Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de novembre de 2019, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el Curs de Diplomat en Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8696 de 12.12.2019
Número identificador:  2019/11510
Referència Base de Dades:  010601/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



RESOLUCIÓ de 15 de novembre de 2019 de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el Curs de Diplomat en Salut Pública. [2019/11510]

Per la present resolució, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública convoca la realització del curs de Diplomat en Salut Pública, a través de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES).



L'objectiu d'aquest curs és proporcionar al professional de la salut, preferentment als qui presten serveis en l'Administració pública sanitària, un coneixement més profund de les diverses disciplines de l'àrea de la Salut Pública i donar a conéixer els instruments imprescindibles que s'utilitzen per a la interpretació, control i avaluació dels problemes de salut.

La seua realització se subjectarà a les bases següents:



1. Normes generals

1.1. El curs constarà de 275 hores lectives, distribuïdes en 200 teòriques i 75 pràctiques. De les 200 hores teòriques, 176 hores seran en modalitat en línia i la resta en modalitat presencial.

Es convoquen dues edicions:

– Edició València: 60 places

– Edició Alacant: 40 places.

L'edició de València s'impartirà a l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, i per a l'edició d'Alacant es concretarà el lloc abans de l'inici del curs.

Les places es distribueixen per a cadascuna de les dues edicions de conformitat amb el que disposen els apartats següents:

A) Torn per a persones amb diversitat funcional

Segons el que s'estableix en la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat, el 3 % de les places es reservaran per a persones amb discapacitat en un grau igual o superior al 33 per cent.

Per aquest torn corresponen 2 places a l'edició de València i 1 plaça a l'edició d'Alacant

B) Torn general

Si el nombre de sol·licituds excedeix el de les places oferides en cadascun dels torns citats, la selecció de les persones que han sol·licitat realitzar aquest curs es farà sobre la base de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem que figura en l'annex I d'aquesta resolució.

A fi de facilitar la promoció professional de les empleades públiques (article 60.2 de la Llei 3/2007, d'igualtat efectiva entre dones i homes), es reservarà almenys el 40 % de les places a aquelles dones que sol·liciten el curs, sempre que tinguen els requisits establits (24 en l'edició de València i 16 en l'edició d'Alacant).

Podran sol·licitar la realització d'aquest curs els qui complisquen els requisits generals i els qui estiguen gaudint dels permisos de maternitat, paternitat, adopció o acolliment, durant la situació d'excedència per cura de familiars i les treballadores en situació de llicència per risc d'embaràs.



2. Requisits

2.1. Estar en possessió d'una llicenciatura, diplomatura o grau universitari en l'àmbit sanitari, relacionades amb la salut pública: medicina, farmàcia, veterinària, infermeria, psicologia…

2.2. La titulació per a complir el requisit de l'apartat anterior s'haurà d'haver obtingut abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



3. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud per a prendre part en el curs s'ajustarà al model oficial, que figura en l'annex II. L'autovaloració de mèrits s'haurà de realitzar en el model que figura com a annexe I. No s'admeten models diferents dels indicats.

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació acreditativa de: fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIE, passaport), titulació per la qual sol·licita l'admissió, documents acreditatius dels mèrits aportats en l'autobarem i circumstàncies que determinen el torn pel qual se sol·licita l'admissió al curs, en funció del que s'estableix en l'apartat 1.1 d'aquesta resolució.

Quan s'aporten fotocòpies, aquestes hauran d'estar degudament autenticades o compulsades pels òrgans de l'Administració pública que tinguen atribuïdes les competències d'expedició de còpies autèntiques de documents públics administratius privats segons la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.2. Les sol·licituds aniran dirigides a la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, c/ Juan de Garay, 21, 46017 València. Podran presentar-se en aquesta Escola, en les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, o en qualsevol altra de les formes previstas en la legislació vigent.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Comissió de selecció

4.1. La selecció d'aspirants s'efectuarà d'acord amb el barem de mèrits que figura en l'annex I de la present convocatòria i serà realitzada per una comissió formada per:

a) Presidència: la persona titular de la Subdirecció General de l'EVES

b) Secretaria: la persona que coordina el curs per part de l'EVES



c) La persona titular de la direcció del Servei de Docència de l'EVES

d) Personal tècnic de l'EVES: dues persones

En tots els casos les persones titulars d'aquesta comissió disposaran de suplents.

4.2. Els qui componen la Comissió de selecció estaran sotmesos al que es preveu en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar les persones membres de la Comissió quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 24 d'aquest text legal.

4.3. La Comissió es constituirà per convocatòria de la presidència, i es requerirà la presència de la meitat més una de les persones que la formen, i sempre de les persones que exercisquen la presidència i la secretaria o, si escau, dels seus suplents.



5. Procés de selecció

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió procedirà a la valoració de la documentació presentada, i es publicarà la llista provisional de sol·licituds admeses, admeses condicionals i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió, així com de la puntuació provisional obtinguda.

Aquesta llista serà exposada en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'EVES.

5.2. En la publicació de la llista provisional s'informarà del termini de correcció, esmena o al·legació, que no podrà ser inferior a 10 dies hàbils, perquè les persones interessades puguen esmenar les deficiències o aporten els documents acreditatius dels mèrits al·legats, amb l'advertiment que si no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que es preveu en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i posteriors modificacions.

5.3. Transcorregut el termini d'esmena, es publicarà la relació definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, que serà exposada en el mateix lloc on es va publicar la llista provisional.

En els casos que hi haja empat en la puntuació obtinguda, prevaldrà la sol·licitud que obtinga major puntuació seguint l'ordre dels apartats que figuren en l'autobarem.

Sobre la llista definitiva d'admesos, podrà interposar-se recurs d'alçada davant el sotssecretari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 112 i 121 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. Formalització

6.1. Les persones seleccionades formalitzaran la seua inscripció dins dels 10 dies següents hàbils a la publicació de la llista definitiva.

Els qui no complisquen els criteris per a l'exempció del pagament de la matrícula hauran d'emplenar el model 046-9970, pagar la taxa i presentar el justificant del pagament d'aquesta.

Des de la següent adreça d'internet es pot descarregar el model 046-9970, així com procedir al pagament de la taxa de forma telemàtica:

https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.servletrecogidadatossimulador?id_simul=simu046-9970

6.2. Exempció del pagament de taxes

Queden exemptes del pagament de les taxes les persones que es troben en alguna de les situacions següents (article 29.4.2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes):

– El personal que preste els serveis en els centres i serveis dependents de l'administració sanitària valenciana o integrats en el Sistema Valencià de Salut, qualsevol que siga la titularitat jurídica d'aquells.



– Persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 per 100.

– Els membres de família nombrosa de categoria especial.

– Els membres de famílies monoparentals de caràcter especial.

– Els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 per 100 de la quota íntegra.

6.3. La no-formalització de la inscripció en el termini concedit per a això suposarà la renúncia i l'admissió de la persona sol·licitant que corresponga per ordre de puntuació.



7. Data de començament

7.1. La data de començament del curs s'anunciarà amb un mínim de 15 dies hàbils d'antelació en la pàgina web i en el tauler d'anuncis de l'EVES. La previsió és que s'inicie el mes d'abril.



8. Programa

8.1. El curs de Diplomat en Salut Pública comprén el programa següent:

Mòdul 1. Introducció a la Salut Pública.

Mòdul 2. Metodologia en Salut Pública.

Mòdul 3. Vigilància i resposta a alertes i emergències.

Mòdul 4. Investigació i comunicació científica.

Mòdul 5. Protecció de la salut.

Mòdul 6. Promoció de la salut i prevenció de la malaltia.

Mòdul 7. Treball pràctic.

Abans de l'inici del curs es publicarà en la pàgina web de l'EVES el programa complet, així com el personal docent que impartirà cada matèria.



9. Obtenció del diploma

Per a accedir al títol de Diplomat en Salut Pública és imprescindible haver superat tant la part teòrica com la pràctica de què es compon el curs. Per a això serà necessari complir els requisits següents:

9.1. Part teòrica

– L'alumnat haurà d'assistir almenys al 90 % de les hores presencials del curs i llegir almenys el 85 % del material docent en la part en línia.

– L'alumnat haurà de superar les proves d'avaluació dels continguts en línia, així com els exàmens presencials de tipus test de cadascun dels mòduls. L'alumnat que no haja superat algun dels mòduls del curs podrà presentar-se a una segona convocatòria d'examen per a recuperar les parts que no haguera superat.

L'incompliment d'algun dels requisits esmentats en els apartats anteriors suposarà la no obtenció del títol corresponent, així com la pèrdua de l'import de la matrícula.

9.2. Part pràctica

L'avaluació de la part pràctica consistirà en un treball que l'alumnat haurà de defensar públicament, davant el tribunal constituït a aquest efecte.

El tribunal qualificador del treball pràctic estarà format per:

– Presidència: la persona titular de la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut

– Secretaria: la persona que coordine el curs per part de l'EVES

– Dos vocals: una persona en representació de l'Escola Nacional de Sanitat i una persona designada per l'EVES, preferiblement els que hagen coordinat els diferents mòduls o participat en la docència.

En tots els casos les persones titulars del tribunal disposaran de suplents.

En la nota final del curs la part teòrica tindrà un valor del 70 % i la part pràctica del 30 %.



10. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes, des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra acció que es considere oportuna.





València, 15 de novembre de 2019.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.





ANNEX I

Barem de selecció del curs de Diplomat en Salut Pública



1. Trobar-se en període formatiu o haver-ho finalitzat en els últims cinc anys (2015-2019) en les especialitats següents: 10 punts

– MIR de Medicina Familiar i Comunitària o Medicina del Treball

– EIR d'Infermeria Familiar i Comunitària o Infermeria del Treball



– PIR de Psicologia Clínica

– FIR de Farmàcia Hospitalària

– En el cas de professions sanitàries amb presència destacable en l'àmbit de la Salut Pública, com a llicenciatura o grau en veterinària, en la qual no hi haja formació postgrau assimilable al MIR, PIR, EIR o FIR, es computaran els primers quatre anys treballats en l'àmbit de la Salut Pública en l'Administració pública, en jornada laboral completa, amb 10 punts.

El temps treballat que es compute en aquest apartat no podrà tornar-se a valorar en cap altre apartat.



2. Activitats professionals desenvolupades després de l'obtenció de llicenciatures, diplomatures o titulacions de grau universitari en Ciències de la Salut. La puntuació màxima en aquest apartat serà de 10 punts.

2.1. Per serveis prestats en l'Administració pública, en l'àmbit d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,1 punts per mes complet.

2.2. Per serveis prestats fora de l'Administració pública directament relacionats amb els àmbits d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,025 punts per mes complet.



El mateix període no podrà ser valorat dues vegades.

Per a acreditar els mèrits que s'inclouen en aquest apartat del barem s'haurà d'aportar:

– Certificat de serveis prestats on conste el temps treballat, les característiques i funcions dels llocs de treball exercits en Atenció Primària i/o Salut Pública, o directament relacionats amb aqueixos àmbits. No són considerats certificats els que no expressen clarament aquesta informació

– Informe de la vida laboral, emés per l'INSS, que acredite el temps treballat.

L'activitat professional realitzada en el període MIR, PIR, FIR o EIR en qualsevol de les especialitats no podrà ser tinguda en compte en aquest apartat, ni el temps que s'haja inclòs en l'apartat 1.



3. Cursos d'Atenció Primària i/o Salut Pública, impartits o expedits per alguns dels centres de formació següents: universitats, EVES, altres Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP). Fins a un màxim de 6 punts.

Només es consideraran els cursos en els quals s'especifique el nombre d'hores lectives i/o crèdits:

– Per cada hora de curs 0,1 punts

– Si el curs està acreditat per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries, es comptabilitzaran tants punts com crèdits tinga assignats.

– Si l'activitat formativa disposa de crèdits ECTS es valorarà a raó de 2,5 punts per cada crèdit.



4. Haver sigut professor associat, col·laborador docent o tutor de residents en Atenció Primària o Salut Pública. Fins a un màxim de 4 puntos.

– Per cada any complet 1 punt



5. Docència en relació amb l'Atenció Primària i/o Salut Pública, impartida en alguns dels centres de formació següents: universitats, EVES, altres Escoles de Salut Pública i IVAP (No es valorarà com a docència les tutories). Fins a un màxim de 3 punts.

– Per cada 10 hores de docència: 0,1 punts.

Només es consideraran aquells certificats en les quals s'expresse el nombre d'hores de docència.



6. Tesi doctoral sobre temes relatius a l'Atenció Primària i/o Salut Pública. 3 punts.



7. Publicacions relacionades amb Atenció Primària i/o Salut Pública. Fins a un màxim de 3 punts.

– Comunicacions en congressos: 0,1 punts.

– Ponències en congressos: 0,2 punts.

– Cartes i articles breus publicats en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,3 punts.

– Articles originals i revisions publicades en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,5 punts.

– Capítols en llibres o monografies: 0,6 punts.



8. Altres mèrits: beques, participació oficial en projectes d'investigació, etc., relacionats amb l'Atenció Primària i/o la Salut Pública. A valorar pel tribunal, fins a un màxim d'1 punt.

El tribunal, amb la finalitat de comprovar la veracitat dels documents aportats i la seua adequació als requisits que s'estableixen en el present barem, podrà utilitzar tots els mitjans de prova que considere procedents.

Mapa web