Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 12/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, A1-22, sector administració especial, convocatòria 10/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018, per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8694 de 10.12.2019
Número identificador:  2019/11657
Referència Base de Dades:  010429/2019
 



ORDRE 12/2019, de 2 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, A1-22, sector administració especial, convocatòria 10/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018, per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/11657]

El Decret 224/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 1 lloc de treball del cos anteriorment citat, que haurà de ser convocat per torn de promoció interna, mitjançant el procediment d'ocupació ordinària i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 224/2018 i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, A1-22, sector administració especial, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir un lloc de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener o, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:





BASES DE LA CONVOCATÒRIA



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procés ordinari, per a cobrir un lloc de treball del cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, A1-22, sector administració especial, per al torn de promoció interna en les modalitats: vertical, horitzontal i mixta.

1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaren per torn de lliure, idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns, havent-se d'optar per un d'ells.

Així mateix, les persones que concórreguen pel torn de promoció interna hauran d'optar per una de les modalitats oferides.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del present procés selectiu, s'acumularan als llocs convocats per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.



2. Condicions generals dels aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, els o les aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 53 de la LOGFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el present apartat per a cadascuna de les modalitats i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la LOGFPV.



Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Modalitat A: promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga al cos A2-18 (cos superior de gestió en activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, de l'annex I de la LOGFPV).

– Modalitat B: promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup A1 de l'annex I de la LOGFPV, excepte l'A1– 22).

– Modalitat C: promoció interna mixta: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del subgrup A2 de l'annex, de la LOGFPV, excepte l'A2– 18.

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la LOGFPV, podrà igualment accedir al subgrup A1-22 mitjançant la promoció interna mixta, si pertany al subgrup A2, o per promoció interna horitzontal, si pertany al subgrup A1.

2.1.2. Estar en possessió del títol de Llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o tindre complides les condicions per a obtenir-lo, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i dispose del certificat que l'acredite.

No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria quinzena de la LOGFPV, el personal que manque de la titulació específica exigida per a l'accés al cos o escala en el qual es classifique el lloc, que haja exercit com a personal temporal, per haver sigut modificat en aplicació del que es disposa en l'apartat primer de la disposició addicional tercera de la citada llei, podrà participar en les convocatòries dels procediments selectius a aquest cos o escala corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017 a 2019, sempre que estiguen en possessió d'una titulació del nivell exigit per a l'accés al grup o subgrup de classificació professional del cos o escala convocat.

Els o les aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment els aspirants, a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'aspirant podrà quedar exclòs del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la comissió d'estudi de la diversitat funcional, en aquest cas, aquella podrà participar condicionalment, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017, a aquest efecte és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria, s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (cercador d'ocupació pública, descripció: 10/18, tramitar amb certificat) i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen i assenyalar el que procedisca en cada cas, segons siga: (F) física (P) psíquica (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que figuren en aquella, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, els o les aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona perquè siga invident.

6. Unes altres, i caldrà especificar quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 30 euros.

5.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat de Bonificacions de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3. Exempcions. Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'Exempcions de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i caldrà assenyalar l'apartat d'Exempcions «família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició, mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat Altres de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de l'aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió dels aspirants

6.1. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i es podrà únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i es distingirà, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a persones amb diversitat funcional.

6.3. Els aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per a la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, els aspirants comprovaran que no figuren inclosos en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals, torn elegit i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes que procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, es distingirà, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establiran, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com, si escau, l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).





7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà, d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

Totes les preguntes i qüestions que es plantegen en aquests exercicis, es formularan sobre els temaris de l'annex I que s'indiquen a continuació d'acord amb la distinció següent:

Els aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical, hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitat A).

Les persones que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta, hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitats B i C).



7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 72 preguntes que es formularan sobre el temari que obra en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'aquestes serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzarà en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució els aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit 10 preguntes teòriques i pràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari establit en l'annex I per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtenir en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i caldrà obtenir un mínim de 15 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:





Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3)



Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 35 punts, i caldrà obtenir un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 17,5 punts

En aquesta part, es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna de les qüestions formulades, en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 17,5 punts

Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica, de síntesi, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtenir un mínim de 32,5 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configuraran les llistes que corresponguen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones hi incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la puntuació més gran obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la puntuació més gran obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren assenyalats.

En cas de persistir l'empat, si és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom dels aspirants empatats, i s'iniciarà el citat ordre per la lletra F conforme el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la celebració de les proves

8.1.1. El primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i caldrà que hi haja un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, serà fet públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Quedaran perduts els drets quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga per causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre l'aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si algú dels aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i no es podran demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta dels aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Els o les aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'un aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i es podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de l'acabament, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat dels aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3. En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la seua valoració, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les citades llistes, se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat del full d'autobaremació degudament emplenat i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits hi declarats, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de vint dies hàbils, comptats des del següent al de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.2 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, del Consell, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que se'n dedueix que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, recaptar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es nomenarà com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Per tal d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS la relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i hauran de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació dels aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs, i en general, adoptar quantes mesures siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, haurà d'abstenir-se i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstenir-se les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que siguen dictades per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: http://sede.gva.es (cercador d'ocupació pública, descripció: 10/18) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 2 de desembre de 2019



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I

Cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-22



TEMARI

(Matèries específiques)



PER ALS ASPIRANTS QUE ACCEDEIXEN MITJANÇANT LA MODALITAT:

A) PROMOCIÓ INTERNA VERTICAL



I. ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURES DE L'ESPORT

1. Estructura i organització de l'esport en l'àmbit internacional. Carta olímpica. Comité Olímpic Internacional. Federacions internacionals. Competències i funcions. L'esport a la Unió Europea. Carta europea de l'esport. Programes i iniciatives comunitàries. L'olimpisme i la idea olímpica. Aspectes culturals, filosòfics i pedagògics. El moviment paralímpic i jocs paralímpics.

2. El marc jurídic de l'esport a Espanya. Principis generals en la Llei 10/1990 de l'esport. Estructura i organització de l'esport en l'àmbit estatal. Consell Superior d'Esports. Comité Olímpic Espanyol. Federacions espanyoles. Competències i funcions. Programes del Consell Superior d'Esports.

3. La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana i el seu desplegament reglamentari.

4. Estructura i organització de l'esport en la Comunitat Valenciana. Direcció general competent en matèria d'esport. Competències i funcions. Funcions de tutela de l'Administració esportiva. Òrgans i règim sancionador i disciplinari esportiu. El Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana. Estructura i competències.

5. Les entitats esportives valencianes: el Decret 2/2018, de 12 de gener, del Consell, pel qual es regulen les entitats esportives de la Comunitat Valenciana. Clubs esportius. Federacions esportives. Grups de recreació esportiva. Secció esportiva d'entitat no esportiva. Concepte, naturalesa i funcions. El Registre d'Entitats Esportives de la Comunitat Valenciana. L'associacionisme esportiu com a model organitzatiu d'activitats fisicoesportives. Formes d'organització, funcions i àmbits d'actuació. CONFEDECOM.

6. El marc jurídic de l'esport en l'Administració local. Principis generals en la Llei de 2 d'abril, 7/1985, reguladora de les bases de règim local: estructura i organització de l'esport en l'àmbit local. Patronats. Serveis d'esports. Competències i funcions.



II. TEORIA DE L'ESPORT. PLANIFICACIÓ DE L'ENTRENAMENT ESPORTIU

7. La pràctica esportiva. Característiques intrínseques i aspectes diferenciadors del fenomen esportiu. Esport per a tots. Esport de rendiment. Esport espectacle. L'especialització en l'esport. Progressió de la iniciació a l'alt rendiment. El perquè de l'especialització esportiva. Actualitat en l'especialització primerenca. Selecció natural i selecció de talents. Indicadors per a la detecció i selecció de talent esportiu.



8. Ciències de l'esport. El paper d'altres disciplines i àrees científiques en l'evolució de la investigació del moviment esportiu. L'evolució de la investigació en l'esport. La investigació sobre la metodologia de l'entrenament. Mètodes d'investigació aplicats en l'anàlisi de la tècnica. Mètodes d'investigació del procés d'ensenyament i entrenament.



9. Tècniques d'aprenentatge motor en l'alt rendiment. Principis d'aprenentatge en l'alt rendiment. L'aprenentatge com a control de la informació. L'entrenament de la tècnica i la tàctica.

10. Aspectes teòrics i metodològics de la programació i organització del procés d'entrenament. Aspectes conceptuals relatius a la planificació de l'entrenament. Elements estructurals de la planificació de l'entrenament: macrocicle, mesocicle, microcicle i sessió d'entrenament. Mitjans i mètodes d'avaluació de la condició motora i tècnica.



11. La iniciació esportiva i l'entrenament esportiu en edat escolar. Models d'ensenyament. Etapes en la formació i aspectes fonamentals a tindre en compte en la formació.



III. GESTIÓ ESPORTIVA. ORGANITZACIÓ D'ACTIVITATS I RECURSOS

12. Models i sistemes esportius. Els practicants. Les activitats. Els serveis. Els equipaments. Els dirigents i els recursos financers.

13. Models de gestió i organització: directe, indirecte i mixt. Principis, fonaments, avantatges i inconvenients d'aquests. Gestió de la qualitat en l'esport. Sistemes d'assegurament de la qualitat dels serveis esportius.

14. Patrocini esportiu. Evolució i desenvolupament. Patrocini i mecenatge. Patrocini en la gestió de l'esport. Estratègia de patrocini. Llei 20/2018, de 25 de juliol, de la Generalitat, de mecenatge cultural, científic i esportiu no professional en la Comunitat Valenciana. Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge.



15. El màrqueting esportiu. Condició bàsica per al desenvolupament adequat de l'esport. Fonaments del màrqueting. Elements d'estudi per a la investigació en el mercat esportiu. La planificació del màrqueting.



16. Recursos humans. Direcció i lideratge en l'entitat esportiva. El rol específic del gestor i del dirigent esportiu. Tasques pròpies d'aquests en l'entitat esportiva actual.

17. La història de l'esport en la Comunitat Valenciana.

18. El voluntariat esportiu. Concepte. Drets i deures. Àrees de participació. Captació i formació. La participació ciutadana en la gestió i organització esportiva. La Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat.



19. L'esport com a motor de desenvolupament turístic, econòmic i social. El turisme esportiu. Experiències en la Comunitat Valenciana. L'animació esportiva. Concepte. Planificació de projectes d'animació esportiva.

20. Planificació esportiva. Concepte. Models. Tipus de planificació i desenvolupament del procés planificador. Control i avaluació del projecte esportiu. Necessitat, importància i continguts en el marc de desenvolupament del procés planificador.

21. Organització i gestió d'esdeveniments esportius. Models d'organització. Estructures. Àrees de continguts, coordinació institucional, finançament i avaluació. Regulació d'espectacles públics, permisos, autoritzacions. Retorn dels esdeveniments i manifestacions esportives.





IV. ACTIVITAT FÍSICA, SALUT I RECREACIÓ

22. Condicions de salut de l'esportista. Detecció, tractament i prevenció de lesions esportives. Dopatge i suport farmacològic. Fatiga i sobreentrenament. Valoració de l'estat de salut. Valoració de les variacions degudes a la pràctica, a l'entrenament i a la competició.



23. Fonaments de l'alimentació i nutrició en l'esport. Influència de la nutrició en la salut i la capacitat de rendiment. L'ajuda ergogènica a l'esportista.

24. Activitat física i disfuncions socials, orgàniques i psíquiques. L'esport adaptat per a discapacitats, drogodependències i marginació. Sistemes d'intervenció i programes d'activitat física i esports.



25. Activitat física i medi ambient. Carta europea de l'esport i medi ambient. Activitats físiques i medi ambient en la Comunitat Valenciana. Naturalesa. Organització i planificació.

26. Fonaments de l'educació física escolar. Dissenys curriculars. Desenvolupament del currículum de l'àrea d'Educació Física en el sistema educatiu en les etapes d'Infantil, Primària i Secundària. L'activitat extraescolar en els dissenys curriculars d'educació física. Tercer temps pedagògic. Contingut, finalitats i importància per al desenvolupament dels sistemes esportius. L'esport infantil en l'entorn educatiu. Instrument d'educació. Competició-cooperació com a element dels processos d'ensenyament aprenentatge. Organització i reglamentació.

27. Tipus, factors i progressió de l'activitat fisicoesportiva per a adults i majors. Programes. Sistemes de control. Organització d'activitats recreatives i activitats de temps lliure.



V. ALTRES ASPECTES DE L'ESPORT I FORMACIÓ ESPORTIVA

28. La psicologia esportiva a Espanya. Referències d'aquesta en la Comunitat Valenciana. Principis i processos del comportament humà. Psicologia aplicada a l'activitat física i l'esport. Processos evolutius.



29. Funció social de l'esport. Hàbits esportius i interessos dels grups socials. L'esport informal. Un nou concepte a tindre en compte en la política esportiva. Noves pràctiques fisicorecreatives. Esport i qualitat de vida. Aspectes sociològics relacionats amb l'activitat fisicoesportiva. La societat esportivitzada. Identitat cultural de l'esport en la societat contemporània

30. Violència en l'esport: anàlisi de dades. Mesures de prevenció en la violència. Sistemes alternatius de solució de conflictes esportius. Especial referència a la mediació i arbitratge esportius.

31. Estadístiques. Funcions de l'estadística esportiva. Tipus de mesures. Tècniques bàsiques de representació gràfica. Teoria de mostres. Les estadístiques esportives en la Comunitat Valenciana.

32. Dona i esport. Evolució i situació actual quant a condicionants culturals, socials i econòmics per a la seua integració i participació en els sistemes esportius. Eliminació d'estereotips i desigualtats de gènere en l'esport. Foment de la igualtat en l'esport. Foment de l'esport femení.



33. L'esport en els mitjans de comunicació. Situació. Tractament informàtic d'aquests envers l'esport en les seues diferents dimensions. Importància d'aquests en la promoció, consolidació i finançament en les organitzacions esportives. Tractament igualitari de l'esport en els mitjans. Visualització de l'esport femení. La documentació esportiva nacional i internacional. Recursos documentals en educació física i esports. Tendències de futur. Organització de xarxes.



34. La formació en l'àmbit esportiu. Les titulacions esportives. Els ensenyaments esportius com a ensenyaments oficials de règim especial. Les formacions esportives en el període transitori. Les formacions esportives en la Comunitat Valenciana i el seu reconeixement. L'exercici professional de les titulacions esportives. Futur del professional de l'esport des de les expectatives socials i del marc legal. Ensenyament. L'Escola de l'Esport de la Comunitat Valenciana.

35. L'entrenador davant la competició. La direcció d'equip. Moments de preparació del procés de preparació competitiva. Tècniques de control i avaluació de la direcció d'equip.



VI. PROGRAMES EN MATÈRIA D'ESPORT DE LA GENERALITAT VALENCIANA

36. Disseny global de l'esport en la Comunitat Valenciana. Pla estratègic de l'esport en la Comunitat Valenciana. Plans i programes. Esport per a tots. Esport de rendiment. Les subvencions esportives de la DG d'Esport: bases de convocatòries. Transparència en les entitats esportives valencianes.

37. L'esport en edat escolar. Els jocs esportius de la Comunitat Valenciana.

38. Els projectes d'esport, activitat física i salut (PEAFS) als centres educatius promotors de l'activitat física i l'esport (CEPAFE) esport a l'escola.

39. L'esport universitari. Marc jurídic. Estructura i organització en l'àmbit internacional, nacional i autonòmic.

40. Les escoles de la Mar de la Generalitat. Campanya d'activitats nàutiques «A la mar».

41. Integració i esport. Inclusió i esport. Col·lectius de la diversitat. Esport adaptat a la Comunitat Valenciana.

42. Esportistes d'alt nivell i esport d'elit en la Comunitat Valenciana. Regulació i mesures de suport. Centres especialitzats d'Alt Rendiment i Tecnificació Esportiva de la Comunitat Valenciana. Plans i programes de desenvolupament del rendiment esportiu estatal i en la Comunitat Valenciana. Regulació, característiques i finalitats.

43. El cens d'instal·lacions esportives de la Comunitat Valenciana. Pla director d'instal·lacions esportives. Instal·lacions esportives. Homologació d'instal·lacions esportives i sistemes de gestió d'instal·lacions esportives.

44. Normativa bàsica d'instal·lacions. Planejament i reserves de sòl d'equipaments per a l'esport. Disseny i construcció d'instal·lacions esportives. La utilització alternativa de materials i espais no convencionals en la pràctica fisicoesportiva. Projecte de viabilitat i projecte de gestió d'una instal·lació esportiva.

45. La pilota valenciana i els esports tradicionals valencians.





Cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-22



TEMARI

(Matèries específiques)



PER A LES PERSONES ASPIRANTS QUE ACCEDEIXEN MITJANÇANT LA MODALITAT:

B) PROMOCIÓ INTERNA HORITZONTAL I

C) PROMOCIÓ INTERNA MIXTA



I. ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURES DE L'ESPORT

1. Estructura i organització de l'esport en l'àmbit internacional. Carta olímpica. Comité Olímpic Internacional. L'olimpisme i la idea olímpica. Aspectes culturals, filosòfics i pedagògics. El moviment olímpic, paralímpic i els jocs olímpics i paralímpics.

2. Federacions esportives internacionals. Competències i funcions.



3. L'esport a la Unió Europea. Carta Europea de l'Esport. Programes i iniciatives europees.

4. El marc jurídic de l'esport a Espanya. La Llei 10/1990 de l'esport. Estructura i organització de l'esport en l'àmbit estatal. El Consell Superior d'Esports. El Comité Olímpic Espanyol. Les federacions esportives espanyoles.

5. La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana i el seu desplegament reglamentari.

6. Estructura i organització de l'esport la Comunitat Valenciana. Òrgans i règim sancionador i disciplinari esportiu. El Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana. Estructura i competències.

7. El Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana. Les entitats esportives valencianes: el Decret 2/2018, de 12 de gener, del Consell, pel qual es regulen les entitats esportives de la Comunitat Valenciana. Tipologia de les entitats esportives valencianes. Les associacions de federacions esportives.

8. Transparència en les entitats esportives valencianes, codi de bon govern i bones pràctiques.

9. El marc jurídic de l'esport en l'Administració local. Principis generals en la Llei de 2 d'abril, 7/1985, reguladora de les bases de règim local: estructura, competències, funcions i organització de l'esport en l'àmbit local.



II. TEORIA DE L'ESPORT. PLANIFICACIÓ DE L'ENTRENAMENT ESPORTIU

10. La pràctica esportiva. Característiques intrínseques i aspectes diferenciadors del fenomen esportiu. Esport per a tots. Esport de rendiment. Esport espectacle.

11. L'especialització en l'esport. Progressió de la iniciació a l'alt rendiment. El perquè de l'especialització esportiva. Noves tendències en l'especialització primerenca, l'elecció natural i la selecció de talents.



12. Les ciències de l'esport. El paper d'altres disciplines i àrees científiques en l'evolució de la investigació del fenomen esportiu. L'evolució de la investigació en l'esport. La investigació sobre la metodologia de l'entrenament. Mètodes d'investigació aplicats en l'anàlisi de la tècnica. Mètodes d'investigació del procés d'ensenyament-entrenament.

13. Tècniques d'aprenentatge motor en l'alt rendiment. Principis d'aprenentatge en l'alt rendiment. L'aprenentatge com a control de la informació. L'entrenament de la tècnica i la tàctica.

14. Aspectes teòrics i metodològics de la programació i organització del procés d'entrenament. Aspectes conceptuals relatius a la planificació de l'entrenament.

15. Els elements estructurals de la planificació de l'entrenament: macrocicle, mesocicle, microcicle i sessió d'entrenament. Mitjans i mètodes d'avaluació de la condició motora i tècnica.

16. Mètodes i sistemes del control de l'entrenament d'alt nivell.

17. La iniciació esportiva i l'entrenament esportiu en edat escolar. Models d'ensenyament. Etapes en la formació i aspectes fonamentals a tindre en compte en la formació.



III. GESTIÓ ESPORTIVA. ORGANITZACIÓ D'ACTIVITATS I RECURSOS

18. Models i sistemes esportius. Les persones practicants de l'esport i l'activitat física. Els serveis esportius i l'oferta publicoprivada.



19. Models de gestió i organització esportiva: directe, indirecte i mixt. Principis, fonaments, avantatges i inconvenients d'aquests. Gestió de la qualitat en l'esport.

20. Planificació esportiva. Concepte. Models. Tipus de planificació i desenvolupament del procés planificador. Control i avaluació del projecte esportiu.

21. El màrqueting esportiu. Condició bàsica per al desenvolupament adequat de l'esport. Fonaments i planificació del màrqueting en matèria d'esport.

22. Recursos humans. Direcció i lideratge en les entitats esportives. El rol específic del gestor i del dirigent esportiu. Tasques pròpies d'aquests en l'entitat esportiva actual.

23. La Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat: el voluntariat esportiu, concepte, drets i deures. Àrees de participació. Captació i formació. La participació ciutadana en la gestió i organització esportiva.



24. L'esport com a motor de desenvolupament turístic, econòmic i social. El turisme actiu i esportiu. Experiències en la Comunitat Valenciana, l'animació esportiva com a recurs turístic.

25. Evolució i desenvolupament dels conceptes de patrocini i mecenatge en l'esport. Llei 20/2018, de 25 de juliol, de la Generalitat, de mecenatge cultural, científic i esportiu no professional en la Comunitat Valenciana i Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge.



26. Organització i gestió d'esdeveniments esportius. Models d'organització. Estructures. Àrees de continguts, coordinació institucional, finançament i avaluació. Regulació d'espectacles públics, permisos i autoritzacions. Retorn dels esdeveniments i manifestacions esportives.





IV. ACTIVITAT FÍSICA, SALUT I RECREACIÓ

27. Condicions de salut de l'esportista. Detecció, tractament i prevenció de lesions esportives. Dopatge i suport farmacològic. Fatiga i sobreentrenament. Valoració de l'estat de salut. Valoració de les variacions degudes a la pràctica, a l'entrenament i a la competició.



28. Fonaments de l'alimentació i nutrició en l'esport. Influència de la nutrició en la salut i la capacitat de rendiment. L'ajuda ergogènica a l'esportista.

29. L'esport i l'activitat física en la diversitat, els sistemes d'intervenció i programes.

30. Activitat física i medi ambient. Carta europea de l'esport i medi ambient. Activitats físiques i medi ambient en la Comunitat Valenciana. Organització i planificació d'activitats en el medi natural.



31. Fonaments de l'educació física escolar. Dissenys curriculars. Desenvolupament del currículum de l'àrea d'Educació Física en el sistema educatiu en les etapes d'Infantil, Primària i Secundària.

32. L'esport infantil en l'entorn educatiu. Instrument d'educació. Competició-cooperació com a element dels processos d'ensenyament i aprenentatge. Organització i reglamentació.

33. L'activitat extraescolar en els dissenys curriculars d'educació física. Tercer temps pedagògic. Contingut, finalitats i importància per al desenvolupament dels sistemes esportius.

34. Tipus, factors i progressió de l'activitat fisicoesportiva per a adults i majors. Programes. sistemes de control. Organització d'activitats recreatives i activitats de temps lliure.



V. ALTRES ASPECTES DE L'ESPORT I FORMACIÓ ESPORTIVA

35. La història de l'esport en la Comunitat Valenciana.

36. La psicologia esportiva a Espanya. Referències d'aquesta en la Comunitat Valenciana. Principis i processos del comportament humà. Psicologia aplicada a l'activitat física i l'esport. Processos evolutius.



37. Funció social de l'esport. Hàbits esportius i interessos dels grups socials. L'esport informal un nou concepte a tindre en compte en la política esportiva.

38. Esport i qualitat de vida. Noves pràctiques fisicorecreatives.

39. Aspectes sociològics relacionats amb l'activitat fisicoesportiva. L'esport com a fenomen cultural i social de consum en la societat contemporània.

40. Violència en l'esport: anàlisi de dades. Mitjans de prevenció en la violència. Sistemes alternatius de solució de conflictes esportius. Especial referència a la mediació i arbitratge esportius.

41. Estadístiques. Funcions de l'estadística esportiva. Tipus de mesures. Tècniques bàsiques de representació gràfica. Teoria de mostres. Les estadístiques esportives en la Comunitat Valenciana.

42. Dona i esport. Evolució i situació actual quant a condicionants culturals, socials i econòmics per a la seua integració i participació en els sistemes esportius.

43. Eliminació d'estereotips i desigualtats de gènere en l'esport. Foment de la igualtat en l'esport. Foment de l'esport femení.



44. L'esport en els mitjans de comunicació. Situació. Tractament igualitari de l'esport en els mitjans. Visualització de l'esport femení.



45. L'Escola de l'Esport de la Comunitat Valenciana. La formació en l'àmbit esportiu. Les titulacions esportives. Els ensenyaments esportius com a ensenyaments oficials de règim especial. Les formacions esportives en el període transitori. Les formacions esportives en la Comunitat Valenciana i el seu reconeixement.

46. L'exercici professional de les titulacions esportives. Futur del professional de l'esport des de les expectatives socials i del marc legal.

47. L'entrenador davant la competició. La direcció d'equip. Moments de preparació del procés de preparació competitiva. Tècniques de control i avaluació de la direcció d'equip.



VI. PROGRAMES EN MATÈRIA D'ESPORT DE LA GENERALITAT VALENCIANA

48. Disseny global de l'esport en la Comunitat Valenciana. Pla estratègic de l'esport en la Comunitat Valenciana.

49. L'esport en edat escolar. Els jocs esportius de la Comunitat Valenciana.

50. Els projectes d'esport, activitat física i salut (PEAFS) als centres educatius promotors de l'activitat física i l'esport (CEPAFE).



51. Els programes esport a l'escola, pilota a l'escola i aula ciclista.



52. L'esport universitari. Marc jurídic. Estructura i organització en l'àmbit internacional, estatal i autonòmic.

53. Les escoles de la Mar de la Generalitat. La campanya d'activitats nàutiques «A la mar».

54. Integració i esport. Inclusió i esport. Col·lectius de la diversitat. Esport adaptat a la Comunitat Valenciana.

55. Esportistes d'alt nivell i esport d'elit en la Comunitat Valenciana. Regulació i mesures de suport.

56. Centres especialitzats d'alt rendiment i tecnificació esportiva de la Comunitat Valenciana. Plans i programes de desenvolupament del rendiment esportiu estatal i en la Comunitat Valenciana. Regulació, característiques i finalitats.

57. El cens d'instal·lacions esportives de la Comunitat Valenciana. El Pla director d'instal·lacions esportives. Instal·lacions esportives. Homologació d'instal·lacions esportives i sistemes de gestió d'instal·lacions esportives.

58. Les subvencions de la Generalitat en matèria d'esport.

59. Normativa bàsica d'instal·lacions. Planejament i reserves de sòl d'equipaments per a l'esport. Disseny i construcció d'instal·lacions esportives. La utilització alternativa de materials i espais no convencionals en la pràctica fisicoesportiva. Projecte de viabilitat i projecte de gestió d'una instal·lació esportiva.

60. La pilota valenciana i els esports tradicionals valencians.





ANNEX II

Cos superior tècnic d'activitat física i esport de l'Administració de la Generalitat, subgrup A1-22



BAREM FASE CONCURS



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones que accedeixen pel torn de promoció interna, d'acord amb el barem següent:

1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,12 punts per mes treballat.

3) Experiència en llocs de treball del sector públic instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,05 punts per mes treballat.

4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del sector públic instrumental dependent d'administracions públiques diferents de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,03 punts per mes treballat.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservats a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels documents següents:

1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificat oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, podrà superar els 20 punts.



B) ALTRES MÈRITS: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixement Oral o A2: 1,00 punt

– Grau Elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau Mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau Mitjà o C1: més Llenguatge Administratiu o Llenguatge en els Mitjans de Comunicació: 5 punts

– Grau Superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 6 punts

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.









3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts

Es valorarà 3 punts, per la possessió de cada títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut de què estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per l'aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:



De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació, adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen ni cursos d'idiomes.





4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En cap cas la puntuació màxima a aconseguir per altres mèrits podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques implementar i gestionar els seus sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: certificats en suport programari:

Els certificats qualificats de Ciutadà en suport programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la seu electrònica de l'Agència Tributària, la seu electrònica de la Seguretat Social, la seu electrònica del Cadastre, la seu electrònica de la Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura, i d'aquesta forma podrà demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/PortalDNie/

Mapa web