Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 13/2019, de 8 de febrer, del Consell, de creació de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8486 de 14.02.2019
Número identificador:  2019/1435
Referència Base de Dades:  001466/2019
 



DECRET 13/2019, de 8 de febrer, del Consell, de creació de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians. [2019/1435]

Índex



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Definició i naturalesa

Article 3. Àmbit d'aplicació

Article 4. Concepte de planificació lingüística

Capítol II. Objectius, composició i funcionament de la Xarxa

Article 5. Objectius de la Xarxa

Article 6. Composició de la Xarxa

Article 7. Direcció tècnica i govern de la Xarxa

Capítol III. Adhesió i exclusió de la Xarxa

Article 8. Procediment d'adhesió a la Xarxa

Article 9. Exclusió de la Xarxa

Capítol IV. Els serveis lingüístics valencians de les entitats adherides a la Xarxa

Article 10. Objectius

Article 11. Els serveis lingüístics de les entitats locals adherides a la Xarxa

Article 12. Els serveis lingüístics de les universitats públiques adherides a la Xarxa

Article 13. Instal·lacions

Article 14. Personal

Capítol V. El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians

Article 15. Composició i estructura

Article 16. El Ple

Article 17. Funcionament del Ple

Article 18. La Comissió Tècnica Permanent

Article 19. Grups de treball

Article 20. Secretaria Tècnica del Consell

Disposició addicional única. Incidència pressupostària

Disposicions finals

Primera. Modificació de l'article 4.1.d del Decret 73/2018, de 8 de juny, de creació del Consell Social de les Llengües

Segona. Supletorietat

Tercera. Habilitació normativa

Quarta. Entrada en vigor





Preàmbul



L'any 1983, les Corts aprovaren la Llei d'ús i ensenyament del valencià amb la finalitat principal de superar la relació de desigualtat de les dues llengües oficials i disposar, per a fer-ho, d'una sèrie de mesures per a impulsar l'ús del valencià, especialment en l'Administració i l'ensenyament, com a vehicles de recuperació. Com és ben sabut, la llei valenciana de normalització lingüística perseguia, en última instància, l'equiparació efectiva entre valencià i castellà, «garantir l'ús normal i oficial d'ambdós idiomes en condicions d'igualtat i desterrar qualsevol forma de discriminació lingüística».

Tres dècades i escaig després, l'oficialitat del valencià ha anat guanyant àmbits d'ús tant en l'àmbit institucional com en el territorial. Al llarg d'aquests més de trenta anys, d'una banda, nombroses entitats locals i, de l'altra, totes les universitats públiques valencianes han creat unitats al si de les seues organitzacions l'objectiu de les quals era i és la normalització institucional i social del valencià.

Dels primers gabinets de promoció i ús del valencià, creats en la dècada dels huitanta, a les més recents agències de promoció del valencià, passant pels serveis lingüístics universitaris, la geografia valenciana s'ha anat poblant d'aquests instruments públics destinats a la planificació lingüística que tenen com a àmbit competencial el municipi respectiu o la comunitat universitària corresponent.

La implicació i la demanda incansable de la societat civil i del món universitari d'avançar en el camí de la normalització del valencià en tots els àmbits de la vida han estat, adés i ara, en l'origen d'aquests serveis, que, amb els anys, han generat veritables estructures d'investigació i treball en l'àmbit de la planificació lingüística. Tanmateix, aquestes estructures, ubicades institucionalment i territorialment en els àmbits local i universitari, han disposat poques vegades de vasos comunicants que afavoriren la creació d'una veritable xarxa d'interconnexió entre aquests dos àmbits.

En la creació d'aquells primers gabinets de promoció i ús del valencià va ser fonamental la cooperació entre els ajuntaments i la mateixa Generalitat; una cooperació represa l'any 2009 en la qual fou cabdal el paper i la presència de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, materialitzada en la creació de la Xarxa AVIVA mitjançant l'aprovació del conveni de col·laboració en matèria de normalització lingüística, subscrit entre la Conselleria d'Educació, la institució normativa i més de seixanta entitats locals, entre ajuntaments, mancomunitats i diputacions.



De la signatura del conveni ençà, s'han afegit 20 institucions més a AVIVA, Agència de Promoció del Valencià, denominació completa d'aquella estructura incipient que permeté a l'Administració autonòmica i local avançar en l'àmbit de la normalització del valencià, amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua com la institució capaç de refer el camí conjunt entre totes dues. Al seu torn, durant els vora 10 anys transcorreguts, els ajuntaments han contribuït a donar a conèixer la institució normativa entre la ciutadania valenciana, que la considera un referent científic i font de consulta ineludible en qüestions d'onomàstica i toponímia. Tanmateix, continua havent-hi entitats locals que, tot i disposar d'unitats administratives i de recursos personals i econòmics per a la promoció del valencià, es mantenen al marge d'aquest conveni. Igualment, l'acord marc tampoc no va preveure la incorporació de les universitats públiques valencianes a la xarxa que constituí amb la seua entrada en vigor, a pesar que algunes havien sigut les pioneres en la implementació de les primeres actuacions en matèria de normalització lingüística en terres valencianes.

D'altra banda, en aquests últims anys, la relació entre les entitats locals i la Generalitat en l'àmbit de la gestió lingüística ha entrat en una via de normalitat i col·laboració que s'ha vist reflectida en reunions tècniques periòdiques, sessions formatives i consultes als seus representants institucionals, que donen compte de la fluïdesa d'aquestes relacions. La representació del personal tècnic lingüístic municipal en el Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i la seua incorporació en l'Ordre 7/2017 com a personal examinador de la Junta, palesen la importància que el Consell atorga a aquest col·lectiu professional com a agent imprescindible en el procés de normalització lingüística.

Per últim, en aquest procés, la relació entre les universitats públiques valencianes i la Generalitat esdevé necessària perquè, com s'ha apuntat més amunt i ha quedat demostrat al llarg de les dècades, des de la creació del primer servei de normalització lingüística (1985), aquests centres han estat sempre a l'avantguarda en la planificació lingüística, motiu pel qual són un referent per als serveis lingüístics de les entitats locals i per a la mateixa Generalitat.

Per tot això, el Consell considera que ha arribat el moment de construir els vasos comunicants entre tots aquests àmbits, i reunir els serveis lingüístics de les entitats locals i de les universitats públiques en una estructura pròpia de la Generalitat que afavorisca el treball en xarxa i genere la màxima rendibilitat de totes les accions que conformen l'anomenat procés de normalització lingüística.

La Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, estableix en l'article 34 que el Govern Valencià assumirà la direcció tècnica i la coordinació del procés d'ús i ensenyament del valencià assessorant totes les administracions públiques i particulars i prenent les mesures que calguen per a fomentar l'ús i l'extensió del valencià.



Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de la Generalitat per a 2019.

Per tot això, a l'empara de l'article 18.f de la Llei 5/1983 de la Generalitat, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, el Consell, amb la deliberació prèvia, en la reunió del 8 de febrer de 2019,

DECRETE



Capítol I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

Aquest decret té com a objecte crear i regular la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians, determinar les actuacions dels serveis que la integren, establir els requisits i compromisos per a pertànyer-hi i regular el procediment d'adhesió i exclusió.



Article 2. Definició i naturalesa

La Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians (la Xarxa, en avant) és el conjunt organitzat d'entitats públiques titulars de serveis de planificació lingüística que té com finalitat crear un espai de treball i diàleg, així com les sinergies adequades, que permeten compartir i intercanviar informació, experiències i interessos comuns als serveis lingüístics valencians amb la finalitat d'avançar en la normalització lingüística.





Article 3. Àmbit d'aplicació

Les disposicions d'aquest decret són aplicables a les entitats que integren la Xarxa d'acord amb el que disposa l'article 6.



Article 4. Concepte de planificació lingüística

A l'efecte de l'aplicació d'aquest decret, es considera com a planificació lingüística el conjunt d'accions institucionals i administratives encaminades a la promoció, la dinamització i el foment del valencià amb la finalitat de normalitzar-ne l'ús social.





Capítol II

Objectius, composició i funcionament de la Xarxa



Article 5. Objectius de la Xarxa

Els objectius de la Xarxa són els següents:

a) Crear un espai de treball on s'elaboren estratègies conjuntes de planificació lingüística mitjançant les quals es puguen assolir els seus objectius de manera més eficaç.

b) Articular-se com un canal àgil de comunicació entre el departament del Consell amb competències en matèria de política lingüística i els serveis lingüístics valencians de les entitats locals i les universitats públiques, a fi d'intercanviar informació d'interès relativa a les activitats de dinamització que realitzen cadascuna d'aquestes.

c) Organitzar conjuntament activitats i programes relacionats amb la normalització del valencià en els diferents àmbits d'ús social.

d) Facilitar que les administracions que la integren puguen compartir eines i recursos en totes aquelles qüestions relacionades amb les funcions pròpies dels serveis lingüístics valencians.

e) Impulsar, de manera conjunta i coordinada, accions formatives i de reciclatge dels professionals que integren els serveis lingüístics valencians.

f) Potenciar i visibilitzar els serveis lingüístics valencians com a centres de dinamització social del valencià, i afavorir-ne la consolidació com a centres de referència en qüestions de normalització lingüística.



g) Fixar criteris d'avaluació i indicadors unificats que permeten obtindre dades sobre la incidència de les activitats dels serveis lingüístics valencians en la normalització del valencià.



Article 6. Composició de la Xarxa

La Xarxa estarà integrada per:

a) La Generalitat a través del departament amb competències en matèria de política lingüística.

b) Les universitats públiques valencianes amb serveis destinats a la planificació lingüística que sol·liciten expressament adherir-s'hi d'acord amb el procediment establert en l'article 8.

c) Les entitats locals de la Comunitat Valenciana amb serveis destinats a la planificació lingüística que sol·liciten expressament adherir-s'hi d'acord amb el procediment establit en l'article 8.



Article 7. Direcció tècnica i govern de la Xarxa

1. La Xarxa estarà coordinada pel departament de la Generalitat amb competències en matèria de política lingüística, el qual n'assumirà la direcció tècnica, a més de ser el responsable d'impulsar-ne i facilitar-ne l'activitat, de proporcionar-hi suport tècnic i administratiu i exercir la seua interlocució.

2. El govern de la Xarxa correspondrà al Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, òrgan administratiu de caràcter col·legiat integrat en l'Administració del Consell, a través de la conselleria competent en matèria de política lingüística, de la qual dependrà i exercirà la seua direcció.





Capítol III

Adhesió i exclusió de la Xarxa



Article 8. Procediment d'adhesió a la Xarxa

1. Les entitats que desitgen adherir-se a la Xarxa i que complisquen els requisits prevists en el capítol II hauran de formalitzar la sol·licitud d'adhesió fent servir el model normalitzat que estarà disponible en la web de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.

2. Les sol·licituds, signades per la persona que represente legalment a l'entitat, juntament amb la documentació que es demane, es presentaran en el registre electrònic de la Generalitat, o per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, i aniran adreçades a la direcció general de la Generalitat amb competències en matèria de política lingüística.



3. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Acord d'adhesió a la Xarxa aprovat per l'òrgan de govern de l'entitat local o de la universitat pública de què es tracte.

Aquest acord d'adhesió incorporarà la declaració relativa a les instal·lacions i al personal en els termes prevists en el model normalitzat que estarà disponible en la web de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.

b) Designació de les persones representants de l'entitat local o de la universitat i de les suplents.

4. La integració d'una entitat a la Xarxa es fa per acord del Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, el qual es notificarà a l'entitat sol·licitant dins del termini de 10 dies des de la data d'adopció de l'acord.



Article 9. Exclusió de la Xarxa

1. Seran motius d'exclusió:

a) La petició de l'entitat interessada. Per a deixar de formar part de la Xarxa, l'entitat interessada haurà de remetre una comunicació a la Presidència, signada per la persona que represente legalment a l'entitat, sense perjudici del compliment dels compromisos pendents que li corresponguen com a entitat adscrita i respecte dels quals se li podrà exigir el compliment. La petició inclourà l'acord aprovat per l'òrgan de govern de l'entitat local o universitat pública de què es tracte, manifestant la voluntat de no seguir formant part de la Xarxa.

b) Per incompliment sobrevingut dels requisits per a pertànyer a la Xarxa.

2. La direcció general amb competències en matèria de política lingüística emetrà un informe sobre la causa de l'exclusió, que elevarà al Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.

3. L'exclusió d'una entitat de la Xarxa es fa per acord del Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians i es notificarà a l'entitat afectada en el termini de 10 dies des de la data d'adopció de l'acord.





Capítol IV

Els serveis lingüístics valencians

de les entitats adherides a la Xarxa



Article 10. Objectius

1. Els serveis lingüístics de les entitats que integren la Xarxa (d'ara en avant, serveis lingüístics valencians) tindran com a objectiu assolir l'ús igualitari i normalitzat del valencià en tots els sectors socials i en totes les funcions sociolingüístiques, a través de les entitats locals i de les institucions públiques universitàries en l'àmbit territorial valencià.



2. Per aconseguir-ho, aquests serveis realitzaran, com a mínim, actuacions d'assessorament lingüístic, promoció social, dinamització i foment del valencià, a més de totes aquelles relacionades amb la planificació lingüística.



Article 11. Els serveis lingüístics de les entitats locals adherides a la Xarxa

Les entitats locals adherides a la Xarxa es comprometen a dur a terme, a través dels seus serveis lingüístics, entre altres, les actuacions següents:

a) Promoure i impulsar l'ús del valencià en l'àmbit municipal i supramunicipal fins a aconseguir-ne un ús equitatiu i normalitzat.



b) Organitzar activitats i programes de dinamització i sensibilització lingüística en l'àmbit local.

c) Organitzar, coordinar i supervisar els cursos de valencià per al personal de l'Administració local i per a la població en general.

d) Informar la ciutadania dels recursos públics disponibles, tant econòmics com d'una altra classe (formatius, promocionals, etc.), per a la promoció social i el foment del coneixement del valencià, i facilitar els tràmits a les persones i als col·lectius interessats per a beneficiar-se'n.



e) Realitzar tasques d'assessorament lingüístic en l'àmbit de l'administració local a la qual estiguen adscrits.

f) Elaborar estudis i anàlisis sobre la realitat sociolingüística de l'àmbit municipal i supramunicipal corresponent per a redefinir les accions de planificació lingüística.

g) Assessorar i informar la ciutadania sobre els seus drets lingüístics i col·laborar amb l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat en la tramitació de les reclamacions i dels suggeriments en aquesta matèria.



h) Assessorar els òrgans directius de l'entitat local sobre la creació d'un consell social integrat per representants del teixit associatiu amb l'objectiu de consensuar i perioditzar accions de planificació lingüística.





Article 12. Els serveis lingüístics de les universitats públiques adherides a la Xarxa

D'acord amb els respectius estatuts, els serveis lingüístics de les universitats públiques valencianes adherides a la Xarxa es comprometen a dur a terme, entre altres, les actuacions següents:

a) Promoure l'ús i el coneixement del valencià amb la finalitat de satisfer les demandes dels membres de les respectives comunitats universitàries, amb vista a la consolidació i plena normalització d'aquell en tota la vida universitària.

b) Impulsar l'ús i la qualitat del valencià d'acord amb la política lingüística dels seus òrgans de govern.

c) Aconseguir que les activitats acadèmiques, administratives, institucionals i interpersonals es duguen a terme de manera normal en valencià.

d) Formar i assessorar el personal docent i investigador (PDI), el personal d'administració i serveis (PAS) i l'estudiantat a fi que aconseguisquen la màxima competència comunicativa lingüística i autonomia, tant en valencià com en altres llengües.

e) Donar resposta a les necessitats multilingües de les respectives comunitats universitàries.

f) Promoure, en concret, les actituds sociolingüístiques favorables al valencià i, en general, la diversitat lingüística.



Article 13. Instal·lacions

Les entitats responsables vetlaran perquè els serveis lingüístics valencians disposen d'un espai adequadament condicionat perquè el personal adscrit puga realitzar les tasques que els corresponguen amb normalitat i adequació a la seua categoria professional.



Article 14. Personal

1. Els serveis lingüístics valencians hauran de disposar de prou personal per a dur a terme les tasques a realitzar. Aquest personal ha de tindre la qualificació professional i el nivell tècnic adequat per a efectuar amb rigor i professionalitat aquestes tasques.

2. Es considera que per a realitzar les tasques previstes en els articles 11 i 12 cada servei lingüístic valencià haurà de disposar, com a mínim, d'un lloc de treball classificat com A1 o A2, d'acord amb la classificació professional que estableix l'article 24 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en la relació de llocs de treball de l'entitat de què es tracte amb una denominació i especificació d'aquestes tasques adequades a les funcions a realitzar.





Capítol V

El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians



Article 15. Composició i estructura

1. El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians és l'òrgan de govern de la Xarxa i està integrat per:

a) Dues persones en representació de l'òrgan directiu de la Generalitat amb competències en política lingüística. Una d'elles serà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política lingüística.

b) Una persona en representació de cadascuna de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana adherides a la Xarxa.

c) Una persona en representació de cadascuna de les entitats locals adherides a la Xarxa.

2. Els òrgans del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians són:



– El Ple

– La Comissió Tècnica Permanent

– La Secretaria Tècnica

3. En el nomenament de les persones que integren el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, la Presidència vetlarà perquè hi haja paritat entre dones i homes, en compliment del que estableix l'article 10 de la Llei 9/2003, d'1 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



Article 16. El Ple

1. El Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians és l'òrgan superior de decisió i de formació de la voluntat del Consell, i està integrat per la Presidència, les vicepresidències Primera i Segona, la Secretaria i les vocalies.

2. La Presidència correspondrà a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política lingüística, i exercirà les funcions següents:

a) Representar el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians i la Xarxa.

b) Fixar i aprovar l'ordre del dia d'aquestes sessions.

c) Presidir i alçar les sessions, moderar els debats i dirimir els empats en les votacions amb el seu vot de qualitat.

d) Visar les actes i disposar el compliment dels acords del Ple.

e) Nomenar els vocals del Ple.

f) Nomenar els vocals de la Comissió Tècnica Permanent.

3. Les persones titulars de les vicepresidències Primera i Segona seran nomenades pel president o presidenta del Consell entre les persones que representen les entitats locals, d'una banda, i les universitats públiques, d'una altra, que estiguen adherides a la Xarxa. Aquestes vicepresidències seran exercides de manera rotatòria per un període de dos anys per una persona representant d'aquests dos grups d'entitats. Es determinarà per sorteig en la sessió constitutiva del Consell l'ordre de rotació. Les vicepresidències tindran aquelles funcions que els delegue el president o presidenta, i a la Vicepresidència Primera li correspondrà substituir-lo en cas de vacant per absència o malaltia.

4. La Secretaria l'exercirà la persona que ocupe de la subdirecció general amb funcions en matèria de política lingüística, i li correspondrà vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de l'òrgan col·legiat; certificar les actuacions d'aquest, i garantir que es respecten els procediments, les regles de constitució i l'adopció d'acords.

5. Les vocalies estaran integrades per les persones que representen cada una de les entitats adherides a la Xarxa.

6. El nomenament de les persones titulars de les vicepresidències i les vocalies, així com de les persones suplents, correspondrà a la Presidència, a proposta de l'òrgan de govern de l'entitat local o universitat de què es tracte, per un període de quatre anys.

7. El cessament dels membres del Ple es produirà per alguna de les causes següents:

a) Per renúncia.

b) Per expiració del termini del seu mandat.

c) A proposta de l'entitat que representen.

d) Per exclusió de la Xarxa de l'entitat a la qual representen seguint el procediment establert en l'article 9.

8. L'assistència a les reunions del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians no generarà en cap cas dret a la percepció de quanties econòmiques en concepte de remuneració, dietes o indemnitzacions amb càrrec al pressupost de la Generalitat.



Article 17. Funcionament del Ple

1. Seran funcions del Ple:

a) Adoptar els acords d'adhesió i d'exclusió de les entitats que integren la Xarxa.

b) Aprovar el pla d'actuació per a assolir els objectius de la Xarxa.

c) Aprovar la memòria anual d'activitats del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.

d) Aprovar els informes i els treballs realitzats pels grups de treball.



2. El Ple es reunirà en sessió ordinària una vegada a l'any, i amb caràcter extraordinari quan així ho acorde la Presidència o a sol·licitud d'un terç de la totalitat de les persones membres.

3. Per a la vàlida constitució del Ple serà necessària la presència de la persona titular de la Presidència o de qui la substituïsca, de la persona titular de la Secretaria i de la meitat, almenys, de la resta de les persones membres del Consell.

4. La convocatòria la realitzarà la Secretaria amb l'acord previ de la Presidència, i es cursarà amb una antelació mínima de 48 hores. En la convocatòria s'enviarà l'ordre del dia fixat per la Presidència, l'hora i el lloc de celebració de la reunió i l'acta de la sessió anterior.



5. Per a l'adopció d'acords, el vot serà ponderat entre la representació de la Generalitat, la representació de les universitats públiques i la representació de les entitats locals, d'acord amb els percentatges següents:

a) Generalitat: 30 %

b) Universitats: 20 %

c) Entitats locals: 50 %

6. Mitjançant l'aprovació del reglament d'organització i funcionament del Consell es determinarà la manera de computar el vot d'acord amb els percentatges establits en l'apartat anterior.

Els acords s'adoptaran per majoria. Si el resultat de la votació és d'empat, s'efectuarà una nova votació, i, si persisteix, el vot de qualitat de la Presidència resoldrà l'empat.



Article 18. La Comissió Tècnica Permanent

1. La Comissió Tècnica Permanent estarà integrada per:

a) La Presidència del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.



b) La Vicepresidència Primera del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.

c) La Secretaria del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.



d) Sis vocalies, nomenades per la Presidència entre els que integren el Ple. Una en representació de la Generalitat, dos en representació de les universitats públiques i tres en representació de les entitats locals.



2. Són funcions de la Comissió Tècnica Permanent:

a) Acceptar provisionalment la incorporació de nous membres a la Xarxa.

b) Crear i coordinar grups de treball per a l'estudi de temes relacionats amb la planificació lingüística.

c) Elaborar el pla d'actuació de la Xarxa.

d) Elaborar la memòria anual d'activitats.

e) Estudiar els informes i treballs realitzats pels grups de treball que es presenten perquè els aprove el Ple.

f) Qualssevol altres que puga encomanar-li el Ple.

3. La Comissió Tècnica Permanent es reunirà una vegada a l'any i quan així ho determine la Presidència del Consell.



Article 19. Grups de treball

1. La Comissió Tècnica Permanent podrà acordar la creació de grups de treball per a l'emissió d'informes sobre aspectes concrets en matèria de planificació lingüística. Els grups de treball estaran coordinats per una persona membre de la Comissió Tècnica Permanent i estaran integrats pel nombre de vocalies que aquesta determine.

2. Podran integrar els grups de treball, en qualitat d'assessores, persones que no siguen membres del Consell però que hagen destacat en el camp objecte del treball; en aquest cas, la designació com a tals correspondrà a la Comissió Tècnica Permanent.



Article 20. Secretaria Tècnica del Consell

La Secretaria Tècnica l'exercirà un funcionari o funcionària adscrit a l'òrgan directiu de la Generalitat amb competències en política lingüística, que assistirà a les reunions del Ple i de la Comissió Tècnica Permanent, on tindrà veu però no vot.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desenvolupament d'allò que disposa aquest decret no tindran cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la Generalitat i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials d'aquesta.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Modificació de l'article 4.1.d del Decret 73/2018, de 8 de juny, del Consell, de creació del Consell Social de les Llengües

Es modifica la composició del Consell Social de les Llengües, en el sentit d'afegir dues noves vocalies en l'article 4.1.d, de manera que en quede la redacció següent:

– Una persona en representació de les entitats locals que integren la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.

– Una persona en representació de les universitats públiques que integren la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.



Segona. Supletorietat

Per a tot el que no preveu aquest decret, el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians es regirà pel que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en matèria d'òrgans col·legiats.





Tercera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de política lingüística a dictar els actes i les disposicions necessàries per al desenvolupament i l'execució d'aquest decret.



Quarta. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 8 de febrer de 2019



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web