Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xirivella. Bases del procés selectiu per a la creació d'una borsa de treball de gestor o gestora cultural.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8697 de 13.12.2019
Número identificador:  2019/11329
Referència Base de Dades:  010660/2019
 



Bases del procés selectiu per a la creació d'una borsa de treball de gestor o gestora cultural. [2019/11329]

Mitjançant el present edicte es fa públic l'extracte de la Resolució de la Regidoria Delegada de Recursos Humans, núm. 2858/2019 per la qual s'aproven les bases específiques que regiran en el procés selectiu d'una borsa de treball de gestor/a cultural.



«Bases específiques que regiran per a la creació d'una borsa de treball de gestor/a cultural per a cobrir vacants o cobertures temporals.



Disposició preliminar:

Es realitza la convocatòria que regirà el procés de selecció per a la constitució d'una borsa de treball de gestor/a cultural, d'acord amb el que s'estableix en les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament, acordades per la Resolució 246/2019, de 12 de febrer, DOGV 8505, de data 13.03.2019, i en el no regulat en aquestes pel que disposen les bases generals aprovades per l'Acord plenari de data 8 d'abril de 2019, publicades en BOP núm. 79 de data 25 d'abril de 2019, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, el RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i altra normativa de desplegament.



Segona. Les borses que s'han de constituir seran, segons detall:

Borsa de treball de gestor/a cultural afectada a diversitat funcional i sense diversitat funcional.

Classificació: escala administració general, subescala tècnica, grup A, subgrup A1.



Tercera. Requisits

Les persones aspirants hauran de complir, a més dels requisits generals establits en la base tercera de les bases generals de la borsa de treball, els requisits següents:

a) Titulació: títol de grau o llicenciatura en Història, Filologia Hispànica, Humanitats i màster de Gestió Cultural expedit per la Universitat.

b) Perfil lingüístic: C1-3.

S'acreditarà mitjançant un certificat de coneixement de nivell C1 de valencià, expedit per la JQCV o equivalent.



Quarta. Llistat de persones admeses

A més del que estableix la base quarta de les bases generals de la borsa de treball:

Resguard d'haver abonat la taxa per drets d'examen que, d'acord amb l'ordenança aprovada per l'Ajuntament, serà de 35 €, o la que resulte després d'aplicar les bonificacions acordades en l'ordenança fiscal de drets d'examen. BOP núm. 250, de 30.12.2016, i pàgina web de l'Ajuntament.

Les instàncies es dirigiran al president de la corporació i es presentaran en el termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte en el BOP. Les bases es publicaran, a més, en el DOGV, tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web.



En el cas de persones que opten al procés per diversitat funcional, s'haurà d'aportar junt amb la instància, la documentació que s'estableix en la base tercera de les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la relació provisional de persones admeses i excloses, i s'hi indicarà en aquest últim cas la causa d'exclusió. En aquesta resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils. A més es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament i tauler d'anuncis.

Es concedirà un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació al DOGV per a esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, o fer les al·legacions que es consideren convenients.

En cas que no es presenten al·legacions en el termini establert, la llista provisional de persones admeses i excloses s'elevarà a definitiva, i s'anunciarà mitjançant un anunci que es publicarà en la pàgina web i al tauler d'anuncis de la corporació.

En cas contrari, conclòs el termini d'al·legacions i esmenes, una vegada resoltes, s'elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses mitjançant una resolució que es publicarà al DOGV, pàgina web de l'Ajuntament i tauler d'anuncis. Aquesta publicació servirà de notificació als efectes d'impugnacions i recursos.



Per al cas de persones amb diversitat funcional, en el cas que per causes justificades no puguen adjuntar el certificat de compatibilitat funcional juntament amb la instància, s'haurà d'adjuntar, en tot cas, el resguard d'haver sol·licitat a l'organisme competent aquest certificat, certificat que haurà de ser entregat abans de l'inici del primer exercici del procés selectiu. En cas de no presentar-s'hi, decaurà del procés.



El nomenament del personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament que forme part d'aquesta borsa, si pertoca, es realitzarà pel sistema de millora d'ocupació.



Quinta. El tribunal de selecció, a més del que s'ha establit en la base cinquena de les bases generals que regiran les borses de treball, estarà constituït per:

President titular: Héctor Cortina Valcárcer, cap de Servei de Contractació i Règim Jurídic, de l'Ajuntament de Xirivella, habilitat estatal.



President suplent: Antonio Tundidor Moreno, cap de Servei TICS Ajuntament de Xirivella.

Secretària titular: Julia Selma Pons, tècnica de RRHH, cap servei de l'Ajuntament de Xirivella.

Secretària suplent: Olga Ferrer Martínez, cap Àrea d'Urbanisme i Medi Ambient.

Vocals:

1. Vocal primer titular: Josep Enric Estrela García, gestor cultural i subdirector de la institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València.

Vocal primera suplent: Cristina Gómez Haro, cap del Servei d'Educació.

2. Vocal segona titular: M.ª Francisca López Sanchis, gestora cultura de l'Ajuntament d'Aldaia.

Vocal segona suplent: Rosa M.ª Domínguez Palomero, psicòloga de l'Ajuntament.

3. Vocal tercera titular: Irene Rocafull Luján, cap de Servei Normalització Lingüística.

Vocal tercer suplent: Ernest Zaragozà Rico, tècnic de Sanitat, cap de secció.

Assessors: Vicente González Sanfrancisco, gestor cultural de l'Ajuntament.



Sexta. Les presents bases es publicaran en el DOGV, l'extracte en el BOP, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web.



Sèptima. Desenvolupament del procés. Les proves que s'han de realitzar són:



Fase oposició:

Desenvolupament de les proves:

a) Prova practica:

De caràcter obligatori i eliminatori. La prova pràctica consistirà en la realització d'un o més supòsits pràctics, dels proposats pel tribunal relacionats amb el temari establert en l'annex I, i relacionats amb les funcions establertes al perfil del lloc de treball núm. 20 de la nostra RLT.

Es puntuarà amb un màxim de 20 punts, el tribunal podrà establir un mínim de valoració per a cada exercici que es plantege; en tot cas, serà necessari obtenir un mínim de 10 punts per a considerar que la prova s'ha superat, i caldrà, així mateix, en el supòsit que així ho decidisca el tribunal, superar el mínim establert si escau per a cada exercici. La durada l'establirà el tribunal d'acord amb els casos pràctics que es plantegen.

En el cas que per l'afluència d'aspirants hagen de realitzar-se diferents torns els exercicis es plantejaran amb similar nivell de dificultat, podent variar el tribunal l'ordre d'execució, de tal forma que al final tots els aspirants hagen realitzat els mateixos en quantitat i similitud.



b) Entrevista:

De caràcter obligatori i no eliminatori, es puntuarà amb un màxim de 3 punts i es valorarà:

L'experiència acreditada en treballs de similar contingut.

Disseny, planificació, coordinació i execució de programes culturals.

Disseny d'estratègies de promoció, difusió i comunicació de la cultura i programes de festes a tots els nivells.

Coordinació i direcció d'equips humans relacionats amb la cultura i festes locals, incloent a més del personal adscrit al servei, els recursos humans d'altres empreses relacionades amb esdeveniments organitzats per l'Ajuntament.

Coordinació i assessorament dels equips i recursos necessaris per a dur endavant programes, projectes i esdeveniments relacionats amb la cultura i festes dels ajuntaments.

Gestió i control de pressupost necessari per a dur endavant les funcions relacionades en les activitats culturals i de festes locals.

Realització de convenis, contractes administratius i, en general, pactes, acords, etc. des del vessant tècnic relacionats amb les funcions atribuïdes al servei.

La puntuació de l'aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades existeix una diferència de 4 o més punts, s'exclourà automàticament la màxima i mínima i es tornarà a calcular la mitjana de la resta de qualificacions.

La vigència i funcionament es regirà pel que estableixen les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament, aprovades per la Resolució núm. 246, del 12 de febrer de 2019, publicades en el DOGV núm. 8505, de data 13 de març de 2019.

Les qüestions no regulades en aquestes bases específiques i bases generals de les borses de treball es regiran pel que es disposa en les bases generals de selecció d'aquest ajuntament i la normativa aplicable.



Octava. Recursos

Contra aquestes bases, es podrà interposar de manera potestativa un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'hagués dictat, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la recepció de la notificació. O recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de València, d'acord amb l'article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la recepció de la notificació, i en absència de resolució expressa del recurs de reposició potestatiu, el termini serà de sis mesos a partir de l'endemà que es produïsca l'acte presumpte, d'acord amb la seua normativa específica. No obstant això, podrà interposar qualsevol altre recurs que estime pertinent.





ANNEX I

Temari



1. Les hisendes locals i els seus pressupostos.

2. El nou règim de contractació administrativa a l'empara de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les directrius del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP 2017): l'expedient de contractació. Normes generals de l'adjudicació de contractes de les administracions públiques. Règim de prohibicions per a contractar. Plec de prescripcions tècniques.



3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: drets i deures de ciutadans i interessats en la seua relació amb les administracions públiques. Normes generals d'actuació en l'activitat de les administracions públiques. L'eficàcia dels actes administratius. L'expedient administratiu. La publicitat de les normes i la planificació normativa.

4. Contractes administratius i contractes privats. Tipus de contractes administratius. Procediments de contractació. El contracte menor.

5. Funcions del gestor cultural: definició, objectius, competències.



6. Qualitat dels serveis de gestor cultural: valors estètics, morals o intel·lectuals, innovació, la funció educativa, cohesió i desenvolupament social, dinamització econòmica.

7. Instruments de la gestió cultural: manual de procediments, pla viabilitat, pla desenvolupament, pla màrqueting i comunicació, pla de seguretat i manteniment d'edificis i equips, inventari de béns i equips.



8. Gestió de la propietat intel·lectual i drets dels usuaris: deure de respectar la propietat intel·lectual: legislació aplicable, drets de caràcter personal i intel·lectual: legislació aplicable, drets d'explotació, regulació especial d'utilitzacions en educació, institucions educatives, patrimonial i científiques. Gestió i custòdia de dades personals.



9. Gestió d'activitats, serveis i espais: la tinència d'espais, béns i equipaments culturals, la bona governança de projectes i serveis, mecanismes de control per a projectes i serveis amb finançament públic.



10. Recolzament a la creació i projectes del tercer sector, autonomia i tècnica organitzativa, polítiques culturals, col·laboració entre administracions.

11. Projectes culturals: assessorament, gestió i organització respecte a noves realitats expositives: museus i galeries, Assessorament, coordinació, gestió i direcció de projectes culturals: música i dansa. Assessorament, coordinació, gestió i supervisió de projectes escènics: cine i teatre.

12. Gestió de la projecció cultural: xarxes actuals, visió contemporània de la projecció cultural. Gestió de grans events artístics. Tecnologia i disseny per a la cultura visual.

13. Gestió de recursos humans: equips necessaris, seguretat i salut al treball, deure i dret de formació, pràctiques de formació professional.



14. Màrqueting aplicat a les arts i a la cultura.

15. TIC i gestió cultural, xarxes socials.

16. Gestió cultural del patrimoni immaterial

17. Polítiques culturals locals. Sistemes d'avaluació.»



Xirivella, 22 de novembre de 2019.– El regidor delegat de Recursos Humans, Projectes Europeus, Desenvolupament Local i Ocupació: Francisco Roque Navarrete Martínez.

Mapa web