Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 1/2017, de 16 de gener, de 2017, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7961 de 19.01.2017
Número identificador:  2017/368
Referència Base de Dades:  000666/2017
 



ORDRE 1/2017, de 16 de gener, de 2017, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social. [2017/368]



PREÀMBUL



L'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació les competències en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern.

El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en l'article 40.2.b, atribueix a la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre altres funcions, les vinculades amb la responsabilitat social i el desenvolupament de l'autogovern.

L'article 1 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, atorga a aquest departament les competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, mentres que l'article 10 de la mateixa norma estableix les funcions que exerceix la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre les qual es troben les següents: dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat adscrites al desenvolupament de l'autogovern, dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes adscrites al foment i divulgació de l'autogovern i la responsabilitat social, coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest, impulsar, coordinar i desenvolupar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social i del foment de l'autogovern, en matèria de processos de participació diferents de les consultes populars, fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern, fomentar la recuperació, difusió i estudi del dret civil valencià, informar i donar suport a les administracions de la Comunitat Valenciana en matèria de promoció de l'autogovern, i dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i divulgació de l'autogovern i les seues institucions.



Amb la finalitat de promoure i impulsar la realització, des de les universitats de la Comunitat Valenciana, d'iniciatives que contribuïsquen al compliment dels objectius directament vinculats amb les referides funcions, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.

L'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions seran aprovades mitjançant una ordre de la persona titular de la conselleria competent per raó de la matèria, d'acord amb el procediment previst per a l'elaboració de disposicions de caràcter general, i hauran de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. D'altra banda, l'apartat 2 del mateix precepte estableix el contingut mínim de les bases reguladores i l'article 166 de la llei mencionada fa el mateix respecte a les convocatòries que s'efectuen en el marc de les bases prèviament aprovades i publicades.

Les subvencions que s'han de concedir en el marc de les convocatòries que es regisquen per les bases aprovades a través d'aquesta ordre no necessiten notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits arreplegats en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea ja que s'atorguen a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social, sense que les actuacions subvencionables suposen cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les subvencions esmentades no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

D'acord amb el que preveu l'article 4.1 del Decret 167/2015, de 2 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la composició, les competències i el funcionament de la Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Assumptes Econòmics, aquesta ordre no necessita el pronunciament de la Comissió, ja que afecta una sola conselleria i no té una especial incidència pressupostària i econòmica.

Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la norma esmentada, així com els articles 28.e i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, l'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, l'article 40.2.b del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i l'article 10 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

1. S'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.

2. Les bases reguladores s'incorporen com a annex a aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Delegació de competències

1. Es delega en la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern la facultat de dictar, quan siga procedent, les resolucions per les quals es deixen sense efecte les subvencions concedides o es minore la seua quantia i aquelles per les quals s'exigisca el reintegrament d'imports indegudament percebuts en el marc de cada convocatòria.

2. S'autoritza la mateixa direcció general per a dictar les resolucions i instruccions necessàries a fi de desplegar i executar aquesta ordre.





Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València,16 de gener de 2017



El conseller de Transparència, Responsabilitat Social,

Participació i Cooperació

MANUEL ALCARAZ RAMOS



ANNEX

Bases reguladores



Primera. Objecte de la subvenció

Aquestes bases reguladores regiran la concessió de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.



Segona. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions que es podran subvencionar són les següents:

a) L'organització de congressos, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionades amb el desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la promoció de l'autogovern, així com amb la responsabilitat social.

Queden expressament excloses les despeses de restauració i l'entrega d'obsequis de qualsevol tipus vinculats amb la realització de les activitats assenyalades en el paràgraf anterior.

Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a ponents, conferenciants o moderadors per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en aquest apartat s'atindran als límits establits pel Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

b) L'edició de publicacions relacionades amb les actuacions descrites en l'apartat a.

2. Per a la realització d'aquestes actuacions les universitats de la Comunitat Valenciana beneficiàries podran, amb una comunicació prèvia a la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern, subcontractar amb tercers fins al 100 % de l'import de l'actuació subvencionada, en el marc del que disposa l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 68 del Reglament de desplegament de la llei esmentada, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i amb l'article 165.2.n de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. No seran subvencionables aquelles actuacions que hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que abaste el cent per cent (100 %) del seu cost real.

4. Només seran subvencionables aquelles actuacions que s'hagen dut a terme, en la seua integritat, dins de l'exercici corresponent a cada convocatòria i en el termini expressament previst per aquesta.



Tercera. Entitats sol·licitants i requisits d'admissió

1. Podran sol·licitar aquestes subvencions les universitats de la Comunitat Valenciana.

2. Una universitat no podrà, en una mateixa convocatòria i per a la mateixa actuació subvencionable, presentar una sol·licitud pròpia i, al mateix temps, una sol·licitud conjunta amb una altra o altres universitats.

3. Junt amb cada sol·licitud haurà d'aportar-se un certificat, expedit per l'òrgan competent de la universitat respectiva, en el qual es facen constar les dades completes i exactes del compte bancari on serà procedent, si és el cas, ingressar l'import de la subvenció concedida.



4. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les universitats de la Comunitat Valenciana en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quarta. Convocatòria i procediment de concessió

1. La conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions cada convocatòria que s'efectue en el marc d'aquestes bases i la informació requerida per la base de dades esmentada perquè s'hi publiquen els seus textos íntegres.



De conformitat amb la normativa estatal bàsica aplicable en matèria de subvencions, la Base de Dades Nacional traslladarà l'extracte de les convocatòries al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per a la seua publicació, que tindrà caràcter gratuït.

2. El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i notificar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, comptat des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria respectiva en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Una vegada conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les universitats de la Comunitat Valenciana interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. Es requerirà a les universitats de la Comunitat Valenciana interessades que no reunisquen els requisits exigibles o que no hagen aportat amb la seua sol·licitud els documents ressenyats en la respectiva convocatòria perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, esmenen o acompanyen els documents preceptius, de conformitat amb la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desisteixen de la seua petició.

4. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

5. Les sol·licituds admeses a tràmit seran avaluades per una comissió de valoració, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari.



Cinquena. Comissió de valoració

1. L'avaluació de les sol·licituds de subvencions admeses a tràmit correspondrà a una comissió de valoració composta per les persones següents:

a) President o presidenta: la persona titular de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern, o persona que designe en la seua substitució.

b) Vocals:

– La persona que exercisca la secretaria general administrativa de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, o persona que designe en la seua substitució.

– La persona que exercisca la subdirecció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern, o persona que designe en la seua substitució.

– La persona que siga cap del servei amb funcions en matèria de responsabilitat social, o persona que designe en la seua substitució.



– La persona que sig cap del servei amb funcions en matèria de promoció de l'autogovern, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió, o persona que designe en la seua substitució.

2. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que disposa per als òrgans col·legiats la normativa estatal vigent sobre règim jurídic del sector públic que siga aplicable.



Sisena. Criteris objectius d'atorgament

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a cinc (5) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les distintes actuacions proposades com la vinculació de cada una i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– El caràcter multidisciplinari i transversal de les actuacions programades, la participació d'experts i expertes de diferents àmbits materials del coneixement i la implicació d'equips d'investigació d'àmplia trajectòria professional.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el nombre previst o ja verificat de destinataris i destinatàries.

– El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i d'acord amb l'import i el desglossament de despeses que es faça respecte a cada una.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Els beneficis de les actuacions programades per a les persones a qui estiguen destinades i, si és el cas, per a determinats sectors o segments de població i per a la ciutadania en general.

– Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats per a la universitat o universitats sol·licitants de la subvenció.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats semblants a curt, mig i llarg termini.

– La publicació, prevista o ja realitzada, dels resultats de les activitats programades, bé siga a través de monografies específiques, bé siga per mitjà d'articles en revistes especialitzades.

c) Ús del valencià durant l'exercici de l'activitat i/o en les distintes publicacions que, si és el cas, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– La possible utilització del valencià durant el desenvolupament de congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que tinguen relació amb l'objecte de la convocatòria.

– L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'aquestes actuacions.

– La posada a disposició dels participants de materials en valencià que permeten seguir l'exercici de l'activitat i aprofitar els seus resultats.



– La utilització del valencià en pàgines web, aplicacions o qualsevol altre instrument o ferramenta que permeta, a través de les tecnologies de la informació i les comunicacions, accedir al desenvolupament de l'activitat i als seus resultats.

2. Des de la comissió de valoració es podrà instar les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 61 del Reglament de desplegament de la llei esmentada, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Setena. Proposta motivada de resolució

1. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre proposta motivada de resolució, en la qual:

a) Figuraran, per ordre decreixent de puntuació obtinguda, les universitats de la Comunitat Valenciana a què podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a concedir, amb el límit màxim del crèdit total disponible.

b) Es faran constar, atenent expressament el que preveuen aquestes bases i la convocatòria corresponent, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què hagen de subjectar-se les universitats de la Comunitat Valenciana proposades com a beneficiàries.

c) Es ressenyaran les sol·licituds la denegació de les quals es propose, així com les causes per a procedir en aquest sentit.

2. Per a elaborar la seua proposta motivada de resolució, la comissió de valoració calcularà l'import de les subvencions corresponents, en funció del cost total del pla d'actuacions subvencionables.



Huitena. Criteris per a determinar la quantia individualitzada de la subvenció

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en la base sisena i en els apartats següents d'aquesta base.

2. Si el total de les quantitats sol·licitades és superior a l'import global màxim destinat a finançar la convocatòria respectiva, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà d'acord amb el procediment següent:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cada un dels criteris de baremació ressenyats en l'apartat 1 de la base sisena, de manera que s'obtinga, com a suma dels tres criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.



b) En segon lloc, se sumaran les puntuacions aconseguides per totes les entitats per a aconseguir una xifra global que serà equivalent al total de punts assignats durant el procés de baremació.

c) En tercer lloc, es dividirà la dotació de la línia pressupostària a càrrec de la qual es finança la convocatòria entre la xifra global de punts a què es refereix l'apartat anterior, de manera que es puga saber, com resultat d'aquesta operació, a quant equival econòmicament cada punt assignat.

d) En quart i últim lloc, es multiplicarà l'import en euros de cada punt pel total de punts atorgat a cada entitat i, com a conseqüència d'això, es determinarà la quantitat precisa que ha de concedir-se a cada beneficiària.



Novena. Resolució de cada convocatòria

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari dictarà les resolucions que pertoquen.

2. Aquesta mateixa persona, a proposta de la comissió de valoració, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades.

3. Les resolucions es notificaran a les entitats interessades d'acord amb el que preveu la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats interessades podran interposar, sempre a partir de l'endemà de la notificació o publicació:

a) Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, d'acord amb el que disposa la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) O bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les entitats interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

5. Les subvencions concedides es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i indicaran la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, així com les entitats beneficiàries, la quantitat atorgada en cada cas i la finalitat o les finalitats de la subvenció.



Deu. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Són obligacions de cada entitat beneficiària:

a) Tindre consignat en el seu pressupost l'import destinat al compliment del programa d'actuacions presentat, de conformitat amb el document de desglossament de costos que haurà d'aportar i de conformitat amb el que preveu la convocatòria respectiva.

b) Realitzar, dins del termini previst per la convocatòria respectiva, l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció.



c) Acreditar davant de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

d) El sotmetiment a actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb les subvencions concedides.

e) Comunicar a la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, per mitjà de certificació expedida per l'òrgan competent de la universitat respectiva, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions aconseguides, dels conceptes a què es destinaran i de si cobreixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o actuacions.

La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

g) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



h) Adoptar les mesures necessàries per a evitar que la realització de les actuacions previstes en el programa presentat en el marc de la convocatòria respectiva puga suposar, sobretot si es duen a terme subcontractacions, la creació o el manteniment d'obstacles o barreres que impliquen un incompliment de la normativa vigent en matèria de garantia de la unitat de mercat.

Als efectes d'acreditar aquest aspecte, les entitats beneficiàries hauran d'aportar una declaració responsable.

i) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.



j) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

k) Deixar constància expressa del finançament atorgat per la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari a través de la convocatòria corresponent, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com també en tota publicació o relació amb tercers el fi de les quals siga divulgar-les.



Així mateix, s'hauran d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de la conselleria esmentada i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern.

l) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en cada convocatòria, d'acord amb el que preveu la base onze i d'acord amb les instruccions que es dictaran a aquest efecte des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern.

m) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament firmada per la persona responsable d'elles, que expresse els resultats obtinguts respecte als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats junt amb la sol·licitud de la subvenció.

n) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en la base dotze.

o) No estar incurses en les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aspecte sobre el qual s'aportarà declaració responsable.

p) Complir les obligacions derivades de la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern que siguen exigibles a les entitats que concórreguen a cada convocatòria.

2. L'incompliment de les obligacions anteriors produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà aquesta sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, atenent el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Onze. Justificació i pagament de les subvencions

1. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que establisca la Llei de pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici en què s'emmarque cada convocatòria, en relació amb el que preveuen els articles 164 i següents de la la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb la rendició prèvia del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny, d'acord amb les condicions següents:

a) El termini de justificació vencerà en la data de cada exercici que es determine en la convocatòria corresponent, sense que en cap cas siga procedent ampliar-lo.

b) El compte justificatiu simplificat, per la totalitat de la despesa destinada a finançar l'actuació o actuacions subvencionades, contindrà la informació següent:

1. Una memòria d'actuacions, subscrita per la persona responsable d'aquestes, en què s'indiquen les activitats realitzades i els resultats obtinguts, en els termes que preveu l'apartat 1.m de la base deu, i es justifique el compliment de les condicions imposades, si és el cas, en la resolució de concessió.

2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, de conformitat amb el model que es publicarà com a annex de la convocatòria corresponent, amb identificació de l'actuació, del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions succeïdes. Aquesta relació estarà certificada i firmada per la persona que, dins de cada universitat, exercisca el càrrec les competències del qual l'habiliten per a deixar constància fefaent d'aquests aspectes.

3. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

4. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

c) De conformitat amb el corresponent pla de control, elaborat i aprovat atenent el que preveu l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern efectuarà les comprovacions oportunes per a obtindre una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de les subvencions atorgades.

d) Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social i desenvolupament de l'autogovern es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades, i podrà dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incompleix el requeriment esmentat.

2. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents.

3. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'entitat beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius, sense perjudici que es concedisca, amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió, el tràmit d'audiència legalment establit.

4. En el marc del que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, les universitats públiques que resulten beneficiàries de les subvencions concedides estaran exemptes d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.



Dotze. Deixament sense efecte o minoració de l'import de la subvenció i exigència de reintegraments d'imports indegudament percebuts



1. En els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en cas d'incompliment de les obligacions a què es refereix la base deu, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada i es podrà deixar sense efecte o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.

Sense perjudici del que preveu la normativa bàsica estatal sobre la matèria, el reintegrament de les subvencions percebudes es regirà pel que preveu l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. Per a graduar el possible incompliment de les condicions de concessió de les subvencions, determinar l'import que ha de percebre finalment cada entitat beneficiària i concretar la quantitat que, si és el cas, s'haja de reintegrar, la resolució que es dicte haurà de ponderar, de manera motivada i conforme al principi de proporcionalitat, quina actuació o actuacions subvencionables es veuen afectades, quina obligació o obligacions han deixat d'atendre's, la major o menor rellevància de l'incompliment per al desenvolupament adequat d'aquelles i la seua incidència tant en la consecució dels objectius proposats per l'entitat sol·licitant, com en l'èxit dels fins perseguits per la convocatòria.



3. En la tramitació de qualsevol procediment derivat de l'aplicació dels apartats primer i segon d'aquesta base, es garantirà, en tot cas, el dret de l'entitat interessada a l'audiència.



Tretze. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador aplicable serà el previst en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la normativa que la desplega.



Catorze. Interpretació i acceptació de les bases

1. La conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'aquestes bases als efectes de procedir a l'adjudicació de les subvencions en el marc de cada convocatòria.

2. La participació en les convocatòries que s'efectuen a l'empara d'aquesta ordre implica acceptar les presents bases reguladores.

Mapa web