Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació. RESOLUCIÓ de 19 de gener de 2009, de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents, per la qual es regulen els requisits bàsics de titulació per a poder exercir com a professor en les unitats concertades de suport a la integració en Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària en centres privats concertats, així com el procediment d'incorporació del professorat en les mencionades unitats.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5960 de 23.02.2009
Número identificador:  2009/1867
Referència Base de Dades:  002108/2009
 



RESOLUCIÓ de 19 de gener de 2009, de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents, per la qual es regulen els requisits bàsics de titulació per a poder exercir com a professor en les unitats concertades de suport a la integració en Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària en centres privats concertats, així com el procediment d'incorporació del professorat en les mencionades unitats. [2009/1867]

Les ordes ministerials d'11 d'octubre de 1994 (BOE núm. 250, de 19 d'octubre) i de 24 de juliol de 1995 (BOE núm. 185, de 4 d'agost) regulen, desenrotllant el que disposa l'article 22 i l'article 29 del RD 1004/1991, de 14 de juny, els requisits que han de reunir els professors dels centres privats d'Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, respectivament.

En ambdós ordes es fa referència als requisits de titulació que han de reunir els professors de suport a l'Educació Especial en centres ordinaris, i s'establixen com a tals el requisit bàsic d'estar en possessió del títol de mestre amb l'especialització d'Educació Especial, Pedagogia Terapèutica o Audició i Llenguatge, així com la llicenciatura en Pedagogia, subsecció o especialitat d'Educació Especial.

L'Orde de 16 de juliol de 2001, de la Conselleria de Cultura i Educació (DOGV núm. 4087, de 17 de setembre), regula l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzats en centres d'Educació Infantil (segon cicle) i Educació Primària.

L'Orde de 14 de març de 2005, de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport (DOGV núm. 4985, de 14 d'abril), regula l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzat en centres que impartixen Educació Secundària.

A fi d'establir directrius referents a alguns aspectes de l'atenció de l'alumnat en les unitats de suport a la integració, així com a la titulació que ha de posseir el professorat que se n'ocupa, la seua contractació i la seua alta en el pagament delegat de la nòmina en centres concertats, s'ha considerat convenient l'elaboració de la present norma.

En virtut de tot el que exposa i de les competències que m'atribuïx l'article 28 e) de la llei 5/1983, de 30 de desembre del Consell, resolc:

Primer

Unitats concertades de suport a la integració en Educació Infantil i Educació Primària:

1. Estes unitats atendran alumnat de segon cicle d'Educació Infantil i Educació Primària.

2. El requisit bàsic de titulació que ha de reunir el professorat d'estes unitats és el següent:

2.1. Mestre amb l'especialització d'Educació Especial, Pedagogia Terapèutica o Audició i Llenguatge.

2.2. Mestre d'altres especialitats que s'haja especialitzat en Educació Especial, Pedagogia Terapèutica o Audició i Llenguatge d'acord amb l'Orde d'11 de gener de 1996, del Ministeri d'Educació i Ciència.

2.3. Mestre d'altres especialitats que siga a més llicenciat en Pedagogia, subsecció o especialitat d'Educació Especial o llicenciat en Filosofia i Lletres, secció Pedagogia, subsecció d'Educació Especial o llicenciat en Pedagogia que acredite haver superat almenys 30 crèdits d'assignatures de l'especialitat d'Educació Especial. Esta última circumstància haurà d'acreditar-se i ser informada per la Inspecció Educativa.

3. El professional contractat que dispose de qualsevol de les titulacions per a impartir docència en estes unitats haurà d'atendre tot l'alumnat de segon cicle d'Educació Infantil o Educació Primària que el centre determine a través dels informes corresponents dels seus servicis psicopedagògics, si en té, així com aquell alumnat que disposen les direccions territorials a través dels informes i/o resolucions corresponents.

Tot això, sense perjuí que la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents puga demanar cada curs escolar els informes psicopedagògics i/o mèdics de l'esmentat alumnat per a determinar la procedència o no del concert de la unitat.

4. El centre, si així ho considera, podrà repartir les hores corresponents a la unitat concertada entre dos o més professionals amb les mateixes especialitats o diferents, sempre que les seues titulacions siguen les establides en el paràgraf 2 d'este apartat com a requisits bàsics de titulació.

Segon

Unitats concertades de suport a la integració en Educació Secundària:

1. El requisit bàsic de titulació que ha de reunir el professorat d'estes unitats és el següent:

1.1. Qualsevol de les titulacions arreplegades en l'apartat primer d'esta resolució.

1.2. Llicenciat en Pedagogia, subsecció o especialitat d'Educació Especial o llicenciat en Filosofia i Lletres, secció Pedagogia, subsecció d'Educació Especial o llicenciat en Pedagogia que acredite haver superat almenys 30 crèdits d'assignatures de l'especialitat d'Educació Especial. Esta última circumstància haurà d'acreditar-se i ser informada per la Inspecció Educativa.

2. El professional contractat que dispose de qualsevol de les titulacions per a impartir docència en estes unitats haurà d'atendre tot l'alumnat d'Educació Secundària que el centre determine a través dels informes corresponents dels seus servicis psicopedagògics, si en té, així com aquell alumnat que disposen les direccions territorials a través dels informes i/o resolucions corresponents.

Tot això, sense perjuí que la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents puga demanar cada curs escolar els informes psicopedagògics i/o metges de l'esmentat alumnat per a determinar la procedència o no del concert de la unitat.

3. El centre, si així ho considera, podrà repartir les hores corresponents a la unitat concertada entre dos o més professionals amb les mateixes especialitats o diferents, sempre que les seues titulacions siguen les establides en el paràgraf 1 d'este apartat com a requisits bàsics de titulació.

Tercer

El professorat que a la data d'entrada en vigor d'esta resolució estiga exercint el seu treball en una aula de suport a la integració i estiga d'alta en pagament delegat de la nòmina del centre podrà continuar exercint el seu treball al mateix centre i al mateix lloc.

Quart

Amb independència del que s'ha exposat en els paràgrafs 2 de l'apartat primer i 1 de l'apartat segon i donades les característiques de l'alumnat amb necessitats educatives especials susceptible d'atenció en les unitats de suport a la integració, inicialment resulta aconsellable la figura del mestre o mestra d'Educació Especial de l'especialitat de Pedagogia Terapèutica. En aquells centres en què també hi haja alumnat prèviament diagnosticat que haja de rebre atenció logopèdica, és aconsellable que el mestre o la mestra siga de l'especialitat d'Audició i Llenguatge.

No obstant això, tal com s'especifica en els paràgrafs 2 de l'apartat primer i 1 de l'apartat segon, el/la mestre/a d'Educació Especial de qualsevol de les dos especialitats (Pedagogia Terapèutica o Audició i Llenguatge) pot ser el titular de la unitat de suport a la integració. En tot cas, el mencionat professor/a atendrà tot l'alumnat adscrit a la unitat de suport a la integració.

Quint

Esta resolució produirà efectes a partir de l'1 de gener de 2009.

Sext

Correspon a la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents dictar les instruccions que siguen necessàries per a la interpretació de la present resolució i, a la Inspecció d'Educació, assessorar els centres per a aclarir o resoldre dubtes sobre la seua aplicació.

València, 19 de gener de 2009.- El director general d'Ordenació i Centres Docents: Francisco Baila Herrera.

Mapa web