Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de novembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques les bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball de Tècnic/a Publicista



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9468 de 11.11.2022
Número identificador:  2022/10571
Referència Base de Dades:  010012/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 2 de novembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques les bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball de Tècnic/a Publicista (convocatòria 03/2022), corresponent a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per al 2019. [2022/10571]





En execució de l'oferta pública d'ocupació per al 2019 de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, publicada en el DOGV 8673 de 8 de novembre, en la qual s'inclou 1 plaça de Tècnic/A Publicista, el Consell Rector va acordar en la reunió de 2 de novembre de 2022 aprovar la convocatòria pública d'aquesta plaça així com les bases que hauran de regir el procediment selectiu, tot això en virtut de les competències que li atorga l'article 8. f) del Reglament orgànic i funcional del Consell Rector, publicat per Resolució d'11 de gener del 2017, del president del Consell Rector (DOGV núm. 7960 de 18.01.2017).

Les bases de la convocatòria han sigut negociades amb la representació dels treballadors i treballadores en el marc de l'acord subscrit entre la Corporació i la representació del seu personal per a regular els processos selectius de l'oferta d'ocupació del 2019, d'acord amb el que es preveu en el III Acord de la Mesa de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental, de 31 de juliol del 2018.

I per tot això, d'acord amb el que es preveu en l'article 4.2.c) del citat Reglament Orgànic i Funcional del Consell Rector, resolc:



Primer

Convocar el procés selectiu 03/2022 per a la contractació de personal laboral fix de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) en el lloc de treball de Tècnic/a Publicista, corresponent a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per al 2019 (DOGV 8673 de 8/11/2019).



Segon

Aquest procés selectiu es regirà pel que disposen les bases següents:





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té com a objecte la selecció de personal laboral fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 1 lloc de Tècnic/a Publicista. Les característiques del lloc, segons la relació de llocs de treball de la CVMC publicada en el DOGV número 9455, de 24 d'octubre del 2022, es detallen en l'Annex I.



2. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió en aquestes proves selectives, amb caràcter general, serà necessari complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Així mateix, i amb independència de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.



b) Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Titulació: estar en possessió de títol universitari oficial de Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques o equivalents, o bé títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, es corresponga amb les àrees professionals o funcionals de la llicenciatura assenyalada. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si escau, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Idiomes: certificat nivell B1 de coneixements de valencià i B1 d'anglés.

e) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques corresponents.

f) Habilitació: no haver sigut separada o separat del servei d'una administració pública o òrgan constitucional o estatutari mitjançant expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, ni haver sigut acomiadada o acomiadat disciplinàriament de manera procedent per la CVMC o la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació. Si es tracta de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'ens convocant podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.





3. Presentació de sol·licituds

3.1. Els que vulguen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar la sol·licitud i presentar-la per via electrònica a través del formulari habilitat en el portal d'ocupació pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accedir mitjançant el cercador d'ocupació pública, descripció: 03/2022-CVMC).

Els sistemes d'identificació i signatura admesos per presentar la sol·licitud seran DNIe, certificat electrònic i Cl@ve Permanent.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament del formulari en línia

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent

c) El registre electrònic de la sol·licitud

3.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. Si una incidència tècnica degudament acreditada impossibilitara el funcionament ordinari dels sistemes, l'òrgan convocant podrà acordar l'ampliació del termini de presentació de sol·licituds o l'emplenament i presentació per un altre mecanisme.

3.4. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió seran tractades amb l'única finalitat de la gestió de les proves selectives i les comunicacions necessàries per a això. El nom, cognoms i número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, protecció de Dades personals i garantia dels drets digitals.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden modificar-les dins del termini establit per a la presentació de sol·licituds mitjançant la presentació d'una segona sol·licitud. A aquest efecte, en el cas d'existir dos o més sol·licituds d'una mateixa persona presentades dins del termini, només serà vàlida l'última.



4. Adaptació per a persones amb diversitat funcional

4.1. Les persones que, a conseqüència de la seua diversitat funcional, presenten dificultats especials per a la realització de les proves selectives, podran requerir en el formulari de sol·licitud les adaptacions i els ajustos raonables de temps i mitjans oportuns de les proves del procés selectiu, indicant el tipus de diversitat funcional que es té (física, psíquica, sensorial) així com el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita entre les següents:

a. Eliminació de barreres arquitectòniques

b. Taula adaptada a la cadira de rodes.

c. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'aportar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i la necessitat d'ampliació de temps.

d. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

e. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

f. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

g. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent.

4.2. A la vista d'aquesta sol·licitud, l'òrgan tècnic de selecció establirà les adaptacions necessàries per a la realització de les proves.



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 30 euros, els quals hauran de ser abonats a través del mateix tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud.

5.2. Estan exemptes del pagament dels drets d'examen les persones que es troben en alguna de les circumstàncies següents:

a) Ser membre d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Ser víctima d'actes de violència sobre la dona, acreditant aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Trobar-se en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.



5.3. S'aplicarà una bonificació del cinquanta per cent de l'import de la taxa en els casos que la persona aspirant siga membre d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

5.4. En els casos d'exempció o bonificació dels drets d'examen, haurà d'adjuntar-se la documentació justificativa escanejada en el formulari de presentació electrònica.

5.5. En el cas que, d'acord amb el que es preveu en la base 3.5, una persona presente dins de termini una segona sol·licitud que anul·le l'anterior, perquè se li mantinguen com a abonats els drets d'examen satisfets en la primera sol·licitud, haurà de fer-ho constar en la segona, triant en l'apartat “Drets d'examen” l'opció “Ja pagat” i introduint com a “Justificació no pagament drets d'examen” la referència del registre de la primera sol·licitud.

5.6. Fora dels casos previstos en els dos apartats anteriors, la falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.



6. Admissió de sol·licituds

6.1. En acabar el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'han pagat els drets d'examen, es publicarà, de la manera en què s'estableix en la base 13.1, la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves es distingirà, en el seu cas, entre les que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.2. Les persones aspirants podran, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació a què es refereix la base anterior

6.3. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses a la realització de les proves així com la data, el lloc, l'hora de començament del primer exercici i l'ordre de crida.



7. Òrgan tècnic de selecció

7.1 L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per un/a president/a, un/a secretari/a i dos vocals, així com els seus suplents respectius, designats per resolució de la Sotssecretaria de Presidència de la Generalitat entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places amb requisits de formació i funcions assignades que siguen equivalents o similars als establits per a les places objecte de la convocatòria.



7.2 La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana , amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves.

7.3. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció l'aplicació i la interpretació de les bases del procés selectiu, la determinació concreta del contingut de les proves, la qualificació dels aspirants — tant en la fase de l'oposició com en la de concurs—, la validació i la signatura de les llistes, així com de les operacions que puguen ser encomanades a col·laboradors i/o a empreses expressament contractades per a dur a terme determinades parts del procés, i, en general, l'adopció de les mesures que siguen ncessàries per al desenvolupament correcte de les proves selectives. Li correspon, així mateix, el trasllat a l'òrgan convocant de la informació que aquest necessite per a emetre i publicar les resolucions pertinents.

7.4. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

7.5. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

7.6. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor actuaran sotmesos a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatoria corresponent.



8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició de caràcter obligatòri, eliminatòria i prèvia a la fase de concurs, i d'una fase de concurs també obligatòria. La puntuació final màxima assolible serà de 100 punts, dels quals 60 correspondran a la fase d'oposició i 40 a la fase de concurs.

8.2. Fase d'oposició

8.2.1. La fase d'oposició consistirà en dos exercicis obligatoris sobre les matèries recollides en l'Annex II, i la primera será eliminatòria respecte de la segona. El primer exercici tindrà un valor de 24 punts (40% de la fase d'oposició) i el segon un valor de 36 punts (60% de la fase d'oposició).

8.2.2. El primer exercici (24 punts) consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 100 preguntes tipus test sobre les matèries recollides en el temari, 25 de les quals corresponen al bloc de temes 1, i 75 al bloc 2. El contingut de les preguntes guardarà relació proporcional amb la distribució de les matèries de cada bloc. Les preguntes del bloc 1 seran de caràcter teòric i les del bloc 2 de caràcter teòric i pràctic. Les preguntes teòriques podran consistir en qüestions sobre l'evolució i la realitat actual de continguts del temari, relacionar diferents aspectes del temari i qüestions que impliquen la realització de càlculs matemàtics.



Les preguntes es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta. El temps de realització màxim de la prova serà el determinat per l'òrgan tècnic de selecció (OTS). Per a superar l'exercici serà necessari l'obtenció de 12 punts dels 24 màxims possibles. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, mentre que les contestacions en blanc no puntuaran ni penalitzaran. Per a obtindre la puntuació de l'exercici es restarà del nombre d'encerts el nombre d'errors dividit per 3, el resultat es convertirá en la puntuació mitjançant el càlcul proporcional en el qual el 100% d'encerts suposen 24 punts.

Hauran de contestar-se també 3 preguntes de reserva del bloc 1 i 8 preguntes de reserva del bloc 2, que només es valoraran en cas d'anul·lació de preguntes. Les preguntes de reserva de cada estarán ordenades i es faran servir només en el nombre necessari i pel la seu ordre, per a substituir a les preguntes anul·lades en cadascun dels blocs.

8.2.3. El segon exercici (36 punts) consistirà en una prova de tipus pràctic les característiques del qual, els criteris de valoració i els requisits per a superar-lo es detallen en l'Annex III.

8.3. Fase de concurs

8.3.1. Consistirà en la valoració per part de l'òrgan tècnic de selecció, d'acord amb el barem que figura en l'Annex IV, dels mèrits al·legats per les persones aspirants que hagen superat els dos exercicis de la fase d'oposició. A aquest efecte, aquestes persones disposaran del termini de 15 dies hàbils previst en la base 10.1 per a la presentació del us mèrits que consideren.

8.3.2. Els mèrits computables seran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

8.3.3. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, distribuïts d'acord amb el que s'estableix en el barem.

8.4. Puntuació final del concurs oposició.

8.4.1. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases (màxim de 100 punts). A continuació, es configuraran les llistes que escaiguen, d'acord amb els llocs oferits, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

8.4.2. Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, a la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i aquest ordre s'iniciarà per la lletra F (segons Resolució de 21 de gener del 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, publicada en el DOGV 8473, 28 de gener).



9. Desenvolupament de les proves de la fase d'oposició

9.1. El primer exercici de la fase d'oposició no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació d'aquesta convocatòria i es durà a terme en el lloc, data i hora que s'establisca en la publicació de la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, no podrà transcórrer un termini inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

9.2. L'anunci per a la celebració del segon exercici haurà de ser publicat amb, almenys 48 hores d'antelació.

9.3. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.



9.4. Si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'una situació degudament acreditada d'embaràs de risc o part, la seua situació en el procés selectiu quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i no podrà demorar-se aquesta de manera si es vulnera el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció, i la realització de la prova ajornada haurà de tindre lloc, en tot cas, abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.



9.5. Abans de l'inici de cada exercici, i quan ho considere convenient el personal col·laborador o l'òrgan tècnic de selecció durant el desenvolupament o en la recollida després de la finalització de la prova, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, en el seu cas, de l'exemplar, per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.6. En les proves de caràcter escrit l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i serán anul·lats tots aquells exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.

9.7. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquesta. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga l'incident.

9.8. En finalitzar la correcció de cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació de persones que han superat la prova indicant-ne el nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8. Les persones aspirants podran presentar les reclamacions o sol·licituds de revisió que consideren procedents dins dels 5 dies hàbils posteriors a la publicació.





10. Desenvolupament de la fase de concurs

10.1. En acabar els exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista amb la qualificació final de les persones que han superat aquesta fase en cadascun dels torns per ordre de puntuació, i els concedirà un termini de 15 dies hàbils, a partir de l'endemà al de la publicació, per a presentar, per via electrònica a través del formulari habilitat una autobaremació dels mèrits acompanyada de la documentació que els acredite.

10.2. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista provisional de les puntuacions de la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè les persones aspirants puguen formular al·legacions en relació amb la baremació.

10.3. Després de les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs.



11. Finalització del procés selectiu. Elecció i adjudicació de llocs



11.1. Juntament amb la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, prevista en la base 10.3, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició amb la puntuació final establida d'acord amb el que es preveu en la base 8.4.1. En cap cas podrà declarar-se que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats. Les persones interessades disposaran d'un termini de 5 dies per a formular al·legacions a aquesta proposta.

11.2. Una vegada haja transcorregut el termini d'al·legacions i vistes aquestes, l'òrgan tècnic de selecció elevarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició a la Presidència de la CVMC, que dictarà resolució definitiva que es publicarà en el DOGV i en els mitjans previstos en la base 13.1. La resolució contindrà la llista de persones aprovades, ordenades per puntuació de major a menor indicant-ne el nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat, el torn d'accés i la puntuació final obtinguda. Aquesta relació definitiva d'aprovats esgota la via administrativa, i els interessats poden interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o bé interposar recurs contenciós administratiu.

11.3. Les persones que hagen resultat seleccionades hauran de presentar la documentació original exigida per a acreditar el compliment dels requisits d'admissió a les proves que van ser al·legats en la sol·licitud, així com, si escau, el grau i tipus de discapacitat i les causes justificatives d'exempció o bonificació del pagament de taxa. El termini per a la presentació de la documentació serà de 15 dies hàbils comptats a partir de la publicació de la relació definitiva d'aprovats.

11.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presente la documentació acreditativa indicada, o d'aquesta es dedueix que falta algun dels requisits exigits, perdran el dret a ser contractades, i quedaran anul·lades totes les actuacions del procés respecte d'elles, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Adjudicació de llocs i contractació laboral

12.1. En acabar el procés selectiu s'oferirà a les persones que l'hagen superat, sense depassar el nombre de places de la convocatòria, tots els llocs vacants de Tècnic/a de Màrqueting. El lloc s'adjudicarà segons la preferència formulada pels aspirants tenint en compte en l'ordre determinat per la puntuació obtinguda en el concurs oposició.



12.2. Les persones seleccionades seran contractades mitjançant un contracte de treball indefinit, de caràcter fix i, en tot cas, estarán sotmeses al règim que estableix l'Estatut dels Treballadors i al conveni col·lectiu que estiga vigent en el moment de la contractació.

12.3. La incorporació al lloc de treball estarà condicionada i subjecta al compliment del règim d'incompatibilitats de conformitat amb la normativa vigent aplicable.

12.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans de la presa de possessió, o en el cas que aquesta no siga possible, l'òrgan convocant podrà requerir, de l'òrgan tècnic de selecció, una relació complementària de les persones que estiguen a continuación en la llista de les propostes per a la seua contractació com a personal laboral fix.



13. Publicacions, comunicacions i informació durant el procediment

Al llarg del procés selectiu, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del seu desenvolupament es publicaran en el portal d'ocupació pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accedir mitjançant el cercador d'ocupació pública, descripció: 03/2022-CVMC) i l'en apartat de selecció de personal de la pàgina web de la CVMC (https://www.cvmc.es/seleccio-de-personal). Així mateix, totes les comunicacions entre l'òrgan convocant o l'òrgan tècnic de selecció i els opositors relatives al procés selectiu es faran a través del tràmit telemàtic obert a aquest efecte en aquest portal.



14. Borsa d'ocupació

14.1. En acabar el procés selectiu, es constituiran borses d'ocupació d'àmbit provincial amb les persones aspirants que, havent participat en les proves selectives en els termes que es detallen en l'apartat següent, no obtinguen cap lloc de treball. A aquest efecte, en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives haurà d'indicar-se l'opció per a integrar-se en tots els àmbits territorials de les borses, en només algun o alguns d'aquests o per a no integrar-se en cap borsa. Les borses es constituiran per a les províncies en les quals hi haja llocs de la categoria en la relació de llocs de treball.

14.2. Podran formar part de les borses els que hagen participat en el procés selectiu i que complisquen algun dels requisits següents:

a) El personal que haja aprovat algun exercici dins del procés.



b) El personal de la CVMC o l'SAMC amb contracte laboral temporal en la categoria convocada, sempre que hagen realitzat alguna de les proves i aquesta haja sigut qualificada per damunt del 0, encara que no n'hagen superat cap. Amb les mateixes condicions, podrà integrar-se el personal que haja prestat serveis en l'extinta RTVV en categories amb funcions anàlogues a les de la categoria convocada.

14.3. L'ordre de prelació en les borses serà el següent:

1r) Persones que hagen aprovat tots els exercicis de la fase d'oposició del procés selectiu sense haver obtingut plaça, ordenades segons la baremació de la fase de concurs del mateix procés.

2n) Persones que hagen aprovat algun exercici de la fase d'oposició del procés selectiu corresponent, ordenades per la puntuació resultant de la suma de la qualificació obtinguda en els exercicis de la fase d'oposició i els punts resultants de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que estableix l'Annex III d'aquesta convocatòria.

3r) Persones que s'integren en la borsa en virtut del que preveu l'apartat b) del punt 2, ordenats segons la puntuació que resulte de la suma de la qualificació de l'exercici realitzat i els punts de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que estableix l'Annex III d'aquesta convocatòria.

14.4. En acabar el procés selectiu, si hi ha persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r de l'apartat 3 d'aquesta base, es constituirà automàticament una borsa amb elles. En el termini dels 6 mesos següents a la finalització del procés selectiu s'haurà de completar, si escau, aquesta borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r del mateix apartat 3. En el cas que en finalitzar el procés selectiu no hi haja persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r, en el mateix termini de 6 mesos des de la finalització del procés, s'haurà de constituir la borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r de l'apartat 3.

14.5. El règim de funcionament de les borses en quant al sistema de crida, les conseqüències del rebuig del lloc oferit, els efectes del cessament o la renúncia del lloc exercit i qualsevol altra incidència relacionada serà el que estiga previst en el conveni col·lectiu d'aplicació i, en defecte d'això, el que determine la comissió de seguiment de borses.



De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant el jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran mitjançant la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 2 de novembre de 2022.- La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector: Mar Iglesias García







ANNEX I

Llocs convocats



Denominació TÈCNIC/A PUBLICISTA

Funcions – Planificar i controlar les pautes de publicitat.

– Controlar campanyes.

– Fer pressupostos i informes comercials.

– Fer de pont amb l'agent extern de publicitat.

Grup A

Retribucions complementàries 20 E038









ANNEX II

Temari de Tècnic/a Publicista



BLOC 1

1. Constitució Espanyola: títol preliminar (arts. 1 a 9). Títol I capítols primer i segon (arts. 10 a 38) L'elaboració de les lleis (arts. 81 a 92) El Govern i l'Administració (arts. 97 a 107). Organització territorial de l'Estat (arts. 137 a 142 i 153 a 158).

2. Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana títols I i III. Competències de la Comunitat Valenciana en matèria de radiodifusió i televisió.

3. La Llei de Consell: Composició, atribucions i funcionament del Consell (títol II, capítols I, II i III); consellers i conselleries (títol II, capítol IV). Organització i estructura del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions (capítol I del títol I i títol IX).

4. La Llei General de la Comunicació Audiovisual (Llei 13/2022, de 7 de juliol): Disposicions generals (tit. preliminar). Principis generals de la comunicació audiovisual (títol I). La prestació del servei públic de comunicació audiovisual (títol III). La Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmiques (FORTA): objectius.

5. Llei de la Generalitat Valenciana 1/2006 del Sector Audiovisual: disposicions generals i organització administrativa del sector audiovisual en la Comunitat Valenciana. El Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana: naturalesa, àmbit d'actuació i funcions (capítols I i II de la Llei de la GV 10/2018, de 18 de maig, de creació del Consell de l'Audiovisual).

6. Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del Servei Públic de Radiodifusió i Televisió d'Àmbit Autonòmic, de Titularitat de la Generalitat.

7. Normativa interna de CVMC i SAMC: codi de conducta sobre activitat comercial i publicitària. Carta de valors per als continguts infantils i juvenils. Procediment de venda i cessió d'imatges de l'arxiu d'À Punt i RTVV.

8. El Llibre d'estil de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

9. Llei orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i homes: títols preliminar, I, II, III, IV i articles 51, 73, 74 i 75. Llei 9/2003 de la Generalitat per a la igualtat entre dones i homes. El Pla d'Igualtat de la CVMC i la SAMC.



BLOC 2

1. L'estructura dels mitjans i suports publicitaris. Evolució i situació actual. Mitjans nacionals, regionals i locals. Els mitjans publicitaris a la Comunitat Valenciana. Principals grups i empreses privades. Impacte d'Internet en el mercat publicitari. Efectes de la crisi econòmica en el mercat publicitari. Característiques dels mitjans, inversió publicitària i audiències.

2. Estructura del mercat publicitari. Mercats nacionals, regionals i locals. Agents que intervenen en el mercat publicitari: anunciants, agències i mitjans. Tipus d'agències (de mitjans, creatives, de serveis plens, de comunicació, de màrqueting). Grups d'agències de publicitat. L'estructura del mercat publicitari a la Comunitat Valenciana.



3. Estructura dels departaments comercials publicitaris de les radiotelevisions. Organització, tasques i fluxos de treball. Vendes, trànsit, planificació i gestió comercial; màrqueting comercial. Connexions amb agents externs i departaments interns.

4. Gèneres i formats televisius i la seua explotació publicitària. La graella de programació versus la graella de blocs publicitaris. Digitalització i tendències publicitàries actuals. Evolució i futur del mercat publicitari audiovisual.

5. Gèneres i formats de radio i la seua explotació publicitària. La ràdio digital. Els podcasts. Les webs, les apps i les OTT i la seua comercialització. Figures publicitàries en radio i en digital. Tendències actuals i evolució.

6. La televisió, la ràdio i la web d'À Punt. Característiques, estructura i continguts. Programes i retransmissions. Informació, ficció i entreteniment. Possibilitats publicitàries.

7. Creativitats publicitàries en televisió, ràdio i web. Formats i qualitats. La Guia de Lliurament de Màster per a l'emissió en À Punt. Formats dels materials publicitaris admesos segons les Condicions Generals de Contractació Publicitària en À Punt i Tarifes Comercials d'À Punt. Eines per a la gestió de creativitats: Adobe Premiere, Photoshop.



8. Fonts d'informació per al control del mercat publicitari. Anàlisi, seguiment i investigació en televisió, ràdio, web i suports publicitaris competència d'À Punt. Seguiment de la inversió publicitària: Infoadex i Arce MEDIA. Inversió publicitària per mitjans, suports i marques. Share on Voice de pressió i inversió publicitària.



9. Fonts d'investigació d'audiències. Història, evolució i futur. OJD. AIMC. Estudi General de Mitjans: estructura, continguts, mitjans i mètriques contemplades en l'EGM i la seua importància per a la planificació de mitjans.

10. Mesurament d'audiències digitals i analítica web: història, evolució i actualitat; estructura del mesurament d'audiències digitals a Espanya; GfK característiques i mètriques; mesurament d'audiències digitals internes: Google Analytics; altres serveis de mesurament d'audiències digitals.

11. El mesurament de l'audiència en televisió. Kantar Mèdia: estructura i funcionament. Principals variables utilitzades en el mesurament d'audiències en televisió. Univers, share, audiència mitjana i acumulada, perfil i afinitat. Públics objectius. Altres variables rellevants en el mesurament de l'audiència en televisió.

12. El mesurament de les audiències comercials i el seguiment de l'activitat publicitària en televisió. Kantar Mèdia. Audiències de mitjans versus audiències comercials. Principals variables de mesurament d'audiències utilitzades en la planificació publicitària en televisió. Informació proporcionada per Kantar Mèdia per al mesurament i seguiment de l'activitat publicitària.

13. Eines per a la gestió publicitària en una radiotelevisió. Aplicacions gestores de base de dades de planificació publicitària, campanyes, materials i pautes. Neptú. Instar Analytics (Kantar Mèdia). Gestió de campanyes digitals: Google Ad Manager. Altres eines necessàries per a la gestió publicitària en À Punt: Bcube (CMS), Dalet, documentació audiovisual (VSN). Adobe Premiere, Photoshop i Illustrator. Presentacions comercials en Power Point. Excel i l'anàlisi de dades publicitàries.



14. Legislació publicitària. La Llei 34/1988 general de publicitat. Llei de comunicació audiovisual i el seu desenvolupament. Llei 1/2006 de la GVA del sector audiovisual. Altres lleis nacionals o regionals de regulació general o sectorial de la publicitat.

15. Regulació i autoregulació del mercat publicitari. La CNMC i les seues resolucions sobre mercat publicitari. Autocontrol. Autoregulacions sectorials. Codis d'autoregulació .

16. La publicitat i les administracions públiques. Importància de l'administració pública en el mercat publicitari. Principals magnituds. Regulació legal: Llei 12/2018 de GVA de publicitat institucional. Control de l'administració sobre l'activitat publicitària. Llei 10/2018 de GVA de creació del Consell Audiovisual de la CV.

17. La Llei de contractes del sector públic i les licitacions publicitàries de les administracions, institucions, organismes i empreses públiques. Estructura, modalitats i continguts de les licitacions publicitàries públiques. La plataforma de contractació del sector públic.

18. Regulació publicitària en À Punt. Normes d'autoregulació. La publicitat en el Llibre d'estil. Codi de conducta sobre l'activitat comercial i publicitària en la CVMC. Normes sobre publicitat en À Punt en la Llei 6/2016 de creació de la radiotelevisió valenciana, Mandat marc i Contracte programa.

19. Publicitat en ràdio. Publicitat convencional i no convencional. Tipologia i característiques de les diferents figures i opcions publicitàries.

20. Publicitat digital. Tipologia, formats oferta, tipus de venda i gestió. Publicitat programàtica.

21. Publicitat en televisió. Publicitat convencional i no convencional. Tipologia i característiques de les diferents figures i opcions publicitàries. Tipus de venda.

22. Condicions Generals de Contractació Publicitària en À Punt. Tarifes publicitàries d'À Punt.

23. Oferta comercial d'À Punt. Oferta comercial dels diferents suports i oferta combinada multimèdia. Oferta a descompte. Oferta a cost/GRP. Oferta no convencional i accions especials.

24. FORTA i NewixMedia. La comercialització publicitària de FORTA: objectius, organització i funcionament. Venda global i venda individualitzada.

25. Argumentaris i arguments comercials de venda. Propostes comercials. Anàlisi comercial. Principals atributs dels suports publicitaris d'À Punt.

26. Gestió publicitària, trànsit publicitari i pautes publicitàries en televisió, ràdio i web. Optimització de les pautes i de l'inventari publicitari. Emissió i certificació publicitària. Blocs publicitaris i graella d'emissió. Gestió de la publicitat digital.

27. La planificació publicitària. Planificació en televisió, ràdio i web. Optimització de la planificació i variables a contemplar. Planificació de vendes a descompte i a cost/GRP. Planificació de paquets publicitaris.

28. Política comercial. El pla de màrqueting comercial. Plans comercials sectorials i estacionals. Remuneració a la intermediació. Descomptes, ràpels i extraprimes.





ANNEX III

Segon exercici



El segon exercici consistirà en la resolució per escrit de dos supòsits pràctics proposats per l'OTS amb algun dels plantejaments següents:



– Donada una pauta publicitària, amb descripció de diferents objectius a complir per les vendes realitzades, i una graella d'emissió, encaixar-la. Contempla publicitat convencional i no convencional. Indicar els canvis per a optimitzar-la econòmicament i complir la legalitat i l'autoregulació.

– Pla de màrqueting comercial. Esbós d'un pla de màrqueting comercial general (anual), sectorial o estacional.

– Proposta comercial ad hoc per a un client determinat (on s'entrega brífing subministrat pel client). Implica realitzar una planificació publicitària optimitzada.

– Anàlisi de resultats de campanyes. Donades unes dades d'audimetria, calcular els resultats d'una campanya.

– Realitzar un argumentari de vendes (general per als suports d'À Punt) o per a un programa o oferta comercial concreta.

– Donada una venda realitzada per Newix en el mercat nacional, i unes variables d'univers i repartiment, calcular el repartiment d'aquesta venda entre les diferents cadenes que componen la venda global de FORTA, amb càlcul de GRP (nacionals i regionals), preus (cost/GRP) nacionals i regionals i volum d'inversió per a cadascuna de les cadenes de FORTA.

– Donades unes mètriques de consum del web d'À Punt (usuaris únics, pàgines vistes, visualització de vídeos…), i unes dades de mitjanes de campanyes d'Ad Manager (viewiability, CTR…) realitzar diferents preguntes sobre inventari, estratègia de preus, oferta comercial, etc., que requerisquen càlculs i desenvolupament.

Cadascun dels supòsits es valorarà amb un màxim de 18 punts.

Per a superar aquest segon exercici serà necessari obtindre almenys 18 punts en la suma de la qualificació dels dos supòsits i no tindre la qualificació de 0 en cap.





ANNEX IV

Barem fase de concurs



En la fase de concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 40 punts que correspon a aquesta fase:



A) EXPERIÈNCIA (30 punts màxim):

Es valorarà el temps de serveis efectius prestats en:

a) Llocs de treball de Tècnic/a Publicista, o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics d'àmbit autonòmic de la Generalitat Valenciana, posteriors a la Llei 6/2016, de 15 de juliol: 0,20 punts per mes complet treballat.

b) Llocs de treball de Tècnic/a Publicista, o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals del sector públic d'àmbit autonòmic o nacional diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,15 punts per mes complet treballat.

c) Llocs de treball de Tècnic/a Publicista, o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics de qualsevol altre àmbit diferent dels anteriors: 0,12 punts per mes complet treballat.

d) Altres llocs de treball de Tècnic/a Publicista, o equivalents per assimilació de funcions: 0,10 punts per mes complet treballat.

e) Llocs de treball de la CVMC i les seues societats, o del grup de l'antiga RTVV que pertanguen a categories diferents a la convocada: 0,01 punts per cada mes complet treballat, fins a un màxim de 2,5 punts



L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels següents documents:

1. Els treballs dins del sector públic s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicencia fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la mutualitat corresponent.





B) FORMACIÓ (10 punts màxim):

a ) El coneixement de valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons el que segueix:

a1 – Nivells de coneixement de valencià superiors a l'exigit com a requisit per aquesta convocatòria. Es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut, d'acord amb la següent escala:

– B2: 2 punts

– C1: 3 punts

– C2: 4 punts

a2– Certificat de Llenguatge en els mitjans de Comunicació: 1 punt

– Certificat de Llenguatge Administratiu: 1 punt

b) Coneixement d'idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat, diferents de les dues oficials a la Comunitat Valenciana: Es valorarà, un màxim de 4 punts, el nivell més alt del que s'estiga en possessió en cada idioma d'acord amb la següent graduació referida als nivells del Marc Comú Europeu de Referència (MERC):

– A2: 0,5 punts

– B1: 1 punt

– B2: 2 punts

– C1: 3 punts

– C2: 4 punts

Respecte de l'idioma exigit com a requisit d'accés en la convocatòria (anglés) només es valorarà com a mèrit la possessió d'un nivell superior a l'exigit.

Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats que s'ajusten al MERC i que hagen sigut expedits per les escoles oficials d'idiomes, o equivalents, com també els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions públiques o privades espanyoles i estrangeres, de conformitat amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que establisca l'autoritat educativa corresponent

c) Altres titulacions: Per la possessió addicional de titulació acadèmica oficial superior a l'exigida en la convocatòria o d'unes altres titulacions del mateix nivell: 1,5 punts per títol, excloent la titulació comptabilitzada com a requisit per a accedir al procés selectiu, fins a un màxim de 3 punts.

d) Cursos de formació i perfeccionament: Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat directament amb l'actualització dels coneixements que s'han de tindre en el lloc de treball que s'ha d'ocupar, i sempre que es tracte de cursos homologats per centres de formació d'institucions públiques del sector audiovisual o reconeguts per les administracions públiques, com també per les universitats i el centre de formació del grup de l'antiga RTVV o per la CVMC i les seues societats, fins a un màxim de 5 punts d'acord amb la distribució següent:



– Duració de 15 hores: 0,2 punts

– Durada entre 16 i 75 hores: 0,5 punts

– Durada entre 76 i 100 hores: 1 punt

– Duració de més de 100 hores: 2 punts, més 0,02 punts per cada hora que supere les 100 hores.

Mapa web