/a en Comptabilitat

– Tècnic/a Mitjà Gestió Comptable

L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels documents següents:

1. Els treballs dins del sector públic s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicencia fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



B) FORMACIÓ (10 punts màxim):

a) El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons el que segueix:

a1 – Nivell de coneixement de valencià superior a l'exigit com a requisit per aquesta convocatòria:

– Certificat nivell C2: 3 punts

a2– Certificat de Llenguatge en els Mitjans de Comunicació: 1 punt

– Certificat de Llenguatge Administratiu: 1 punt

b) Coneixement d'idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat, diferents de les dues oficials en la Comunitat Valenciana: es valorarà un màxim de 4 punts, el nivell més alt que es tinga en cada idioma, d'acord amb la següent graduació referida als nivells del Marc Comú Europeu de Referència (MERC):

– A2: 0,5 punts

– B1: 1 punt

– B2: 2 punts

– C1: 3 punts

– C2: 4 punts

Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats que s'ajusten al MERC i que hagen sigut expedits per les escoles oficials d'idiomes, o equivalents, com també els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions públiques o privades espanyoles i estrangeres, de conformitat amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que establisca l'autoritat educativa corresponent

c) Altres titulacions: Per la possessió addicional de titulació acadèmica oficial superior a l'exigida en la convocatòria o d'unes altres titulacions del mateix nivell: 1,5 punts per títol, excloent-hi la titulació comptabilitzada com a requisit per a accedir al procés selectiu, fins a un màxim de 3 punts.

d) Cursos de formació i perfeccionament: es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat directament amb l'actualització dels coneixements que s'han de tindre en el lloc de treball que s'ha d'ocupar, i sempre que es tracte de cursos homologats per centres de formació d'institucions públiques del sector audiovisual o reconeguts per les administracions públiques, com també per les universitats i el centre de formació del grup de l'antiga RTVV o per la CVMC i les seues societats, fins a un màxim de 5 punts d'acord amb la distribució següent:



– Duració de 15 hores: 0,2 punts

– Durada entre 16 i 75 hores: 0,5 punts

– Durada entre 76 i 100 hores: 1 punt

– Duració de més de 100 hores: 2 punts, més 0,02 punts per cada hora que va superar les 100 hores.

Mapa web