Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 30/2022, de 14 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca el procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir les places previstes en l'annex I del Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'adapten les ofertes d'ocupació pública de 2020 i 2021 per al personal de l'administració de la Generalitat, aprovades i pendents de convocatòria, i s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9470 de 15.11.2022
Número identificador:  2022/10717
Referència Base de Dades:  010129/2022
 



ORDRE 30/2022, de 14 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca el procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir les places previstes en l'annex I del Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'adapten les ofertes d'ocupació pública de 2020 i 2021 per al personal de l'administració de la Generalitat, aprovades i pendents de convocatòria, i s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. [2022/10717]



Mitjançant el Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell, es van adaptar les ofertes d'ocupació pública de 2020 i 2021 per al personal de l'administració de la Generalitat, aprovades i pendents de convocatòria, en execució de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

El seu annex I recull 2.514 places corresponents a la taxa que s'estableix en les disposicions addicionals 6a i 8a de la Llei 20/2021, i s'hi estableix com a sistema de selecció el de concurs.

El seu article 7 estableix que els terminis per a la publicació de les convocatòries i la resolució dels corresponents processos selectius seran els establits en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. En concret, les convocatòries han de publicar-se abans del 31 de desembre de 2022, i la data límit de finalització de tots els processos d'estabilització han de tindre lloc abans del 31 de desembre de 2024.

Per la seua part, mitjançant Acord de 5 d'agost de 2022, del Consell, es va ratificar l'acord de la Mesa Sectorial del Funció Pública, per al desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública que aprova el Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell. Mitjançant aquest acord s'estableixen els criteris que han de regir en aquestes convocatòries.

De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 69/2022, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara endavant LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública:



ORDENE



Primer

Convocar el procés selectiu per a cobrir pel sistema de concurs de mèrits les 2.514 places indicades en l'annex I.



Segon

La present ordre es regirà pels criteris establits en l'Acord de 5 d'agost de 2022, del Consell, pel qual es ratifica l'acord de la Mesa Sectorial del Funció Pública, per al desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública que aprova el Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell (DOGV 9408, 19.08.2022).



Bases de les convocatòries



1. Objecte de les convocatòries

1.1. Les presents convocatòries tenen per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, per a cobrir 2.514 places recollides en l'annex I.

En aquestes places es troben incloses tant les relacionades en l'annex IV del Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell, per cada cos, escala i agrupació professional funcionarial, com les contingudes en l'annex V corresponents a llocs no classificats.

1.2. De conformitat amb la lletra f) de l'apartat 2 de l'article 61 de la LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si fa el cas, escala, agrupació professional funcionarial, agrupació de llocs de treball o grup professional objecte de les presents convocatòries, en la data de publicació de la corresponent oferta, és conforme al detall de l'annex II.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquest procés selectiu, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el/la cònjuge dels espanyols/es i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el/la cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

2.1.2. Edat: tindre complits setze anys i no haver assolit l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del títol especificat en l'annex I per a cadascun dels cossos, escales o agrupació professional funcionarial convocats, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i tindre el certificat que ho acredite.

No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 2 de la disposició derogatòria única de la LFPV, en tant no finalitzen els procediments selectius previstos en aquesta, es manté vigent la disposició transitòria quinze de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i l'excepció prevista en aquella s'estén als procediments selectius corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017-2021 i els processos d'estabilització d'ocupació temporal regulats en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat.



Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si fa el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de les convocatòries. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió per al procés selectiu hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'administració de la Generalitat al qual s'opta.

3. Forma i termini de presentació de sol·licituds

3.1. Els aspirants han de presentar una sol·licitud per cada convocatòria de cadascun dels cossos, escales i/o agrupació professional funcionarial convocades en la qual vulguen participar conforme al detall indicat en l'annex I, i amb la formalització del corresponent tràmit telemàtic disponible en la seu electrònica d'aquesta administració.



3.2. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 9.00 h del dia 16.11.2022 fins a les 23.59 h del dia 15.12.2022 o, en cas d'assignar cita amb posterioritat, fins a fi de termini de l'última cita assignada.

3.3. La presentació de les sol·licituds s'efectuarà realitzant dos tràmits:

a) Tràmit u: petició de cita prèvia, per a assignació de data i franja horària per a presentar la sol·licitud o sol·licituds (no requereix signatura electrònica), la qual tindrà una duració de 48 hores hàbils. La cita prèvia es podrà sol·licitar, des de les 9.00 h del dia 15.11.2022 fins a les 23.59 h del dia 15.12.2022, a través de l'enllaç habilitat per a això, en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, https://cjusticia.gva.es/. En aquest tràmit només haurà d'introduir-se la identificació de la persona aspirant, un correu electrònic i un telèfon de contacte. El sistema informarà de la franja de temps i dia assignat per a presentar la sol·licitud.

b) Tràmit dos: Presentació de la sol·licitud (requereix signatura electrònica). Dins de la franja assignada, s'haurà de realitzar la presentació de sol·licituds en cadascuna de les convocatòries en les quals es desitge inscriure, d'acord amb l'estipulat en la base 3.4.

3.4. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en la normativa vigent. A l'efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat https://cjusticia.gva.es/va/web/recursos-humanos/oferta-d-ocupacio-publica-20-21 (seleccionar convocatòria i tramitar amb certificat) i realitzar el pagament telemàtic de la taxa.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

3.5. Si la sol·licitud no es presentara en el període assignat per al tràmit dos, s'haurà de sol·licitar nova cita prèvia dins del termini.

3.6. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses del procés selectiu, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 5.3 d'aquesta ordre.

3.7. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de les convocatòries.

3.8. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'aquest procés selectiu, personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a què opta, la Comissió de selecció en farà la substitució en la relació de persones aprovades i amb l'ordre de prelació que constara en el llistat corresponent, amb la devolució de taxes consegüent.

En la resolució definitiva d'aprovats constaran tant els aprovats com els exclosos del procés.



4. Taxa per admisió i forma de pagament

4.1. Les taxes per admisió seran conforme als imports indicats en l'annex I.

4.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en el procés selectiu per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

4.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document, expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

4.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament de les taxes o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

4.3. Escaurà la devolució de les taxes en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



5. Admissió de les persones aspirants

5.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden sol·licitar-ne la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 3 per a la presentació de sol·licituds.

5.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament de les taxes, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a participar en el concurs de mèrits.



El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquestes convocatòries.

5.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A l'efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 3 per a la presentació de sol·licituds.

5.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, fer-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

5.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si fa el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses del procés selectiu, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





6. Procés selectiu

6.1. Només podran participar en el concurs de mèrits les persones que consten en el llistat definitiu de persones admeses. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat al 15.12.2022, inclòs, i únicament es computaran fins a aquest moment.

6.2. A les persones incloses en els citats llistats, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè realitzen, obligatòriament, el tràmit d'autobaremació via telemàtica, emplenant degudament el formulari i adjuntant tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquest, ajustant-se als previstos en l'annex III, degudament acreditats. El formulari d'autobaremació té la consideració de declaració responsable en els termes previstos en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Direcció General de Funció Pública, únicament serà necessari citar-los en el formulari d'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.



6.3. El procediment selectiu per a la cobertura de les places convocades serà l'excepcional de concurs, la realització del qual s'ajustarà a les particularitats següents:

a) Es desenvoluparà en una única fase de valoració de mèrits.

b) Només es valoraran els mèrits al·legats i acreditats dins del termini i en la forma escaient pels aspirants.

c) Els aspirants seran ordenats de major a menor puntuació i conforme a l'ordre de prelació resultant de l'aplicació de la base 7.1 d'aquesta ordre.

d) La superació del procés selectiu es declararà en nombre idèntic al de places convocades.

e) Els aspirants que no acrediten cap mèrit seran exclosos del procés selectiu.

f) D'aquest procés no es derivarà la constitució de borsa d'ocupació per al nomenament temporal de funcionaris interins.

6.4. La valoració dels mèrits es realitzarà d'acord amb el que es preveu en l'Acord de 5 d'agost de 2022, del Consell, pel qual es ratifica l'acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública, per al desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública que aprova el Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell.

6.5. Puntuació final del procés selectiu

La puntuació màxima del procés selectiu serà de 100 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

La puntuació final del procés selectiu s'obtindrà del total de punts obtingut en el barem.

A continuació es configuraran les llistes que escaiguen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1 i respecte al cos, escala o agrupació professional funcionarial, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en elles coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de les persones aprovades a l'efecte de ser nomenades personal funcionari de carrera.



7. Sistema de qualificació

7.1. Finalitzada la valoració dels mèrits se sumarà el total de punts obtinguts i s'ordenarà als aspirants per la puntuació global obtinguda, de major a menor. Quan la puntuació global obtinguda per dues o més aspirants fora igual, s'aplicaran els criteris de desempat següents.



En primer lloc, a favor de la persona amb major antiguitat en el cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat. Si persistira l'empat, per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats, és a dir:



1r. Experiència (sumades, si fa el cas, les puntuacions obtingudes en els diversos subapartats)

2n. Exàmens aprovats

3r. Titulacions acadèmiques

4t. Coneixements de valencià

5é. Coneixement d'idiomes comunitaris

6é. Formació

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení, en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos objecte de la convocatòria en la data de la seua publicació.

Si encara persistira l'empat, es dirimirà a favor de les persones amb diversitat funcional i, cas d'existir empat entre elles, a favor de la que major grau de discapacitat presente.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra «Q» conforme al resultat del sorteig fet el 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21.10.2022).

7.2. La Comissió de selecció no podrà declarar que ha superat el procés un nombre d'aspirants superior al de places convocades.



8. Llistes del procés selectiu

8.1. Realitzada la valoració dels mèrits, la Comissió de selecció publicarà les llistes provisionals de baremació de mèrits, amb la puntuació obtinguda, i desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

En aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones, supere àmpliament el nombre de places convocades, la Comissió de selecció podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de l'autobarem presentat, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

8.2. Resoltes les possibles reclamacions, la Comissió de selecció, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 6.5.

En cap cas, la Comissió de selecció podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats en cada cos, escala o agrupació professional funcionarial, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 10 de la present ordre.





9. Relació definitiva i presentació de documents

9.1. La Comissió de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:



a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de l'ordre, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una fotocòpia autenticada de la credencial d'homologació o, si fa el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de les convocatòries. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen el processos selectiu, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en la normativa, acreditaran els seus coneixements de valencià en el nivell corresponent al cos, escala o agrupació professional funcionarial, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (d'ara endavant JQCV).

Les persones que en data de presentació de la documentació requerida estiguen en actiu i inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, només hauran de justificar els apartats 9.1.b) i 9.1.e), llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, i únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.



9.2. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 4, hauran de presentar, addicionalment, una fotocòpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

9.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

9.4. No obstant això el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si fa el cas, recaptar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment, i marcarà per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



10. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 9 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de la Comissió de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



11. Comissió de selecció

11.1. La Comissió de selecció designada per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present ordre, estarà integrada per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, havent de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

11.2. La relació nominal de les persones que integren la Comissió de selecció serà publicada amb anterioritat a la iniciació de la valoració de mèrits del procés selectiu, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 12 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

11.3. La Comissió de selecció podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns, per a l'adequat desenvolupament del procés selectiu.

11.4. Correspon a la Comissió de selecció exercir les funcions relatives a la baremació dels mèrits al·legats i, en general, adoptar quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament del procés selectiu.

11.5. Les persones integrants de la Comissió de selecció, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de la Comissió de selecció que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta ordre.



11.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, la Comissió de selecció tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València.

11.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, la Comissió de selecció i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

11.8. El funcionament de la Comissió de selecció s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altra competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència.



12. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per la Comissió de selecció, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, Cercador d'ocupació pública, descripció: número de convocatòria de l'annex I), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.



13. Recursos

13.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades en puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

13.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'Hble. consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, de conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 14 de novembre de 2022



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública

Gabriela Bravo Sanestanislao

Annex III

Barem concurs



En el concurs a què es refereix la base 6.5 de la present ordre, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:





a) Experiència: màxim 60 punts

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'administració de la Generalitat les competències en matèria de personal de la qual s'exercisquen per la Direcció General de Funció Pública, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació, i amb funcions corresponents a les del cos i escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,32 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'administració de la Generalitat les competències en matèria de personal de la qual s'exercisquen per la Direcció General de Funció Pública, que siguen diferents als previstos en l'apartat a.1): 0,11 punts per mes treballat.

a.3) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents als del cos i escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,08 punts per mes treballat.



L'experiència s'acreditarà mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, podrà superar els 60 punts.



b) Altres mèrits: màxim 40 punts.

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'administració de la Generalitat del mateix cos i escala o agrupació professional funcionarial que el convocat, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries, quan no haguera hagut almenys tres processos selectius d'aqueixa categoria en els últims 10 anys: 4 punts per examen fins a un màxim de 12 punts.



En aquelles proves selectives, en les quals l'examen es dividisca en dos o més parts, únicament tindrà la consideració d'examen aprovat, aquell en el qual s'hagen superat totes les parts.

Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que calga. No és necessari al·legar-los ni la seua acreditació.

b.2) Titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria per a l'accés, exclosa aquesta: 4 punts per cada titulació fins a un màxim de 8 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 15 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 15 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

Coneixement oral o A2: 3 punts

Grau elemental o B1: 6 punts

Nivell B2: 9 punts

Grau mitjà o C1: 12 punts

Grau superior o C2: 15 punts

La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 4 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 4 punts, per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

b.5) Formació: fins a un màxim de 10 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 o més hores: 5 punts

De 50 o més hores: 2,50 punts

De 25 o més hores: 1,25 punts

De 15 o més hores: 0,75 punts



En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir per “Altres mèrits”, podrà superar els 40 punts.

Mapa web