Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Montserrat. Bases de la convocatòria d'una borsa de treball destinada a la provisió de vacants i substitucions de carácter temporal per a l'escola infantil municipal.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8698 de 16.12.2019
Número identificador:  2019/11526
Referència Base de Dades:  010766/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, C/C1
      Descriptors toponímics: Montserrat



Bases de la convocatòria d'una borsa de treball destinada a la provisió de vacants i substitucions de carácter temporal per a l'escola infantil municipal.

[2019/11526]

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la constitució d'una borsa de treball destinada a la provisió de vacants i substitucions de caràcter temporal que es generen en la plantilla municipal corresponents a la categoria de tècnic superior en Educació Infantil, quan hi haja necessitat en l'Escola Infantil Municipal.

El sistema selectiu serà el de concurs de mèrits amb entrevista.

Les places vacants de caràcter temporal corresponents a la categoria assenyalada que podran ser cobertes per mitjà de les persones candidates que integren aquesta borsa d'ocupació seran les que es produïsquen com a conseqüència d'alguns dels supòsits següents:

a) Personal interí i laboral per necessitat del servei.

b) Substitució de personal funcionari i laboral en situació d'incapacitat temporal.

c) Substitució de personal laboral durant els períodes de descans per maternitat, adopció, acolliment, risc durant l'embaràs, risc durant la lactància natural o suspensió per paternitat.

d) Substitució de personal en situació d'excedència, comissió de serveis amb dret a reserva de lloc o situació de serveis especials.



e) Substitució de personal víctima de violència de gènere que haja suspés el seu contracte de treball en els termes de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

f) Substitució de personal que accedisca a la jubilació parcial.

g) Substitució de representants sindicals en els casos en què legalment siga procedent.



2. Funcions del lloc

Les funcions seran les corresponents al lloc de treball d'educador infantil o educadora infantil.

La jornada laboral podrà ser parcial o completa en funció de les necessitats del servei, i les retribucions seran les vigents i aprovades en el pressupost municipal vigent en el moment de la contractació per al lloc d'educador infantil o educadora infantil.



3. Normativa aplicable

La present convocatòria es regirà per allò que s'ha disposat en aquestes bases, i pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari civil de l'Administració General de l'Estat; i el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.





4. Requisits de les persones aspirants

Per a poder ser admeses les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat membre de la Comunitat Europea, o complir amb el que estableix l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic respecte a l'accés a la funció pública.

b) Haver complit setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei. L'edat estarà referida a la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies.



c) No patir malaltia ni estar afectades per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions o que les impossibilite.



d) Estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:

– Tècnic superior o tècnica superior en Educació Infantil (cicle formatiu de grau superior), o tècnic/tècnica especialista en jardí d'infància, o disposar de l'habilitació per al primer cicle d'Educació Infantil o equivalent.

– Diplomat/diplomada o graduat/graduada en Educació Infantil.

En tot cas, qualsevol equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant per mitjà de certificació expedida a aquest efecte per l'administració competent.



e) No haver sigut separades, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o local, o de qualsevol ens públic, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques.

f) Certificat negatiu de delictes contra la llibertat sexual.

g) Tindre certificació vigent per a manipular aliments.

h) Estar en possessió del títol de nivell C1 de coneixements de valencià expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalent, o complir les condicions per a obtindre'l en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies. Qui no ho acredite haurà de realitzar i superar un exercici de coneixements de valencià del mateix nivell.

Tots els requisits enumerats en aquesta base s'han de posseir el dia que finalitze el termini de presentació d'instàncies i s'han de mantenir en el moment de la formalització del contracte de treball.



5. Sol·licituds: forma i termini de presentació

Les instàncies per a sol·licitar prendre part en la present convocatòria, en la qual es farà constar que reuneix tots els requisits exigits en la convocatòria, es dirigiran a l'alcalde president de l'Ajuntament de Montserrat amb el model d'instància general.

Les instàncies es presentaran preferentment a través de la seu electrònica d'aquest ajuntament, utilitzant el tràmit d'instància general; en l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), situada en la plaça de l'Església, 1; o bé mitjançant un altre procediment que regula l'article 16.4. de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el supòsit que no presente la sol·licitud en el Registre General d'aquest ajuntament sinó en altres registres admissibles, s'haurà de remetre, dins del termini de presentació, un correu electrònic a adl@montserrat.es indicant aquesta circumstància, adjuntant instància enviada escanejada.

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'anunci de les presents bases en el Butlletí Oficial de la Província de València.

La instància que es presente haurà d'anar acompanyada per la documentació original següent:

– DNI o document equivalent que acredite la seua personalitat.

– Titulació acadèmica exigible a la base quarta.

– Curriculum vitae, vida laboral, contractes i qualsevol altra documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen. No s'admetrà cap documentació acreditativa de mèrits que es presenten una vegada conclòs el termini de presentació d'instàncies.

– Certificats requerits.

– En el cas de tenir la condició de diversitat funcional, haurà d'aportar un document acreditatiu de la seua aptitud per a realitzar el treball.





6. Admissió de persones aspirants

Finalitzat el termini d'admissió d'aspirants, l'òrgan competent ha de dictar resolució, en el termini màxim de quinze dies naturals, per a aprovar la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest ajuntament i en la pàgina web municipal i es concedirà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions.

Les reclamacions, si n'hi ha, s'acceptarien o rebutjarien en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva. En aquesta es farà constar la composició del tribunal qualificador.

Els errors materials o de fet podran esmenar-se en qualsevol moment del procediment, d'ofici o a instància de part.



7. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà integrat per cinc persones empleades públiques municipals i tots els seus membres actuaran amb veu i vot.

La composició del tribunal serà predominantment tècnica i les vocalies hauran de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça convocada. No podran formar part d'aquest els qui en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquestes bases hagen realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a l'administració pública.

El tribunal qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, almenys, de més de la meitat dels seus membres, i dos realitzaran les funcions de Presidència i Secretaria.

La composició del tribunal podrà ser recusat per les persones aspirants de conformitat amb el que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes si les característiques o la dificultat de les proves així ho requereix, els quals col·laboraran amb el tribunal i tindran veu però no vot.

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes que es presenten i adoptar els acords necessaris per al bon ordre de les proves.

Contra els actes i les decisions del tribunal qualificador, incloses les peticions de revisió de valoració de mèrits, així com les que impossibiliten la continuació del procediment per a la persona interessada o produeixen indefensió i es fonamenten en qualsevol dels motius de nul·litat o anul·labilitat previstos en els articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es podrà interposar per la persona interessada recurs d'alçada davant de l'alcalde, de conformitat amb el que estableix en l'article 121.1 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es crega oportú.





8. Contingut del procés selectiu: concurs i mèrits a valorar

El procediment per a la selecció de les persones aspirants a integrar la borsa de treball serà el sistema de concurs de mèrits amb entrevista, el qual consistirà en la valoració dels mèrits invocats referits a l'experiència professional, la formació i l'adequació del perfil de les persones aspirants al lloc de treball.

El tribunal procedirà a la valoració dels mèrits aportats per les persones aspirants d'acord amb el barem següent:



A. Experiència professional (màxim 6 punts)

A.1. Per cada mes complet de serveis prestats en l'administració pública exercint el lloc d'educador infantil o educadora infantil: 0,20 punts.

A.2. Per cada mes complet de serveis prestats en empreses privades exercint el lloc d'educador infantil o educadora infantil: 0,10 punts.



No es computaran els períodes de temps inferiors a trenta dies. Aquest apartat s'acreditarà:

– En el cas de serveis prestats en l'administració pública es deurà aportar un certificat de l'òrgan administratiu competent on conste detalladament el temps i la categoria professional o contracte de treball, en el qual conste la data d'inici i finalització, percentatge de jornada i lloc desenvolupat.

– En el cas de serveis prestats en l'empresa privada es deurà aportar contracte de treball, en el qual conste la data d'inici i finalització, percentatge de jornada i lloc desenvolupat.

Amb independència de la documentació presentada per acreditar els mèrits professionals, serà requisit necessari l'aportació de l'informe de vida laboral actualitzat. La no aportació de l'esmentat document impedirà la valoració del mèrit al·legat llevat que aquesta es deduïsca inequívocament de la documentació presentada.



B. Titulació acadèmica (màxim 1 punt)

Es valorarà fins a un màxim d'1 punt la possessió de titulacions acadèmiques, sempre que no siguen el requisit per a l'accés al lloc de treball i que tinguen relació directa amb les tasques a desenvolupar.

C. Cursos de formació i perfeccionament (màxim 3 punts)

Es valorarà amb un màxim de 3 punts l'assistència a cursos de formació i perfeccionament que tinguen per objecte la formació en tasques i funcions pròpies de la plaça a la qual s'opta.

La valoració de cada curs es farà en funció de la seua durada i d'acord amb l'escala següent:

– De 15 a 24 hores: 0,10 punts.

– De 25 a 49 hores: 0,20 punts.

– De 50 a 74 hores: 0,30 punts.

– De 75 a 99 hores: 0,40 punts.

– De 100 a 149 hores: 0,50 punts.

– De més de 150 hores: 0,75 punts.

S'entén el caràcter oficial dels cursos quan hagen estat organitzats o impartits per qualsevol administració pública, universitat, col·legi professional o sindicat, o per la participació o col·laboració en aquests.

La puntuació de l'escala de barem anterior operarà de forma individualitzada per a cada curs acreditat, però no es valoraran els certificats en què no s'especifique la seua durada ni aquells de durada inferior a 15 hores. Tampoc no es valoraran els cursos de valencià i d'idiomes ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre.



D. Idiomes (màxim 2 punts)

a) Coneixements de valencià superiors als exigits:

Acreditat amb un certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalent.

– Certificat de C2: 1 punt.

– Certificat de capacitació per a l'ensenyament en valencià: 1 punt.



b) Coneixements d'idiomes. Es tindran en compte els coneixements d'idiomes diferents del valencià i, especialment, els de la Comunitat Europea. L'acreditació de coneixements d'idiomes es valorarà mitjançant la presentació de certificat oficial emés per l'òrgan competent i reconegut per la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana. La valoració del coneixement d'idiomes s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

– Nivell B1: 0,25 punts.

– Nivell B2: 0,5 punts.

– Nivell C1: 0,75 punts.

– Nivell C2: 1 punt.

En el cas de posseir més d'un certificat del mateix idioma, únicament es valorarà el de nivell superior.



E. Entrevista personal (màxim 3 punts)

Se citaran totes les persones candidates que han acreditat amb la sol·licitud i superació de la prova de valencià que compleixen els requisits demanats i han aportat tota la documentació per a valorar la seua idoneïtat en el treball a desenvolupar.



9. Qualificació del concurs

La qualificació del concurs estarà determinada per la suma dels punts obtinguts en la valoració dels mèrits a què es refereix la base 8a.

En el supòsit de produir-se empat en la puntuació total que afecte les persones aspirants, i a l'efecte de dirimir-lo, es tindrà en compte la puntuació més alta obtinguda en el criteri referit a l'experiència professional A i, si persisteix l'empat, aquest es resoldrà tenint en compte la puntuació més alta obtinguda en els criteris de baremació E, C, B i D consecutivament i per aquest ordre.



10. Relació de persones aprovades i constitució de la borsa de treball

Una vegada acabada l'avaluació de les persones aspirants, el tribunal farà pública la relació provisional de persones aprovades per ordre de puntuació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i se'ls concedirà un termini de tres dies naturals per a possibles reclamacions.

Transcorregut el termini de reclamacions, es farà pública la relació definitiva de persones aprovades en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i l'apartat de Transparència del lloc web municipal.

Aquesta relació s'elevarà a la Presidència de la corporació perquè procedisca a la formalització de la borsa.

11. Funcionament de la borsa

La borsa de treball estarà constituïda per la relació de persones aspirants ordenades per ordre decreixent d'acord amb la puntuació total obtinguda en la suma de puntuacions en els diferents apartats del barem.



Els contractes laborals i, si escau, nomenaments interins, es formalitzaran prèvia oferta al personal d'acord amb les regles que es detallen a continuació:

a) La persona aspirant disposarà d'un termini màxim de tres dies hàbils des de la crida per presentar la documentació original acreditativa del compliment dels requisits exigits en la base tercera, si no estan ja en possessió de l'Ajuntament. En el supòsit de no presentar-la en el termini indicat, s'entendrà que rebutja l'oferta i se situarà al final de la llista de persones inscrites. Si el rebuig s'efectua dues vegades consecutives sense justificar, serà exclosa de la borsa.

b) En aquells casos en què es rebutge l'oferta al·legant incapacitat laboral transitòria, maternitat o estar treballant, se'ls mantindrà l'ordre que originalment ocupaven en la borsa. La concurrència d'aquestes causes haurà de quedar suficientment acreditada per qualsevol mitjà admissible en dret.

c) Qui haja estat contractat menys de sis mesos, una vegada cessat, tornarà a ocupar el mateix lloc que tenia a la borsa fins a complir el període de sis mesos. Una vegada contractada la persona sis o més mesos, durant un any, passarà a ocupar l'últim lloc.

d) Tota aquella persona contractada que no haja complit amb el correcte exercici de les tasques assignades, serà informada de la seua no-aptitud i exclosa d'aquesta i futures borses.



12. Vigència de la borsa

La vigència de la borsa que es constituïsca es mantindrà fins que no s'aprove una nova borsa o mentre s'estime necessari el manteniment d'aquesta, i es deixarà sense efecte qualsevol altra que estiguera vigent en el moment de constituir-se.



13. Recursos

Les presents bases vinculen l'Ajuntament, el tribunal i les persones que participen en les proves selectives. Tant les bases com tots els actes administratius que es deriven de la convocatòria i de l'actuació de la comissió podran ser impugnats per les persones interessades en els casos, terminis i forma establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).



Contra aquestes bases, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar, alternativament, o un recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, davant de l'Alcaldia d'aquest ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques -LPACAP-, o un recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de la província de València. En el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació d'aquest per silenci.



Així mateix, es podrà interposar qualsevol altre recurs que es considere pertinent.



Montserrat, 22 de novembre de 2019.– L'alcalde: Josep M. Mas i Garcia.

Mapa web