Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 38/2014, de 23 de desembre, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes dirigides a l'elaboració i implantació de plans d'igualtat en empreses i altres entitats de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7436 de 05.01.2015
Número identificador:  2014/11938
Referència Base de Dades:  000029/2015
 



ORDE 38/2014, de 23 de desembre, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes dirigides a l'elaboració i implantació de plans d'igualtat en empreses i altres entitats de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2015. [2014/11938]

PREÀMBUL



La Constitució Espanyola establix la igualtat com a valor superior de l'ordenament jurídic, la qual es projecta amb una eficàcia transcendent, de tal manera que les situacions de desigualtat esdevenen incompatibles amb l'orde de valors que proclama.

En l'article 9.2, la Constitució atribuïx als poders públics el deure de promoure les condicions perquè la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siga real i efectiva, i remoure els obstacles que impedisquen o dificulten la seua plenitud i facilitar la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social.

En consonància amb el que establix la Constitució Espanyola, l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana determina, en l'article 10.3, que l'actuació de la Generalitat se centrarà primordialment en determinats àmbits, entre els quals es troba «la igualtat de drets d'hòmens i dones en tots els àmbits, en particular en matèria d'ocupació i treball».

La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Hòmens, en l'article 20.1, disposa que l'Administració autonòmica incentivarà a les empreses que establisquen plans d'igualtat que tinguen per objecte les desigualtats de gènere, incorporen mesures innovadores per a fer realitat la igualtat en la seua organització i proporcionen servicis que faciliten la conciliació de la vida familiar i laboral del personal al seu servici. En desplegament de l'article esmentat, el Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, establix les condicions i els requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana.

La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Hòmens, preveu en l'article 49 mesures de foment per a la implantació de plans d'igualtat.

L'article 11 del Decret 9/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social atribuïx a la Direcció General de Família i Dona, entre altres funcions, fomentar i avaluar els plans d'igualtat de les empreses, així com impulsar i assessorar el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana en l'elaboració i implantació d'estos plans tendents a garantir la conciliació de la vida personal, família i laboral.



En virtut d'això, en compliment del que estipula l'article 47.11 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, i fent ús de les facultats que em conferixen l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 9/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social,



ORDENE



Article 1. Objecte

Esta convocatòria té per objecte regular la concessió d'ajudes per a aquelles empreses o entitats que, independent de la seua forma jurídica, exercisquen una activitat econòmica, tinguen entre 6 i 250 persones treballadores, sempre que almenys un dels seus centres de treball es trobe ubicat a la Comunitat Valenciana, no estiguen constituïdes majoritàriament amb capital públic i voluntàriament elaboren o implanten plans d'igualtat en la seua organització per a fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens.

Als efectes de concórrer a esta convocatòria, el còmput dels treballadors i les treballadores s'efectuarà tenint en compte la totalitat de la plantilla del personal de tots aquells centres de treball amb què compte l'empresa o entitat sol·licitant de les ajudes. En el cas de societats cooperatives de treball associat, es computaran també el personal soci treballador.

Article 2. Aprovació de les bases

S'aproven les bases per les quals es regix esta convocatòria, incloses com a annex I d'esta orde, així com els annexos i documents corresponents a la sol·licitud de les ajudes.



Article 3. Dotació econòmica

1. Esta convocatòria d'ajudes es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de gasto, previst en l'Orde de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda. I es finançarà a càrrec del capítol IV del pressupost de gastos de la Generalitat per a l'exercici 2015, programa 323.10, «promoció de les famílies i les dones», línia de subvenció T7124, per un import màxim estimat de 45.000 euros.

2. L'eficàcia d'esta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes hi previstes en els pressupostos de la Generalitat de l'exercici econòmic de l'any 2015. A este efecte, s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la resolució de la Conselleria de Benestar Social. Si no hi ha crèdit disponible no es dictarà cap resolució sobre les sol·licituds d'ajuda realitzades a l'empara d'esta orde; així mateix, els crèdits tindran caràcter limitador i no podran concedir-se subvencions una vegada que estos s'hagen esgotat.



Article 4. Notificació a la Comissió Europea

Les ajudes concedides per mitjà d'esta orde no necessiten la notificació a la Comissió Europea, de conformitat amb el que disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, per no posseir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del TFUE, ja que s'acullen al règim de minimis i pel seu import no comporten un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Aplicació i desenrotllament

S'autoritza la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria de Benestar Social i la persona titular de la Direcció General de Família i Dona perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopten les mesures necessàries per al desplegament i aplicació d'esta orde.



Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Recursos

Contra esta orde, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició, o bé es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis corresponents i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la persona titular de la Conselleria de Benestar Social en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

b) El recurs contenciós administratiu haurà d'interposar-se davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998,de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere pertinent.



València, 23 de desembre de 2014



La consellera de Benestar Social,

ASUNCIÓN SÁNCHEZ ZAPLANA

ANNEX I

Bases generals



Primera. Objecte i àmbit

1. És objecte d'esta orde la convocatòria d'ajudes per a aquelles empreses o entitats que, independent de la seua forma jurídica, exercisquen una activitat econòmica, tinguen entre 6 i fins a 250 persones treballadores, sempre que almenys un dels seus centres de treball estiga ubicat a la Comunitat Valenciana, no estiguen constituïdes majoritàriament amb capital públic i voluntàriament elaboren o implanten plans d'igualtat en la seua organització per a fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens en l'exercici 2015.

Als efectes de concórrer a esta convocatòria, el còmput de les persones treballadores s'efectuarà tenint en compte la totalitat de la plantilla del personal de tots aquells centres de treball amb què compte l'empresa o entitat sol·licitant de les ajudes. En el cas de societats cooperatives de treball associat, es computaran també el personal soci treballador.



L'elaboració de plans d'igualtat haurà de fer-se d'acord amb el que disposa el Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana.

La implantació dels plans fa referència a aquells que siguen o hagen sigut visats per la Direcció General de Família i Dona, d'acord amb el que establix l'esmentat Decret 133/2007.

2. S'entén per pla d'igualtat el conjunt ordenat de mesures adoptades després de realitzar un diagnòstic de situació, tendents a aconseguir en l'empresa la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens i a eliminar la discriminació per raó de sexe.



Segona. Naturalesa de les ajudes

1. Les ajudes previstes en esta orde tindran la naturalesa jurídica de subvencions públiques.

2. Les ajudes concedides en virtut d'esta orde no necessiten notificació a la Comissió Europea per no posseir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que les ajudes s'acullen al règim de minimis i pel seu import no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres i, per tant, estan sotmeses al Reglament (UE)) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE del 24.12.2013).



3. L'ajuda total de minimis concedida no pot excedir 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals. Quan l'empresa realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà els 100.000 euros.



Tercera. Gastos susceptibles de subvenció i quantia de les ajudes

1. Es consideraran gastos subvencionables els gastos de personal (propi de l'empresa/entitat o contractat per a este fi per mitjà de contracte laboral, que compte amb un mínim de 20 hores lectives de formació en igualtat), originats amb motiu de l'elaboració o implantació del pla d'igualtat en l'empresa/entitat, entenent per gastos de personal el salari percebut per la persona treballadora i l'aportació a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa/entitat corresponents a les hores que la persona encarregada de realitzar l'activitat subvencionada hi haja dedicat durant el període de temps comprés des de l'1 de gener fins al 30 de setembre de 2015, amb un límit màxim de 2.500 euros.



En tot cas, i a l'empara d'esta orde, l'activitat subvencionada no es podrà dur a terme per una mateixa persona treballadora en diverses empreses o entitats, ni per més d'una persona treballadora per empresa o entitat.

La Conselleria de Benestar Social no adquirirà cap obligació que es puga derivar de la relació contractual subvencionada a l'empara d'esta orde.

2. L'import de la subvenció no podrà en cap cas ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres ajudes de qualsevol procedència supere el cost real de l'activitat subvencionada, dins del període comprés des de l'1 gener al 30 de setembre de 2015, a fi de complir el termini màxim de justificació de les ajudes establit en la base deu.



Quarta. Beneficiàries

1. Podran concórrer a esta convocatòria aquelles empreses o entitats que, independent de la seua forma jurídica, exercisquen una activitat econòmica, compten amb una plantilla, en el moment de presentar la sol·licitud, no inferior a 6 ni superior a 250 persones treballadores, no estiguen constituïdes majoritàriament amb capital públic i, sempre que almenys un dels seus centres de treball es trobe ubicat a la Comunitat Valenciana, tinguen els altres requisits i condicions que s'establixen en esta orde.

Als efectes de concórrer a esta convocatòria, el còmput de les persones treballadores s'efectuarà tenint en compte la totalitat de la plantilla del personal de tots aquells centres de treball amb què compte l'empresa o entitat sol·licitant de les ajudes. En el cas de societats cooperatives de treball associat, es computarà també el personal soci treballador.



2. Queden excloses les empreses o entitats que es troben en algun cas dels que s'indiquen a continuació:

a) Les empreses o entitats que hagueren rebut amb anterioritat ajudes de la Conselleria de Benestar Social per a l'elaboració o implantació d'un pla d'igualtat per a fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens en la seua organització. Si una empresa/entitat haguera rebut ajudes únicament per a l'elaboració d'un pla podrà sol·licitar la concessió d'estes per a la seua implantació.



b) Les empreses o entitats que estan obligades a l'elaboració i aplicació d'un pla d'igualtat, de conformitat amb el que establix l'article 45 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Hòmens, i en l'article 20.4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Hòmens.



c) Les empreses o entitats que estan en els casos arreplegats tant en el punt 1 de l'article 1, sectors exclosos del seu àmbit d'aplicació, com en l'article 5, que fa referència a les regles fixades d'acumulació, del Reglament (UE)) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE 24.12.2013).



d) Les empreses o entitats que hagen sigut sancionades per resolució ferma per cometre una infracció molt greu en matèria d'igualtat, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 bis del text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions en l'Orde Social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.

e) Les empreses o entitats que estiguen incurses en alguna de les prohibicions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, incloent-hi la prohibició d'incompliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se'ls hagueren exigit.

f) El personal empresari que siga persona física, les comunitats de béns i les societats civils.



Quinta. Presentació de sol·licituds, documentació i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en la Direcció General de Família i Dona o en qualsevol dels llocs establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (d'ara en avant LRJPAC), i utilitzaran per a això el model normalitzat establit a l'efecte que figura en esta orde com a annex II, que haurà d'anar firmat per la persona titular o representant de l'empresa o entitat sol·licitant.



2. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Document de constitució de l'empresa/entitat, inscrit en el registre públic corresponent, i, si és el cas, escriptures de modificació, sempre que afecten el capital social, socis o l'administració.

b) Document acreditatiu de la representació que té la persona sol·licitant.

c) Autorització expressa (marcant la casella corresponent) a la Conselleria de Benestar Social, perquè esta comprove telemàticament les dades d'identitat de l'empresa/entitat sol·licitant que consten en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i del seu representant legal per mitjà del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons el que establix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat. No obstant:

Si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, qui instruïsca el procediment queda facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si l'empresa o entitat sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia de la targeta acreditativa del número d'identificació fiscal (NIF) així com del corresponent document acreditatiu d'identitat del representant legal de l'empresa/entitat.

d) Autorització expressa a la Conselleria de Benestar Social, inclosa en l'apartat D de l'annex II de la sol·licitud, perquè esta obtinga, de forma directa, l'acreditació, per mitjà de certificats telemàtics, del fet que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'esta llei.

Si la persona sol·licitant no dóna eixa autorització, haurà de presentar original i fotocòpia de certificats positius de l'AEAT, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen que està al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

e) Memòria explicativa del projecte per a l'elaboració o implantació del pla d'igualtat, amb el contingut previst en la base sexta «Valoració de les sol·licituds», apartat 2.2, d'esta orde.

f) Declaració responsable de l'empresa/entitat sol·licitant on conste el nombre total de persones treballadores de l'empresa/entitat, incloent-hi també el personal soci treballador en cas de societats cooperatives de treball associat, segons consta en l'apartat D de l'annex II.



g) Declaració expressa i responsable que l'empresa/entitat del fet que no ha sigut sancionada per resolució ferma per la comissió d'una infracció molt greu en matèria d'igualtat, de conformitat amb el que disposa l'article 46 bis del text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions en l'Orde Social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, segons consta en l'apartat D de l'annex II.

h) Declaració expressa del fet que l'empresa/entitat no està incursa en cap de les prohibicions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, ni ha incomplit les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li haguera exigit, segons consta en l'apartat D de l'annex II.

i) Declaració responsable referida a les ajudes subjectes al règim de minimis rebudes per l'entitat durant els últims tres anys, comptador des de la primera ajuda obtinguda, amb indicació de l'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara o, si és el cas, declaració responsable de no haver-ne rebut cap, segons el model que s'inclou en esta orde com a document «Declaració d'ajudes de minimis» (annex III).

j) Dades de la domiciliació bancària, segons el model que s'inclou en esta orde com a «Model de domiciliació bancària». (Annex IV).



3. Quan la sol·licitud no posseïsca els requisits establits en esta orde o no s'adjunte la documentació que d'acord amb esta resulte exigible, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la LRJPAC, es requerirà a les persones interessades perquè en un termini de 10 dies esmenen la falta o hi adjunten els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desistixen de la seua petició, després de la resolució, que haurà de ser dictada en els termes establits en l'article 42 de l'esmentada llei. En este cas, l'òrgan instructor elevarà la corresponent proposta de resolució a la persona titular de la Direcció General de Família i Dona, la quals resoldrà.



4. La Direcció General de Família i Dona podrà requerir a les persones interessades la presentació de qualsevol altra documentació que es considere necessària per a la tramitació de la subvenció.

5. El termini de presentació de les sol·licituds començarà l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i s'estendrà fins a l'1 de juliol de 201



Sexta. Valoració de les sol·licituds

1. La concessió de les ajudes es realitzarà per mitjà de concurrència competitiva, entenent per esta aquella que, imputada a un mateix crèdit pressupostari, preveu una eventual pluralitat de sol·licituds i la comparació, en un únic procediment, de les esmentades sol·licituds entre si d'acord amb els criteris establits en esta convocatòria.

2. Tota sol·licitud estarà subjecta a la seua valoració per part d'una comissió que es constituirà a este efecte i avaluarà les sol·licituds per mitjà de l'aplicació dels criteris següents:

2.1. Per nombre de persones treballadores que presten els seus servicis en centres de treball situats en el territori de la Comunitat Valenciana de l'empresa/entitat en la data de presentació de la sol·licitud (fins a 4 punts), independentment tant del tipus i/o duració de contracte de treball, com de la jornada prestada per cada persona treballadora:

a) De 6 a 25 persones treballadores (1 punt).

b) De 26 a 50 persones treballadores (2 punts).

c) De 51 a 150 persones treballadores (3 punts).

d) De 151 a 250 persones treballadores (4 punts).

2.2. Memòria explicativa del projecte per a l'elaboració o implantació del pla d'igualtat (màxim 20 pàgines DIN A-4), amb una valoració màxima de 20 punts distribuïts de la manera següent:

a) Breu descripció de l'empresa/entitat i de les seues activitats: activitat, forma jurídica, centres de treball, organigrama de l'empresa desagregat per sexes, així com qualsevol altra informació d'interés (fins a 5 punts).

b) Objectius generals i específics que l'empresa/entitat pretén aconseguir amb el pla d'igualtat (fins a 5 punts).

c) Accions o mesures que s'hagen posat o es posaran en marxa, amb especial referència a aquelles relacionades amb la igualtat d'oportunitats i la perspectiva de gènere en l'empresa o entitat (fins a 5 punts).



d) Planificació temporal per a l'elaboració o implantació del pla d'igualtat (fins a 5 punts).

La dotació pressupostària de la convocatòria es distribuirà entre les entitats sol·licitants atenent la puntuació obtinguda d'acord amb els anteriors criteris, sempre que reunisquen els requisits fixats en la convocatòria i que aconseguixen un mínim de 10 punts en la memòria explicativa del projecte, sempre que cada un dels apartats b i c tinguen un mínim de 2,5 punts.

En el cas que l'import de les ajudes corresponents a les sol·licituds admeses, és a dir, aquelles que posseïsquen els requisits fixats en la convocatòria i aconseguisquen la puntuació mínima establida en l'apartat anterior, no excedisca el crèdit pressupostari, s'adjudicaran les ajudes a cada una d'estes per l'import sol·licitat amb el límit màxim fixat en la base tercera d'esta convocatòria fins que s'extingisca el crèdit pressupostari.

En el cas que l'import de les ajudes corresponents a les sol·licituds admeses excedisca la dotació pressupostària assignada a esta convocatòria, es prorratejarà la quantia corresponent a l'esmentada dotació pressupostària entre les distintes entitats beneficiàries en funció de la valoració assignada i fins que s'esgote la dotació pressupostària.





Sèptima. Comissió de valoració

La comissió de valoració estarà composta per:

a) La persona titular de la Subdirecció General de Família i Dona, o persona en qui delegue, que actuarà com a president/a.

b) Un tècnic o una tècnica de la Direcció General de Família i Dona, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió.

c) La persona titular de la Direcció del Servici de Gestió de Programes de Família i de Conciliació de la Direcció General de Família i Dona, o la persona en qui delegue.

d) Una persona representant de cada una de les unitats de Dona de les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social d'Alacant, Castelló i València.

e) Una persona representant del SERVEF de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.

f) Una persona representant de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.



Octava. Tramitació, resolució i recursos

1. El procediment l'instruirà la Direcció General de Família i Dona, que podrà demanar de l'empresa o entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que s'estimen necessaris per a resoldre la sol·licitud presentada.

2. Posteriorment, la comissió de valoració elevarà una proposta motivada de resolució a la persona titular de la Direcció General de Família i Dona, qui resoldrà per delegació, prevista en la Resolució de 27 de febrer de 2009, del conseller de Benestar Social i vicepresident tercer del Consell, sobre delegació de competències en determinats òrgans de la Conselleria (DOCV 5967, de 4.03.2009).

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà fins al 15 d'octubre de 2015.

4. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les entitats interessades que han comparegut podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu, de conformitat amb el que establix l'article 44.1 de la LRJPAC, i això sense perjuí de l'obligació legal de resoldre la petició presentada.



5. Les resolucions es notificaran a les persones interessades en els termes que preveu l'article 58 de la LRJPAC. La resolució de concessió de les ajudes fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la persona beneficiària d'esta.

6. Contra estes resolucions, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua notificació, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, davant de la persona titular de la Direcció General de Família i Dona, qui resoldrà per delegació d'acord amb la Resolució de 27 de febrer de 2009, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Conselleria de Benestar Social; o directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere pertinent d'acord amb la norma aplicable al fet que tracta esta resolució.

7. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució inicial.



Novena. Obligacions de les beneficiàries

Les empreses o entitats beneficiàries de les subvencions estan obligades a:

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.



b) Facilitar a la Direcció General de Família i Dona de la Conselleria de Benestar Social les tasques de seguiment i control.

c) Acreditar davant de la Direcció General de Família i Dona la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de l'ajuda, en la forma en què es determina en esta orde.

d) Comunicar a la Direcció General de Família i Dona l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada, en compliment del que preveu l'article 14.1.d de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



e) Comunicar a la Direcció General de Família i Dona, per a la seua autorització, en el cas que siga procedent, qualsevol modificació que afecte el desplegament i execució de l'activitat objecte de la subvenció.

f) Sotmetre's a les accions de control financer previstes en l'article 45 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com les referides en l'article 47 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.

g) Complir totes les obligacions que estan previstes per al règim de subvencions i ajudes públiques, que siguen aplicables a esta orde, de conformitat amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell, i la resta de legislació concordant i d'aplicació.





Deu. Pagament i justificació de les subvencions

1. A la fiscalització de les actuacions, i després de la presentació de la justificació, la Direcció General de Família i Dona efectuarà la proposta de pagament per l'import justificat sense que puga ser superior a l'import de la subvenció concedida.

2. Per a la justificació de les ajudes serà necessària la presentació de la documentació suficient i adequada dels gastos derivats de la realització de les activitats objecte d'esta orde. Esta documentació haurà de correspondre, ineludiblement, a gastos de personal generats des de l'1 de gener al 30 de setembre de l'exercici 2015. Necessàriament s'adjuntarà la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI/NIE de la persona treballadora que ha realitzat l'activitat subvencionada.

b) Fotocòpia de la titulació o documentació acreditativa de la formació en igualtat, de conformitat amb el que disposa la base tercera.

c) Fotocòpia del contracte de treball de la persona treballadora que ha realitzat l'activitat subvencionada, en el model oficial que corresponga.

d) Memòria econòmica, que haurà de contindre una relació detallada dels gastos de personal corresponents a les hores que la persona encarregada de realitzar l'activitat subvencionada haja dedicat a esta durant el període comprés des de l'1 de gener fins al 30 de setembre de 2015, on s'indique:

– nombre total d'hores/mes treballades

– nombre d'hores/mes dedicades a l'activitat subvencionada

– cost/hora treballada al mes, segons nòmina

– salari (brut i net) del període

– Seguretat Social a càrrec de l'empresa/entitat, on es detalle la base de cotització i els tipus (%) corresponents a contingències comuns, incloent-hi els conceptes de recaptació conjunta (cotització empresarial per desocupació, Fons de Garantia Salarial i Formació Professional), així com els corresponents a accidents de treball i malalties professionals (IT i IMS).

e) Declaració responsable de la persona treballadora del fet que únicament realitza l'activitat subvencionada per esta orde en eixa empresa o entitat.

f) Fotocòpia de les nòmines de la persona encarregada de realitzar l'activitat subvencionada i les transferències bancàries com a justificant del pagament efectivament realitzat.

g) Fotocòpia dels documents de cotització a la Seguretat Social (TC-1 i TC-2), corresponents al període subvencionat.

h) Per a l'elaboració de plans d'igualtat s'haurà de presentar el pla d'igualtat elaborat i la sol·licitud amb registre d'entrada en la Direcció General de Família i Dona per a tramitar el corresponent visat.



i) Per a la implantació de plans d'igualtat, s'haurà de presentar memòria justificativa de les actuacions realitzades de conformitat amb el pla d'igualtat ja visat per la Direcció General de Família i Dona. En el cas que el mencionat pla d'igualtat no estiga visat, haurà de presentar-se la sol·licitud de visat amb registre d'entrada en la Direcció General de Família i Dona per a procedir a la tramitació corresponent.



Tant en el cas previst en la lletra h com en el previst en la lletra i, referits, respectivament, a sol·licituds per a l'elaboració de plans d'igualtat i a sol·licituds per a la implantació de plans d'igualtat ja elaborats però no visats, si no s'obté la concessió del visat es procedirà a la incoació del corresponent procediment que podrà finalitzar, si és el cas, amb la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les quantitats indegudament percebudes i l'interés de demora.



3. La documentació corresponent a la justificació de les ajudes haurà de presentar-se com a data màxima el 31 d'octubre de 2015.



Onze. Minoració o desistiment sense efectes de la resolució de concessió

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o la minoració de les ajudes.

2. L'incompliment per l'entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de l'actuació, la falta de justificació de l'acció i les altres causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, donarà lloc a la incoació, per l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes, del corresponent procediment, que podrà finalitzar, si és el cas, amb la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les quantitats indegudament percebudes i l'interés de demora.



3. Igualment es podrà revocar la subvenció quan el pla d'igualtat per a fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens dins de l'empresa/entitat beneficiària no estiga visat per la Direcció General de Família i Dona.

4. L'òrgan competent per a instruir i resoldre els expedients de minoració i/o desistiment sense efectes serà la Direcció General de Família i Dona.

5. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada al tràmit d'audiència.

6. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos des del moment que s'incoe l'expedient de revocació o minoració i, si és el cas, reintegrament. El transcurs d'este termini sense resolució expressa comportarà la caducitat del procediment, però no la prescripció de l'acció.



7. Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic als efectes del procediment aplicable per a la seua cobrança.

Mapa web