Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 51/2019, de 9 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, A2-21, sector administració especial, convocatòria 51/18, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2017, per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8697 de 13.12.2019
Número identificador:  2019/11875
Referència Base de Dades:  010653/2019
 



ORDRE 51/2019, de 9 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, A2-21, sector administració especial, convocatòria 51/18, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2017, per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/11875]

El Decret 210/2017, de 22 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017 per al personal de l'Administració de la Generalitat, conté cinc llocs de treball del cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, A2-21, torn lliure general, que hauran de ser convocats pel procediment ordinari i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 210/2017 i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





Ordene



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, A2-21, sector administració especial, torn lliure general, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir cinc llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 5 llocs de treball del cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, A2-21, sector administració especial pel torn lliure general.

1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaren pel torn de promoció interna, idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats. Serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns i, per tant, cal optar per un d'ells.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure de l'oferta o ofertes corresponents.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, que visquen a les seues expenses.

Els nacionals del Regne Unit podran participar en el present procés selectiu, sempre que la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds siga anterior a la data de retirada efectiva del Regne Unit com a estat membre de la Unió Europea.

2.1.2. Edat: tindre setze anys i no haver assolit l'edat de jubilació.



2.1.3. Estar en possessió del títol universitari d'enginyeria tècnica, diplomatura universitària, títol d'Arquitectura Tècnica o equivalent, o bé títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.



A més de la titulació universitària del paràgraf anterior, les persones aspirants hauran d'acreditar la formació com a Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals a través d'una titulació o certificat que acredite estar habilitat per a realitzar les funcions de nivell superior previstes en l'article 37 del Reglament dels Serveis de Prevenció, Reial decret 39/1997, de 17 de gener, que es justificarà per qualsevol de les següents formes:

A) Mitjançant l'acreditació de la formació per la Universitat per a exercir les funcions de nivell superior conforme a l'article 37.2 del Reglament dels Serveis de Prevenció, aprovat pel Reial decret 39/1997, de 17 de gener.

B) Certificació expedida per una entitat pública o privada que haguera tingut capacitat per a desenvolupar activitats formatives en aquesta matèria i comptara amb autorització de l'autoritat laboral competent després d'haver realitzat un curs de 600 hores i amb el contingut previst en l'annex VI del Reglament dels Serveis de Prevenció, conforme a la disposició addicional primera del Reial decret 337/2010, de 19 de març, que modifica el Reial decret 39/1997, de 17 de gener.



No obstant això, de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria quinzena de la LOGFPV, el personal que no tinga la titulació específica exigida per a l'accés al cos o escala en el qual es classifique el lloc, que haja exercit com a personal temporal, per haver sigut modificat en aplicació del que es disposa en l'apartat primer de la disposició addicional tercera de la citada Llei, podrà participar en les convocatòries dels procediments selectius a aquest cos o escala corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017 a 2019, sempre que estiguen en possessió d'una titulació del nivell exigit per a l'accés al grup o subgrup de classificació professional del cos o escala convocat.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar, en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en aquest cas, aquella podrà participar-hi condicionalment, quedant en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017; a l'efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria; s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 51/18, tramitar amb certificat), i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà, el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment quedaran excloses del procés selectiu, aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que, requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que escaiga en cada cas, segons siga (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requereixen, i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que requereix, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6. Unes altres, tot especificant-ne quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 25 euros.

5.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, cosa que hauran d'assenyalar a l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar en l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, les qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa no eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació, dins del termini i en la forma escaient, en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A l'efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que se'n produïsquen, fer-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no apareixen en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà un resolució elevant a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, tot distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional, i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establirà, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, de conformitat amb el resultat del sorteig fet el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que es desprenga del seu origen que no posseeixen coneixements del castellà, hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera modificat per la disposició final primera del Reial decret 1.004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà «apta» o «no apta», sent necessari obtindre la valoració d'apta per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova, les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera, que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE). Referent a cadascun dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el seu corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2, tot això conforme al que s'estableix en la disposició addicional quarta del Reial decret 1.137/2001, modificat pel Reial decret 1.004/2015, adés esmentat.



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

7.2.1. Primer exercici.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 100 preguntes, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex I, de les quals 40 preguntes versaran sobre les matèries comunes recollides en la «Part general», i unes altres 60 es formularan sobre el temari específic denominat «Part especial».

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part. Consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teòriques/pràctiques de resposta breu sobre el temari específic. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

– Segona part. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari específic. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuiran de la forma següent:

7.3.1. Primer exercici. La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, sent necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errades/3)



Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 35 punts, sent necessari obtindre un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

En aquesta part es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna les qüestions formulades, en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 17,5 punts.

Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en conjunt, la capacitat analítica, de síntesis, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases.

A continuació es configuraran les llistes que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquelles coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren indicats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data que siga publicada.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà l'ordre esmentat per la lletra F, segons el resultat del sorteig fet el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves.

8.1.1. El primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà al lloc, en la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves. Caldrà que transcórrega un termini no inferior a quinze dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si escau, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Es perdrà el dret quan es personen als llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la situació quedarà condicionada a la seua finalització, i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar, les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el desenvolupament, en la recollida després de la finalització, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir, emés a Espanya, sense que per a l'efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3. En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició l'OTS, publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes, se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de la fulla d'autobaremació degudament emplenada i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquella, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de vint dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpies compulsades dels títols acadèmics exigibles segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives acreditaran els coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a l'efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements, haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5 hauran de presentar addicionalment la fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels aspectes indicats, o si se'n dedueix que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, obtindre-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives, o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte; especialment les relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no hi presta el seu consentiment, i marcarà per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, on es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS, relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan Tècnic de Selecció.

12.1. L'OTS designat per a portar a cap el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i s'haurà de designar el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportú, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com, baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs, i en general, adoptar les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu a la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: http://sede.gva.es (Cercador de Ocupació Pública, Descripció: 51/18) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, postestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen escaient.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 9 de desembre de 2019



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I

Cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals

de l'Administració de la Generalitat, A2-21



Temari part general

(Matèries comunes)



A. DRET CONSTITUCIONAL.

1. La Constitució Espanyola de 1978: Títol preliminar; Títol primer, Dels drets i deures fonamentals.

2. La Constitució Espanyola de 1978: Títol II, La Corona; Títol III, De les Corts Generals: Capítol I: De les cambres i Capítol II: De l'elaboració de les lleis; Títol X, De la reforma constitucional.

3. La Constitució Espanyola de 1978: Títol IV, Del Govern i l'Administració; Títol V, De les relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VI, el Poder judicial; Títol IX, Del Tribunal Constitucional.

5. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VIII, De l'organització territorial de l'Estat.



B. DRET AUTONÒMIC.

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

7. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol I, El president de la Generalitat; Títol II, Del Consell: Capítol I: composició; Capítol II: les atribucions; Capítol III: del funcionament; Capítol VI: La iniciativa legislativa, els Decrets Legislatius i la potestat reglamentària del Consell; Títol III, Relacions entre el Consell i les Corts.



8. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol II, Del Consell: Capítol IV: De la conselleria i dels Consellers, Capítol V: Estatut Personal dels Consellers; Títol IV, De l'Administració Pública de la Generalitat; Títol V, De la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

9. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: Títol I: De l'àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat: Capítol I: Àmbit d'aplicació i organització del sector públic; Títol II, Dels pressupostos de la Generalitat: Capítol III: Contingut, elaboració i estructura; Títol IX, Sector públic instrumental de la Generalitat; Títol X: Subvencions.





C. LA UNIÓ EUROPEA.

10. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.



D. DRET ADMINISTRATIU

11. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals; Títol, III Relacions interadministratives.

12. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol II: Els òrgans de les administracions públiques.

13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol preliminar, Disposicions generals; Títol I, Dels interessats en el procediment; Títol II, De l'activitat de les administracions públiques.

14. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol III, Dels actes administratius; Títol VI, De la iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

15. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol IV, De les disposicions sobre el procediment administratiu comú.

16. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol V, De la revisió dels actes en via administrativa.

17. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol III: Principis de la potestat sancionadora. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

18. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals: objecte i àmbit d'aplicació; Capítol II: Contractes del sector públic, Secció 1a Delimitació de tipus contractuals; Llibre primer, Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes: Títol III, Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió; Llibre segon, Dels contractes de les administracions públiques: Títol I: Capítol I: Secció 1a, De la preparació dels contractes de les administracions públiques.



E. FUNCIÓ PÚBLICA.

19. El text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: Títol primer, Objecte i àmbit d'aplicació; Títol II, Personal al servei de les administracions públiques; Títol III Drets i deures. Codi de conducta dels empleats públics; Títol VI, Situacions administratives; Títol VII, Règim disciplinari.

20. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: Títol primer: Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la Llei; Títol III, Personal al servei de les administracions públiques; Títol V, Naixement i extinció de la relació de servei; Títol VI, Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic.



21. El Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat

22. El Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. El Decret 211/2018, de 23 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.



F. TEMES TRANSVERSALS

23. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar, Objecte de la Llei; Títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; Títol II, Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

24. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Títol preliminar; Títol I, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; Títol II, Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

25. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: Títol preliminar; Títol I, Transparència de l'activitat pública. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.





Cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals

de l'Administració de la Generalitat, A2-21



PART ESPECIAL

(Temari específic)



BLOC I. CONCEPTES GENERALS DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL

1. Marc jurídic: la Directiva marc 89/391/CEE. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a Espanya: la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, modificada per la Llei 54/2003, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals. Organismes internacionals amb competències en matèria de seguretat i salut en el treball. Competències, funcions i organització d'aquests.



2. El Reial decret 39/1997, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció: la integració de l'activitat preventiva. El Pla de prevenció de riscos laborals. L'avaluació dels riscos. La planificació de l'activitat preventiva. Organització de recursos per a les activitats preventives. Acreditació d'entitats especialitzades com ara serveis de prevenció aliens. Auditories. Funcions i nivells de qualificació.



3. El reglament dels serveis de prevenció en la Generalitat: Decret 123/2001, de 10 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat Valenciana i els seus organismes autònoms i modificacions posteriors.

4. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana: la Llei 2/2004, de creació de l'INVASSAT, modificada per la Llei 16/2010, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. Decret 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de l'INVASSAT.



5. Estratègies de PRL: Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020. Pla director de l'INVASSAT 2017-2021.

6. Sistemes de gestió de la seguretat i salut en el treball en les empreses i organitzacions: concepte, objectius, contingut i implantació. Pla de prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat. Acord de 24 de març de 2017, del Consell, pel qual s'aprova el Pla de prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat. Guia tècnica per a la implantació del Pla de prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat. Procediment per al control de la documentació del sistema de gestió de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de la Generalitat.

7. Responsabilitat social corporativa i promoció de la salut en el treball: la responsabilitat social corporativa (RSC). Conceptes bàsics i antecedents. Estàndards normatius relacionats amb l'RSC. L'RSC i la prevenció de riscos laborals. Concepte de salut i de promoció de la salut en el treball. Els determinants de la salut i la seua relació amb l'àmbit laboral. Els beneficis de la promoció de la salut. La Declaració de Luxemburg.

8. Tècniques preventives: principis de l'acció preventiva. Disciplines preventives. Seguretat en el treball. Higiene industrial. Ergonomia i psicosociologia aplicada. Medicina del treball. Relació de la prevenció de riscos laborals amb altres àmbits: industrial, sanitari, mediambiental, sectorials (agricultura, mineria, pesca, construcció i transport). La formació i informació en prevenció de riscos laborals.



9. Danys per a la salut: investigació d'accidents de treball: objectius, metodologies, informes. Avaluació i control de riscos d'accident: mètodes simplificats i complexos. L'anàlisi probabilística d'accidents. Metodologies d'investigació d'accidents. L'anàlisi estadística d'accidents: conceptes i objectius. Investigació de malalties professionals. Procediments generals de gestió d'accidents de treball i de malalties professionals en l'àmbit d'actuació dels sectors docent no universitari, funció pública i administració de justícia (excepte sector sanitari).



10. Treballador sensible: concepte. Protecció de les persones treballadores especialment sensibles a determinats riscos. Normativa de referència.

11. Llocs de treball i senyalització: el Reial decret 486/1997, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. El Reial decret 485/1997, sobre disposicions mínimes en matèria de senyalització de seguretat i salut en el treball.

12. Equips de protecció individual (EPI) i col·lectiva: normativa del mercat únic europeu relativa al disseny i comercialització d'EPI. El Reial decret 773/1997, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la utilització pels treballadors dels EPI. Procediment general de gestió i ús d'equips de protecció individual en l'àmbit d'actuació de l'Administració del Consell i els seus organismes autònoms excepte el personal sanitari. Concepte de protecció col·lectiva, criteris d'elecció.



13. L'avaluació de riscos i la planificació preventiva d'aquests: concepte i fonament. La gestió del risc. Tipus d'avaluacions de risc i les seues característiques. Contingut del document d'avaluació de riscos. La planificació de l'acció preventiva. Concepte i contingut. Procediment d'avaluació de riscos laborals en l'àmbit de la Generalitat. Les inspeccions de seguretat i les observacions planejades del treball: concepte, disseny, desenvolupament i resultats d'aquestes.

14. Coordinació d'activitats empresarials: article 24 de la Llei 31/1995, sobre coordinació d'activitats empresarials. Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. Procediment de coordinació d'activitats empresarials de la Generalitat (sector docent, administració pública i justícia). Instruccions operatives en els centres de treball de la Generalitat.

15. Disposicions mínimes de seguretat i salut en el treball en les obres de construcció: Reial decret 1627/1997. Guia tècnica i criteris de l'INSST. La Llei 32/2006, de 18 d'octubre, reguladora de la subcontractació en el sector de la construcció i la seua normativa de desenvolupament. El VI Conveni General del Sector de la Construcció. Principals riscos i mesures preventives i de protecció en el sector de la construcció.

16. Protecció de la maternitat i els menors: riscos laborals específics per a la dona treballadora durant l'embaràs, postpart i lactància. Legislació vigent de protecció a la maternitat. Mesures per a promoure la millora de la seguretat i salut en el treball de la dona embarassada, que haja donat a llum o en període de lactància. Mesures preventives contra els riscos específics. Riscos específics per als menors per raó del seu treball. Legislació vigent de protecció dels menors. Instrucció operativa per a sol·licitar la valoració de riscos durant l'embaràs i la lactància en l'àmbit d'actuació del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi (excepte el sector sanitari).



17. Les obligacions dels fabricants, importadors i subministradors: les exigències de la lliure circulació de mercaderies en el mercat únic europeu. L'obligació de facilitar tota la informació útil sobre l'ús segur d'un equip o producte en ocasió de la seua comercialització. L'obligació d'informació de l'empresari als treballadors. Procediment per a la integració en la gestió dels canvis previsibles en l'àmbit de la Generalitat.





Part específica: seguretat en el treball

18. Actuació en cas d'emergència: mesures d'emergència i plans d'autoprotecció. Simulacres. Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la norma bàsica d'autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d'emergència. Ordre 27/2012, de 18 de juny, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, sobre plans d'autoprotecció o mesures d'emergència dels centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana. Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats amb risc a la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció. Procediment per a l'elaboració, implantació i actualització de les mesures d'emergència i plans d'autoprotecció en els sectors de funció pública, docent i justícia.



19. Equips de treball: el Reial decret 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors dels equips de treball. Principals riscos en la utilització de les màquines. Principis de seguretat aplicables a les màquines. Reial decret 1644/2008, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les normes per a la comercialització i posada en servei de les màquines.

20. Risc elèctric: riscos laborals a causa de l'electricitat. Tipus de contactes elèctrics i protecció contra aquests. El Reial decret 614/2001, de 8 de juny, sobre disposicions mínimes per a la protecció de la salut i seguretat dels treballadors contra el risc elèctric. El Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió, i les seues instruccions tècniques complementàries.



21. Equips a pressió: el Reial decret 2060/2008, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'equips a pressió i les seues instruccions tècniques complementàries. El Reial decret 709/2015, de 24 de juliol, pel qual s'estableixen els requisits essencials de seguretat per a la comercialització dels equips a pressió.

22. El risc d'incendi: química del foc. Cadena de l'incendi. Prevenció d'incendis. Classificació dels focs en funció de la naturalesa del combustible. Sistemes de detecció i alarma. Mitjans de lluita contra incendis. RD 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis. Document Bàsic de Seguretat contra Incendis (DBSI) del Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació.



23. Atmosferes explosives (ATEX): substàncies inflamables o combustibles capaces de formar ATEX. Classificació de les àrees o emplaçaments amb riscos específics derivats de la presència d'ATEX. Emmagatzematge de productes químics: el Reial decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'emmagatzematge de productes químics i les seues instruccions tècniques complementàries. La informació facilitada pel fabricant del producte. Mesures generals de seguretat aplicables a l'emmagatzematge de productes químics.

24. Espais confinats: concepte d'espai confinat i classificació. Riscos associats a un espai confinat. Mesures preventives contra els riscos específics associats als espais confinats. El permís de treball. Procediments d'emergència i rescat. La presència del recurs preventiu. Legislació aplicable als treballs en espais confinats.



25: Seguretat viària laboral: concepte d'accident laboral de trànsit. Tipus d'accidents. Factors de risc i mesures preventives. Principals característiques preventives del sector del transport per carretera. Plans de mobilitat.



Part específica: higiene industrial

26. El control del risc químic a la Unió Europea: legislació sobre classificació, etiquetatge i envasament de substàncies i mescles. Conceptes bàsics i procediment de classificació. Classes i categories de perill. L'etiquetatge. L'envasament. Les fitxes de dades de seguretat.

27. Avaluació de l'exposició a agents químics per via inhalatòria: models qualitatius o simplificats d'avaluació. Avaluació quantitativa de l'exposició. Límits d'exposició professional per a agents químics a Espanya. Control biològic.

28. Mesurament de la concentració ambiental dels contaminants químics i control de l'exposició: tipus de mesuraments. Instruments de lectura directa. Sistemes de captació activa. Captació passiva. Priorització en el control de riscos. Accions de control tècniques. Accions de control organitzatives. Accions sobre l'agent. Accions sobre el procés. Accions en el local de treball. Accions en els mètodes de treball.



29. Protecció dels treballadors contra els agents químics i biològics: el Reial decret 374/2001, de 6 d'abril, sobre la protecció de la salut i seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb els agents químics durant el treball. El Reial decret 664/1997, sobre la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents biològics durant el treball. Actuació contra exposicions accidentals a agents biològics en l'àmbit dels sectors de funció pública, docent i justícia.

30. Agents carcinògens: el Reial decret 665/1997, sobre la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents cancerígens i mutàgens durant el treball. El Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant.



31. Soroll i vibracions: fonaments d'acústica. Efectes del soroll en la salut dels treballadors. Reial decret 286/2006, de 10 de març, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició al soroll. Mesurament del soroll. Valoració d'exposició laboral a soroll. Control de l'exposició a soroll. Física de les vibracions. Efectes de les vibracions en la salut dels treballadors. Reial decret 1311/2005, de 4 de novembre, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos derivats o que puguen derivar-se de l'exposició a vibracions mecàniques. Mesura de les vibracions. Valoració d'exposició laboral a vibracions. Control de l'exposició a vibracions.

32. Ambient tèrmic: equació del balanç tèrmic. Mecanismes de termoregulació i d'intercanvi de calor entre l'organisme i l'ambient. Efectes de la calor i el fred sobre l'organisme. Mètodes de valoració: mètode de l'Índex WBGT (wet bulbe globe temperature). Mètode de l'Índex de Sobrecàrrega Tèrmica (IST). Mètode de l'aïllament requerit de la roba (IREQ). Avaluació del refredament local. Control de les exposicions, principals mesures preventives.

33. Radiacions no ionitzants: concepte. Classificació i característiques físiques. Principals riscos per a la salut. Activitats de risc. Mesures preventives contra l'exposició a radiacions. Legislació aplicable: el Reial decret 486/2010, de 23 d'abril, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a radiacions òptiques artificials; el Reial decret 299/2016, de 22 de juliol, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a camps electromagnètics.



34. Radiacions ionitzants: concepte. Classificació i característiques físiques. Principals riscos per a la salut. Activitats de risc. Mesures preventives contra l'exposició a radiacions. Legislació aplicable: el reglament sobre protecció sanitària contra radiacions ionitzants, aprovat pel Reial decret 783/2001.



Part específica: ergonomia i psicosociologia aplicada

35. Introducció a l'ergonomia i disseny del lloc de treball: requisits dels llocs de treball. Ergonomia: concepte, objectius i classificació. Principis ergonòmics aplicables per al disseny del lloc de treball. Antropometria: concepte i aplicació en el disseny del lloc de treball. Pantalles de visualització de dades: metodologia per a l'avaluació dels riscos derivats del seu ús. El Reial decret 488/1997, de 14 d'abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives al treball amb equips que inclouen pantalles de visualització.



36. Manipulació manual de càrregues i esforços: RD 487/1997, de 14 d'abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la manipulació manual de càrregues que comporte riscos, en particular dorsolumbars, per als treballadors.

Avaluació de manipulació manual de càrregues: mètode de la guia tècnica del Reial decret 487/1997. Equació NIOSH i Norma UNE-EN 1005-2.

Avaluació de transport, empenyiments i arrossegaments de càrregues: Norma ISO 11228-1, Norma ISO 11228-2, taules de Snook i Ciriello.

Avaluació d'esforços: Norma UNE-EN 1005-3.

37. Postures de treball: factors que les determinen. Criteris per a l'avaluació de les postures de treball. Riscos derivats de les postures de treball i la seua prevenció. Avaluació de postures forçades: el mètode OWAS, el mètode REBA, la Norma UNE-EN 1005-4 i ISO 11226.



38. Moviments repetitius i mesurament de la freqüència cardíaca: trastorns osteomusculars de l'extremitat superior. Identificació dels factors de risc associats i la seua prevenció. Avaluació d'aquests riscos: mòdul de repetibilitat del mètode Ergo IBV, Strain Index i Norma UNE-EN 1005-5.

Càrrega física de treball: la seua valoració mitjançant el mesurament de la freqüència cardíaca. Els criteris de Frimat i Chamoux.

39. Ergonomia ambiental: qualitat de l'ambient interior: factors que la determinen, riscos associats, la seua avaluació, prevenció i control. Normativa aplicable. Els factors ambientals en el Reial decret 486/1997: les condicions ambientals i d'il·luminació mínimes dels llocs de treball. Benestar tèrmic: avaluació, normativa aplicable, índexs PMV i PPD. Aspectes ergonòmics del soroll i la seua avaluació: criteris SIL i NR.



40. Factors psicosocials: factors relacionats. Metodologies per a l'avaluació dels factors psicosocials. Estrés laboral: estressors; factors modulars de l'estrés; respostes a l'estrés: síndrome general d'adaptació; conseqüències de l'estrés per a l'empresa i l'individu. Avaluació i prevenció del risc derivat de l'estrés laboral.

41. Principals riscos psicosocials i intervenció: la violència, l'assetjament i la fustigació en el treball (assetjament psicològic): concepte, maneres d'assetjament, fases del procés, conseqüències i avaluació. Protocols de prevenció i actuació davant l'assetjament laboral en l'Administració de la Generalitat, en els centres dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i en l'administració de justícia de la Generalitat. Síndrome del cremat (Burnout): concepte, fases del procés i avaluació. La intervenció psicosocial: concepte, intervenció sobre l'organització del treball, sobre l'estil de direcció i sobre els individus.



Part específica: sectors

42. Sector docent: riscos específics, causes i prevenció.

43. Sector sociosanitari: riscos específics, causes i prevenció.



44. Activitat administrativa: riscos específics, causes i prevenció.



45. Administració especial: riscos específics en llocs singulars (agricultura i medi ambient, obres públiques i medicina legal).





ANNEX II

Cos superior de gestió en prevenció de riscos laborals

de l'Administració de la Generalitat, A2-21



BAREM FASE CONCURS

En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria, definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una administració pública territorial, no contemplats en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.



En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant una certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue, en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE, on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral, que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga escaient, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

En cap cas, la puntuació màxima que es podrà aconseguir per experiència podrà superar els 20 punts.



B) ALTRES MÈRITS: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixements orals o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu,

o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Es valoraran 3 punts per la possessió de cada títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, conformement a l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació, adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen ni cursos d'idiomes.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir per «altres mèrits» podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació, mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això, cal registrar-se en el sistema, bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es

Certificat ACCV: Certificats en Suport Programari:

Els certificats qualificats de ciutadà en suport programari emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant de serveis telemàtics i la signatura electrònica, i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica Generalitat, etc.

Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/

DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'Autenticació de la Identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, podent d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web