Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de novembre de 2022, de la Presidència de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per la qual s'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2022 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes en les figures de professora o professor contractats doctors, professora o professor ajudants doctors i professora o professor d'universitat privada.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9479 de 28.11.2022
Número identificador:  2022/10878
Referència Base de Dades:  010658/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital;Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 15 de novembre de 2022, de la Presidència de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per la qual s'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2022 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes en les figures de professora o professor contractats doctors, professora o professor ajudants doctors i professora o professor d'universitat privada. [2022/10878]





En compliment del que es disposa en l'article 31 de la Llei Orgànica d'Universitats, que remet normativament a les comunitats autònomes en relació amb l'existència d'òrgans d'avaluació, es va crear per Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), com a òrgan d'avaluació extern de la Comunitat Valenciana, als efectes previstos en la Llei orgànica d'universitats.



D'acord amb la seua llei de creació, l'AVAP té entre els seus fins l'exercici de les funcions d'acreditació i avaluació de les institucions universitàries i del professorat i altres activitats afins que establisca la Llei orgànica d'universitats i altre ordenament jurídic vigent.



En aquest sentit, l'article 3, apartat 2n, del Reglament de l'AVAP, aprovat mitjançant Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, estableix entre les funcions de l'Agència «l'acreditació i avaluació de les activitats docents, investigadores i de gestió del professorat universitari (…)», així com «la prèvia avaluació de l'activitat exigida per la Llei Orgànica d'Universitats per a la contractació de les figures de professorat contractat en què procedisca».

D'altra banda, l'article 4 del citat Decret 6/2008, estableix que l'AVAP, per al compliment dels seus fins i funcions, actuarà segons els principis d'independència, objectivitat, excel·lència i transparència.

La presentació de sol·licituds es realitzarà per mitjans electrònics, conforme al Decret 220/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En virtut de l'exposat i en exercici de les atribucions establides en l'article 3 de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de Creació de l'AVAP; així com l'article 3 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP.



Per tot això, d'acord amb la proposta del director general de l'AVAP de data 11 de novembre de 2022, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 7 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), resolc aprovar la convocatòria d'avaluació per a l'acreditació del professorat en les universitats valencianes corresponent a l'any 2022, en relació amb les figures de professora o professor ajudant doctor, professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada.



Primera. Objecte

La present convocatòria té per objecte establir el procediment d'avaluació per a l'acreditació de les següents figures de professorat en les universitats valencianes:

• Professora o professor ajudant doctor.

• Professora o professor contractat doctor.

• Professora o professor d'universitat privada.



Segona. Persones destinatàries

El sistema serà aplicable a totes aquelles persones que, d'acord amb la Llei orgànica 6/2001 sol·liciten a l'AVAP l'avaluació per a ser contractades per les universitats de la Comunitat Valenciana en qualsevol de les següents figures: professora o professor ajudant doctor, professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada.



Tercera. Requisits

Els requisits que han de reunir les persones sol·licitants per a obtindre l'avaluació positiva de l'AVAP s'indiquen a continuació, diferenciats per a cada figura contractual de professorat.



3.1. Professora o professor ajudant doctor:

3.1.1 Estar en possessió del títol de doctorat o, en el seu cas, de la seua homologació, en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.

3.1.2 Aconseguir una puntuació final mínima de 50 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cadascun dels quatre criteris dels quals consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.

3.1.3. En tot cas, serà necessari que, dins d'aqueixa puntuació final mínima de 50 punts, un mínim de 25 punts corresponga a l'experiència investigadora.



3.2. Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

3.2.1 Estar en possessió del títol de doctorat o, en el seu cas, de la seua homologació en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.

3.2.2 Aconseguir una puntuació final mínima de 55 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cadascun dels quatre criteris dels quals consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.1 d'aquesta convocatòria.

3.2.3 En tot cas, serà necessari que, dins d'aqueixa puntuació final mínima de 55 punts, un mínim de 25 punts corresponga a l'experiència investigadora i un mínim de 15 punts a l'experiència docent.





Quarta. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Cinquena. Presentació de les sol·licituds

5.1. La tramitació d'aquest procediment es durà a terme a través de la plataforma d'avaluació ProfAvap, que es pot trobar en la pàgina web de l'AVAP, en l'apartat de «Professorat. https://profavap.avap.es.



Les persones interessades han de registrar-se amb usuari i contrasenya, no és necessari disposar de certificat digital.

5.2. Amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, les persones interessades hauran d'emplenar en la mateixa plataforma el qüestionari d'autoavaluació, amb la finalitat d'obtindre una auto-baremació i decidir si presentar o no la sol·licitud amb la qual s'inicia el procediment d'avaluació. Aquesta auto-baremació no és vinculant dins del procediment d'avaluació.

5.3. El formulari de sol·licitud s'emplenarà també des de la plataforma i una vegada emplenada i signada, s'adjuntarà a la mateixa tota la documentació exigida en l'apartat 7 de la present resolució.

5.4. Si es desitja sol·licitar una avaluació per a més d'una figura contractual, s'indicarà en la pàgina d'inici de la plataforma, des d'on es donarà l'opció d'assenyalar a quina figura o figures es presenta la persona interessada.

5.5. La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el justificant electrònic que rebrà la persona sol·licitant en el correu proporcionat.

A l'efecte del còmput de terminis serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en aquest justificant.

5.6. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que compleix amb els requisits establits en la normativa vigent per a accedir a l'avaluació objecte de la present convocatòria, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita. Aquesta documentació podrà ser requerida per l'AVAP per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. A tenor del que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació en aquesta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar amb el procediment.

Així mateix, la sol·licitud incorpora una autorització de la persona sol·licitant perquè l'AVAP realitze electrònicament totes les notificacions corresponents al procediment administratiu de l'expedient. Aquestes notificacions es realitzaran a l'adreça electrònica que la persona sol·licitant faça constar en el propi imprés de sol·licitud.

5.7. La presentació de la sol·licitud d'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria, implicarà l'acceptació de les seues bases per la persona sol·licitant.

5.8. Si el camp científic o l'àrea de coneixement per al qual la persona sol·licitant ha instat l'avaluació no fora adequat conforme a la seua formació, el comité competent a aquest efecte podrà d'ofici redirigir-la al camp científic o a l'àrea de coneixement més apropiat conforme a la formació de la persona sol·licitant, prèvia notificació i acceptació de tot això per aquesta.



Sisena. Pagament de les taxes administratives

D'acord amb el títol VI de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, en l'apartat relatiu a les taxes de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, modificada per la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 i modificada al seu torn, pel Decret llei 2/2022, de 2 d'abril, de 22 d'abril, del Consell per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació, s'haurà de realitzar el pagament de la corresponent taxa administrativa per les actuacions relacionades amb les avaluacions o informes previs a la contractació del professorat universitari:

• Professora o professor ajudant doctor: 52,68 euros.

• Professora o professor contractat doctor: 52,68 euros.

• Professora o professor d'universitat privada: 52,68 euros.

Aquest pagament haurà de realitzar-se mitjançant transferència bancària al següent compte bancari:

CaixaBank: ES68 2100 7596 1113 0003 2927

Beneficiari: Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva

Adreça: Plaza de l'Ajuntament 6, 8

46002 València

Haurà d'adjuntar-se a la documentació presentada el justificant bancari de pagament de la taxa, identificant al sol·licitant i la figura contractual per a la qual presenta la sol·licitud.

Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.



b) Els contribuents que siguen víctimes de bandes armades i elements terroristes, així com els seus cònjuges no separats legalment, sempre que el nexe causal entre les activitats delictives i el resultat lesiu haguera sigut determinat en expedient administratiu instruït a aquest efecte pel procediment reglamentari corresponent o per resolució judicial ferma.

c) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Els contribuents que siguen persones amb discapacitat, amb un grau de discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent.



Setena. Documentació requerida

7.1. Serà necessari aportar la següent documentació:

1. Justificant bancari del pagament de la taxa.

2. Curriculum Vitae Normalitzat (CVN) de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, que es pot obtindre en la pàgina web http://cvn.fecyt.es/.

3. Títol de doctorat o, en defecte d'això, certificació de l'òrgan competent de la corresponent universitat, acreditatiu del pagament dels drets d'expedició del títol.

4. En el cas de títols de doctorat obtinguts a l'estranger, certificat de reconeixement o d'homologació espanyola del títol.

5. Títol o títols de grau, màster, llicenciatura, arquitectura o enginyeria.

6. Quan corresponga, esment de Doctorat internacional, europeu i industrial.

7. Certificat de tota la docència impartida que s'haja fet constar en el currículum, expedit per la Secretaria General de la universitat corresponent. S'ha d'indicar si s'ha impartit docència en idioma diferent als oficials de la Comunitat Valenciana; s'exclouen els crèdits per a les pràctiques curriculars (excepte en àrees de ciències mèdiques i de la salut, en especialitats clíniques) i els treballs de fi de grau i de màster.



8. En el seu cas, certificat acreditatiu, expedit per l'òrgan competent en matèria d'investigació de cada universitat, de:

8.1. Haver gaudit d'alguna beca d'investigació pre o postdoctoral concedida en convocatòries públiques en concurrència competitiva, en el qual figure el període gaudit.

8.2. Haver gaudit d'algun contracte d'investigació pre o postdoctoral a través de convocatòries públiques en concurrència competitiva, en el qual figure el període realitzat.

8.3. Haver participat en projectes d'investigació subvencionats en convocatòries públiques en concurrència competitiva, tant d'àmbit autonòmic, nacional, europeu o altres d'àmbit internacional, en el qual figure el tipus i temps de participació (duració de la participació en el projecte i dedicació a aquest, especificant si aquesta ha sigut a temps complet o parcial) i grau de responsabilitat en el projecte de la persona sol·licitant, així com l'import de la subvenció concedida.



9. Informe o certificat de la vida laboral.

10. Principals aportacions científiques:

10.1 En l'apartat «Publicacions» s'haurà d'indicar una relació de les millors aportacions científiques realitzades per la persona sol·licitant.



– Per a la figura de professora o professor ajudant doctor es requereix fins a un màxim de 10 aportacions científiques.

– Per a la figura de professora o professor contractat doctor i per a la figura de professora o professor d'universitat privada es requereix fins a un màxim de 15 aportacions científiques.

Hauran de presentar-se ordenades en nivell descendent d'acord amb la rellevància de la contribució i de la participació, havent d'assenyalar l'índex d'impacte l'any de la seua publicació. Així mateix, hauran d'aportar indicis de qualitat que permeten valorar d'una forma relativa l'impacte de la publicació.

10.2 Aquestes publicacions s'acreditaran mitjançant la presentació de la publicació completa en el cas d'articles; i mitjançant la presentació de la primera i última pàgina de la publicació, índex i pàgina on figure l'ISBN, ISSN, DOI, en el cas de llibres o capítols de llibre.



11. Certificat oficial d'idiomes.

12. Document Nacional d'Identitat o Número d'Identitat d'Estranger.

13. Sol·licitud emplenada i signada pel sol·licitant d'avaluació.



7.2. Només es podran fer constar en el currículum els mèrits que puguen ser acreditats fefaentment. Inicialment no es requereix la presentació de tota la documentació addicional referent a aquests mèrits, excepte la prevista en els apartats anteriors; no obstant això, l'AVAP podrà requerir a les persones sol·licitants, quan ho considere necessari, que acrediten cadascun dels mèrits al·legats en el currículum.





Octava. Tramitació del procediment

8.1. Recepció de sol·licituds i esmena.

Quan les sol·licituds presentades en termini no reunisquen els requisits exigits o s'haguera omés la presentació dels documents necessaris per a la tramitació del procediment, tal com s'estableix en el punt 4 de la present convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà a la recepció del requeriment, esmene la falta aportant els documents preceptius, tot això de conformitat amb el que es preveu en l'article 68.1 de la Llei 39/2015.

En el cas que la persona sol·licitant no esmene aquesta falta en el termini assenyalat, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució dictada en els termes previstos en l'article 21, de la Llei 39/2015.

8.2. Avaluació de l'expedient.

8.2.1 Una vegada comprovat que la sol·licitud ha sigut presentada en el termini establit en la present resolució i que la documentació aportada per la persona sol·licitant, conforme al que s'estableix en l'apartat 7, reuneix tots els requisits exigits, l'expedient serà remés al corresponent comité d'avaluació, dels previstos en l'apartat 11 d'aquesta convocatòria.

8.2.2 El comité d'avaluació emetrà un informe motivat de l'avaluació realitzada, tenint en compte els criteris d'avaluació establits en la present convocatòria i el document Principis i Orientacions per a l'Aplicació dels Criteris d'Avaluació, que estableix el corresponent barem.





Novena. Resolució

9.1. El director general de l'AVAP resoldrà les sol·licituds d'avaluació presentades en exercici de les atribucions establides per l'article 9.2.j del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.



9.2. La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i la figura contractual per a la qual té validesa. Les resolucions l'avaluació de les quals siga negativa es motivaran, incloent, al costat de la resolució, l'informe emés pel respectiu comité d'avaluació, que haurà de seguir i respectar els criteris d'avaluació de la present convocatòria.

9.3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució s'entendrà desestimada la sol·licitud d'avaluació, en els termes previstos en l'article 24.2 de la Llei 39/2015, en relació amb l'article 1 de la Llei orgànica d'Universitats, respecte de la transferència de facultats relatives al servei d'educació superior. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena i millora de la sol·licitud.

9.4. Al final del procés d'avaluació es procedirà a notificar la resolució de l'avaluació obtinguda, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 de la Llei 39/2015.

9.5. Contra les resolucions dictades en el present procediment es podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió Executiva de la l'AVAP, en el termini d'un mes des de l'endemà a la notificació d'aquesta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 121 i 122 de la Llei 39/2015.



Dècima. Criteris d'avaluació

10.1 S'estableixen els següents criteris d'avaluació, així com la seua quantificació global i condicions que s'han de complir per a cadascuna de les figures contractuals de professorat universitari, previstes en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre.

10.2 Es valoren els següents tipus de mèrits, segons les diferents figures contractuals:

10.2.1 Professora o professor ajudant doctor:

– Formació acadèmica: 14 %

– Experiència professional: 6 %

– Experiència docent 25 %

– Experiència investigadora: 55 %

10.2.2 Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Formació acadèmica: 4 %

– Experiència professional: 6 %

– Experiència docent 35 %

– Experiència investigadora: 55 %

10.3 Per a obtindre l'acreditació han de complir-se simultàniament les següents condicions:

10.3.1 Professora o professor ajudant doctor:

– Aconseguir un mínim de 25 punts en experiència investigadora.

– Obtindre un mínim total de 50 punts com a suma de tots els apartats.

10.3.2 Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Aconseguir un mínim de 25 punts en experiència investigadora.

– Aconseguir un mínim de 15 punts en experiència docent.

– Obtindre un mínim total de 55 punts com a suma de tots els apartats.

10.4 Els principis i orientacions per a l'aplicació dels criteris d'avaluació, així com el barem aplicable figuren en l'annex de la present convocatòria i, així mateix, estaran disponibles en la pàgina web de l'AVAP: https://avap.es.



Onzena. Comités d'avaluació

11.1 Els comités d'avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la comunitat científica a l'AVAP, s'organitzaran tenint en compte els següents camps científics:

1. Ciències Socials.

2. Ciències Jurídiques.

3. Art i Humanitats.

4. Ciències.

5. Ciències de la vida.

6. Ciències mèdiques i de la salut.

7. Enginyeria i arquitectura.

11.2 Els comités d'avaluació de la present convocatòria es constituiran de conformitat amb el que s'estableix en l'article 11 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP. Els comités s'agruparan d'acord amb les àrees científiques, segons es detalla en el document de distribució d'àrees de coneixement per camps científics, que estarà disponible en la pàgina web de l'AVAP.



11.3 Els avaluadors i avaluadores de cada comité d'avaluació seran nomenats pel director general de l'AVAP. La composició de cada comité d'avaluació es publicarà en la pàgina https://avap.es.

11.4 Els comités seran convocats per a realitzar la corresponent sessió d'avaluació pel director general de l'AVAP.

Els acords del comité s'adoptaran per majoria. En cas d'empat, el vot del president o presidenta serà de qualitat.

De cada sessió d'avaluació que celebren els comités s'alçarà i signarà la corresponent acta, en la qual es recolliran les deliberacions realitzades pel comité, així com les incidències, si n'hi haguera.

Els membres dels comités d'avaluació hauran d'abstindre's d'avaluar a aquelles persones sol·licitants amb les quals poguera existir un conflicte d'interessos. En cas que es produïra aquest conflicte, els avaluadors estaran obligats a comunicar-ho a l'AVAP.



Dotzena. Garanties i efectes de l'avaluació

Els efectes de l'avaluació positiva, dictada per l'òrgan competent, no estan subjectes a cap termini de caducitat i tindran efectes per a la contractació en les corresponents figures en totes les universitats valencianes.



Tretzena. Recursos

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, i els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la presidència de l'AVAP, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



Alacant, 15 de novembre de 2022.–La presidenta de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva: Josefina Bueno Alonso.

Mapa web