Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 de gener de 2018, del sotssecretari, per la qual s'aprova el Pla d'actuació de la Inspecció General de Serveis



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8256 de 16.03.2018
Número identificador:  2018/2561
Referència Base de Dades:  002814/2018
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració



RESOLUCIÓ de 31 de gener de 2018, del sotssecretari, per la qual s'aprova el Pla d'actuació de la Inspecció General de Serveis (2018-2019). [2018/2561]

De conformitat amb l'article 41 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i d'acord amb el que estableixen els articles 14 i 16.2 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, la Sotssecretaria d'aquesta conselleria exerceix, entre d'altres, les competències d'inspecció general de serveis, funcions que es materialitzen a través de la Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania Qualitat i Inspecció de Serveis, que en depén.

L'exercici de les competències d'inspecció general de serveis suposa el desenvolupament d'una sèrie de funcions concretes que vénen especificades en els articles 3 i 4 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual l'esmentat exercici es regula i que es tradueixen en accions que han de ser objecte de programació ordinària en el corresponent Pla d'actuació, sense perjuí de la realització de determinades actuacions de caràcter extraordinari, no previstes en aquest. Tot això d'acord amb el que preveu l'article 9 de l'esmentat decret, precepte aquest en el qual també s'estableix que aquest pla serà aprovat per l'òrgan directiu que ostente la competència d'inspecció general dels serveis, havent de tindre present també que el pla ha de ser objecte de difusió institucional, d'acord amb el que assenyala l'article 9.3.2.l de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



En consonància amb el nou Pla d'atenció a la ciutadania, simplificació i millora de la qualitat dels serveis públics, igualment dependent de la Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció General de Serveis, l'horitzó temporal del qual està previst en el període 2018-2019, s'ha estimat aconsellable contemplar un horitzó temporal del pla –habitualment anual– i s'ha fixat, en aquest cas, un període de duració biennal (2018-2019) que permeta una millor acomodació de les actuacions d'ambdós plans.

El marc d'actuació en el qual s'enquadra el nou Pla de la Inspecció General de Serveis representa:

a) Un increment, tant quantitatiu com qualitatiu, de les actuacions de control i inspecció inherents a la seua missió essencial d'unitat de control intern, en especial quant al control de legalitat, així com al d'eficàcia i eficiència.

b) Mantindre activa la línia d'actuació de col·laboració estreta en l'impuls i desenvolupament dels projectes de millora de la qualitat dels serveis públics, simplificació administrativa i reducció de càrregues, prosseguint la labor destacada que, en aquest sentit, s'ha desenvolupat fins ara. En tot cas, aquesta col·laboració tindrà l'abast i dimensió que en el futur, o futurs plans, programes o projectes de qualitat, es determine.

c) Finalment, la pròxima aprovació de la Llei de la Inspecció General de Serveis i del sistema d'alertes per a la prevenció de males pràctiques en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental genera una sèrie d'actuacions de desenvolupament del denominat projecte SALER, i per a això s'ha inclòs un apartat específic en aquest pla, que encaixa plenament en l'essència mateixa de la competència d'inspecció general dels serveis alhora que afecta alguns dels àmbits més significatius de les polítiques públiques que afecten la Conselleria, com són el bon govern i la transparència, en les quals les actuacions de la Inspecció General de Serveis contemplen noves accions.



Per tot això, a proposta de la Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis, d'aquesta Sotssecretaria, i de conformitat amb allò que disposa l'article 9 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i funcions de la inspecció general dels serveis de l'Administració de la Generalitat, resolc:



Primer

Aprovar el Pla d'actuació de la Inspecció General de Serveis per al període 2018-2019, que s'adjunta com a annex a la present resolució.





Segon

Disposar que es duga a terme la tramitació oportuna per a la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercer

Ordenar que el pla adjunt es publique en el Portal de Transparència GVA-Oberta, en els termes que corresponguen, d'acord amb el que disposa l'article 9.3.2.l de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, així com en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació http://www.transparencia.gva.es/va/web/atencion-ciudadano/planes-anuales-de-la-igs.



València, 31 de gener de 2018.– El sotssecretari: Alfonso Puncel Chornet.

Mapa web