Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7271 de 12.05.2014
Número identificador:  2014/4138
Referència Base de Dades:  004081/2014
 



DECRET 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels servicis de l'Administració de la Generalitat. [2014/4138]

PREÀMBUL



L'existència d'un màxim òrgan de control intern encarregat de la vigilància de l'estricte compliment de la legalitat i de l'observança dels principis generals d'objectivitat, la imparcialitat, l'eficàcia i l'eficiència a què es deuen les organitzacions públiques és una característica present en el conjunt de les administracions públiques, tant en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat com en el de les comunitats autònomes, amb importants exemples d'implantació inclús en certes corporacions locals i universitats.

Al mateix temps, és també un denominador comú en estes organitzacions que estos òrgans de control –amb la denominació majoritària d'Inspecció General de Servicis– hagen experimentat una evolució de contingut funcional que els ha anat convertint de forma addicional en un valuós instrument en l'avanç dels processos de modernització que les administracions espanyoles impulsen aproximadament des de 1990. Fruit d'esta evolució ha sigut la reorientació parcial de les seues funcions cap a controls de caràcter preventiu, avaluació de programes, anàlisis organitzatives, millora de processos i procediments, implantació de models de gestió de qualitat total, i moltes altres modalitats de tècniques o iniciatives que anaven dirigides a col·laborar, donar suport o assessorar les organitzacions per mitjà de recomanacions i propostes de millora, a diferència de les actuacions tradicionals, centrades exclusivament en el control de legalitat, fonamentalment corrector.



Este mateix camí s'ha recorregut en l'Administració de la Generalitat. Creada en 1985, la Inspecció General de Servicis, amb una o altra denominació i des de diferents escenaris organitzatius, ha mantingut durant tots estos anys una contribució contínua al procés de modernització de l'administració valenciana, i de vegades ha arribat a exercir una posició d'especial rellevància en l'impuls de certes fites estratègiques del dit procés (exemples paradigmàtics del seu paper significatiu el constituïxen, entre altres, la gènesi i la direcció de la progressiva implantació de l'Acord de 24 de febrer de 1998, del Consell, pel qual s'introduïx el sistema d'avaluacions de qualitat d'acord amb el model EFQM, o la seua participació decisiva en les cartes de servicis, en el sistema de queixes i suggeriments de ciutadans i ciutadanes o en els projectes de simplificació i reducció de càrregues administratives). En definitiva, es tractava que un dels recursos més representatius del sistema organitzatiu de control i avaluació de la Administració de la Generalitat es comprometera de forma activa en l'atenció al dret a gaudir de servicis públics de qualitat que consagra l'article 9.2 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, un dret que s'estén també a l'obtenció d'informació pública sobre els nivells de satisfacció aconseguits, així com dels resultats dels programes públics, dins del nou sistema de transparència i rendició de comptes que s'està generalitzant en les administracions públiques.



Esta evolució funcional i metodològica no va suposar mai, com és lògic, el descuit ni l'abandó d'una de les facetes més essencials de la seua missió organitzativa, com és l'atenció al compliment de la legalitat i la vigilància que les activitats, els servicis i el personal de la Generalitat responguen en tot moment a les pautes i als principis constitucionals que graviten sobre el quefer de les administracions públiques. En efecte, la presència d'estructures o unitats especialitzades en eixa important funció de control és quelcom consubstancial al compromís d'atendre l'objectiu constitucional de servir amb objectivitat els interessos generals a què es deuen les administracions, amb sotmetiment ple a la llei i al dret, tal com proclama l'article 103.1 de la Constitució Espanyola.



Gran part d'este ventall de funcions, i les tècniques d'actuació consegüents, van ser adequadament recollides en el Decret 236/1997, de 9 de setembre, del Consell, que regula l'exercici de la competència d'inspecció general dels servicis de l'administració valenciana, l'articulat del qual encara continua proporcionant una bàsica cobertura a l'exercici de la funció inspectora general dels servicis, si bé part de les seues responsabilitats en els últims anys han trobat una acollida més específica en altres normes, instruments i projectes.

Tenint en compte el temps transcorregut des de la seua aprovació, és aconsellable abordar una actualització de l'esmentat Decret 236/1997, amb el propòsit de reflectir normativament el procés d'evolució funcional experimentat per la Inspecció General de Servicis en els últims quinze anys, en consonància amb el procés de modernització i millora de la qualitat en què està immersa la Administració de la Generalitat, així com reforçar el seu paper d'observador qualificat de tots els seus servicis, bé de forma directa, bé a través de mecanismes de coordinació d'altres òrgans de control intern departamentals.

D'altra banda, la revisió de l'esmentat decret estaria també imposada pel Segon Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat Pla SIRCA-2 (2013-2015), aprovat pel Consell el 10 de maig de 2013 i publicat per la Resolució de 13 de maig de 2013, del conseller d'Hisenda i Administració Pública (Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 7031, de 24.05.2013), entre les línies d'actuació del qual hi ha escometre un procés de revisió i millora normativa, tant dels nous projectes com de les disposicions ja consolidades i en vigor. D'altra banda, el mateix Pla SIRCA-2 (així com l'anterior SIRCA 2010-2012) assigna als recursos d'inspecció de servicis una nova tasca, com és el seguiment i avaluació de les accions del Pla, l'existència del qual es recull com a funció específica en l'article 4.6 d'este decret.

L'esquema del present decret seguix substancialment el que ja observa el Decret 236/1997, de 9 de setembre, del Consell: té per objecte primordial regular la competència d'inspecció general dels servicis i les funcions que comprén, amb independència de la denominació que puga tindre l'òrgan que ho exercisca, així com de l'estructura o nivell organitzatiu de què es dote, en particular dins d'una o altra conselleria. Després de la regulació d'este aspecte nuclear, el decret fa un recorregut sobre els principis fonamentals de l'actuació inspectora de servicis i les prerrogatives i característiques del personal d'inspecció de servicis, figura també essencial i indiscutible per a l'aplicació del sistema de control. Respecte d'això, la norma posa l'èmfasi en les especials condicions professionals que han de concórrer en les persones que ocupen tals llocs de treball, en el sentit del caràcter interdisciplinari, amb formació i experiència diversa, tant per l'heterogeneïtat de les matèries a tractar en el seu treball, com per l'amplitud de departaments a controlar o avaluar, en expressió del model d'inspecció de servicis existent, únic i centralitzat per al conjunt de l'Administració de la Generalitat, en la mateixa línia que ja recull l'article 38 del vigent Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat pel Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, després de la seua modificació pel Decret 65/2014, de 2 de maig, del Consell.



Així mateix, el decret ressenya un sistema intern de funcionament, quant a la seua programació d'activitats i al seu desenrotllament, incloent-hi certes pautes de treball.

Tota esta regulació procedimental s'efectua, no obstant, amb un caràcter mínim per a no comprometre amb rigidesa reglamentista els mètodes i les ferramentes de la seua funció, conscients que tals instruments han de gaudir de flexibilitat per a poder acomodar-se amb agilitat a les exigències singulars del control o avaluació que en cada moment haja que abordar.

En virtut d'això, fent ús de les facultats conferides per l'article 18.f), i complits els tràmits previstos en l'article 43, ambdós de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Hisenda i Administració Pública i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 9 de maig de 2014,





DECRETE



Article 1. Objecte

El present decret té per objecte regular l'exercici de la competència d'inspecció general dels servicis de la Generalitat, i n'establix el contingut i abast bàsics, amb indicació dels principis que la inspiren i les funcions en què la dita competència es concreta. Així mateix, es regulen la identificació, les pautes d'actuació i les prerrogatives del personal que desenrotlle la funció inspectora general dels servicis, i es determinen les modalitats d'inspecció, control i avaluació, i els instruments de treball adequats per a realitzar les dites funcions.





Article 2. Àmbit d'actuació

1. La competència d'inspecció general dels servicis s'estendrà al conjunt de l'Administració de la Generalitat, entesa en els termes que establix l'article 4.1 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.



2. L'exercici d'esta competència serà independent d'aquelles altres competències atribuïdes, legalment i reglamentàriament, a distints òrgans d'inspecció o control dels servicis pertanyents a diferents àmbits departamentals o sectorials, i, en especial, sense perjuí del control intern sobre la gestió economicofinancera que correspon a la Intervenció General de la Generalitat.



Article 3. Contingut de la competència d'inspecció general dels servicis

1. La competència d'inspecció general dels servicis comprén, essencialment:

a) La inspecció general de totes les activitats, centres i servicis dels òrgans i entitats inclosos en l'apartat 1 de l'article 2, vigilant i comprovant que el seu funcionament i la gestió dels programes, estructures, processos i procediments, i recursos personals i materials, s'ajusten en tot moment a les lleis, reglaments i la resta de disposicions aplicables en cada cas.

b) L'avaluació, el control i l'anàlisi de l'eficàcia i l'eficiència en la gestió de les dites activitats, programes i servicis, en funció dels objectius finalment aconseguits i en relació amb els recursos utilitzats.



c) Qualsevol altra acció d'anàloga naturalesa que puguen incloure les lleis o els reglaments com constitutiva de la competència d'inspecció general dels servicis.

2. Amb caràcter complementari, encara que igualment essencial, la competència d'inspecció general dels servicis comprén també la participació activa en l'impuls, la coordinació, la supervisió, el seguiment, el suport tècnic i l'avaluació dels plans, els programes i les iniciatives de modernització i millora de la qualitat dels servicis públics, amb l'abast i dimensió que en cada pla o projecte s'establisquen.

3. En matèria de queixes i suggeriments, es considera inclosa en la competència d'inspecció general dels servicis la seua tramitació i resolució, en els termes que explicita l'article 4.





Article 4. Funcions

L'adequat exercici de la competència d'inspecció general dels servicis comprén les funcions següents:

1. Inspeccionar el funcionament de tots els servicis i unitats dependents de la Generalitat, amb vista a comprovar que totes les seues actuacions, així com les del seu personal, es porten a terme d'acord amb els principis constitucionals i amb ple sotmetiment a les lleis, reglaments i la resta de disposicions aplicables.

2. Investigar la possible existència d'irregularitats i infraccions de la legalitat vigent, proposant, si és el cas, l'adopció de les mesures necessàries per a la correcció de totes les anomalies i deficiències que puguen detectar-se, així com instar l'òrgan competent del departament afectat a la incoació d'expedients disciplinaris en aquells supòsits en què poguera concórrer responsabilitat per part del personal empleat públic al servici de la Generalitat.

Estes actuacions s'iniciaran d'ofici, bé per iniciativa pròpia bé com a conseqüència d'orde superior, petició raonada d'altres òrgans o en virtut de denúncia.

3. Desenrotllar les actuacions de comprovació, anàlisi, investigació i informe que els atribuïsquen els protocols d'actuació en matèria d'assetjament moral en el treball (assetjament psicològic) o davant de l'assetjament sexual, o per raó de sexe, en l'àmbit laboral de l'Administració de la Generalitat.

4. Determinar el grau d'eficàcia aconseguit en l'execució dels programes i plans analitzats, i tractar de verificar si els resultats obtinguts s'ajusten als objectius programats, així com valorar el possible nivell d'eficiència aconseguit en relació amb els recursos que s'ha disposat per al seu desenrotllament.

5. Realitzar avaluacions, anàlisis i diagnòstics de les organitzacions, tant en conjunt, des d'una perspectiva global i integrada, com centrades en alguns dels elements concrets, i analitzar-ne la idoneïtat, la racionalització i l'operativitat, tant en relació amb l'estructura administrativa com amb els recursos i els processos, el procediments i els sistemes de treball.

6. Desenrotllar, en els termes i amb el grau de participació que en cada cas s'aprove, mesures i actuacions de coordinació, direcció, seguiment, impuls o avaluació, en relació amb els projectes i plans de modernització, simplificació i reducció de càrregues i qualitat dels servicis.



En particular, esta coordinació es desenrotllarà respecte del conjunt d'òrgans, llocs de treballs o grups de persones que des de les distintes conselleries són responsables d'impulsar i recolzar la implantació dels projectes i sistemes mencionats en el paràgraf anterior.

7. Respecte al sistema de queixes i suggeriments, sense perjuí d'altres funcions que en un futur es consideren pròpies de la funció inspectora, tramitar les queixes en què es denuncie l'incompliment del deure de resposta davant de queixes prèviament presentades a qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat.

Així mateix, i en funció de la concurrència d'especials circumstàncies que ho aconsellen, podrà efectuar un seguiment del sistema de queixes i suggeriments, a fi d'avaluar-ne el funcionament i comprovar si s'adopten accions de millora per a corregir o reduir les deficiències objecte de les queixes.

8. Mantindre una acció de coordinació dels restants òrgans o unitats d'avaluació, inspecció o control intern de caràcter sectorial que existisquen en cada conselleria, dirigits a controlar el funcionament correcte dels servicis i unitats dependents del departament respectiu, en els termes que conté l'article 8 d'este decret.



9. En general, totes aquelles altres anàlogues funcions que siguen necessàries per a l'òptim exercici de la competència d'inspecció general dels servicis, i aquelles concretes que s'hi puguen assignar en un futur per l'ordenament jurídic.



Article 5. Òrgans i recursos competents

1. Les facultats d'inspecció general dels servicis correspondran a l'òrgan directiu i, si és el cas, unitat administrativa, que en cada cas establisca respecte d'això el reglament orgànic i funcional de la conselleria que tinga assignada esta competència.

2. Siga quina siga la denominació i ubicació orgànica en què esta competència quede residenciada, a nivell operatiu s'exercix a través del personal inspector de servicis, els llocs de treball de la qual tenen el rang de cap de servici i depenen jeràrquicament, de forma directa, de l'òrgan o de la unitat que tinguen assignades les facultats d'inspecció general dels servicis, d'acord amb l'apartat 1 d'este article.



3. Excepcionalment, quan el volum de treball ho aconselle o resulte convenient per l'especial naturalesa de les àrees o matèries objecte d'inspecció o control, l'òrgan directiu que tinga la competència d'inspecció general dels servicis podrà sol·licitar l'oportuna col·laboració d'altres departaments perquè personal d'estos puga participar en la inspecció, sempre sota la direcció del personal d'inspecció de servicis. Els que duguen a terme esta col·laboració seran designats personal inspector amb caràcter extraordinari, situació que es limitarà al temps en què dure la seua participació en el servici que motiva la dita col·laboració. En cap cas, dita personal podrà pertànyer a l'òrgan sotmés a control.



Reglamentàriament es desenrotllaran les condicions i termes d'esta col·laboració extraordinària.



Article 6. Principis d'actuació

1. El personal d'inspecció de servicis, i aquell que ocasionalment puga col·laborar en l'exercici de la funció inspectora, guardarà secret respecte dels assumptes que coneguen per raó del seu lloc, així com sobre les dades, informes, origen de les denúncies o antecedents a què tinga accés durant l'exercici de les seues funcions.

2. El personal inspector de servicis gaudirà d'absoluta independència i autonomia en l'exercici de la seua funció, respecte de les autoritats de què depenguen els servicis i el personal objecte d'inspecció.

3. Totes les autoritats i el personal al servici de la Generalitat hauran de prestar l'ajuda i col·laboració necessàries amb vista a facilitar l'exercici de la funció inspectora i contribuir al seu òptim desenrotllament. L'obstrucció o la falta de col·laboració que impedisca o dificulte l'exercici de la funció inspectora serà posada de manifest davant del superior jeràrquic de l'òrgan o persona responsable, als efectes que s'exigisquen les corresponents responsabilitats.



Article 7. Atribucions del personal d'inspecció de servicis

1. En l'exercici de les seues funcions, el personal inspector de servicis tindrà les atribucions següents:

a) Podrà mantindre reunions de treball i informatives amb càrrecs de nivell directiu i personal funcionari i laboral de tots els departaments de la Generalitat.

b) Tindrà accés a totes les dependències i centres de treball de l'Administració de la Generalitat, per a l'eficaç desenrotllament de les funcions encomanades.

c) Podrà demanar tots els antecedents, expedients i documentació, siga quin siga el suport, que consideren útils per a la seua comesa.



2. El personal inspector de servicis serà proveït d'una credencial personalitzada amb l'exhibició del qual acreditarà la seua condició i identitat.



Article 8. Coordinació d'altres òrgans i unitats d'inspecció i control



1. D'acord amb el que preveu l'article 4.8, la competència d'inspecció general dels servicis tindrà com una de les seues funcions assumir la coordinació dels restants òrgans i unitats administratives d'inspecció i control intern sectorials, existents en els diferents departaments, que tinguen com a objecte supervisar el funcionament correcte de servicis i unitats dependents dels departaments, respectius. A este efecte, l'òrgan directiu competent en la matèria d'inspecció general dels servicis establirà les pautes de coordinació, relació i col·laboració, amb vista a conéixer, prèviament a la seua aprovació, els plans d'activitat a desenrotllar pels esmentats recursos d'inspecció a fi de:



a) Estar informat de les actuacions a realitzar i dels resultats dels seus plans, a fi d'evitar possibles duplicitats d'accions de control, tractant d'optimitzar al màxim els recursos de control existents en el conjunt de la Generalitat, i podent complementar, si és el cas, el contingut de dits plans per mitjà de la proposta d'inclusió d'actuacions específiques, considerades prioritàries, relatives a programes i servicis dels respectius departaments, a realitzar amb la participació i el control dels recursos d'inspecció de servicis.

b) Intercanviar experiències, tècniques i procediments de treball.

c) Si és el cas, programar i desenrotllar possibles accions conjuntes de control.

d) En particular, establir el sistema de seguiment, per part de l'òrgan competent en matèria d'inspecció general dels servicis, de les queixes que ciutadans i ciutadanes presenten en relació amb els servicis públics prestats als centres i els servicis dependents de les conselleries de què depenen les unitats d'inspecció sectorials.



2. Als efectes de servir de marc permanent de coordinació de les unitats de control i inspecció, es crea la Comissió Coordinadora dels òrgans i unitats d'inspecció i control en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.

a) L'esmentada comissió estarà presidida per la persona titular de l'òrgan directiu que tinga la competència d'inspecció general dels servicis, i hi estaran presents representants de les unitats d'inspecció general dels servicis, i dels òrgans directius o unitats administratives que, en cada moment, tinguen la competència de control i inspecció dels servicis, programes i unitats en els àmbits sectorials o departamentals.



Reglamentàriament es regularà la composició i el règim de funcionament de la comissió.

Les funcions de la comissió seran:

1r. Establir les directrius i els criteris de coordinació que regiran les relacions dels òrgans i les unitats d'inspecció general dels servicis amb els òrgans i les unitats d'inspecció departamentals, tant en termes generals com, amb caràcter particular, per a un exercici concret o, si és el cas, alguna actuació conjunta o comú.

2n. Propiciar l'intercanvi d'experiències entre les distintes inspeccions, per mitjà de l'aportació i la valoració conjunta de tota la informació que siga necessària sobre els plans respectius i les tècniques o procediments d'actuació.

3r. En general, totes aquelles altres funcions que afavorisquen la coordinació entre els òrgans i les unitats d'inspecció presents en la comissió, en els termes i condicions a què es referix este article.

b) L'existència de la Comissió Coordinadora serà independent dels instruments específics de coordinació periòdica que s'establisquen, amb caràcter bilateral, entre els recursos de la inspecció general dels servicis i cada una de les inspeccions sectorials, bé per a l'aplicació dels criteris generals aprovats en la comissió, bé per a la valoració conjunta de qualsevol actuació o informació del respectiu àmbit departamental de què es tracte.



Article 9. Planificació de l'actuació d'inspecció general dels servicis



1. L'actuació d'inspecció general dels servicis es desenrotllarà, amb caràcter ordinari, a través del Pla Anual d'Actuació, que contindrà totes les accions programades a realitzar al llarg de l'any. El pla serà aprovat per l'òrgan directiu que tinga la competència d'inspecció general dels servicis i serà comunicat a les diferents conselleries i entitats, amb l'antelació suficient per a organitzar el calendari de realització de les inspeccions.

2. Tindran el caràcter d'extraordinàries totes aquelles altres actuacions no previstes en el pla anual que siguen ordenades per l'òrgan directiu competent, les quals seran igualment comunicades als òrgans destinataris.



Article 10. Desenrotllament de les actuacions inspectores

1. Prèviament a tota actuació inspectora, es comunicarà el seu inici a la persona titular del departament afectat, excepte en aquells casos excepcionals o urgents en que no resulte possible.

2. Les actuacions corresponents a l'exercici de les funcions inspectores utilitzaran les tècniques que resulten més idònies en cada cas per a l'objecte de l'acció, emprant la metodologia de treball prèviament normalitzada o elaborant una específica per al supòsit concret que s'abordarà.

3. Quan el personal inspector ho estime convenient, en el curs de les actuacions podrà alçar acta d'algunes incidències, fets o manifestacions.





Article 11. Resultats de les actuacions desenrotllades

1. Tret del que es referix a les actuacions desenrotllades en matèria de modernització i qualitat dels servicis, els resultats finals de les quals es materialitzaran en els formats i vies que, en cada cas, estiguen programats en els distints projectes o instruments de millora, el resultat de les actuacions ordinàries efectuades pel personal inspector de servicis es documentarà, amb caràcter general, i excepte en supòsits amb protocols específics, en informes el contingut del qual farà referència als apartats següents:

a) Origen i raons de l'actuació.

b) Identificació de les persones, entitats o òrgans objecte de l'actuació.

c) Objectiu i abast de l'actuació.

d) Calendari.

e) Equip de treball.

f) Metodologia utilitzada.

g) Antecedents.

h) Grau de col·laboració prestada per l'òrgan objecte de l'actuació.



i) Cos de l'informe, en què es relataran els fets significatius, les conclusions i les recomanacions.

2. Els informes, una vegada elaborats, seran traslladats a l'òrgan directiu del qual depenguen els servicis o unitats afectats. En el termini de deu dies podran formular-se al·legacions sobre el contingut de l'informe. A la vista d'eixes al·legacions, s'elaborarà l'informe definitiu, que serà tramés llavors a qui tinga la titularitat de la conselleria afectada.

3. La conselleria o entitat a què pertanguen els servicis o activitats objecte de l'actuació inspectora comunicarà a l'òrgan competent en matèria d'inspecció general dels servicis les mesures empreses en relació amb les possibles recomanacions que es formulaven en l'informe final, especialment aquelles que vagen dirigides a corregir, si és el cas, deficiències o anomalies.

4. En els casos que es crega oportú, el personal inspector de servicis mantindrà un seguiment de l'efectiva adopció de les mesures comunicades. Si després del seguiment es considerara que tals mesures són insuficients o resulten inadequades als efectes de corregir les deficiències advertides, s'elaborarà un informe específic sobre esta circumstància, fent-hi referència a totes les noves recomanacions que resulte oportú efectuar. A este nou informe es donarà la tramitació que recull l'apartat 2 d'este article.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Abast de la coordinació d'òrgans de control i inspecció

Sense perjuí que la coordinació prevista en l'article 8 s'estenga a tots els òrgans de control i inspecció departamentals que puguen crear-se, en l'actualitat la funció de coordinació es concretarà en les unitats que desenrotllen les dites funcions en els àmbits de la sanitat, l'educació i els servicis socials.



Segona. Abast de les funcions de participació en els projectes de modernització i qualitat

Les funcions i responsabilitats previstes en els articles 3.2 i 4.6 del present decret, concernents a la participació activa, en l'àmbit de la modernització i qualitat dels servicis, per part de l'òrgan competent en matèria d'inspecció general dels servicis, així com dels recursos personals adscrits a la funció inspectora, s'entendran referides a tots els projectes de modernització i qualitat que s'aproven a partir de l'entrada en vigor d'este decret i, en tot cas, als distints projectes i instruments d'esta naturalesa actualment vigents que figuren inclosos en el Decret 62/2010, de 16 d'abril, del Consell, pel qual s'establixen els instruments generals del sistema per a la modernització i la millora de la qualitat dels servicis públics dels ens, organismes i entitats del sector públic dependents de la Generalitat, o norma posterior que el modifique o substituïsca.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 236/1997, de 9 de setembre, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència d'inspecció general dels servicis de l'administració valenciana i, en general, totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa este decret.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament reglamentari

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria d'inspecció general dels servicis i de modernització de l'administració i de gestió de la qualitat dels servicis públics per a dictar les disposicions necessàries en desplegament del present decret.



Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 9 de maig de 2014



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

Mapa web