Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 10/2017, de 19 d'octubre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8175 de 22.11.2017
Número identificador:  2017/9514
Referència Base de Dades:  010195/2017
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 23.11.2017
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Legislació, Beques i pràctiques de formació
    Matèries: Ocupació i formació professional



ORDRE 10/2017, de 19 d'octubre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris. [2017/9514]

Índex



Preàmbul

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Convocatòria i concessió de les beques

Disposició addicional primera. No incidència econòmica

Disposició addicional segona. Facultat d'exercici, desenvolupament i interpretació

Disposició addicional tercera. Concessió

Disposició derogatòria

Disposició final

Annex únic. Bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris

Títol I. Beques i persones beneficiàries

Base primera. Objecte de la subvenció

Base segona. Persones beneficiàries

Títol II. Criteris objectius d'atorgament de les beques

Base tercera. Barem per a la valoració dels mèrits personals

Títol III. Procediment

Capítol I. Iniciació del procediment

Base quarta. Iniciació

Base quinta. Sol·licitud

Base sisena. Documentació acreditativa dels mèrits

Capítol II. Ordenació i instrucció del procediment

Base setena. Ordenació

Base huitena. Comissió avaluadora

Base novena. Procés de selecció i proposta de resolució

Capítol III. Finalització del procediment

Base desena. Concessió

Base onzena. Recursos

Base dotzena. Notificació i publicitat

Títol IV. Exercici de les beques i obligacions

Base tretzena. Unitat de realització de les pràctiques

Base catorzena. Duració de les beques

Base quinzena. Obligacions i drets de les persones beneficiàries



Base setzena. Obligacions del concedent i pla de control

Base dessetena. Borsa de reserva

Base dihuitena. Protecció de dades de caràcter personal

Títol V. Quantia, pagament i justificació de les beques

Base denovena. Quantia de les beques

Base vintena. Pagament i justificació

Base vint-i-unena. Renúncia

Base vint-i-dosena. Rescissió

Base vint-i-tresena. Reintegrament

Títol VI. Responsabilitat i règim sancionador

Base vint-i-quatrena. Responsabilitat i règim sancionador





Preàmbul



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en l'exercici de les competències exclusives atribuïdes pels articles 49.1.19a i 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i en el marc de la política dirigida a la integració i formació de joves amb titulació universitària que han finalitzat els seus estudis en dates recents, vol acostar el coneixement pràctic de l'Administració pública valenciana a les persones joves mitjançant la realització de pràctiques professionals en les seues dependències, en concret en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, per tal de contribuir-hi a la seua formació complementària, adquisició de noves aptituds, especialització i al seu perfeccionament.

La realització d'aquestes activitats ofereix una oportunitat formativa afegida quan es finalitzen els estudis cursats, ja que els facilita un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits en la seua formació curricular i enriquir-los mitjançant la col·laboració amb les i els professionals de l'Administració, dels quals poden aprendre no solament nous coneixements teòrics, sinó també la manera de portar-los a cap mitjançant la seua participació en les tasques que realitzen.

L'elaboració d'aquesta ordre s'ajusta al que establix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la dita llei; i el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, D'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; així com, el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.



Amb aquesta ordre es dóna compliment al que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

Les beques a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria de subvencions públiques, i per tant no requereixen notificació a la Comissió Europea per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat de la persona beneficiària i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per tant, amb la percepció de les esmentades beques no hi ha cap avantatge econòmic ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis que permeten la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

Aquesta disposició està inclosa com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar per aquesta conselleria en el marc del Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord del Consell de 17 de febrer de 2017.

Les presents subvencions s'incardinen en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2017-2019, aprovat per Resolució de 13 de gener de 2017, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública i publicat en el DOGV número 7961, de 19 de gener de 2017.

Així mateix, aquesta ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, i d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015 de la Generalitat, s'han emés els preceptius informes de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents i s'ha donat compliment a l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.



Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i de conformitat amb l'article 4 del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.





ORDENE



Article 1. Objecte de l'ordre

Constitueix l'objecte d'aquesta ordre aprovar les bases reguladores arreplegades en annex únic que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que versaran sobre matèries de la seua competència.



Article 2. Convocatòria i concessió de les beques

1. Les bases que s'aproven en aquesta ordre seran aplicables per a les distintes convocatòries de beques que es publiquen per a la realització de pràctiques professionals de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i serà aplicable singularment el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

2. La convocatòria de les beques es realitzarà mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat (d'ara en avant la conselleria) que recollirà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, D'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. La dita convocatòria es publicarà en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (d'ara en avant BDNS), d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La concessió d'aquestes beques es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb les bases que s'aproven en la present ordre.





Disposicions addicionals



Primera. No incidència econòmica

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjuí de les possibles convocatòries que puguen resoldre's d'acord amb la consignació pressupostària que s'hi establisca.



Segona. Habilitació normativa

S'autoritza la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris perquè adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre, i queda facultada per a interpretar el contingut d'aquesta ordre als efectes del procés d'adjudicació de les beques que es convoquen i resoldre, vist l'expedient contradictori i amb plena subjecció al que disposa el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II del decret més amunt esmentat, els dubtes i els conflictes que pogueren plantejar les persones beneficiàries de les beques en l'exercici de les seues funcions.





Tercera. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, la competència per a dictar la resolució de concessió de la beca, de conformitat amb l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Així mateix, es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, la resolució dels expedients de desistiment, de minoració i revocació.





Disposició derogatòria



Única. Derogatòria

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa la present ordre.







Disposició final



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà que siga publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 19 d'octubre de 2017



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ





ANNEX ÚNIC

Bases reguladores de concessió de beques per a la realització

de pràctiques professionals en la direcció general amb competències en matèria de farmàcia i productes sanitaris





Títol I

Beques i persones beneficiàries



Primera. Objecte de la subvenció

1. L'objecte de la subvenció és recolzar la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb les titulacions oficials universitàries de llicenciatura o grau en Farmàcia.

2. La convocatòria de subvenció determinarà el nombre de beques, el centre o dependència on es desenrotllarà cada una d'aquestes i la titulació anteriorment indicada. El nombre de beques es determinarà en funció de la consignació pressupostària existent en el moment d'aprovar la convocatòria.



Segona. Persones beneficiàries

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases les persones que reunisquen els següents requisits quan acabe el termini de presentació de les sol·licituds que determine la convocatòria corresponent:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Els qui aspiren a elles i no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà si és el cas durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de la titulació oficial universitària de llicenciatura o grau en Farmàcia, sense que hagen transcorregut més de 5 anys des de la finalització dels estudis requerits.

d) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals atorgades per la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat www.gva.es.

f) No patir malaltia o grau de discapacitat que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió de la beca i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals.

2. No podran optar a les beques que ordenen aquestes bases els qui en el moment de publicar-se la convocatòria estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en l'Administració de la Generalitat, excepte quan queden menys de 2 mesos perquè finalitze la beca, o tractant-se de sol·licitants que en el moment de concórrer a la convocatòria estiguen gaudint d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris obtinguda en una convocatòria anterior, que s'acreditarà mitjançant el corresponent certificat de l'òrgan gestor de la beca.













TÍTOL II

Criteris objectius d'atorgament de les beques



Tercera. Barem per a la valoració dels mèrits personals

1. Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen seran els següents amb la ponderació que s'estableix en cada apartat, i es fixa que el màxim de puntuació que pot obtindre's serà de 33 punts:

a) Expedient acadèmic. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà com a màxim de 13 punts.

a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts. Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa el Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'establixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

a.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

– Doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures/graus: 1 punt.

– Altres diplomatures: 0,50 punts.

– Màster: 0,50 punts.

b) Coneixements de valencià. La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim de 2,50 punts.

b.1.) Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:



– nivell A2 de coneixements de valencià (oral): 0,25 punts.

– nivell B1 de coneixements de valencià (elemental): 0,50 punts.



– nivell C1 de coneixements de valencià (mitjà): 0,75 punts.

– nivell C2 de coneixements de valencià (superior): 1,00 punt.

b.2) Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts.

b.3) Especialitat en Llenguatge als Mitjans de Comunicació: 0,50 punts.

b.4) Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà com a màxim de 2 punts, ja que per la naturalesa de les beques el coneixement d'un idioma de la Unió Europea es configura com un element essencial, com és per exemple l'accés a sistemes d'informació de medicaments i productes sanitaris.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.

En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat a.2) no es podrà computar també en aquest apartat. Aquest apartat i el següent s'aplicaran de forma excloent, i s'optarà en cada convocatòria per algun dels dos si és el cas.



d) Coneixements addicionals. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà com a màxim de 6 punts.

d.1) Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts; es computarà 0,10 per cada mes complet treballat.

d.2) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 20 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:



– De 200 o més hores, 3,00 punts.

– De 100 o més hores, 2,00 punts.

– De 75 o més hores, 1,50 punts.

– De 50 o més hores, 1,00 punt.

– De 25 o més hores, 0,50 punts.

– De 20 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts. En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat c anterior els cursos de valencià i d'idiomes.

e) Altres mèrits. Es valorarà fins a un màxim de 2 punts aquells altres mèrits relacionats amb l'objecte de la convocatòria que no es troben inclosos en la resta d'apartats:

– Coneixements d'ofimàtica a nivell usuari, processament de textos, fulls de càlcul, gestor de bases de dades, etc. (es computarà 0,30 per cada curs realitzat).

– Publicacions, articles en determinats mitjans (es computarà 0,20 per cada publicació).

– Docència impartida en centres oficials (es computarà 0,20 per cada 5 hores lectives impartides).

f) Entrevista. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà com a màxim de 7,50 punts.

Seran convocats a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica, professional, els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades i maneig de sistemes informàtics, els qui hagen obtingut les 15 millors puntuacions.

L'anunci de la celebració de l'entrevista serà publicat en el portal d'internet de la Conselleria de la Generalitat www.san.gva.es amb una antelació mínima de 48 hores.

La falta d'assistència a la dita entrevista serà causa d'exclusió del procés selectiu, excepte causes de malaltia correctament justificades amb el certificat emés per un metge del Sistema Nacional de Salut.



2. El resultat de les sumes parcials de cada un dels apartats anteriors d'aquest barem donarà la puntuació final del procés de selecció.



3. En cas d'empat es resoldrà per aquest ordre a favor de les persones que en el moment de presentació de les sol·licituds hagen acreditat el reconeixement per l'òrgan competent de tindre certificat de discapacitat, ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

La resta de supòsits d'empat es resoldran a favor dels qui presenten millor expedient acadèmic. Si persisteix l'empat, es resoldrà a favor de qui reunisca millor puntuació en la resta dels apartats del currículum seguint el mateix ordre que s'arreplega en el barem de referència. Si es manté l'empat, entre les persones candidates esmentades a l'entrevista es resoldrà a favor de l'aspirant amb millor puntuació obtinguda en aquest apartat.

4. Les persones sol·licitants que no hagen resultat adjudicatàries quedaran incloses per ordre decreixent de puntuació final en una borsa de reserva comuna per a totes les beques.





TÍTOL III

Procediment



CAPÍTOL I

Iniciació del procediment



Quarta. Iniciació

L'inici i tramitació del procediment de selecció s'ajustarà al que establixen les presents bases en la resolució de convocatòria, en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en l'ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009 i, amb caràcter general, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Cinquena. Sol·licitud

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran exclusivament per via electrònica la sol·licitud i currículum de forma completa, segons models normalitzats que estan accessibles en la seu electrònica de la Generalitat www.gva.es en el termini que assenyale la corresponent convocatòria, sense perjuí de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques.

2. El formulari de sol·licitud incorpora:

a) Una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns.

Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que si és el cas siga requerida per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment que es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi haguera lloc.

b) Una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment d'aquesta autorització; en aquests supòsits, haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'aqueixes obligacions.

3. Així mateix, el formulari de sol·licitud conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en aquest podran ser incloses en un fitxer perquè la persona titular responsable d'aquest les puga tractar, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 15 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

4. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, mitjançant certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica www.accv.es o del DNI electrònic.

5. Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la dita sol·licitud.

6. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.



Sisena. Documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives, amb la sol·licitud i el currículum no s'adjuntarà cap documentació, a excepció d'allò que s'ha ressenyat en l'apartat 3 de la base tercera amb relació a l'acreditació, si és el cas, del corresponent certificat de discapacitat, ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

2. Només els qui s'hagen seleccionat per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a la realització d'aquesta, mitjançant l'aportació dels corresponents originals o còpies compulsades dels títols o certificats, segons siga el cas.

Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en les bases i en la convocatòria o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà la persona seleccionada perquè en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils esmene o adjunte els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'Article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se'l tindrà per desistida en la seua sol·licitud una vegada s'haja dictat una resolució a aquest efecte.

3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte en el moment de la valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, quedarà exclosa del procés, amb indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant, sense perjuí de l'obligació de dictar una resolució.





CAPÍTOL II

Ordenació i Instrucció del procediment



Setena. Ordenació

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, que acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

2. En qualsevol moment al llarg del procediment l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, a fi de permetre la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament pel titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament tal naturalesa.

3. Les comunicacions i notificacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjuí del dret de les persones sol·licitants de l'elecció de la via o canal pel qual vulguen comunicar-se amb l'Administració.



Huitena. Comissió avaluadora

1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes.

2. La composició exacta de la comissió avaluadora per a les beques que es convoquen es determinarà en la seua corresponent convocatòria, i estarà integrada per:

a) La persona titular de la subdirecció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris.

b) Quatre persones funcionàries públiques dependents de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris designades per qui ostente la titularitat de l'esmentada direcció general, una de les quals realitzarà les funcions de la secretaria de la comissió.



Es promourà en aquesta comissió, tal com estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i hòmens, en la mesura que siga possible el respecte del principi de participació equilibrada de dones i homes.

3. Quant al seu règim de funcionament, la comissió se sotmetrà a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'Article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

4. La comissió prendrà els acords per majoria simple, i s'alçarà acta de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

5. Conclòs el procés de selecció, la comissió avaluadora elevarà la seua proposta, en forma i termini per a resolució, a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris.







Novena. Procés de selecció i proposta de resolució

1. La relació d'aspirants s'ordenarà, en primer lloc, per la comissió avaluadora, d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, una vegada revisada i adequada als mèrits requerits en aquestes bases.



2. La dita relació o llistat provisional es publicarà durant 10 dies en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es, ordenat segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, a fi que es puguen efectuar les al·legacions oportunes. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions, es publicarà per idèntic mitjà el llistat previ a l'entrevista.

Així mateix, s'inclourà una relació d'aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades amb indicació de les causes que han motivat la denegació.

3. Les persones candidates que obtinguen les 15 millors puntuacions seran convocades per a la realització d'una entrevista, en la qual es valorarà l'adequació del seu perfil personal i professional a les activitats que ha de dur a terme. La falta d'assistència a la dita entrevista/prova serà causa d'exclusió del procés selectiu.

4. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, la comissió avaluadora durant un termini de 10 dies publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i es podran formular les al·legacions que estimen oportunes. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions, es publicarà el llistat definitiu del procés de selecció.

5. En el termini de 10 dies la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que elevarà a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, que contindrà la relació de persones beneficiàries i una borsa de reserva comuna per a totes les beques que estarà constituïda per aquelles persones que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquestes.

6. Les publicacions de relacions i llistats s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria www.san.gva.es.





CAPÍTOL III

Finalització del procediment



Desena. Concessió

1. La persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris instructora del procediment, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, la concessió de les beques convocades quan cap dels candidats o candidates obtinga un mínim de 8 punts en la suma dels cinc apartats del barem de mèrits, o quan només l'obtinga un nombre de persones inferior al total de beques convocades.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució, que serà motivada, serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.



Onzena. Recursos

1. Les resolucions que es dicten per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, quan s'adopten per delegació indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per l'òrgan delegatori, amb exhauriment de la via administrativa.

2. Contra elles es podrà interposar-se els recursos que legalment procedisquen en aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotzena. Notificació i publicitat

1. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i finalitat de les beques. Tot això en virtut dels articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, general de subvencions i de conformitat amb la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria www.san.gva.es.

3. La Conselleria remetrà a la BDNS les beques concedides, i indicarà segons cada cas la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, nom de les persones beneficiàries, la quantitat concedida i l'objecte o finalitat de la beca. Si s'escau, també s'informarà sobre la distribució per anualitats en cas de beques que afecten més d'un exercici pressupostari.





Títol IV

Exercici de les beques i obligacions



Tretzena. Unitat de realització de les pràctiques

1. Les pràctiques professionals es realitzaran en la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris.

2. La direcció tècnica es realitzarà pel personal funcionari de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris designat per la persona titular d'aquesta.



Catorzena. Duració de les beques

1. El període de duració de la beca començarà el dia que s'indique en la resolució de concessió i tindrà una duració de fins a 12 mesos, a comptar del dia indicat en la resolució. Amb la finalitat de maximitzar el període de formació de les persones beneficiàries, en el cas que l'inici de les beques siga posterior a la data indicada en la resolució de convocatòria, podran reajustar-se els imports previstos en els pressupostos corresponents, sempre que existisca crèdit adequat i suficient.



2. Sense perjuí del que preveu el paràgraf anterior, la duració de la beca podrà prorrogar-se mitjançant una resolució expressa per un període de fins a 12 mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis a què afecte la pròrroga i que l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

A aquests efectes, la quantia de cada beca en la seua corresponent pròrroga podrà ser actualitzada amb els límits que assenyale la llei de pressupostos de la Generalitat, sense perjuí del que dispose la resolució que la conselleria competent en matèria d'hisenda dicte per a cada any a què afecte la pròrroga, en virtut del que establixen els apartats 1 i 3 de l'article 17 i en la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



3. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment, o ingrés hospitalari, s'interrompa el període de duració establit, es procedirà d'acord amb el que disposa l'article 24 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.





Quinzena. Obligacions i drets de les persones beneficiàries



1. De conformitat amb el que establix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa en vigor en matèria de subvencions, les persones beneficiàries de les beques hauran de:

a) Incorporar-se a la unitat administrativa de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris, en el termini que s'indique en la resolució de concessió.

b) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi, d'acord amb les directrius que ordene qui exercisca la direcció tècnica de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

c) Estar al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que establix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i complir les altres obligacions que s'estableixen en aqueix Article 14, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta ordre.

d) Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

e) Aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació de la resolució de concessió degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària l'imprés de domiciliació bancària, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet https://sede.gva.es.

2. L'obtenció d'una beca en el marc d'aquesta ordre és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o subvenció, així com amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.

3. La condició de persona beneficiària d'una beca no genera cap relació laboral o administrativa amb la Generalitat i les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució, sinó de subvenció econòmica per a les despeses que la beca comporta.

Durant el període de vigència de les beques i a fi que les quanties de les subvencions concedides no es vegen indirectament minvades, es podran abonar subvencions complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que a consideració de la persona tutora responsable de la formació s'entenguen necessàries o convenients en funció dels propòsits de les mateixes beques. En tals casos, per a rescabalar aquestes despeses es prendrà com a referència els imports previstos sobre indemnitzacions en la normativa de la Generalitat.

Quan la persona beneficiària d'alguna de les beques concedides siga empleada de la Generalitat quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

4. Durant el període de gaudi de les beques s'hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la direcció tècnica.



5. A la finalització del període de duració de les beques i en el termini màxim de 30 dies hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits.

6. En acceptar les bases de la present convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les dites beques, així com la memòria final que presenten. La Conselleria es reserva el dret a publicar-les i utilitzar-les.

7. La persona que exercisca la direcció tècnica podrà proposar que es deixen sense efecte beques concedides amb audiència prèvia de les persones interessades en el cas d'incompliment de les seues obligacions, en particular quan no es realitze l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixen de reunir els requisits necessaris per a ser persones beneficiàries, o quan s'incompliren sense causa que ho justifique la resta de condicions establides per aquesta ordre.



Setzena. Obligacions del concedent i pla de control

1. En relació amb les persones beneficiàries de les beques, la Conselleria s'obliga a:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació i direcció tècnica de l'activitat que duran a terme.

La persona que exercisca la tutoria assignarà les funcions a realitzar durant les pràctiques professionals, en farà el seguiment i prestarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir, autoritzarà i supervisarà les absències i períodes de descans i avaluarà l'aprofitament obtingut per les persones beneficiàries.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

2. Finalitzat el període de gaudi de les beques i amb l'informe favorable del tutor o tutora s'expedirà, si és el cas, un certificat d'aptitud i aprofitament a favor de cada persona beneficiària de les beques.



3. Es realitzarà una comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, en els termes establits en el pla de control que s'aprove d'acord amb el que establix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Dessetena. Borsa de reserva

1. Es constituirà una única borsa de reserva prioritzada per titulació requerida i per ordre decreixent de puntuació comuna a les beques convocades.

2. Tindran dret a estar incloses en la borsa de reserva les persones aspirants que, després d'haver concorregut a l'entrevista inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte, l'hagen superat i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca per la resta del període màxim de gaudi d'aquesta entre les persones integrants de la borsa regulada en aquesta base. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de persona beneficiària de la beca.



Dihuitena. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades recollides durant el transcurs del procediment derivat de la convocatòria, seran incloses en un fitxer automatitzat en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública (DOGV 6654, 18.11.2011), per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter professional denominat Beques de Pràctiques Professionals.





Títol V

Quantia, pagament i justificació de les beques



Denovena. Quantia de les beques

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, tenint en compte la resolució a què es referix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el dit període.



Sobre l'import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de L'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

Així mateix, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social, es procedirà al finançament de la quota d'empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries amb càrrec a l'aplicació pressupostària corresponent que s'establisca en la convocatòria, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.

2. L'import màxim destinat a finançar les beques es determinarà en la corresponent resolució de convocatòria amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressupostos de la Generalitat que s'hi determine.





Vintena. Pagament i justificació

1. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, una vegada la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de farmàcia i productes sanitaris de què depenga funcionalment la persona becada haja expedit una certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.



2. En el cas que concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique un meritació econòmic a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al dit període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.

3. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica a què al·ludeix la base que regula les obligacions i drets de les persones beneficiàries, seran condicions indispensables per a l'emissió del certificat d'aptitud i aprofitament a favor de cada persona beneficiària de les beques.



Vint-i-unena. Renúncia

La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.



Vint-i-dosena. Resolució

La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la resolució de la beca concedida, amb pèrdua total o parcial del dret al cobrament.



Vint-i-tresena. Reintegrament

En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en els casos que s'enumeren a continuació, s'escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a fi de la beca.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat amb la beca expressament previstos en aquestes bases.

En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.





TÍTOL VI

Responsabilitat i règim sancionador



Vint-i-quatrena. Responsabilitat i règim sancionador

Les persones beneficiàries de les beques quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa estatal bàsica.



També quedaran sotmeses al que establix la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.

Mapa web