Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 7/2015, de 28 d'abril, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'aprova la credencial d'identificació del personal inspector de la Inspecció de Servicis de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7519 de 06.05.2015
Número identificador:  2015/3987
Referència Base de Dades:  003997/2015
 



ORDE 7/2015, de 28 d'abril, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'aprova la credencial d'identificació del personal inspector de la Inspecció de Servicis de l'Administració de la Generalitat. [2015/3987]

D'acord amb el que disposen els articles 7 i 37.1 del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i sense perjuí de les facultats d'inspecció internes que la Llei de Govern Valencià atorga als responsables de cada conselleria pel que fa als seus propis servicis, la competència d'inspecció general de servicis, en relació amb tots els òrgans i unitats de l'Administració autonòmica, és funció que correspon exercir a la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública, d'esta conselleria.

L'exercici de les funcions operatives de control i inspecció dels servicis s'exercix a través del personal inspector de servicis, d'acord amb el que preveu l'article 5.2 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat.



En l'article 7 d'este mateix decret s'establix que el personal inspector de servicis tindrà com a atribucions:

a) Mantindre reunions de treball i informatives amb càrrecs de nivell directiu i personal funcionari i laboral de tots els departaments de l'Administració de la Generalitat.

b) Accedir a totes les dependències i centres de treball de l'Administració de la Generalitat, per a l'eficaç desenrotllament de les funcions encomanades.

c) Demanar tots els antecedents, expedients i documentació, qualsevol que siga el seu suport, que consideren útils per a la seua comesa.

Al mateix temps, l'article 6.3 d'esta mateixa disposició proclama que totes les autoritats i el personal de la Generalitat Valenciana hauran de prestar l'ajuda i col·laboració necessàries amb vista a facilitar l'exercici de la funció d'inspecció i contribuir-ne a l'òptim desplegament, assenyalant que l'obstrucció o falta de col·laboració a l'activitat inspectora serà posada de manifest davant del superior jeràrquic de l'òrgan o persona responsable, per tal que s'exigisquen les responsabilitats corresponents.

Este sistema d'actuació fa aconsellable disposar el que és necessari per a permetre una immediata identificació dels qui exercixen les funcions de control, aspecte concret a què es dirigix de forma expressa l'article 7.2 del repetit Decret 68/2014, en el qual es determina que «el personal inspector de servicis serà proveït d'una credencial personalitzada amb l'exhibició del qual acreditarà la seua condició i identitat», exigència el desplegament de la qual constituïx l'objecte d'esta orde.

Per raó d'això, i d'acord amb el que preveu l'article 12.1 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, en relació amb el que establixen els articles 5 i 7 i la disposició final primera del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions de la inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat, i a l'empara del que preveuen els articles 28.e i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,



ORDENE



Article 1. Objecte

Esta orde té per objecte disposar l'aprovació de la credencial del personal inspector de la Inspecció de Servicis de l'Administració de la Generalitat, així com establir les seues normes d'ús, en desplegament del que disposa l'article 7.2 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat.



Article 2. Aprovació de la credencial d'identificació

S'aprova el model de credencial del personal inspector de la Inspecció de Servicis de l'Administració de la Generalitat, que s'inclou com a annex d'esta orde.

Article 3. Acreditació de la condició de personal inspector i ús de la credencial

El personal inspector ha d'acreditar la seua condició per mitjà de l'exhibició de la credencial, la qual té la consideració de document oficial i és d'ús personal i intransferible mentre es detinga la condició de personal inspector de la Inspecció de Servicis, i és obligatori tornar-la quan cesse en el lloc de treball.



Article 4. Expedició, anul·lació i substitució de la credencial

1. L'expedició de les credencials correspon a la conselleria competent en matèria d'inspecció general dels servicis, a través de l'òrgan superior, directiu o, si és el cas, unitat administrativa que, en cada moment, establisca el reglament orgànic i funcional d'eixa conselleria



2. En els casos de sostracció, pèrdua, destrucció o deteriorament de la credencial, el seu titular haurà de comunicar-ho immediatament a l'òrgan que la va expedir per a la constància, anul·lació, o substitució per una de nova.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades, en general, totes les disposicions que d'un rang igual o inferior s'oposen al que disposa esta orde.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitacions

Es faculta la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'inspecció general dels servicis per a dictar les instruccions que resulten necessàries en aplicació de la present orde i, en particular, per a efectuar en el model de credencial a què es referix l'annex I d'esta orde aquelles modificacions que es deriven de canvis organitzatius, així com variacions de les característiques tècniques i continguts que s'estimen precisos per a l'operativitat de tals modificacions.



Segona. Entrada en vigor

Esta orde vigix des de l'endemà del dia de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 28 d'abril de 2015



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER







ANNEX I

Model de credencial del personal inspector de servicis. Característiques i contingut.



1. La credencial d'identificació té unes mesures de 86 x 54 mm (amb cantells roms) i està confeccionada en plàstic de PVC dur.

2. L'anvers de la credencial estarà encapçalada per l'anagrama de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i a continuació figuraran les dades següents:

Secretaria Autonòmica d'Administració Pública; lloc i número de treball; nom i cognoms de l'inspector o inspectora de servicis; DNI i una fotografia; València, dia, mes i any; peu de firma del secretari autonòmic d'Administració Pública.

3. El revers de la credencial estarà encapçalat per «Secretaria Autonòmica d'Administració Pública», i, a continuació, figurarà el text següent:

«El personal inspector de servicis pot mantindre reunions de treball i informatives amb càrrecs de nivell directiu i personal funcionari i laboral de tots els departaments de la Generalitat; té accés a totes les dependències i centres de treball de l'Administració de la Generalitat, per al desplegament eficaç desenrotllament de les funcions encomanades, i pot demanar tots els antecedents, expedients i documents, siga quin en siga el suport, que consideren útils per a la seua comesa. Totes les autoritats i el personal al servici de la Generalitat han de prestar l'ajuda i col·laboració necessàries amb vista a facilitar l'exercici de la funció inspectora i contribuir a fer que es desenrotlle òptimament...» (art. 7.1 i 6.3 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat).



A continuació, es consignarà la firma del secretari autonòmic d'Administració Pública.

Mapa web