Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 19 de novembre de 2019, de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca una prova selectiva d'accés a la plaça de tècnic o tècnica superiors de màrqueting i publicitat, sector administració especial, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta pública d'ocupació del 2017 de l'entitat esmentada.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8690 de 03.12.2019
Número identificador:  2019/11132
Referència Base de Dades:  010252/2019
 



RESOLUCIÓ de 19 de novembre de 2019, de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca una prova selectiva d'accés a la plaça de tècnic o tècnica superiors de màrqueting i publicitat, sector administració especial, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta pública d'ocupació del 2017 de l'entitat esmentada. [2019/11132]

Vista la resolució de 27 de desembre de 2017, del president de l'Institut Valencià de Cultura (a partir d'ara, IVC), mitjançant la qual es publicita l'Acord del Consell de Direcció de l'entitat adoptat en la reunió celebrada el dia 27 de desembre de 2017, per a personal de l'IVC, conté un lloc de treball de tècnic superior de màrqueting i publicitat, amb classificació A-20-E038, sector administració especial, que ha de ser convocat pel sistema de concurs oposició, torn lliure general.



Tenint en compte el que es disposa en l'article 8 del conveni col·lectiu aplicable al personal laboral de l'IVC, aquesta convocatòria ha sigut objecte de negociació en la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE) en la reunió del dia 11 de desembre de 2017.

En virtut de les facultats que l'apartat 7 de la Resolució de 27 de desembre de 2017 atribueix al director general de l'Institut Valencià de Cultura (abans CulturArts), s'acorda l'aprovació de les bases següents.





Bases de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir un lloc de treball de naturalesa laboral corresponent a la categoria de tècnic superior de màrqueting i publicitat de l'Institut Valencià de Cultura en torn d'accés lliure.



Segona. Requisits generals dels i les aspirants

2.1. Per a participar en aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola, d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores, en els termes en què es defineix en el Tractat constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, s'hi poden presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada en les condicions previstes en la normativa vigent.



b) Tenir complits setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa o l'edat que es puga establir per llei.



c) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

d) No haver sigut separats mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, per a l'accés al cos o escala de funcionari o per a exercir funcions similars a les que s'exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o, en cas contrari, no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tenir dret a la cancel·lació, o equivalent que li impedisca, al seu país, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

e) Titulació: estar en possessió del títol universitari oficial de llicenciatura en Periodisme, llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques, llicenciatura en Ciències de la Comunicació o llicenciatura en Comunicació Audiovisual, o bé títol universitari oficial de grau en Marketing, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques o aquell que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a aquesta categoria, o complir les condicions per a obtenir-los abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite, més títol oficial de màster universitari. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial acreditadora de l'homologació.



f) Coneixement del castellà. Les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement del mateix segons es relaciona en el punt 9.2 de les presents bases.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves han de complir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés selectiu, fins al moment de la formalització del contracte com a personal laboral fix.

2.3. L'Administració pot requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar en el procés, com també de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no són acreditats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant pot quedar exclosa del procés selectiu.



Tercera. Accés de persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (a partir d'ara, OTS) estableix, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. En aquest sentit, les persones interessades han de formular en la sol·licitud de participació en aquest concurs oposició la petició corresponent al seu tipus de diversitat funcional: F (física), P (psíquica) o S (sensorial). Així mateix, poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la classificació següent: 1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes; 2. Ampliació del temps de duració de la prova; 3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió; 4. Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa; 5. Sistema braille d'escriptura o ajuda d'una persona per ceguesa; 6. Altres mesures (cal especificar-les).

L'OTS podrà, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a els qui així ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant Dictamen Tècnic Facultatiu expedit per l'òrgan competent.

En tot cas i de manera independent, han de presentar, al final del procés selectiu o en qualsevol altre moment del procés si així els ho demanen, el certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte d'aquesta convocatòria.





Quarta. Presentació de sol·licituds. Forma i termini

4.1. Termini per a la presentació de sol·licituds. El termini és de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. A l'efecte de termini, s'exclouen del còmput de dies hàbils els dissabtes, els diumenges i els declarats festius.

Les persones que vulguen prendre part en aquestes proves selectives han de seguir els passos següents i en aquest ordre:

4.2. Inscripció en la plataforma telemàtica. Per a inscriure-s'hi és necessari emplenar telemàticament el model de sol·licitud disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura, http://convocatories.ivc.gva.es. El termini d'inscripció és de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria.



La identificació dels aspirants en el moment de fer la inscripció s'efectua a través d'una clau digital que la plataforma proporciona a cada aspirant.

El domicili, el correu electrònic i el telèfon o telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds que s'hagen emplenat telemàticament es consideren com els únics vàlids a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació. És responsabilitat exclusiva del sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquestes dades, com el fet de no comunicar qualsevol canvi de domicili o telèfon de contacte.



Aquestes comunicacions s'han de fer obligatòriament mitjançant l'actualització d'aquestes dades dins del perfil d'aspirant de la plataforma, i han d'anar acompanyades d'un correu electrònic de notificació del canvi dirigit a ocupacio_ivc@gva.es.

Les persones interessades a inscriure's en aquesta convocatòria i que no tinguen la possibilitat de tramitar aquesta inscripció a través de la plataforma telemàtica convocatories.ivc.gva.es, poden posar-se en contacte amb l'IVC a través del correu electrònic ocupacio_ivc@gva.es. L'IVC els facilitarà un procediment alternatiu per a la inscripció.



a) Declaració responsable. En el moment de proporcionar les dades personals a través de la plataforma telemàtica, l'aspirant també ha d'emplenar la declaració responsable en l'apartat corresponent de la inscripció, a través de la qual dona fe d'estar en possessió de cadascun dels requisits exigibles per a l'accés a la convocatòria.



A través de la mateixa declaració, cada aspirant es compromet, des de l'inici del procediment, a proporcionar informació veraç en totes les fases. Qualsevol desviació en la veracitat de la informació proporcionada per l'aspirant comporta que queda exclòs permanentment del procediment, sens perjudici de prendre les mesures legals que hi siguen aplicables.

b) Protecció de dades personals. Una vegada els procediments de selecció estiguen en marxa, els aspirants poden conéixer l'estat de la convocatòria a través del seu perfil de participant.



En compliment del que s'estableix en el Reglament general de protecció de dades de la Unió Europea 2016/679, els aspirants tenen en tot moment accés a les seues dades personals i poden exercir-hi els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –segons les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, a través de la mateixa plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a ocupacio_ivc@gva.es.

La cancel·lació de les dades personals proporcionades, una vegada iniciat el procediment, es considera expressió de la voluntat de l'aspirant de ser separat del procediment de forma permanent.

Totes les dades personals que l'IVC haja d'obtenir per a poder portar a terme aquest procés s'integren en fitxers que són tractats per a aquestes finalitats i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'IVC, i es conserven adoptant les mesures de seguretat i protecció adequades mentre siguen necessàries per a completar els procediments en el transcurs dels quals s'han sol·licitat.

La política de privacitat completa de l'IVC es pot consultar en la pàgina web de l'IVC.

c) Aspirants amb diversitat funcional i mesures d'adaptació. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves, han d'indicar en la sol·licitud d'inscripció el tipus de diversitat funcional que tenen.

d) Víctimes de violència de gènere o terrorisme. Els aspirants que tinguen la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme disposen d'un apartat específic en l'apartat de dades personals on poden consignar aquesta condició i sol·licitar les mesures especials reconegudes en aquest sentit.

e) Resolució de consultes. Qualsevol qüestió relacionada amb les diverses convocatòries regulades per aquesta resolució pot ser objecte de consulta en ocupacio_ivc@gva.es.

4.3. Pagament de drets d'examen. Una vegada completades les dades personals d'inscripció en cada convocatòria, els aspirants han de satisfer el pagament dels drets d'examen.

Els drets d'examen són 30 euros, d'acord amb l'article 18.1-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de taxes de la Generalitat.



Aquest pagament s'efectua mitjançant transferència al compte de l'IVC al Banco Santander, amb les dades de referència següents:

IBAN: ES28 0049 1827 8727 1038 2536

En «Concepte» de la transferència, l'aspirant ha de consignar el seu nom i el número d'aspirant que li ha facilitat la plataforma telemàtica en la inscripció.

El pagament dels drets d'examen no eximeix, en cap cas, del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud en la plataforma. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient en la plataforma electrònica determina l'exclusió de la persona aspirant.

4.3.1. Exempcions al pagament dels drets d'examen

Segons el que es disposa en l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de taxes de la Generalitat, les persones següents queden exemptes d'aquest pagament:

a) Els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.



b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Els contribuents que tinguen alguna discapacitat, amb un grau igual o superior al 33 %.

d) Els contribuents que estiguen en situació d'exclusió social quan siga acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Els aspirants en qui concórreguen una o diverses d'aquestes circumstàncies ho han de fer constar en la sol·licitud d'inscripció telemàtica marcant la casella destinada a aquest efecte. Així mateix, hauran d'enviar a través del correu electrònic ocupacio_ivc@gva.es el document acreditatiu de tal condició dins del termini previst per a realitzar la inscripció.

La devolució dels drets d'examen no escau en els casos d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.



4.4. Acreditació del pagament i final de la inscripció. Una vegada efectuat el pagament dels drets d'examen, la plataforma permet adjuntar a la sol·licitud el document acreditador del pagament. Després d'aquesta acció, finalitza el procediment d'inscripció. La plataforma genera un justificant per a cada aspirant.

a) La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determina l'exclusió de la persona aspirant.

b) Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En cas contrari, no poden formalitzar el contracte com a personal laboral fix de l'IVC, sens perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

c) La devolució dels drets d'examen només escau en els supòsits i procediments que figuren en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de Taxes de la Generalitat.



Cinquena. Admissió de les persones aspirants

5.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les sol·licituds.

5.2. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds i verificat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dicta una resolució, publicada en la pàgina web de l'IVC, que conté la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



Totes les notificacions posteriors es realitzaran a través de la pàgina web de l'IVC, fins a la conclusió del procediment amb la publicació de la relació definitiva d'aspirants que han superat el concurs oposició en la página web de l'IVC i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.3. Les persones aspirants, en el cas d'error o exclusió, poden esmenar els defectes que hagen comés en la sol·licitud o fer-hi les al·legacions que consideren convenient en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicar la llista provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que la persona interessada no esmene en el termini indicat el defecte que haja motivat la seua exclusió, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en l'art. 68 de l'LPAC, i, per tant, queda exclosa definitivament del procés selectiu.

5.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que n'hi haja, possibilitar que s'esmenen dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no sols que no figuren incloses en la llista provisional de persones excloses, sinó, a més a més, que les seues dades personals consten correctament en les llistes pertinents de persones admeses.

5.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és el cas, es dicta resolució que eleva a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



5.6. Aquesta resolució es publica al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i a la web de l'IVC, i també es fan públics la data, l'hora i el lloc d'inici de les proves, així com la composició de l'òrgan tècnic de selecció.



Sisena. Proves selectives

6.1. Procediment de selecció

El sistema selectiu és el de concurs oposició i consta d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

6.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició

La fase d'oposició consta de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.



6.2.1. Primer exercici. Consisteix a contestar per escrit un qüestionari de 80 preguntes sobre el temari indicat en l'annex I (part general i part específica), amb quatre respostes alternatives en què només una és correcta. De les 80 preguntes, 30 versen sobre les matèries del temari comú i les altres 50 sobre el temari específic. El temps de realització de l'examen és determinat prèviament pel OTS i no pot ser inferior en cap cas a 50 segons per pregunta.

Segon exercici. Consisteix en la resolució per escrit, durant un temps mínim de dues hores i màxim de tres, determinat per l'OTS, d'un supòsit de caràcter teoricopràctic del temari específic que figura en l'annex I.

Qualificació dels exercicis. La puntuació màxima que es pot obtenir en la fase d'oposició és de 60 punts, distribuïts de la manera següent:



Primer exercici: la qualificació del primer exercici és de 0 a 20 punts. És necessari obtenir per a superar-lo un mínim de 10 punts. El nivell de coneixements mínims exigits per a assolir 10 punts en l'exercici és contestar el 50 % de respostes correctes netes.

Les contestacions errònies es valoren negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta; i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció és: respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3). Establides les respostes correctes netes, es converteixen en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

6.2.2. Segon exercici. Per a accedir al segon exercici cal superar el primer exercici, amb una puntuació mínima de 10 punts.



El segon exercici consisteix a respondre per escrit un supòsit teoricopràctic sobre el temari específic indicat en l'annex I. L'exercici es qualifica de 0 a 40 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 20 punts per a superar-lo.

6.3. Qualificació final de la fase d'oposició. Per a superar la fase d'oposició és necessari obtenir un mínim de 30 punts, puntuació que és determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

6.4. Fase de concurs. Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La puntuació màxima en la fase de concurs és de 40 punts que es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex II.



6.5. Puntuació final del concurs oposició. La puntuació final del concurs oposició s'obté sumant la puntuació obtinguda en les dues fases. A continuació es forma una llista, ordenada per puntuació de més a menys, que s'interromp quan el nombre de persones incloses coincideix amb el nombre de llocs convocats.

Aquestes persones formen la llista definitiva de persones que l'OTS proposa a l'òrgan competent per a la formalització del contracte com a personal laboral fix.

Els casos d'empat que puga haver-hi es dirimeixen de la manera següent: en primer lloc es té en compte la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimeix per la puntuació més alta obtinguda en els diversos apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, es dirimeix, en tercer lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional; i si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es tria qui acredite un percentatge de discapacitat més alt. En cas de persistir l'empat, si és entre persones de diferent sexe, es dirimeix a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de la plantilla de tècnics del mateix grup de l'IVC. Finalment, si encara persisteix l'empat, es decideix finalment per l'ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'ordre esmentat comença per la lletra F, d'acord amb el resultat del sorteig que es va fer el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8073, 28.01.2019).



Setena. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Convocatòria per a la realització de les proves

7.1.1. El primer exercici es fa en el lloc, data i hora que s'estableix en la resolució per la qual s'aprova i es publica al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

7.1.2. Les persones admeses són convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perd el dret a examinar-se qui es presente als llocs de realització una vegada començades les proves o no s'hi presente, tot i que siga per causes justificades. Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu per causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació queda condicionada a la finalització de l'embaràs i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades. Aquestes fases no es poden demorar de manera que es perjudique el dret de les altres persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, cosa que ha de valorar l'OTS i, en tot cas, les proves s'han de fer abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. La mateixa previsió s'aplica a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.



7.1.3. Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'OTS i del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, a fi que es desenvolupen de manera adequada. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant queda reflectida en l'acta corresponent. Aquesta persona aspirant pot continuar fent l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS prenga una decisió sobre l'incident.



7.1.4. Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'OTS i el personal ajudant o assessor comprova la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir expedit a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents.

7.1.5. Començades les proves, l'OTS fa públic l'anunci de la celebració del segon exercici en la web de l'IVC amb una antelació mínima de 2 dies.

7.1.6. En totes les proves, l'OTS ha de prendre les mesures que siguen necessàries per tal de garantir l'anonimat en el procés de valoració. S'anul·len tots els exercicis on hi haja alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



Vuitena. Publicitat de les llistes i fase de concurs

8.1. En acabar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publica en la pàgina web de l'IVC la llista de persones que han superat la prova amb indicació del nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i puntuació obtinguda. Es considera que han superat la prova únicament les persones aspirants que han obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis.

Les persones aspirants que no superen el primer exercici queden excloses del procés selectiu.

Una vegada publicades les llistes provisionals amb les qualificacions de cada exercici, els/les aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en la web de l'IVC per a fer-hi les al·legacions que consideren convenient.



Transcorregut el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació dels resultats en la web de l'IVC, i una vegada revisades les al·legacions per l'OTS, es publiquen les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes per les persones aspirants que han superat cadascun dels dos exercicis eliminatoris.

8.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publica, mitjançant anunci en la pàgina web de l'IVC, la llista de persones admeses que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs. Aquesta puntuació serà la qualificació final de la fase d'oposició, suma de les puntuacions de tots dos exercicis eliminatoris.

8.3. Fase de concurs. Les persones incloses en aquestes llistes tenen un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació perquè presenten obligatòriament a través de la plataforma convocatories.ivc.gva.es, el formulari d'autobaremo completat segons els criteris relacionats en l'annex II.

Així mateix, i dins del mateix termini, hauran de presentar obligatòriament, un currículum acompanyat de tots els documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex II, mitjançant còpies simples. Només es valoren els mèrits al·legats en el currículum. Aquesta presentació es fa al registre de l'IVC, situat a la seu administrativa de l'IVC, plaça de Viriat, s/n, o a través de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.4. Una vegada l'OTS comprova la baremació dels mèrits, es procedeix a publicar en la pàgina web de l'IVC les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diversos apartats del barem, i els dona un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

8.5. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVC les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diversos apartats del barem, com també la llista definitiva de persones aprovades per l'ordre de puntuació total.

L'OTS no pot declarar, en cap cas, que ha superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases d'aquesta convocatòria.



Novena. Llista definitiva i presentació de documents

9.1. L'OTS eleva a l'IVC, perquè es publique al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones que es proposen per a la formalització del contracte com a personal laboral fix, per ordre de puntuació total, i que en cap cas no pot superar el de places convocades, perquè en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicar-se aporten davant el registre de l'entitat els documents següents:

– Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

– Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació d'estudis corresponent.

– Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni de trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma, o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es vol accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes al seu país l'accés a l'ocupació pública.

– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.



–Segons es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, les persones que superen les proves selectives han d'acreditar els coneixements de valencià en el Grau Mitjà o C1 corresponent, mitjançant el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. El personal que no puga acreditar aquests coneixements ha de fer l'exercici específic que es convoque i, si no el supera, ha d'assistir als cursos de perfeccionament que s'organitzen amb aquesta finalitat.



9.2. Les persones aspirants estrangeres que procedeixen de països on l'espanyol no és llengua oficial, en aquest moment han de poder acreditar el coneixement de l'espanyol mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a continuació:

– Certificat d'haver cursat l'educació primària, secundària o el batxillerat a Espanya.

– Diploma d'espanyol que estableix l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a obtenir aquest diploma.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

9.3. En cas que no puguen procedir a l'acreditació, han de fer obligatòriament una prova de coneixement d'espanyol, en la qual es comprova que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajusta al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considera «Apta» o «No apta». La no superació d'aquesta prova implica que l'aspirant no compleix el requisit exigit en la convocatòria.



9.4. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o que es puga deduir de la documentació que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser contractades com a personal laboral fix, sens perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



Desena. Formalització del contracte com a personal laboral fix

Finalitzat el procés selectiu, l'OTS, després de comprovar que la persona candidata compleix els requisits del lloc de treball d'acord amb el que s'indica en aquesta convocatòria, formula la proposta d'adjudicació a la Direcció General de l'IVC, en la qual figura la puntuació obtinguda per cada persona candidata. La proposta es fa pública en la pàgina web de l'entitat, http://ivc.gva.es, i les persones interessades tenen un termini de 10 dies hàbils per a fer-hi al·legacions i justificar el que estimen pertinent davant de l'OTS.

Acabat el termini d'al·legacions, l'OTS estudia i resol les possibles al·legacions i formalitza la proposta de resolució definitiva. En vista d'això, el director general de l'IVC resol adjudicar l'exercici dels llocs de treball a les persones que hagen obtingut la puntuació més alta en el concurs oposició.

Formalitzat el contracte, se'n lliura una còpia al treballador en un termini màxim de 15 dies des que comença l'activitat.

El personal de nou ingrés ha de superar un període de prova de quatre mesos, d'acord amb el que s'estableix en l'article 8 del conveni col·lectiu aplicable, durant el qual la unitat de personal corresponent avalua el correcte acompliment del lloc de treball.

Durant aquest període, la persona en pràctiques exerceix les activitats pròpies del lloc de treball corresponent, i són objecte d'avaluació i qualificació les següents aptituds i comportaments professionals, en relació amb:

– Capacitat de treball i rendiment professional.

– Sentit de la responsabilitat i l'eficiència.

– Interés per l'aprenentatge, la disposició i la iniciativa.

– Integració en l'equip de treball.

– Adequació de les seues relacions internes i externes.

– Adaptació a situacions de estrés, imprevistos, etc.

La situació d'incapacitat temporal durant el període de prova interromp el còmput d'aquest període.

Queden exempts del període de prova els treballadors que ja hagen exercit abans les mateixes funcions, en qualsevol modalitat de contractació.

Onzena. Tribunal de selecció

11.1. D'acord amb l'apartat dotze del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, l'OTS d'aquesta convocatòria, designat per resolució de la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, és integrat per:

– President o presidenta: personal funcionari de carrera o personal laboral fix amb una titulació igual o superior a la de la categoria laboral objecte d'aquesta convocatòria.

– Dos vocals: funcionaris de carrera o personal laboral fix amb una titulació igual o superior a la de la categoria laboral objecte d'aquesta convocatòria i, a més, han de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



– Secretari o secretària: personal funcionari de carrera o personal laboral fix amb una titulació igual o superior a la de la categoria laboral objecte d'aquesta convocatòria.

11.2. La llista nominal dels membres de l'OTS es publica amb una antelació mínima d'un mes abans de la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publica al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

11.3. L'OTS, per a la realització de les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.



11.4. Corresponen a l'OTS les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, com també, en general, l'adopció de les mesures que calga amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

11.5. Les persones integrants de l'OTS, com també el personal assessor, han d'abstenir-se de participar en aquest procés selectiu i poden ser recusades per les persones interessades quan hi haja alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han d'abstenir-se de participar-hi els membres que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants durant els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

11.6. Pel que fa a comunicacions i qualsevol altra incidència, la seu de l'OTS està situada a l'IVC (plaça de Viriat, s/n, 46001 València).

11.7. L'OTS, pel que fa a gratificacions i indemnitzacions, es regeix pel que es disposa en el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV, número 7.229, del dia 19.06.2014).



11.8. El funcionament de l'OTS s'ajusta al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa vigent.

11.9. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 8 del conveni col·lectiu vigent aplicable al personal que presta serveis a l'IVC, en relació amb el que es disposa en l'article 60.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la participació dels sindicats en aquest procés s'efectua mitjançant la presència a les sessions de l'OTS, amb veu però sense vot, d'un representant de cadascun dels qui tinga la condició de més representatiu en l'IVC.



Dotzena. Borsa

Finalitzat el procés selectiu, es constitueix una borsa d'ocupació temporal per a cobrir les necessitats de contractació temporal per al personal de la categoria convocada, amb els candidats i candidates que hagen superat el primer examen de la fase d'oposició per ordre de puntuació. Aquesta borsa substitueix qualsevol borsa anterior de la mateixa categoria. El règim de constitució i funcionament d'aquesta bossa s'ajusta al que disposa la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.

Tretzena. Recursos

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades poden interposar-hi un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se. Alternativament, si no s'hi recorre en reposició, i d'acord amb els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.



València, 19 de novembre de 2019.– El director general de l'IVC: Abel Guarinos Viñoles.





ANNEX I



Part general



1. La Constitució Espanyola de 1978.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

3. Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

6. Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació de la Llei. La Hisenda Pública. Els pressupostos de la Generalitat.

7. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.



8. Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

9. Decret 5/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat.



10. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

11. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

12. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



Part específica



1. Règim jurídic dels mitjans de comunicació a la Comunitat Valenciana. Marc constitucional i competències autonòmiques sobre mitjans de comunicació.

2. El Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana. Regulació i funcions. Creació i regulació de ràdio i televisió pública autonòmica i d'àmbit local a la Comunitat Valenciana.

3. Drets del públic i dels professionals respecte als continguts dels mitjans. Autoregulació sobre els continguts.

4. Principis i normes sobre l'emissió de publicitat. Comunicació comercial en les emissions audiovisuals. Regulació autonòmica de la publicitat institucional.

5. Regulació a Espanya de la propietat intel·lectual. Drets de la propietat intel·lectual en l'àmbit de la comunicació.

6. Estructura de la comunicació a Espanya. Principals grups mediàtics. internet i impacte que té en les pràctiques periodístiques en el context de l'Estat.

7. Estructura de la comunicació a la Comunitat Valenciana. Principals mitjans de comunicació.

8. Models i teories de la comunicació. Funcions i efectes dels mitjans de comunicació.

9. Els manuals d'estil en els mitjans de comunicació. Ús de llenguatge inclusiu i no sexista en la comunicació periodística i institucional.

10. Estudis d'audiència a Espanya. Oficina per a la Justificació de la Difusió. Estudi General de Mitjans.

11. Els canals informatius de la comunicació institucional a la Generalitat Valenciana.

12. Principis de màrqueting. Estratègies de màrqueting. Eines de màrqueting mix.

13. Màrqueting cultural. Estratègies de comunicació de l'oferta cultural. Audiència. Segmentació. Posicionament.

14. Màrqueting de relacions. Relacions amb els agents culturals. Relació amb el públic. Fidelització i lleialtat.

15. El pla de comunicació: contingut, objectius i cronograma de desenvolupament.

16. Nous formats en la comunicació institucional. Disseny d'estratègies de comunicació en línia en institucions públiques.

17. Elaboració d'una campanya de comunicació institucional. Planificació i seguiment. Estratègies promocionals. Avaluació de l'impacte.



18. La WWW. Web 2.0 i web 3.0: aplicacions en la comunicació corporativa.

19. Interactivitat. Disseny, usabilitat i accessibilitat.

20. Cercadors i posicionament web: estratègies en les institucions públiques per a l'optimització de resultats en els motors de cerca.



21. Les xarxes socials en la Generalitat Valenciana.

22. Eines de gestió de xarxes socials.

23. Màrqueting de continguts. Pla estratègic. Públic objectiu (target). Objectius intel·ligents (smart). Blogosfera. Eines per a la gestió de contingut.

24. Creació de contingut digital aplicat a les xarxes socials en l'àmbit de la comunicació institucional.

25. Personalització del màrqueting per correu electrònic.

26. Impacte de la comunicació en mitjans digitals. Mesurament i analítica. Analítica web, analítica social, analítica de negoci. Indicador clau de rendiment (KPI).

27. Planificació i gestió de xarxes socials. Eines.

28. Reputació digital. Gestió i mesurament. Comunicació de crisis.

29. La publicitat. Creació del missatge publicitari. Mitjans publicitaris. Impacte publicitari.

30. Gestió de marca o branding. Construcció de marca i narratives (storytelling).

31. El manual d'identitat corporativa: funció i elements. Imatge corporativa de la Generalitat Valenciana: evolució i marc actual.



32. El disseny gràfic en la comunicació corporativa: tendències actuals. Aplicacions en la comunicació institucional.

33. Fonaments bàsics sobre producció, realització i edició de contingut informatiu audiovisual. Contingut multimèdia en la comunicació corporativa. Disseny i execució de projectes audiovisuals per a institucions públiques.

34. Fonaments bàsics sobre fotografia digital i tractament de la imatge. Retoc fotogràfic. L'ús de material gràfic en la comunicació institucional.

35. La transparència en l'àmbit de les institucions públiques. Dret d'accés a la informació pública. Marc legal a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Portal de transparència de la Generalitat Valenciana.





ANNEX II

Barem del concurs



1. La puntuació en la fase de concurs de mèrits constitueix el 40 % de la nota final d'accés al lloc de treball i es distribueix de la manera següent:

– El 30 % correspon a mèrits relacionats amb l'experiència de les persones aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.



– El 10 % correspon a mèrits relacionats amb la formació de les persones aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.



Mèrits relacionats amb l'experiència professional: màxim 30 punts



Serveis prestats a l'IVC en la mateixa categoria:

– 0,13 punts per mes treballat.



Serveis prestats en administracions públiques en llocs amb les mateixes funcions de la categoria que se sol·licita:

– 0,09 punts per mes treballat.



Serveis prestats en entitats privades en llocs amb les mateixes funcions de la categoria que se sol·licita:

– 0,07 punts per mes treballat.



Serveis prestats a l'IVC en diferent categoria de la que se sol·licita:

– 0,05 punts per mes treballat.







Mèrits relacionats amb la formació: màxim 10 punts



Per titulacions superiors a l'exigida per al lloc

1,5 punts per cada titulació superior

(màxim: 3 punts)



Per cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions del lloc segons l'escala següent:

De 100 hores o més: 1,25 punts

De 75 hores a menys de 100: 1 punt

De 50 hores a menys de 75: 0,75 punts

De 25 hores a menys de 50: 0,50 punts

De 15 hores a menys de 25: 0,15 punts

(màxim: 3 punts)



Coneixement del valencià

Nivell A1: 0,30 punts

Nivell A2: 0,50 punts

Nivell B1: 0,90 punts

Nivell B2: 1,25 punts

Nivell C1: 1,90 punts

Nivell C2: 2,50 punts

(màxim: 2,50 punts)



Coneixement d'idiomes comunitaris

1r nivell A2: 0,15 punts

2n nivell A2: 0,30 punts

1r nivell B1: 0,50 punts

2n nivell B1: 0,75 punts

1r nivell B2: 0,85 punts

2n nivell B2: 1 punt

1r nivell C1: 1,25 punts

1r nivell C2: 1,50 punts

(màxim: 1,50 punts)



2. L'experiència professional s'acredita d'acord amb els criteris següents:

2.1. Per als serveis prestats en la mateixa entitat, només cal aportar el certificat de vida laboral que expedeix la Tresoreria de la Seguretat Social.

2.2. Els treballs per a administracions públiques i entitats de dret públic s'acrediten aportant el certificat de vida laboral i el certificat oficial de l'òrgan competent.

2.3. Pel que fa als altres treballs per compte d'altri, s'ha d'aportar el certificat de vida laboral i el certificat d'empresa o el contracte de treball en què figure el temps treballat, la categoria laboral i una descripció de les funcions exercides.

2.4. Per al cas de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten l'epígraf o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, com també el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps al·legat.

Si s'escau, i en substitució d'aquests documents, s'ha d'aportar un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

En cap cas no es valora l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservats a personal eventual referits en l'article 12 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Mapa web