Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 1/2018, de 21 de març, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores i la convocatòria per a l'any 2018 de subvencions destinades a entitats socials per a realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8262 de 27.03.2018
Número identificador:  2018/2975
Referència Base de Dades:  003100/2018
 



ORDRE 1/2018, de 21 de març, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores i la convocatòria per a l'any 2018 de subvencions destinades a entitats socials per a realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques. [2018/2975]





PREÀMBUL



La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, dins del marc organitzatiu de la Generalitat és qui, entre d'altres, desenvolupa funcions en l'àmbit de la lluita contra el frau i la corrupció a través de la Inspecció General de Serveis. Des de la seua constitució, la Conselleria ha realitzat una destacable tasca a l'incrementar els mitjans personals i materials de la Inspecció General de Serveis per a desenvolupar les funcions que se li assignen en el Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions de la inspecció general. Aquest estímul li ha donat visibilitat com a òrgan de control.

Reflex de l'impuls contra la corrupció, que des de la conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació es desplega per mitjà de la Inspecció General de Serveis, és el desenvolupament d'un sistema d'alertes ràpides contra la corrupció que combina, d'una banda el coneixement exhaustiu dels comportaments fraudulents i irregulars en forma de preguntes i, d'altra banda, la tecnologia amb la qual es respon a les preguntes després de la seua conversió en algorismes.

S'ha de ressaltar que les funcions en matèria de lluita contra el frau i la corrupció desenvolupades per la Inspecció estan alineades amb la Resolució 58/4 de l'Assemblea General, de 31 d'octubre de 2003, de la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

Seguint la Resolució de l'ONU esmentada, cada Estat «adoptarà mesures adequades, dins dels mitjans que dispose i de conformitat amb els principis fonamentals del seu dret intern, per a fomentar la participació activa de persones i grups que no pertanguen al sector públic, com la societat civil, les organitzacions no governamentals i les organitzacions amb base en la comunitat, en la prevenció i la lluita contra la corrupció, i per a sensibilitzar a l'opinió pública respecte a l'existència, les causes i la gravetat de la corrupció, així com a l'amenaça que aquesta representa». I, aquesta és la raó que motiva l'actual ordre de subvencions en concurrència competitiva amb la qual es fomenta la participació de la societat civil en els àmbits de lluita i prevenció de conductes corruptes i fraudulentes, objectius prioritaris de la nostra administració junt amb la integritat institucional, la transparència, l'impuls a la gestió adequada dels assumptes i els béns públics, i tots aquells valors que estimulen una cultura de rebuig de la corrupció.



Convençuts de que es requereix un enfocament ampli i multidisciplinari, per a previndre i combatre la corrupció en favor de l'interés general, fa falta la col·laboració de les entitats socials que, com a part de la societat civil, lluiten contra el frau, la corrupció i les males pràctiques en el sector públic. El resultat d'aquesta assistència enfortirà les nostres capacitats a través del coneixement i intercanvi d'experiències amb altres ens i amb altres òrgans que mantinguen una lluita activa contra la corrupció. La col·laboració esdevé fonamental perquè els esforços, públics i privats es sumen i l'actuació conjunta siga eficaç.



En conseqüència, se creu oportú realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió pública en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques, que giraran entorn de les dues qüestions, la primera referent a la proposta de mapes de riscos aplicats a l'administració, la discussió sobre la creació de la figura del Compliance Officer en l'administració o el desenvolupament de patrons fraudulents, entre d'altres. La segona qüestió sobre la qual s'adverteix oportunitat es refereix a les aportacions que es puguen realitzar des de les innovacions tecnològiques noves relacionades amb les matèries objecte d'aquesta subvenció, entre altres propostes considerem les aplicables a casos determinats de gestió en l'administració pública, que permeten millorar la capacitat per a identificar, analitzar i actuar davant d'irregularitats i altres activitats il·legals així com enfortir la lluita contra el frau.

A aquest text li resulta d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la corresponent normativa de desenvolupament, en aquells preceptes que tenen el qualificatiu de bàsics, a més dels articles 159 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



De conformitat amb allò que disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es constata que les ajudes de la present ordre, no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), al no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del propi tractat, en concret, per no suposar avantatge econòmic, ja que les entitats a les quals van dirigides les subvencions no exerceixen activitats econòmiques en què puguen oferir béns o serveis en el mercat i per això, no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.



Per tot això, en virtut de la competència atribuïda pels articles 160.2.b I 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'incís e de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.





ORDENE



Article 1. Aprovació de les bases de la convocatòria

Aprovar les bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions que s'efectua mitjançant la present ordre, així com la sol·licitud web i documents complementaris.



Article 2. Convocatòria

Convocar per a l'exercici 2018, les subvencions regulades en aquesta ordre destinades a les entitats socials per a realitzar activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió publica en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques.



La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 60.000 euros (seixanta mil euros) amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció S831000 del programa 22.01.01.121.10, d'Atenció al ciutadà, qualitat i inspecció de serveis, del pressupost de la Generalitat per a 2018.

Es procedirà a remetre a la Base de Dades Nacionals de Subvencions aquesta convocatòria junt amb tota la informació requerida per aquesta Base de Dades perquè en ella es publiquen els seus textos íntegres. La Base de Dades Nacionals la traslladarà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per a la seua publicació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la persona titular de la sotssecretaria d'aquesta conselleria, competent en matèria inspecció de serveis, a dictar les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Règim de recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els articles 10, 14, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar, en contra, directament recurs contenciós-administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Col·laboració, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'ordre.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'ordre.

Tot això, sense perjuí de la possible interposició de qualsevol altre recurs que siga escaient per a la defensa de les persones interessades.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 de març de 2018



El conseller de Transparència, Responsabilitat Social,

Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS





ANNEX ÚNIC

Bases reguladores i convocatòria per a l'any 2018, de les subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió publica en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques



Primera. Objecte

Aquesta ordre estableix les bases reguladores i el règim jurídic per a la concessió de les subvencions, en règim de concurrència competitiva, que tenen per objecte la realització d'activitats de coneixement i propostes metodològiques per a l'anàlisi dels riscos i vulnerabilitats en els processos de gestió publica en el marc d'un sistema d'alertes preventiu de la corrupció, el frau i les males pràctiques

El finançament es realitza amb càrrec al pressupost de la conselleria amb competències en inspecció de serveis.



Segona. Principis, objectius i prioritats

Les subvencions regulades en aquestes bases, quant a la seua concessió i execució es basaran en:

1. Els principis establits en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració concedent, i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, així com els establits en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.



2. Els objectius i prioritats establits en el Pla Estratègic de Subvencions vigent de la conselleria competent en matèria d'inspecció de serveis.



Tercera. Règim jurídic

1. La present ordre té el caràcter de bases reguladores de les subvencions per al finançament d'actuacions en matèria de transparència, atenció a la ciutadania i inspecció de serveis, amb càrrec al programa pressupostari 22.01.01.121.10 inclòs en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018.

2. Aquesta ordre se sotmetrà a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quarta. Compatibilitat

1. Les subvencions regulades mitjançant les presents bases són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa o anàloga finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



2. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària i amb aquest fi, l'entitat sol·licitant haurà de presentar davant de l'òrgan gestor, durant la convocatòria, declaració responsable en eixe sentit.

3. L'entitat sol·licitant que obtinga una subvenció de les previstes en aquesta ordre està obligada a comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des del moment que s'haja obtingut, i en tot cas amb anterioritat a la presentació de la justificació, tot finançament de l'actuació subvencionada procedent de qualsevol ens públic o privat, local, nacional, internacional o supranacional, especificant la quantia exacta de l'aportació, la procedència i la destinació donada a aquests fons, a fi que conste explícitament quina part del projecte o programa se subvencionarà amb l'aportació de la Generalitat i quina part amb cadascuna de les altres aportacions.

4. En el cas que l'import total de les subvencions obtingudes per a una mateixa actuació siga superior al seu cost global, es reduirà la subvenció concedida en la quantitat corresponent a l'excés.

5. No seran subvencionables a través de la convocatòria de subvencions previstes en aquesta ordre de bases, aquelles actuacions el contingut de les quals no estiga expressament previst en ella



Cinquena. Requisits per a obtindre la condició d'entitat beneficiària

1. Podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquests subvencions les entitats sense ànim de lucre, preferiblement aquelles que entre els seus fins perseguisquen la transparència i la lluita contra la corrupció per qualsevol mitjà, i l'objecte de la qual desenvolupe activitats en matèria de bones pràctiques, mesures anticorrupció i antifrau i altres assimilables, relacionades clarament amb la missió definida en els seus fins. Les entitats han de complir els requisits següents:

a) Entitats, associacions i fundacions han d'estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.

b) Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació i, en el cas de fundacions a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de Fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana) o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal).

c) Podran tindre la consideració d'entitats beneficiàries les agrupacions sense personalitat jurídica de les entitats previstes en els apartats anteriors, que estaran sotmeses a les obligacions que per a aquestes estableix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquests casos, s'haurà de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació i l'import de la subvenció que se'ls ha d'aplicar com a entitats beneficiàries independents.

Cada membre de l'agrupació, individualment, ha de reunir els requisits exigits per a la seua concurrència, excepte el corresponent a l'experiència mínima que calcularà com la suma d'experiència de tota l'agrupació.

L'agrupació, en document privat, ha de nomenar a una persona representant o apoderada única que haurà d'ostentar poders bastants per a complir les obligacions de representació legal de l'agrupació. En el mateix document constarà, com a mínim, la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, la identificació de qui tinga la representació legal, el nom de l'entitat líder, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, i l'import de la subvenció a executar per cada membre de manera particular. No podrà dissoldre's aquesta agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



2. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària les entitats en les que concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les associacions i federacions integrades en una federació o confederació, que hagueren sol·licitat subvenció en la corresponent convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.

b) Tampoc es considerarà beneficiària com a agrupació d'entitats aquelles que estiguen formades per una associació o federació a la qual pertanga aquesta organització, o aquelles en les quals els òrgans de govern siguen coincidents, totalment o parcialment, en totes les entitats agrupades.

c) No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i allò que s'ha previst a aquest efecte en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Tampoc podran obtindre la condició d'entitat beneficiària les fundacions i associacions vinculades a partits polítics, amb representació en les Corts Generals o en qualsevol de les assemblees legislatives autonòmiques, que foren beneficiàries de les subvencions que les administracions públiques concedeixen per al funcionament general d'aquest tipus d'entitats.

Als efectes de comprovar la concurrència d'aquesta condició, les entitats sol·licitants hauran de realitzar una declaració responsable en la qual certificaran les subvencions que amb aquest objecte tingueren concedides o sol·licitades durant l'exercici fiscal en curs o els dos exercicis anteriors, sense perjuí que l'òrgan instructor puga comprovar-ho d'ofici.



Sisena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions següents:

1. L'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció ha d'estar executada i els pagaments han d'estar realitzats abans de la finalització del termini de justificació que s'establisca en la corresponent convocatòria.

2. Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació. A aquest efecte hauran d'incorporar en tot el material que es derive de les activitats objecte de la present ordre el logotip de la conselleria concedent, per al que hauran de sol·licitar obligatòriament, l'autorització prèvia amb la suficient antelació. El logotip en vigor serà facilitat a les entitats beneficiàries per la conselleria competent en matèria d'inspecció de serveis. Correspondrà a l'entitat concedent la decisió relativa a l'ús dels logotips que han d'aparéixer en el material de l'activitat perquè puga ser considerat gasto subvencionable.

3. Les entitats beneficiàries hauran de complir amb les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i aquelles altres que puguen fixar-se en aquesta ordre.

4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud de qui tinga la representació de l'ens o bé d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en l'article 70 del Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i allò que s'ha disposat a aquest efecte en l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. De conformitat amb el que preveu l'article 3.1.b de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, «les entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconsegueixen com a mínim la quantitat de 5.000 euros», hauran de donar l'adequada publicitat a aquest, indicant com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada

Així mateix, seguint l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, «qualsevol persona jurídica privada que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2, per import superior a 10.000 euros», haurà de complir els mateixos requisits arreplegats en l'article 3.1.b de la Llei.

6. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjuí que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport inclús la difusió en xarxes socials. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



7. L'entitat beneficiària podrà subcontractar totalment o parcialment l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim 75 % de l'import de l'activitat subvencionada, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Setena. Activitats

Se subvencionaran els següents tipus d'activitats:

Tipus I. Activitats relatives a l'objecte d'aquesta subvenció diferents de les tecnològiques compreses entre les següents:

a) Proposta de mapes de riscos, per a detecció la prevenció i investigació del frau i altres activitats il·legals, aplicats a l'administració: descripció i disseny dels riscos i, en tot cas, dels seus factors associats.



b) La figura del Compliance Officer en l'administració: definició i funcions dins de l'organització administrativa i reptes que ha d'assumir.



c) Patrons fraudulents: rastres de seguiment i traçabilitat en l'anàlisi de les conductes delictives que permeten confeccionar els patrons de frau inclús en aquells àmbits de gestió pública que no generen despeses a l'administració.

d) Estudi i anàlisi dels processos i microprocessos de l'administració pública amb l'objectiu de determinar controls preventius contra la corrupció, reals i detallats.

e) Estudi proposta dels factors de risc que revelen conductes fraudulentes i conductes tramposes en tots els àmbits de gestió pública, així com l'estudi i proposta de definició d'indicadors de risc.



f) Mètodes i propostes d'investigació que permeten millorar la capacitat per a analitzar i actuar davant d'irregularitats, activitats il·legals i enfortir la lluita contra el frau en els àmbits de gestió pública.



g) Proposta de plans de formació de personal en bones pràctiques per a contribuir al desenvolupament, la millora i l'actualització de les capacitats i competències del personal empleat públic. L'intercanvi de coneixement anticorrupció entre les administracions nacionals i regionals.

h) El sistema d'alertes automatitzat i la seua legitimitat com a mitjà de prova en els procediments de tots els ordres jurisdiccionals.

i) Anàlisi de diversos casos de corrupció actuals en què l'administració publica haja vist minvats els seus recursos financers, amb origen a Espanya. Factors que l'acompanyen, indicadors de risc i determinació de controls que ho hagueren evitat.

Les entitats presentaran un projecte en el qual, com a mínim, s'arrepleguen tots i cadascun dels ítems amunt citats.

Les entitats concedents es comprometen a realitzar dos esdeveniments a la Comunitat Valenciana, un en el primer semestre de 2018 i un altre en el segon, previ a la presentació del compte justificatiu. Així mateix, redactarà un informe final entregable que incloga totes les ponències presentades i les conclusions que podran ser publicades en la Revista Valenciana d'Estudis Autonòmics o altres mitjans d'edició.



A aquestes actuacions es destinaran 30.000 € que es concediran al projecte millor valorat.



Tipus II. Activitats relatives a l'ús i aplicació de tecnologia en les matèries objecte d'aquesta subvenció:

a) Proposta d'un prototip (exposició descriptiva exemplificada i justificada) d'eines tecnològiques noves aplicables sobre casos concrets de gestió en l'administració pública que permeten millorar la capacitat per a identificar, analitzar i actuar davant d'irregularitats i altres activitats il·legals així com enfortir la lluita contra el frau.



b) Casos pràctics en l'àmbit públic i privat d'experiències concretes en els quals la vigilància tecnològica i els sistemes automàtics d'alertes hagen sigut empleats per a la prevenció de la corrupció. Aplicabilitat als processos de gestió de l'administració pública.

c) Proposta de disseny i prototips d'interconnexió entre els sistemes de gestió pública per al reconeixement d'irregularitats en l'àmbit públic que faciliten l'intercanvi de dades quan una conducta es qualifique de risc.

d) Propostes noves de disseny de plans específics de creació de xarxes i plataformes estructurals entre organitzacions públiques regionals, nacionals i internacionals a fi de facilitar l'intercanvi d'informació sobre els riscos i vulnerabilitats així com sobre les pràctiques d'investigació i/o prevenció.

e) Propostes tecnològiques per a l'ús de xarxes socials en investigacions relacionades que deriven en conductes fraudulentes en les administracions públiques. Límits legals.

f) Patrons fraudulents: rastres de seguiment i traçabilitat en l'anàlisi dels conductes delictives que permeten confeccionar els patrons de frau inclús en aquells àmbits de gestió pública que no generen despeses a l'administració pública.

Les entitats presentaran un projecte en el qual, com a mínim, s'arrepleguen tots i cadascun dels ítems dalt citats.

Les entitats concedents es comprometen a realitzar dos esdeveniments a la Comunitat Valenciana, un en el primer semestre de 2018 i un altre en el segon, previ a la presentació del compte justificatiu. Així mateix, redactarà un informe final entregable que incloga totes les ponències presentades i les conclusions que podran ser publicades en la Revista Valenciana d'Estudis Autonòmics o altres mitjans d'edició.



A aquestes actuacions es destinaran els restants 30.000 € que es concediran al projecte millor valorat.

Les entitats sol·licitants poden triar entre les activitats de tipus I o les de tipus II. No obstant això, podran presentar sol·licituds de subvenció per a ambdues tipologies d'activitats de manera diferenciada. En aquest cas, es presentarà una sol·licitud per tipus que s'acompanyarà d'unes memòries explicatives per tipus d'activitat d'acord amb la base novena.

El projecte que desenvolupe l'entitat sol·licitant ha d'ajustar-se al seleccionat i ha d'incloure totes i cadascuna de les propostes ací detallades. Es podrà aportar separadament, dins de l'activitat seleccionada, actuacions addicionals que suposen una millora del projecte.

La data d'inici de les actuacions no pot ser anterior a la data de la resolució de la sol·licitud de subvenció.



Huitena. Despeses subvencionables

1. Les despeses subvencionables es regiran pel que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La quantia de les ajudes podrà aconseguir fins al 100 % del cost elegible.

2. Es considerarà despesa realitzada la de data posterior a la resolució de la sol·licitud de subvenció que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la justificació.

3. Es consideraran despeses directes subvencionables les vinculades a l'execució de l'activitat i que financen la consecució dels objectius, entre els quals es troben els següents:

a) Equips, materials, arrendaments i subministraments. Es considerarà equipament l'arrendament d'elements d'immobilitzat, diferents de terrenys i edificis, afectes a l'activitat subvencionada: sales, mobiliari, equips informàtics i un altre equipament.

b) Serveis tècnics i professionals requerits per a la realització de les activitats subvencionades com a congressos, seminaris o altres necessitats previstes en aquesta ordre per a l'execució de l'activitat.



c) Viatges, allotjaments i dietes, incloent-hi les despeses vinculades a la mobilitat del personal necessària per a l'execució de l'activitat

A aquests efectes, les despeses relatives a retribucions, despeses de viatge i manutenció seran limitades i hauran d'ajustar-se a les previstes per al personal de l'Administració de la Generalitat pel Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià sobre indemnitzacions per serveis extraordinaris i per les quanties màximes establides en aquesta norma. En tot cas els bitllets i títols de transport hauran de correspondre a classe econòmica o turista, o equivalents.

4. Costos indirectes. Els costos indirectes podran calcular-se sense necessitat d'aportar justificants de despesa i no poden superar el 13 per cent sobre les despeses totals de l'actuació vàlidament justificades.



Novena. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies a comptar des de l'endemà de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini determina la inadmissió de la sol·licitud.

2. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria, es farà de manera telemàtica. Per a tramitar la sol·licitud s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

3. El formulari web de sol·licitud i la documentació annexa es presentarà utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes ajudes que estarà disponible en el catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «serveis online», i buscaran el tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte.

Amb caràcter previ a la tramitació telemàtica, la persona representant de l'entitat ha d'estar inscrita en el Registre de representants, d'acord amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

S'admetrà, en aquesta fase, còpia de la documentació que s'annexe posposant al moment de resolució de la subvenció l'aportació dels originals en cas de resultar, finalment, entitat beneficiària de l'ajuda. No obstant això, les entitats i organitzacions sol·licitants han d'estar en disposició de presentar aquests documents en tot moment sempre que la comissió de valoració ho estime oportú i ho sol·licite.

4. El procediment telemàtic presenta dues entrades diferenciades, una per a cada tipus d'activitat. Les entitats presentaran una sol·licitud diferenciada per tipologia d'acord amb les dues definides en la base setena.

En el cas que per error una entitat presentara diverses sol·licituds dins del mateix tipus d'activitat es considerarà nul·la la que haja entrat en el registre telemàtic en últim lloc.

Cada arxiu que incorpore l'entitat en el procés telemàtic de presentació de documentació no ha de superar els 10 megues. El nom de fitxers no ha d'excedir deu.

5. La sol·licitud haurà d'acompanyar-se en tot cas de:

a) Memòries explicatives de les característiques substancials de l'entitat sol·licitant i del projecte a desenvolupar així com de les despeses per a les quals se sol·licita subvenció, organitzades en annexos de la manera següent:

– Annex I. Memòria explicativa de l'entitat, amb les característiques substancials sobre aquesta, que es detallen en la base tretzena separant aquests d'altres addicionals que l'entitat sol·licitant posseïsca.

– Annex II. Memòria explicativa del projecte a desenvolupar i de les despeses per a les quals se sol·licita subvenció atenent a allò que s'ha ordenat en la base sèptima i octava.

La memòria explicativa tindrà com a màxim 70 pàgines i s'ajustarà a la tipologia d'activitat seleccionada havent d'incloure, totes i cadascuna de les propostes per activitat detallades en la base sèptima, diferenciant amb claredat entre elles.

Es podrà aportar separadament, dins de l'activitat seleccionada, actuacions addicionals que suposen una millora del projecte.

S'omplirà un únic annex II per a totes les despeses sol·licitades referides als aspectes tècnics per cada tipologia d'activitat, detallant el tipus de despesa i justificant la seua necessitat.

b) Memòria amb documentació sobre el sol·licitant:

– Targeta d'identificació fiscal o NIF.

– Estatuts degudament legalitzats.

– Certificació en la qual conste la identificació dels que dirigeixen l'entitat, membres del seu patronat o òrgan directiu, així com la data del seu nomenament i mode d'elecció. En aquesta certificació haurà d'acreditar-se la presentació de les esmentades dades en el corresponent registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic.

– Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el corresponent registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic.



– Fotocòpia de l'acta fundacional i de la seua inscripció en el registre corresponent administratiu d'àmbit estatal, per a les associacions objecte de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

– Fotocòpia de la inscripció de l'escriptura pública de la seua constitució en el corresponent Registre de Fundacions per a les fundacions objecte de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.

– Declaració de qui tinga la representació legal de l'entitat en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor demane la certificació d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que preveu l'article 25 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

– Autorització de qui tinga la representació legal en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor demane la certificació en la qual conste que l'entitat no es troba incursa en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària de subvencions establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

– Declaració responsable en la qual certificaran que no es perceben subvencions arreplegades en la base quinta 2.d, que estigueren concedides o sol·licitades durant l'exercici fiscal en curs o els dos exercicis anteriors.

– En el cas de no formar part d'agrupacions s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud declaració de no agrupació per a l'execució d'aquesta subvenció.

La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en les memòries o en la documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se.



Desena. Esmena de sol·licituds

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.



2. Els requeriments als quals es fa referència en aquesta base, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques i en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

3. Tal com disposa l'article 53 de l'esmentada norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan aquesta via resulte obligatòria per als qui sol·liciten aquesta subvenció. De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

a) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a la direcció facilitada per la persona interessada un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació personalitzada, així com la direcció de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) Es podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si s'accepta la notificació, es podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Onzena. Instrucció i gestió del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la sotssecretaria de la conselleria competent en inspecció general de serveis que, en qualsevol moment del procediment podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà per mitjà del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva arreplegat en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

4. Quan els documents exigits per la normativa aplicable ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant, qui sol·licita podrà acollir-se al que estableix la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, sempre que faça constar la data i l'òrgan o dependència en la qual van ser presentats o, si és el cas, emesos, i quan no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen, tot això de conformitat amb l'article 4.1 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



Dotzena. Òrgans competents i comissió avaluadora

1. La subvenció s'atorgarà de conformitat amb els principis d'objectivitat, igualtat, no discriminació, concurrència i publicitat, i es garantirà la transparència del procediment de concessió, d'acord amb la legislació estatal i autonòmica en matèria de subvencions. La persona titular de la conselleria que tinga assignada la matèria relativa a la inspecció de serveis és l'òrgan competent per a concedir les subvencions regulades en aquesta ordre.

2. La instrucció i gestió del procediment d'atorgament de subvencions, així com el seguiment de l'execució i la revisió de la justificació econòmica i tècnica, correspon a l'òrgan directiu que tinga atribuïdes les competències en matèria d'inspecció de serveis. En la comissió de valoració es procurarà paritat i estarà formada per:



a) Presidència: la persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en inspecció de serveis o persona que la substituïsca.

b) Vocals:

1) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'atenció a la ciutadania i inspecció general de serveis o persona que la substituïsca.

2) Dues persones que ocupen llocs d'inspecció amb nivell de cap de servei.

3) Una persona funcionària tècnica designada per qui ostente la titularitat de la sotssecretaria o persona que la substituïsca, que exercirà les funcions de la secretaria.

3. La comissió avaluarà les sol·licituds i instruirà el procediment i se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Tretzena. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció



1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent els diferents criteris d'avaluació per als distints tipus d'accions que s'indiquen.

A) Activitats vinculades diferents de les tecnològiques. (Tipus I) relatives a l'objecte d'aquesta subvenció:

I. Aspectes sobre l'entitat sol·licitant. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1) Experiència i titulació de l'equip que participarà en les accions a desenvolupar, inclosa la participació del seu personal en activitats acadèmiques i/o docents en la matèria objecte d'aquesta subvenció de caràcter nacional i internacional.

2) També es valorarà, si és el cas, els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la transparència en la gestió pública, la lluita contra la corrupció i el frau de caràcter nacional i internacional.



3) Altres actuacions i mecanismes desenvolupats per al foment de la col·laboració entre entitats socials que tinguen com a objectiu la lluita contra la corrupció, la millora de la gestió pública, la transparència per a la posada en marxa de models i sistemes d'alertes i prevenció de males pràctiques en la gestió pública.

Serà suficient per a l'acreditació, una declaració responsable de qui tinga la representació de l'associació amb el detall explicat en els punts 1r, 2n i 3r anteriors. L'entitat haurà d'estar en disposició d'aportar, a la comissió de valoració, documentació original suficient perquè es puguen realitzar les comprovacions oportunes.

Cada un dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la manera següent: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts és de 15. Es requereix un mínim de 7,5 per a passar a la segona fase.



II. Aspectes tècnics sobre l'entitat sol·licitant. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1) La qualitat tècnica global i l'interés del conjunt d'accions a desenvolupar segons l'apartat I de la base sèptima. Actuacions, així com la coherència i adequació d'aquestes, que conjuntament contribuïsquen als objectius a aconseguir.

2) La idoneïtat. L'execució del projecte en el seu conjunt ha de contribuir a la millora del funcionament intern de l'entitat incorporant propostes al sistema normatiu de foment de la transparència de la gestió i prevenció de la corrupció i el frau, a més promoure la participació directa del personal al servei de l'administració pública i la ciutadania en la lluita contra el frau i la corrupció.

3) El caràcter innovador de les activitats proposades per l'entitat, relacionades amb la matèria objecte de la convocatòria.

4) Formulació clara i precisa dels objectius i coincidència d'aquests amb les actuacions d'aquesta convocatòria, i la seua viabilitat.

5) Planificació de l'activitat. Agenda de participants. Compromisos adquirits pels participants i presentats per escrit.

Cada un dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la manera següent: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts a obtindre en aquest apartat és de 25. Les entitats han d'obtindre una puntuació mínima de 125 en aquest apartat.



La puntuació màxima que es pot obtindre en l'apartat A I és del 35 % i en apartat A II és del 55 %.

Si s'ha aportat, dins de l'activitat seleccionada, altres addicionals que suposen una millora del projecte, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris d'aquesta base. La seua ponderació serà la següent: el 5 % si es tracta de millores referents a l'apartat AI i el 5 % quan es tracte de millores que incidisquen en l'apartat A II.



B) Activitats vinculades a l'ús i aplicació de tecnologia (Tipus II) relatives a l'objecte d'aquesta subvenció:

I. Aspectes sobre l'entitat sol·licitant. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1) Experiència i titulació de l'equip que participarà en les accions a desenvolupar, inclosa la participació del seu personal en activitats acadèmiques i/o docents en matèria tecnològica objecte d'aquesta subvenció de caràcter nacional i internacional.

2) També es valorarà si és el cas, els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides que contribuïsquen a la transparència en la gestió pública, la lluita contra la corrupció i la lluita contra el frau.

3) Altres actuacions i mecanismes desenvolupats per al foment de la col·laboració entre entitats socials que tinguen com a objectiu la lluita contra la corrupció, la millora de la gestió pública, la transparència per a la posada en marxa de models de vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides per a la detecció i prevenció de les males pràctiques, corrupció i pràctiques fraudulentes en la gestió pública.

4) Foment de les TIC (tecnologies de la informació i les comunicacions). Es valoraran les activitats de foment de les tecnologies de la informació relacionades amb la vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides en el marc objecte d'aquesta convocatòria.

Serà suficient per a l'acreditació, una declaració responsable de qui tinga la representació de l'associació amb el detall explicat en els punts 1r, 2n i 3r anteriors incorporat a l'annex I. L'entitat haurà d'estar en disposició d'aportar a la comissió de valoració, quan aquesta ho estime, documentació original suficient perquè es puguen realitzar les comprovacions oportunes.

Cada un dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la manera següent: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts és de 15. Es requereix un mínim de 7,5 per a passar a la segona fase.



II. Aspectes tècnics. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cada un dels ítems següents:

1) La qualitat tècnica global i l'interés del conjunt de les accions a desenvolupar segons l'apartat II de la base sèptima. Actuacions, així com la coherència i adequació d'aquestes que conjuntament contribuïsquen als objectius a aconseguir.

2) La idoneïtat. El projecte en el seu conjunt ha de contribuir adequadament al desenvolupament i millora del projecte de vigilància tecnològica de l'entitat.

3) El caràcter innovador en matèria de desenvolupaments tecnològics en l'àmbit objecte de la convocatòria.

4) Formulació clara i precisa dels objectius que es pretenen amb les accions a realitzar per l'entitat beneficiària i coincidència d'aquests amb els fins i accions referents a l'àmbit tecnològic expressats en aquesta convocatòria, amb expressió de la seua viabilitat tècnica i econòmica en l'àmbit de la Generalitat.

5) Planificació de l'activitat. Agenda de participants. Compromisos adquirits pels participants i presentats per escrit.

Cada un dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la manera següent: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts a obtindre en aquest apartat és de 25. Les entitats han d'obtindre una puntuació mínima de 125 en aquest apartat.



La puntuació màxima que es pot obtindre en l'apartat BI és del 35 % i en apartat BII és del 55 %. Si s'ha aportat, dins de l'activitat seleccionada, altres addicionals que suposen una millora del projecte, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris d'aquesta base. La seua ponderació serà la següent: el 5 % si es tracta de millores referents a l'apartat B I i el 5 % quan es tracte de millores que incidisquen en la qualificació de l'entitat de l'apartat B II.

2. Els projectes s'ordenaran d'acord amb la puntuació obtinguda de major a menor. El projecte millor valorat, dins de cada activitat, serà l'entitat beneficiària de la subvenció.

Si l'entitat beneficiària renúncia a la subvenció, el crèdit pressupostari podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació. En el cas que la quantia econòmica destinada a una de les modalitats de subvenció no s'esgotara en la seua totalitat, el sobrant podrà ser aplicat a les sol·licituds de l'altra modalitat.

En cas d'empat el criteri que dirimeix serà el moment d'incorporació a l'expedient de sol·licitud tota la informació que es requerix en aquestes bases reguladores.



Catorzena. Resolució de la convocatòria i termini

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració després de la valoració de les sol·licituds, la resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la conselleria amb competència en matèria d'inspecció de serveis.

2. La resolució estarà degudament motivada, amb referències a la present ordre i als informes de l'òrgan instructor així com al procés d'avaluació. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de les sol·licituds, atenent a la puntuació o prioritat aconseguida, en els termes i als efectes establits en l'article 63.3 del Reglament de desenvolupament de la llei 38/2003, de 17 de novembre.



3. La resolució del procediment serà dictada i notificada a les entitats beneficiàries en el termini màxim de sis mesos comptats des de la publicació de la present ordre.

L'esmentat termini per a la resolució de concessió podrà ser interromput d'acord amb l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre o en els supòsits previstos en l'article 24.3.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. Transcorregut el termini de resolució sense que haja recaigut una resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat i en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu.

5. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana indicant les entitats beneficiàries, la quantitat atorgada i la finalitat o finalitats de la subvenció.

6. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats interessades podran interposar, sempre a partir de l'endemà de la seua notificació o publicació:

a) Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis d'acord amb el que disposa la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) O bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Quinzena. Justificació de les subvencions

1. La justificació de les ajudes s'efectuarà prèvia rendició del compte justificatiu al qual es refereix l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació següent:

A) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

B) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

1) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor o creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost, s'indicaran les desviacions succeïdes.

2) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

3) Indicació, si escau, dels costos indirectes incorporats en la relació a què es fa referència en la base octava.

4) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

5) Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, haja de sol·licitar l'entitat beneficiada en concordança amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

3. Per a l'elaboració de la memòria econòmica l'òrgan gestor podrà proporcionar models de justificació de despeses que faciliten la traçabilitat de la despesa. El termini de justificació vencerà el 20 de novembre de 2018.

4. La presentació de la justificació es farà de manera telemàtica en els mateixos termes de la base novena.



Setzena. Modificació de la resolució

1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produeix una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per aplicació de les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, procedirà exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, amb un informe previ de l'òrgan competent de control de la subvenció, i del tràmit d'audiència legalment establit o, si és el cas, la seua revisió per aplicació de les causes de nul·litat o d'anul·labilitat previstes en l'article 36 d'aquesta llei.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Dessetena. Pagament de la subvenció

1. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb allò que s'ha establit per la Llei de Pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici 2018, en relació amb el que preveuen els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, prèvia rendició del compte justificatiu.

2. Per a realitzar el pagament les entitats beneficiàries presentaran un full de domiciliació bancària. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran quan s'aporten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.

3. D'acord amb l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions es podran realitzar un abonament a compte, aquest abonament podrà suposar la realització un pagament fraccionat que respondrà al ritme d'execució de les accions subvencionades, abonant-se per quantia equivalent a la justificació presentada, i sempre que la naturalesa i característiques de les accions permeta aquest fraccionament als efectes del seu pagament. En tot cas, haurà d'existir una coherència entre l'abonament i el ritme d'execució de les accions subvencionades.

Amb caràcter previ al pagament de la subvenció i als abonaments a compte, l'entitat beneficaria haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

4. De conformitat amb el corresponent pla de control elaborat i aprovat atenent al que preveu l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la Subdirecció General que tinga assignades les funcions de la inspecció de serveis efectuarà les comprovacions oportunes per a obtindre una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de les subvencions atorgades.

5. Les entitats beneficiàries de la subvenció entregaran, a requeriment de l'òrgan encarregat del control i comprovació de la despesa, la documentació precisa segons el tipus d'ajuda o subvenció i quants altres siguen necessaris per a justificar les condicions i quantia de la despesa efectuada.

6. Es podrà requerir la informació addicional que en cada cas s'estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. Quan s'aprecie l'existència de defectes esmenables se li requerirà en els termes de base desena.

Dihuitena. Reintegrament i minoració de les ajudes

1. Procedirà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reembossament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora, des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Els possibles incompliments per part de les entitats beneficiades de les condicions imposades per la concessió de les subvencions, atendran als criteris de graduació següents:

a) L'incompliment total de les obligacions i fins per als quals es va atorgar la subvenció donarà lloc al reintegrament de la totalitat de la quantitat concedida.

b) La quantitat a reintegrar o a minorar en cas d'incompliment parcial en l'execució o en la justificació de les accions o despeses vindrà determinada, d'acord amb el criteri de proporcionalitat, pel volum i grau d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció.

2. El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



3. La tramitació del procediment garantirà l'audiència als qui siguen persones interessades. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan es renuncie a la subvenció i no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions o proves més que les presentades per la persona interessada.



4. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.

5. Contra la resolució d'aquest procediment es podran interposar els recursos legalment previstos.



Denovena. Règim d'infraccions i sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a aquells subjectes que es beneficien d'aquestes subvencions, que en siguen responsables, l'actuació dels quals siga objecte de sanció d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública i sector públic instrumental i, amb caràcter procedimental, Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques o normes que en el futur les substituïsquen.



Vintena. Interpretació i acceptació de les bases

1. La conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'aquestes bases als efectes de procedir a l'adjudicació de les subvencions i de qualsevol altre conflicte o dubte que puga plantejar-se en el marc d'aquesta convocatòria.

2. La participació en la convocatòria que s'efectue a l'empara d'aquesta ordre implica acceptar les presents bases reguladores.

Mapa web