Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 3/2016, de 8 de febrer de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01 subaltern, torn promoció interna i tor promoció interna per a persones amb diversitat funcional, convocatòria 43/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016, per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8488 de 18.02.2019
Número identificador:  2019/1455
Referència Base de Dades:  001560/2019
 



ORDRE 3/2016, de 8 de febrer de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01 subaltern, torn promoció interna i tor promoció interna per a persones amb diversitat funcional, convocatòria 43/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016, per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2019/1455]

En virtut del que es disposa en l'apartat 4 de l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb l'article 11 del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques i en execució del que es preveu en el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2016 per a l'Administració de la Generalitat, per la Direcció General de Funció Pública es proposa, la publicació de l'ordre per a la convocatòria de proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01, Subalterns, torn de promoció interna i torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional, el tenor literal de la qual és el següent:

El Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2016 per a l'Administració de la Generalitat, conté 97 places corresponents a llocs de treball de l'escala APF-01-01, de subalterns, torn de promoció interna i torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional.

De conformitat amb el que s'estableix en aquest Decret 96/2016, en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés a l'escala APF-01-01, de subalterns, torn de promoció interna i torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició per a cobrir 97 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en la LOGFPV, en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, en altra normativa de desenvolupament i, pel que es disposa en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 97 llocs de treball de l'escala APF-01-01, de subalterns, pel torn de promoció interna en la modalitat horitzontal.

Els 97 llocs de treball corresponen:

– Torn de promoció interna: 88 llocs

– Torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional: 9 llocs.

1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones de promoció interna s'han d'acumular als del torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional i viceversa.







2. Condicions generals de les persones aspirants

Les persones aspirants han de complir, a més de les condicions establertes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, els següents requisits:

2.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos als quals es fa referència en el present apartat per a cadascuna de les modalitats, i haver prestat serveis efectius durant dos anys almenys en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la LOGFPV.

La modalitat d'accés a la promoció interna horitzontal està destinada al personal que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.1. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.2. Habilitació: no haver sigut separat ni haver-se'n revocat el nomenament de personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant qualque procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol de les funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despatxat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a què hom pretén accedir.



2.2. Poden optar al torn de persones amb diversitat funcional aquells aspirants que, complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació tot seguint les instruccions establides en la base 4.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves han de complir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració pot requerir els/les aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar-hi, i també de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No pot participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera de l'escala APF-01-01, de subalterns.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, en la forma que s'indica en la base 4.3.1, de la present convocatòria.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció (OTS, a partir d'ara) respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa, pot recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, en aquest cas la persona admesa inicialment pot participar condicionalment en el procés selectiu, i quedaria en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds cal que es presenten per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017; per a això és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex IV de la present convocatòria.

La presentació electrònica requereix el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de taxes.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

No poden pas ser admeses i, conseqüentment, queden excloses del procés selectiu aquelles persones que, tot i haver abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica, caldria presentar la sol·licitud en qualsevol dels registres que figuren en l'annex IV, emplenant el model que es troba disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: «43/16», presentant conjuntament amb aquesta el justificant del pagament telemàtic que s'ha fet.

4.3. Les persones aspirants, en l'emplenament de la seua sol·licitud, han d'observar les següents prescripcions:

4.3.1. Les persones amb diversitat funcional han d'indicar el tipus de diversitat funcional que posseeixen, tot assenyalant el que procedisca en cada cas, segons que siga: (F) física, (P) psíquica i (S) sensorial.

A més, en el supòsit de requerir mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, han de fer-ho constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud i indicar les que hi cal de les que figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'admissió i aplicació d'aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants han d'adjuntar-hi obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ser invident.

6. Unes altres, especificant quines serien en la casella corresponent.

4.3.2 Els qui sol·liciten mesures d'adaptació han d'aportar l'informe sobre adaptació de la prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pel Centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional de la Direcció Territorial de la província corresponent juntament amb la sol·licitud o, si escau, en el termini dels 10 dies hàbils següents al de la publicació de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.





5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen són de 10 euros.

5.1.2. Exempcions. Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones amb un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %.

b) Les persones que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

c) Les dones que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona, i que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova determinats en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i també les persones que es troben en situació d'exclusió social i s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

5.1.3. Bonificacions:

a) Les persones membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximiria del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen o de presentació dins del termini i en la forma escaient, del registre corresponent de la sol·licitud, determina l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments determinats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds. Només podrien demanar-ne la modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds, després també de la verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública ha de dictar la resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que continga la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cadascun dels torns.

6.3. Les persones aspirants han de poder, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les al·legacions que consideren convenient, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no solament que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i el torn triat hom les ha consignat correctament en les relacions de persones admeses pertinents.

6.5. Despés d'haver transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, es dictarà una resolució que ha d'elevar a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cadascun dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, i també l'ordre de crida de les persones admeses, i l'ordre ha de rutlar a partir de la lletra «F» conformement amb el resultat del sorteig del dia 7 de gener de 2019 (publicat en el DOGV 8473, 28.01.2019).



7. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció ha de ser el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició consta d'un exercici obligatori i eliminatori.

La fase d'oposició consisteix en la realització d'un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori en el qual s'haurà de contestar per escrit un qüestionari de 50 preguntes, que tracten sobre les matèries recollides en l'annex I, amb quatre respostes alternatives de les que només una d'elles és correcta.

El temps de realització de l'examen, l'ha de determinar prèviament l'OTS i en cap cas pot ser inferior a 50 segons per pregunta.

7.3. Qualificació de l'exercici.

La puntuació màxima que es pot obtenir en la fase d'oposició és de 65 punts.

Per a superar la fase d'oposició cal obtenir un mínim de 32,5 punts. El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir aquesta puntuació en l'exercici és de contestar el 50 % de respostes correctes netes.



Les contestacions errònies es valoren negativament, tot amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció és:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).



Després d'haver establit les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una regla de tres.



7.4. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs és de 35 punts, que es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configurarà una llista, per a cadascun dels torns, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen s'han de dirimir de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat es dirimiria per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimiria a favor del sexe femení, si aquest estiguera infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de l'escala APF-01-01, de subalterns, en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades. Aquest ordre s'ha d'encetar per la lletra «F» conformement amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (publicat en el DOGV 8473, 28.01.2019).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. L'exercici s'ha de fer en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves en cadascun dels torns convocats.



8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, tot i que aquest fet es dega a causes justificades.



No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS pot apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació requerida i no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o de part, acreditat con cal, la seua situació quedaria condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, però no podrien demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa ha de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la realització de les proves tindria lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten escaientment que no poden assistir-hi per motius de seguretat.

Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podria continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones que formen part de l'OTS, el personal ajudant o assessor, han de comprovar la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; i també, si escau, de l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. Començades les proves, l'anunci de la celebració dels restants exercicis, l'ha de fer públic l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici diferent, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



8.4. En totes les proves l'OTS ha de prendre les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i cal que s'anul·len tots aquells exercicis en els quals es continga alguna marca que puga identificar-ne l'autor/a.



9. Publicitat de les llistes

9.1. Conclosa la fase d'oposició, l'OTS ha de publicar la relació de persones que han superat la prova i, per tant la fase d'oposició, amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova, únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis segons el que es disposa en la base 7, en cadascun dels torns per ordre de puntuació i que, per tant, accedeixen a la fase de concurs.

9.2. A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum amb tots aquells documents acreditatius dels mèrits establerts en l'annex II, compulsats com cal. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament seria necessari fer-ne esment en el currículum, sense aportar els documents originals corresponents. Només s'han de valorar els mèrits al·legats en el currículum.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cadascun dels torns, desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, i també la relació definitiva de persones aprovades en cadascun dels torns per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.5.

En cap cas l'OTS pot declarar que han aprovat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es determina en les bases 1 i 10 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè, en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

b) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



c) Certificació de la Conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 %, si s'escau.

d) Certificat de capacitat a l'efecte de demanda d'ocupació o informe de compatibilitat per a l'acompliment de tasques i funcions del lloc.



e) Els qui superen les proves selectives han d'acreditar els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest efecte es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podrien ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.3. No obstant el que s'ha disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu pot accedir a les bases de dades de les administracions públiques, exclusivament a l'efecte de verificar les dades relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament de personal funcionari de carrera

Després d'haver transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per al nomenament com a personal funcionari de carrera de l'escala APF-01-01, de subalterns a les persones aprovades a què fa referència la base 9.4, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podria requerir a l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgans tècnics de selecció

12.1. L'OTS designat per a portar a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS s'ha de publicar amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma establerta en la base 13 i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3 L'OTS pot sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o tècnic i/o personal assessor especialista que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS, exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants, tant en la fase de l'oposició com en la de concurs, i també, en general, adoptar totes els mesures que calga amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, i també el personal assessor, han d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les establides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix han d'abstindre's les persones integrants del OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència l'OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (C/ de la Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València).

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer.

12.8. El funcionament de l'OTS s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, altra normativa vigent.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, i també els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat (Ocupació Pública) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests pot interposar-se, postestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana conformement amb el que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit del OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, pot interposar-se recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»



València, 8 de febrer de 2019.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I



I. Dret administratiu

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

2. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

3. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia.

4. Els drets de les persones en les seues relacions amb les administracions públiques. Els drets de l'interessat en el procediment administratiu i el dret obligació a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Protecció de dades: principis generals.

5. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

6. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat per a la igualtat de dones i homes: igualtat i administració pública. institucions de protecció del dret a la igualtat de dones i homes: principis generals.





II. Funció pública

7. Principis constitucionals en matèria de funció pública en la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació.

8. El personal al servei de les Administracions públiques: concepte i classes. Estructuració de l'ocupació pública. Les ofertes públiques d'ocupació, instruments de planificació i ordenació del personal. Ordenació dels llocs de treball. Les relacions de llocs de treball i registres de personal.

9. Naixement i extinció de la relació de servei en l'Administració de la Generalitat. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic.

10. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



III. Labors pròpies i riscos laborals

11. Control d'accés, identificació, recepció, informació i atenció al ciutadà i a un altre personal visitant.

12. Treballs auxiliars d'oficina:

– Fotocopiat, ús d'escàner, enquadernació, màquines destructores, etiquetatge, plastificat, guillotinat, engrapat, trepant.

– Correspondència i paqueteria: Enviaments postals. Repartiment i distribució de documentació i correspondència.

– Emmagatzematge de materials: prestatgeries, penjadors, espais, etc. Emmagatzematge de materials perillosos. Retirada i reciclatge de residus.

13. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació, drets i obligacions. Aspectes bàsics de l'evacuació d'edificis: plans d'actuació davant emergències.







ANNEX II

Barem fase de concurs, de subalterns, APF-01-01, torn de promoció interna i torn de promoció interna per a persones amb diversitat funcional



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:

A) Experiència professional: 20 punts

1. S'ha de valorar l'experiència professional dels participants d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen a l'escala APF-01-01, de subalterns (definides en l'annex II de la LOGFPV), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en l'administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una Administració pública territorial, no contemplats en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies de l'escala APF-01-01, de subalterns, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas s'ha de valorar l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els següents criteris:

2.1. Els treballs per a Administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, i també certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no pot superar els 20 punts.

B) Formació: 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià s'ha de valorar fins a un màxim de 6 punts, tot amb l'acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement amb la següent escala:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau mitjà o C1+llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

S'ha de valorar el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), i també tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de l'idioma comunitari s'ha de valorar fins a un màxim de 2 punts, per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no pot superar els 15 punts.







ANNEX III

(oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Rambla Méndez Núñez, 41,03002.

Castelló de la Plana

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Carrer Major 78, 12001

València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. C/ de la Democràcia, 77, Torre 4, 46018



Oficines Prop



Alacant

Alacant (Churruca): C. Churruca, 29 – 03003

Alacant (Rambla): Rambla Méndez Núñez, 41 – 03002

Alcoi: C. Sant Llorenç, 2 – 03801

Benidorm (Foietes): Foietes – Colonia de Madrid, Av. Beniardá, 61 – 03502

Dénia: Pl. Constitució, 10 – 03700

Elda: Pl. Constitució, 1 – 03600

Elx: Pl. de la Merced, 5 – 03202

Orihuela: C. López Pozas, s/n, – 03300

Torrevieja: C. Hermanos Bazán, 6, baix – 03181



Castelló de la Plana

Castelló de la Plana (Germans Bou): Av. Germans Bou, 47 – 12003

Castelló de la Plana (Mar): Av. del Mar, 16 – 12003

Castelló de la Plana (Major): C. Major, 76 – 12001

Morella: C. Segura Barreda, 28 – 12300

Segorbe: Pl. del Almudín, 1 – 12400

Vila-real: C. Josep Ramón Batalla, 38 – 12540

Vinaròs: Plaça de Jovellar, 2 – 12500



València

Alzira: Pl. Casassús, 1 – 46600

Gandia: av. República Argentina, 28 – 46702

Llíria: Pl. Major, 1 – 46160

Ontinyent: C. Mayans, 19 – 46870

Requena: Pl. Consistorial, 2 – 46340

Sagunt: Camino Real, 65-67 – 46500

Sagunt-Port: Pl. Ramón de la Sota, s/n, – 46520

València (PROP I): C. Gregorio Gea, 27 – 46009

València (CA90-T4): C. Castán Tobeñas, 77 – 46018

València (CIGÜEÑA): Passeig de l'Alameda, 16 – 46010

Xàtiva: Alameda Jaume I, 35 – 46800



TELÈFON 012 D'INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITA

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00







ANNEX IV

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments regulats. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV:

Certificats en Suport Programari

Els Certificats qualificats de ciutadà en suport programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tot tipus d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica de la Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol. Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, i es pot d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga rebutjar-ho.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web