Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 3/2019, de 21 de febrer, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions i organitzacions sense finalitat lucrativa, així com a entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a la formació, divulgació i altres actuacions en matèria de responsabilitat social.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8495 de 27.02.2019
Número identificador:  2019/1850
Referència Base de Dades:  001906/2019
 



ORDRE 3/2019, de 21 de febrer, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions i organitzacions sense finalitat lucrativa, així com a entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a la formació, divulgació i altres actuacions en matèria de responsabilitat social.

[2019/1850]





Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries

Article 3. Actuacions subvencionables

Article 4. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 5. Convocatòria i procediment de concessió

Article 6. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Article 7. Criteris per a determinació de la quantia individualitzada de la subvenció

Article 8. Ordenació i instrucció

Article 9. Comissió de Valoració

Article 10. Resolució de la convocatòria

Article 11. Supòsits i criteris de modificació de la resolució

Article 12. Justificació i pagament de les subvencions

Article 13. Pla de control

Article 14. Règim d'infraccions i sancions

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Disposició final primera. Instruccions

Disposició final segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social té com a objectiu promoure i fomentar en l'àmbit de la Comunitat Valenciana el desenvolupament d'accions i polítiques socialment responsables en les administracions públiques, el seu sector públic instrumental, en les empreses i, en general, en les organitzacions públiques o privades, perquè en el disseny, desenvolupament i posada en marxa de les seues polítiques, plans, programes, projectes i operacions s'assumisquen criteris de sostenibilitat social, ambiental, econòmica, financera i de transparència en la contractació amb condicions generals.

L'article 5 de l'esmentada Llei 18/2018, de 13 de juliol, estableix que les administracions públiques en col·laboració amb els seus grups d'interés, adoptaran les mesures necessàries per a sensibilitzar, informar, divulgar i formar en matèria de responsabilitat social de manera que es puga contribuir de manera significativa a la consecució del deure de la Generalitat d'impulsar un model de desenvolupament equitatiu, territorialment equilibrat i sostenible establit en els articles 10, 11,13 i 19 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

En aquesta línia, i en relació amb les entitats locals, la disposició addicional segona del mateix cos legal determina que les administracions locals, en l'àmbit de les seues competències, elaboraran memòries de responsabilitat social que versaran sobre el conjunt de polítiques, mesures i accions dutes a terme en aquesta matèria. A tal fi, s'establiran per la Generalitat els corresponents mecanismes de col·laboració, cooperació i suport.

En el marc de l'organització de l'administració de la Generalitat aqueixes competències són exercides, en part, donat el caràcter transversal i complementari de la responsabilitat social, a través de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació que, per raó del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, té atribuïdes, a través de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, les funcions en matèria de responsabilitat social.

En aquest sentit, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 10 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la citada conselleria, les funcions que exerceix aquesta direcció general, són entre unes altres, dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, executar les polítiques de la Generalitat en aquest àmbit, dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes adscrites al foment i divulgació de la responsabilitat social, impulsar, coordinar i desenvolupar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social i fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social.

A través d'aquesta ordre, es tracta de promocionar la responsabilitat social mitjançant el foment i difusió de la cultura i desenvolupament de pràctiques socialment responsables en les administracions públiques i en les organitzacions públiques i privades, amb la finalitat que constituïsquen el motor que guie la transformació de la Comunitat Valenciana cap a una societat més sostenible i cohesionada i una economia més competitiva. Tot això en el marc del Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació per al període 2016-2019, aprovat per Resolució de 30 de desembre de 2016, que recull en el seu annex la línia de subvenció: Associacions i entitats de la Comunitat Valenciana per al foment de la responsabilitat social.

La present ordre obeeix essencialment a l'adaptació al nou marc jurídic després de l'entrada en vigor de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social, i substitueix l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.

Les subvencions a concedir en el marc de les convocatòries que es regisquen per les bases aprovades a través de la present ordre no requereixen cap notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits recollits en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que s'atorguen a les associacions i organitzacions sense ànim de lucre i a entitats locals de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social, així com per part de les entitats locals, l'elaboració de plans d'actuació i realització de memòries de responsabilitat social, i les actuacions subvencionables no representen cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionat amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les esmentades subvencions no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.



Per això, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament d'aquesta llei, la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en la seua redacció vigent, i el Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte

L'objecte de la present ordre és establir les bases reguladores per les quals han de regir-se les convocatòries d'ajudes destinades a promoure i fomentar el desenvolupament d'accions i polítiques socialment responsables en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions de formació i divulgació de la cultura de la responsabilitat social.



S'entén per responsabilitat social el conjunt de compromisos voluntaris de divers ordre econòmic, social, ambiental i de bon govern adoptats per les empreses, les organitzacions i institucions públiques i privades, que constitueixen un valor afegit al compliment de la legislació aplicable i dels convenis col·lectius, contribuint alhora al progrés social i econòmic en el marc d'un desenvolupament sostenible.





Article 2. Entitats beneficiàries

1. Podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en la present ordre:

a) Associacions i organitzacions, sense ànim de lucre, amb domicili social a la Comunitat Autònoma Valenciana, legalment constituïdes i inscrites, a la data de publicació de la corresponent convocatòria, en el registre que corresponga en funció de la seua naturalesa jurídica, així com que disposen d'una seu central o delegació permanent en el territori de la Comunitat Valenciana.

b) Municipis, mancomunitats de municipis, entitats locals menors, àrees metropolitanes i consorcis de la Comunitat Valenciana.

2. Només s'admetrà una única sol·licitud per cadascuna de les associacions i organitzacions, sense ànim de lucre, així com entitats locals de la Comunitat Valenciana, amb independència que cada entitat o organització sol·licitant puga desenvolupar una o diverses actuacions subvencionables en l'àmbit de cada convocatòria.

3. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les entitats i organitzacions sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 3. Actuacions subvencionables

1. Les ajudes a les associacions i organitzacions, sense ànim de lucre, amb domicili social a la Comunitat Autònoma Valenciana que disposen d'una seu central o delegació permanent en el territori de la Comunitat Valenciana, aniran dirigides a finançar despeses en què incórreguen per raó de les activitats de foment, formació i difusió en qualsevol de les següents modalitats:

a) Activitats de formació tendents a iniciar, perfeccionar i qualificar en el coneixement de la responsabilitat social a través de l'organització de congressos, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionats amb el desenvolupament i difusió de la responsabilitat social.

b) Activitats de difusió, enteses com aquelles l'objecte de les quals siga donar a conéixer o divulgar entre la població en general o a col·lectius específics la cultura de la responsabilitat social mitjançant campanyes d'informació i difusió en qualsevol mitjà de comunicació incloses les noves tecnologies de la informació i l'edició de publicacions relacionades a fi de la convocatòria.

2. Les ajudes a entitats locals de la Comunitat Valenciana aniran dirigides a finançar despeses en què incórreguen per raó de les activitats de foment, formació i difusió en qualsevol de les següents modalitats:



a) Activitats de formació i difusió en el sentit establit en l'apartat 1 precedent.

b) Elaboració de plans d'actuació que permeten definir les accions concretes a desplegar a fi de constituir-se en Territoris Socialment Responsables.

c) Elaboració i implantació de la memòria de responsabilitat social que versarà sobre el conjunt de polítiques, mesures i accions dutes a terme en aquesta matèria i que comprendrà el mesurament, divulgació i rendició de comptes enfront de grups d'interés interns i externs.



3. Per a la realització d'aquestes actuacions les entitats i organitzacions beneficiàries podran subcontractar amb tercers fins al 100 % de l'import de l'activitat subvencionada, en aquest cas s'estarà al que es disposa en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la citada llei i i amb l'article 165.2.n) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

4. No seran subvencionables aquelles actuacions que hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que abaste el cent per cent (100 %) del seu cost real.

5. Respecte a les despeses subvencionables s'estarà al que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

Queden expressament excloses d'aquestes ajudes les despeses de restauració i el lliurament d'obsequis que pogueren derivar-se de la realització de les activitats assenyalades en el primer i segon apartat d'aquest article.

Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a persones ponents i moderadores per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en aquest apartat s'atindran als límits establits per a aquestes categories per la normativa autonòmica sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

Les despeses de funcionament ordinari de l'entitat només seran subvencionables com a màxim fins a un 10 per cent del cost de l'activitat subvencionable, sempre que corresponguen amb el període en què efectivament es realitza l'activitat objecte de la subvenció.



Article 4. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Són obligacions de cada entitat beneficiària:

a) Realitzar l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en cada convocatòria.

b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o aprofitament de la subvenció.



c) La submissió a actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents.

d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions reeixides, a quins conceptes es destinaran i si cobreixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o actuacions.



La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Acreditar que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la seguretat social, en la forma que es determine reglamentàriament.

f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



g) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de l'òrgan concedent, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa que s'aplique.

i) Deixar constància expressa del finançament obtingut des de la conselleria amb competències en matèria de Responsabilitat Social tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com en tota publicació o relació amb tercers la finalitat dels quals siga divulgar-les.

Així mateix, s'haurà d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de la citada conselleria i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.

j) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en la corresponent convocatòria i d'acord amb les instruccions que es dictaran per a això des de la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.

k) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona representant legal de l'entitat o organització interessada, que expresse els resultats obtinguts respecte als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats al costat de la sol·licitud de la subvenció.



l) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

m) De conformitat amb el que es preveu en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, si l'entitat beneficiària rebera una ajuda, durant el període d'un any, per un import superior a 10.000 euros, haurà de fer-ne l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



n) Facilitar totes les dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca l'òrgan gestor de les ajudes, així com comunicar a aquest les incidències i variacions que es produïsquen en relació amb aquelles.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà aquesta sense efecte i donarà lloc, si escau, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, atenent el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Article 5. Convocatòria i procediment de concessió

1. El procediment per a la concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que es disposa en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació de la corresponent convocatòria aprovada mitjançant resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de responsabilitat social. La convocatòria haurà de publicar-se en la Base de dades Nacional de Subvencions i també un extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen en els articles 18, 20 i 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. Les disposicions de la convocatòria detallaran almenys el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, així com els imports màxims de les subvencions a concedir.





Article 6. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a tres i mig (3,50) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les diferents actuacions proposades com la vinculació de cadascuna i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– El caràcter innovador i nou del projecte presentat per l'entitat relacionat amb el foment i divulgació de la responsabilitat social. Així mateix, es valorarà, si escau, que l'entitat pose en marxa per primera vegada un projecte relacionat amb la responsabilitat social.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cadascuna.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a dos i mig (2,50) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania

en general i, si escau, per a determinats sectors empresarials.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats similars a curt, mitjà i llarg termini.

– La diversificació de la implantació en el territori de les activitats programades.

c) Experiència, trajectòria i especialització de les entitats i associacions: fins a dos i mig (2,50) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Compromís de les entitats participants en els projectes amb la igualtat de gènere, a aquest efecte seran tingudes en compte pràctiques de l'entitat a favor de la igualtat que puguen demostrar-se adequadament.

– Compromís de les entitats participants en els projectes amb actuacions per a la millora de l'eficiència energètica i la protecció del medi ambient. Per a això seran tingudes en compte pràctiques de l'entitat que puguen demostrar-se adequadament així com l'aportació de la corresponent certificació ISO, EMAS o equivalent.

– Compromís de les entitats participants en els projectes amb actuacions que integren el comerç just. Per a això seran tingudes en compte pràctiques de l'entitat que puguen demostrar-se adequadament.

– Compromís de les entitats participants amb la igualtat en la diversitat. A aquest efecte seran tingudes en compte pràctiques de l'entitat en favor de la igualtat i la no discriminació per motiu d'orientació sexual, identitat de gènere, ètnia, cultura, procedència, religió, creença, llengua, situació de pobresa o diversitat funcional.

– Disposar l'entitat sol·licitant d'un codi ètic i d'òrgans específics responsables per a vetlar per l'adopció i aplicació efectiva de programes en matèria de responsabilitat social.

– Realització per part de l'entitat sol·licitant d'un pla d'acció i implantació de mesures de responsabilitat social en la seua gestió, així com la realització de memòries de responsabilitat social. En relació amb les entitats locals es valorarà si forma part d'una xarxa de territoris socialment responsables.

d) Ús del valencià: fins a un punt i mig (1,50).

Ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats, així com la posada a la disposició de les persones participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.



Article 7. Criteris per a determinació de la quantia individualitzada de la subvenció

1. Les convocatòries anuals concretaran la quantia màxima d'ajuda a percebre per entitats beneficiàries sense que en cap cas les subvencions que es concedisquen puguen superar la quantitat sol·licitada.

2. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en l'article 6 de la present ordre. Per a obtindre l'ajuda, serà necessari haver obtingut la puntuació mínima que, si escau, es fixe en les convocatòries anuals.

3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

4. Si l'import total de les subvencions calculades de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf anterior, fora superior a l'import global màxim destinat a finançar la respectiva convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà d'acord amb el següent procediment:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cadascun dels criteris de baremació ressenyats en l'article 6, de manera que s'obtinga, com a suma dels quatre criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.

b) En segon lloc, l'import total de les actuacions subvencionables de cada entitat es multiplicarà pel percentatge que representa la puntuació assignada per a obtindre la xifra equivalent a aquesta puntuació.



c) En tercer lloc, se sumaran les quantitats reeixides per totes les entitats per a aconseguir una xifra global.

d) En quart lloc, es dividirà la dotació de la línia pressupostària amb càrrec a la qual es finança la convocatòria entre la xifra global obtinguda de conformitat amb el que es disposa en l'apartat anterior.

e) En cinqué i últim lloc, per a determinar la quantitat precisa que ha de concedir-se a cada entitat beneficiària, es multiplicarà el quocient obtingut de la realització de l'operació descrita en l'apartat anterior per la xifra equivalent a la puntuació atorgada a cada entitat sol·licitant determinada segons el que es disposa en la lletra b) d'aquest apartat 4.



Article 8. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i la requerirà perquè de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú esmene la falta o aporte els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, se la tindrà per desistida de la seua petició prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.





Article 9. Comissió de valoració

1. L'examen i valoració de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes correspondrà a una comissió de valoració constituïda en la direcció general competent en matèria de responsabilitat social. Aquesta comissió estarà integrada pels membres següents:

a) Presidència: la persona titular de la direcció general competent en matèria de responsabilitat social o la persona que designe per a substituir-la.

b) Vocals:

– La persona que ostente la secretaria general administrativa de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social o la persona que designe per a substituir-la.

– La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de Responsabilitat Social o persona que designe en la seua substitució.

– La persona que ostente la direcció del servei amb competències en matèria de Responsabilitat Social, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió, o la persona que designe per a substituir-la.

– Un funcionari o funcionària de la conselleria amb competències en matèria de Responsabilitat Social pertanyent al grup A1.

En tot cas, i tenint en compte el gènere de les persones que exercisquen aquestes funcions, es procurarà que existisca una presència paritària de dones i homes a l'empara de les previsions de l'article 10 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes i de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes.

2. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats d'acord amb el que es preveu en la normativa estatal vigent sobre el règim del sector públic que resulte d'aplicació.

3. Per a elaborar la seua proposta motivada de resolució, la comissió de valoració calcularà l'import de les subvencions corresponents, en funció del cost total del pla d'actuacions subvencionables.

4. Des de la comissió de valoració es podrà instar a les entitats beneficiàries a la reformulació de les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 61 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei.

5. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre una proposta motivada de resolució en la qual:

a) Figuraran, per ordre decreixent de puntuació obtinguda, les entitats i organitzacions a les quals podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a atorgar, amb el límit màxim del crèdit total disponible.



b) Es faran constar, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat o organització beneficiària proposada.

c) Es ressenyaran les sol·licituds que hagen de ser denegades, així com les causes de denegació d'aquestes.



Article 10. Resolució de la convocatòria

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social dictarà la resolució que siga procedent.

2. Aqueixa mateixa persona, a proposta de la comissió de valoració, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades.

3. El termini màxim per a tramitar les sol·licituds i resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, les entitats i organitzacions interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

4. La resolució que es dicte esgota la via administrativa i es notificarà a les entitats i organitzacions interessades d'acord amb el que es preveu en la legislació de procediment administratiu comú.



Article 11. Supòsits i criteris de modificació de la resolució

1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produeix una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà procedent exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes previ informe de l'òrgan competent de control de la subvenció i del tràmit d'audiència legalment establit.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Article 12. Justificació i pagament de les subvencions

1. La justificació de la subvenció anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social i s'efectuarà en el termini que determine la convocatòria, que en cap cas serà ampliable.



2. El compte justificatiu simplificat contindrà la següent informació:



a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o organització, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. Quan siga beneficiària una entitat local, haurà de ser signada per la persona titular de la presidència d'aquesta.

b) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. Si escau, s'hi indicaran també les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. Aquesta relació es presentarà de conformitat amb el model que es publicarà com a annex de la convocatòria corresponent.

En el supòsit que l'entitat beneficiària siga una associació o organització sense ànim de lucre a aquesta relació s'adjuntaran les factures de les despeses realitzades, degudament formalitzades en els termes establits en la normativa que regule les obligacions de facturació o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats.

L'import a justificar serà, com a mínim el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a reduir la quantitat concedida de forma directament proporcional d'acord amb el procediment establit en l'article 11.



c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

d) Acreditació, en el cas que l'entitat beneficiària siga una entitat local, d'haver presentat el compte general aprovat per la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que es preveu en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

3. Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades, i es podrà dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira tal requeriment.



En tot cas, si l'actuació subvencionada consistira en un curs o seminari, s'adjuntarà, a més a més, una memòria de la seua realització, en la qual ha de figurar una relació dels docents que han impartit els cursos i del nombre de persones assistents desagregades per sexe, així com una justificació documental de la seua assistència o participació en les activitats formatives subvencionades.

En el cas de cursos que s'impartisquen, totalment o parcialment mitjançant modalitats no presencials, la participació no presencial de l'alumnat s'acreditarà a través d'una declaració responsable, lliurada per la beneficiària, a la qual s'adjuntarà un detall dels registres existents relatius a la participació de cada docent i alumnat que, com a mínim, haurà de recollir i acreditar els mateixos punts que els cursos presencials, als quals s'afegirà l'adreça electrònica de cadascun d'ells.



4. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que estableix la Llei de Pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici en el qual s'emmarque cada convocatòria, en relació amb el que es preveu en els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, prèvia rendició del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

5. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents.

6. La no-presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de l'ajuda i, així mateix, l'entitat o organització beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius.



Article 13. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social, efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida mitjançant la revisió de la documentació establida en l'article 9. La comprovació material de la realització de les activitats, es durà a terme d'acord amb el pla de control que elabore la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.



Article 14. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en la present ordre serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seua normativa de desplegament.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-increment de la despesa

L'aplicació del que es disposa en aquesta ordre no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a la Generalitat, i en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'aquesta administració i de les entitats adscrites a ella.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada expressament l'Ordre 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Instruccions

S'autoritza la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per al desenvolupament i execució d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 de febrer de 2019



El conseller de Transparència, Responsabilitat Social,

Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS

Mapa web