Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 2019, del rector, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala tècnic superior de gestió, pel sistema de concurs oposició, corresponent a les ofertes d'ocupació pública de l'any 2016 i l'any 2017, per al personal d'administració i serveis de la Universitat Politècnica de València. Codi: 2019/P/FC/C/14.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8700 de 18.12.2019
Número identificador:  2019/11942
Referència Base de Dades:  010919/2019
 



RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 2019, del rector, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala tècnic superior de gestió, pel sistema de concurs oposició, corresponent a les ofertes d'ocupació pública de l'any 2016 i l'any 2017, per al personal d'administració i serveis de la Universitat Politècnica de València. Codi: 2019/P/FC/C/14. [2019/11942]



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'hi fa servir un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.

De conformitat amb el que estableix les resolucions del rector de la Universitat Politècnica de València de data 15 de desembre de 2016 (DOGV 7941, 21.12.2016) i de data 21 de desembre de 2017 (DOGV 8199, 27.12.2017) per la qual s'aproven les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017, respectivament i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta universitat, encarregada del servei públic de l'educació superior; el rector d'aquesta universitat, fent ús de les atribucions previstes en l'art. 75 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 132.2 del Decret 182/2011, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, resol:

Convocar les proves selectives que es detallen a continuació, pel sistema de concurs oposició en torn lliure i promoció interna, que es regiran pel que estableix la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; el Decret 182/2011, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, com també per la resta de normativa de desenvolupament i pel que disposen les bases següents de la convocatòria:





1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té com a objecte la selecció de personal per a cobrir quatre places vacants de tècnic de gestió superior del grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala tècnic superior de gestió de la Universitat Politècnica de València, una pel torn lliure de l'àrea economicofinancera i tres pel torn de promoció interna dues de les quals de l'àrea juridicoadministrativa i una de l'àrea economicofinancera.

Només es podrà optar a un sol torn i àrea dels convocats, i la presentació de més sol·licituds serà motiu d'exclusió.

1.2. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; així com el que disposa l'article 132.2 dels Estatuts d'aquesta Universitat Politècnica de València, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial del Estado. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana és la que es pren com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació d'instàncies.



La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Torn de promoció interna:

A més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

a) Les persones aspirants que concórreguen a les presents proves selectives han de ser personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, de la categoria/escala: gestió administrativa, del grup A, subgrup A2 del sector d'administració general.



b) Haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys de la categoria/escala: gestió administrativa, del grup A, subgrup A2 del sector d' administració general, en aquesta Universitat Politècnica de València.



c) Estar en possessió del títol que s'indica a continuació, o complir les condicions per a obtenir-lo en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o l'equivalència:

– Àrea economicofinancera: Llicenciatura en Economia o Grau en Economia.

– Àrea administrativojurídica: llicenciatura, títol d'Enginyeria, títol d'Arquitectura, Grau o titulació equivalent.

d) Estar en possessió dels requisits o especialitats que, si escau, s'especifiquen en l'Annex I de la convocatòria.

2.1.2. Torn lliure:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea. També hi poden participar els cònjuges, i els seus descendents i els dels cònjuges, dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret. Els descendents han de ser menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen al seu càrrec.



Així mateix, s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir complits els 16 anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de Llicenciatura en Economia o Grau en Economia, o complir les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que acredite l'homologació o equivalència.



d) Estar en possessió dels requisits o especialitats que, si escau, s'especifiquen en l'annex I de la convocatòria.



e) No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica que siga incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents.

f) No haver estat separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, al seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de tenir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. El tribunal de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en aquest concurs oposició.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables al tribunal de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, es pot recaptar el corresponent dictamen del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València. En aquest cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.



4. Sol·licituds

4.1. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado només té caràcter informatiu.



Per a ser admeses i, si s'escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants han de signar la declaració responsable que figura en la instància conforme al model oficial, en la qual manifesten que compleixen tots els requisits exigits, compliment referit sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i que han d'acreditar posteriorment si resulten seleccionades.



4.2. Les sol·licituds s'han d'emplenar exclusivament per via electrònica, accedint al formulari Sol·licitud d'admissió a proves selectives a la Universitat Politècnica de València (PAS), disponible en la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, en l'adreça web següent: https://sede.upv.es. Per a l'accés a aquest formulari es requereix la identificació electrònica de la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017, i per tant cal disposar d'algun dels sistemes d'identificació electrònica descrits en l'annex V de la present convocatòria.

Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud, heu de portar a terme els passos següents dins del termini estipulat:

a) Identificar-vos en la seu electrònica.

b) Accedir al formulari electrònic de sol·licitud i emplenar-lo.

c) Pagar la taxa corresponent (si escau, en funció de la vostra situació personal), bé per mitjans electrònics o mitjançant rebut bancari.

d) Registrar la sol·licitud electrònicament.

No s'admetran i, en conseqüència, restaran excloses del procés selectiu les persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Excepcionalitat tècnica

Quan per motius tècnics excepcionals atribuïbles a l'administració no siga possible completar els passos anteriors per mitjans electrònics durant un període prolongat dins del termini estipulat, les persones interessades podran presentar la sol·licitud per mitjans no electrònics.



Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud en circumstàncies d'excepcionalitat tècnica, cal portar a terme els passos següents dins del termini estipulat:

a) Descarregar i imprimir un model de sol·licitud en blanc, disponible en l'adreça web següent: (http://www.upv.es/entidades/srh/pas/u0827009.doc)

b) Emplenar aquest model i incloure-hi una signatura manuscrita.

c) Pagar la taxa corresponent (si escau, en funció de la vostra situació personal), mitjançant un rebut bancari.

d) Registrar presencialment la sol·licitud i el rebut bancari validat a través de certificació mecànica per entitat bancària en qualsevol de les oficines de registre que figuren en l'annex IV d'aquesta convocatòria.



No s'admetran i, en conseqüència, restaran excloses del procés selectiu les persones que, sense que es produïren circumstàncies d'excepcionalitat tècnica demostrables, hagen registrat la seua sol·licitud presencialment mitjançant el procés descrit adés.

4.3. Cada instància té assignat un número identificador de referència, que és diferent per a cada una. Aquest número es podrà usar per a oferir serveis addicionals de consulta d'informació personal en processos posteriors derivats de la presentació de la vostra sol·licitud.



A les dependències de l'oficina del Registre General a València i a les oficines dels registres dels campus d'Alcoi i de Gandia de la Universitat Politècnica de València es posarà a la disposició de les persones interessades que ho requerisquen els recursos informàtics suficients per a accedir a aquesta pàgina web i poder tramitar així la seua instància.



4.4. La taxa per a l'admissió a aquestes proves serà de trenta euros.

El pagament d'aquesta taxa es pot realitzar en efectiu o amb targeta de crèdit.

En el cas de pagament en efectiu, l'ingrés cal fer-lo mitjançant el rebut emès per l'aplicació d'instàncies de l'adreça d'internet citada en el punt 4.2.

El pagament mitjançant targeta de crèdit es fa en el moment d'emplenar la instància a través de l'esmentada aplicació.

4.5. La falta d'abonament de la taxa d'admissió a aquestes proves selectives determina l'exclusió de la persona aspirant, excepte que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

4.5.1. Els membres de famílies nombroses de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Família nombrosa especial, de la sol·licitud.

4.5.2. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova prevists en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat Altres de la sol·licitud.

4.5.3. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Diversitat funcional, de la sol·licitud.

4.5.4. Les persones que estiguen en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat Altres de la sol·licitud.

4.5.5. Bonificacions

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Família nombrosa general, de la sol·licitud.

b) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat anterior, a.

4.6. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius d'aquesta exempció, dins del termini de presentació de documents, de conformitat amb la base 11 d'aquesta convocatòria. En el cas que no ho presenten dins d'aquest termini, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

4.7. En cap cas la presentació i el pagament a les oficines a què es fa referència suposa la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient.

4.8. Tan sols procedirà la devolució de taxes quan aquestes s'hagen ingressat abans de la realització de les proves selectives i aquestes, per causa imputable a l'administració, no s'hagen realitzat.



5. Admissió de persones aspirants

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, per cadascun dels torns d'accés i les àrees, així com els nomenaments dels membres que componen el tribunal de selecció.

5.2. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les reclamacions que consideren convenients, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.3. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, per a possibilitar l'esmena dins del termini establit i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar fefaentment no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses, sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les relacions pertinents de persones admeses.

5.4. Transcorregut el termini de 10 dies hàbils, esmenats els defectes, si escau, i vistes les al·legacions que corresponguen, es dictarà una resolució que contindrà la relació definitiva de persones admeses i excloses, per torn d'accés i l'àrea i almenys amb una antelació de 15 dies hàbils, la data, el lloc i l'hora de realització i començament dels exercicis, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si s'escau, es publicarà també l'ordre d'actuació de les persones aspirants segons el que disposa la base 8.3.

Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

5.5. Els errors de fet que puguen advertir-se, es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

5.6. Prova de coneixement de castellà per a les persones admeses en el torn lliure que no tinguen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant la realització d'una prova, en la qual es comprovarà que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà com a apta o no apta, i és necessari obtenir la valoració d'apta per passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.



Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, regulat en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre; del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a Persones Estrangeres, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o que acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.



6. Proves selectives

6.1. El procediment de selecció es fa pel sistema de concurs oposició.

6.2. En tots els exercicis, el tribunal de selecció ha d'adoptar les mesures necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, sempre que ho permeta la tipologia de l'exercici. S'anul·laran tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autor o autora.



6.3. Fase d'oposició: consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris, i es desenvolupa com segueix:

6.3.1. Primer exercici.

6.3.1.1. Torn de promoció interna

Àrea administrativojurídica

Aquest exercici consta de 65 preguntes en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és la correcta. Al final del qüestionari s'inclouen, a més, 10 preguntes de reserva.

Les preguntes de reserva formen part de l'exercici, encara que només es corregiran si es produeixen anul·lacions de la resta de preguntes. Altrament, el tribunal no les corregirà ni valorarà.



En cas d'anul·lació de preguntes, es corregeix, en ordre correlatiu, el mateix nombre de preguntes de reserva que de preguntes anul·lades.

L'exercici versarà sobre els coneixements que s'especifiquen en l'annex I d'aquesta convocatòria, i comprendrà els blocs següents:

B. Bloc comú (per a tots els torns)

C. Bloc específic

La durada d'aquest exercici és de una hora i quaranta-cinc minuts.



Àrea economicofinancera

Aquest exercici consta de 65 preguntes en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és la correcta. Al final del qüestionari s'inclouen, a més, 10 preguntes de reserva.

Les preguntes de reserva formen part de l'exercici, encara que només es corregiran si es produeixen anul·lacions de la resta de preguntes. Altrament, el tribunal no les corregirà ni valorarà.

En cas d'anul·lació de preguntes, es corregeix, en ordre correlatiu, el mateix nombre de preguntes de reserva que de preguntes anul·lades.

L'exercici versarà sobre els coneixements que s'especifiquen en l'annex I d'aquesta convocatòria, i comprendrà els blocs següents:

B. Bloc comú (per a tots els torns)

D. Bloc específic

La durada d'aquest exercici és de una hora i quaranta-cinc minuts.



6.3.1.2. Torn d'accés lliure

Àrea economicofinancera

Aquest exercici consta de 75 preguntes en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és la correcta. Al final del qüestionari s'inclouen, a més, 10 preguntes de reserva.

Les preguntes de reserva formen part de l'exercici, encara que només es corregiran si es produeixen anul·lacions de la resta de preguntes. Altrament, el tribunal no les corregirà ni valorarà.



En cas d'anul·lació de preguntes, es corregeix, en ordre correlatiu, el mateix nombre de preguntes de reserva que de preguntes anul·lades.

L'exercici versarà sobre els coneixements que s'especifiquen en l'annex I d'aquesta convocatòria, i comprendrà els blocs següents:

A. Bloc general (per al torn d'accés lliure)

B. Bloc comú (per a tots els torns)

D. Bloc específic

La durada d'aquest exercici és de dues hores.

6.3.2. Segon exercici.

Àrea administrativojurídica

Comú per al torn de promoció interna. Consistirà en la resolució per escrit, durant un temps que determinarà el tribunal, de dos supòsits pràctics proposats pel tribunal, l'un sobre l'apartat B (bloc comú) i l'altre relacionat amb les matèries específiques de l'àrea compreses en l'apartat C (bloc específic) del temari que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria, i sobre les funcions que cal desenvolupar en el lloc de treball.

Per a la resolució del segon supòsit pràctic es podran requerir coneixements corresponents als temes de l'apartat B (bloc comú) que figura en l'annex I de la convocatòria.

Aquest exercici es fa usant el Microsoft Office 13. Els recursos ofimàtics que el tribunal estime necessaris els ha de facilitar la Universitat Politècnica de València.

Per a fer aquest exercici, i posat cas que el tribunal ho permeta, les persones convocades podran disposar de textos legals sense comentar. No s'hi admet cap anotació o comentari manuscrit. Aquests textos els han d'aportar les persones aspirants.

La durada d'aquest exercici és com a màxim de tres hores.

El tribunal valora la capacitat per a aplicar els coneixements a les situacions pràctiques que es plantegen en el supòsit que cal portar a terme, així com l'amplitud d'aquests coneixements, el rigor analític, el caràcter sistemàtic i la claredat i ordre de les idees a fi d'elaborar una proposta raonada per a la resolució del supòsit pràctic, com també la forma de presentació.

Àrea economicofinancera

Comú per al torn de promoció interna i el torn d'accés lliure. Consistirà en la resolució per escrit, durant un temps que determinarà el tribunal, de dos supòsits pràctics proposats pel tribunal, l'un sobre l'apartat B (bloc comú) i l'altre relacionat amb les matèries específiques de l'àrea compreses en l'apartat D (bloc específic) del temari que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria, i sobre les funcions que cal desenvolupar en el lloc de treball.

Per a la resolució del segon supòsit pràctic es podran requerir coneixements corresponents als temes de l'apartat B (bloc comú) que figura en l'annex I de la convocatòria.

Aquest exercici es fa usant el Microsoft Office 13. Els recursos ofimàtics que el tribunal estime necessaris els ha de facilitar la Universitat Politècnica de València.

Per a fer aquest exercici, i posat cas que el tribunal ho permeta, les persones convocades podran disposar de textos legals sense comentar. No s'hi admet cap anotació o comentari manuscrit. Aquests textos els han d'aportar les persones aspirants.

La durada d'aquest exercici és com a màxim de tres hores.

El tribunal valora la capacitat per a aplicar els coneixements a les situacions pràctiques que es plantegen en el supòsit que cal portar a terme, així com l'amplitud d'aquests coneixements, el rigor analític, el caràcter sistemàtic i la claredat i ordre de les idees a fi d'elaborar una proposta raonada per a la resolució del supòsit pràctic, com també la forma de presentació.

6.3.3. Tercer exercici.

Àrea administrativojurídica

Comú per al torn de promoció interna. Consistirà a desenvolupar per escrit i a exposar oralment dos temes del temari establit.

Els dos temes s'extrauen a l'atzar, en sessió pública, entre els del programa que es recull en l'annex I: el primer, sobre l'apartat B (bloc comú), i el segon, relacionat amb les matèries específiques de l'àrea compreses en l'apartat C (bloc específic).

La durada del desenvolupament per escrit serà d'un màxim de tres hores.

L'avaluació de la persona aspirant pel que fa a aquest tercer exercici es fa tenint en compte, entre d'altres, els criteris següents:

– El contingut del tema exposat, l'amplitud de coneixements, i la claredat i l'ordre de les idees.

– La capacitat d'estructuració del tema.

– La capacitat d'interrelació dels diversos temes.

– La qualitat de l'expressió escrita, així com la forma de presentació i exposició.

Una vegada conclòs l'exercici, els exàmens seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia del tribunal, el qual convocarà les persones aspirants per a la lectura pública de l'exercici.

El lloc, data i hora de lectura d'aquesta prova s'anunciarà pel tribunal amb la deguda antelació.

Aquesta exposició serà obligatòriament gravada en àudio. Aquest enregistrament només serà utilitzat per als membres del tribunal als únics efectes de qualificació, revisió i possibles reclamacions.

Aquest exercici, es podrà efectuar en diverses sessions i tindrà caràcter públic.

El tribunal podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats. Les respostes dels aspirants es consideraran en la valoració de l'exercici.

Àrea economicofinancera

Comú per al torn de promoció interna i el torn d'accés lliure. Consistirà a desenvolupar per escrit i a exposar oralment dos temes del temari establit.

Els dos temes s'extrauen a l'atzar, en sessió pública, entre els del programa que es recull en l'annex I: el primer, sobre l'apartat B (bloc comú), i el segon, relacionat amb les matèries específiques de l'àrea compreses en l'apartat D (bloc específic).

La durada del desenvolupament per escrit serà d'un màxim de tres hores.

L'avaluació, de la persona aspirant, d'aquest tercer exercici, s'efectuarà atenent, entre altres, els criteris següents:

– El contingut del tema exposat, l'amplitud de coneixements, i la claredat i l'ordre de les idees.

– La capacitat d'estructuració del tema.

– La capacitat d'interrelació dels diversos temes.

– La qualitat de l'expressió escrita, així com la forma de presentació i exposició.

Una vegada conclòs l'exercici, els exàmens seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia del tribunal, el qual convocarà les persones aspirants per a la lectura pública de l'exercici.

El lloc, data i hora de lectura d'aquesta prova s'anunciarà pel tribunal amb la deguda antelació.

Aquesta exposició serà obligatòriament gravada en àudio. Aquest enregistrament només serà utilitzat per als membres del tribunal als únics efectes de qualificació, revisió i possibles reclamacions.

Aquest exercici, es podrà efectuar en diverses sessions i tindrà caràcter públic.

El tribunal podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats. Les respostes dels aspirants es consideraran en la valoració de l'exercici.



6.4. Fase de concurs: de caràcter obligatori i no eliminatori. Es valoren els mèrits acreditats fefaentment per les persones aspirants que han superat la fase d'oposició –segons el barem que figura en aquesta convocatòria– i l'acreditació documental dels quals s'haja realitzat dins del termini establit a aquest efecte en la base 7.4 de la present convocatòria.



Els punts obtinguts en la fase de concurs se sumen només a la puntuació de les persones aspirants que han superat la fase d'oposició.



6.4.1. Torn de promoció interna. La valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

6.4.2. Torn lliure. La valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem que figura en l'annex III.



7. Qualificació dels exercicis

7.1. El primer exercici puntua de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament té una penalització d'un terç sobre les correctes, i les contestacions en blanc no puntuen. Cal obtenir un mínim de 5 punts per a superar aquest exercici.

La fórmula de correcció és la següent:

A continuació es configura una relació, per cadascun dels torns i les àrees, que s'ordena per puntuació de major a menor amb les persones aspirants que han superat aquest primer exercici. La publicació d'aquesta relació s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.2. El segon exercici puntua de 0 a 25 punts. S'eliminen les persones aspirants que no arriben a un mínim de 12,50 punts.



Cadascun dels supòsits es valorarà de 0 a 12,50 punts. En cadascun dels supòsits s'haurà d'aconseguir un mínim de 6,25 punts per a poder sumar en la puntuació total de l'exercici.

La puntuació total de l'exercici s'obtindrà amb la suma dels dos supòsits.

A continuació es configura una relació, per cadascun dels torns i les àrees, que s'ordena per puntuació de major a menor amb les persones aspirants que han superat aquest segon exercici. La publicació d'aquesta relació s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.3. El tercer exercici puntua de 0 a 25 punts. S'eliminen les persones aspirants que no arriben a un mínim de 12,50 punts.

Cadascun dels temes es valorarà de 0 a 12,50 punts. En cadascun dels temes s'haurà d'aconseguir un mínim de 6,25 punts per a poder sumar en la puntuació total de l'exercici.

La puntuació total de l'exercici s'obtindrà amb la suma dels dos temes.

Després de la deliberació prèvia que, si s'escau, es considere oportuna, cada membre del tribunal de selecció qualifica cadascun dels temes, mitjançant paperetes, i pot concedir de 0 a 12,50 punts. Per a fer el còmput s'exclouen les puntuacions màxima i mínima, sense que es puguen excloure en cap cas més d'una de màxima i una altra de mínima, se sumen els punts consignats en totes les restants i es divideix el total pel nombre de puntuacions obtingudes. El quocient obtingut constitueix la qualificació de cada tema. Sempre que s'aconseguisca la puntuació mínima en cada tema, el sumatori de la qualificació de cadascun dels dos temes constituirà la qualificació d'aquest tercer exercici per a cada persona aspirant.

A continuació es configura una relació, per cadascun dels torns i les àrees, que s'ordena per puntuació de major a menor amb les persones aspirants que han superat aquest tercer exercici. La publicació d'aquesta relació s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.4. La qualificació resultant de la fase d'oposició, per cadascun dels torns i les àrees, ve determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cadascun dels tres exercicis, obligatoris i eliminatoris d'aquelles persones aspirants que els han superat. La publicació de la puntuació final de la fase d'oposició s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

Juntament amb la publicació de la relació, per cada torn i l'àrea, de les persones aspirants que han superat la fase d'oposició, el tribunal obrirà un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta relació, perquè les persones interessades presenten la documentació acreditativa dels mèrits i experiència prevists en l'annex II i l'annex III. Es presenta al Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat a l'edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; al registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situat a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer del Paranimf, núm. 1, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Només es valoren aquells mèrits al·legats i acreditats suficientment per les persones interessades la data d'obtenció dels quals no siga posterior a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies prevista en la base 4.1.

No es valoren els mèrits que no es troben prou acreditats. No s'admet la documentació presentada fora del termini concedit amb aquesta finalitat en aquesta mateixa base.

Les persones aspirants que accedisquen pel torn de promoció interna, hauran de presentar la documentació acreditativa que figura en l'annex II, llevat que consta en el seu expedient personal i així ho faça constar l'interessat en la presentació de la documentació.

7.5. Finalitzat el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal de selecció publica, de conformitat amb l'establit a la base 14.2 d'aquesta convocatòria, la llista provisional de valoracions de la fase de concurs, per cadascun dels torns i les àrees, i concedeix un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, perquè les persones interessades formulen les al·legacions i esmenes d'errors que estimen pertinents en relació a les seues valoracions.

7.6. Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dicta una resolució en què es fixa la relació definitiva d'aspirants aprovats per cadascun dels torns i les àrees.

Per a la confecció d'aquesta relació, se sumen les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació, s'ordenen per ordre de puntuació de major a menor. La relació s'interromp quan el nombre d'aspirants coincideix amb el nombre de places convocades per cada torn i l'àrea. La publicació d'aquesta relació s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.7. Els empats, dins de cadascun dels torns i les àrees, es dirimiran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, se selecciona qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

Si l'empat persisteix entre aquestes persones o les persones empatades no tenen diversitat funcional, l'ordre s'estableix, en primer lloc, segons la major puntuació obtinguda en el segon exercici i, en segon lloc, si es manté l'empat, segons la major puntuació obtinguda en el tercer exercici i en tercer lloc, si es manté l'empat, segons la major puntuació obtinguda en el primer exercici.

Si persisteix l'empat, es té en compte la major puntuació obtinguda en la fase de concurs, en l'apartat treball desenvolupat/ experiència professional. En última instància, l'ordre s'estableix per sorteig públic entre aquests.

7.8. En cap cas, el tribunal no pot declarar que han superat les proves selectives un nombre superior que el de places convocades.

7.9. En el cas que el nombre d'aspirants aprovats siga inferior que el de places convocades, les sobrants es declaren desertes



7.10. Borsa d'ocupació temporal De conformitat amb els criteris establits sobre el particular en l'àmbit de la Universitat Politècnica de València, es confeccionarà una borsa de treball temporal per l'àrea amb el personal aspirant que, havent participat en les proves d'accés al grup, sector, cos/escala de la convocatòria, haja aprovat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat obtingut per la puntuació aconseguida i amb preferència de les persones que hagen aprovat un nombre més alt d'exercicis. S'hi sumarà amb aquest efecte la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

De conformitat amb l'establit en la legislació vigent, atès l'Acord de 8 de febrer de 2017, de la Mesa de Negociació del Personal d'Administració i Serveis d'aquesta Universitat; així com els criteris establits sobre aquest tema en l'àmbit de la Universitat Politècnica, es podrà recórrer a aquesta borsa d'ocupació temporal per efectuar nomenaments provisionals per millora d'ocupació.

Aquesta borsa d'ocupació temporal, inclòs l'ordre de prioritat, es publicarà de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

Les persones que conformen aquesta borsa d'ocupació temporal han d'acreditar la mateixa documentació que es requereix en aquesta mateixa convocatòria a les persones aspirants proposades per al nomenament com a personal funcionari de carrera. Aquesta documentació s'ha de presentar davant del Servei de Recursos Humans, una vegada feta la crida per al nomenament com a personal funcionari interí, personal contractat temporal o nomenament temporal per millora d'ocupació.

Qui tinga la condició de personal funcionari públic o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València està exempt de justificar les condicions i els requisits que ja tinga acreditats anteriorment davant d'aquesta. En tot cas, ha de presentar obligatòriament la documentació relativa a: certificació mèdica de capacitat física i psíquica; certificació d'acreditació de discapacitat igual o superior al 33 % i de la capacitat per a l'acompliment del lloc oferit, i els documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes de conformitat amb la seua sol·licitud.

Les persones que conformen la borsa d'ocupació temporal que dins del termini establit en el punt anterior, excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es dedueix que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari interí, personal contractat temporal ni ser nomenades temporalment per millora d'ocupació, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Els exercicis tindran lloc a la ciutat de València.

El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que, com a norma general, s'establisca en la resolució per la qual s'aprova i publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses i excloses a les proves, per cadascun dels torns i les àrees, objecte d'aquesta convocatòria, amb una antelació no inferior a 15 dies hàbils.

8.2. Les persones aspirants es convoquen, per a cada exercici, en crida única. Els membres del tribunal de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a la sala on es realitze l'exercici d'aquelles persones que compareguen una vegada conclosa la crida de les persones aspirants convocades.

8.3. En cas de realitzar-se l'exercici en diverses sessions, l'ordre d'intervenció de les persones aspirants començarà per la lletra F, i seguirà l'ordre alfabètic de cognoms segons la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 8473, 28.01.2019).



8.4. Les persones aspirants han d'acreditar la personalitat mitjançant la presentació del document nacional d'identitat, del passaport o del permís de conduir, sense que, amb aquest efecte, siguen vàlides les fotocòpies compulsades o acarades dels esmentats documents; així com de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.5. Les persones aspirants hauran d'aportar el material necessari per a la realització de les proves: llapis de grafit HB del número 2, bolígraf blau, goma d'esborrar i maquineta.

8.6. Havent començat les proves, l'anunci de la realització de la resta d'exercicis i la fase de concurs, els farà públics el tribunal de selecció, de conformitat amb el que estableix la base 14.2 d'aquesta convocatòria, amb una antelació mínima de dos dies.

8.7. Les persones aspirants perdran el seu dret quan es personen als llocs de realització quan ja s'hagen iniciat les proves o per no assistir a aquestes, encara que siga per causes justificades.



No obstant l'anterior, si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal de selecció pot apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

8.8. Si alguna aspirant no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades; no es poden demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de la violència de gènere, quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.





9. Publicitat de les llistes

El tribunal elevarà al rector les llistes definitives de les persones aspirants que han superat les proves, per cadascun dels torns i les àrees i per ordre de puntuació, per a la inserció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



10. Coneixements de valencià

10.1. L'acreditació dels coneixements de valencià per les persones que han superat les proves selectives –que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana– ha de realitzar-se mitjançant certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o també aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

10.2. El nivell exigible d'aquests coneixements és el que consta a continuació, d'acord amb el grup o subgrup a què accedeix la persona que ha superat les proves selectives corresponents:

a) A1 A2 B Grau Mitjà o certificat equivalent

b) C1 C2 Grau Elemental o certificat equivalent

c) Agrupacions professionals funcionarials: coneixements orals o certificat equivalent

Els certificats d'equivalència d'aquests graus han de ser conformes al que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.upv.es/entidades/spnl/infoweb/anl/info/848412normalv.html)

10.3. Qui no puga acreditar coneixements de valencià després de la superació de les proves selectives en la forma indicada en l'apartat anterior, ha de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que amb aquesta finalitat s'organitzen.

10.4. A la Universitat Politècnica de València, aquests cursos seran convocats per l'òrgan competent, en el termini d'un any des de la presa de possessió, i és obligatòria la participació en aquests mentre no s'obtinga el nivell de coneixement de valencià previst en l'apartat 2 d'aquest article.

10.5. L'establit en els apartats anteriors no és obstacle per a l'exigència, com a requisit consignat en les relacions de llocs de treball, d'iguals o superiors coneixements de valencià per a l'exercici de determinats llocs.



11. Presentació de documents

11.1. En el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de les relacions definitives de persones aprovades, les aspirants proposades han de trametre al Servei de Recursos Humans d'aquesta Universitat Politècnica, a través del Registre General de la Universitat Politècnica de València, siti a l'edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; del registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, siti a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; del registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, siti al carrer del Paranimf, núm. 1, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la documentació següent:

11.1.1. Aspirants pel torn de promoció interna:

a) Llevat que conste en l'expedient personal, fotocòpia compulsada o acarada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, ha d'adjuntar-se la credencial que n'acredite l'homologació.

– Àrea economicofinancera: Llicenciatura en Economia o Grau en Economia.

– Àrea administrativojurídica: Llicenciatura, títol d'Enginyeria, títol d'Arquitectura, Grau o titulació equivalent.

b) Llevat que conste en l'expedient personal, fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius dels requisits o especialitats, en el cas, que aquests figuren en la present convocatòria.

c) Les persones aspirants amb diversitat funcional han de presentar fotocòpia compulsada o acarada del certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

d) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits. Amb aquesta finalitat, els reconeixements es realitzaren a través del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València, a fi que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic escaient.

e) Fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes de conformitat amb la sol·licitud de la persona interessada.

No obstant l'anterior, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient, pel temps transcorregut des de l'obtenció o perquè tinga relació directa amb les funcions o tasques del lloc que cal exercir.



11.1.2. Aspirants pel torn lliure:

a) Fotocòpia compulsada o acarada del document nacional d'identitat, o del document que acredite la seua nacionalitat o del passaport en el cas de nacionals dels estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, i, si s'escau, els documents que acrediten el seu vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec de persona nacional d'un altre estat amb el qual tinga aquest vincle. Així mateix, ha de presentar declaració firmada o promesa d'aquest/aquesta que no es troba separat/separada de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a compte seu o està a càrrec seu.

b) Fotocòpia compulsada o acarada del títol Llicenciatura en Economia o Grau en Economia. o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, ha d'adjuntar-se la credencial que n'acredite l'homologació.

c) Fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius dels requisits o especialitats, en el cas, que aquests figuren en la present convocatòria.

d) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat/separada mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat/inhabilitada penalment per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, a més, han de fer la declaració de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública.

e) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions de la categoria o escala oferida. Amb aquesta finalitat, els reconeixements es realitzaran a través del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València, a fi que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic pertinent.



f) Les persones aspirants amb diversitat funcional han de presentar fotocòpia compulsada o acarada certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

g) Fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes, de conformitat amb la sol·licitud de la persona interessada.

11.2. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini establit en el punt anterior i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïra que manca algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

11.3. Qui tinga la condició de personal funcionari públic o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València i hi haja concorregut pel torn lliure, té exempció de justificar les condicions i els requisits que ja tinga acreditats anteriorment davant d'aquesta. En tot cas, han de presentar obligatòriament la documentació prevista en l'apartat e i, si s'escau, la de l'apartat f i g.

No obstant l'anterior, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient, pel temps transcorregut des de l'obtenció o perquè tinga relació directa amb les funcions o tasques del lloc que cal exercir.



11.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades quan es produïsquen renúncies, falta d'acreditació dels requisits exigits en la convocatòria per al nomenament com a personal funcionari de carrera o quan concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, el rector requerirà de l'òrgan tècnic de selecció la relació complementària de persones aspirants aprovades –segons el torn i l'àrea on es produeix la falta de cobertura– que segueixen a les proposades, per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Nomenament de personal funcionari

12.1. Amb caràcter general, l'adjudicació de destinacions al personal de nou ingrés s'efectua d'acord amb les peticions de les persones interessades, entre els llocs que han quedat vacants després del concurs previ, si s'escau, del personal funcionari de carrera i segons l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu, sempre que tinguen els requisits determinats per a cada lloc en les relacions de llocs de treball. Aquestes destinacions tenen caràcter definitiu.

Les persones aspirants que ingressen pel torn de promoció interna, en virtut del que disposa l'article 119.5 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, tenen preferència per cobrir les vacants corresponents sobre les persones aspirants que no provenen d'aquest torn.

12.2. Conclòs el procés selectiu i transcorregut el termini de presentació de la documentació, qui l'haja superat serà nomenat personal funcionari de carrera mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb especificació de la destinació adjudicada, basant-se en l'ordre de puntuació obtingut per l'aspirant i segons la petició de destinació de conformitat amb els apartats anteriors.



12.3. El termini de presa de possessió de la destinació adjudicada es fa constar en la resolució de nomenament.



13. Informació respecte de les dades recollides

13.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades de la UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us informem que l'entitat responsable del tractament de les dades tractades a l'efecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

13.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

13.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

13.4. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que les identifique (NIF-NIE, passaport), i si fora necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant: Delegació de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València. Secretaria General. Universitat Politècnica de València. CIF Q4618002B. Camí de Vera, s/n.46022 València

13.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

13.6. Les dades es conserven en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



14. Tribunal de selecció

14.1. El tribunal de selecció d'aquestes proves selectives és nomenat pel rector, en la resolució que fa pública la relació provisional de persones admeses i excloses, amb una antelació mínima d'un mes a la data del començament de les proves:

Els membres del tribunal, hauran de ser personal funcionari de carrera, estarà compost per: la presidència i quatre vocals, Un/una vocal fa de secretaria del tribunal de selecció.

Així mateix, es designa un tribunal de selecció suplent amb la mateixa composició.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i no es pot exhibir aquesta en representació o per compte de ningú.



Al tribunal de selecció se li pot prestar el suport administratiu necessari per dur a terme la gestió de les proves selectives, d'acord amb la complexitat i el nombre de participants d'aquestes.

14.2. Els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva, qualsevol decisió que adopte el tribunal i que haja de conèixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives, s'exposarà en la seu electrònica de la Universitat Politècnica: sede.upv.es (apartat d'anuncis) i en la microweb del Servei de Recursos Humans, l'adreça del qual és: http://www.upv.es/entidades/srh/. La publicació en la microweb del Servei de Recursos Humans és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis, i aquesta exposició, en la data en què s'inicie, és suficient com a notificació amb caràcter general.

14.3. El tribunal, per a la realització de les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.



14.4. Els membres del tribunal –així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista– han d'abstenir-se i poden ser recusats per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, ha d'abstenir-se qui haja realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Tots els membres del tribunal han de reunir els requisits establits en l'article 57.3 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i almenys la meitat més un d'aquests ha de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida per a l'ingrés.



14.5. El tribunal –així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista– pot exigir en qualsevol moment que les persones aspirants acrediten la identitat.

14.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altres incidències, el tribunal té la seu a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

14.7. El tribunal té la categoria assenyalada en el Decret 88/2008, de 20 de juny, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre indemnitzacions per raó de servei i gratificacions per serveis.

14.8. El tribunal té la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració i, com a tal, està sotmès a les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



15. Recursos

15.1. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



15.2. Contra els actes del tribunal de selecció, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació o publicació; tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es pot interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per resoldre'l.



València, 10 de desembre de 2019.– El rector de la Universitat Politècnica de València: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



Nombre de places: 4

Denominació de la plaça: tècnic de gestió superior

Classificació professional: A/A1 22 E040

Titulació:

– Àrea economicofinancera: Llicenciatura en Economia o Grau en Economia.

– Àrea administrativojurídica: Llicenciatura, títol d'Enginyeria, títol d'Arquitectura, Grau o titulació equivalent.

Jornada: dedicació completa

Funcions:

Realitzar les funcions i activitats de nivell superior comuns a l'activitat administrativa, d'acord amb el lloc de treball a exercir, sent les fonamentals: la direcció, supervisió, planificació, control, assessorament, estudis, gestió i coordinació de les àrees competencials que se li assignen.



Temari:

APARTAT A – PER A L'ÀREA ECONOMICOFINANCERA

A. Bloc general (només per al torn d'accés lliure)

1. La Constitució espanyola del 1978: els principis constitucionals. Els drets fonamentals, les llibertats públiques i les seues garanties. Els principis rectors de la política econòmica i social. La reforma de la constitució. L'organització territorial de l'Estat.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: les institucions d'autogovern de la Comunitat Valenciana. Institucions comissionades per les Corts. Institucions consultives i normatives de la Generalitat.



3. Les Corts. El sistema electoral i l'estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

4. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, atribucions i funcionament. La iniciativa legislativa i la potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

5. Govern i administració. Els consellers. Estatut personal. L'administració pública de la Generalitat. Organització, competències i estructura. Organització territorial de les conselleries. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'administració pública de la Generalitat.



6. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Jurídic Consultiu. El Consell Valencià de Cultura. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua. El Comitè Econòmic i Social.

7. Les institucions de la Unió Europea. El Consell de la Unió Europea. La Comissió Europea. El Parlament Europeu. El Tribunal de Justícia de les CE. El Tribunal de Comptes Europeu. Òrgans de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Banc Europeu d'Inversions. El Defensor del Poble Europeu. El Supervisor Europeu de Protecció de Dades.

8. La Llei de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta i participació dels treballadors. Responsabilitats i sancions.

9. El Pla de prevenció de riscos laborals de la Universitat Politècnica de València.

10. Medi ambient: el sistema de gestió ambiental a la Universitat Politècnica de València. La gestió dels residus no perillosos a la Universitat Politècnica de València. Normativa aplicable.



APARTAT B – PER A LES DUES ÀREES

B. Bloc comú (per a tots els torns)

1. La Llei orgànica 3/2007, de 22 març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar: objecte i àmbit de la Llei; títol I: el principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; títol II, capítol I: principis generals; títol IV, capítol I: igualtat de tracte i oportunitats en l'àmbit laboral; capítol II: igualtat i conciliació; capítol III: els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat; títol V, capítol I: criteris d'actuació de les administracions públiques.



2. La Llei orgànica 1/2004, de 28 desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar: objecte de la Llei; títol I, capítol I: en l'àmbit educatiu; capítol II: en l'àmbit de la publicitat i dels mitjans de comunicació; títol II, capítol I: dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta; capítol III: drets de les funcionàries públiques; títol III, article 30; títol V, capítol IV: mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes.

3. Règim jurídic de protecció de dades de caràcter personal. Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: drets de la persona interessada. La persona responsable del tractament. La persona encarregada del tractament. El Registre d'activitats de tractament i el seu desplegament normatiu a la Universitat Politècnica de València. Seguretat de les dades: les notificacions de violacions de seguretat. L'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades. El delegat de protecció de dades. Les transferències internacionals de dades. Règim sancionador del títol IX de la Llei orgànica 3/2018 de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals

4. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Títol preliminar: Títol I: La transparència en l'activitat pública.

5. II Pla d'igualtat, 2017-2020, de la Universitat Politècnica de València.

6. La Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.

7. La Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià.

8. Els Estatuts de la Universitat Politècnica de València: Disposicions generals, estructura, govern i funcions de la Universitat.

9. El Pla estratègic de la Universitat Politècnica de València 2015-2020.

10. Regulació de l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. Els estudis de grau i màster. Regulació dels ensenyaments oficials de doctorat. L'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau i els procediments d'admissió a les universitats públiques espanyoles. Regulació de l'accés a la Comunitat Valenciana.

11. Règim de beques generals per a estudis universitaris d'àmbit estatal. Règim de beques per a estudis universitaris d'àmbit autonòmic. Normativa de beques i ajudes per a alumnes de la Universitat Politècnica de València. Expedició títols universitaris oficials i del suplement europeu al títol. Equivalència i homologació de títols estrangers d'educació superior.

12. El règim acadèmic i l'avaluació de l'alumnat de la Universitat Politècnica de València. La normativa de progrés i permanència de la Universitat Politècnica de València.

13. Reconeixement i transferència de crèdits a la Universitat Politècnica de València.

14. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals. Els òrgans de les administracions públiques. Òrgans col·legiats. Les relacions interadministratives. Funcionament electrònic del sector públic.

15. El sector públic institucional. Classificació i règim jurídic. El sector públic instrumental.

16. Els drets de les persones en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La relació juridicoadministrativa. Els registres administratius i l'arxivament de documents. La participació en les administracions públiques.

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: normes generals d'actuació. Terminis.



19. L'acte administratiu: concepte, elements i classes. La forma dels actes administratius. La motivació, la notificació i la publicació. El silenci administratiu: règim jurídic.

20. L'eficàcia dels actes administratius. L'executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa per l'administració. La invalidesa de l'acte administratiu: nul·litat de ple dret i anul·labilitat. Els actes administratius irregulars. La convalidació, la conservació i la conversió dels actes administratius.

21. El procediment administratiu comú. Principis inspiradors. Fases. Tramitació simplificada.

22. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici. Revocació dels actes administratius. Rectificació d'errors materials o de fet: concepte i tractament. Els recursos administratius.

23. Els principis de la potestat sancionadora i la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Especialitats dels processos sancionadors i de responsabilitat patrimonial en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

24. El patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. La Llei de patrimoni de la Generalitat. Els béns de domini públic de la Generalitat: règim jurídic. Protecció i defensa dels béns. L'afectació, l'adscripció i la mutació demanial. Els béns patrimonials: adquisició, ús i alienació.

25. El servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. La gestió indirecta. La concessió: classes, règim jurídic. Modificació, novació, transmissió i extinció de les concessions.



26. La Llei de contractes del sector públic. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei. Les parts del contracte. Elements objectius: objecte, preu i quantia dels contractes. Preparació dels contractes de les administracions públiques. Tipus contractuals.

27. La Llei de contractes del sector públic. Selecció de contractista i adjudicació dels contractes. Procediments d'adjudicació. Formalització dels contractes. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius.

28. Funció pública valenciana (I): objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei: objecte. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de funció pública: òrgans executius en matèria de funció pública a les universitats públiques. Principis reformadors. Àmbit d'aplicació. Personal al servei de les administracions públiques.



29. Funció pública valenciana (II): ordenació dels llocs de treball. Instruments de planificació i ordenació del personal. Registres de personal i de llocs de treball. Naixement i extinció de la relació de servei. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció professional. Situacions administratives del personal funcionari de carrera. Règim disciplinari. Representació, negociació col·lectiva i participació institucional.



30. El contracte de treball: les parts. Capacitat per a contractar. Contingut i forma del contracte. Causes de suspensió del contracte de treball: les excedències i les interrupcions de la prestació laboral. L'extinció del contracte de treball: concepte i efectes.

31. El personal docent i investigador universitari. Classes i règim jurídic del professorat universitari. Normativa aplicable. Accés i funcions del personal docent i investigador respecte dels diferents tipus de professorat universitari. Règim retributiu.

32. El personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València: el contracte eventual per circumstàncies de la producció. El contracte d'obra o servei determinat. El contracte d'interinitat. El contracte a temps parcial. El contracte en pràctiques. El contracte de treball a distància.

33. La contractació del personal investigador de caràcter laboral: modalitats contractuals: contracte predoctoral; contracte d'accés al sistema espanyol de ciència, tecnologia i innovació; contracte d'investigador distingit.

34. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. La normativa bàsica estatal en matèria pressupostària.

35. La gestió del pressupost: les fases d'execució i els documents comptables de l'estat d'ingressos. Ordenació de la despesa. Operacions comptables de l'estat de despeses del pressupost. Despeses d'exercici corrent, d'exercicis tancats i despeses pluriennals. El marc jurídic de la gestió de la despesa pública. Restriccions i seguiment de l'execució pressupostària.

36. El Pressupost de la Universitat Politècnica de València: memòria d'ingressos i despeses. Normes de funcionament. Estructura pressupostària.

37. El Pressupost de la Universitat Politècnica de València. Fases i criteris bàsics d'elaboració i aprovació. Modificacions de crèdit: tipus i competències d'aprovació.

38. L'execució del pressupost de despeses a la Universitat Politècnica de València. Òrgans competents per a l'execució de la despesa. Operacions derivades de la seua execució. Acumulació de fases d'execució. Despeses d'execució pluriennal.

39. L'execució del pressupost d'ingressos a la Universitat Politècnica de València. Òrgans competents per a l'execució de l'ingrés. Operacions derivades de la seua execució.

40. La Llei general de subvencions: títol preliminar: disposicions generals. Procediments de concessions i gestió de les subvencions. Aplicació a la Universitat Politècnica de València.

41. El finançament de les universitats. El patrimoni de les universitats públiques. Recaptació, gestió i liquidació de preus públics. El pressupost universitari: elaboració, contingut i aprovació. El control de les universitats públiques: controls intern i extern de la despesa.



42. La revisió dels actes tributaris en via administrativa. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives.

43. El Tribunal de Comptes. La funció fiscalitzadora: extensió i instruments. Els procediments de fiscalització; la seua terminació. Actuacions prèvies a l'exigència de responsabilitats comptables. La jurisdicció comptable: naturalesa, extensió i límits. Els òrgans. Les parts. Les pretensions: acumulació i quantia. Disposicions comunes del procediment. Terminació del procediment. Procediments especials: procediment en el judici de comptes; procediment de reintegrament per abast; expedients de cancel·lació de fiances. Recursos. Execució de sentències. La Sindicatura de Comptes: funció fiscalitzadora i relacions amb el Tribunal de Comptes.

44. Llei de la ciència, la tecnologia i la innovació: objecte. Objectius generals. El sistema espanyol de ciència, tecnologia i innovació. Principis. L'avaluació de l'assignació dels recursos. Els recursos humans dedicats a la recerca. Especificitats aplicables al personal docent i investigador al servei de les universitats públiques.

45. El Reglament per a les estructures de recerca, desenvolupament i innovació a la Universitat Politècnica de València. Grups d'R+D+I. Departaments universitaris, centres d'investigació, instituts universitaris d'investigació.

46. Reglament regulador de la gestió d'activitats de recerca, desenvolupament i transferència de tecnologia, i d'activitats de formació no reglada, de la Universitat Politècnica de València.

47. Definició i evolució del concepte de 'qualitat'. Principis de la gestió de qualitat.

48. Sistemes de gestió de qualitat ISO-9001. La família de les normes ISO 9000.

49. El model EFQM d'excel·lència: principis de l'excel·lència; estructura del model.

50. La gestió per processos. Concepte i elements d'un procés. Classificació dels processos. Representació gràfica dels processos.

51. Qualitat de servei. Concepte i avaluació de la qualitat de servei. La carta de serveis: definició, finalitats, estructura i contingut. Norma UNE 93.200.

52. Els sistemes d'informació per a la direcció i la gestió. La informació com a recurs en les administracions públiques per a la presa de decisions.

53. Avaluació dels serveis públics. Sistemes d'avaluació. Accions de millora.

54. L'entorn de treball del Windows. Dispositius mòbils i entorn corporatiu.

55. Protecció de dades de caràcter personal.

56. Seguretat informàtica. Navegació i correu segurs. Antivirus i tallafocs.

57. Certificats digitals. Signatura electrònica.

58. Aplicacions ofimàtiques: edició de text, fulls de càlcul, presentacions, bases de dades.

59. Col·laboració. Compartir documents. Establir reunions.

60. Serveis en el núvol.

61. Normativa de creació de la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València. Conceptes bàsics per a l'ús de la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València. Requisits de maquinari i programari (de lectors i targetes). Identificació a la seu (tipus de certificats). Signar sol·licituds i documents. Enviar correus electrònics signats.





APARTAT C – PER A L'ÀREA ADMINISTRATIVOJURÍDICA





C. Bloc específic

1. Fonts del dret administratiu. La Constitució. La llei, les seues classes. Decrets llei i decrets legislatius. Els tractats internacionals. Els principis de reserva de llei, jerarquia normativa i competència. El reglament. Classes de reglaments. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. El control de la potestat reglamentària. Altres fonts.

2. L'Administració Pública: principis constitucionals informadors i la noció d'Administració pública en la Llei 39/2015 i en la Llei 40/2015. Personalitat jurídica de les administracions públiques. Utilització de tècniques electròniques per l'Administració.

3. Les potestats administratives. El principi de legalitat i les seues manifestacions. L'activitat administrativa discrecional i els seus límits. Control de la discrecionalitat. La desviació de poder. Els conceptes jurídics indeterminats.

4. L'administrat: capacitat i situacions jurídiques. Drets públics subjectius i interessos legítims: concepte i diferències. Classificació dels drets públics subjectius. Situacions jurídiques passives. Les prestacions de l'administrat. Col·laboració de les persones amb l'Administració pública.

5. Els convenis, contractes de mecenatge, contractes de patrocini i contractes de publicitat realitzats per organismes i entitats del sector públic. Els convenis de col·laboració en l'àmbit universitari.

6. El dret del treball. Concepte i finalitats. Les fonts del dret del treball. Relacions excloses de l'àmbit d'aplicació de la legislació laboral. Poder de direcció. Poder disciplinari: les infraccions i sancions en l'ordre social.

7. L'aplicació de les normes laborals: principis d'ordenació. La relació llei-conveni col·lectiu. Col·lisió i concurrència entre normes estatals i normes convencionals. El principi de la condició més beneficiosa. Els principis d'irrenunciabilitat de drets i territorialitat de les normes. Altres principis.

8. El contracte de treball: concepte i naturalesa jurídica. Modalitats. Subjectes. Forma. Contingut i règim jurídic. La modificació, suspensió i extinció del contracte de treball. Causes, forma i efectes. En particular, l'acomiadament i la regulació d'ocupació. Cessió de treballadors i successió d'empreses.

9. La durada del contracte de treball. Període de prova. Classes de contractes de duració determinada. Les modalitats de contracte de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació. Frau de llei en la contractació temporal.

10. La negociació col·lectiva. Naturalesa i efectes dels convenis col·lectius. Unitats de negociació. Legitimació Tramitació. Aplicació i interpretació. Contingut. Extensió i adhesió. Eficàcia i impugnació. Referència especial al II Conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes.

11. La representació dels treballadors i la llibertat sindical. El conveni col·lectiu: concepte i naturalesa. Contingut i efectes. Aplicació i interpretació.

12. El sistema de Seguretat Social. Règims. Gestió: afiliació i cotització. Acció protectora: contingències i classes de prestacions. La incapacitat temporal. Maternitat. Invalidesa permanent: modalitats. Jubilació: modalitats. Altres prestacions.

13. Les incompatibilitats i el règim disciplinari del personal al servei de les administracions públiques. Referència especial al personal de les universitats públiques.

14. Propietat intel·lectual. Drets d'autor: subjecte, objecte i contingut. Transmissió i protecció dels drets d'autor.

15. Patents. Dret a la patent. Invencions laborals. Procediment de concessió de patents. Recursos. Transmissió i llicències contractuals. Saber fer.



APARTAT D – PER A L'ÀREA ECONOMICOFINANCERA



D. Bloc específic

1. Llei orgànica d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera: Àmbit d'aplicació. Principis generals. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Transparència. Gestió pressupostària.

2. Els ingressos públics. El sistema tributari espanyol: principis i normes jurídiques generals. Concepte, finalitats i classes dels tributs. Característiques i estructura dels principals impostos directes i indirectes.

3. Obligacions fiscals de la Universitat Politècnica de València. Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació: obligació de documentació de les operacions. Obligació de documentació de les operacions a l'efecte de l'impost sobre el valor afegit. Obligacions de documentació a l'efecte d'altres tributs i en altres àmbits.



4. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions (I): àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. El règim de la hisenda pública de la Generalitat. Principis i regles de programació i de gestió pressupostària dels pressupostos de la Generalitat. Programació pressupostària i objectiu d'estabilitat dels pressupostos de la Generalitat.



5. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions (ii): contingut i principis d'ordenació dels pressupostos. Elaboració del pressupost de la Generalitat. Estructura dels pressupostos.

6. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions (III): Els crèdits i les seues modificacions: disposicions generals. Modificacions de crèdits.



7. La gestió del pressupost: gestió i comptabilització de despeses de funcionament i d'inversió. Gestió i comptabilització de despeses per transferències corrents i de capital.

8. El deute públic: concepte. Classes de deute. El cicle del deute. L'endeutament autonòmic i els compromisos d'estabilitat financera.



9. El control pressupostari. Control intern i control extern.

10. El règim econòmic i financer de les universitats públiques. Pla pluriennal de finançament del sistema universitari públic valencià 2010-2017.

11. Llei de taxes de la Generalitat Valenciana: objecte i normativa aplicable. Concepte i principis. Elements essencials de la taxa. Aplicació de les taxes. Les taxes per la prestació de serveis acadèmics universitaris a la Comunitat Valenciana.

12. Comptes anuals de la Universitat Politècnica de València. Determinació de magnituds pressupostàries rellevants: resultat pressupostari. Romanents de crèdit. Romanent de tresoreria.

13. Pla general de comptabilitat pública 2010 (I): marc conceptual de la comptabilitat pública: imatge fidel dels comptes anuals. Requisits de la informació que cal incloure en els comptes anuals. Principis comptables. Elements dels comptes anuals. Criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals. Criteris de valoració.

14. Pla general de comptabilitat pública 2010 (II): comptes anuals: el balanç, el compte del resultat econòmic patrimonial, l'estat de canvis en el patrimoni net, l'estat de liquidació del pressupost, l'estat de fluxos d'efectiu i la memòria.

Enllaços d'interès:

http://www.upv.es/entidades/SRH/as/751636normalc.html

http://www.upv.es/entidades/VRSC/menu_urlpc.html?//www.upv.es/entidades/VRSC/info/U0768070.pdf





ANNEX II

Barem de promoció interna



Antiguitat:

Es valora 1 punt per any complet de serveis en actiu en les distintes administracions públiques, fins a un màxim de 8 punts. A aquest efecte, es computen els serveis previs reconeguts de conformitat amb el que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre.



Titulació acadèmica:

Es valora només una única titulació acadèmica oficial de nivell superior a l'especificada en l'annex I, amb 1,5 punts.

Nivell competencial reconegut:

Nivell competencial reconegut (grau personal consolidat) en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que es valora de la manera següent:



Grau superior a 22 4 punts

Grau igual a 22 3 punts

Grau inferior a 22 2 punts





Treball desenvolupat:

Es valora per cada any de prestació de serveis o part proporcional. A aquest efecte de treball desenvolupat no es computen les fraccions inferiors a un mes, en llocs de treball del grup A, subgrup A2, del sector d'administració general, d'acord amb el nivell del complement de destinació assignat a aquests, d'acord amb l'escala següent:





Llocs de nivell superior a 22 2 punts per any de servei

Llocs de nivell igual a 22 1 punt per any de servei

Llocs de nivell igual a 22 0,5 punts per any de servei





Aquest apartat es valora fins a un màxim de 20 punts i un màxim de 10 anys de serveis prestats en l'administració. Amb aquest efecte, es computen els períodes en els quals les persones aspirants han estat ocupant llocs amb assignació de complement de destinació de nivell superior.

Amb aquesta finalitat, es valora l'exercici de llocs de treball amb destinació definitiva o provisional.

No es valora com a experiència professional, en el lloc que s'ocupa en comissió de serveis, el període que excedisca de dos anys; es valora en aquest supòsit el treball desenvolupat en el lloc que s'ocupa amb caràcter definitiu.



Coneixements de valencià:

Es valora fins a un màxim de 4 punts, sempre que s'acredite estar en possessió del pertinent certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'acord amb l'escala que a continuació s'indica. En cas d'estar en possessió de dos o més nivells, es valora només el de nivell més alt:





Per a llocs dels subgrups A1 i A2:

Superior (C2) 4.00 punts





Per a llocs dels subgrups C1 i C2:

Mitjà (C1) 3.00 punts

Superior (C2) 4.00 punts



En els llocs en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement de valencià, només es consideraran els superiors a aquest.

http://www.upv.es/entidades/SPNL/info/criterisequivalencies2019.pdf



Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

Es valora fins a un màxim de 2,5 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents del castellà. Es reconeixen com a acreditacions de la capacitació lingüística i comunicativa en llengües estrangeres els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles), així com els indicats en la normativa vigent en matèria lingüística, informació a la qual es pot accedir a través de l'enllaç següent:



https://cdl.upv.es/el-centro/normativa



Per a llocs dels subgrups A1, A2, C1 i C2 d'administració general i administració especial

Haver obtingut el certificat de competència lingüística A2 0,375 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B1 0,75 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B2 o superior 1,50 punts





Per a la valoració dels idiomes comunitaris, en cap cas no es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de batxiller elemental, graduat escolar, formació professional, batxiller superior i estudis universitaris de qualsevol nivell.

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, pel que fa als nivells de certificació de competència lingüística, es poden consultar en l'enllaç següent:

https://www.acles.es/es/normativa-certificados-reconocidos-acles-2017

Tots els certificats susceptibles d'equivalència han de ser tramitats per la persona interessada, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

En els supòsits en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement d'algun dels idiomes dels països de la Unió Europea, només es consideraran els superiors a aquest.







ANNEX III

Barem de torn lliure



Experiència professional: es valora fins a un màxim de 4 anys i 24 punts l'experiència professional en llocs de treball corresponents a la mateixa categoria o similars, d'acord amb les funcions exercides, i el grup i subgrup de les vacants especificades en la present convocatòria. Es prorrategen proporcionalment els mesos complets i no es consideren els períodes inferiors a un mes, d'acord amb l'escala següent:



Per serveis prestats amb contracte laboral o com a personal funcionari en l'àmbit de la Universitat Politècnica de València.

Per serveis prestats amb contracte laboral o com a personal funcionari en l'àmbit d'altres universitats públiques diferents de la Universitat Politècnica de València.

Per serveis prestats amb contracte laboral o com a personal funcionari en el sector públic.

Per serveis prestats amb contracte laboral en el sector privat.



Es considera acreditada aquesta experiència professional si s'aporta certificat oficial dels períodes de cotització en el règim general de la seguretat social o en algun dels règims especials dins del grup de cotització de la categoria, grup i subgrup esmentats en l'apartat 1.1 de la present convocatòria, juntament amb els contractes de treball, els nomenaments com a personal funcionari interí o les nòmines que acrediten la relació contractual, la categoria professional i/o funcions.

En el cas del personal empleat públic, s'admet amb aquesta finalitat el certificat de serveis prestats on consten les dades anteriors (grup i subgrup professional i categoria professional, així com els períodes de contractació o els nomenaments) expedits per l'òrgan competent.

Cursos de formació i perfeccionament: es valoren fins a un màxim de 8 punts només els cursos de formació i perfeccionament que estiguen relacionats directament amb les funcions de la categoria o escala objecte d'aquesta convocatòria.

La valoració s'efectua d'acord amb el barem següent, sense que es consideren els cursos de fins a 9 hores i, en cas que hi haja dos o més cursos amb el mateix contingut, només es considera el de major durada:





Nre. d'hores Puntuació total

De 10 a 14 0.40

De 15 a 19 1.00

De 20 a 29 1.60

De 30 a 49 2.00

De 50 a 74 2.40

75 o més hores 3.00







Només es valoren aquests cursos si els han impartit centres oficialment reconeguts o si estan homologats per un organisme públic competent en el marc dels programes de formació contínua, de formació ocupacional o de formació d'empleats públics; l'aspirant ha d'acreditar aquest aspecte.

Amb aquesta finalitat, es tenen en compte els cursos de formació contínua impartits per les organitzacions sindicals i que es troben inclosos dins dels respectius acords amb l'administració.

En cap cas no es puntuen en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes; ni els cursos pertanyents a una carrera universitària; ni els cursos de doctorat; ni els de diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre; ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Titulacions acadèmiques: es valora una titulació acadèmica oficial de nivell superior a les especificades en l'annex I, amb 1,50 punts.

Coneixements de valencià: es valora fins a un màxim de 4 punts, sempre que s'acredite estar en possessió del pertinent certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'acord amb l'escala que a continuació s'indica. En cas d'estar en possessió de dos o més nivells, es valora només el de nivell més alt:



Per a llocs dels subgrups A1 i A2:

Superior (C2) 4.00 punts





Per a llocs dels subgrups C1 i C2:

Mitjà (C1) 3.00 punts

Superior (C2) 4.00 punts





En els llocs en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement de valencià, només es consideraran els superiors a aquest.

http://www.upv.es/entidades/SPNL/info/criterisequivalencies2019.pdf

Altres mèrits: es valoren fins a un màxim de 2,5 punts



a) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: es valora el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents del castellà. Es reconeixen com a acreditacions de la capacitació lingüística i comunicativa en llengües estrangeres els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles), així com els indicats en la normativa vigent en matèria lingüística, informació a la qual es pot accedir a través de l'enllaç següent:



https://cdl.upv.es/el-centro/normativa



Per a llocs dels subgrups A1, A2, C1 i C2 d'administració general i administració especial

Haver obtingut el certificat de competència lingüística A2 0,375 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B1 0,75 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B2 o superior 1,50 punts





Per a la valoració dels idiomes comunitaris, en cap cas no es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de batxiller elemental, graduat escolar, formació professional, batxiller superior i estudis universitaris de qualsevol nivell.

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, pel que fa als nivells de certificació de competència lingüística, es poden consultar en l'enllaç següent:

https://www.acles.es/es/normativa-certificados-reconocidos-acles-2017

Tots els certificats susceptibles d'equivalència han de ser tramitats per la persona interessada, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

En els supòsits en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement d'algun dels idiomes dels països de la Unió Europea, només es consideraran els superiors a aquest.



b) Altres mèrits valorables per als llocs pertanyents al grup A, subgrups A1 i A2, d'administració especial:



Només per a llocs dels subgrups A1 i A2, d'administració

especial

Impartició de cursos (per cada 10 crèdits) 0,50 punts

Ponències presentades i aprovades en congressos sobre matèries relacionades amb les funcions del lloc 1,25 punts per ponència

Beques, únicament es valoraran les beques una vegada obtinguda la titulació acadèmica corresponent, i sempre que estiguen relacionades amb matèries del lloc de treball oferit. 1,25 punts per any complet

Publicacions en SCI. 0,25

per citació





Així mateix, i en el supòsit de cursos impartits, aquests es valoren una sola vegada. No són susceptibles de valoració les successives edicions d'un mateix curs o d'un curs amb el mateix contingut; en aquest cas es valora el curs impartit de major durada.





ANNEX IV

Oficines de registre de la Universitat Politècnica de València



Registre General de la Universitat Politècnica de València

Universitat Politècnica de València

Edifici 3F

Camí de Vera, s/n

46022 València (València)

Tel. (+34) 96 387 74 05

http://www.upv.es/entidades/SPET/infoweb/ag/info/1003451normalc.html



Registre del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València

Escola Politècnica Superior de Gandia

Edifici F

C/ Paranimf, 1

46730 Grau de Gandia (València)

Tel. (+34) 96 284 93 02

http://www.upv.es/contenidos/CGANDIA/administracion/939537normalc.html



Registre del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València

Escola Politècnica Superior d'Alcoi

Plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n

03801 Alcoi (Alacant)

Tel. (+34) 96 652 85 10

http://www.epsa.upv.es/alumnado.php





ANNEX V

Sistemes d'identificació i signatura



Per a emplenar la vostra sol·licitud us heu d'identificar electrònicament mitjançant qualsevol dels sistemes d'identificació i signatura acceptats a la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, que figuren detallats en l'adreça web següent:

https://sede.upv.es/oficina_tactica/?idioma=es_ES#/tramita/19/186

A continuació, es detallen les característiques principals de cadascun d'aquests sistemes:



Cl@ve-Identificación (sistema recomanat):

És la plataforma comuna del sector públic administratiu estatal per a la identificació i l'autenticació electròniques mitjançant l'ús de claus concertades, oberta a la possibilitat que en facen ús totes les administracions públiques.

Proporciona diversos sistemes d'identificació electrònica, entre els quals hi ha els següents: DNI electrònic, certificats electrònics d'autoritats de certificació reconegudes a Espanya, sistema de clau permanent promogut per la GISS, sistema de clau temporal PIN24H promogut per l'AEAT o node EIDAS (reconeixement de certificats transfronterers emesos per autoritats de certificació d'altres països a l'entorn de la UE).



A causa de la millor usabilitat que presenta, es recomana com a preferent l'ús del sistema de clau permanent promogut per la GISS. Aquest sistema s'orienta a accessos habituals a diversos organismes. Per a usar-lo, sols cal haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a fer-ho us heu de registrar en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, si ja disposeu d'un certificat electrònic reconegut vigent. Si sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre de Cl@ve.



Més informació, ací: www.clave.gob.es



Certificats electrònics:

Certificats electrònics per a persona física emesos per diferents autoritats de certificació reconegudes a Espanya. Tots requereixen un procés d'acreditació personal previ en algun dels punts de registre associats a l'autoritat de certificació que els emet (FNMT, ACCV, Camerfirma, etc.).

Si ja sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre associat a l'ACCV (Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana).

Més informació, ací: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNI electrònic (DNIe):

Tal com recull la Declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics poden usar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el certificat d'autenticació (‘digital signature') assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qui siga.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant l'ús del certificat de signatura (‘non-repudiation'), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura, i d'aquesta manera pot demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació, ací: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/



Compte d'usuari d'UPVNet:

Sistema d'identificació personal basat en una clau concertada (usuari i contrasenya) proporcionada a tots els membres de la comunitat universitària.

Més informació, ací: https://www.upv.es/entidades/ASIC/catalogo/346935normalc.html

Mapa web