Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 49/2015, de 14 de maig , de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifiquen aspectes de l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'admissió, l'accés i la matrícula, així com els aspectes d'ordenació general, per a l'alumnat que curse les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7526 de 15.05.2015
Número identificador:  2015/4473
Referència Base de Dades:  004369/2015
 



ORDE 49/2015, de 14 de maig , de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifiquen aspectes de l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'admissió, l'accés i la matrícula, així com els aspectes d'ordenació general, per a l'alumnat que curse les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana. [2015/4473]

PREÀMBUL



La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació regula en el títol I, capítol VI, secció primera, les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa, i establix en els articles 48, 49 i 50 la seua organització, requisits d'accés i titulació a què conduïxen les esmentades ensenyances.

El Reial Decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances professionals de música regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, així com el Reial Decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances professionals de Dansa regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, fixen, entre altres, els requisits d'accés a estes ensenyances, els aspectes relacionats amb l'avaluació, la promoció i la permanència en les ensenyances, i la correspondència entre estes ensenyances i les d'Educació Secundària.

El Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer, pel qual s'establixen convalidacions entre les ensenyances professionals de Música i Dansa i l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat, així com els efectes que sobre la matèria d'educació física han de tindre la condició d'esportista d'alt nivell o alt rendiment i les ensenyances professionals de Dansa, establix les convalidacions de diverses assignatures de les ensenyances professionals de Música i Dansa amb certes matèries del Batxillerat. Addicionalment, el seu article 5 disposa que les administracions educatives establiran els procediments de convalidació, que s'iniciaran en cas que l'alumnat o els seus pares, mares o tutors legals, si és menor d'edat, així ho soliciten.

El Decret 159/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'establix el currículum de les ensenyances elementals de Música i es regula l'accés a estes ensenyances, el Decret 157/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'establix el currículum de les ensenyances elementals de Dansa i es regula l'accés a estes ensenyances, el Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'establix el currículum de les ensenyances professionals de Música i es regula l'accés a estes ensenyances, així com el Decret 156/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'establix el currículum de les ensenyances professionals de Dansa i es regula l'accés a estes ensenyances, despleguen el que disposa la normativa bàsica. En les seues respectives disposicions finals, els mencionats decrets autoritzen la conselleria competent en matèria d'educació a dictar les disposicions necessàries per a la seua aplicació i el seu desplegament.

Per mitjà d'esta orde, es modifiquen certs aspectes d'ordenació acadèmica de les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa regulades en l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació.

En particular, es concreten els aspectes generals d'admissió i readmissió de l'alumnat, els procediments i el calendari de les proves d'accés i d'obtenció del certificat de superació de les ensenyances elementals, la prelació i l'adjudicació de vacants en els processos de matrícula i condicions per a l'ampliació de matrícula, així com aspectes relatius a l'oferta optativa de les ensenyances professionals.



Per tot això, vista la proposta del director general de Formació Professional i Ensenyances de Règim Especial de data 13 de maig de 2015, de conformitat amb esta, i en virtut de les competències que m'atribuïx l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,





ORDENE



Article únic. Modificació de l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'admissió, l'accés i la matrícula, així com els aspectes d'ordenació general, per a l'alumnat que curse les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana

1. Es modifica l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'admissió, l'accés i la matrícula, així com els aspectes d'ordenació general, per a l'alumnat que curse les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana, en allò que s'ha estipulat en l'annex d'esta normativa, i queden afectats, en part o en la seua totalitat, per esta normativa els articles següents:

Article 2. Aspectes generals d'admissió de l'alumnat.

Article 3. Admissió en les ensenyances elementals de Música i Dansa.

Article 4. Admissió en les ensenyances professionals de Música i Dansa.

Article 6. Readmissió.

Article 7. Ingrés i accés a les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa d'aspirants amb característiques excepcionals, que no reunixen els requisits d'edat.

Article 8. Prova d'ingrés a primer curs de les ensenyances elementals de Música i Dansa.

Article 10. Proves d'accés a cursos diferents de primer de les ensenyances elementals de Música i Dansa.

Article 11. Prova d'accés a les ensenyances professionals de Música i Dansa.

Article 12. Proves d'accés a cursos diferents de primer de les ensenyances professionals de Música i Dansa.

Article 14. Calendari per a la realització de les proves d'ingrés i accés a ensenyances elementals.

Article 15. Calendari per a la realització de les proves d'ingrés i accés a ensenyances professionals.

Article 16. Prelació en la formalització de matrícula de l'alumnat.



Article 17. Renúncia de matrícula.

Article 18. Adjudicació de vacants sobrevingudes.

Article 25. Ampliació de matrícula.

Article 29. Requisits dels aspirants.

Article 40. Oferta.

Article 43. Autorització d'assignatures optatives de disseny propi.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera

S'afig a la disposició transitòria única de l'Orde 76/2014, de 16 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, la redacció següent:

«A l'alumnat que curse el sext curs de les ensenyances professionals de Música i/o Dansa en el curs acadèmic 2014-2015, i únicament als efectes del càlcul de la seua nota mitjana per a poder accedir als premis convocats eixe mateix any, només se li tindrà en compte la nota obtinguda en este curs acadèmic.»



Segona. Aclariments sobre termes i conceptes:

1. Totes les referències relatives a taulers d'anuncis citades en l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, s'entendran com a taulers d'administració, web oficial del centre, així com a qualsevol dels taulers oficials de què dispose el centre.

2. Totes les referències relatives a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica citades en l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, es correspondran amb la direcció general competent en matèria d'ensenyances de règim especial.

3. Totes les referències relatives a centres privats autoritzats citades en l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, s'entendran com a centres autoritzats tal com s'estipula en l'article 5.2 del Reial Decret 303/2010, de 15 de març.

Tercera. Incidència en les dotacions de gasto

La implementació i posterior desplegament d'esta orde no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria amb competències en matèria d'ensenyances de règim especial, i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la respectiva conselleria competent per raó de la matèria.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Inscripció a les proves d'ingrés i accés

Mentres no es modifiquen els annexos de l'Orde 28/2011, de 10 de maig, estos seguiran vigents, i serà la inscripció a les proves d'ingrés a primer curs o d'accés a cursos diferents del primer de les ensenyances elementals de Música i Dansa, així com la matriculació per a realitzar les proves d'accés tant a primer curs com a cursos diferents del primer de les ensenyances professionals de Música i Dansa en els conservatoris públics de la xarxa de centres docents de la Generalitat, segons resolga la conselleria competent en matèria d'ensenyances de règim especial.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta norma.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Aplicació i desplegament

S'autoritza la conselleria competent en matèria d'educació perquè dicte les disposicions necessàries per a l'aplicació i el desplegament d'esta orde.



Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 14 de maig de 2015.



La consellera d'Educació, Cultura i Esport,

MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET









ANNEX ÚNIC

Modificació de l'Orde 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació



U) S'afigen dos nous apartats 4 i 5 en l'article 2, amb la redacció següent:

«4. Els centres podran establir en els seus projectes educatius sistemes de baremació segons l'edat, aplicables a les puntuacions obtingudes, i a fi d'afavorir el que s'establix en els punts anteriors, prioritzant la matrícula de l'alumnat amb edat idònia.

5. El terme edat idònia referit tant per a l'ingrés com per a l'accés a ensenyances elementals i professionals, s'ha d'entendre prenent com a referència les ensenyances professionals, per a l'ingrés a ensenyances elementals de Música i Dansa. L'edat idònia d'ingrés de l'alumnat serà de 8 anys per a primer, 9 anys per a segon, 10 anys per a tercer i 11 anys per a quart i per a l'accés a ensenyances professionals. Amb la intenció que es puguen beneficiar de cada convalidació establida any a any per a Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, en el primer curs d'ensenyances professionals de Música i Dansa, l'alumnat haurà de tindre 12 anys, 13 anys per a segon curs i així successivament, de manera que finalitzen el quint i sext de les ensenyances professionals amb el primer i segon cursos de Batxillerat, i així mateix, es puguen beneficiar, en l'edat i curs establits, de les convalidacions establides en les normatives anteriorment mencionades. Les excepcionalitats a la correlació descrita entre edat i curs, autoritzades bé des de la direcció general amb competències en ordenació acadèmica d'estes ensenyances o bé des del centre, no seran tingudes en compte sota el terme d'edat idònia.»





Dos. Es modifica l'apartat 2 i 3 de l'article 3, amb la redacció següent:

«2. L'alumnat d'ensenyances elementals de Música que desitge realitzar un canvi d'especialitat podrà solicitar l'ingrés en primer curs en la nova especialitat, en la qual podrà formalitzar la seua matrícula de manera condicionada a l'existència de places vacants. L'alumnat en esta situació no tornarà a realitzar la prova d'ingrés, i podrà accedir a les places vacants d'acord amb la nota mitjana del seu expedient acadèmic i a l'orde de prelació establit en esta norma. Este alumnat conservarà la qualificació obtinguda en les assignatures comunes a ambdós especialitats.

3. L'alumnat que desitge realitzar simultàniament una segona especialitat en les ensenyances elementals de Música podrà optar entre solicitar l'ingrés en primer curs en la nova especialitat o superar una prova d'accés a un curs diferent del primer, segons el nivell que l'aspirant considere que posseïx i estarà condicionada a l'existència de places vacants. L'alumnat que solicite l'ingrés en primer curs en la nova especialitat no tornarà a realitzar la prova d'ingrés, i podrà accedir a les places vacants d'acord amb la nota mitjana del seu expedient acadèmic i amb l'orde de prelació establit en esta norma. L'alumnat conservarà la qualificació obtinguda en les assignatures comunes a ambdós especialitats.»





Tres. Es modifica l'article 4 amb la redacció següent:

«1. Per a iniciar els estudis del primer curs de les ensenyances professionals de Música o Dansa serà necessari superar una prova d'accés. També podrà accedir-se a cada curs de les ensenyances professionals sense haver cursat els anteriors per mitjà d'una prova específica.



2. L'alumnat que desitge realitzar simultàniament la prova d'accés a les ensenyances professionals de Música en dos especialitats diferents, i al mateix curs d'accés, només realitzarà un exercici de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical de les proves, amb la qual cosa la qualificació obtinguda li servirà per a ambdós especialitats. L'alumnat que desitge cursar dos especialitats simultàniament en centres públics en les ensenyances professionals de Música o Dansa haurà de cursar-les en el mateix centre.»



Quatre. Es modifica l'apartat 1 i 4 i s'afig un nou apartat 7 en l'article 6, amb la redacció següent:

«1. La readmissió és la via a què podran acollir-se els qui, després d'haver superat algun curs en les ensenyances elementals o professionals de Música o Dansa, hagen interromput els estudis durant un temps i desitgen reprendre'ls. No tindrà consideració de readmissió la solicitud de represa d'estudis després de l'abandó de les ensenyances elementals o professionals de Música o Dansa en el primer curs sense que l'alumne o alumna haja promocionat i, en este cas, l'alumne o alumna haurà de tornar a realitzar la prova d'ingrés o d'accés a primer curs, respectivament.»

«4. L'alumnat podrà matricular-se en el curs i l'especialitat que li corresponga en cas que hi haja places vacants i d'acord amb la prelació de matrícula establida en la presenta norma.»

«7. Per a poder optar a la readmissió en el centre, es fixa un límit d'un curs escolar complet sense haver formalitzat matrícula, i no computarà als efectes de readmissió en què l'alumne o alumna renuncie a la seua matrícula.»



Cinc. Es modifica l'apartat 2 i s'afig un nou apartat 4 en l'article 7, amb la redacció següent:

«2. La documentació que haurà d'adjuntar-se a la solicitud és la següent:

a) Escrit de motivació dels representants legals de l'alumne o alumna de la solicitud per a poder realitzar la prova d'ingrés o d'accés a les ensenyances elementals o professionals de Música o Dansa.

b) Un certificat dels estudis previs de Música o Dansa de l'alumne o alumna que desitge realitzar la prova, firmat per la direcció del centre, així com pel professorat que haja impartit la docència de Música o Dansa en conservatoris, centres autoritzats, escoles de Música o Dansa o en centres docents d'Educació Primària. En este, se certificarà que l'alumne o alumna, a pesar de no tindre l'edat ordinària d'ingrés o d'accés a les ensenyances elementals o professionals de Música o Dansa, respectivament, mostra aptitud i capacitats per a poder accedir a les ensenyances elementals, o bé, en cas d'optar per l'accés a les ensenyances professionals, que l'alumne o alumna té superats els objectius del curs precedent al qual opta. En cas dels certificats emesos per mestres d'Educació Musical de centres d'Educació Primària que no siguen de titularitat de la Generalitat, el docent haurà d'acreditar, per mitjà de la titulació corresponent, els estudis de Música o Dansa que tinga superats.



c) Fotocòpia compulsada del llibre de família actualitzat.»

«4. L'alumnat no ha d'estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, en cas de realitzar les proves d'ingrés o accés a cursos diferents de primer de les ensenyances elementals i professionals.»



Sis. Es modifiquen els apartats 1, 3, 5 i 8 i s'afig un nou apartat 11 en l'article 8, amb la redacció següent:

«1. L'alumnat que desitge iniciar les ensenyances elementals a través de l'ingrés en primer curs, haurà de realitzar una prova per mitjà de la qual es valoraran les aptituds de l'aspirant per a cursar estes ensenyances.»

«3. La prova d'ingrés als centres que impartixen ensenyances elementals de Música o Dansa es realitzarà en una única convocatòria, i serà efectuada pel centre docent corresponent.»

«5. Els conservatoris i centres autoritzats que impartisquen ensenyances elementals de Música o Dansa facilitaran a les persones interessades a participar en estes proves la informació pertinent a les condicions tècniques dels diferents exercicis, així com la informació i l'orientació necessàries per a la realització de les proves, sense perjuí dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat establits com a norma bàsica. A més, els centres comprovaran que les solicituds han sigut degudament omplides i que s'hi han adjuntat els documents acreditatius necessaris.



Els centres, en virtut de la seua autonomia organitzativa i pedagògica, podran establir plans d'avaluació dels processos de selecció i admissió que incidisquen sobre el grau de satisfacció d'estos sense perjuí de les disposicions normatives establides per a l'ingrés o accés. D'altra banda, l'Administració educativa podrà implementar la millora dels processos de selecció, a proposta dels centres, en forma de projectes d'innovació educativa amb la finalitat de millorar el disseny de les proves selectives.»

«8. Finalitzada l'avaluació de tots els aspirants a ingressar en primer curs, en el termini màxim de dos dies hàbils es farà pública la llista provisional d'aspirants que han realitzat la prova d'ingrés, amb diferenciació d'aquells que l'han superada, ordenats de major a menor puntuació final. Les puntuacions s'expressaran de zero a deu, amb un decimal. En cas d'empat en la puntuació de dos o més alumnes, estos seran ordenats seguint successivament els següents criteris de desempat:



a) Aspirants amb l'edat idònia establida d'acord amb esta normativa.

b) Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'ingrés.

c) En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.»

«11. L'alumnat no ha d'estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, en cas de realitzar les proves d'ingrés a primer de les ensenyances elementals.»



Set. Es modifiquen els apartats 1, 2, 5, 7, 8, 10, 11 i 13 i s'afig un nou apartat 16 de l'article 10, amb la redacció següent:

«1. L'alumnat podrà accedir a cada curs de les ensenyances elementals sense haver cursat els anteriors a través d'una prova d'accés, en la qual l'aspirant haurà de demostrar posseir els coneixements teoricopràctics, i tecnicoinstrumentals, en el cas de la música, necessaris per a seguir amb aprofitament les ensenyances corresponents, i es valorarà l'edat idònia. La solicitud de realització d'esta prova d'accés s'efectuarà seguint el model estipulat en la normativa vigent.»



«2. La prova d'accés a cursos diferents de primer de les ensenyances elementals es realitzarà en les condicions que determine la conselleria competent en matèria d'educació. Estes proves es realitzaran en una única convocatòria. A este efecte, les secretaries dels centres publicaran el nombre de llocs escolars vacants, els terminis d'inscripció per a realitzar la prova d'accés, els dies per a la seua realització, així com els dies per a formalitzar la matrícula. En el cas de les ensenyances elementals de Música, els llocs escolars vacants es detallaran per especialitats instrumentals i per cursos.»

«5. Els conservatoris i centres autoritzats que impartisquen ensenyances elementals de Música i Dansa facilitaran a les persones interessades a participar en estes proves, la informació pertinent a les condicions tècniques dels diferents exercicis, així com la informació i l'orientació necessàries per a la seua realització, sense perjuí dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat establits com a norma bàsica. A més, els centres comprovaran que les solicituds han sigut degudament omplides i que s'hi han adjuntat els documents acreditatius necessaris.



Els centres, en virtut de la seua autonomia organitzativa i pedagògica podran establir plans d'avaluació dels processos de selecció i admissió que incidisquen sobre el grau de satisfacció d'estos sense perjuí de les disposicions normatives establides per a l'ingrés o accés. D'altra banda, l'Administració educativa podrà implementar la millora dels processos de selecció, a proposta dels centres, en forma de projectes d'innovació educativa amb la finalitat de millorar el disseny de les proves selectives.»

«7. La direcció dels centres designarà una o diverses comissions d'avaluació encarregades de realitzar i avaluar les proves d'accés a cursos diferents del primer. Cada comissió procedirà com a òrgan colegiat, en el qual actuarà com a president el professor designat per la direcció del centre, mentres que el docent de menor edat, entre els restants, exercirà les funcions de secretari. Les actuacions de totes les comissions d'avaluació es realitzaran sempre dins de l'horari laboral establit.



En el cas d'ensenyances elementals de Música, es podrà constituir una comissió d'avaluació diferent per a cada un dels exercicis de la prova. Cada comissió estarà formada per tres docents del centre. La comissió encarregada de valorar la pràctica instrumental haurà d'estar formada preferentment per dos docents pertanyents a l'especialitat convocada, o si no n'hi ha, al mateix departament o a departaments d'assignatures afins, i per un docent de l'assignatura Llenguatge Musical. La comissió encarregada de valorar l'exercici de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics de Llenguatge Musical estarà formada preferentment per especialistes de l'assignatura de Llenguatge Musical, i podran participar-hi la resta d'especialistes, si és necessari, fins a completar els membres de la comissió. Podran constituir-se comissions d'avaluació addicionals, si a conseqüència del nombre total d'aspirants és necessari.

Igualment, en les ensenyances elementals de Música, les comissions d'avaluació podran tindre el suport d'una assessoria especialista en els casos en què el centre no puga constituir un tribunal amb professors propis de l'especialitat convocada per causes degudament justificades des de la direcció del centre.

Quant a les ensenyances elementals de Dansa, es constituirà una única comissió d'avaluació composta per professorat de cada un dels departaments següents: Ball Flamenc, Dansa Clàssica, Dansa Contemporània, Dansa Espanyola i un professor o professora de Música o músic acompanyant. No obstant això, es podran constituir comissions d'avaluació addicionals, si a conseqüència del nombre total d'aspirants és necessari.

En tot cas, no podran formar part de la comissió d'avaluació corresponent aquells docents que hagen impartit docència a algun alumne participant en les proves en el curs acadèmic anterior.»



«8. Les proves específiques d'accés a segon, tercer i quart curs de les ensenyances elementals de totes les especialitats instrumentals de Música es realitzaran d'acord al currículum del curs precedent a què l'aspirant opte i constaran dels exercicis següents:

a) De capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.

b) De pràctica instrumental, que es concretarà en una primera vista, i en la interpretació d'una obra, estudi o fragment triat pel tribunal entre una llista de tres que presentarà l'alumne o alumna. Es valorarà l'execució de memòria de les obres presentades i la seua dificultat.»



«10. La prova es realitzarà d'acord amb la distribució per cursos dels objectius, continguts i criteris d'avaluació, segons conste en la concreció curricular del projecte educatiu de cada centre. Aquells exercicis de les proves d'accés que impliquen una interpretació tècnica o instrumental seran públics en tots els casos.»

«11. Cada un dels exercicis de la prova específica d'accés tindrà caràcter eliminatori i es qualificaran de zero a deu punts, serà necessària una qualificació mínima de cinc en cada un dels exercicis per a poder superar-lo. La qualificació final de la prova serà la mitjana aritmètica de les puntuacions dels diferents exercicis, expressada amb arredoniment a un decimal. La qualificació dels apartats en què es dividisca cada exercici de la prova no tindran caràcter eliminatori i la seua valoració serà l'establida en la concreció curricular del projecte educatiu de cada centre d'ensenyances elementals de Música o Dansa. Cada centre, en l'exercici de la seua autonomia i segons el que s'ha estipulat en la normativa vigent, qualificarà cada exercici calculant la mitjana ponderada dels seus apartats, i serà necessària la publicació en cada centre dels criteris que s'han de seguir per a la dita ponderació amb anterioritat a l'inici de les proves.»

«13. Finalitzada l'avaluació de tots els aspirants en el termini màxim de dos dies hàbils, es farà pública una llista provisional d'aspirants que han realitzat la prova d'accés, amb diferenciació de l'alumnat que ha superat la prova. Estos constaran en el llistat ordenats de major a menor puntuació final. Si es produïx un empat en la puntuació de dos o més alumnes, estos s'ordenaran seguint successivament els criteris de desempat següents:

1r. Aspirants amb l'edat idònia establida d'acord amb la present normativa.

2n. Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'accés.

3r. En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.

En la llista publicada es concretarà l'adjudicació de les places escolars als aspirants en cas hi haja places vacants després de finalitzar el procés ordinari d'adjudicació de llocs escolars i matrícula.

L'alumnat que no obtinga una plaça vacant quedarà en una llista d'espera amb el mateix orde en què aparega en la llista publicada; així mateix, tindrà la possibilitat de matricular-se en un altre centre el qual sí que dispose de places vacants, amb l'acreditació prèvia de la superació de la prova, i la qualificació obtinguda en esta, a través del certificat expedit pel centre on es va realitzar.»

«16. L'alumnat no ha d'estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, en cas de realitzar les proves d'accés a cursos diferents del primer de les ensenyances elementals.»





Huit. Es modifiquen els apartats 2, 3, 6, 8, 10, 13 i 15 de l'article 11, amb la redacció següent:

«2. La prova d'accés a les ensenyances professionals de Música i Dansa es realitzarà segons el que determine la conselleria competent en matèria d'educació. Així mateix, la conselleria competent en matèria d'educació establirà els criteris d'avaluació de les proves d'accés a estes ensenyances.»

«3. La prova d'accés a les ensenyances professionals de Música o Dansa es realitzarà en dos convocatòries anuals, efectuades pel centre docent. Els solicitants podran concórrer a un màxim de quatre convocatòries, i no es computaran aquelles que hagen sigut superades sense que la qualificació conferisca un lloc escolar a l'aspirant.»

«6. La formalització de la inscripció per a les proves es realitzarà en la secretaria del conservatori o centre autoritzat d'ensenyances professionals de Música o Dansa en què es desitge realitzar la prova, per mitjà del model estipulat en la normativa vigent.

Els aspirants hauran d'adjuntar a la seua solicitud d'inscripció els documents següents:

a) Comprovant d'haver efectuat l'ingrés bancari per l'import de la taxa corresponent als drets d'examen, en el cas de conservatoris de titularitat de la Generalitat.

b) En cas d'alumnat menor de dotze anys, autorització expressa de la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica per a l'accés a les ensenyances.»

«8. Els conservatoris i centres autoritzats que impartisquen ensenyances professionals de Música o Dansa facilitaran a les persones interessades a participar en estes proves la informació pertinent a les condicions tècniques dels diferents exercicis, així com la informació i l'orientació necessàries per a la seua realització, sense perjuí dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat establits com a norma bàsica. A més, els centres comprovaran que les solicituds estiguen degudament omplides i que s'hi adjunten els documents acreditatius necessaris.



Els centres, en virtut de la seua autonomia organitzativa i pedagògica podran establir plans d'avaluació dels processos de selecció i admissió que incidisquen sobre el grau de satisfacció d'estos sense perjuí de les disposicions normatives establides per a l'ingrés o accés. D'altra banda, l'Administració educativa podrà implementar la millora dels processos de selecció, a proposta dels centres, en forma de projectes d'innovació educativa amb la finalitat de millorar el disseny de les proves selectives.»

«10. L'elaboració, realització i avaluació de les proves d'accés correspondrà a un tribunal per a cada especialitat, la composició i funcionament del qual es regirà pel que s'ha especificat en la normativa vigent.

Podran constituir-se tribunals addicionals si a conseqüència del nombre total d'aspirants és necessari.

En cas de les proves d'accés a les ensenyances professionals de Música, els tribunals podran tindre el suport d'una assessoria especialista en els casos en què el centre no puga constituir un tribunal amb professors propis de l'especialitat convocada per causes degudament justificades des de la direcció del centre.»

«13. L'adjudicació de les places vacants en cada especialitat es realitzarà d'acord amb l'orde de prelació establit i amb la puntuació definitiva obtinguda. Per tant, una vegada resoltes les reclamacions segons el que disposa la normativa vigent, la direcció del centre publicarà el llistat definitiu d'aspirants que han superat la prova d'accés ordenats de major a menor nota. Si es produïx un empat en la puntuació de dos o més alumnes, estos seran ordenats seguint successivament els criteris de desempat següents:

1r. Aspirants amb l'edat idònia establida d'acord amb la present normativa.

2n. Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'accés.

3r. En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.»

«15. L'alumnat no ha d'estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, en cas de realitzar les proves d'accés a primer de les ensenyances professionals.»



Nou. Es modifiquen els apartats 2, 3, 4, 6, 9 i 10 i s'afig un nou apartat 15 en l'article 12, amb la redacció següent:

«2. Estes proves es regiran segons el que disposa la normativa vigent.

En cas de les proves d'accés a curs diferent del primer a les ensenyances professionals de Música, els tribunals constituïts podran tindre el suport d'una assessoria especialista en els casos en què el centre no puga constituir un tribunal amb professors propis de l'especialitat convocada per causes degudament justificades des de la direcció del centre.



En cas de les proves d'accés a tercer, quart, quint i sext de les ensenyances professionals de Música, els tribunals constituïts podran tindre el suport d'un o més professors especialistes corresponents a les assignatures de Piano/Clavecí Complementari, Harmonia, Anàlisi i Història de la Música que actuaran com a assessors especialistes en la valoració de les diferents parts de l'exercici b de capacitat auditiva i coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.»

«3. Les proves d'accés a cursos diferents del primer tindran l'estructura que s'establix en l'annex V, en el cas d'ensenyances professionals de Música, i en l'annex VI, quant a les ensenyances professionals de Dansa, i versaran sobre el currículum de les assignatures dels cursos precedents a aquell a què l'aspirant opta. El contingut, l'avaluació, el grau de dificultat i la forma de realització de la prova estaran d'acord amb els objectius, continguts i criteris d'avaluació establits per a cada curs en la concreció curricular del projecte educatiu de cada centre d'ensenyances professionals de Música o Dansa. Cada centre, en l'exercici de la seua autonomia i segons el que s'ha estipulat en la normativa vigent, qualificarà cada exercici calculant la mitjana ponderada dels seus apartats, i serà necessària la publicació en cada centre dels criteris que se seguiran per a esta ponderació amb anterioritat a l'inici de les proves.»

«4. La inscripció per a les proves es realitzarà en la secretaria del conservatori o centre autoritzat d'ensenyances professionals de Música o Dansa en què es desitge realitzar la prova, en el calendari previst a este efecte. La solicitud s'efectuarà seguint el model i mitjans estipulat en la normativa vigent. Els aspirants hauran d'adjuntar a la seua solicitud d'inscripció els documents següents:

a) Comprovant d'haver efectuat l'ingrés bancari per l'import de la taxa corresponent als drets d'examen, en el cas de conservatoris de titularitat de la Generalitat.

b) En el cas d'alumnat menor de dotze anys, autorització expressa de la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica, per a l'accés a les ensenyances.»

«6. Els conservatoris i centres autoritzats que impartisquen ensenyances professionals de Música o Dansa facilitaran a les persones interessades a participar en estes proves la informació pertinent a les condicions tècniques dels diferents exercicis, així com la informació i l'orientació necessàries per a la seua realització, sense perjuí dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat establits com a norma bàsica. A més, els centres comprovaran que les solicituds han sigut degudament omplides i que s'hi han adjuntat els documents acreditatius necessaris.



Els centres, en virtut de la seua autonomia organitzativa i pedagògica podran establir plans d'avaluació dels processos de selecció i admissió que incidisquen sobre el grau de satisfacció d'estos sense perjuí de les disposicions normatives establides per a l'ingrés o accés. D'altra banda, l'Administració educativa podrà implementar la millora dels processos de selecció, a proposta dels centres, en forma de projectes d'innovació educativa amb la finalitat de millorar el disseny de les proves selectives.»

«9. La qualificació definitiva de la prova d'accés serà la mitjana aritmètica de les qualificacions corresponents als diferents exercicis en què esta s'estructure. La qualificació final s'expressarà de zero a deu punts amb només un decimal, i es requerirà una qualificació mínima de cinc punts per a superar la prova.

Els exercicis de les proves d'accés a cursos diferents de primer de les ensenyances professionals de música tindran caràcter eliminatori en totes les especialitats. En les proves d'accés a tercer, quart, quint i sext d'estes ensenyances seran igualment eliminatoris els apartats dels quals es compon cada exercici.»

«10. Finalitzada l'avaluació de tots els aspirants, es publicaran en els taulers d'anuncis de la secretaria de cada centre els resultats de la prova d'accés, amb diferenciació de l'alumnat que ha superat la prova. Estos constaran en el llistat ordenats de major a menor puntuació final. Si es produïx un empat en la puntuació de dos o més alumnes, estos seran ordenats seguint successivament els criteris de desempat següents:



a) Aspirants amb l'edat idònia establida en la normativa.

b) Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'accés.

c) En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.

En el llistat publicat es concretarà l'adjudicació de les places escolars als aspirants, en cas que hi haja places vacants. L'alumnat que no obtinga una plaça vacant quedarà en una llista d'espera amb el mateix orde en què aparega en la llista publicada; així mateix, tindrà la possibilitat de matricular-se en un altre centre que sí que dispose de places vacants, amb l'acreditació prèvia de la superació de la prova, a través del certificat expedit pel centre on es va realitzar.»

«15. L'alumnat no ha d'estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, en cas de realitzar les proves d'accés a cursos diferents del primer de les ensenyances professionals.»



Deu. Es modifica l'article 14, amb la redacció següent:

«1. Les proves d'ingrés i accés a les ensenyances elementals de Música i Dansa es realitzaran sempre en el període no lectiu del curs escolar.

2. La prova d'ingrés als centres que impartixen les ensenyances elementals es realitzarà en una única convocatòria, efectuada pel centre docent corresponent.

3. Les proves d'accés a segon, tercer o quart de les ensenyances elementals es realitzaran en una única convocatòria.

4. Les proves d'accés a un curs diferent del primer de les ensenyances elementals podran fer-se coincidir en un mateix acte amb les d'accés a les ensenyances professionals de Música i Dansa.

5. El calendari d'inscripció, la publicació de vacants, la composició de les comissions d'avaluació així com la realització de les proves es concretaran en les instruccions d'inici de cada curs escolar.»



Onze. Es modifica l'article 15, amb la redacció següent:

«1. Les proves d'accés a les ensenyances professionals de Música i Dansa es realitzaran sempre en el període no lectiu del curs escolar.

2. Es podran realitzar simultàniament les proves d'accés a primer de les ensenyances professionals i les d'accés a la resta de cursos de les ensenyances professionals.

3. S'establixen dos convocatòries per a la realització de les proves, segons la normativa vigent.

4. El calendari d'inscripció, la publicació de vacants, la composició de les comissions d'avaluació, així com la realització de les proves es concretaran en les instruccions d'inici de cada curs escolar.»



Dotze. Es modifica l'article 16, amb la redacció següent:

«1. Als efectes d'orde de prelació en la matrícula, l'alumnat autoritzat per a realitzar les proves d'ingrés o d'accés amb edats inferiors a les establides amb caràcter ordinari segons el que establix l'article 7.1 d'esta orde tindrà la mateixa consideració que l'alumnat amb les edats ordinàries establides. És a dir, alumnat entre huit i dotze anys, en el cas d'ensenyances elementals, o bé alumnat entre dotze i díhuit anys, per a les ensenyances professionals.



2. Els centres determinaran l'oferta de vacants tant per a les ensenyances elementals com per a les professionals, atenent la distribució idònia per cursos d'estes.

3. Després de cada convocatòria de les proves d'accés d'ensenyances professionals de Música i Dansa, l'alumnat que haja realitzat les proves en el centre es matricularà, en cas que hi haja llocs escolars vacants en el curs i en l'especialitat d'accés en el cas de Música, segons l'orde de prelació següent:

a) Alumnat que supere les proves d'accés a qualsevol curs de les ensenyances professionals amb l'edat ordinària.

b) Alumnat que supere les proves d'accés a qualsevol curs de les ensenyances professionals amb edats superiors als 18 anys.

Dins de cada apartat, l'alumnat es matricularà per orde de nota en la prova d'accés. Si hi ha alumnat amb la mateixa nota, l'orde de prelació per a la matrícula de l'alumnat serà l'establit en els criteris de desempat següents:

1r. Aspirants amb l'edat idònia establida en la normativa.

2n. Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'accés.

3r. En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.

4. Alumnat d'ensenyances professionals que haja solicitat el trasllat de matrícula o alumnat del centre que ha solicitat la readmissió al centre i sempre que hi haja places vacants en el curs i en l'especialitat d'accés en el cas de Música, després d'haver matriculat l'alumnat que prové de les proves d'accés a les ensenyances professionals de Música o Dansa. En cas que soliciten el trasllat o la readmissió més alumnes que llocs escolars hi haja, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat que curse les ensenyances respectives amb l'edat idònia establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic.



5. Després de la convocatòria única de proves per a l'ingrés i accés a les ensenyances elementals de Música i Dansa, l'alumnat que haja realitzat les proves en el centre es matricularà segons el següent orde de prelació:

a) Alumnat que supere la prova d'accés a cursos diferents del primer, amb edats compreses entre els 8 i els 12 anys.

b) Alumnat que supere la prova d'ingrés a primer curs amb edats compreses entre els 8 i els 12 anys.

c) Alumnat que supere la prova d'accés a cursos diferents del primer, amb edats superiors als 12 anys.

d) Alumnat que supere la prova d'ingrés a primer curs, amb edats superiors als 12 anys.

Dins de cada apartat, l'alumnat es matricularà per orde de nota en la prova d'ingrés o accés, segons corresponga. Si hi ha alumnat amb la mateixa nota, l'orde de prelació per a la matrícula de l'alumnat serà l'establit en els criteris de desempat següents:

1r. Aspirants amb l'edat idònia establida en la normativa.

2n. Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d'accés.

3r. En cas de coincidir els criteris de desempat anteriors, l'empat es resoldrà per sorteig.

6. Alumnat d'ensenyances elementals que haja solicitat el trasllat de matrícula o alumnat del centre que ha solicitat la readmissió a este, i sempre que hi haja places vacants en el curs i en l'especialitat d'accés en el cas de Música, després d'haver matriculat l'alumnat que prové de les proves d'accés o ingrés a les ensenyances elementals de Música o Dansa. En cas que soliciten el trasllat o la readmissió més alumnes que llocs escolars existents, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat que curse les ensenyances respectives amb l'edat idònia establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic.



7. Una vegada realitzada la matrícula de l'alumnat a què es referixen els apartats 3, 4, 5 i 6 d'este article, tant en les ensenyances elementals com en les professionals de Música i Dansa, l'alumnat continuarà matriculant-se, en cas de quedar llocs escolars vacants en el curs i en l'especialitat d'ingrés i accés en el cas de Música, d'acord amb l'orde de prelació següent:

a) Alumnat del centre que solicita un canvi d'especialitat en les ensenyances elementals. En cas que hi haja més aspirants que llocs escolars, tindrà preferència l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic en la primera especialitat.

b) Alumnat del centre que, havent superat la prova corresponent, solicita cursar una segona especialitat, des d'un curs diferent del primer, en les ensenyances elementals. Els solicitants hauran de tindre un mínim de set en la nota mitjana del seu expedient acadèmic. En cas que hi haja més aspirants que llocs escolars, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat amb l'edat idònia establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic en la primera especialitat.

c) Alumnat del centre que solicita cursar una segona especialitat, des del primer curs, en les ensenyances elementals. Els solicitants hauran de tindre un mínim de set en la nota mitjana del seu expedient acadèmic. En cas que hi haja més aspirants que llocs escolars, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat amb l'edat ordinària establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic en la primera especialitat.

d) Alumnat que supere la prova d'ingrés o d'accés en altres conservatoris o centres autoritzats. L'alumnat quedarà ordenat seguint el mateix orde de prelació establit per a l'alumnat que ha realitzat l'ingrés o l'accés en el centre, tenint en compte que en el cas d'ensenyances professionals, l'alumnat de la convocatòria ordinària tindrà preferència sobre l'alumnat de la convocatòria extraordinària.



e) Alumnat d'altres centres que solicita la readmissió. En cas que soliciten readmissió més alumnes que llocs escolars hi haja, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat que curse les ensenyances respectives amb l'edat idònia establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic.



8. Una vegada iniciat el període lectiu del curs escolar, les places vacants que es produïsquen tindran el caràcter de places vacants sobrevingudes, l'adjudicació de les quals es realitzarà d'acord amb el que disposa l'article 18 d'esta orde. Les llistes d'espera per a cobrir possibles vacants sobrevingudes estaran vigents fins al 31 de desembre.»



Tretze. Es modifica l'apartat 1 i 6 i s'afigen dos nous apartats 7 i 8 en l'article 17, amb la redacció següent:

«1. Hauran de solicitar la renúncia de matrícula tots aquells alumnes que vullguen interrompre els estudis una vegada començat el curs. L'alumnat, o els seus representants legals si és menor d'edat, podran solicitar a la direcció del conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa la renúncia de matrícula, per mitjà d'un escrit motivat que s'haurà d'ajustar al model que figura en l'annex VII i que haurà d'entregar-se en la secretaria del centre. La renúncia de matrícula es podrà solicitar amb anterioritat al 15 de març del curs escolar. La direcció dels conservatoris resoldrà les solicituds que es presenten a estos centres en el termini màxim d'un mes des de la seua recepció, i es consideraran estimades les solicituds presentades en forma i termini si no es dicta una resolució expressa en este termini. Contra la resolució de la direcció dels conservatoris es podrà interposar un recurs d'alçada davant l'òrgan jeràrquic superior per part de les persones interessades.»



«6. L'alumnat matriculat té l'obligació d'assistir a classe i al centre d'acord amb l'article 24 del Decret 39/2008, de 4 d'abril, del Consell, sobre la convivència als centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i sobre els drets i deures de l'alumnat, pares, mares, tutors o tutores, professorat i personal d'administració i servicis. A este efecte, els reglaments de règim interior dels conservatoris, aprovats pels respectius consells escolars, establiran el nombre màxim de faltes d'assistència que impossibilitarà l'aplicació del caràcter continu de l'avaluació, de conformitat amb el que disposen l'article 33 i la disposició addicional primera del mencionat Decret 39/2008, de 4 d'abril, del Consell. Cada centre arbitrarà les mesures que considere més oportunes perquè l'alumnat puga seguir el desenrotllament de la programació del curs de manera continuada i estable, mitjançant registres d'assistència o comunicats a les famílies, tutories individualitzades i entrevistes periòdiques amb pares, tutors o representants legals.»



«7. Tots els centres que impartixen estes ensenyances de règim especial establiran en el seu reglament de règim intern els mecanismes de seguiment d'assistència de l'alumnat, així com les conseqüències derivades de l'incompliment de l'esmentat seguiment de l'ensenyança.»

«8. En els conservatoris de titularitat de la Generalitat, causaran baixa d'ofici:

a) Els alumnes que no utilitzen el seu dret a la readmissió, segons el que estipula esta norma.

b) Els alumnes que encara que opten per la readmissió, no obtinguen un lloc escolar vacant en el curs escolar en què se solicite la readmissió.

En tots els casos, la baixa implicarà la pèrdua definitiva de tots els drets derivats de la condició d'alumne o alumna oficial del centre.»



Catorze. Es modifica l'apartat 1 de l'article 18, amb la redacció següent:

«1. Les vacants sobrevingudes, que s'originen des de l'inici del període lectiu del curs escolar fins al 31 de desembre del curs escolar, s'adjudicaran amb l'orde de prioritat següent:



a) Aspirants que han superat la prova d'ingrés o d'accés al centre, i que no han obtingut plaça escolar vacant en el curs i en l'especialitat en el cas de Música, d'ingrés o accés, d'acord amb l'orde de prelació establit en l'article 16.3 i 16.5 d'esta norma.

b) Trasllats de matrícula. En el cas que soliciten el trasllat més alumnes que places escolars hi haja, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat que curse les ensenyances respectives amb l'edat idònia establida i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic.

c) Alumnat del centre que solicita canvi d'especialitat. En el cas que hi haja més aspirants que places escolars, tindrà preferència l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic en la primera especialitat.

d) Alumnat del centre que solicita la readmissió en este. En el cas que soliciten la readmissió més alumnes que places escolars hi haja, tindrà preferència, en primer lloc, l'alumnat que curse les ensenyances respectives amb l'edat idònia establides i, en segon lloc, l'alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic.»



Quinze. Es modifiquen els apartats 4, 5 i 6 de l'article 25, amb la redacció següent:

«4. L'alumnat que curse ensenyances elementals o professionals de Música o Dansa, i que desitge matricular-se en més d'un curs simultàniament, haurà de presentar la seua solicitud segons el model que figura en l'annex XI, i complir els requisits següents:

a) Superar una prova específica que continga els continguts finals, de totes i cada una de les assignatures, sempre que estes no hagen sigut superades amb anterioritat, del curs o cursos anteriors a aquell a què es desitja promocionar. La nota d'esta prova serà la que conste en l'avaluació final de la corresponent assignatura de l'expedient acadèmic de l'alumne.

b) Tindre una nota mitjana mínima de set punts en l'expedient acadèmic.

c) Disposar d'una nota mitjana mínima de nou punts en les assignatures d'Instrument Principal o Veu ja superades, en el cas de Música; en les assignatures de Dansa Espanyola i Ball Flamenc, en l'especialitat de Ball Flamenc de Dansa; l'assignatura Dansa Clàssica, en l'especialitat de Dansa Clàssica; l'assignatura de Tècniques de Dansa Contemporània, en l'especialitat de Dansa Contemporània; i les assignatures d'Escola Bolera, Dansa Estilitzada i Flamenc, en l'especialitat de Dansa Espanyola.

d) Haver obtingut una qualificació mínima de set punts en totes i cada una de les assignatures ja superades en el curs objecte d'ampliació.»

«5. A proposta del tutor o tutora, per mitjà d'un informe d'avaluació individualitzat, i abans de la finalització de l'any natural de l'inici del curs acadèmic, l'alumnat o els seus representants legals, si és menor d'edat, podran solicitar l'ampliació de matrícula davant de l'òrgan competent del conservatori o centre autoritzat.

Així mateix, serà preceptiu mantindre una reunió informativa amb l'alumne, o amb els seus representants legals si és menor d'edat, sobre les conseqüències acadèmiques que es deriven de fer efectiva l'ampliació de matrícula.»

«6. Després de la recepció de la solicitud en el centre, l'equip docent de l'alumne, coordinat pel tutor o tutora, emetrà un informe on farà una valoració de les capacitats de treball i progrés manifestades per l'alumne des del principi del curs, la seua assistència regular a totes les assignatures, la maduresa i el desenrotllament, segons la seua edat i curs, així com la responsabilitat d'este en les activitats de grup. L'equip docent entregarà a la direcció del centre l'informe, on constarà la firma de tot el professorat que forma part de l'equip docent de l'alumne, i certificarà si complix o no els objectius proposats i posseïx els coneixements necessaris per a promocionar al curs o cursos solicitats. Este informe és preceptiu per a poder dur a terme l'ampliació de la matrícula.»



Quinze bis. S'elimina l'apartat 7 de l'article 25, de manera que els apartats 8 i 9 passen a ser 7 i 8 d'este article.



Setze. Es modifica l'apartat 2 de l'article 29, amb la redacció següent:

«2. Els qui hagen iniciat estudis reglats en les ensenyances elementals i desitgen presentar-se a les proves hauran de formalitzar la solicitud d'inscripció en el conservatori on es trobe el seu expedient acadèmic. Als efectes de poder realitzar estes proves en un altre centre, el centre de destinació solicitarà el trasllat d'expedient al centre d'origen.»



Dèsset. Es modifica l'article 40, amb la redacció següent:

«1. L'oferta d'assignatures optatives en quint i sext curs haurà de ser diversa i equilibrada en diferents àmbits formatius i professionals. D'una banda, les assignatures optatives tindran un sentit propedèutic, ja que oferiran una formació complementària que millore la capacitació de l'alumnat per a l'accés a les diferents especialitats del grau Superior, i d'altra banda, contribuiran a ampliar l'oferta formativa dels centres des de criteris d'ocupabilitat i demanda professional per part de l'alumnat amb la finalitat d'atendre distints perfils professionals que puguen definir-se en cada centre.»

«2. Els conservatoris i centres autoritzats d'ensenyances professionals de Música o Dansa que oferisquen la totalitat de les assignatures optatives d'oferta obligada disposaran de la possibilitat de solicitar assignatures optatives de disseny propi, l'autorització de les quals estarà condicionada que hi haja de professorat qualificat per a la seua impartició, i sempre que es tracte de docents preferentment amb destinació definitiva en el centre, en el cas dels conservatoris de titularitat de la Generalitat. En el cas d'estos conservatoris, l'oferta d'estes assignatures no haurà de suposar un augment de la plantilla prevista, i la seua autorització es realitzarà quan el conservatori acredite la possibilitat organitzativa d'implantar l'assignatura corresponent i que hi haja alumnat suficient.

Aquells centres que no puguen complir la condició d'oferir la totalitat de les assignatures optatives d'oferta obligada, podran solicitar l'autorització d'assignatures optatives de disseny propi, sempre que presenten un informe adjunt a la solicitud que justifique de manera raonada la impossibilitat d'oferir totes les assignatures d'oferta obligada.»



«3. Els centres, en virtut de la seua autonomia pedagògica i organitzativa, realitzaran l'adscripció de les assignatures optatives obligatòries i de disseny propi per als cursos de quint i sext de les ensenyances professionals atenent perfils formatius i professionals de Música o Dansa.»



«4. La impartició de les assignatures optatives de disseny propi que puguen autoritzar-se als centres, quedarà condicionada, amb caràcter general, al fet que hi haja un nombre d'alumnat matriculat no inferior a quatre en l'assignatura. Qualsevol altra situació haurà de ser justificada per part del centre per a la seua posada en funcionament i informada per la Inspecció d'Educació i autoritzada per la direcció general competent en matèria d'ensenyances de règim especial. A més, el professorat responsable d'estes assignatures haurà d'acreditar, a través de la direcció del centre, a la Inspecció d'Educació la capacitació professional suficient per a impartir-les.»



Díhuit. S'afig un nou apartat 6 a l'article 43, amb la redacció següent:

«6. Es prioritzarà l'autorització d'assignatures de disseny propi que contribuïsquen a crear perfils formatius en l'alumnat de quint i sext d'ensenyances professionals, de manera que els oriente acadèmicament en la seua formació, per a poder continuar els seus estudis de música o dansa entre l'oferta formativa existent. En la solicitud d'autorització d'estes assignatures el centre haurà de justificar el perfil professional i/o formatiu per al qual estan destinades les dites assignatures.»



Dènou. Es modifica l'annex VI, amb la redacció següent:







ANNEX VI

Estructura de la prova d'accés per a cada curs, diferent del primer,

de les ensenyances professionals de Dansa.



Els diferents exercicis que componen la prova d'accés a cada curs diferent del primer no tenen caràcter eliminatori.



Segon curs

La prova d'accés a segon curs versarà sobre els continguts terminals de totes les assignatures de primer curs d'ensenyances professionals de les diferents especialitats. La prova disposarà de l'estructura següent per a cada una de les especialitats de Dansa.

a) Ball Flamenc.

1. Prova de tècniques bàsiques de dansa d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Interpretació d'una peça de folklore.

4. Prova pràctica de tècniques bàsiques del flamenc.

5. Interpretació de les coreografies següents: sevillanes i una a triar entre tangos o tangos de Cadis.

6. Prova de música teoricopràctica.

b) Dansa Clàssica.

1. Prova pràctica de dansa clàssica.

2. Prova pràctica de puntes i tècnica específica de barons.

3. Prova de dansa contemporània.

4. Prova de música teoricopràctica.

c) Dansa Contemporània.

1. Prova pràctica d'exercicis de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova pràctica de tècniques de dansa contemporània.

3. Prova pràctica d'improvisació.

4. Prova pràctica de body contact.

5. Prova de música teoricopràctica.

d) Dansa Espanyola.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.

3. Prova de tècnica de sabata.

4. Interpretació d'una peça de folklore.

5. Prova de música teoricopràctica.



Tercer curs

La prova d'accés a tercer curs versarà sobre els continguts terminals de totes les assignatures de segon curs d'ensenyances professionals de les diferents especialitats. La prova disposarà de l'estructura següent per a cada una de les especialitats de Dansa.

a) Ball Flamenc.

1. Prova de tècniques bàsiques de dansa d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Interpretació d'una peça de folklore.

4. Prova pràctica de tècniques bàsiques del flamenc.

5. Interpretació de les coreografies següents: fandangos de Huelva i garrotín.

6. Prova pràctica de taller coreogràfic: creació sobre un fragment musical proposat pel tribunal.

7. Prova de música teoricopràctica.

b) Dansa Clàssica.

1. Prova pràctica de dansa clàssica.

2. Prova pràctica de puntes i tècnica específica de barons.

3. Prova de dansa contemporània.

4. Prova de música teoricopràctica.

c) Dansa Contemporània.

1. Prova pràctica d'exercicis de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova de tècniques de dansa contemporània.

3. Prova de body contact.

4. Prova d'improvisació.

5. Prova de música teoricopràctica.

d) Dansa Espanyola.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Prova de tècnica de sabata.

4. Interpretació d'una peça de folklore.

5. Prova de música teoricopràctica.



Quart curs

La prova d'accés a quart curs versarà sobre els continguts terminals de totes les assignatures de tercer curs d'ensenyances professionals de les diferents especialitats. La prova disposarà de l'estructura següent per a cada una de les especialitats de Dansa.

a) Ball Flamenc.

1. Prova de tècniques bàsiques de dansa d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Interpretació d'una obra de dansa estilitzada.

4. Prova pràctica de tècniques bàsiques del flamenc

5. Interpretació de les coreografies següents: colombianes i caragols.

6. Prova pràctica de taller coreogràfic: creació sobre un fragment musical proposat pel tribunal.

7. Prova de música teoricopràctica.

b) Dansa Clàssica.

1. Prova pràctica de dansa clàssica.

2. Prova pràctica de puntes i tècnica específica de barons.

3. Interpretació d'una variació de repertori clàssic que es corresponga amb els continguts terminals de tercer curs d'esta assignatura.



4. Prova de dansa contemporània.

5. Prova de música teoricopràctica.

c) Dansa Contemporània.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova de tècniques de dansa contemporània.

3. Prova d'improvisació.

4. Prova de body contact.

5. Prova de música teoricopràctica.

d) Dansa Espanyola.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.

3. Interpretació d'una obra de dansa estilitzada.

4. Prova de flamenc i interpretació d'una coreografia de flamenc.



5. Interpretació d'una peça de folklore.

6. Prova de taller coreogràfic.

7. Prova de música teoricopràctica.



Quint curs

La prova d'accés a quint curs versarà sobre els continguts terminals de totes les assignatures de quart curs d'ensenyances professionals de les diferents especialitats. La prova disposarà de l'estructura següent per a cada una de les especialitats de Dansa.

a) Ball Flamenc.

1. Prova de tècniques bàsiques de dansa d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Interpretació d'una obra de dansa estilitzada.

4. Prova pràctica de tècniques bàsiques del flamenc.

5. Interpretació de les coreografies següents: tientos i soleá.

6. Prova pràctica de taller coreogràfic: creació sobre un fragment musical proposat pel tribunal.

7. Prova musical sobre diferents cants i tocs de guitarra flamencs.



8. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

9. Prova de maquillatge.

10. Prova de música teoricopràctica.

b) Dansa Clàssica.

1. Prova pràctica de dansa clàssica.

2. Prova pràctica de puntes i tècnica específica de barons.

3. Interpretació d'una variació de repertori clàssic que es corresponga amb els continguts dels cursos anteriors.

4. Prova de dansa contemporània.

5. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

6. Prova de maquillatge.

7. Prova de música teoricopràctica.

c) Dansa Contemporània.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova de tècniques de dansa contemporània.

3. Prova de body contact.

4. Prova d'improvisació.

5. Prova de composició on l'aspirant haurà de realitzar una peça coreogràfica breu d'una duració no superior a 3 minuts.

6. La música s'aportarà en suport de CD o MP3 pel tribunal.

7. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

8. Prova de maquillatge.

9. Prova de música teoricopràctica.

d) Dansa Espanyola.

1. Prova de dansa clàssica d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.

3. Interpretació d'una obra de dansa estilitzada.

4. Prova de ball flamenc i interpretació d'una coreografia de flamenc.

5. Prova de taller coreogràfic.

6. Prova de dansa contemporània.

7. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

8. Prova de maquillatge.

9. Prova de música teoricopràctica.

Sext curs

La prova d'accés a sext curs versarà sobre els continguts terminals de totes les assignatures de quint curs d'ensenyances professionals de les diferents especialitats. La prova disposarà de l'estructura següent per a cada una de les especialitats de Dansa.

a) Ball Flamenc.

1. Prova de tècniques bàsiques de dansa d'una duració no superior a 30 minuts.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.



3. Interpretació d'una obra de dansa estilitzada.

4. Prova pràctica de tècnica del flamenc i interpretació de les coreografies següents: guajira i alegries.

5. Prova musical sobre diferents cants i tocs de guitarra flamencs.



6. Prova pràctica de taller coreogràfic: creació sobre un fragment musical proposat pel tribunal.

7. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

8. Prova d'origen i evolució de la dansa.

9. Prova d'anàlisi musical dels elements rítmics, formals i estilístics d'un fragment musical a través de l'audició.

b) Dansa Clàssica.

1. Prova de dansa clàssica.

2. Interpretació d'una variació de repertori clàssic que es corresponga amb els continguts dels cursos anteriors.

3. Interpretació d'una composició coreogràfica d'estil neoclàssic o d'un coreògraf actual en què predomine el llenguatge de la dansa clàssica, d'una duració no superior a 3 minuts.

4. Prova de dansa contemporània.

5. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

6. Prova d'origen i evolució de la dansa.

7. Prova d'anàlisi musical dels elements rítmics, formals i estilístics d'un fragment musical a través de l'audició.

c) Dansa Contemporània.

1. Prova de dansa clàssica.

2. Prova de tècniques de dansa contemporània.

3. Prova de body contact.

4. Prova d'improvisació.

5. Elaboració d'una composició coreogràfica on els elements de suport a la creació els aporte el mateix tribunal.

6. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

7. Prova d'origen i evolució de la dansa.

8. Prova d'anàlisi musical dels elements rítmics, formals i estilístics d'un fragment musical a través de l'audició.

d) Dansa Espanyola.

1. Prova de dansa clàssica.

2. Prova d'escola bolera i interpretació d'una peça de repertori.

3. Interpretació d'una peça de dansa estilitzada.

4. Prova de ball flamenc i interpretació d'una coreografia de flamenc.

5. Prova de taller coreogràfic.

6. Interpretació d'una peça de dansa contemporània.

7. Prova d'anatomia i biomecànica aplicada a la dansa.

8. Prova d'origen i evolució de la dansa.

9. Prova d'anàlisi musical dels elements rítmics, formals i estilístics d'un fragment musical a través de l'audició.

Mapa web