Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria del concurs per a la proposta de nomenament de la persona que ocuparà la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9466 de 09.11.2022
Número identificador:  2022/10008
Referència Base de Dades:  009893/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria del concurs per a la proposta de nomenament de la persona que ocuparà la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana. [2022/10008]



La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (d'ara en avant, la Corporació), creada per la Llei 6/2016, 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, és una entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica per al compliment de les seues finalitats. La Corporació, que s'integra en el sector públic instrumental de la Generalitat, està dotada d'especial autonomia en la gestió i independència funcional respecte de la Presidència de la Generalitat, a la qual està adscrita a mers efectes orgànics, i de la resta de les administracions.



La Corporació té per objecte l'exercici de les competències que corresponen a la Generalitat per al disseny, desenvolupament de projectes, generació de produccions i continguts i prestació del servei públic audiovisual. L'oferta i la difusió dels continguts es realitzaran tant a través de les actuals com de les noves tecnologies que puguen sorgir. Tot això, en els termes que es defineixen en la Llei 6/2016 i en els que establisca la normativa vigent, per a ser exercit directament per la mateixa Corporació o a través de la societat o les societats prestadores dels serveis de ràdio i televisió que en depenguen.

L'article 5 de la Llei 6/2016 estableix els principis que s'han d'observar en la prestació del servei públic. En el mateix precepte s'indica que la prestació del servei públic es realitzarà a través de canals generalistes, plataformes o contenidors en obert i d'àmbit autonòmic amb la possibilitat de difusió nacional i internacional, així com l'oferta de serveis connexos o interactius i d'informació en línia. La programació del servei públic ha d'atorgar prioritat a la informació com a eix fonamental, juntament amb programació infantil, cultural, educativa i d'entreteniment.

La Corporació exercirà la funció de servei públic directament i a través de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana. La Corporació és la titular de la totalitat de les accions de la Societat, que es regirà per la Llei 6/2016, els seus estatuts socials, les normes reguladores de les empreses de la Generalitat en allò que se'ls aplique, la normativa economicofinancera d'aplicació al sector públic empresarial valencià, així com per la legislació mercantil i la normativa que s'aplique en matèria audiovisual.

La proposta de la persona que ha d'ocupar la direcció general correspon al Consell Rector, prèvia convocatòria del corresponent concurs públic en el qual podran presentar la seua candidatura professionals de l'àmbit de la comunicació que acrediten mèrits suficients per a exercir aquesta comesa. El Consell Rector ha de seleccionar entre els aspirants presentats una persona per majoria de tres cinquens. La candidatura ha de ser remesa a la comissió competent de les Corts per tal que valore la idoneïtat per al càrrec i aprove o denegue aquesta proposta. La concessió de la idoneïtat requereix que siga atorgada per la Comissió de les Corts per la majoria absoluta d'aquesta, d'acord amb l'article 22.2 de la Llei 6/2016.

Per tot això, el Consell Rector de la Corporació, en la sessió celebrada el dia 26 d'octubre de 2022, d'acord amb el que disposa l'article 22 de la Llei 6/2016, convoca un concurs públic per a la proposta de la persona que ha d'ocupar la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana, d'acord amb les bases següents:



1. Objecte de la convocatòria i règim jurídic aplicable

1. L'objecte de la convocatòria és el concurs públic per a seleccionar la persona que el Consell Rector propose a la Comissió competent de les Corts per a ocupar la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (SAMC).

2. La present convocatòria està subjecta al que es disposa en l'article 22 de la Llei 6/2016, 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat. També està subjecta als principis d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



2. Funcions de la Direcció General

Les funcions i atribucions de la persona que ocupe la Direcció General de la SAMC són, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 6/2016, les següents:

a) Exercir les funcions de direcció executiva i la representació ordinària de la SAMC i de les altres societats dependents de la Corporació.



b) Assistir, quan siga requerit, amb veu i sense vot, a les reunions del Consell Rector.

c) Proposar el nomenament i el cessament del personal directiu de les societats dependents de la Corporació.

d) Decidir sobre els continguts i ordenar la programació de les emissions de la televisió, la ràdio, els serveis en línia, com també qualsevol altra difusió que puga donar-se, d'acord amb les directrius bàsiques recollides en el mandat marc, el contracte programa i les directrius d'actuació acordades pel Consell Rector.

e) La direcció del personal i dels serveis de les Societats de la Corporació, davall les directrius bàsiques establides pel Consell Rector.



f) Impulsar, orientar, coordinar i inspeccionar els serveis de les societats i proposar al Consell Rector les disposicions i les instruccions relatives al funcionament i l'organització interna d'aquestes.

g) Executar les decisions de contractació acordades pel Consell Rector, sense perjudici de la seua capacitat de contractació de les despeses ordinàries i del que estableix la normativa reguladora del règim economicofinancer del sector públic empresarial valencià.

h) Autoritzar els pagaments i les despeses de les societats dependents de la Corporació, sense perjudici del que els estatuts disposen.

i) Informar el Consell Rector sobre el compliment de les obligacions relatives a la programació i els continguts de les emissions que estableix el contracte programa, i aportar les dades que se li sol·liciten per a l'elaboració de l'informe anual sobre la gestió i sobre el compliment dels objectius de servei públic encomanats a la Corporació.



j) Decidir, d'acord amb la normativa vigent, sobre els drets de rectificació plantejats, i informar sobre això al Consell Rector.

k) Aquelles altres que resulten necessàries per a la direcció de les societats i les que determine el Consell Rector.



3. Règim de contractació i d'incompatibilitats

3.1. La persona designada per a ocupar la direcció general que es convoca, haurà de subscriure un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, o per la normativa que el substituïsca. Aquest contracte es regirà pel Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat; per l'article 19 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional; per la disposició addicional huitena de la Llei 3/2012, de 6 de juliol, de reforma laboral; pels articles que s'apliquen de les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat; per la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana; pel Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el codi de bon govern de la Generalitat; pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, mentre no s'opose al règim específic del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat establit en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell i en el Decret llei 1/2011; per la Llei 3/2012, i per la voluntat de les parts i altra normativa que s'aplique.



3.2. El nomenament serà per un període de tres anys i haurà de continuar en funcions fins al nomenament de la persona que ocupe la direcció general, llevat que es produïsca algun dels supòsits de cessament o de destitució previstos en l'article 24 de la Llei 6/2016.

3.3. La persona a la qual s'encomane la direcció general tindrà dedicació exclusiva, per la qual cosa serà incompatible amb l'acompliment de qualsevol altre càrrec públic o activitat retribuïda.

3.4. La retribució i la categoria seran determinades en el contracte programa, que estarà subjecte al règim d'incompatibilitats fixat per als membres del Consell Rector i a la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes.



4. Requisits de les persones candidates

a) Ser espanyola o nacional d'un país membre de la Unió Europea. En el cas de nacionals de països no membres de la Unió Europea, el nomenament quedarà condicionat a l'obtenció de la residència legal a Espanya.

Aquest requisit s'acreditarà mitjançant còpia del DNI o document d'identitat equivalent.

b) Estar en possessió, almenys, d'una titulació universitària amb nivell de grau o equivalent.

Aquest requisit s'acreditarà mitjançant còpia del títol.

c) No haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separada o inhabilitada. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

Aquest requisit s'acreditarà mitjançant una declaració responsable.

d) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

Aquest requisit s'acreditarà mitjançant una declaració responsable.

e) Acreditar experiència en la gestió en funcions d'administració, alta direcció, control o assessorament, o en funcions de similar responsabilitat en entitats públiques o privades.

f) Acreditar experiència en l'àmbit de la comunicació, en els seus diferents àmbits professionals.

g) Conéixer les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana. El coneixement de les dues llengües cooficials de la Comunitat Valenciana haurà de ser acreditat davant el Consell Rector en la fase d'entrevista només pels qui hi siguen convocats.

h) Conéixer el context social, cultural, econòmic i polític de la Comunitat Valenciana, així com la normativa que s'aplique a la CVMC i a la SAMC. Aquest requisit haurà de ser acreditat davant del Consell Rector en la fase d'entrevista només pels qui hi siguen convocats.



5. Continguts dels sobres

Les candidates i els candidats hauran de presentar tres sobres tancats en els quals han d'incloure la documentació següent:



Sobre número 1: requisits

Ací s'acreditaran de forma fefaent els requisits exigits en l'apartat 4 de la present convocatòria.



Sobre número 2: projecte d'actuació

Aquest sobre ha d'incloure el projecte d'actuació per a SAMC en els pròxims tres anys. En aquest projecte han de definir-se els objectius, les línies d'actuació i les estratègies d'implementació. El projecte ha de recollir la valoració de la situació dels mitjans de comunicació públics de la Generalitat Valenciana i les propostes de millora.



El projecte ha de subjectar-se als principis bàsics continguts en el títol III de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, i concretarà les línies estratègiques de la plataforma dels mitjans de comunicació públics valencians, juntament amb un cronograma del desenvolupament i una proposta d'organigrama que inclourà el perfil de l'equip directiu.



En tot cas, el projecte haurà d'adequar-se a la realitat pressupostària de la Corporació, incorporant-hi una justificació de l'adequació del projecte a aquesta.

Aquest document tindrà una extensió màxima de 10 pàgines. A les tres persones seleccionades per a l'entrevista d'acord amb el que es disposa en l'apartat 9.1, se'ls concedirà un termini de quinze dies naturals per a desenvolupar aquest document fins a un màxim de 50 pàgines (en tots dos casos interlineat senzill, lletra Arial, cos 12).



Sobre número 3: curriculum vitae

Curriculum vitae, amb una extensió no superior a 2 pàgines (interlineat senzill, lletra Arial, cos 12), amb els mèrits al·legats i tots els documents acreditatius dels mèrits proposats que considere oportuns la persona sol·licitant.

Els mèrits al·legats seran relatius a la solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.

La comissió podrà sol·licitar a les persones candidates una compareixença a fi d'aclarir alguns aspectes presentats en el seu curriculum vitae.



6. Presentació de candidatures

Les persones candidates que concórreguen al procés hauran de presentar un escrit dirigit a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, (registre de la Secretaria del Consell Rector, planta huitena del CPP, Polígon accés Ademús, s/n, Burjassot, València), juntament amb els tres sobres tancats que es titularan: sobre número 1, «Requisits»; sobre número 2, «Projecte d'actuació», i sobre número 3, «Curriculum vitae». En cada sobre s'ha d'indicar «Procés de selecció de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana».

La documentació també podrà presentar-se en la resta de formes previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



7. Termini de presentació

El termini de presentació de les propostes serà de trenta dies naturals a comptar des de l'endemà del dia de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



8. Comissió de valoració

La comissió de valoració es compondrà de cinc membres del Consell Rector que inclou la Presidència d'aquest òrgan. La secretaria recaurà en qui l'exercisca en el Consell Rector. La composició nominal es publicarà en la web de la CVMC.



9. Fases del procediment de selecció de les candidatures

9.1. El procediment de selecció té tres fases:

Primera. La comissió de valoració seleccionarà un màxim de tres candidatures després de valorar el projecte presentat inicialment i el curriculum vitae.

Segona. El Consell Rector valorarà el projecte desenvolupat i entrevistarà les persones candidates proposades per la comissió de valoració.



Tercera. El Consell Rector farà la proposta de la persona candidata que haja de comparéixer davant la comissió corresponent de les Corts per majoria de tres cinquenes parts.

9.2. En la valoració final, el projecte representarà un 50 % i el currículum juntament amb l'entrevista, un altre 50 %.

9.3. La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases.

9.4. Una vegada finalitzat el procés, a petició de la persona interessada, es retornarà la documentació presentada.

9.5. La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.



10. Desglossament de les fases

10.1. Fase davant la comissió de valoració

10.1.1. Projecte d'actuació

La comissió de valoració avaluarà el projecte tenint en compte els aspectes següents, que es puntuaran fins al valor màxim indicat:



• Objectius, línies d'actuació i estratègies d'implementació (1,5 punts).

• Valoració de la situació dels mitjans de comunicació públics de la Generalitat Valenciana (1 punt).

• Propostes de millora (1,5 punts).

• Línies estratègiques de la plataforma dels mitjans de comunicació públics valencians (1,5 punts).

• Cronograma del desenvolupament del projecte (1 punt).

• Proposta d'organigrama, que inclourà el perfil de l'equip directiu (1 punt).

• Adequació als principis de la Llei 6/2016 (1 punt).

• Justificació de l'adequació del projecte al pressupost de la CVMC (1,5 punts).

Es valoraran els ítems quan els aspectes al·legats siguen rellevants a criteri de la comissió de valoració, de forma motivada. La valoració màxima en aquest apartat serà de 10 punts.

S'exclourà qualsevol projecte que no complisca els requeriments formals de la convocatòria.

10.1.2. Curriculum vitae

La comissió de valoració avaluarà el curriculum vitae tenint en compte els aspectes següents, que es puntuaran fins al valor màxim indicat:

• Solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística (1,5 punts): 0,5 punts per altres títols oficials diferent a l'utilitzat com a requisit; 0,01 punt per mes treballat; 0,1 punt per obra publicada.



• Experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada (1,5 punts): 0,04 punts per mes treballat en l'àmbit públic i 0,03 punts per mes treballat en l'àmbit privat.

• Capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors (1,5 punts): 0,04 punts per mes treballat.

• Capacitat de comunicació i de negociació (1 punt)): 0,04 punts per mes treballat.

• Formació en igualtat de gènere (1 punt): 0,2 punts per acció.

• Coneixement d'idiomes estrangers (1 punt): C2, 1 punt; C1, 0,75 punts; B2, 0,5 punts i B1, 0,25 punts.

• Coneixement de les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana (1,5 punts): C2 de valencià, 1,5 punts; C1 de valencià,1 punt; B2 de valencià, 0,50 punts.

• Altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades (1 punt).

Es valoraran els ítems quan els mèrits al·legats siguen rellevants per a l'exercici de les funcions a criteri de la comissió de valoració, de forma motivada. La valoració màxima en aquest apartat serà de 10 punts.

Els mèrits només seran puntuats una vegada, i la comissió de valoració els atribuirà a l'apartat que done més puntuació.

S'exclourà qualsevol curriculum vitae que no complisca els requeriments formals de la convocatòria.

10.2. Fase davant del Consell Rector

10.2.1. Projecte d'actuació

El Consell Rector avaluarà el projecte desenvolupat tenint en compte els aspectes següents, que es puntuaran fins al valor màxim indicat:



• Objectius, línies d'actuació i estratègies d'implementació (7,5 punts).

• Valoració de la situació dels mitjans de comunicació públics de la Generalitat Valenciana (5 punts).

• Propostes de millora (7,5 punts).

• Línies estratègiques de la plataforma dels mitjans de comunicació públics valencians (7,5 punts).

• Cronograma del desenvolupament del projecte (5 punts).

• Proposta d'organigrama, que inclourà el perfil de l'equip directiu (5 punts).

• Adequació als principis de la Llei 6/2016 (5 punts).

• Justificació de l'adequació del projecte al pressupost de la CVMC (7,5 punts).

Es valoraran els ítems quan els aspectes al·legats siguen rellevants a criteri del Consell Rector de forma motivada. La valoració màxima en aquest apartat serà de 50 punts.

10.2.2. Entrevista

L'entrevista tractarà sobre el projecte i, si escau, sobre el curriculum vitae, i el Consell Rector atorgarà un màxim de 50 punts tenint en compte els ítems indicats.

10.2.3. Selecció de la persona que es proposarà a la comissió corresponent de Les Corts.

Els i les membres del Consell Rector votaran les candidatures finalistes fins que una obtinga les 3/5 parts dels vots, és a dir, 6 vots del total.

El procés s'iniciarà amb la votació de la candidatura que haja obtingut més puntuació en la fase davant el Consell Rector. En cas que no obtinga la majoria requerida, es passarà a la candidatura puntuada en segon lloc i, si escau, a la tercera. En cas que cap candidatura obtinga la majoria requerida es farà un segon torn de votació seguint el mateix ordre, i així de manera successiva.

La votació serà secreta, llevat que el Consell Rector, a proposta de la Presidència, per majoria de vots, decidisca que siga a mà alçada.



11. Confidencialitat

Les persones i institucions implicades en el procés de selecció de candidats i candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'aquelles, a assegurar que la participació de les no seleccionades es mantindran en l'estricte àmbit del coneixement i valoració de la comissió de valoració, i a fer públic exclusivament el nom del candidat o candidata seleccionat.



12. Protecció de dades

La presentació de sol·licituds de participació en el present concurs comporta l'autorització per al tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. La finalitat del tractament de dades personals serà la gestió d'aquest procés selectiu.



De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució s'han de fer mitjançant la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 28 d'octubre de 2022.– La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació: Mar Iglesias García.

Mapa web