Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 238/2018, de 21 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 195/2018, de 31 d'octubre de 2018, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8464 de 15.01.2019
Número identificador:  2019/255
Referència Base de Dades:  000376/2019
 



DECRET 238/2018, de 21 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 195/2018, de 31 d'octubre de 2018, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació. [2019/255]

Preàmbul



Mitjançant el Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, s'ha aprovat el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

Per raons organitzatives, i de desenvolupament de la Llei 18/2017, de 14 de desembre, de la Generalitat, de cooperació i desenvolupament sostenible, cal una modificació de l'estructura funcional de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat mitjançant la creació d'una nova unitat administrativa.

La creació d'un nou servei d'implementació i coordinació de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible, respon a la necessitat d'adaptar l'estructura administrativa del centre directiu als nous reptes internacionals resultants dels treballs duts a terme en els dos últims anys per aquest en relació amb l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les Nacions Unides, que inclou un conjunt de 17 objectius de desenvolupament sostenible per a posar fi a la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i fer front al canvi climàtic, cobrint els pròxims 15 anys (2015-2030). Els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, encara que s'adopten com una acció del Consell, han de ser marc i orientació de totes les administracions públiques valencianes, els agents socials i econòmics i de la ciutadania valenciana en el seu conjunt.

D'altra banda, la recent aprovació i publicació de la Llei 22/2018, de 6 de novembre, de la Generalitat, d'inspecció general de serveis i del sistema d'alertes per a la prevenció de males pràctiques en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, introdueix alguns canvis substantius rellevants en les funcions fins ara atribuïdes a la lnspecció General de Serveis que sembla necessari afegir al reglament orgànic per a la seua harmonització amb el que es preveu en la llei.



Igualment, la llei crea la figura de l'inspector o inspectora general. En aquest punt i per a l'acompliment amb aquesta previsió, per simplificació, estalvi i coherència organitzativa, es proposa reconèixer aquesta condició a la persona que ocupe el lloc de treball que, amb rang de subdirecció general dirigirà la Inspecció General de Serveis. Així mateix, es proposa la denominació d'Inspecció General de Serveis d'aquest òrgan administratiu de nivell superior per resultar més d'acord amb la seua denominació tradicional i identitària que ha estat finalment encunyada per la Llei 22/2018.

Per això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 21 de desembre de 2018,





DECRETE



Article únic. Modificació del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, de 2018, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Es modifiquen els articles 13 i 17 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, de 2018, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, quedant redactats en els termes recollits en l'annex d'aquest decret.





Disposició final



Única. Entrada en vigor.

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 de desembre de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller de Transparència,

Responsabilitat Social, Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS







ANNEX



Nova redacció de l'article 13 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

«Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat

1. De la Direcció General de Cooperació i Solidaritat depén la Subdirecció General de Cooperació i Solidaritat, a la qual correspon coordinar i supervisar, en les matèries pròpies de la direcció general, els serveis que en depenen.

2. De la Subdirecció General de Cooperació i Solidaritat depenen els serveis següents:

2.1. Servei d'Anàlisi, Estudis, Promoció i Seguiment, amb les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte del Pla director de la cooperació valenciana, en col·laboració amb la resta dels departaments implicats i agents de la cooperació valenciana, i executar la seua coordinació, seguiment i avaluació.

b) Elaborar plans i programes de cooperació al desenvolupament, a partir dels objectius, prioritats i línies d'actuació assenyalats per la direcció general.

c) Elaborar i realitzar programes de seguiment i avaluació dels projectes i accions de cooperació internacional al desenvolupament i la solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

d) Proposar directrius tècniques per a la preparació de les convocatòries d'ajudes i convenis de col·laboració en matèria de cooperació al desenvolupament i la solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

e) Proposar i impulsar mesures de coordinació, coherència interna, col·laboració i coordinació de la direcció general amb altres departaments, administracions públiques i agents de la cooperació valenciana, sota els principis de complementarietat i qualitat, per a l'optimització dels recursos existents i l'eficàcia de les intervencions.

f) Facilitar la consulta i la participació de les institucions i agents socials, implicats en la cooperació valenciana, en les polítiques i accions del Consell en matèria de cooperació al desenvolupament i la solidaritat.

g) Promoure la formació especialitzada, el voluntariat i la professionalització dels i de les cooperants de la Comunitat Valenciana, així com la recerca i innovació en qüestions relacionades amb la cooperació al desenvolupament.

h) Proposar, impulsar i coordinar amb l'Administració General de l'Estat, comunitats autònomes, administracions i institucions públiques, estatals i supraestatals, en l'àmbit de la cooperació internacional al desenvolupament, programes i projectes de cooperació.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Gestió de Programes i Cooperació, amb les funcions següents:

a) Gestionar econòmicament i pressupostàriament els programes de cooperació i les convocatòries d'ajudes i dels convenis de col·laboració que se subscriguen en matèria de cooperació i solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat. Així mateix, el control dels projectes i accions finançades amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

b) Establir i dur a terme actuacions de sensibilització social dirigides a impulsar la solidaritat ciutadana a fi de remoure obstacles que impedeixen l'exercici ple i efectiu dels drets fonamentals de les persones recollits en la Constitució a través d'instruments i mecanismes de participació.

c) Col·laborar en la coordinació d'actuacions d'ajuda humanitària i emergències i la seua coordinació amb l'ajuda humanitària de les comunitats autònomes i de l'Estat.

d) Proposar directrius normatives per a la preparació de les convocatòries d'ajudes i convenis de col·laboració en matèria de cooperació al desenvolupament finançats amb càrrec als pressupostos generals de la Generalitat.

e) Elaborar projectes normatius, avantprojectes de pressupostos, programes i ajudes i subvencions sobre matèries de competència de la direcció general.

f) Coordinar la informació sobre les actuacions i les convocatòries de diversos organismes d'àmbit local, autonòmic, estatal i de la Unió Europea, en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat.

g) Gestionar el Registre Autonòmic de les Persones Cooperants Valencianes i el Registre d'Agents de la Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

h) Elaborar estadístiques sobre la cooperació al desenvolupament finançada amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Servei d'implementació i coordinació de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible, amb les funcions següents;

a) Realitzar el seguiment i avaluació de la implementació de les polítiques públiques i dels indicadors estadístics de compliment de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana.

b) Fomentar i col·laborar en l'establiment de relacions de col·laboració per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana dels diferents agents i institucions radicats en aquesta.

c) Difondre les polítiques del Consell per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible.

d) Col·laborar amb l'administració general de l'Estat i amb altres administracions, organismes i institucions nacionals o supranacionals per a la realització de programes conjunts per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030.

e) Proposar i desenvolupar actuacions per al foment de la capacitació dels agents institucionals i socials en l'àmbit dels objectius de desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana.

f) Proposar i desenvolupar accions per a l'impuls de la investigació en matèria dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030.

g) Recolzar i impulsar estratègies de comunicació per a informar sobre els objectius de desenvolupament sostenible i divulgar els avanços aconseguits a la Comunitat Valenciana.

h) Prestar suport tècnic als diferents òrgans consultius i d'assessorament de la Generalitat en matèria d'implementació de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana, d'acord amb què estableix l'article 10 de la Llei 18/2017, de 14 de desembre, de la Generalitat, de cooperació i desenvolupament sostenible.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.»



Nova redacció de l'article 17 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

«Article 17. Inspecció General de Serveis

1. Sota la dependència de la Sotssecretaria, L'inspector o inspectora general de serveis, amb rang de subdirector o subdirectora general, dirigeix la Inspecció General de Serveis, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriuen.

2. A la Inspecció General de Serveis li corresponen les funcions de control i inspecció general dels serveis, amb l'abast i contingut previstos en la normativa vigent, que comprèn essencialment:

a) La inspecció general de totes les activitats i serveis dels òrgans i entitats de l'Administració de la Generalitat, entenent aquesta en els termes definits en la normativa reguladora de la competència, funcions i actuació d'inspecció general dels serveis, vigilant i comprovant que el seu funcionament, així com la gestió dels programes, recursos personals i materials, s'ajusten en tot moment a les normes que els siguen aplicables.

b) Desenvolupar actuacions de prevenció i anàlisi per a la detecció de riscos dirigides a evitar l'aparició d'irregularitats i males pràctiques en la gestió administrativa dels òrgans i entitats esmentats en la lletra anterior.

c) L'avaluació, control i anàlisi de l'eficàcia i eficiència en la gestió de les activitats, programes i serveis esmentats, en funció dels objectius finalment aconseguits i en relació amb els recursos utilitzats.



d) La investigació de la possible existència d'irregularitats i infraccions de la legalitat vigent, proposant, si és el cas, l'adopció de les mesures necessàries per a la correcció de quantes anomalies i deficiències puguen detectar-se. Aquestes actuacions s'iniciaran d'ofici, bé per iniciativa pròpia o com a conseqüència d'ordre superior, petició raonada d'altres òrgans o en virtut de denúncia.

e) Gestionar les funcions assignades a l'òrgan directiu competent en matèria d'inspecció general dels serveis, regulades pel Decret 41/2016, del Consell. En particular la gestió i tramitació de les queixes presentades per incompliment del deure de resposta.

f) Desenvolupar les actuacions d'investigació i informe que els atribuïsca el Protocol de prevenció i actuació davant de l'assetjament laboral en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.

g) Realitzar avaluacions, anàlisi i diagnòstics de les organitzacions, tant en el seu conjunt, des d'una perspectiva global i integrada, com centrades en alguns dels seus elements concrets, analitzant la idoneïtat, racionalització i operativitat d'aquests, tant en relació amb l'estructura administrativa com amb els recursos i els processos, procediments i sistemes de treball.

h) Amb caràcter complementari, la competència d'inspecció general dels serveis podrà comprendre altres actuacions en relació amb els projectes i plans de millora de la qualitat dels serveis públics, en els termes i amb el grau de participació que s'establisca en cada cas.



i) Qualsevol altra funció que se li atribuïsca de manera legal o reglamentària.

3. Com a competència pròpia d'inspecció general dels serveis, l'inspector o inspectora general de serveis impulsarà la coordinació dels restants òrgans i unitats administratives d'inspecció i control intern sectorials, existents en els diferents departaments, que tinguen com a objecte supervisar el funcionament correcte de serveis i unitats dependents dels seus respectius departaments. A aquest efecte, donarà suport a la comissió coordinadora dels òrgans, i unitats d'inspecció i control en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.

4. Així mateix, correspon a la Inspecció General de Serveis l'elaboració, proposta i tramitació dels plans d'actuació de la inspecció, així com la realització de les actuacions necessàries per al compliment de les obligacions de transparència i rendició de comptes de l'activitat exercida i particularment, elaborar l'informe d'avaluació on es dona compte dels resultats aconseguits en execució del mencionat pla.



5. En matèria de formació del personal d'inspecció, competeix a la Inspecció General de Serveis realitzar les actuacions necessàries per a la detecció de necessitats, així com plantejar les corresponents propostes d'accions formatives, dirigides a garantir un nivell de capacitació adequat per al desenvolupament de les funcions de l'esmentat personal.

6. En general, corresponen a la Inspecció General de Serveis, totes aquelles altres anàlogues funcions que resulten necessàries per a l'exercici òptim de la competència d'inspecció general dels serveis, i aquelles concretes que se li puguen assignar en l'ordenament jurídic.

7. La Inspecció General de Serveis està conformada pel personal inspector, els llocs de treball de la qual tindran el rang de cap de servei, així com pel personal tècnic d'inspecció i pel personal de suport, tots ells dependents jeràrquicament, de forma directa, de la persona que ocupe l'esmentada subdirecció general, qui dirigeix, controla, coordina i supervisa directament l'execució de les mencionades funcions.»

Mapa web