Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 20/2017, de 24 de novembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de turisme.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8188 de 12.12.2017
Número identificador:  2017/11287
Referència Base de Dades:  010960/2017
 



DECRET 20/2017, de 24 de novembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de turisme. [2017/11287]

ÍNDEX



PREÀMBUL

CAPÍTOL I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Convocatòries i concessió de les beques

Article 3. Requisits de les persones beneficiàries

CAPÍTOL II. Criteris objectius d'atorgament de les beques

Article 4. Barem per a avaluar els mèrits personals

CAPÍTOL III. Procediment

Article 5. Iniciació

Article 6. Sol·licituds

Article 7. Documentació acreditativa dels mèrits

Article 8. Ordenació

Article 9. Comissió avaluadora

Article 10. Procés de selecció

Article 11. Concessió, notificació i publicitat

Article 12. Fi de la via administrativa

CAPÍTOL IV. Exercici de les beques i obligacions

Article 13. Unitat de realització de les pràctiques

Article 14. Duració de les beques

Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

Article 16. Règim d'incompatibilitats

Article 17. Obligacions de l'entitat concedent

Article 18. Borsa de reserva

CAPÍTOL V. Quantia, pagament i justificació de les beques

Article 19. Dotació econòmica individual

Article 20. Pagament i justificació

Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 22. Suspensió de la beca

Article 23. Dades de caràcter personal

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Repercussió pressupostària

Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, disposa en l'article 49.1.12a que la Generalitat té competència exclusiva en matèria de turisme.

L'execució de la política turística de la Generalitat, segons estableix la Llei 3/1998, de 21 de maig, de la Generalitat, de turisme de la Comunitat Valenciana, correspon a l'Agència Valenciana del Turisme, ens públic de la Generalitat que, com assenyala el Reglament (aprovat pel Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell), té entre els seus objectius d'interés general millorar la formació i professionalitat del sector turístic.

L'impuls de la competitivitat turística requereix, entre altres factors, disposar de titulats qualificats i amb suficient nivell d'especialització tècnica que tinguen capacitat per a donar resposta a les profundes i ràpides modificacions que tenen lloc en el sector turístic.

A fi de contribuir a la dita especialització tècnica i, al mateix temps, facilitar l'accés al món laboral de joves titulats, i enriquir la seua formació amb nous coneixements no sols teòrics sinó, sobretot, pràctics, l'Agència Valenciana del Turisme preveu la possibilitat de realitzar pràctiques professionals en les seues dependències (o, si és el cas, en oficines espanyoles de turisme en l'exterior o en entitats o empreses relacionades amb el turisme, en virtut de convenis a subscriure), considerant-se que la concessió de beques amb aquest objecte és l'instrument més adequat per a garantir la consecució d'aquests fins. Com a pas previ per a la convocatòria de beques, fa falta disposar de les bases reguladores corresponents, i resulta necessària per a això l'aprovació d'aquesta iniciativa normativa.

Pel que fa al cas, l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les bases reguladores de la concessió de subvencions seran aprovades d'acord amb el procediment previst per a l'elaboració de disposicions de caràcter general. Per això, resulta d'aplicació el que disposa el títol VI de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com el que disposa l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i, en l'àmbit reglamentari, el que estableix el títol III, capítols I i III, del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat.

La regulació que s'aprova és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, i genera (atesa la seua naturalesa de disposició general i, en conseqüència, de vocació de permanència) un marc normatiu estable, predicible, integrat, clar i de certesa, i queda amb això acreditat el compliment dels principis de proporcionalitat i de seguretat jurídica.

Referent a això, cal assenyalar que les bases que s'aproven compleixen el que estableix la normativa sobre subvencions, constituïda fonamentalment pels preceptes de caràcter bàsic continguts en la Llei 38/2003, general de subvencions i en el Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pels preceptes continguts en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, sobre l'assumpte concret de beques i en allò que no resulte afectat per les normes anteriors, pel que estableix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

En aplicació del principi de transparència, s'ha donat publicitat de la iniciativa normativa i dels documents propis del procés d'elaboració quan s'ha cursat la sol·licitud de dictamen al Consell Jurídic Consultiu, a través del Portal de Transparència de la Generalitat i pàgines web de Presidència i de l'Agència Valenciana del Turisme. Això sense perjuí d'haver sotmés l'expedient a informació pública, i s'ha publicat l'anunci corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Així mateix, en aplicació del principi d'eficiència, la iniciativa normativa evita càrregues administratives innecessàries i accessòries i racionalitza en la seua aplicació la gestió dels recursos públics. En aquesta línia, la sol·licitud inclourà una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació dels títols oficials universitaris i no universitaris, el grau de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. També, a fi de reduir les càrregues administratives a les persones interessades, la documentació acreditativa dels mèrits no haurà d'acompanyar la sol·licitud, sinó que es presentarà en el moment de l'entrevista únicament per les persones seleccionades per a la dita fase.



Segons s'arreplega en la disposició addicional primera, l'aprovació d'aquestes bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat; no obstant això, la despesa corresponent de les convocatòries basades en aquest decret haurà d'estar dotat, en tot cas, pels pressupostos de la Generalitat (i, amb això, de l'Agència Valenciana del Turisme) de l'exercici que procedisca.

Les beques regulades per aquest decret no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no necessiten la notificació a la Comissió Europea, per no tindre els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que per raó de la qualitat de les persones beneficiàries i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres, ni tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions. Així figura expressament indicat en l'informe de no subjecció a la política de la competència de la Unió Europea, datat el dia 26 d'abril de 2017 i que va ser remés per la Secretaria Autonòmica de l'Agència Valenciana del Turisme, a la Direcció General de Finançament i Fons Europeus que, en resposta, va comunicar que no s'anaven a realitzar observacions al projecte normatiu en tramitació. Això de conformitat amb el que estableix l'article 3.4, en relació amb el 7.4, del llavors vigent Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.



Les dites beques s'incardinen en el marc del Pla Estratègic de Subvencions 2017-2019 de l'Agència Valenciana del Turisme, document programàtic aprovat amb caràcter previ per la Resolució de data 21 de febrer de 2017, del secretari autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme (DOGV 8008, 27.03.2017), adoptada en virtut de la delegació efectuada pel president de la Generalitat segons la Resolució de 12 de febrer de 2016 (DOGV 7722, del dia 17 del mateix mes i any), que en el seu apartat quart, 2 d) preveu la delegació en la persona titular de la Secretaria Autonòmica de l'Agència Valenciana del Turisme de l'aprovació del pla estratègic de subvencions en les matèries de competència de l'Agència Valenciana del Turisme.

Dins de l'estructura orgànica de la Generalitat, la competència en matèria de turisme ha quedat incardinada en la Presidència de la Generalitat, segons el que estableix l'article 2 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, i, en semblants termes, en l'article 1.1 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i en l'article 1 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat. D'acord amb el que estableix l'article 34.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, adoptaran la forma de decret del president, «les disposicions de caràcter general que dicte en l'exercici de les seues competències».



Aquesta disposició està inclosa en el Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.

Per tot allò que s'hi ha exposat, i atés que s'han seguit tots els tràmits pertinents, entre altres, informació pública per mitjà de publicació de l'anunci corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, informes de l'Advocacia General de la Generalitat i de la corresponent la Intervenció delegada, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i fent ús de les facultats que corresponen a la Presidència segons el que estableix la normativa esmentada,





DECRETE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest decret és establir les bases per les quals han de regir-se les convocatòries de beques per a la realització de pràctiques professionals en dependències de l'Agència Valenciana del Turisme (o, si és el cas, en oficines espanyoles de turisme en l'exterior o en entitats o empreses relacionades amb el turisme, en virtut de convenis a subscriure d'acord amb el que estableix el capítol VI del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu Registre), que segons la finalitat concreta, es classifiquen en:

a) Beques en matèria d'informació turística en destinació, amb adscripció al programa de coordinació territorial de la Xarxa Tourist Info.

b) Beques en matèria d'investigació de mercats turístics internacionals i estudi i desenvolupament d'actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en l'exterior, amb adscripció en virtut de conveni a les conselleries de turisme en l'exterior (oficines espanyoles de turisme).



c) Beques en matèria de formació, en el marc de les actuacions dels programes de formació de la Xarxa de Centres de Turisme, amb adscripció a l'Àrea de Formació Turística.

d) Beques en matèria de formació en destinació, en el marc de les actuacions dels programes de formació de la Xarxa de Centres de Turisme, amb adscripció, en virtut de conveni, a establiments turístics i escoles de reconegut prestigi en l'àmbit d'hostaleria i turisme.



e) Beques en matèria de competitivitat empresarial i emprenedoria, així com en informació, documentació, atenció i assessorament a emprenedors i pimes turístiques, en el marc del programa d'acceleració empresarial Accetur.

f) Beques en matèria d'investigació, desenvolupament i innovació aplicada al turisme, així com en l'àmbit de la planificació turística i la seua anàlisi estadística, amb adscripció a la seu central de l'Agència Valenciana del Turisme i/o a l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques - INVAT.TUR.

g) Beques en matèria de màrqueting, promoció, publicitat i producte, amb adscripció a l'Àrea de Màrqueting i Comunicació Turística.

h) Beques en matèria de plans territorials i espais turístics, en el marc de l'estratègia territorial turística.

i) Beques en matèria de gestió administrativa, en el marc del decret d'ajudes dirigides al sector turístic i, en concret, per a les convocatòries d'ajudes anuals a entitats i empreses de la Comunitat Valenciana, amb adscripció a l'Àrea de Competitivitat Turística.



Article 2. Convocatòries i concessió de les beques

1. Les convocatòries de beques es realitzaran mitjançant una resolució de la persona titular de la Presidència de l'Agència Valenciana del Turisme.

2. Les convocatòries de beques determinaran el seu número, la dependència i el lloc de desenvolupament, així com l'activitat pràctica a desenvolupar i, en tot cas, arreplegaran, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. La concessió de beques es realitzarà en règim de concurrència competitiva, i regiran els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

4. A fi de garantir la transparència en els procediments de concessió de subvencions, que està arreplegada en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les dades relatives a aquestes beques s'inclouran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS). L'Agència Valenciana del Turisme remetrà a la BDNS, informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió.



Article 3. Requisits de les persones beneficiàries

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases, les persones que, en acabar el termini de presentació de les sol·licituds que determine la convocatòria corresponent, tinguen els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea i, a més, tindre veïnatge administratiu en qualsevol dels municipis de la Comunitat Valenciana. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients (nivell específic, mínim B2) en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana; aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió d'una de les titulacions que s'indiquen a continuació, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents o dels altres països de la Unió Europea, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.

c.1. Beques en matèria d'informació turística en destinació: Grau en Turisme i Tècnic Superior en Guia, Informació i Assistència Turística.



c.2. Beques en matèria d'investigació de mercats turístics internacionals i estudi i desenvolupament d'actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en l'exterior, amb adscripció en virtut de conveni a les conselleries de turisme en l'exterior (oficines espanyoles de turisme): Grau en Turisme, en Investigació de Mercats, en Ciències Econòmiques i Empresarials, en Direcció d'Empreses, en Sociologia, en Geografia i Història i en International Bussines; així com Tècnic Superior en Guia, Informació i Assistència Turística; Tècnic Superior en Comerç Internacional.

c.3. Beques en matèria de formació: Grau en Turisme, en Economia, en Administració i Direcció d'Empreses (ADE), en Gestió i Administració Pública (GAP), en Sociologia i en Gastronomia, així com formació superior professional en TS Gestió d'Allotjaments Turístics; TS Guia, Informació i Assistència Turística; TS Agències de Viatges i Gestió d'Esdeveniments; TS Animació Sociocultural i Turística; TS Administració i Finances; TS Assistència a la Direcció o TS Màrqueting i Publicitat.

c.4. Beques en matèria de formació en destinació:

certificat de professionalitat en la família Hostaleria i Turisme, nivells 1, 2 i 3.

c.5. Beques en matèria de competitivitat empresarial i emprenedoria turística: Grau en Turisme, en Economia, en Administració i Direcció d'Empreses (ADE), en Gestió i Administració Pública (GAP), en Sociologia, en Gastronomia i altres titulacions universitàries relacionades directament amb el contingut de la beca i determinades expressament en la convocatòria.

c.6. Beques en matèria d'informació, documentació, atenció i assessorament a emprenedors i pimes turístiques: formació superior professional en TS Gestió d'Allotjaments Turístics; TS Guia, Informació i Assistència Turística; TS Agències de Viatges i Gestió d'Esdeveniments; TS Animació Sociocultural i Turística; TS Administració i Finances; TS Assistència a la Direcció o TS Màrqueting i Publicitat.

c.7. Beques en matèria d'investigació, desenvolupament i innovació aplicada al turisme, així com en l'àmbit de la planificació turística i la seua anàlisi estadística i amb adscripció a la seu central de l'Agència Valenciana del Turisme i/o a l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques - INVAT.TUR: graus en Telecomunicacions, Informàtica, Turisme, Turisme i Administració d'Empreses (TADE), Ciències de la Informació, Estadística, Comunicació Audiovisual, Publicitat o Relacions Públiques, Ciència i Tecnologia dels Aliments, Nutrició i Dietètica i semblants.

c.8. Beques en matèria de màrqueting, promoció, publicitat i producte: graus en Informàtica, Turisme, Turisme i Administració d'Empreses (TADE), Ciències de la Informació, Estadística, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques i Màrqueting.

c.9. Beques en matèria de plans territorials i espais turístics: graus en Turisme, en Economia, en Administració i Direcció d'Empreses (ADE), en Gestió i Administració Pública (GAP), en Sociologia i en Geografia.

c.10. Beques en matèria de gestió administrativa: Grau en Turisme i Grau en Gestió i Administració Pública (GAP).

d) En el cas de les beques c.2, les persones aspirants hauran d'acreditar coneixement de l'idioma oficial dels països on es desenvolupen les beques amb un nivell mínim B2 del Marc Europeu Comú de Referència, o d'un dels idiomes oficials en el cas que aqueix país en tinguera diversos. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.



e) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

f) No estar incurs o incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari o beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No podran optar a aquestes beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen disfrutant d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està disfrutant o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.





CAPÍTOL II

Criteris objectius d'atorgament de les beques



Article 4. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. Els mèrits de les persones sol·licitants de cada una de les convocatòries de beques, es baremaran segons els criteris següents:

a) Expedient acadèmic. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà de 13 punts. S'inclouen els aspectes de valoració següents:

a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, inclosa en el certificat oficial que s'aporte, d'acord segons siga procedent, amb el que disposa l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions oficials universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, o l'article 55 del Reial decret 1147/2011, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, que dóna lloc a una valoració entre 5 i 10 punts, d'acord amb l'escala següent:



– Nota mitjana 5: 5 punts.

– Nota mitjana 6: 6 punts.

– Nota mitjana 7: 7 punts.

– Nota mitjana 8: 8 punts.

– Nota mitjana 9: 9 punts.

– Nota mitjana 10: 10 punts.

a.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de tres punts, atenent a l'escala següent:

– Doctorat: 2 punts.

– Màster: 1 punt.

– Altres graus: 1 punt.

b) Coneixement de valencià. La puntuació màxima serà de 2 punts.



b.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües, tenint en compte l'equivalència dels certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat amb un màxim d'1,50 punts i amb la valoració següent:



– Certificat de nivell A2: 0,15 punts

– Certificat de nivell B1: 0,25 punts

– Certificat de nivell B2: 0,75 punts

– Certificat de nivell C1: 1 punt

– Certificat de nivell C2: 1,50 punts

b. 2) Es valoraran altres certificats reconeguts oficialment, d'acord amb la puntuació següent:

– Llenguatge Administratiu: 0,50 punts

– Llenguatge en Mitjans de Comunicació: 0,50 punts

– Correcció de Textos: 0,50 punts

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

c.1) Es valorarà d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües, amb un màxim d'un punt, a raó de 0,20 punts per cada nivell superat.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el dit títol haja sigut puntuat en l'apartat a 2 d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest apartat c 1.



c.2) En les beques classe b) de l'article u d'aquest decret (beques en matèria d'investigació de mercats turístics internacionals i estudi i desenvolupament d'actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en l'exterior), tenint en compte que el coneixement de determinats idiomes és un element essencial per al seu exercici, es valorarà en aquest apartat, fins a un màxim de 2 punts, els nivells acreditats en els idiomes objecte d'aquestes beques, a raó d'1 punt per cada nivell superior a l'exigit (B2) del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) de l'idioma oficial del país en què es durà a terme l'activitat de la beca que haja sigut acreditat com a requisit.

c.3) Altres idiomes cooficials de la Unió Europea es valoraran amb un màxim d'1 punt, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat. A aquests efectes, només s'admetrà la seua acreditació per mitjà de títols expedits per escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

L'apartat c.1) i l'apartat c.2) s'aplicaran de forma excloent, i s'optarà en cada convocatòria per algun dels dos, si és el cas, pel que fa als idiomes comunitaris.

La puntuació màxima serà de 2 punts quant a la suma dels apartats c.1) més c.3), i de 3 punts quant a la suma dels apartats c.2) més c.3)



d) Coneixements addicionals. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 6 punts. S'inclouen els aspectes de valoració següents:

d.1) L'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques que es convoquen es valorarà amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,10 punts per cada mes complet treballat.

d.2) Els cursos de formació relacionats amb l'objecte de les beques que es convoquen es valoraran amb un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

– De 200 hores o més: 3 punts.

– De 100 hores o més: 2 punts.

– De 75 hores o més: 1,50 punts.

– De 50 hores o més: 1 punt.

– De 25 hores o més: 0,50 punts.

– De 15 hores o més: 0,20 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de ser títols oficials o en centres de formació reconeguts oficialment i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs.



En cap cas es valoraran en aquest apartat els cursos a què es refereixen els anteriors apartats b i c d'aquest barem.

e) Entrevista/prova. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 7 punts, que es concretarà en l'oportuna convocatòria per a cada tipus de beques.

Seran convocats a una entrevista/prova que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. L'entrevista/prova podrà realitzar-se parcialment en algun dels idiomes acreditats per l'aspirant i incloure preguntes (també, si és el cas, en els idiomes acreditats), fins i tot per escrit, per a la comprovació de coneixements generals sobre la Comunitat Valenciana i els seus recursos i oferta turístics.

Per acord de la comissió avaluadora podrà convocar-se a l'entrevista/prova un nombre màxim d'aspirants o a aquells que superen una nota mínima en els apartats anteriors de baremació.

En l'entrevista/prova caldrà ajustar-se a criteris com ara la claredat expositiva, la profunditat de coneixements, la facilitat d'expressió, el domini d'idiomes i la facilitat d'adaptar-se a plantejaments diversos, i se n'haurà de considerar com a mínim tres, que seran concretats en l'oportuna convocatòria per a cada tipus de beques, i sense que la puntuació per cada un puga superar els 3 punts.

Per a superar l'entrevista/prova serà necessari obtindre, com a mínim, dos punts.

2. La puntuació atorgada per la comissió avaluadora en l'entrevista/prova se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

3. De conformitat amb el que estableix l'article 18 d'aquestes bases, els que, després d'haver sigut citats a l'entrevista/prova, hagen sigut avaluats per aquest concepte i no hagen resultat adjudicataris de les beques, quedaran inclosos, per ordre decreixent de puntuació, en la borsa de reserva corresponent.

4. En cas d'empat es resoldrà a favor de les persones que en el moment de finalització del termini de presentació de les sol·licituds hagen acreditat i per aquest ordre: el reconeixement per l'òrgan competent de tindre certificat de discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

I dins d'aquesta prelació, es considerarà la persona candidata que tinga la puntuació major obtinguda atenent els conceptes següents i per l'ordre següent:

a) En primer lloc, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista/prova.

b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements addicionals.

d) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

e) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu als coneixement d'idiomes de la Unió Europea.





CAPÍTOL III

Procediment



Article 5. Iniciació

El procediment s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria aprovada per resolució del president de l'Agència Valenciana del Turisme i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 6. Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'establisca en la convocatòria corresponent.

2. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran la sol·licitud per via telemàtica, segons model normalitzat, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat.

En cas de presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada convocatòria, únicament es tindrà en compte l'última presentada, i s'arxivaran les anteriors.

3. Les persones aspirants podran fer ús del servei d'assistència tècnica, a través del correu electrònic que s'indique en la respectiva convocatòria, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la dita sol·licitud.

4. El formulari de sol·licitud incorporarà una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar en el procés de selecció.

5. Igualment, la sol·licitud inclourà una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació dels títols oficials universitaris i no universitaris, el grau de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



6. Així mateix, el formulari contindrà una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en aquest podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable d'aquest, en l'ús de les funcions que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informarà els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal.

7. Per a poder realitzar la tramitació electrònica a través de la plataforma de tramitació de la GVA, el sol·licitant podrà utilitzar qualsevol dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat, entre altres el certificat electrònic emés per l'Agència Valenciana de Certificació (articles 23 i 26 del Decret 220/2014).

De la mateixa manera, la tramitació electrònica es podrà realitzar per mitjà d'un representant autoritzat, amb l'alta prèvia d'aquest en el Registre Electrònic de Representació de la Generalitat, d'acord amb el que estableixen els articles 34 i següents del Decret 220/2014 i en els articles 5 i següents de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Al llarg de tota la tramitació, qualsevol notificació es realitzarà per mitjans electrònics, d'acord amb el que estableix l'article 41 de l'esmentada Llei 39/2015.

8. La presentació de la sol·licitud en el Registre Electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar el dit justificant de registre si s'accedeix a l'àrea personal.

Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel Registre Electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren dies inhàbils, segons el que estableix l'article 30.2 de l'esmentada Llei 39/2015, els dissabtes i diumenges, així com els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

9. La persona sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, si accedeix a la seu electrònica i selecciona el tràmit de consulta de beca creat a l'efecte.

10. La presentació de la sol·licitud per a optar a les beques, sense perjuí d'una possible impugnació, implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant d'aquestes bases.

11. Si la sol·licitud presentada en termini no tinguera els requisits indicats en la convocatòria o no fóra aportada alguna documentació de l'exigida, es requerirà la persona interessada per a la seua esmena en el termini màxim de 10 dies hàbils, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud. La dita esmena es realitzarà també de forma electrònica si selecciona el tràmit creat a l'efecte.



Article 7. Documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir les càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà la documentació acreditativa dels mèrits.

2. Únicament les persones seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment de l'entrevista. Aquesta documentació és la següent:

a) La titulació acadèmica s'acreditarà en els supòsits següents:

1. Si està en tràmit l'expedició del títol, i en aquest cas podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent, junt amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



2. Títols homologats per les autoritats espanyoles.

3. Títols expedits o homologats per les autoritats dels altres països de la Unió Europea.

b) Expedient acadèmic compulsat amb la nota mitjana oficial.

c) Còpia compulsada de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, i mèrits docents, investigadors o professionals que es vulguen al·legar, excepte el certificat de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

d) Documentació que acredite estar en algun dels supòsits establits en l'apartat 4 de l'article 4, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.

e) En el cas d'acreditació d'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques de cada convocatòria, l'informe de vida laboral, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acompanyat de còpia dels contractes de treball.

3. Els mèrits que no hagen sigut prou acreditats no seran tinguts en compte als efectes de la seua valoració.

4. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, se li ha de requerir l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini de 10 dies, quedarà exclosa del procés, amb la indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.



Article 8. Ordenació

L'ordenació i la instrucció del procediment correspondrà al servei o a la unitat que s'establisca en la corresponent convocatòria que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.



Article 9. Comissió avaluadora

1. Per a l'examen de les sol·licituds presentades i l'elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora en la forma que s'establisca en la respectiva convocatòria, que haurà d'ajustar-se al que disposa l'apartat segon d'aquest precepte. En la convocatòria corresponent es constituirà una comissió avaluadora per a cada una de les distintes tipologies de beques convocades.

2. En la resolució per la qual es convoquen les beques, es designarà els membres de la comissió avaluadora entre el personal de l'Agència Valenciana del Turisme, i haurà d'ajustar-se en la seua composició al principi de presència equilibrada per raó de sexe. La comissió avaluadora estarà composta, almenys, per la presidència i dues vocalies, una de les quals exercirà la secretaria amb veu i vot. La presidència correspondrà a la persona que ocupe càrrec de direcció d'àrea/servei o òrgan equivalent relacionat amb finalitat objecte de les beques i les dues vocalies seran ocupades per personal tècnic que exercisca funcions relacionades amb finalitat objecte de les beques, i podrà delegar el president en qui ostente, almenys, càrrec de direcció de secció/unitat o equivalent i els vocals delegar en altres tècnics les funcions dels quals estiguen també relacionades amb finalitat objecte de les beques.

3. La comissió avaluadora podrà estar assessorada pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir a les seues reunions amb veu, però sense vot.

4. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en la legislació bàsica de règim jurídic de les administracions públiques.

La comissió prendrà els acords per majoria simple, s'alçarà acta de les sessions que realitza i dels acords que adopte.

5. Conclòs el procés de selecció, elevarà la seua proposta, en forma i termini per a la seua resolució, a la persona titular de l'Agència Valenciana del Turisme.



Article 10. Procés de selecció

1. A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora, dins dels quinze dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, valorarà aquests d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, que s'obtindrà de forma automàtica a l'omplir el currículum, i publicarà durant 10 dies la llista provisional en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es i en la pàgina web www.turisme.gva.es, ordenat segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, a fi que facen les al·legacions oportunes en el dit termini.

2. La comissió avaluadora estudiarà les al·legacions i prendrà una decisió sobre aquestes, i posteriorment elaborarà la llista definitiva que contindrà la relació de persones admeses i excloses. En el mateix acte es procedirà a la convocatòria de les persones candidates que, d'acord amb l'article 4.1.e d'aquest decret, passen a la fase d'entrevista i, si és el cas, prova.

3. Realitzada l'entrevista/prova i conclosa la selecció, es publicarà, en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es i en la pàgina web www.turisme.gva.es, durant un termini de 10 dies hàbils, la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i podran formular les al·legacions que estimen oportunes.



4. Transcorregut el termini d'al·legacions indicat en el punt anterior, es donarà per finalitzat el procés selectiu i la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà una proposta de resolució que serà elevada a la persona titular de la Presidència de l'Agència Valenciana del Turisme, i que contindrà la relació de persones beneficiàries de les beques, una borsa de reserva que estarà constituïda amb les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquestes i, si és el cas, una relació de les exclusions que pogueren produir-se després de l'entrevista.



Article 11. Concessió, notificació i publicitat

1. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://www.gva.es, així com en la pàgina web de l'Agència Valenciana del Turisme, www.turisme.gva.es.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. L'Agència Valenciana del Turisme remetrà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions les beques concedides, i indicarà, segons cada cas, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, la persona interessada, la quantitat concedida i l'objecte o finalitat de la beca. També s'informarà, quan corresponga, sobre la distribució per anualitats, en cas de beques plurianuals.



Article 12. Fi de la via administrativa

Les resolucions de l'òrgan concedent posen fi a la via administrativa.





CAPÍTOL IV

Exercici de les beques i obligacions



Article 13. Unitat de realització de les pràctiques

1. Les pràctiques professionals de les persones adjudicatàries de les beques es realitzaran en les dependències de l'Agència Valenciana del Turisme (o, si és el cas, en alguna altra d'acord amb allò que s'ha assenyalat en l'article 1), que es concretaran en cada convocatòria.

2. La direcció tècnica de les persones adjudicatàries de les beques es realitzarà pel tutor o tutora assignat.



Article 14. Duració de les beques

1. El període de duració de les beques serà de 12 mesos, des de la data que s'indique en la resolució de concessió.

2. El període de duració podrà prorrogar-se, sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga fent així ho requerisca o aconselle. A aquest efecte, la direcció tècnica haurà de plantejar la pròrroga, per mitjà del control del treball efectuat, i serà examinada i proposada per la comissió avaluadora regulada en l'article 9, que l'elevarà motivadament a la decisió de la persona titular de la Presidència de l'Agència Valenciana del Turisme.



Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries de les beques hauran d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, general de subvencions, per a això autoritzaran expressament l'Administració per a la seua obtenció directa, al subscriure el model de sol·licitud.

2. Les persones beneficiàries de les beques estan obligades a incorporar-se al departament que se'ls indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi i a guardar el secret degut i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga, així com a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei general de subvencions com en la convocatòria.



3. Les persones beneficiàries estan obligades a acceptar la concessió de la beca i a renunciar a qualsevol altra beca simultània en tot o en part que es gaudisca.

4. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits.

L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica, que haurà de ser contrastat també per la comissió avaluadora, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de duració de les beques.

5. Per mitjà de l'acceptació de les bases de la convocatòria, els becaris cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats obtinguts com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final que presenten, i l'Agència Valenciana del Turisme es reserva el dret a la seua publicació i utilització, llevat que la normativa aplicable al cas dispose una altra cosa.

6. Durant el període de gaudi de les beques, les persones beneficiàries hauran d'exercir les pràctiques en horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part del tutor o tutora.



Article 16. Règim d'incompatibilitats

1. L'obtenció d'una beca en el marc d'aquest decret és incompatible amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta. La infracció d'aquesta regla deixarà sense efecte la beca adjudicada, amb audiència prèvia a la persona interessada.

2. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca siga personal de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa vigent en matèria de funció pública.

3. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca no mantinga cap relació amb la Generalitat, la condició i l'aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb la Generalitat.





Article 17. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de l'Agència Valenciana del Turisme, en relació amb les beques que es concedisquen d'acord amb aquestes bases:

a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten precisos per al normal exercici de l'activitat objecte de la beca.

b) Designar un tutor o tutora que coordinarà i orientarà les activitats a realitzar per les persones beneficiàries de les beques, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, i resoldrà els dubtes que puguen sorgir, i avaluarà el seu aprofitament.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària, després de la finalització del termini de la beca i després d'informe favorable del tutor o tutora.

e) Tramitar l'alta en el Règim General de la Seguretat Social i efectuar la corresponent cotització, en aplicació del que disposa el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació; així com subscriure amb una entitat asseguradora una pòlissa d'assegurança per al cas d'accident individual, de la qual seran beneficiàries les persones adjudicatàries d'aquestes beques.

f) Realitzar una comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, en els termes establits en el pla de control que s'aprove d'acord amb el que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Article 18. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar inclosos en la borsa de reserva les persones aspirants que, després d'haver concorregut a l'entrevista/prova inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim de gaudi d'aquesta, entre els i les integrants de la borsa regulada en aquesta base. En aquest cas la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa.

Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà, en cap moment, cap relació amb la Generalitat ni compromís d'accedir a la condició de persona becària.





CAPÍTOL V

Quantia, pagament i justificació de les beques



Article 19. Dotació econòmica individual

1. Excepte les compreses en l'apartat 3 d'aquest article, les beques estaran dotades cada una amb 1.000 euros bruts mensuals, o l'import que determine la normativa vigent en el moment de la convocatòria. Sobre el dit import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

3. Les beques internacionals, supòsit previst en l'apartat b de l'article 1 i aquelles altres que, per la seua especial naturalesa, requerisquen una dotació especial, supòsit previst en l'apartat d de l'article 1, no estaran afectades per la resolució que determine les quanties i la seua dotació es determinarà en la convocatòria d'aquestes, atenent a la seua finalitat i destinació.

4. Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

5. Durant el període de vigència de la beca i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració del tutor o tutora responsable de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits d'aquesta. En aquest cas, les dites despeses seran rescabalades en els termes que, per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al servei d'aquesta, estableix el Decret 24/1997, d'11 de febrer del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



L'aplicació de la dita normativa es refereix únicament als conceptes i a les quanties que hagen de ser rescabalats sense que això implique una modificació en la relació jurídica de la persona becària amb l'Administració.



Article 20. Pagament i justificació

L'import de les beques s'abonarà per mensualitats vençudes, amb el certificat previ de la persona responsable de la unitat administrativa en què la persona beneficiària de la beca estiga desenvolupant la seua activitat, acreditatiu d'un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.





Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

2. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Procedirà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en els supòsits següents:



a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents de l'objecte de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en l'article 16 d'aquestes bases reguladores.

4. En la tramitació dels procediments es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Article 22. Suspensió de la beca

1. En els supòsits en què, per raó de part, adopció o acolliment, s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput.

2. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

3. En ambdós casos, la situació haurà d'acreditar-se per mitjà dels certificats oficials corresponents i es comunicarà al tutor o tutora de la persona beneficiària.



Article 23. Dades de caràcter personal

Les dades personals arreplegades en ocasió d'aquest procediment seran incloses en un fitxer automatitzat per l'Agència Valenciana del Turisme. El tractament d'aquestes dades serà d'acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el seu reglament de desplegament aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Repercussió pressupostària

L'aprovació d'aquest decret no té incidència pressupostària, sense perjuí de les possibles convocatòries que puguen resoldre's d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en l'exercici corresponent.



Segona. Facultat per a actes d'aplicació, interpretació i resolució d'incidències

1. S'autoritza la persona titular de la Presidència de l'Agència Valenciana del Turisme per a dictar els actes, les resolucions i les instruccions que siguen necessaris per a l'aplicació d'aquest decret.

2. El president de l'Agència Valenciana del Turisme resoldrà tant els dubtes com els conflictes que pogueren plantejar les persones beneficiàries de les beques en l'exercici de la seua funció. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període del gaudi d'aquestes, amb audiència prèvia de la persona interessada.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades les bases de la convocatòria per a la concessió de set beques per a completar la formació de titulats universitaris, per mitjà de la realització de pràctiques professionals en les dependències de l'Agència Valenciana del Turisme i les bases de la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les conselleries de Turisme de les missions diplomàtiques d'Espanya a París, Londres, Brussel·les, la Haia i Berlín, aprovades amb data 4 de març de 2016 (DOGV 7737, 09.03.2016), sense perjuí dels efectes derivats de la seua aplicació als procediments de concessió iniciats d'acord amb aquestes bases. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 de novembre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web