Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 2/2019, de 17 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es desplega el règim de concerts educatius i es regula el sistema de pagament delegat dels centres docents privats concertats de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8469 de 22.01.2019
Número identificador:  2019/519
Referència Base de Dades:  000648/2019
 



ORDRE 2/2019, de 17 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es desplega el règim de concerts educatius i es regula el sistema de pagament delegat dels centres docents privats concertats de la Comunitat Valenciana. [2019/519]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Títol II. Contingut dels informes i aplicació dels criteris de preferència per al concert d'unitats

Article 3. Definició i contingut dels informes proposta dels directors territorials amb competència en matèria educativa

Article 4. Definició i contingut dels informes proposta de la direcció general amb competències en centres docents

Article 5. Forma i contingut dels informes psicopedagògics justificatius de les unitats de suport a la integració

Article 6. Aplicació dels criteris de preferència per a l'accés al règim de concerts singulars

Article 7. Justificació dels criteris de preferència per a l'accés al règim de concerts singulars

Article 8. Formalització dels concerts educatius

Títol III. Gestió del sistema de pagament delegat dels centres privats concertats

Capítol I. Àmbit

Article 9. Perceptors del sistema de pagament delegat

Article 10. Obligacions derivades del sistema de pagament delegat

Capítol II. Fons públics destinats als centres privats concertats



Article 11. Fons públics que ha d'abonar l'Administració amb càrrec als mòduls pressupostaris del concert educatiu

Article 12. Cooperatives d'ensenyament subjectes al règim específic de finançament

Article 13. Condicions generals per al pagament delegat

Capítol III. Triennis

Article 14. Requisits per a l'abonament de triennis en pagament delegat

Article 15. Perceptors enquadrats en el règim especial de treballadors autònoms

Capítol IV. Complement d'antiguitat

Article 16. Condicions per a l'abonament del complement d'antiguitat

Capítol V. Seguretat Social

Article 17. Obligacions dels centres privats concertats en relació amb la cotització a la Seguretat Social del seu personal docent

Article 18. Condicions per al reintegrament de les quantitats abonades pels centres a la Tresoreria General de la Seguretat Social

Article 19. Seguretat Social del personal docent religiós, i dels socis, titulars o administradors de la societat titular del centre concertat



Article 20. Condicions per al reintegrament per l'Administració de les cotitzacions pertanyents al règim especial de treballadors autònoms



Capítol VI. Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) en la nòmina de pagament delegat

Article 21. Obligacions dels centres docents privats concertats i de l'Administració

Article 22. Dades que proporciona l'Administració als centres docents per a la confecció de l'IRPF

Article 23. No-subjecció de retenció a compte d'IRPF

Capítol VII. Confecció de la nòmina i assignació horària dels perceptors de pagament delegat

Article 24. Declaració responsable sobre les dades del professorat i el seu horari

Article 25. Assignacions horàries del personal docent

Article 26. Presentació de variacions de nòmina de pagament delegat i validació per l'Administració

Article 27. Límits a la presentació de variacions de la nòmina de pagament delegat

Article 28. Conseqüències de la falta de comunicació de variacions o d'errors en la documentació suport de la variació

Capítol VIII. Assignació de càrrecs directius

Article 29. Condicions per a l'abonament de determinats complements de càrrec

Capítol IX. Substitucions

Article 30. Condicions generals

Article 31. Incidències generals susceptibles de substitució

Article 32. Substitució d'incidències en funció de l'etapa educativa



Article 33. Circumstàncies que originen una única substitució

Article 34. Altes i baixes del professor substitut en la nòmina de pagament delegat

Article 35. Denegació o autorització parcial d'alta en la nòmina de pagament delegat

Capítol X. Obligacions addicionals del titular del centre

Article 36. Provisió de vacants de personal docent en unitats concertades

Article 37. Certificats del Registre Central de Delinqüents Sexuals



Article 38. Obligacions en matèria de protecció de dades

Article 39. Gratuïtat dels ensenyaments objecte de concert general i percepció de quantitats de les persones matriculades en ensenyaments objecte de concert singular

Article 40. Activitats escolars complementàries, extraescolars i serveis escolars

Article 41. Admissió d'alumnat

Article 42. Renovació del consell escolar del centre, designació de director o directora i contractació de professorat

Article 43. Documentació i publicitat del centre

Article 44. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions per reintegrament de subvencions

Article 45. Canvis en la titularitat del centre docent privat concertat



Article 46. Programa d'innovació tecnològica per a l'administració de centres i alumnes (ITACA)

Disposicions addicionals

Primera. Ajudes de menjador escolar

Segona. Procediments electrònics o informàtics

Tercera. Clàusula de no-generació de despesa

Disposicions transitòries

Primera

Segona

Disposició derogatòria única

Disposicions finals

Primera. Habilitació a la persona titular de la direcció general competent en centres docents

Segona. Entrada en vigor

Annex I. Model de document administratiu

Annex II. Documentació exigible per a les variacions de nòmina de pagament delegat

Annex III. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud de canvi de titularitat d'un centre docent privat concertat





PREÀMBUL



La Llei orgànica 2/2006 de 30 de maig, d'educació (d'ara en avant, LOE), estableix en l'article 116.1 que els centres privats que oferisquen ensenyaments declarats gratuïts en aquesta llei i satisfacen necessitats d'escolarització poden acollir-se al règim de concerts en els termes legalment establits mitjançant la formalització, amb l'Administració educativa que siga procedent, del concert corresponent. De la mateixa manera, preveu en l'article 116.7 el concert per als ensenyaments postobligatoris i el qualifica de singular, i, en l'article 15.2, estableix que les administracions educatives han de concertar el segon cicle de l'Educació Infantil en el context de la seua programació educativa. Així mateix, l'article 116.4 estableix que «correspon a les comunitats autònomes dictar les normes necessàries per al desplegament del règim de concerts educatius, d'acord amb el que preveu aquest article i en el marc del que disposen els articles 108 i 109».



El Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana i es convoca el procés general d'accés o renovació, estableix en l'annex el procés general, però es requereix un desplegament normatiu per a establir, en aplicació del que es disposa en la Directiva 2014/23/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, directament aplicable des del 18 d'abril de 2016, que determina la necessitat de garantir l'observança dels principis de transparència i igualtat de tracte en l'adjudicació de contractes en l'àmbit dels serveis educatius, procediments objectius que permeten determinar els criteris aplicables, tant per a concertar unitats als centres docents com per al pagament delegat de la nòmina dels professors, una vegada ja concertat.

Els centres docents privats, a què fa referència el concert educatiu que hagen subscrit els corresponents documents administratius, se sotmeten a les normes establides en el títol IV de la LODE i en els capítols I i IV del títol IV de la LOE, i assumeixen les obligacions derivades del concert en els termes previstos en aquestes lleis orgàniques, en el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, en el Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, així com les que es despleguen en aquesta ordre.

D'acord amb el que estableix l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com que la tramitació d'aquesta ordre té com a finalitat el desplegament de les obligacions derivades del concert en els termes legalment previstos, s'ha dut a terme d'acord amb els principis de necessitat i eficàcia, proporcionalitat i seguretat jurídica, transparència, eficiència i de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic.



Per tot l'anterior, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, vista la proposta de projecte d'ordre del director general de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, de conformitat amb aquesta, d'acord amb el que preveu l'article 7 del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, en exercici de les atribucions conferides per l'apartat e de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de l'atribució de competències efectuada en el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat,











ORDENE



TÍTOL I

Objecte i àmbit d'aplicació



Article 1. Objecte

La present ordre té per objecte desplegar el règim de concerts educatius previst en el Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana i es convoca el procés general d'accés o renovació, així com la regulació del sistema de pagament delegat aplicable als centres docents privats concertats de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Àmbit d'aplicació

Aquesta ordre serà aplicable als centres docents privats, radicats a la Comunitat Valenciana, que hagen subscrit un concert educatiu amb la conselleria amb competències en matèria d'educació.







TÍTOL II

Contingut dels informes i aplicació dels criteris de preferència per al concert d'unitats



Article 3. Definició i contingut dels informes proposta dels directors territorials amb competència en matèria educativa

Una vegada realitzada la verificació de les dades contingudes en les sol·licituds presentades pels centres docents privats i dels documents que s'acompanyen, vistos els informes preceptius de la Inspecció Territorial d'Educació emesos per a cada sol·licitud, les direccions territorials amb competències en educació dictaran un informe proposta sobre les sol·licituds presentades, en què es determine el compliment dels requisits establits en l'article 4 del Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana i es convoca el procés general d'accés o renovació.



Article 4. Definició i contingut dels informes proposta de la direcció general amb competències en centres docents

La direcció general competent en centres docents, a la vista de l'informe proposta de les direccions territorials amb competències en educació, del corresponent informe de la direcció general competent en planificació i innovació i amb la prèvia audiència, si escau, dels interessats, formularà una proposta en algun dels sentits següents:



– Acceptació o denegació de la incorporació al règim de concerts.



– Acceptació o denegació de la renovació de concerts generals.



– Modificació dels concerts subscrits.

– Pròrroga del concert subscrit.



Article 5. Forma i contingut dels informes psicopedagògics justificatius de les unitats de suport a la integració

1. Quan se sol·licite la incorporació, renovació, pròrroga o modificació dels concerts d'unitats de suport a la integració, caldrà adjuntar a la sol·licitud la llista de l'alumnat amb els corresponents informes psicopedagògics visats per la direcció del servei psicopedagògic escolar de zona corresponent. Els informes hauran d'estar actualitzats en el curs en què es tramite la sol·licitud.

2. En els informes s'haurà de fer constar el tipus de necessitat específica de suport educatiu de l'alumnat i el grau d'intensitat d'aquesta, així com les mesures addicionals que s'han d'abordar amb el recurs que se sol·licita i que formarà part del pla d'actuació previst en la normativa de referència. Les ràtios de l'alumnat seran les que establisca la normativa vigent.



Article 6. Aplicació dels criteris de preferència per a l'accés al règim de concerts singulars

1. En el cas en què el nombre de sol·licituds de concerts singulars siga superior al nombre de places necessàries o quan no hi haja consignació pressupostària suficient, es donarà preferència als centres que reunisquen els criteris establits en l'article 38.2 del Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana i es convoca el procés general d'accés o renovació.

2. Els criteris de preferència s'ordenen jeràrquicament de manera que tenen preferència els centres que compleixen un criteri superior respecte de la resta.

En el cas en què més d'un centre complisca el mateix criteri, es tindrà en compte el compliment dels criteris inferiors per ordre jeràrquic per a determinar quin centre té finalment preferència.

En el supòsit que diversos centres complisquen els mateixos criteris, tindrà preferència el que atenga un percentatge superior d'alumnat amb condicions econòmiques i socials desfavorables.



Article 7. Justificació dels criteris de preferència per a l'accés al règim de concerts singulars

1. Es consideren centres que tenen més proporció d'alumnat amb condicions econòmiques i socials desfavorables els que tenen uns percentatges iguals o superiors al 10 % de compensació educativa global del centre o un 15 % de compensació en una de les etapes educatives postobligatòries per a la qual se sol·licita el concert. Aquest percentatge serà el resultat de la divisió del nombre d'alumnes de compensació educativa entre el nombre d'alumnat matriculat en el centre o en l'etapa, respectivament.

2. A l'efecte d'aplicar el criteri de preferència establit en l'article 38.2, apartat c, del Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, es consideraran experiències d'interés pedagògic per al sistema educatiu els projectes seleccionats en les convocatòries de la conselleria competent en matèria d'educació dels concursos d'assignacions i ajudes econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa sobre el desenvolupament del currículum, en els últims quatre anys.





Article 8. Formalització dels concerts educatius

Els concerts educatius es formalitzaran en un document administratiu electrònic, d'acord amb el model que es recull en l'annex I d'aquesta ordre.





TÍTOL III

Gestió del sistema de pagament delegat

dels centres privats concertats



CAPÍTOL I

Àmbit



Article 9. Perceptors del sistema de pagament delegat

Està inclòs en el sistema de pagament delegat el personal docent dels centres privats concertats que tinga una relació amb la titularitat d'aquests sota alguna de les modalitats següents:

1. Mitjançant una relació laboral de caràcter contractual: s'aplicarà als professors per compte d'altri, amb contracte laboral formalitzat amb la titularitat del centre, inclosos en l'àmbit d'aplicació del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors i en el règim general de la Seguretat Social.

2. Sense relació laboral de caràcter contractual: els és aplicable la disposició addicional quarta del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, que aprova el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius.

Dins d'aquest col·lectiu sense relació laboral contractual, es distingeix entre:

a) Perceptors pertanyents al règim especial de treballadors autònoms:

1r. Professors religiosos: s'inclouen els religiosos que presten els seus serveis com a docents sense relació laboral amb la titularitat del centre.

2n. Socis, titulars o administradors de la societat titular del centre concertat, que, a més, presten els seus serveis com a docents.

3r. Professors socis cooperativistes, en el cas que la cooperativa en la qual presten els seus serveis haja optat per aquest règim.

b) Perceptors pertanyents al règim general de la Seguretat Social: professors socis cooperativistes, en el cas que la cooperativa en la qual presten els seus serveis haja optat per aquest règim, de manera que els assimila a treballadors per compte d'altri.



Article 10. Obligacions derivades del sistema de pagament delegat

1. En virtut del concert educatiu, l'Administració s'obliga a assignar fons públics per al sosteniment dels centres docents privats concertats dins de la quantia global establida en els pressupostos de la Generalitat, en funció dels mòduls econòmics per unitat escolar i el nivell educatiu que es fixen anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.

2. Per la seua part, els centres docents privats concertats s'obliguen a complir les normes que regulen el règim de pagament delegat de la nòmina, que conté la present ordre i les resolucions que es dicten en desplegament d'aquesta.





CAPÍTOL II

Fons públics destinats als centres privats concertats



Article 11. Fons públics que ha d'abonar l'Administració amb càrrec als mòduls pressupostaris del concert educatiu

Dins dels mòduls econòmics fixats anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana, l'Administració educativa abonarà, en virtut del concert educatiu subscrit amb els centres docents privats concertats, els fons públics següents:

1. Al personal docent en pagament delegat inclòs en el règim general de la Seguretat Social, mensualment, els conceptes retributius que es detallen a continuació, d'acord amb les taules salarials vigents en el moment de la meritació:

1r. Els salaris del nivell o els nivells concertats i la cotització patronal a la Seguretat Social relativa a aquest.

2n. Els triennis i la cotització patronal a la Seguretat Social corresponent, conforme al règim que s'estableix en el capítol III del títol III d'aquesta ordre.

3r. El complement retributiu de direcció, de direcció d'estudis o de direcció de departament que corresponga, i els triennis reportats en el seu exercici, així com la cotització patronal a la Seguretat Social relativa a aquests, en les condicions que establisca la normativa vigent i d'acord amb el que estableix el capítol VIII del títol III d'aquesta ordre.



4t. El complement retributiu de la Comunitat Valenciana i la cotització patronal corresponent a aquest, a l'efecte de l'equiparació retributiva entre el personal docent dels centres privats concertats i el dels centres docents de titularitat de la Generalitat.

5é. El complement per antiguitat del personal docent que haja sigut recol·locat en centres docents concertats de la Comunitat Valenciana, conforme als diferents acords de manteniment de l'ocupació en el sector en vigor en cada moment, i d'acord amb el règim previst en el capítol IV del títol III d'aquesta ordre.

6é. Les retribucions i càrregues socials dels professors substituts, d'acord amb el règim de substitucions previst en el capítol IX del títol III d'aquesta ordre.

El total de les retribucions del personal docent en pagament delegat no pot superar l'import determinat en l'apartat de salaris i càrregues socials, i despeses variables dels mòduls econòmics fixats anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat corresponent al nombre total d'unitats concertades en cada etapa educativa.

2. Al titular del centre directament:

a) Mensualment, les despeses de funcionament del centre, d'acord amb la normativa vigent que regula el procediment de justificació de l'apartat «Altres despeses» del mòdul econòmic de concerts dels centres docents privats concertats.

b) Mensualment, les despeses del personal complementari de les unitats d'educació especial específiques.

D'acord amb la normativa en vigor, al final de cada curs escolar, la titularitat del centre ha de presentar, davant de la direcció territorial corresponent, la certificació detallada de l'acord del consell escolar aprovatori dels comptes relatius a l'apartat «Altres despeses» i, si escau, el «personal complementari» dels mòduls econòmics previstos anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.



Sense perjudici de l'anterior, la justificació de l'ús donat pel centre a les quantitats abonades per la conselleria competent en matèria d'educació se sotmetrà al control de la Inspecció d'Educació, de la intervenció general de la conselleria competent en matèria d'hisenda, així com de qualsevol òrgan competent de l'Administració educativa.



c) Les indemnitzacions legals per acomiadament previstes per al personal docent no cooperativista en els acords subscrits entre l'Administració educativa i les organitzacions empresarials i sindicals més representatives del sector.

Es reintegraran les indemnitzacions derivades de la reducció d'unitats concertades la responsabilitat de les quals siga aliena als titulars dels centres concertats, sempre que per part d'aquests, en la seua condició d'ocupadors de la relació laboral, s'hagen complit els requisits exigits per la normativa laboral per a l'acomiadament per causes objectives. En tot cas, les conseqüències econòmiques de l'acomiadament qualificat com a improcedent seran responsabilitat exclusiva del centre docent, com a ocupador de la relació laboral.

3. Per mitjà del pagament delegat mensual i directament al titular del centre, d'acord amb la disposició addicional quarta del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, l'Administració abonarà una suma equivalent als conceptes indicats en l'apartat 1 d'aquest article que els corresponga, per al personal docent religiós, segons els acords en vigor i de conformitat amb el que preveu aquesta ordre, i per als socis, titulars o administradors de la societat titular del centre concertat que presten els seus serveis en activitats docents.



Article 12. Cooperatives d'ensenyament subjectes al règim específic de finançament

1. En el cas de les cooperatives d'ensenyament radicades a la Comunitat Valenciana, aquestes podran optar pel règim específic de finançament, en virtut del qual l'Administració educativa els abonarà directament, de forma mensual, la suma equivalent a les quantitats establides en els apartats següents:

a) Les quantitats que corresponguen als socis cooperativistes que presten serveis com a personal docent en els nivells d'ensenyament concertats, en concepte de salaris, incloses les cotitzacions per quota patronal a la Seguretat Social, excloent-hi, en tot cas, les quantitats necessàries per a l'abonament de les retribucions corresponents als professors que no siguen cooperativistes, les quals seran satisfetes a aquests conforme al que es preveu en l'apartat 1 de l'article 11.

Aquestes quantitats es calcularan tenint en compte les hores de dedicació d'aquest personal en els nivells concertats, respecte de les hores totals que corresponguen al centre en funció de les unitats concertades.



b) Les quantitats corresponents a la partida de despeses variables establides en els mòduls econòmics fixats anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana, i les consegüents repercussions en les quotes a la Seguretat Social, amb l'excepció de les quantitats que corresponguen als professors que no siguen cooperativistes.

c) Les quantitats assignades per a altres despeses establides en la Llei de pressupostos de la Generalitat, que es justificaran al final del curs acadèmic amb la presentació de la certificació detallada de l'acord del consell escolar aprovatori dels comptes relatius a l'apartat d'altres despeses, i de conformitat amb la normativa vigent.

2. El titular del centre haurà de presentar davant de la direcció general competent en centres docents privats concertats, i dins dels deu primers dies hàbils dels mesos de gener, abril, juliol i octubre, la justificació de les despeses previstes en els paràgrafs a i b de l'apartat 1 d'aquest article, corresponents als tres mesos anteriors. En els mateixos períodes, haurà de presentar la declaració responsable relativa al fet que el centre es troba al corrent en el compliment de les obligacions per reintegrament de subvencions.

3. La suma dels conceptes previstos en els paràgrafs a i b de l'apartat 1 d'aquest article, així com les retribucions del personal docent no cooperativista en pagament delegat, no podrà superar l'import determinat en l'apartat de salaris i càrregues socials, i de despeses variables dels mòduls econòmics fixats anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.



Article 13. Condicions generals per al pagament delegat

1. Les activitats lectives del professorat dels centres privats concertats, retribuïdes com a pagament delegat per l'Administració, s'hauran de realitzar en el nivell d'ensenyament objecte del concert.

2. Les hores lectives concedides als centres, addicionalment a les que els corresponguen d'acord amb el seu nombre d'unitats concertades, seran abonades en pagament delegat per l'Administració educativa segons la seua regulació específica.

3. En cap cas es podrà superar l'import determinat en els diferents apartats de salaris i càrregues socials, despeses variables i altres despeses, que en el mòdul de distribució de fons públics per unitat escolar està fixat anualment per la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.





CAPÍTOL III

Triennis



Article 14. Requisits per a l'abonament de triennis en pagament delegat

1. L'Administració abonarà al personal docent en pagament delegat, d'acord amb la documentació que presente la titularitat del centre docent privat concertat, un trienni per cada tres anys d'antiguitat prestant serveis com a docent en el mateix centre i/o empresa situats a la Comunitat Valenciana, acreditat fefaentment i cotitzat a la Seguretat Social, proporcionalment a la jornada i el nivell educatiu concertat en el qual impartisca docència.

2. A l'efecte d'antiguitat en l'empresa, al personal docent amb contracte indefinit es computaran els dies efectivament treballats i cotitzats amb contractes temporals anteriors en aquesta categoria professional, segons l'informe de vida laboral del perceptor. Seran computables, a aquest efecte, els períodes assimilats a l'alta, exceptuats els períodes de percepció de la prestació per desocupació.

3. Haurà de quedar acreditada, per mitjà d'un informe de vida laboral del treballador, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, la cotització en els grups de cotització corresponents al personal docent (grups 1 i 2 de la Seguretat Social).

4. Amb independència de la data del compliment del trienni, per al seu reconeixement a l'efecte del pagament delegat, l'haurà de sol·licitar la titularitat del centre en el qual preste els seus serveis el personal docent.

A aquest efecte, la data d'efectes econòmics a partir de la qual es començarà a abonar en pagament delegat el nou trienni serà la del mes de meritació, sempre que la titularitat ho sol·licite aquest mes o, com a màxim, el mes següent. En cas contrari, serà la del primer dia del mes en què la titularitat del centre haja presentat la corresponent sol·licitud i documentació acreditativa de la meritació.



Article 15. Perceptors enquadrats en el règim especial de treballadors autònoms

1. En el cas del personal docent religiós, se li abonarà des de la data d'alta i mentre romanga en pagament delegat, de conformitat amb els acords subscrits amb l'Administració educativa.

2. Per al personal docent enquadrat en el règim especial de treballadors autònoms, no religiosos, els períodes computables a l'efecte de reconeixement d'antiguitat hauran de coincidir amb els que figuren en el seu informe de vida laboral cotitzats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i han d'estar emmarcats en l'activitat empresarial d'ensenyament reglat i en la corresponent activitat professional. Si en aquest informe no constara alguna de les dades esmentades, els titulars dels centres docents privats concertats hauran d'acreditar els serveis prestats del perceptor com a docent, documentació que haurà de verificar i reconéixer l'Administració educativa.

A l'efecte del reconeixement del trienni per al seu abonament en pagament delegat, s'atendrà el que disposa l'article 14.4 d'aquesta ordre.





CAPÍTOL IV

Complement d'antiguitat



Article 16. Condicions per a l'abonament del complement d'antiguitat



1. El personal docent que haja sigut recol·locat en centres docents privats concertats de la Comunitat Valenciana, conforme als diferents acords de manteniment de l'ocupació en el sector en vigor en cada moment, percebran un complement equivalent a l'antiguitat reconeguda en el centre de procedència en el moment del cessament, que s'actualitzarà d'acord amb les taules salarials vigents.

2. Els professors que estiguen percebent aquest complement per haver sigut recol·locats en virtut dels esmentats acords i, posteriorment, canvien a un altre centre amb titularitat diferent a aquell en què van ser recol·locats mantindran el complement, llevat que el canvi de centre siga per un motiu diferent al de la recol·locació. En aquest últim cas, perdran el dret a la percepció del complement d'antiguitat.

Si el canvi es produïra a un altre centre docent de la mateixa titularitat que el de recol·locació, mantindran aquest complement amb la prèvia justificació del canvi per part de la titularitat.





CAPÍTOL V

Seguretat Social



Article 17. Obligacions dels centres privats concertats en relació amb la cotització a la Seguretat Social del seu personal docent

1. D'acord amb l'article 36 del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, les altes i baixes del professorat en el règim de la Seguretat Social es gestionaran per la titularitat del centre docent privat concertat en la seua condició d'ocupador en la relació laboral. Les circumstàncies esmentades hauran de ser acreditades per aquest davant de l'administració educativa competent.

2. Les cotitzacions a la Seguretat Social s'hauran d'ajustar al percentatge de jornada autoritzat al personal docent per l'Administració educativa.



Article 18. Condicions per al reintegrament de les quantitats abonades pels centres a la Tresoreria General de la Seguretat Social

1. L'Administració reintegrarà als titulars dels centres concertats les quantitats que siguen procedents i que hagen sigut abonades directament per aquest a la Tresoreria General de la Seguretat Social, exclosos els recàrrecs, una vegada s'hagen rebut i comprovat per la direcció general competent en centres docents, els butlletins de cotització amb el segell del banc o la caixa que n'acredite l'ingrés de l'import.

2. Qualsevol responsabilitat que es derive d'errors en la confecció d'aquests documents, o de l'incompliment de les obligacions d'altes, baixes i liquidació de cotitzacions, serà per compte de la titularitat del centre docent privat concertat, i es procedirà a l'ajust corresponent de les quantitats percebudes directament pel centre en l'apartat «Altres despeses» del mòdul econòmic, sense perjudici de la seua possible consideració com a incompliment del concert educatiu.



Article 19. Seguretat Social del personal docent religiós, i dels socis, titulars o administradors de la societat titular del centre concertat



1. El personal docent religiós, i els socis, titulars o administradors de la societat titular del centre concertat s'enquadren en el règim especial de treballadors autònoms, i la seua quota es calcula sobre la base de la suma total de les retribucions percebudes per la dedicació horària, amb el respecte dels límits normatius pel que fa al percentatge de la base de cotització corresponent.

2. En el cas del personal docent religiós, quan la quota per jubilació siga inferior al percentatge estipulat per la Seguretat Social, s'assumirà la quota d'assistència sanitària (SERAS), d'acord amb els acords en vigor.



Article 20. Condicions per al reintegrament per l'Administració de les cotitzacions pertanyents al règim especial de treballadors autònoms



1. L'Administració reintegrarà mensualment les cotitzacions pertanyents al règim especial de treballadors autònoms, sempre que no excedisca el percentatge màxim establit per la normativa vigent.



2. A aquest efecte, els titulars dels centres docents privats concertats hauran d'agrupar els justificants individualitzats de la despesa de les cotitzacions del RETA (rebuts amb justificant de pagament) i, si escau, les pòlisses complementàries, per treballador i quadrimestre, i remetre'ls a la direcció general competent en centres abans del dia 4 dels mesos de gener, maig i setembre, per a la justificació davant de l'Administració.

3. La falta de presentació d'aquests justificants en els terminis indicats o la percepció de quantitats no justificades comportarà el seu ajust a través de l'apartat «Altres despeses» del mòdul econòmic.





CAPÍTOL VI

Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF)

en la nòmina de pagament delegat



Article 21. Obligacions dels centres docents privats concertats i de l'Administració

1. La titularitat del centre docent privat concertat, en la seua condició d'ocupador de la relació laboral, té atribuïda la responsabilitat del càlcul del tipus de retenció aplicable, d'acord amb les normes establides en la normativa reguladora de l'impost, i és responsabilitat exclusiva seua l'esmena dels errors que se'n puguen derivar.



2. Per la seua part, l'Administració efectuarà i ingressarà en el Tresor les retencions corresponents a l'IRPF, d'acord amb la informació proporcionada per la titularitat del centre docent privat concertat.



Article 22. Dades que proporciona l'Administració als centres docents per a la confecció de l'IRPF

La direcció general competent en matèria de centres docents proporcionarà als centres les dades necessàries per a la presentació de les declaracions mensuals o trimestrals, segons siga procedent, de les retencions a compte de l'IRPF, així com el resum anual d'aquestes retencions.

Els titulars dels centres concertats podran presentar declaracions complementàries o substitutives d'aquestes declaracions.



Article 23. No-subjecció de retenció a compte d'IRPF

1. Les quantitats abonades directament per l'Administració a les entitats religioses titulars de centres concertats, pels religiosos o religioses que presten els seus serveis com a personal docent sense relació contractual, no estan sotmeses a retenció a compte de l'IRPF, sempre que no estiguen comptabilitzades individualment i nominalment com a percebudes per aquells.

2. Aquestes entitats han d'acreditar, davant de la direcció general competent en matèria de centres, la seua condició d'entitats sense ànim de lucre a l'efecte de la no-obligació a retindre o ingressar a compte a què fa referència la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge, mitjançant un certificat expedit per l'òrgan competent en què conste que han optat per l'aplicació del règim fiscal especial previst en aquesta norma.





CAPÍTOL VII

Confecció de la nòmina i assignació horària

dels perceptors de pagament delegat



Article 24. Declaració responsable sobre les dades del professorat i el seu horari

1. La titularitat dels centres docents privats concertats es compromet expressament a garantir que el professorat compleix amb els requisits necessaris de titulació, idoneïtat, capacitació i habilitació per a impartir la docència en els nivells i les matèries assignats.

A aquest efecte, haurà de presentar una declaració responsable abans del dia 15 de setembre de cada any, en la qual manifesten que les dades sobre el professorat i el seu horari que s'han inclòs en el Programa d'innovació tecnològica per a l'administració de centres i alumnes (ITACA) són certes i estan vigents en la data en la qual s'han introduït.



2. Si es comprovara que el professorat no compleix amb els requisits indicats en l'apartat anterior o els necessaris que figuren en la normativa de pagament delegat, no causarà alta en la nòmina de pagament delegat.

Si, amb posterioritat a l'alta, es comprova que el professorat no compleix algun dels requisits anteriors, es realitzarà l'ajust corresponent en la nòmina de pagament delegat i es procedirà, si escau, a la baixa en el sistema de pagament delegat, amb el previ informe de la Inspecció d'Educació, o de la direcció general competent en ordenació acadèmica, i l'audiència a la titularitat del centre.



Article 25. Assignacions horàries del personal docent

1. Les assignacions horàries del professorat que els centres docents privats concertats graven en ITACA a l'inici del curs escolar hauran de coincidir amb les que consten en la declaració responsable que els titulars dels centres aporten davant de la direcció general competent en centres docents per al càlcul de les nòmines en pagament delegat.

No s'abonaran en pagament delegat assignacions horàries no lectives ni les hores lectives que superen o diferisquen de les que haja gravat el centre en ITACA.

2. Amb caràcter general, aquestes assignacions horàries s'han de mantindre durant tot el curs acadèmic, excepte per causes motivades i justificades. Qualsevol modificació horària requerirà l'autorització i validació prèvies de la direcció general competent en centres docents, de manera que no es consolidarà cap modificació en els horaris del centre sense aquesta conformitat.

Així mateix, a fi de respectar els drets de l'alumnat, aquesta direcció general podrà recaptar un informe de la Inspecció d'Educació.

3. En tot cas, no es podrà percebre a través del pagament delegat de nòmina més de vint-i-cinc hores lectives per docent en còmput global, encara que el personal docent preste els seus serveis en més d'un centre privat concertat.



Article 26. Presentació de variacions de nòmina de pagament delegat i validació per l'Administració

1. Per a la validació de les variacions que afecten la nòmina de pagament delegat, a més de les dades que consten en ITACA, es tindran en compte les sol·licituds que comuniquen a l'Administració educativa la titularitat dels centres docents privats concertats o els seus representants autoritzats, ja que aquesta actua com a mera intermediària de la relació laboral que uneix els centres amb el seu personal docent.

2. La titularitat dels centres docents privats concertats o els seus representants autoritzats hauran de sol·licitar aquestes variacions a través de la plataforma informàtica de sol·licitud i control de documentació que s'habilite a aquest efecte, o mitjançant els impresos normalitzats disponibles en l'enllaç

http://www.cece.gva.es/ocd/areacd/docs/privnomina.pdf

com a màxim fins al dia 4 de cada mes. A aquests impresos, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de la variació sol·licitada, conforme es detalla en l'annex II d'aquesta ordre.

3. Així mateix, la titularitat ha de presentar, abans del dia 12 del segon mes següent al període que es liquida, els documents oficials de cotització a la Seguretat Social del professorat dels centres docents privats concertats inclòs en la nòmina de pagament delegat: «Document per a la incorporació automàtica al sistema de relació comptable». Així mateix, hauran de presentar el document de relació nominal de treballadors o un altre que el substituïsca en el futur, quan siga requerit per la direcció general competent en centres docents.

4. En tot cas, quan hi haja un tràmit electrònic habilitat per l'Administració per a sol·licitar algun tipus de variació, aquesta s'haurà de presentar exclusivament a través d'aquest tràmit, d'acord amb les resolucions que a aquest efecte dicte el titular de la direcció general competent en centres docents.

5. L'Administració podrà sol·licitar en qualsevol moment documentació addicional acreditativa de les variacions de nòmina que hagen comunicat els centres docents, i procedir a revisar i rectificar els conceptes retributius abonats en pagament delegat.

6. En tot cas, les variacions en la nòmina de pagament delegat tindran efectes econòmics en el mes de la meritació, sempre que la titularitat o el seu representant autoritzat presente en aquest mes o, com a màxim, en el mes següent, la totalitat de la documentació correctament. En cas contrari, la variació tindrà efectes econòmics en el mes en què es presente la totalitat de la documentació correcta.



Article 27. Límits a la presentació de variacions de la nòmina de pagament delegat

1. No s'inclourà en el sistema de pagament delegat ni es modificarà la jornada dels perceptors en els casos següents:

a) En dies o períodes no lectius.

b) En període de vacances.

c) En el mes addicional sense activitat lectiva i retribuït.

d) Quan hi haja suspensió de contracte en els termes de l'article 45.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors (TRLET), o qualsevol circumstància que impedisca el normal desenvolupament de la seua funció.

e) Quan el personal docent haja complit 71 anys.

Tot això, sense perjudici de les obligacions que corresponguen a la titularitat del centre en la seua condició d'ocupador en la relació laboral.



En aquests casos, si la modificació horària és autoritzable, s'inclourà en la nòmina de pagament delegat des del primer dia hàbil següent al dia no lectiu o a la finalització del corresponent període no lectiu.

2. En les dates i els períodes indicats en l'apartat anterior, només s'admetran les reincorporacions de perceptors procedents de l'excedència forçosa prevista en l'article 46.1 del TRLET, i les reincorporacions de les excedències de l'article 46.3 d'aquesta norma, sempre que en els dos casos no supose la superació dels mòduls econòmics per unitat.



3. Així mateix, en el cas en què el personal docent accedisca a la jubilació parcial el mes d'agost o en el mes addicional sense activitat lectiva i retribuït, s'admetrà la variació de nòmina corresponent a aquest personal i la inclusió en la nòmina de pagament delegat del personal docent rellevista amb data 1 de setembre del mateix any.



Article 28. Conseqüències de la falta de comunicació de variacions o d'errors en la documentació suport de la variació

1. La titularitat queda obligada al reintegrament de les quantitats abonades de més que l'Administració satisfaça per nòmina de pagament delegat, o per l'ingrés de les cotitzacions a la Seguretat Social, i la causa de la qual siga la no-comunicació per la titularitat d'una circumstància determinant de la quantificació dels conceptes que apareixen en la nòmina, un error en la confecció dels butlletins de cotització a la Seguretat Social, o quan quede acreditat que els titulars dels centres docents privats concertats no han comunicat al personal docent afectat les notificacions emeses per l'Administració educativa sobre cobraments indeguts.

2. En els casos previstos en l'apartat anterior d'aquest article, l'Administració, una vegada detectada i quantificada la variació que no ha sigut degudament notificada, podrà procedir d'ofici a compensar el deute amb les quantitats que, en concepte d'«Altres despeses» d'aquest o un altre nivell educatiu s'hagen d'abonar al centre.





CAPÍTOL VIII

Assignació de càrrecs directius



Article 29. Condicions per a l'abonament de determinats complements de càrrec

1. S'abonaran en pagament delegat els complements de càrrec corresponents a les categories funcionals de direcció, direcció d'estudis i direcció de departament, en les condicions previstes per la normativa vigent i mentre s'exercisca el càrrec corresponent.

2. Partint de l'especial dedicació que impliquen aquestes funcions, no s'abonarà en pagament delegat més d'un complement de càrrec al mateix docent.

3. Mentre s'exercisquen aquestes funcions, es reportarà un trienni de càrrec per cada tres anys d'exercici ininterromput en el mateix càrrec, i per l'import que establisquen les taules salarials del conveni col·lectiu aplicable vigent amb el límit dels mòduls pressupostaris de concerts educatius.

4. En els centres integrats per més d'un nivell d'ensenyament obligatori, en els quals hi haja un únic director o cap d'estudis, aquests percebran, mentre exercisquen la seua comesa, el complement per funció assenyalat en el conveni col·lectiu aplicable vigent per al nivell d'ensenyament obligatori superior que hi haja en el centre amb el límit dels mòduls pressupostaris de concerts educatius.





CAPÍTOL IX

Substitucions



Article 30. Condicions generals

1. Les substitucions del personal docent inclòs en nòmina de pagament delegat es cobriran d'acord amb el règim que es regula en aquest capítol, per a la qual cosa es considerarà l'estructura dels ensenyaments, les unitats i la plantilla amb què compten aquests centres en les etapes concertades.

2. L'Administració abonarà, en règim de pagament delegat, les substitucions del personal docent que es produïsquen entre l'inici i la finalització del curs escolar, d'acord amb el calendari escolar vigent, amb l'excepció de les que coincidisquen amb dies o períodes no lectius, de vacances, del mes addicional sense activitat i retribuït, o se sol·liciten amb una antelació de fins a cinc dies hàbils anteriors als dies indicats o períodes no lectius.

En aquests casos, el professor substitut serà alta en la nòmina de pagament delegat el primer dia hàbil següent al dia no lectiu o a la finalització del corresponent període no lectiu.

3. En tot cas, les substitucions s'hauran de dur a terme amb el professorat estrictament necessari, en relació amb les etapes i les matèries que cal cobrir.

S'abonaran en pagament delegat les substitucions que s'efectuen mitjançant un contracte d'interinitat en els termes que estableix la normativa laboral vigent, en el cas en què s'efectue la contractació amb personal extern a la plantilla del centre.

En cas que el centre al·legue la necessitat per motius pedagògics de cobrir la substitució amb dos o més docents de la plantilla existent, haurà de comptar amb l'informe previ de la Inspecció d'Educació.





Article 31. Incidències generals susceptibles de substitució

1. Són susceptibles de ser substituïdes les incidències següents: reduccions de jornada per atenció de fills o familiar; excedències forçoses o especials; permisos de maternitat i paternitat, adopció o acolliment, tant preadoptiu com permanent o simple, de conformitat amb el Codi Civil o la normativa autonòmica; incapacitat temporal; accidents laborals o malaltia professional; risc durant l'embaràs inherent al lloc de treball; acumulació del permís de lactància; permís per matrimoni; cura de menors afectats de càncer o una altra malaltia greu, i quan s'acredite fefaentment una durada efectiva de la baixa superior a 112 dies en l'etapa de Primària.

2. En aquest últim supòsit, mentre no s'acredite una durada de la baixa superior a 112 dies, el centre no sol·licitarà davant de l'Administració l'alta del substitut ni el donarà d'alta en Seguretat Social en el codi compte cotització de concertada. A aquest efecte, s'entendrà acreditada fefaentment la previsió inicial de dies de baixa superior a 112 dies que puga contindre el comunicat mèdic corresponent. En cas que la durada final real de la baixa fora inferior a la prevista inicialment en aquest comunicat mèdic, el centre haurà de reintegrar les quantitats abonades per l'Administració.



3. També és susceptible de substitució el lloc de treball del personal docent que estiga alliberat per funcions sindicals.

4. En el cas d'acumulació del permís de lactància, si el professorat substituït, després de la finalització d'aquest permís, accedira a la situació d'excedència, o a una altra que supose la no-incorporació al seu lloc de treball o no romandre en actiu en el centre, es tornaran a recalcular les nòmines afectades i es reintegraran les quantitats indegudament percebudes.

5. Si la baixa per maternitat, paternitat, adopció, guarda o acolliment, incapacitat temporal derivada de l'embaràs o incapacitat temporal derivada de contingències diferents de l'anterior coincideix en tot o en part amb el període de vacances, l'Administració abonarà els salaris i les càrregues socials corresponents a la substitució de l'esmentat període de vacances, només si el treballador titular i l'empresa han acordat una nova data de gaudi dels dies de vacances coincidents amb aquesta baixa.



Article 32. Substitució d'incidències en funció de l'etapa educativa

1. La substitució del personal docent en pagament delegat està subjecta al règim següent en funció de l'etapa educativa en la qual estiga impartint docència el professor que se substituirà:

a) Educació Infantil, Educació Secundària Obligatòria, educació de suport a la integració de Primària i de Secundària, Batxillerat i Formació Professional: se substitueixen totes les incidències que complisquen els requisits establits en aquest capítol. El mateix règim se seguirà per a les substitucions que es produïsquen en les hores dels programes de concessió anual enquadrats en l'etapa de Primària.

b) Educació Especial Específica: se substitueixen totes les incidències que complisquen els requisits d'aquest capítol.

c) Educació Primària: se substitueixen les incidències que complisquen els requisits establits en aquest capítol i es produïsquen en el professorat especialista (Idioma Estranger, Educació Musical i Educació Física).

Quan el personal docent desenvolupe part de la seua jornada com a professorat especialista i part com a docent d'altres matèries de Primària, se substituiran en pagament delegat les incidències que es produïsquen d'aquest personal quan la part de la seua jornada com a professor especialista siga igual o superior a un 75 % de la seua jornada total. Per a percentatges de jornada inferiors, se substituirà en pagament delegat la part de la seua jornada en què impartisca alguna de les especialitats esmentades.

Per a la resta del personal docent de l'etapa de Primària, només es cobrirà la substitució en centres complets quan es produïsquen dues baixes simultànies en el centre en aquesta etapa, i se substituirà exclusivament la segona baixa i pel període de temps coincident amb la primera.



2. Addicionalment al règim previst en l'apartat 1 anterior, de conformitat amb el Reial Decret llei 14/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu, seran objecte de substitució des del primer dia lectiu en totes les etapes educatives, inclosa Primària, les absències que es produïsquen per les causes taxades que estableix aquesta norma mentre estiga en vigor.

Així mateix, seran objecte de substitució des del primer dia les incidències derivades de risc durant l'embaràs inherent al lloc de treball.



En la resta de casos, la substitució es produirà des de l'onzé dia lectiu.

3. En cas que el treballador que cal substituir impartisca docència en més d'un nivell educatiu, s'abonarà la substitució en pagament delegat d'acord amb el règim que, per a cada un d'aquests nivells, s'ha establit en l'apartat anterior. L'autorització parcial de l'abonament d'una substitució donarà lloc a la inclusió del professor substitut en la nòmina de pagament delegat només de les hores autoritzades, sense perjudici de les obligacions del titular del centre en la seua condició d'ocupador de la relació laboral.



Article 33. Circumstàncies que originen una única substitució

A l'efecte del pagament delegat, es consideren circumstàncies que poden originar una única substitució, sempre que es produïsquen de manera consecutiva, les següents: maternitat, lactància acumulada, excedència forçosa per atenció de fills i vacances coincidents amb la maternitat. En aquests casos, s'admetrà un únic substitut durant els períodes indicats, llevat que aquest, de manera sobrevinguda, no puga continuar amb la substitució, sense que cada una de les esmentades incidències consecutives donen lloc a la seua substitució des de l'onzé dia lectiu.



Article 34. Altes i baixes del professorat substitut en la nòmina de pagament delegat

1. L'alta del professorat substitut en la nòmina de pagament delegat es produirà després de comprovar que el centre ha presentat correctament la documentació que es determina en l'annex II d'aquesta ordre, i que aquell compleix els requisits previstos en la normativa aplicable per a l'exercici del lloc de què es tracte.

2. El professorat substitut causarà baixa en pagament delegat quan s'incorpore el perceptor titular i, en tot cas, el dia 30 de juny de cada curs acadèmic.

3. Com a excepció al que preveu l'apartat anterior, no serà baixa en pagament delegat el dia 30 de juny en cas que el professorat titular no s'haja incorporat al seu lloc de treball durant tot el curs acadèmic o quan la seua alta en pagament delegat s'haja produït entre l'inici del curs escolar i fins a l'últim dia del mes de desembre en què és possible la substitució en pagament delegat d'acord amb l'article 30.2 d'aquesta ordre.



Article 35. Denegació o autorització parcial d'alta en la nòmina de pagament delegat

La denegació o autorització parcial de l'alta del professorat substitut no eximeix la persona física o jurídica titular del centre de les obligacions que haja adquirit, en la seua condició d'ocupador en la relació laboral, segons el que disposen els convenis col·lectius de l'ensenyament concertat en vigor i la legislació laboral aplicable.





CAPÍTOL X

Obligacions addicionals del titular del centre



Article 36. Provisió de vacants de personal docent en unitats concertades

1. La provisió de vacants de personal docent en unitats concertades s'efectuarà de conformitat amb l'article 60 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (LODE), i l'article 26.3 i la disposició addicional quarta, apartat 2, del Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius.

2. A l'efecte de donar compliment al que disposa l'article 60 de la LODE, pel que fa a la publicitat de les vacants, el titular del centre arbitrarà els mitjans que s'utilitzaran i en donarà compte a la direcció general competent en centres docents.

Addicionalment, presentarà la certificació literal degudament subscrita pel secretari del Consell Escolar de l'acta de la reunió en la qual es van fixar els criteris de selecció del nou professor, i la notificació del titular del centre al Consell Escolar de la provisió de professorat que efectue i en la qual se n'acredite la recepció. Els anteriors documents es presentaran amb la documentació per a donar d'alta el professor seleccionat.

3. Sense perjudici del que estableix l'article 61 de la LODE, en cas que la direcció general competent en centres docents comprove que en el procediment de selecció del professor s'ha produït algun incompliment no esmenable del concert educatiu, l'Administració no assumirà el pagament del professor afectat. L'abonament només farà efecte des de la data en què, una vegada esmenats els defectes comunicats al centre, es done per finalitzat el procés de provisió de la vacant.





Article 37. Certificats del Registre Central de Delinqüents Sexuals

1. La titularitat del centre docent privat concertat haurà de recaptar del personal docent que contracte el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els certificats tindran la validesa que es determine en el mateix document, a comptar de la data en què s'ha expedit.

2. En relació amb el personal docent que estiga donat d'alta en el sistema de pagament delegat, la titularitat haurà d'aportar la declaració responsable de disposició d'aquests certificats negatius, d'acord amb les resolucions que a aquest efecte dicte la direcció general competent.



Article 38. Obligacions en matèria de protecció de dades

1. En compliment de les normes vigents en matèria de protecció de dades, el titular del centre s'obliga a comunicar al professorat acollit a pagament delegat quina informació que el concerneix es transmet a la conselleria competent en matèria d'educació, per al tractament informàtic, amb la finalitat de generar les transferències a què ha de donar lloc el pagament delegat.

2. En el cas que la titularitat del centre mantinga una relació contractual amb una empresa, per tal que aquesta confeccione les propostes d'altes, baixes o altres variacions en la nòmina de pagament delegat, les remeta a la direcció general competent en centres docents, i canalitze la informació mensual i altra documentació relacionada amb aquest assumpte entre l'Administració educativa i el titular del centre, haurà de comunicar-ho fefaentment a la direcció general competent en centres docents, de manera que quedarà habilitada per a transferir informació a l'empresa esmentada.

En aquest supòsit, correspondrà al titular del centre assegurar-se del compliment de la normativa sobre protecció de dades del professorat acollit a pagament delegat per part de l'empresa contractada.

3. Per la seua part, l'Administració educativa es compromet a vetlar pel compliment de l'obligació de no utilitzar o aplicar la informació amb una finalitat diferent de la prevista i del deure de guardar secret professional, per part dels que intervinguen en qualsevol fase del tractament de les dades de caràcter personal.



Article 39. Gratuïtat dels ensenyaments objecte de concert general i percepció de quantitats de les persones matriculades en ensenyaments objecte de concert singular

1. La titularitat del centre docent privat concertat s'obliga a impartir gratuïtament els ensenyaments objecte de concert general per a les etapes obligatòries, d'acord amb el que disposen l'article 51 de la LODE, l'article 88 de la LOE i l'article 14 del Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius, i s'haurà d'ajustar, en tot cas, als corresponents programes i plans d'estudi, i a les normes d'ordenació acadèmica en vigor. Així doncs, per la impartició d'aquests ensenyaments del nivell educatiu objecte del concert no es podrà percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica per aquesta activitat.

2. Per als ensenyaments objecte de concert singular en etapes postobligatòries, les quantitats que percebran els centres docents privats de les persones matriculades seran les que fixe anualment la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.



Article 40. Activitats escolars complementàries, extraescolars i serveis escolars

Les activitats escolars complementàries, les extraescolars i els serveis escolars s'efectuaran segons el que disposa l'article 51 de la LODE, així com les disposicions de desplegament, en tot allò que no contradiga les lleis orgàniques esmentades.



Article 41. Admissió d'alumnat

En virtut del concert, la titularitat s'obliga al compliment de les normes d'admissió d'alumnat. Així mateix, el titular del centre s'obliga al fet que l'oferta de places vacants s'ajuste a les previsions que resulten de la planificació realitzada per l'Administració educativa amb la finalitat de garantir una oferta suficient de llocs escolars sostinguts amb fons públics.



Article 42. Renovació del consell escolar del centre, designació de director o directora i contractació de professorat

El titular del centre està obligat a complir les disposicions que es dicten relatives a la renovació del consell escolar del centre i a la designació de director o directora, així com en la contractació del professorat.





Article 43. Documentació i publicitat del centre

1. El titular del centre acollit al règim de concert haurà de fer constar en tota la documentació i publicitat del centre la seua condició de centre concertat amb la Generalitat Valenciana i el caràcter gratuït dels ensenyaments objecte de concert general.

2. De la mateixa manera, ha de posar en coneixement dels membres de la comunitat escolar i, si escau, de les autoritats competents, el caràcter propi del centre, en el cas que n'hi haja.



Article 44. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions per reintegrament de subvencions

1. En els mesos de gener i juny de cada any de vigència del concert, el centre aportarà, davant de la direcció general competent en centres docents, la declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.

2. En el cas de cooperatives que hagen optat pel règim específic de finançament, aquesta declaració s'haurà d'aportar trimestralment, en els termes que estableix l'article 12 d'aquesta ordre.

3. Tot això, sense perjudici del control financer a què estan subjectes els centres docents concertats, d'acord amb el que preveu el Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell.



Article 45. Canvis en la titularitat del centre docent privat concertat



1. En el cas en què, després de la corresponent autorització per la conselleria competent en educació, es produïsca un canvi de titularitat d'un centre docent privat concertat, s'haurà de presentar, al més prompte possible, un escrit davant de la direcció general competent en centres, en el qual indique la data d'efecte d'aquest canvi i adjunte la documentació que s'indica en l'annex III d'aquesta ordre.

2. Aquesta comunicació i la documentació són requisits indispensables perquè el canvi de titularitat es tinga en compte en la confecció de la nòmina de pagament delegat, en les cotitzacions a la Seguretat Social, en les retencions a compte de l'IRPF i en tots els processos que es puguen veure afectats pel canvi en les dades de la nova persona física o jurídica titular.



Article 46. Programa d'innovació tecnològica per a l'administració de centres i alumnes (ITACA)

1. A l'efecte de confeccionar i gestionar la nòmina de pagament delegat, els centres docents privats concertats hauran de comunicar, a través del Programa d'innovació tecnològica per a l'administració de centres i alumnes (ITACA), les dades següents: relació nominal del professorat i, si escau, càrrecs exercits, titulació, especialitats, dedicació horària, nivell d'idiomes, horaris detallats segons el nivell impartit, participació en funcions de coordinació docent, designació com a alliberat sindical, les situacions d'incapacitat laboral transitòria o qualsevol altra que genere substitucions, i la relació de substituts, amb la mateixa informació que els professors titulars.

Així mateix, hauran de comunicar qualsevol altra informació rellevant que els siga requerida per l'Administració, per a la comprovació del pagament delegat objecte de concert educatiu.

2. La informació anterior haurà d'estar actualitzada puntualment. En cas contrari, no s'atendran les sol·licituds de variacions de pagament delegat.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Ajudes de menjador escolar

En cas que el centre participe en les ajudes de menjador escolar que puguen ser convocades anualment per la conselleria competent en matèria d'educació, i segons la normativa vigent, el centre privat concertat actuarà, d'acord amb el que preveu l'article 12 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com a entitat col·laboradora en relació amb la gestió de les ajudes per a sufragar les despeses del servei de menjador dels alumnes escolaritzats en el seu centre.



A aquest efecte, li correspondrà realitzar la comprovació de les sol·licituds i la documentació d'aquestes, així com col·laborar amb la direcció territorial corresponent, en els termes previstos en la normativa vigent i en la convocatòria corresponent.



Segona. Procediments electrònics o informàtics

De conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els procediments previstos en aquesta ordre podran habilitar-se per al seu desplegament obligatori per mitjans electrònics o informàtics, i establir-se sistemes normalitzats de sol·licitud que hauran de presentar els centres privats concertats que incloguen comprovacions automàtiques de la informació aportada, o oferir el formulari omplit, en tot o en part, per tal que verifiquen la informació i, si escau, la modifiquen i completen.





Tercera. Clàusula de no-generació de despesa

L'aplicació i execució d'aquesta ordre no tindrà cap incidència en la dotació dels capítols de despeses assignades a la conselleria competent en matèria d'educació que, en tot cas, s'hauran d'atendre amb els mitjans personals i materials d'aquesta conselleria.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Referències en aquesta ordre a acords subscrits

Les referències que conté aquesta ordre als acords subscrits entre l'Administració educativa i les organitzacions sindicals i patronals més representatives en el sector s'entenen referides als acords que estiguen en vigor en cada moment i, en tot cas, mentre continuen vigents.





Segona. Cooperatives d'ensenyament

Per a les cooperatives d'ensenyament de la Comunitat Valenciana, el professorat no cooperativista de les quals no està inclòs en la nòmina de pagament delegat, es manté el seu règim de finançament contingut en els acords subscrits mentre aquests continuen en vigor.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix aquesta ordre. En concret, a partir del curs escolar 2019/2020, queda derogada l'Ordre de 27 de juliol de 1984, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre tramitació dels expedients per a l'aprovació de les plantilles de professorat en centres privats d'ensenyament general bàsic, preescolar i educació especial.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació a la persona titular de la direcció general competent en centres docents

1. Es faculta la persona titular de la direcció general competent en matèria de centres docents per a dictar les resolucions i instruccions que siguen procedents, i per a establir tots els procediments o suports necessaris per al desplegament, la interpretació i l'aplicació del que disposa aquesta ordre.

2. Així mateix, se la faculta per a modificar els annexos d'aquesta ordre a fi d'adequar-los a les successives convocatòries de concerts educatius que efectue la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i als canvis en la normativa que puga afectar la documentació, que hauran de presentar els centres docents concertats per a sol·licitar variacions de nòmina o canvis de titularitat del centre.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de gener de 2019



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX I

Model de document administratiu



D'una part, (nom i cognoms) …, director/directora territorial de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a Alacant/Castelló/València, per delegació del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en virtut de l'article 8 del Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana i es convoca el procés general d'accés o renovació.



I de l'altra, (nom i cognoms) …, amb DNI núm. …, en qualitat de titular/representant del centre docent privat …, de …, inscrit en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana amb el codi …, i situat al carrer …, núm. …, de ….



EXPOSEN



I. Amb data … es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número …, la Resolució de …, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es resolen els expedients de concerts educatius a la Comunitat Valenciana, d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Educació Especial, Batxillerat, Formació Professional Bàsica i Formació Professional de grau mitjà i de grau superior, tramitats de conformitat amb l'esmentat Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell.





II. En virtut d'aquesta resolució, s'ha concedit al centre docent privat … el concert educatiu per a impartir els ensenyaments que s'indiquen en la resolució de referència.



(si és el cas) Amb posterioritat, s'ha dictat la Resolució de data …, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV número …, de …, de correcció d'errors de l'anterior resolució.



III. A l'efecte de formalitzar l'esmentat concert educatiu, les dues parts subscriuen el present document administratiu, d'acord amb les següents



CLÀUSULES

Primera. Els ensenyaments que es concerten al centre docent …, amb caràcter definitiu o provisional, segons corresponga, són els següents:

…

El concert de les unitats de Primària i/o de suport a la integració de Primària que se subscriu en virtut d'aquest document substituirà el concert previ que tinguera el centre docent fins al present curs …/….



Segona. El concert amb caràcter definitiu de les unitats indicades en la clàusula anterior s'iniciarà en el curs acadèmic … fins a la finalització del curs …, a excepció de les unitats concertades d'Educació Primària i de les unitats de suport a la integració de Primària, la durada de les quals serà fins a la finalització del curs ….

Les unitats concertades amb caràcter provisional tindran la durada improrrogable d'un curs escolar, és a dir, fins a la finalització del curs ….

Tercera. En virtut del concert educatiu, l'Administració s'obliga a l'assignació de fons públics per al sosteniment del centre privat concertat, dins de la quantia global establida en els pressupostos de la Generalitat, en funció dels mòduls econòmics per unitat escolar i nivell educatiu que es fixen anualment en la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, el centre privat concertat s'obliga al compliment de la Resolució de …, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport; l'Ordre …/2017, de …, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es desplega el règim de concerts educatius i es regula el sistema de pagament delegat dels centres privats concertats de la Comunitat Valenciana; el Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell; les instruccions que la direcció general competent en centres docents privats concertats dicte en desplegament, interpretació i aplicació de les anteriors normes; el títol IV de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació; els capítols I i IV del títol IV de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació; el Reial decret 2377/1985, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius i la resta de normes de desplegament que siguen aplicables.



Quarta. Les qüestions litigioses que es deriven de l'aplicació d'aquest concert educatiu es resoldran d'acord amb el que disposa l'article 8 del Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius.





I, perquè així conste, se signa per les dues parts el present document en la data que s'hi indica.



ANNEX II

Documentació exigible per a les variacions de nòmina de pagament delegat



La documentació que cal adjuntar com a suport per a les sol·licituds de variacions en la nòmina de pagament delegat és la que s'indica a continuació, en funció del tipus de variació de què es tracte:

1. Alta d'un docent: no es podran sol·licitar altes de docents que tinguen complits en el moment de la sol·licitud 71 anys. En tots els casos que es detallen a continuació, s'haurà d'aportar una declaració responsable del titular del centre de la no-existència de cap circumstància que impedisca el normal exercici de la funció docent:

a) Treballador en règim general. La documentació que ha d'aportar el titular del centre o representant autoritzat és la següent:

– Contracte de treball degudament omplit i signat.

– Alta en seguretat social (TA2).

– Informe de dades de cotització (IDC).

– Titulació i/o habilitació per a impartir els nivells educatius sol·licitats, incloent màster, Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP), formació didàctica prèvia o documentació que els substituïsca, Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica, missió canònica, capacitació en idiomes, etc. Tot això degudament compulsat.

– IBAN.

– Declaració responsable de l'existència de certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

– Nomenament en cas de càrrecs unipersonals.

– Informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en cas que se sol·liciten triennis o el reconeixement d'antiguitat en cas de personal docent recol·locat.

b) Perceptors pertanyents al règim especial de treballadors autònoms: el personal docent en el règim especial de treballadors autònoms que tinga una edat de 71 anys o més i estiga actualment en nòmina de pagament delegat podrà continuar en el seu lloc fins a la finalització del curs escolar 2018/2019, data en la qual causarà baixa en pagament delegat. Per al curs 2019/2020 i següents, el personal docent que complisca durant el curs 71 anys podrà continuar en nòmina de pagament delegat fins a la finalització del curs escolar corresponent.

No obstant l'anterior, els docents amb edats compreses entre els 71 i 75 anys que no hagen completat el període de cotització màxim podran mantindre's en actiu fins a completar aquest període de cotització o fins a complir 75 anys.

1r. Treballador autònom. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:

– Declaració responsable del titular del centre de la no-existència de relació contractual del docent amb la titularitat, i conformitat expressa del docent sobre la inexistència de relació laboral.

– Document d'alta en el règim d'autònoms i/o rebut justificatiu del pagament de la quota de RETA.

– Titulació i/o habilitació per a impartir els nivells sol·licitats, incloent màster, Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP), formació didàctica prèvia o documentació que els substituïsca, Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica, missió canònica, capacitació en idiomes, etc. Tot això degudament compulsat.

– IBAN del titular del centre docent.

– Declaració responsable de l'existència de certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

– Nomenament en cas de càrrecs unipersonals.

– Informe de vida laboral si se sol·liciten triennis, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o reconeixement d'antiguitat en el cas de personal docent recol·locat.

2n. Personal docent religiós: la documentació que s'ha d'aportar és la següent:

– Declaració responsable del titular del centre de la no-existència de relació contractual del docent amb la titularitat, i conformitat expressa del docent sobre la inexistència de relació laboral.

– Titulació i/o habilitació per a impartir els nivells sol·licitats, incloent màster, Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP), formació didàctica prèvia o documentació que els substituïsca, Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica, missió canònica, capacitació en idiomes, etc. Tot això degudament compulsat.

– IBAN del titular de l'ordre o la congregació religiosa.

– Declaració responsable de l'existència de certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

– Nomenament en cas de càrrecs unipersonals.

– Declaració responsable de l'ordre o la congregació religiosa en la qual s'especifique que la incorporació al règim de nòmina de pagament delegat s'ha produït bé per incorporar-se en substitució d'un altre religiós del mateix ordre o congregació, o bé per incorporar-se a una vacant produïda en la plantilla del professorat contractat laboral. En aquest últim cas, s'haurà de complir l'article 60 de la LODE.

En tots els casos que s'han indicat anteriorment per a l'alta d'un docent en la nòmina de pagament delegat, serà obligatori, a més, comunicar el motiu i/o la característica de la sol·licitud d'alta d'entre els que s'indiquen a continuació:

a) Personal docent titular d'un lloc de treball: s'ha d'aportar la declaració responsable del titular del centre de publicació de la vacant que permet la contractació sol·licitada.

b) Substituts: s'ha d'indicar clarament quin docent substitueix (bé totalment o parcialment), i la incidència que se substitueix entre les previstes en aquesta ordre.

c) Personal docent alliberat per funcions sindicals: ha d'aportar, a més de la documentació indicada per a l'alta d'un docent, el certificat del sindicat en el qual se'l nomena alliberat sindical.

2. Baixa d'un docent: la documentació necessària per a aquesta variació dependrà del tipus de treballador i el tipus de baixa. En qualsevol cas, s'haurà d'omplir el motiu de la baixa i la data d'aquesta:



a) Per al personal docent pertanyent al règim general de la Seguretat Social:

– Document de baixa en la Seguretat Social.

– Sol·licitud motivada del treballador, en el cas de baixes per excedència.

b) Per al personal docent pertanyent al règim especial de treballadors autònoms, exclòs el personal religiós: document de cessament en aquest règim especial (document TA.0521/1).

c) Per al personal docent religiós: document de cessament en el règim especial de treballadors autònoms, o certificat de trasllat emés per l'ordre o la congregació religiosa.





ANNEX III

Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud de canvi de titularitat d'un centre docent privat concertat



Una vegada que l'Administració autoritze el canvi de titularitat d'un centre docent concertat, aquest haurà de presentar un escrit davant de la direcció general competent en centres docents concertats i adjuntar la documentació següent:

1. En el cas de persones físiques, identificació i DNI del nou titular del centre.

2. En el cas de persones jurídiques, escriptura o escriptures notarials de constitució i acreditació de la representació pel representant legal.



3. Codi d'identificació fiscal (CIF) del nou titular.

4. Resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb l'assignació del nou codi de compte de cotització.

5. Informe de treballadors en alta en el nou compte de cotització.

6. Alta en el fitxer de tercers de la Generalitat Valenciana del nou titular amb el model de domiciliació bancària signat pel titular o representant legal.

7. Certificat de l'entitat bancària de la titularitat del compte.

Mapa web