Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2016, de la directora general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2016 les subvencions destinades al programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7813 de 24.06.2016
Número identificador:  2016/4785
Referència Base de Dades:  004582/2016
 



RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2016, de la directora general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2016 les subvencions destinades al programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2016/4785]

En el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de 27 de maig de 2016, es va publicar l'Ordre 2/2016, de 20 de maig, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'establixen les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (d'ara en avant Ordre 2/2016), per a la convocatòria del qual hi ha crèdit disponible en la línia S7954000 del subprograma 322.51 Foment d'Ocupació, del Pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a 2016.

De conformitat amb el que preveu l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2016

1. Convocar per a l'exercici 2016 les subvencions destinades a fomentar la contractació indefinida inicial de les persones joves qualificades (AVALEM JOVES), regulades en l'Ordre 2/2016, de 20 de maig, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'establixen les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones joves qualificades (AVALEM JOVES), en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (DOCV 27.05.2016).

2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7954000 del subprograma 322.51, Foment d'Ocupació, per un import global màxim de 3.000.000 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 91,89 % per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 (CCI 2014ES05M9P001).

3. D'acord amb l'article 8.3 de l'Ordre 2/2016, la dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial, de forma proporcional al nombre de persones desocupades menors de 30 anys registrades en el SERVEF. En la seua aplicació, s'efectua la següent distribució provincial de crèdits, que té caràcter estimatiu:



Alacant: 1.098.780 euros

Castelló: 356.874 euros.

València: 1.544.346 euros.

4. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no necessitarà nova convocatòria. No obstant això, l'esmentada alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té com a objecte la concessió de subvencions per a fomentar la contractació indefinida inicial de les persones joves qualificades, que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris

1. Podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes qualsevol ocupador de naturalesa jurídica privada, inclosos els treballadors autònoms, amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiari:

a) les persones o entitats en què concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tinga personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.



Quart. Destinataris finals

1. Els destinataris finals d'aquestes ajudes són les persones joves majors de 16 anys que, comptant amb una qualificació professional reconeguda pel sistema de formació professional per a l'ocupació o del sistema educatiu, figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i tinguen la condició de beneficiàries (actives) del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

2. S'entendrà que la persona jove compta amb una qualificació professional en els termes establits en l'apartat anterior quan es trobe en possessió d'alguna de les titulacions següents:

a) Llicenciat o diplomat universitari, enginyer o enginyer tècnic, arquitecte o arquitecte tècnic.

b) Grau universitari.

c) Estudis de Postgrau universitari.

d) Doctorat.

e) Tècnic o tècnic superior de Formació Professional Reglada, de la formació professional específica.

f) altres titulacions oficialment reconegudes com equivalents a les anteriors.

g) Certificat de professionalitat.



Cinqué. Accions subvencionables i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació indefinida inicial a jornada completa de les persones joves a què fa referència el resolc quart.

2. L'import de la subvenció ascendirà a 7.338,24 euros (9.172,80 euros en el cas de contractació de joves dones o de joves amb diversitat funcional).

3. Els contractes indefinits a temps parcial de com a mínim 30 hores setmanals resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



Sisé. Condicions de la contractació

1. La contractació de la persona jove haurà d'efectuar-se després de la publicació d'aquesta convocatòria de subvencions per a l'exercici 2016.

2. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la subscripció del contracte, o el seu manteniment quan el lloc haguera quedat vacant arran de la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Qualsevol modalitat contractual que no tinga caràcter indefinit o que tinga un període de prova igual o superior a 12 mesos; els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.

b) Contractes a temps parcial de menys de 30 hores setmanals, amb independència del percentatge que representen sobre la jornada habitual.

c) Treballadors que hagueren finalitzat la seua relació laboral per mutu acord amb l'entitat ocupadora en els tres mesos previs a la contractació.

d) Contractacions realitzades per empreses de treball temporal per a la posada a disposició del treballador en empreses usuàries en què prestaran els seus serveis.

e) Contractacions realitzades per empreses que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

f) Contractacions realitzades per empreses sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.



g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb el treballador contractat una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.





Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds es formalitzaran en impresos normalitzats que es presentaran en la corresponent Direcció Territorial del SERVEF, sense perjuí de la seua presentació segons el que disposa l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Així mateix podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la web del SERVEF www.servef.gva.es, en l'enllaç «Sol·licitud Telemàtica» que hi ha associat a cada ajuda publicada; per a això, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es.

2. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i finalitzarà el 31 d'octubre de 2016. Amb caràcter addicional a aquest termini general, les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini específic de dos mesos des de la contractació objecte de la subvenció.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Documentació identificativa del sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació del representant legal.

b) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat.

c) Contracte de treball que dóna lloc a l'ajuda i la seua comunicació al centre SERVEF d'Ocupació.

d) Alta en la Seguretat Social del treballador.

e) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió.

f) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció a aquesta obligació.

g) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionals o el mateix fet subvencionable o que no n'ha obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.



h) Declaració responsable que no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

i) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat.

j) Comunicació al treballador contractat del cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de l'ajuda sol·licitada, segons model normalitzat.

k) Si és el cas, certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional del jove contractat, d'acord amb el que preveu la disposició addicional segona de l'Ordre 2/2016.

l) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana dels treballadors en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la subscripció del contracte.

m) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla de treballadors en situació d'alta en la data de contractació del jove.

n) Documentació acreditativa que el jove posseïx alguna de les titulacions establides en el resolc quart.

ñ) Declaració responsable de la persona contractada en què indicarà que en el moment de la contractació manté els requisits per a tindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, i autoritzarà la comprovació d'aquesta situació i fent constar que entén que, en el cas que no es mantingueren aquests requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.



o) Justificant de l'ompliment del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant (si es tracta d'una persona física) i del representant legal, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del representant legal, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

3. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es troben disponibles en l'adreça d'internet www.servef.es.



Desé. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials del SERVEF competents en matèria d'Ocupació.

2. L'òrgan instructor podrà demanar de les persones interessades l'aportació addicional de tots aquells documents i dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que els beneficiaris complixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

4. En cada Direcció Territorial del SERVEF es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del Servei Territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i un secretari, amb veu però sense vot. Els vocals i el secretari seran designats per la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF entre funcionaris adscrits al servei territorial competent en matèria d'ocupació.

5. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

6. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Onze. Criteri de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a això es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja presentat en qualsevol dels registres previstos en la normativa de procediment administratiu comú la sol·licitud i la resta de documentació exigida per la convocatòria.



2. En cas que distints expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció per la contractació de persones amb diversitat funcional i, a falta d'això, la sol·licitud de subvenció per la contractació de dones; si l'empat persistira, es prioritzarà d'acord amb la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc no es resolguera l'empat, d'acord amb el número d'expedient més baix.



Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF corresponent.

2. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

3. El procediment podrà resoldre's de forma parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació establida en la convocatòria.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que disposa els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja mencionats, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que establixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretze. Termini de resolució i mitjà de notificació

1. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut l'esmentat termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

2. La notificació dels tràmits i actes necessaris per a la tramitació d'aquesta convocatòria s'efectuarà per correu certificat de conformitat amb el que establixen els articles 58 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Catorze. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Quinze. Obligacions del beneficiari

A més del que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, són obligacions del beneficiari:



a) Formalitzar els contractes de treball per escrit.

b) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos. En el supòsit de baixa del treballador no s'admetrà la substitució per a completar el període de manteniment, amb independència de la causa que haguera motivat la baixa i sense perjuí de l'aplicació del que preveu l'article 16 de l'Ordre 2/2016. Si la baixa del treballador es produïra amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada; no obstant això, aquesta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haguera tingut lloc una vegada transcorregut el termini de sis mesos per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana dels treballadors en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que aquesta situació responga a vacants originades per la baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora.

d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant aquest període de manteniment.

e) Facilitar totes aquelles dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li siga requerit pel SERVEF.

f) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests.

h) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se al SERVEF en el termini indicat en la lletra d) juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.

i) En tant que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es definix en l'article 140.1 del Reglament (UE) NÚM. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



j) als efectes de difusió pública, a l'estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que establix el Reglament (UE) NÚM. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en què figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'Execució (UE) núm. 821/2014 de la Comissió de 28 de juliol de 2014 pel qual s'establixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.



k) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb allò que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Sense perjuí de l'anterior, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb l'esmentada obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



l) Aportar en el termini indicat en la lletra d), una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.

m) Facilitar al SERVEF les mesures d'acompanyament que propicien l'adequació de la inserció recollides en la disposició addicional tercera de l'Ordre 2/2016. En aquest sentit el beneficiari haurà de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral perquè acudisca al Centre SERVEF, a fi que es realitzen les tasques d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment del contracte.





Setze. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) NÚM. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicades en el DOUE L352 de 24 de desembre de 2013. Per aquest motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:

a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

c.1) quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

c.2) quan l'ajuda estiga supeditada que una part o la totalitat d'aquesta repercutisca als productors primaris.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o Estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despesess corrents vinculades a l'activitat exportadora.



e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en compte d'importats.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió) no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altre operacions de transport de mercaderies per carretera l'import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en este últim Reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'establix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la comissió.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent Jutjat Contenciós Administratiu de la província de València, d'acord amb el que establix els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Tot això sense perjuí que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren convenient.





València, 21 de juny de 2016.– La directora general del SERVEF: María José Mira Veintimilla.

Mapa web