Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 7 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs per a la provisió de diverses direccions de servei i de secció assistencials en diferents hospitals dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8683 de 22.11.2019
Número identificador:  2019/10978
Referència Base de Dades:  009968/2019
 



RESOLUCIÓ de 7 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs per a la provisió de diverses direccions de servei i de secció assistencials en diferents hospitals dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2019/10978]

Atesa la necessitat de cobrir reglamentàriament diverses places de cap de servei i secció assistencial en diferents hospitals dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública; de conformitat amb el que estableix el capítol II del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del sistema valencià de salut.

Fent ús de la competència atribuïda per l'article 18 del Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, resolc:



Convocar un concurs per a la provisió de les places indicades en l'annex IV, d'acord amb les bases que es publiquen en l'annex I d'aquesta resolució.



València, 7 de novembre de 2019.– La directora general de Recursos Humans: Carmen López Delgado.





ANNEX I

Bases de la convocatòria



Primera. Característiques generals

1.1. El règim jurídic de la plaça objecte de la convocatòria és l'establit en l'Estatut Marco del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per Llei 55/2003, de 16 de desembre.

El règim de dedicació del personal facultatiu que resulte adjudicatari de la plaça serà el de dedicació exclusiva, i qui les ocupe haurà de compaginar l'activitat assistencial amb les funcions pròpies del lloc, en virtut de les necessitats del centre, segons el que preveu l'article 48 i disposició transitòria primera del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell.

1.2. Les places convocades queden vinculades orgànicament a l'hospital respectivament i funcionalment al departament a què està adscrit l'hospital.

1.3. De conformitat amb el que estableix l'article 52 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del sistema valencià de salut, el personal adjudicatari conservarà la reserva de la seua plaça bàsica d'origen, si radica en institucions sanitàries del Servei Valencià de Salut.

Qui haja obtingut plaça de direcció de servei o de secció no ostentarà cap tipus de reserva sobre aquesta, quan passe a una altra situació diferent de la d'actiu o assimilada a aquesta, o passe a exercir qualsevol altra plaça, tant de forma provisional com definitiva. Les persones adjudicatàries obtindran un nomenament que estarà subjecte a avaluacions quadriennals als efectes de la seua continuïtat en la plaça.

1.4. El procés de selecció estarà basat en la valoració del currículum dels aspirants i en un projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat assistencial.



Segona. Requisits dels aspirants

2.1. La provisió de les places de direcció de servei i de secció de personal facultatiu es realitzarà per mitjà de concurs de mèrits, en el que podran participar els/les facultatiu/ives amb nomenament com a personal estatutari fix que ostenten plaça en la categoria i, si és el cas, especialitat a què es concurse en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, així com personal funcionari de carrera o personal laboral fix seleccionat en processos selectius de les administracions públiques, que presten serveis en centres sanitaris de titularitat pública.

2.2. Requisits exigits.

a) Posseir la nacionalitat espanyola o d'algun dels estats membres de la Unió Europea o reunir algun dels requisits establits en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, referit a l'accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres estats.



b) Posseir la titulació corresponent.

Trobar-se en possessió del títol de llicenciat o graduat en Medicina i posseir el corresponent títol de metge especialista, expedit homologat i convalidat pel Ministeri d'Educació i acreditar almenys el grau II de carrera professional en la categoria i, si és el cas, especialitat.



c) Posseir la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les funcions que es deriven del corresponent nomenament.

d) No haver sigut separat del servei, per mitjà d'expedient disciplinari, en qualsevol servei de salut o Administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la corresponent professió.

e) No excedir l'edat de jubilació.

d) Els aspirants que opten a les places d'Anàlisis Clíniques hauran de posseir el títol de llicenciat o doctor en Medicina, Farmàcia, Química, Bioquímica o Biologia i el títol d'Especialista en Anàlisis Clíniques expedit, homologat i convalidat pel Ministeri d'Educació.

El personal que opte a les places amb l'especialitat de Farmàcia Hospitalària haurà de posseir el títol de llicenciat o doctor en Farmàcia i el títol de Farmacèutic Especialista en Farmàcia Hospitalària expedit, homologat i convalidat pel Ministeri d'Educació.

Respecte a les direccions de trasplantaments, la provisió de les places serà conforme al Reial decret 1723/2012 de 28 de desembre, així com al Reial decret llei 9/2014, de 5 de juliol que va ampliar les funcions professionals.

Els aspirants que opten a les places de cap de Servei d'Urgència Hospitalària, hauran de posseir el títol de llicenciat o graduat en Medicina i ostentar plaça en propietat en la categoria a què concursen. Tot això de conformitat amb el que preveu el Decret 148/2002, de 10 de setembre, del Consell, pel qual es crea la categoria de Metge d'Urgència Hospitalària en l'àmbit de les Institucions Sanitàries de la Conselleria de Sanitat (DOGV 4336, 16.09.2002).

La provisió de les places de direcció de Metge d'Unitats de Curta Estada i d'Unitats d'Hospitalització a domicili, es regirà pel Decret 191/1998, de 30 de novembre, del Consell, pel qual es creguen les categories de Metge d'Unitats de Curta Estada i d'Unitats d'Hospitalització a domicili, les categories professionals de les quals es van incorporar a l'Estatut Jurídic de Personal Mèdic com a Facultatius d'Unitat Mèdica de Curta Estada i Metge d'Unitat d'Hospitalització a domicili, a través de l'Acord de 25 de juliol de 2000, del Consell de la GV (DOGV 4.8.2000)

Finalment, la provisió de places de direcció Documentació Clínica i Admissió s'ajustarà a la regulació autonòmica de la categoria, que s'inicia en el Decret 122/1988, de 29 de juliol, del Consell de la GV (DOGV 883, 11.8.1988) i la seua Ordre d'1 d'abril de 1993 (DOGV 10.05.1993).

2.3. Acreditació de requisits.

Els requisits hauran de complir-se l'últim dia de termini legal de presentació de sol·licituds, i mantindre's fins a la presa de possessió.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen participar en el concurs hauran d'aportar l'oportuna sol·licitud d'acord amb el model que figura com annex II a aquesta convocatòria, i es presentaran en les unitats de registre de les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a Alacant (c/ Girona, núm. 26.); Castelló de la Plana (pl. Hort Corders, núm. 12.) i València (Gran Via Ferran el Catòlic, núm. 74.) i Gerència de Departament de Salut d'Alcoi (plaça d'Espanaya, núm. 2.); o per mitjà de qualsevol de les formes previstes en l'article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i disposició derogatòria única, fent constar de forma expressa i concreta la plaça a què es desitja optar.



3.2. Les sol·licituds dirigides a la Direcció General de Recursos Humans es presentaran en el termini d'un mes comptat a partir de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. La consignació de dades falses en la instància o en la documentació aportada pels aspirants suposarà la pèrdua de plaça a més de les mesures legals que corresponga aplicar.

3.4. El domicili que figure en les instàncies es considerarà el vàlid als efectes de notificació, i seran responsabilitat exclusiva del concursant els errors en la consignació d'aquest i la comunicació a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de qualsevol canvi de domicili.



Quarta. Documents que és necessari aportar junt amb la instància



Junt amb la instància, els concursants hauran d'aportar els següents documents en format digital: CD, llapis USB o pendrive de memòria, que serà introduït en sobre blanc grapat a la instància, tancat i amb indicació del nom i cognoms i la referència del concurs i plaça a què opten:



a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat.

b) Fotocòpia compulsada del títol de l'especialitat.

c) Currículum professional on consten els mèrits valorables, de conformitat amb el barem establit en l'annex III de la convocatòria, i documentació acreditativa d'aquests.

Amb relació als treballs i publicacions científiques es podrà aportar fotocòpia sempre que s'especifique la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en el cas que es tracte d'aportacions a reunions científiques que no hagen sigut publicades.

La comissió de valoració podrà requerir a les persones interessades per a aportar document original o fotocòpia compulsada o qualsevol tipus d'aclariment que sobre la documentació presentada plantejaren, i aquests estaran obligades a facilitar-li-la.

En el cas que el requeriment no siga atés, no es valorarà el mèrit corresponent.

Pel que fa als mèrits al·legats, es valoraran els realitzats referits al dia de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.

d) Projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat assistencial a què opta.



Cinquena. Admissió de sol·licituds

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el director general de Recursos Humans i Econòmics publicarà en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials la llista provisional de concursants admesos i exclosos, amb expressió, en l'últim cas, de les causes d'exclusió.



Els concursants exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per a esmenar els defectes apreciats.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprove la llista definitiva, que es publicarà d'idèntica forma que la provisional.

Contra la resolució que aprove la llista definitiva es podran interposar els recursos que s'especifiquen en la base novena de la present convocatòria.



Sisena. Comissió de valoració

La comissió de valoració, que serà anomenada per l'òrgan competent en matèria de personal, d'acord amb el que estableix l'article 7 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del sistema valencià de salut, en relació amb el Decret 30/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual es modifica l'estructura, funcions i règim retributiu del personal directiu d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



La relació nominal dels seus membres serà publicada en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials junt amb la llista provisional d'admesos i exclosos.

Als efectes de comunicacions i la resta d'incidències la comissió de valoració tindrà la seua seu en els serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, carrer Misser Mascó, número 31, 46010 València.



Setena. Procediment

1. El procediment constarà de la valoració del currículum i de l'exposició pública davant de la comissió de valoració del projecte tècnic presentat, conforme al barem de mèrits especificat en la convocatòria. La puntuació màxima serà de 100 punts. El currículum podrà valorar-se fins a 50 punts, el projecte tècnic fins a altres 50 punts.

En tot cas, la comissió de valoració haurà d'establir els criteris per a la valoració del projecte tècnic amb anterioritat a la seua exposició pública, sent la puntuació atorgada adequadament motivada.



2. La puntuació final de les persones participants, especificant l'aconseguida en cada part, s'exposarà en la pàgina web de la conselleria.

3. Una vegada concloses les actuacions, la comissió de valoració elevarà la corresponent proposta de nomenament a l'òrgan competent en matèria de personal. La comissió de valoració podrà declarar deserta la plaça si considera que cap dels concursants ha aconseguit la puntuació mínima assenyalada en la convocatòria.

4. El resultat final de la convocatòria serà publicat en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i l'òrgan competent resoldrà designant al facultatiu proposat per la comissió de valoració. En el cas que un adjudicatari renuncie a la plaça, aquesta s'adjudicarà al següent en dret, i només serà necessària la certificació de la comissió de valoració.



En el cas que en un facultatiu seleccionat no concórreguen els requisits exigits en la convocatòria, l'òrgan competent dictarà una resolució motivada en la qual es declararà la pèrdua dels drets de la plaça que es tracte.



Huitena. Presa de possessió i dret de reserva de plaça

1. El termini per a la presa de possessió de la plaça serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El personal adjudicatari conservarà la reserva de la seua plaça bàsica d'origen, si radica en institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.

Qui haja obtingut plaça de direcció de servei o secció no ostentarà cap tipus de reserva sobre aquesta quan passe a una altra situació administrativa diferent de la d'actiu o passe a exercir qualsevol altra plaça, tant de forma provisional com definitiva. En tals casos, quan corresponga reserva de plaça es mantindrà sobre la bàsica d'origen.



Novena

La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a executar-los podran ser impugnats pels interessats per mitjà de la interposició del recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquesta direcció general, en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Contra les resolucions dictades per la comissió de valoració que ha de jutjar l'esmentat concurs podrà interposar-se un recurs d'alçada davant d'aquesta Direcció General de Recursos Humans, en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la referida Llei 39/2015.

Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que per al seu dret estime convenient.











ANNEX III

Barem



FORMACIÓ ACADÈMICA

La puntuació màxima per l'apartat de formació acadèmica és d'1,5 punts

1. Per cada matrícula d'honor o excel·lent durant els estudis de llicenciatura: 0,05 punts

Per cada notable: 0,025 punts

No han de valorar-se les assignatures de religió, idiomes, ètica, formació política i educació física.

(Puntuació màxima: 0,8 punts).



2. Grau de doctor 0,6 punts

Grau de doctor cum laude: 0,7 punts



FORMACIÓ ESPECIALITZADA

La puntuació màxima per l'apartat de formació especialitzada és de 4,5 punts.

3. a) Titulats superiors que hagen complit el període complet de formació com a resident en l'especialitat que es tracta (Certificat MIR): 3 punts.

b) Havent superat convocatòria nacional per a optar a places MIR i no haja completat el programa. Per cada any complet en l'especialitat que es tracta: 0,6 punts.

c) Titulats superiors que hagen complit el període complet de formació com a residents en centre estranger amb programa reconegut de docència per a postgraduats en l'especialitat que es tracta, i amb títol convalidat pel Ministeri d'Educació i Ciència: 3 punts.



d) Per formació com a especialista en centres acreditats per a la docència, en l'especialitat que es tracta, per un mínim de dos anys: 1,5 punts.

(Els apartats a, b, c i d són excloents entre si)



4. Per assistència a cursos superiors, diplomes o màsters impartits per centres universitaris, serveis de salut o conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat i Consum, Ministeri d'Administracions Públiques, Institut Valencià d'Administració Pública o equivalents, Escola Valenciana d'Estudis per a la Salut així com les Escoles de Salut Pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats; cursos de formació contínua i continuada així com els cursos impartits per centres acreditats per a la docència i compten amb el reconeixement de l'organisme competent en matèria d'educació o sanitat de la corresponent administració pública, que seran valorats de la manera següent:

– Per assistència a cursos d'una duració entre 40 hores i 100 hores lectives. Per cada curs: 0,05 punts

Puntuació màxima: 0,30

– Per assistència a cursos o diplomes de més de 100 hores lectives. Per cada curs: 0,10 punts

Puntuació màxima: 0,50

– Per assistència a màster. Per cada màster: 0,20 punts

Puntuació màxima: 1 punt

Tot això haurà d'estar relacionat amb les funcions corresponents a les places convocades.



EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

La puntuació global en l'apartat d'experiència professional no podrà d'excedir 6,75 punts

5. Per cada mes de serveis prestats en propietat en l'especialitat que es tracta en serveis jerarquitzats d'institucions sanitàries de la Seguretat Social o en institucions amb programa acreditat per a la docència per la Comissió Nacional de què es tracta, o en institucions sanitàries de país estranger realitzades en virtut de conveni o acords d'assistència sanitària amb el dit país l'exercici del qual haja sigut expressament autoritzat al facultatiu en qüestió pel Ministeri de Sanitat i Consum: 0,05 punts.





6. Per cada mes de serveis prestats en propietat en serveis no jerarquitzats de la Seguretat Social en l'especialitat que es tracta: 0,05 punts



7. Per cada mes de serveis prestats com a interí, contractat o eventual en els serveis jerarquitzats de les institucions sanitàries de la Seguretat Social en l'especialitat que es tracta: 0,05 punts



8. Per cada mes de serveis prestats com a interí, contractat o eventual en els serveis no jerarquitzats de les institucions sanitàries de la Seguretat Social en l'especialitat que es tracta: 0,05 punts

(La suma dels apartats 5, 6, 7, 8, no podrà excedir 5 punts).



9. Per serveis prestats en llocs de caràcter directiu en centres sanitaris públics. Així com per serveis prestats en el Ministeri de Sanitat i Consum, Conselleria de Sanitat, INSALUD, conselleries de Salut i Serveis de Salut de les comunitats autònomes, exercint llocs com a alt càrrec o de lliure designació; llocs inclosos en les relacions de llocs de treball o plantilles dels dits organismes, així com llocs dependents dels dits organismes amb funcions d'inspecció de serveis sanitaris.



Per cada mes: 0,05 punts



10. Per cada període de 4 anys de serveis prestats en propietat o amb nomenament provisional en serveis jerarquitzats dependents de l'Administració pública o en institucions del sistema nacional de salut en l'especialitat que es tracta:

a) com a cap de secció: 0,6 punts

b) com a cap de servei: 1 punt

La suma dels apartats 9 i 10 no podrà excedir 3 punts.



ALTRES ACTIVITATS

La suma dels apartats 11 i 12 no podrà excedir 1,5 punts.

11. Professor associat en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i, fins a un màxim de 0,5 punts: 0,10 punts.



Professor titular en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i fins a un màxim de 0,5 punts: 0,125 punts.



Catedràtic en ciències de salut en hospitals amb conveni específic amb universitat i amb programa de docència pregraduada, per cada curs acadèmic complet, i fins a un màxim de 0,5 punts: 0,150 punts.





12. Per treballs científics i d'investigació publicats en llibres o revistes de reconegut prestigi en l'àmbit sanitari de la respectiva especialitat a què es concursa, apreciats pel Tribunal, fins a un màxim d'1 punt.





CONEIXEMENTS VALENCIÀ

13. El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 0,75 punts quan s'acredite estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de coneixements del valencià:

1. Coneixement de grau oral 0,20 punts.

2. Coneixement de grau elemental 0,40 punts.

3. Coneixement de grau mitjà 0,60 punts.

4. Coneixement de grau superior 0,75 punts.

No es valorarà el certificat imprescindible per a la consecució d'un altre de nivell superior que s'al·legue com a mèrit.





ANNEX IV

Places



Departament de Salut València la Fe

27.556 Direcció Servei facultativa d'Hematologia i Hemoteràpia.

27.938 Direcció Servei facultativa Cirurgia Cardiovascular.

43.502 Direcció Secció facultativa Oncologia Mèdica.

27.940 Direcció Secció facultativa Cirurgia Cardiovascular.

27.939 Direcció Secció facultativa Cirurgia Cardiovascular.

27.982 Direcció Secció facultativa Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia (infantil).

27.927 Direcció Secció facultativa Neurologia (epilèpsia)

27.670 Direcció Secció facultativa Nefrologia.



Departament de Salut Hospital Mare de Déu dels Lliris d'Alcoi

53.560 Direcció Secció facultativa d'Urgència hospitalària.

28.421 Direcció Servei facultativa d'Obstetrícia i Ginecologia.

28.413 Direcció Secció facultativa d'Obstetrícia i Ginecologia.

63.462 Direcció Servei facultativa de Psiquiatria.



Hospital Dr. Moliner

63.649 Direcció Servei facultativa de Medicina Interna.



Departament de Salut de Sagunt

19.342 Direcció Secció facultativa d'Anatomia Patològica.



Hospital de la Pedrera

41.355 Direcció Secció facultativa de Medicina Interna.



Departament de Salut de Castelló

12.494 Direcció Secció facultativa de Farmàcia Hospitalària.

Mapa web