Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 30/2015, de 6 de març, del Consell, pel qual es despleguen determinats aspectes administratius relatius als productes fitosanitaris a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7481 de 09.03.2015
Número identificador:  2015/2094
Referència Base de Dades:  002092/2015
 



DECRET 30/2015, de 6 de març, del Consell, pel qual es despleguen determinats aspectes administratius relatius als productes fitosanitaris a la Comunitat Valenciana. [2015/2094]

ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Objecte i disposicions comunes

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Definicions

Article 3. Inspecció, control i potestat sancionadora



Capítol II. Registre Oficial de Productors i Operadors de Mitjans de Defensa Fitosanitària

Article 4. Gestió del ROPO

Article 5. Sol·licitud d'inscripció

Article 6. Resolució d'inscripció

Article 7. Modificació, renovació i cancel·lació



Capítol III. Carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris



Article 8. Obligació de tindre el carnet

Article 9. Expedició del carnet

Article 10. Sol·licitud d'expedició

Article 11. Modificació, renovació i cancel·lació



Capítol IV. Cursos de capacitació per a obtindre el carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris

Article 12. Autoritat competent



Disposició transitòria. Usuaris professionals de productes fitosanitaris amb carnet en vigor

Disposició addicional. Regla de no gasto públic

Disposició derogatòria. Derogació normativa

Disposicions finals

Annex I. Documentació

Annex II. Cursos de renovació





PREÀMBUL



El Reglament (CE) núm. 1107/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, relatiu a la comercialització de productes fitosanitaris, i la Directiva 2009/128/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, que establix el marc d'actuació comunitària per a aconseguir un ús sostenible dels plaguicides, han modificat la normativa vigent sobre la comercialització i utilització dels productes fitosanitaris.

El Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, que establix el marc d'actuació per a aconseguir un ús sostenible dels productes fitosanitaris, va traslladar la directiva a l'ordenament estatal i té el caràcter de normativa bàsica. Entre altres matèries, esta norma va adequar, millorar i simplificar els registres actuals, com el d'Establiments i Servicis Plaguicides d'Ús Fitosanitari, que és substituït pel Registre Oficial de Productors i Operadors de Mitjans de Defensa Fitosanitària.



Les novetats introduïdes pel Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, fan necessari establir una normativa que regule a la Comunitat Valenciana el nou registre creat, substituint l'Orde conjunta de 21 d'octubre de 1993, de les conselleries d'Agricultura, Pesca i Alimentació i de Sanitat i Consum, per la qual es van dictar normes per a la inscripció en el Registre Oficial d'Establiments i Servicis Plaguicides a la Comunitat Valenciana.

Este decret regula el Registre Oficial de Productors i Operadors de Mitjans de Defensa Fitosanitària a la Comunitat Valenciana, sobre la base de l'anterior Registre d'Establiments i Servicis de Plaguicides d'Ús Fitosanitari, i atribuïx les competències de les potestats sancionadores i d'inspecció en l'àmbit de la Comunitat Valenciana quant a les competències que cada òrgan tinga en les diferents matèries regulades en el Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.



D'altra banda, el Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, establix, en el capítol IV, la formació dels usuaris professionals de productes fitosanitaris basada en el carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris i, pel seu caràcter bàsic, va suposar la derogació parcial del Decret 27/2007, de 2 de març, del Consell, que regula els carnets de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari a la Comunitat Valenciana, la qual cosa fa necessària una nova regulació de la formació dels usuaris professionals de productes fitosanitaris davant de la nova realitat jurídica.

La Unió Europea ha instat els estats membres a reduir la càrrega normativa, de manera que s'aconseguisca un marc regulador estable, clar i predicible. En este sentit, la Generalitat ha elaborat el 2n Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives (Pla SIRCA-2, 2013-2015), aprovat per l'Acord de 10 de maig de 2013, del Consell, a través del qual s'intenta aconseguir un ordenament jurídic més eficaç i eficient, totalment accessible als ciutadans i transparent, així com fàcil de comprendre i complir.

En este decret s'ha procurat reduir el text a la regulació estrictament autonòmica i, si no es considera açò últim convenient, per raons de seguretat jurídica, per al destinatari de la norma, se n'ha fet una transcripció literal, amb la indicació expressa de quins preceptes constituïxen una reproducció dels estatals, o s'ha remés al contingut del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, esmentant l'article.



Per tant, a la vista de les competències exclusives de la Generalitat sobre agricultura que establix l'article 49.3.3a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, segons el que establixen els articles 31 i 33 de la Llei 5/1983, de 30 desembre, del Consell, complit el tràmit d'informació pública amb les organitzacions professionals agràries i entitats associatives agràries, a proposta del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 6 de març de 2015,



DECRETE



CAPÍTOL I

Objecte i disposicions comunes



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Este decret té per objecte desplegar, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, la regulació que conté el Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, que establix el marc d'actuació per a aconseguir un ús sostenible dels productes fitosanitaris, en relació amb determinats aspectes del Registre Oficial de Productors i Operadors de Mitjans de Defensa Fitosanitària (d'ara en avant, ROPO), i atribuir la competència relativa a la inspecció, control i sanció en esta matèria.





Article 2. Definicions

Per a les disposicions d'este decret, són aplicables les definicions que arreplega l'article 3 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.





Article 3. Inspecció, control i potestat sancionadora

1. La inspecció i control del compliment del que disposa el Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, correspon a la conselleria que exercix les competències pròpies de cada capítol del reial decret.



2. L'exercici de la potestat sancionadora, segons el cas i la matèria objecte d'incompliment, d'acord amb l'article 53 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, queda atribuït als òrgans següents:

a) Correspon a la direcció general competent en la matèria infringida la imposició de sancions per infraccions qualificades com a lleus i greus.

b) Correspon a la secretaria autonòmica competent en la matèria infringida la imposició de sancions per infraccions qualificades com a molt greus.

3. L'acord d'iniciació dels expedients sancionadors correspon al cap dels servicis territorials de la conselleria competent en la matèria, segons l'àmbit territorial de comissió de la infracció, i la instrucció al funcionari que designe.

4. En les matèries corresponents a la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de Sanitat Vegetal, cal ajustar-se al que disposa la normativa específica d'atribució de la competència sancionadora.





CAPÍTOL II

Registre Oficial de Productors i Operadors de Mitjans de Defensa Fitosanitària



Article 4. Gestió del ROPO

1. La gestió del ROPO s'adscriu a la direcció general amb competències en matèria de sanitat vegetal.

2. El control de la inscripció en el ROPO s'efectua en el marc dels controls oficials del compliment de la normativa en matèria de mitjans de defensa fitosanitària.



Article 5. Sol·licitud d'inscripció

1. La sol·licitud d'inscripció en el ROPO es presenta davant de la direcció general competent en sanitat vegetal, d'acord amb els models oficials disponibles en la seu electrònica de la Generalitat: www.gva.es



2. La sol·licitud d'inscripció es presentarà degudament omplida, datada, firmada i amb els documents preceptius, segons el tipus d'inscripció sol·licitada, que es detallen en l'annex I d'este decret.



3. La sol·licitud es pot presentar per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Es poden presentar telemàticament les comunicacions; per a això, cal accedir al Catàleg de Servicis Públics Interactius de la Generalitat, accessible a través de www.tramita.gva.es, i se seleccionarà el servici corresponent.



Article 6. Resolució d'inscripció

1. Després d'examinar el contingut de la sol·licitud i la documentació aportada i, si és el cas, esmenats els defectes detectats, s'ha d'elaborar una proposta de resolució i el director general competent en sanitat vegetal ha d'emetre la resolució d'inscripció o de denegació de la inscripció, d'acord amb el que establix l'article 44.6 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.

2. La resolució d'inscripció té una validesa de deu anys.

3. L'acreditació de la condició d'assessor en gestió integrada de plagues, d'acord amb el que preveu l'article 12 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, comporta, d'ofici, la inscripció en el sector d'assessorament fitosanitari del ROPO.

4. Els titulars d'un carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris s'inscriuran d'ofici en el sector d'usuaris professionals del ROPO.



Article 7. Modificació, renovació i cancel·lació

1. Quan, durant el període de validesa de la inscripció, es produïsca qualsevol modificació de les dades arreplegades en el ROPO, segons l'article 44.9 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, el titular de la inscripció ha de presentar una sol·licitud de modificació en el termini d'un mes des del moment en què s'haja produït la modificació. La sol·licitud ha de contindre la informació o documentació que justifique les dades que s'han alterat. Si les modificacions afecten el contingut de la resolució d'inscripció, se n'ha d'emetre una de nova.

2. La renovació de la inscripció s'ha de sol·licitar, almenys, amb un mes d'antelació a la caducitat. Amb esta sol·licitud, s'ha de presentar una declaració responsable en què es faça constar expressament que es continuen complint les condicions que van motivar la inscripció, inclosa l'actualització de la formació, si és necessari, segons el que establix l'article 44.8 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.

3. La sol·licitud de modificació, renovació i cancel·lació voluntària del registre es presentarà davant de la direcció general competent en sanitat vegetal, d'acord amb el model oficial disponible en la seu electrònica de la Generalitat, www.gva.es.

4. La sol·licitud es pot presentar per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Es poden presentar telemàticament les comunicacions; per a això, s'accedirà al Catàleg de Servicis Públics Interactius de la Generalitat, accessible a través de www.tramita.gva.es, i se seleccionarà el servici corresponent.



5. A fi de mantindre actualitzada la informació que conté el ROPO, es cancel·larà la inscripció en els casos següents:

a) Quan ho sol·licite el titular de la inscripció.

b) Quan l'administració local competent revoque la llicència d'obertura d'un establiment i se'n reba la notificació.



c) Quan haja transcorregut el termini de validesa de la inscripció i el titular no n'haja sol·licitat la renovació.

d) Com a conseqüència del resultat d'un control oficial en què s'hagen detectat irregularitats no esmenables o no esmenades en el termini adequat, o bé es comprove el cessament de l'activitat.

6. La cancel·lació de la inscripció en la secció d'usuaris professionals del ROPO implica la invalidesa i la retirada del carnet.







CAPÍTOL III

Carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris



Article 8. Obligació de posseir el carnet

1. Els venedors de productes fitosanitaris de la Comunitat Valenciana han de tindre el carnet d'usuari professional, segons els nivells de capacitació que establix l'article 18 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, des de la data de entrada en vigor d'este decret.



2. El control del carnet s'efectuarà en el marc dels controls oficials del compliment de la normativa en matèria de mitjans de defensa fitosanitària.

3. La retirada del carnet per la comissió d'una infracció s'ha d'adoptar de conformitat amb el títol IV de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de Sanitat Vegetal, que establix el règim substantiu d'infraccions i sancions, i es podrà adoptar com a mesura cautelar o com a obligació accessòria acordada per una resolució sancionadora ferma.



Article 9. Expedició del carnet

1. El carnet d'usuari professional s'expedirà a les persones físiques interessades que ho sol·liciten, residisquen en el territori de la Comunitat Valenciana i tinguen els requisits necessaris per a l'expedició.

2. L'expedició del carnet correspon a la direcció general competent en sanitat vegetal.

3. Per a obtindre el carnet, els sol·licitants han de tindre els requisits següents:

a) Haver superat el curs de capacitació, acreditar la formació que arreplega l'article 18.2 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, o acreditar haver superat, a través d'una formació reconeguda oficialment, totes les matèries dels programes que establix l'annex IV del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.



b) No tindre reconeguda cap incapacitat que comporte no poder treballar amb productes fitosanitaris d'ús professional.

c) Trobar-se en edat laboral per a treballar amb productes fitosanitaris d'ús professional.

4. Després d'examinar el contingut de la sol·licitud i la documentació aportada i, si és el cas, fer esmenar els possibles defectes detectats, s'ha d'expedir el carnet, d'acord amb el que establix l'article 20 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.



Article 10. Sol·licitud d'expedició

1. Totes les persones físiques interessades a obtindre el carnet d'usuari professional han de presentar la sol·licitud davant de la direcció general competent en sanitat vegetal, d'acord amb el model oficial disponible en la seu electrònica de la Generalitat: www.gva.es.

2. La sol·licitud d'expedició s'ha de presentar degudament omplida, datada i firmada, i amb els documents preceptius que es detallen en l'annex I d'este decret.

3. La sol·licitud es pot presentar per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Es poden presentar telemàticament les comunicacions; per a això, s'accedirà al Catàleg de Servicis Públics Interactius de la Generalitat, accessible a través de www.tramita.gva.es, i se seleccionarà el servici corresponent.





Article 11. Modificació, renovació i cancel·lació

1. Quan, durant el període de validesa del carnet, es produïsca qualsevol modificació de les dades declarades en la sol·licitud d'expedició del carnet, el titular del carnet ho ha de comunicar, en el termini d'un mes des del moment en què s'haja produït la modificació. La sol·licitud ha de contindre la informació o documentació que justifique les dades que s'hagen alterat. Si les modificacions afecten el contingut del carnet, se n'ha d'emetre un de nou.

2. La renovació dels carnets d'usuari professional de productes fitosanitaris a la Comunitat Valenciana es fa, a sol·licitud de la persona interessada, després de superar el curs de capacitació. L'annex II d'este decret establix les modalitats, contingut i duració dels tipus de cursos de renovació.

3. La renovació d'un carnet en vigor es pot sol·licitar des dels dotze mesos abans d'arribar a la data límit de validesa. En este cas, una vegada sol·licitada la renovació i acreditat el compliment dels requisits exigits, s'entén prorrogada la vigència del carnet que s'ha de renovar fins que se n'expedisca un de nou.

4. La sol·licitud de modificació, renovació i cancel·lació voluntària del carnet es presentarà davant de la direcció general competent en sanitat vegetal, d'acord amb el model oficial disponible en la seu electrònica de la Generalitat: www.gva.es.

5. La sol·licitud es pot presentar per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Es poden presentar telemàticament les comunicacions; per a això, s'accedirà al Catàleg de Servicis Públics Interactius de la Generalitat, accessible a través de www.tramita.gva.es, i se seleccionarà el servici corresponent.







CAPÍTOL IV

Cursos de capacitació per a obtindre el carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris



Article 12. Autoritat competent

L'autoritat competent per a l'autorització, programació, metodologia, material didàctic i acreditació dels cursos de capacitació i de les entitats formadores serà la direcció general competent en sanitat vegetal.







DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Usuaris professionals de productes fitosanitaris amb carnet en vigor

Els titulars d'un carnet de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari en vigor expedit segons el Decret 27/2007, de 2 març, del Consell, que regula els carnets de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari a la Comunitat Valenciana, s'incorporen d'ofici en el sector d'usuaris professionals del ROPO.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no-gasto públic

La aplicació i el desplegament d'este decret no podran tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la Generalitat en la data de publicació del present decret, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 27/2007, de 2 de març, del Consell, que regula els carnets de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari a la Comunitat Valenciana.

Queda derogada l'Orde conjunta de 21 d'octubre de 1993, de les conselleries d'Agricultura, Pesca i Alimentació i de Sanitat i Consum, per la qual es van dictar normes per a la inscripció en el Registre Oficial d'Establiments i Servicis Plaguicides a la Comunitat Valenciana.



Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o de rang inferior que s'oposen al que disposa este decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura per a dictar les disposicions necessàries per al desplegament i l'execució d'este decret, així com per a modificar-ne els annexos.



Segona. Entrada en vigor

Este decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 6 de març de 2015



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller de Presidència i

Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,

JOSÉ CÍSCAR BOLUFER





ANNEX I

Documentació



A) Inscripció en el sector subministrador.

1. El consentiment exprés del sol·licitant, o del seu representant, si és el cas, perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades d'identitat, només pel que fa a la sol·licitud o, si no, el NIF o document equivalent en el cas de les persones estrangeres.

2. En el cas de persones físiques, el consentiment exprés del sol·licitant perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades de residència, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, un document que les acredite. En el cas de persones jurídiques, s'ha d'aportar un document que acredite el domicili social.



3. Un document acreditatiu de la capacitat legal de representació del firmant de la sol·licitud, si és el cas. És obligatori presentar-lo en el cas de les persones jurídiques.

4. Una memòria, que ha de contindre:

a) Els tipus d'activitat que exercix, de les especificades en l'article 43.2.a del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.

b) La descripció de cada activitat, en què s'han d'indicar les classes de mitjans de defensa fitosanitària que s'hagen de produir, comercialitzar, distribuir, emmagatzemar o transportar, els mitjans amb què es compte, l'àmbit d'actuació previst, els clients objectiu, etc.

En les inscripcions, dins de l'activitat de posada en el mercat o comercialització, s'ha d'allistar el nom comercial i el número de registre dels productes dels quals el sol·licitant és titular.

c) La llista de locals afectes a cada activitat, inclosos els situats fora de la Comunitat Valenciana, amb la indicació de la ubicació (adreça completa) i de si es tracta d'instal·lacions industrials, magatzems, oficines o altres locals.

d) La llista del personal afecte a cada activitat, en la qual cal especificar les dades identificatives (nom i cognoms, NIF, adreça i, almenys, un mitjà de contacte: telèfon, adreça electrònica o fax), la ubicació dels llocs de treball i la capacitació de les persones que exercixen llocs o activitats per a les quals es requerisca, com a usuaris professionals o tècnics amb titulació universitària habilitadora, segons els articles 18 i 22.2 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, i la resta de la normativa. S'ha d'aportar la documentació que justifica la formació exigida, per mitjà del carnet (llevat que haja sigut expedit a la Comunitat Valenciana), el títol acadèmic o el certificat emés per un òrgan oficial.



5. Model del registre de transaccions: d'acord amb l'article 25.1 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, els subministradors de productes fitosanitaris d'ús professional han de portar un registre de totes les operacions que facen, a títol onerós o gratuït, d'entrada de productes: compra, donació, fabricació, depòsit per l'emmagatzematge o transport, o similars, o d'entrega a un tercer (eixides): venda, donació, entrega al destinatari d'un enviament o similars. En el registre s'han d'anotar, almenys, les dades següents:

a) La data de la transacció (entrada o entrega a un tercer).

b) La identificació del producte fitosanitari d'ús professional: nom comercial, número d'inscripció en el Registre Oficial de Productes i Material Fitosanitari, i número o referència del lot de fabricació.



c) La quantitat de producte fitosanitari objecte de la transacció.

d) La identificació del subministrador o del receptor del producte: nom i cognoms o raó social, adreça i NIF.

En el cas que l'entrega es produïsca en nom d'una persona jurídica o d'una altra persona física, s'ha d'indicar el nom, cognoms i NIF de la persona que retira el producte.

Els registres de transaccions s'han de portar, preferentment, en format electrònic. En els casos en què una mateixa entitat s'inscriga com a subministradora i com a empresa de tractaments, pot portar un únic registre de transaccions o un registre diferent per cada activitat. Per cada ubicació d'una o diverses activitats s'ha de portar un registre de transaccions diferent.

6. El justificant del pagament de la taxa corresponent, d'acord amb el que establix la normativa reguladora de les taxes de la Generalitat.



B) Inscripció en el sector de tractaments fitosanitaris.

1. El consentiment exprés del sol·licitant, o del seu representant, si és el cas, perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades d'identitat, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, el NIF o document equivalent en el cas de les persones estrangeres.

2. En el cas de persones físiques, el consentiment exprés del sol·licitant perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades de residència, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, un document que les acredite. En el cas de persones jurídiques, s'ha d'aportar un document que n'acredite el domicili social.



3. Un document acreditatiu de la capacitat legal de representació del firmant de la sol·licitud, si és el cas. És obligatori presentar-lo en el cas de les persones jurídiques.

4. Una memòria, que ha de contindre:

a) Els tipus d'activitat que exercix, de les especificades en l'article 43.2.b del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.

b) La descripció de cada activitat, en què ha d'indicar les classes de mitjans de defensa fitosanitària que s'usen, els tipus de tractaments que presta (terrestres, aeris o en magatzems o altres locals), les zones d'actuació previstes, la maquinària i mitjans de què disposa, etc.



c) La llista de locals afectes a cada activitat, inclosos els situats fora de la Comunitat Valenciana, amb la indicació de la ubicació (adreça completa) i de si es tracta d'instal·lacions industrials, magatzems, oficines o altres locals.

d) La llista del personal afecte a cada activitat, en la qual cal especificar les dades identificatives (nom i cognoms, NIF, adreça i, almenys, un mitjà de contacte: telèfon, adreça electrònica o fax), la ubicació dels llocs de treball i la capacitació de les persones que exercixen llocs o activitats per a les quals es requerisca, com a usuaris professionals, segons l'article 18 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, i la resta de la normativa. S'ha d'aportar la documentació que justifica la formació exigida, per mitjà del carnet, llevat que haja sigut expedit a la Comunitat Valenciana.



Les empreses de tractaments que apliquen productes fitosanitaris amb caràcter industrial i per compte propi, per mitjà d'equips o instal·lacions fixes, han de comptar amb assessorament en gestió integrada de plagues, d'acord amb el que establix l'article 49 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, efectuat per un tècnic amb nivell d'assessor, d'acord amb l'article 12 del mateix reial decret.

5. Model del registre de transaccions. D'acord amb l'article 25.2 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, les empreses de tractaments que presten servicis de tractaments fitosanitaris han de portar un registre de totes les operacions que facen, a títol onerós o gratuït, per a l'adquisició de productes (entrades): compra, donació, etc., o per a l'aplicació a un tercer (eixides): aplicació. En el registre s'han d'anotar, almenys, les dades següents:

a) Data de l'operació (adquisició o aplicació).

b) Identificació del producte fitosanitari: nom comercial, número d'inscripció en el Registre Oficial de Productes i Material Fitosanitari i número o referència del lot de fabricació.

c) Quantitat de producte fitosanitari objecte de l'operació (adquirida o aplicada).

d) Identificació del subministrador del producte fitosanitari o del client del servici: nom i cognoms o raó social, adreça i NIF.

e) El cultiu, lloc o producte objecte de tractament.

Este registre s'ha de portar, preferentment, en format electrònic. En els casos en què una mateixa entitat s'inscriga com a empresa de tractaments i com a subministradora, pot portar un sol registre de transaccions o un registre diferent per cada activitat. Per cada ubicació d'una o diverses activitats, s'ha de portar un registre de transaccions diferent.

6. Model de registre de tractaments. Les empreses de tractaments que apliquen productes fitosanitaris amb caràcter industrial i per compte propi, per mitjà d'equips o instal·lacions fixes, han de portar un registre de tractaments fitosanitaris amb la informació que especifica la part II de l'annex III del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.

7. Model de contracte de tractaments fitosanitaris. D'acord amb l'article 41.2.c de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de Sanitat Vegetal, els que presten servicis d'aplicació de productes fitosanitaris han de fer, en cada cas, un contracte.

El contracte ha d'arreplegar la identificació completa de les parts (empresa de tractaments i client): nom o raó social, adreça, NIF i, almenys, un mitjà de contacte: telèfon, adreça electrònica o fax. Ha de contindre també la identificació del representant, si és el cas, la conformitat de les parts (firma), la identificació de les parcel·les o llocs o objectes de tractament, la informació que es comunica al client en cada tractament i el mode de comunicació.

En els tractaments fitosanitaris duts a terme en l'àmbit agrari, el contracte mateix o un document de comunicació del tractament, el model del qual s'ha de presentar, si és el cas, ha d'arreplegar la informació que conté l'apartat B de la part I de l'annex III del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, així com el termini de seguretat i la resta de les condicions posteriors al tractament que corresponga complir a l'usuari del servici, el client.

En els tractaments fitosanitaris duts a terme en àmbits no agraris, el contracte mateix o un document de comunicació del tractament, el model del qual s'ha de presentar, si és el cas, ha d'arreplegar la informació que conté l'apartat B de la part II de l'annex III del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, així com el termini de seguretat i la resta de les condicions posteriors al tractament que corresponga complir a l'usuari del servici, el client. En el cas de tractaments de llavors o tractaments postcollita, s'ha d'indicar la quantitat de producte tractat i la identificació del lot.

8. El justificant del pagament de la taxa corresponent, d'acord amb el que establix la normativa reguladora de les taxes de la Generalitat.



C) Inscripció en el sector d'assessorament fitosanitari.

1. El consentiment exprés del sol·licitant, o del seu representant, si és el cas, perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades d'identitat, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, el NIF o document equivalent en el cas de les persones estrangeres.

2. El consentiment exprés del sol·licitant perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les seues dades de residència, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, ha de presentar un document que les acredite.

3. Un document que acredite la capacitat legal de representació del firmant de la sol·licitud, si és el cas.

4. L'acreditació de la titulació que l'habilita, d'acord amb l'article 13 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, per mitjà d'un títol acadèmic o un certificat emés per un òrgan oficial. En els certificats emesos pels col·legis professionals, ha de constar expressament la titulació requerida per a l'admissió en el col·legi, segons l'article 3.1 de la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals.



5. El justificant del pagament de la taxa corresponent, d'acord amb el que establix la normativa reguladora de les taxes de la Generalitat.



D) Expedició del carnet d'usuari professional de productes fitosanitaris.

1. El consentiment exprés del sol·licitant, o del seu representant, si és el cas, perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les dades d'identitat, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, el NIF o document equivalent en el cas de les persones estrangeres.

2. El consentiment exprés del sol·licitant perquè l'òrgan gestor del procediment obtinga directament la comprovació de les seues dades de residència, només pel que fa a la sol·licitud, o, si no, un document que les acredite.

3. Un document que acredite la capacitat legal de representació del firmant de la sol·licitud, si és el cas.

4. L'acreditació d'haver superat el curs de capacitació corresponent, de tindre la titulació que indica l'article 18.2 del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre, o d'haver superat, a través d'una formació reconeguda oficialment, totes les matèries dels programes que establix l'annex IV del Reial Decret 1311/2012, de 14 de setembre.



L'acreditació s'efectua per mitjà d'un títol acadèmic o unn certificat emés per un òrgan oficial. En els certificats emesos pels col·legis professionals, ha de constar expressament la titulació requerida per a l'admissió en el col·legi, segons l'article 3.1 de la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals.

L'acreditació no és necessària en el cas que el sol·licitant haja rebut la formació en un curs de capacitació impartit a la Comunitat Valenciana.

5. Una declaració de no tindre reconeguda cap incapacitat que comporte no poder treballar amb productes fitosanitaris d'ús professional.



6. El justificant del pagament de la taxa corresponent, d'acord amb el que establix la normativa reguladora de les taxes de la Generalitat.





ANNEX II

Cursos de renovació



A) Modalitats.

Els cursos de capacitació per a la renovació dels carnets d'usuari professional de productes fitosanitaris s'impartixen en les modalitats següents, segons el nivell del carnet a renovar:

1. Curs de renovació dels carnets de nivell bàsic i de nivell qualificat.

2. Curs de renovació del carnet de nivell de fumigador.

3. Curs de renovació del carnet de nivell de pilot aplicador.



B) Contingut.

El contingut de les diverses modalitats dels cursos de renovació, adaptat a cada un dels nivells, és:

1. Novetats legislatives en productes fitosanitaris i en prevenció de riscos laborals.

2. Actualització en sistemes de producció.

3. Actualització en plagues, tractaments i mètodes d'aplicació.

4. Actualització de la prevenció del risc derivat de la utilització de productes fitosanitaris per a les persones i el medi ambient.

5. Actualització dels principis de la traçabilitat.

6. Actualització de la normativa de transport, emmagatzematge i manipulació de productes fitosanitaris.

7. Exercicis pràctics.



C) Duració.

Els cursos de renovació tenen una duració de sis hores lectives.

Mapa web