Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 80/2016, d'1 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 158/2015, de 18 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7822 de 06.07.2016
Número identificador:  2016/5207
Referència Base de Dades:  004927/2016
 



DECRET 80/2016, d'1 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 158/2015, de 18 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. [2016/5207]

PREÀMBUL



Diverses qüestions organitzatives fan necessari modificar l'estructura orgànica de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per tal de dotar-la de més eficàcia i eficiència en el desplegament de les seues funcions. Per això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.c i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de l'1 de juliol de 2016,



DECRETE



Article únic. Modificació

Es modifiquen els articles 9, apartat 2; 10; 11, apartats 2 i 3; 13; 14, apartats 1 i 2; 16; 22, apartat 1; 23, apartat 2; 25, apartat 2 i 26, apartat 1 del Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, que queden redactats en els termes que figuren en l'annex d'aquest decret.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Unitats administratives

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb què ho estaven fins al moment, i donant suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquest decret, així com les actuacions que procedisquen sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjuí que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a la nova estructura. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang, o d'un rang inferior, que s'oposen al que estableix aquest decret.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 1 de juliol de 2016



La presidenta del Consell en funcions

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO

ANNEX

Modificació del Decret 158/2015, de 18 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural



Es modifiquen els articles 9, apartat 2; 10; 11, apartats 2 i 3; 13; 14, apartats 1 i 2; 16; 22, apartat 1; 23, apartat 2; 25, apartat 2 i 26, apartat 1 del Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, que queden redactats com segueix:



Article 9. Nivell administratiu de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

2. La Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia té encomanades les funcions següents: desplegar els programes de seguretat, protecció i sanitat de la producció agrària, benestar animal i els seus respectius controls en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com instruir els expedients sancionadors en les matèries relacionades; desenvolupar la valoració de la cadena agroalimentària a nivell d'explotacions agràries; gestionar els assumptes relacionats amb les assegurances agràries; així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

La Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia s'estructura en els serveis següents:

a) Servei de Producció i Sanitat Animal, a qui corresponen les funcions següents:

La programació i execució de les activitats en matèria de sanitat animal, incloent-hi el control del moviment comercial, els programes sanitaris de les explotacions, les seues agrupacions i la gestió de les ajudes necessàries per a aquests fins. Així mateix li correspon la programació i gestió de les activitats en matèria d'ordenació i registre d'explotacions, mesures de producció, comercialització de productes d'origen animal, identificació animal i sistemes de traçabilitat i la gestió de les ajudes necessàries a aquests fins. La gestió i control del paquet lacti, així com gestionar la protecció i benestar animal en animals de producció, companyia i experimentació; gestionar els registres corresponents, incloent-hi els parcs i nuclis zoològics, i qualssevol altres funcions de finalitat anàloga que li siguen encomanades.



b) Servei de Sanitat Vegetal, al qual corresponen les funcions següents: desplegar i aplicar els programes de protecció, prevenció, defensa, control i eradicació de plagues i malalties dels cultius, incloent-hi les campanyes institucionals; difondre, fomentar i controlar els programes sanitaris de les explotacions i de les seues associacions i agrupacions, i gestionar les ajudes derivades; desplegar i aplicar els programes de lluita biològica i gestió integrada de plagues, i els plans derivats de l'autorització i l'ús sostenible de productes fitosanitaris; gestionar els registres d'establiments de comercialització de material vegetal, el seu control i l'expedició de passaports fitosanitaris i el Registre oficial de productors i operadors de mitjans de defensa fitosanitària; gestió del registre d'ITEAF (estacions d'Inspecció d'Equips d'Aplicació de Productes Fitosanitaris) i del registre REGANIP (Registre d'Aeronaus i Instal·lacions Permanents), així com la seua inspecció i control; el control de les parcel·les incloses en protocols d'exportació a tercers països i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

c) Servei de Seguretat i Control de la Producció Agrària, al qual corresponen les funcions següents: gestionar el risc per a la salut derivat de la utilització dels mitjans de producció agrària. Coordinar les actuacions en matèria de seguretat alimentària, tant en l'àmbit de la producció agrícola com ramadera, incloent-hi la pesca extractiva i les explotacions aqüícoles, i programar els controls d'higiene en les dites explotacions; proposar actuacions d'investigació en animals vius i en productes d'origen animal de residus de medicaments veterinaris i altres productes que es puguen detectar i executar actuacions en matèria de comercialització i ús racional de medicaments veterinaris; dirigir les actuacions de control en els establiments i operadors del sector de l'alimentació animal, en l'àmbit dels subproductes animals i els productes derivats no destinats al consum humà, garantint la seguretat de les substàncies que s'incorporen a la cadena de producció, comercialització i en la fabricació dels pinsos; gestionar el registre d'operadors d'alimentació animal així com el d'operadors de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà; dirigir les actuacions en matèria de comercialització i utilització de productes fitosanitaris en les explotacions agràries; fomentar i controlar l'adopció de bones pràctiques agrícoles, especialment en la gestió de recursos potencialment contaminants del sòl i de l'aigua; coordinar les actuacions en matèria de dejeccions ramaderes així com els plans d'acció en zones vulnerables a la contaminació de nitrats incloent el control de l'ús dels llots de depuradores en coordinació amb altres serveis de la Conselleria; la gestió dels laboratoris agraris i la unitat d'anàlisi de sanitat animal adscrits a la Conselleria; l'exercici de la potestat sancionadora en l'àmbit de les seues competències, i qualssevol altres d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.





d) Servei de Control de Qualitat Agroalimentària, al qual corresponen les funcions següents: elaborar plans d'inspecció en matèria de lluita contra el frau en la producció i comercialització de productes agroalimentaris; el control oficial de les mesures que adopten la indústria i els agents comercials del sector agroalimentari en matèria d'implantació i gestió de qualitat, exclosos els punts de venda directa al consumidor i els agents de la producció primària; el control oficial de qualitat dels productes alimentaris, en les fases de manipulació, transformació, envasat, emmagatzematge i transport, amb destinació al mercat de la Unió Europea; el control oficial de la qualitat en fertilitzants, en les fases de producció, transformació, envasat, emmagatzematge, transport i comercialització majorista i detallista, amb destinació al mercat de la UE; el control en escorxadors de la classificació de canals en boví i porcí; la instrucció dels expedients sancionadors en matèria de defensa de la qualitat agroalimentària i qualssevol altres d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.





Article 10. De la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC)

1. La Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC) és el centre directiu de la Conselleria que assumix les funcions en matèria de foment i garantia agrària, polítiques de desenvolupament rural, la Política Agrària Comuna, foment de l'agricultura ecològica, de nous models productius i sostenibles de la competitivitat, de l'eficiència, qualitat i economia sostenible de la indústria agroalimentària; I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica; desenvolupament i implantació de noves àrees de producció i d'augment de valor afegit dels productes agrícoles, ramaders i forestals i figures de qualitat. En especial, té atribuïdes les competències en matèria de tramitació de les ajudes i resolució dels expedients administratius aplicables a les matèries de la seua competència; gestió de totes les actuacions dirigides a la millora de la industrialització, innovació, transformació, promoció i internacionalització; figures de qualitat diferenciada o altres operadors que per la seua naturalesa jurídica o la seua activitat puguen ser beneficiaris de les dites actuacions i qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



2. L'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, que es regirà per la seua normativa específica, i els centres d'investigació s'adscriuen a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, a través de la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC). Així mateix s'adscriu a aquesta direcció general la Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Investigació Agroalimentària (Agroalimed) i les competències i tutela sobre les corporacions de dret públic constituïdes o que es constituïsquen en matèria de figures de qualitat, denominacions d'origen, i qualsevol tipus d'organització que es cree i regule en relació amb el sector agroalimentari.



Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC)

2. La Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat assumeix les funcions següents: desplegar els programes d'adaptació de l'oferta del sector agrari a la demanda; incloses les polítiques actives de concentració de l'oferta i de transformació i comercialització agràries; aplicar les mesures de la PAC dirigides a les explotacions agrícoles i ramaderes; promoure la protecció de les rendes agràries; qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que se li encomanen.



La Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat s'estructura en els serveis següents:

a) Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única, al qual corresponen les funcions de: programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la gestió de les ajudes comunitàries o nacionals, cofinançades amb fons comunitaris, tant del primer com del segon pilar de la PAC, dirigides a titulars d'explotacions agràries i l'objectiu de la qual siga millorar la renda dels productors i promoure una agricultura sostenible en qualsevol zona del territori; mantindre actualitzades les bases de dades de drets de pagament d'acord amb la PAC; emetre informes i estadístiques en relació amb els pagaments directes de la PAC a la Comunitat Valenciana; participar en els grups de treball sobre orientació i desenvolupament de la PAC i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

b) Servei de Control i Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions següents: programar, dirigir i executar els plans de control necessaris per a l'aplicació de la PAC a la Comunitat Valenciana, i els que suposen una intervenció en els mercats derivada de la política agrària comuna; donar suport tècnic general a l'aplicació dels diferents programes en el sector agrari a través del manteniment dels registres generals d'explotacions agràries, els sistemes d'informació geogràfica relacionats amb les funcions de la Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat, el Registre Vitícola, el SIGPAC, així com el de nous registres que siguen necessaris per a l'aplicació de la PAC, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

c) Servei d'Indústries Agroalimentàries i Concentració de l'Oferta, al qual corresponen les funcions següents: gestionar tècnicament i documentalment les activitats de transformació i industrialització de les xicotetes i grans empreses, cooperatives i organitzacions de productors agroalimentaris; la programació, desplegament i aplicació de les mesures i les polítiques sectorials actives relacionades amb l'organització, foment i millora de les indústries agràries i alimentàries; la concentració de l'oferta, i l'organització amb fins econòmics dels productors agraris, foment de l'associacionisme per mitjà de la concentració, seguiment i control de les agrupacions, organitzacions de productors i altres operadors sectorials associatius; la gestió de les ajudes comunitàries, nacionals i autonòmiques relatives a aquestes matèries; l'ordenació, funcionament i control administratiu del Registre d'Establiments Alimentaris (REA), així com el Registre d'Embotelladors, i el Registre d'Etiquetatge d'Empreses Vitivinícoles, i gestionar i custodiar el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana, desplegant les actuacions que procedisquen en matèria de qualificació, promoció i ordenació de les mateixes societats i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



d) Servei de Gestió Agrària Sostenible, al qual corresponen les funcions següents: gestionar les mesures de foment previstes en la reglamentació comunitària tendents a la utilització sostenible de la superfície agrària, així com les destinades a pal·liar la problemàtica de l'agricultura en les zones de muntanya desfavorides, i elaborar informes de seguiment sobre l'aplicació de les mesures que se li encomanen i les propostes de millora per a incrementar la seua eficàcia. L'administració i desenvolupament dels registres agraris que no estiguen atribuïts expressament a altres serveis, en concret el Registre d'Explotacions de Productors Agraris.

3. A la Subdirecció General de Desenvolupament Rural, Qualitat Alimentària i Producció Ecològica corresponen les funcions següents: promocionar la millora del patrimoni rural a través de l'elaboració de plans i programes d'ajuda; orientar la política comunitària en matèria de desenvolupament rural; planificar, publicar, gestionar i controlar les ajudes comunitàries; coordinar i portar el seguiment de la política estatal en la matèria; fomentar la producció ecològica i la qualitat dels productes agroalimentaris valencians; dissenyar, planificar, coordinar i executar les activitats d'innovació en el sector agroalimentari; promocionar i internacionalitzar les empreses i cooperatives agroalimentàries, així com les activitats de promoció de la qualitat del sector agroalimentari i les seues produccions; impulsar la capacitació, experimentació, investigació participativa, innovació i transferència agràries; instruir els expedients sancionadors en les matèries de la seua competència i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



La Subdirecció General de Desenvolupament Rural, Qualitat Alimentària i Producció Ecològica s'estructura en els serveis següents:

a) Servei d'Estratègia Territorial Rural, al qual correspon l'execució de l'estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana, i fer les funcions de gestionar, coordinar i resoldre les convocatòries d'ajudes en matèria de desenvolupament rural; controlar i aplicar els mecanismes de pagament de les esmentades convocatòries; actuar com a unitat de suport en la col·laboració i concertació amb les distintes administracions en la implantació de l'estratègia de desenvolupament rural de la Comunitat; qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

b) Servei de Qualitat Agroalimentària, al qual corresponen les funcions següents: la promoció de nous mercats per als productes ecològics valencians i els productes de qualitat agroalimentaris, el desenvolupament d'una cadena alimentària que proporcione aliments sans i de qualitat al consumidor; impulsar i tutelar les figures de qualitat diferenciada, agricultura ecològica i altres marques de qualitat relatives a la producció agroalimentària de la Comunitat Valenciana; impulsar els programes voluntaris de qualitat en la producció; el foment d'empreses agroalimentàries de productes artesanals i diferencials; tramitar la resolució i control de les ajudes a favor de la competitivitat del sector agroalimentari; prestar serveis de millora de la qualitat i la formació d'emprenedors agroalimentaris; desenvolupament de productes agroalimentaris de qualitat agroecològica i el desenvolupament de mercats per a aqueixos productes; col·laborar i coordinar amb altres administracions el foment i la promoció dels productes agroalimentaris, a més del suport a les actuacions de les associacions, fundacions, federacions, i interprofessionals dirigides a aqueix mateix fi i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

c) Servei de Producció Ecològica, Innovació i Tecnologia, al qual corresponen les funcions següents: fomentar la producció ecològica i la valoració dels productes ecològics i el seu consum, el desenvolupament de productes ecològics i la seua promoció; gestionar i coordinar amb altres administracions públiques, institucions, associacions o empreses competents en la matèria, programes específics que permeten millorar de forma contínua, coherent i des d'una perspectiva integral la producció ecològica; fomentar la formació en agricultura ecològica en les escoles, universitats, centres de formació professional en coordinació amb els òrgans competents en educació; el desenvolupament de tècniques agroecològiques; la implantació i difusió de mètodes ecològics en la lluita contra plagues i el desenvolupament de productes ecològics en la producció ecològica; el desenvolupament i implantació de noves tecnologies, la innovació contínua, els instituts tecnològics adscrits a la Conselleria, entre els quals hi ha l'Institut de Viticultura i Enologia de Requena, les estacions experimentals que s'especialitzen en agricultura ecològica i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

d) Servei de Transferència de Tecnologia, al qual corresponen les funcions següents: la detecció i actuació sobre els problemes que afecten les produccions agràries, l'experimentació i adaptació de les innovacions en les tècniques de producció agropecuària, la introducció i assaig de nous materials vegetals, el suport a la investigació agrària, la transferència de tecnologia als sectors productius agraris, l'assessorament i l'assistència tècnica als agricultors i ramaders, la divulgació de la informació a l'entorn dels avanços tecnològics; la formació contínua a través de l'organització de cursos, conferències i demostracions i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades. Les estacions experimentals, excepte les que s'especialitzen en agricultura ecològica, s'adscriuen a aquest servei.





Article 13. De la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental

La Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental assumeix les funcions en matèria d'espais naturals protegits i biodiversitat; Xarxa Natura 2000; gestió forestal sostenible i vies pecuàries, caça, pesca continental, gestió de parcs naturals; restauració hidrologicoforestal i avaluació ambiental estratègica i de projectes.

Article 14. Nivell administratiu de la Direcció General del Medi Natural i d'Avaluació Ambiental

1. Subdirecció General del Medi Natural, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen:

a) Servei de Vida Silvestre, que conté les actuacions de conservació, gestió i planificació dels espais de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000; l'avaluació de repercussions de plans i projectes sobre la mateixa xarxa; el seguiment, estudi, protecció i recuperació de les espècies silvestres de fauna i flora: el manteniment del Banc de Dades de Biodiversitat de la Comunitat Valenciana i dels catàlegs d'espècies amenaçades; la gestió de les microreserves de flora i reserves de fauna; els plans i programes de recuperació d'espècies; el seguiment, control i eradicació d'espècies invasores, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

b) Servei d'Ordenació i Gestió Forestal, a què corresponen les funcions d'ordenació integrada i gestió sostenible dels recursos forestals i, especialment, de les forests d'utilitat pública i muntanyes patrimonials de la Generalitat; l'aprofitament de les rendes forestals; la conservació i defensa hidrologicoforestal; les vies pecuàries i la seua delimitació; les ordenacions integrals de muntanyes i tractaments silvícoles i les estadístiques forestals, sense perjuí de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a la direcció general competent en matèria de prevenció d'incendis forestals; coordinació de la cartografia amb temàtica atribuïda a aquesta conselleria; les obres de restauració i millora paisatgística d'ecosistemes forestals; la sanitat forestal; l'elaboració, desplegament i aplicació de l'instrument de planificació i ordenació forestal de la Comunitat Valenciana; l'ordenació de l'ús públic sostenible de les muntanyes; l'afecció de l'activitat minera en els espais forestals d'acord amb la seua normativa específica, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

c) Servei de Gestió d'Espais Naturals Protegits, al qual correspon la gestió dels parcs naturals i reserves naturals, paratges naturals, paisatges protegits, monuments naturals, zones humides catalogades, la coordinació de les activitats dels directors-conservadors dels parcs naturals i reserves naturals, i el control de la qualitat de les seues aigües i el seguiment del seu estat ecològic, coves catalogades i àrees naturals protegides per instruments internacionals; el foment de l'ús públic sostenible dels espais naturals; la col·laboració amb els ajuntaments en la gestió dels paratges naturals municipals; l'elaboració i tramitació dels projectes de declaració dels espais naturals protegits; l'elaboració i tramitació dels seus instruments de planificació i gestió, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



d) Servei de Caça i Pesca, a què correspon l'estudi i elaboració de propostes de directrius per a l'ordenació i gestió de la caça i pesca continental per a un aprofitament sostenible; la tramitació de períodes hàbils de caça i pesca; vedes especials; autoritzacions i plans tècnics de caça i pesca; reserves i tancats; aqüicultura continental; el foment i control de les espècies cinegètiques i piscícoles; la gestió de la caça i la pesca en els espais en què les tinga encomanades; qualssevol altres funcions que en matèria de caça i pesca li siguen atribuïdes, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



2. Queda integrat en la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental el Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal de la Comunitat Valenciana (CIEF), creat pel Decret 19/2005, de 28 de gener, del Consell, departament horitzontal de suport a iniciatives de desplegament dels diferents serveis que integren la direcció general i al qual correspon la gestió del Programa valencià de conservació de recursos genètics forestals (Ecogen), la producció de materials forestals de reproducció, a través del Banc de Llavors Forestals i el Viver de Mas de les Fites (Quart de Poblet), la coordinació tècnica de vivers forestals, la conservació i gestió del patrimoni arbori monumental valencià, la prestació de suport tècnic a projectes d'I+d+i, el desenvolupament de projectes nacionals i europeus innovatius i el foment de la transferència de resultats de la investigació i la innovació.

Article 16. Nivell administratiu de la Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental s'estructura en les següents unitats administratives: Subdirecció General de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que s'indiquen:

a) Servei de Lluita contra el Canvi Climàtic i Protecció de l'Atmosfera, a què corresponen l'explotació i gestió del sistema de vigilància i control de la qualitat de l'aire; les actuacions relatives al comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle; les actuacions relatives a les activitats potencialment contaminants de l'atmosfera; la proposta d'actuacions en matèria de contaminació acústica; el desenvolupament i seguiment de l'estratègia valenciana sobre el canvi climàtic; la tramitació de la concessió de l'etiqueta ecològica europea; la tramitació de les certificacions de les convalidacions per inversions mediambientals; la gestió del registre de centres segons el reglament relatiu al sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS); la gestió del registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental; i en general, totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la direcció general sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



b) Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació, a què correspon la tramitació d'expedients d'autoritzacions ambientals integrades i la gestió del registre d'emissions i fonts contaminants (PRTR); i en general totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la direcció general sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

c) Servei de Gestió de Residus, a què corresponen el règim d'autorització i/o inscripció de les operacions de producció i/o gestió de residus; la tramitació d'expedients de trasllats de residus; la tramitació d'expedients relatius a la normativa de sòls contaminats; les actuacions d'execució, seguiment i impuls dels plans zonals de residus, així com la coordinació dels organismes encarregats de la seua execució; les actuacions de prevenció i minimització de residus, incloses les accions de sensibilització i foment; el règim d'utilització de residus inerts adequats; la gestió de fangs de depuració quan tenen la consideració de residus; les actuacions d'autorització, seguiment i coordinació dels sistemes de responsabilitat ampliada del productor en matèria de residus; i en general totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la direcció general sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



d) Servei d'Inspecció Mediambiental, a què corresponen les funcions d'inspecció, vigilància i control del compliment de les matèries pròpies de la direcció general, en particular la proposta del Pla i el Programa Anual d'Inspecció en matèria de Qualitat Ambiental; la instrucció i tramitació d'expedients sancionadors i, quan procedisca, de responsabilitat mediambiental en les matèries competència de la direcció general; la tramitació dels recursos contra els actes dictats en l'exercici de les funcions pròpies del servei; la formació i informació en matèria sancionadora, en particular a agents de l'autoritat i altres administracions públiques; i en general totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la direcció general sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.





Article 22. De la Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. Depenent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Sotssecretaria hi ha, amb nivell de Subdirecció General, un Gabinet Tècnic a què corresponen les funcions concernents a planificació, documentació, publicacions, comunicació i seguiment parlamentari.

A més, exercirà com a Unitat d'Igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la direcció general amb competències en matèria d'igualtat de gènere. Les funcions com a Unitat d'Igualtat són: vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i hòmens; dur a terme el seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i hòmens; assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere; supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la realització ha tingut respecte del gènere; supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos; demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració així com realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial; promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i hòmens; assessorar en l'elaboració de plans d'igualtat, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores; impulsar la formació i sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens, per mitjà de la formulació de propostes d'accions formatives a la direcció general amb competències en matèria d'igualtat de gènere; impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que patixen discriminació múltiple, i promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de coresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.





Article 23. De la Secretaria General Administrativa

2. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

a) Servei de Coordinació i Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions següents: prestar suport tècnic en la confecció d'ordes, convenis i disposicions de caràcter general, tramitar aquells expedients que li corresponguen relatius a assumptes que hagen d'elevar-se al Consell o a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris per a la seua aprovació o coneixement, El trasllat dels seus acords i la custòdia de les certificacions d'estos; coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes; tramitar convenis de col·laboració i acords de cooperació, i expedients de responsabilitat patrimonial que li corresponguen; tramitar els suggeriments i queixes que afecten matèries pròpies, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



b) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual corresponen les funcions següents: elaborar la planificació i programació econòmica; elaborar l'avantprojecte de pressupostos i tramitar les modificacions pressupostàries; gestionar, fer el seguiment i controlar l'execució pressupostària, així com la gestió de despeses i ingressos; supervisar l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats i tramitar els documents comptables de despeses i ingressos pressupostaris i extrapressupostaris; elaborar la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de les distintes unitats administratives; gestionar, fer el seguiment i controlar els fons comunitaris; coordinar i fer el seguiment de les distintes caixes, així com de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

c) Servei de Personal, al qual corresponen les funcions següents: realitzar la gestió del personal tramitant les seues incidències; coordinar les accions, processos, estructures i mètodes de treball, així com els procediments administratius i instruments de gestió del personal; preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions; conservar i custodiar els expedients personals dels empleats públics; Tramitar els expedients disciplinaris; confeccionar nòmines i incidències corresponents; tramitar reclamacions administratives prèvies a l'exercici d'accions laborals, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

d) Servei de Contractació i Assumptes Generals, al qual corresponen les funcions següents: tramitació i seguiment dels expedients de contractació de la Conselleria; gestionar, controlar i supervisar els serveis generals de la Conselleria; coordinació de les unitats de registre de documents de la Conselleria i gestió del registre general; gestió de l'arxiu dels documents de la Conselleria; tramitació de la gestió patrimonial dels immobles adscrits a la Conselleria, i qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



e) Servei d'Organització i Tècniques de Gestió, al qual corresponen les funcions següents: impulsar la redacció i elaboració de normativa en les matèries pròpies de la Conselleria; racionalitzar els procediments administratius; impulsar i coordinar la implantació i el desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de la qualitat i transparència en la Conselleria i accés a la informació pública; efectuar estudis i propostes sobre la normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa, dur a terme les accions de millora de la qualitat; l'elaboració d'estudis i anàlisis previs a la informatització dels procediments, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis. Així mateix li correspon coordinar, informar i donar compte a l'òrgan superior o centre directiu competent en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la Conselleria en estes matèries.





Article 25. Atribucions de les direccions territorials

1. En cada una de les províncies, dependent de la Sotssecretaria, hi haurà, amb nivell de subdirecció general, una direcció territorial, que dirigirà i coordinarà els serveis, seccions i unitats administratives que tinga adscrites, vetlarà perquè funcionen correctament i adoptarà les mesures que foren necessàries.

2. La direcció territorial, en coordinació amb els òrgans directius implicats, podrà encomanar al personal que tinga adscrit, les activitats de gestió, control i inspecció de qualssevol de les diferents línies de treball desenvolupades en la seua província, en funció de les necessitats, amb independència de la unitat en què estiga destinat.

3. En cada direcció territorial, hi ha,

a) Una secretaria territorial, amb nivell de cap de servei, que prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d'assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària, així com aquelles funcions que se li atribuïsquen o deleguen. Alhora, substituirà la persona titular de la direcció territorial en cas d'absència, vacant o malaltia.

b) Un Servei Territorial de Medi Ambient, al qual correspondrà l'exercici de les funcions i la coordinació de les unitats administratives que se li assignen en l'àmbit de la seua competència.



Article 26. Oficines comarcals

1. Les oficines comarcals són unitats administratives territorialment desconcentrades, funcionalment dependents de la Sotssecretaria i de les direccions generals en l'àmbit de les competències respectives, i orgànicament adscrites a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, a qui correspon coordinar-les i que pot, en funció de les necessitats, organitzar la seua actuació.

2. Les oficines comarcals exerciran les funcions següents: informar i assistir la ciutadania; gestionar, inspeccionar i tramitar expedients d'ajudes i subvencions; subministrar dades i informació als centres superior i directius de la Conselleria; col·laborar en la formació dels professionals dels sectors productius del seu àmbit material d'actuació; qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

Mapa web