Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7824 de 08.07.2016
Número identificador:  2016/5306
Referència Base de Dades:  005029/2016
 



ORDRE 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià. [2016/5306]



PREÀMBUL



L'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, les competències en matèria de foment de l'autogovern.

El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en l'article 40.2.b, atribuïx a la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre altres funcions, les vinculades amb el desenvolupament de l'autogovern i la recuperació del Dret Foral Civil Valencià.

L'article 1 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, atorga a este departament les competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, mentre que l'article 10 d'eixa norma establix les funcions que exercix la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre les quals estan les següents: dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat adscrites al desenvolupament de l'autogovern, dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes adscrites al foment i a la divulgació de l'autogovern, coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en este, impulsar, coordinar i desenvolupar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit del foment de l'autogovern, en matèria de processos de participació diferents de les consultes populars, fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de foment de l'autogovern, fomentar la recuperació, la difusió i l'estudi del Dret Foral Civil Valencià, informar i donar suport a les administracions de la Comunitat Valenciana en matèria de promoció de l'autogovern, i dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i divulgació de l'autogovern i les seues institucions.

Amb la finalitat de promoure i impulsar la realització, des de l'Administració Local, d'iniciatives que contribuïsquen al compliment dels objectius directament vinculats amb les referides funcions, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.

L'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions seran aprovades mitjançant una orde de la persona titular de la conselleria competent per raó de la matèria, d'acord amb el procediment previst per a l'elaboració de disposicions de caràcter general, i hauran de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, l'apartat 2 d'eixe mateix precepte establix el contingut mínim de les bases reguladores i l'article 166 de la llei mencionada fa el mateix respecte a les convocatòries que s'efectuen en el marc de les bases prèviament aprovades i publicades.

Les subvencions a concedir en el marc de les convocatòries que es regisquen per les bases aprovades a través d'esta orde no necessiten notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits arreplegats en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea ja que s'atorguen a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià, i les actuacions subvencionable no suposen cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les esmentades subvencions no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

Atenent a allò que s'ha previst per l'article 4.1 del Decret 167/2015, de 2 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la composició, les competències i el funcionament de la Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Assumptes Econòmics, esta orde no necessita el pronunciament de la dita Comissió, ja que afecta una sola conselleria i no té una especial incidència pressupostària i econòmica.

Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la dita norma, així com en els articles 28.e i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en l'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, en l'article 40.2.b del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i en l'article 10 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

1. S'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.

2. Les bases reguladores s'incorporen com a annex a esta orde.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament i execució

S'autoritza la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià per a dictar les resolucions i instruccions necessàries a fi de desenvolupar i executar esta orde.



Segona. Entrada en vigor

La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 5 de juliol de 2016



El conseller de Transparència,

Responsabilitat Social, Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS







ANNEX

Bases reguladores



Primera. Objecte de la subvenció

Estes bases reguladores regiran la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.



Segona. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions que es podran subvencionar són les següents:

a) L'organització de congressos, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionats amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia, així com amb la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.

Queden expressament excloses les despeses de restauració i les derivades de l'entrega d'obsequis de qualsevol tipus vinculats amb la realització de les activitats assenyalades en el paràgraf anterior.

Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a ponents, conferenciants o moderadors per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en este apartat no podran excedir les quanties establides en l'annex del Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



b) L'edició de publicacions relacionades amb les actuacions descrites en l'apartat a.

2. Per a la realització d'estes actuacions les entitats locals beneficiàries podran, prèvia comunicació a la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i la recuperació del Dret Foral Civil Valencià, subcontractar amb tercers fins al 100 % de l'import de l'actuació subvencionada, en el marc del que disposa l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de l'esmentada llei, i amb l'article 165.2.n de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

3. No seran subvencionables aquelles actuacions que hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que arribe al cent per cent (100 %) del cost real.

4. Només seran subvencionables aquelles actuacions que s'hagen dut a terme, íntegrament, dins de l'exercici corresponent a cada convocatòria i en el termini expressament previst per esta.



Tercera. Entitats sol·licitants i requisits d'admissió

1. Podran sol·licitar estes subvencions les mancomunitats de municipis i els ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

2. En el marc de cada convocatòria, només s'admetrà una única sol·licitud per cada una de les mancomunitats de municipis i dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb independència que cada entitat local sol·licitant puga desenvolupar una o diverses actuacions subvencionables.

Si, per a la mateixa actuació subvencionable, un ajuntament presentara una sol·licitud pròpia i concorreguera, en una altra sol·licitud, com a membre d'una mancomunitat de municipis, s'entendrà que preval la presentada per esta i quedarà parcialment no admesa, amb audiència prèvia de l'entitat o entitats interessades, la formalitzada per l'ajuntament a títol individual. Esta inadmissió es produirà només respecte a l'actuació subvencionable coincident i no afectarà la part de la sol·licitud de l'ajuntament que es referisca a altres actuacions susceptibles de ser subvencionades.

3. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les entitats locals en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Quarta. Convocatòria i procediment de concessió

1. La conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions cada convocatòria que s'efectue en el marc de les presents bases i la informació requerida per la dita base de dades perquè en ella es publiquen els seus textos íntegres.

De conformitat amb la normativa estatal bàsica aplicable en matèria de subvencions, la Base de Dades Nacional traslladarà l'extracte de les convocatòries al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana per a la seua publicació, que tindrà caràcter gratuït.

2. El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i notificar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar de la data de publicació de l'extracte de la respectiva convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Una vegada conclòs este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats locals interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. Es requerirà a les entitats locals interessades que no reunisquen els requisits exigibles o que no hagen aportat amb la seua sol·licitud els documents ressenyats en la respectiva convocatòria perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, esmenen o acompanyen els documents preceptius, de conformitat amb la normativa estatal vigent sobre procediment administratiu comú, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, amb indicació que, si així no ho feren, es considerarà que desistixen de la seua petició.



4. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

5. Les sol·licituds admeses a tràmit seran avaluades per una comissió de valoració, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari.



Quinta. Comissió de valoració

1. L'avaluació de les sol·licituds de subvencions admeses a tràmit correspondrà a una comissió de valoració composta per les persones següents:

a) President o presidenta: la persona titular de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià, o persona que designe en la seua substitució.

b) Vocals:

– La persona que ostente la secretaria general administrativa de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, o persona que designe en la seua substitució.

– La persona que ostente la subdirecció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de foment de l'autogovern, o persona que designe en la seua substitució.

– La persona que ostente la direcció del servei amb funcions en matèria de promoció de l'autogovern i Dret Foral Civil Valencià, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió, o persona que designe en la seua substitució.

– Un funcionari o una funcionària, pertanyent al grup A1, de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià.



2. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en la normativa estatal vigent sobre règim jurídic de les administracions públiques.



Sexta. Criteris objectius d'atorgament

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a quatre (4) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a este primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les distintes actuacions proposades com la vinculació de cada una i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el número previst o ja verificat de destinataris per comparació amb la població total de l'entitat o entitats sol·licitants.



– El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cada una.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a este segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania en general i, si és el cas, per a determinats sectors o segments de població.

– Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats per a l'entitat o les entitats locals sol·licitants de la subvenció.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats semblants a curt, mitjà i llarg termini.

c) Ús del valencià durant l'exercici de l'activitat i/o en les distintes publicacions que, si és el cas, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a este tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– La possible utilització del valencià en congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que tinguen relació amb l'objecte de la convocatòria.

– L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'eixes actuacions.

– La posada a disposició dels participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.



d) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens, en la creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % i en el foment de les entitats socials o sense ànim de lucre i de les empreses d'inserció sociolaboral: fins a un (1) punt.

Per a assignar la puntuació corresponent a este quart criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– El nombre de dones i hòmens que hagen participat o assistit, o la participació o assistència dels quals es preveja, a cada una de les activitats programades i al conjunt de totes elles.

– El nivell efectiu d'incidència en la creació de llocs concrets de treball per a persones amb el grau de discapacitat abans ressenyat.

– La naturalesa jurídica i l'objecte a què es dediquen les entitats i empreses que participen, si és el cas, en l'organització i el desenvolupament de les activitats programades.

2. Des de la comissió de valoració es podrà instar les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 61 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de l'esmentada llei.



Sèptima. Proposta motivada de resolució

1. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la proposta motivada de resolució, en la qual:

a) Figuraran, per orde decreixent de puntuació obtinguda, les entitats locals a les quals podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a concedir, amb el límit màxim del crèdit total disponible.

b) Es faran constar, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què hagen de subjectar-se les entitats locals proposades com a beneficiàries.

c) Es ressenyaran les sol·licituds la denegació de les quals es propose, així com les causes per a procedir en este sentit.

2. Per a elaborar la proposta motivada de resolució, la comissió de valoració calcularà l'import de les subvencions corresponents, en funció del cost total del pla d'actuacions subvencionables.



Octava. Criteris per a determinar la quantia individualitzada de la subvenció

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en la base sexta i en els apartats següents d'esta base.

2. Per mitjà d'estes subvencions es contribuirà al finançament total o parcial de les despeses ocasionades en el desenvolupament de les actuacions subvencionables que realitzen les entitats locals sol·licitants.

3. Si el total de les quantitats sol·licitades fora superior a l'import global màxim destinat a finançar la respectiva convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà d'acord amb el procediment següent:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cada un dels criteris de baremació ressenyats en l'apartat 1 de la base sexta, de manera que s'obtinga, com a suma dels quatre criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.



b) En segon lloc, se sumaran les puntuacions aconseguides per totes les entitats per a aconseguir una xifra global que serà equivalent al total de punts assignats durant el procés de baremació.

c) En tercer lloc, es dividirà la dotació de la línia pressupostària a càrrec de la qual es finança la convocatòria entre la xifra global de punts a què es referix l'apartat anterior, de manera que es puga saber, com a resultat d'eixa operació, a quant equival econòmicament cada punt assignat.

d) En quart i últim lloc, es multiplicarà l'import en euros de cada punt pel total de punts atorgat a cada entitat local i, com a conseqüència d'això, es determinarà la quantitat precisa que ha de concedir-se a cada beneficiària.



Novena. Resolució de cada convocatòria

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari dictarà les resolucions que procedisquen.

2. Eixa mateixa persona, a proposta de la comissió de valoració, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades.

3. Les resolucions es notificaran a les entitats locals interessades d'acord amb el que preveu la normativa estatal vigent sobre procediment administratiu comú.

4. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que posen fi a la via administrativa, les entitats locals interessades podran interposar, sempre a partir de l'endemà de la seua notificació o publicació:

a) Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, d'acord amb el que disposa la normativa estatal vigent sobre procediment administratiu comú.



b) O bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala del Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que establixen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjuí que les entitats locals interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

5. Les subvencions concedides es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i s'indicarà la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, així com les entitats beneficiàries, la quantitat atorgada en cada cas i la finalitat o les finalitats de la subvenció.



Deu. Obligacions de les entitats locals beneficiàries

1. Són obligacions de cada entitat local beneficiària:

a) Tindre consignat en el seu pressupost l'import destinat al compliment del programa d'actuacions presentat, de conformitat amb el document de desglossament de costos que haurà d'aportar i de conformitat amb el que preveu la respectiva convocatòria.

b) Realitzar, dins del termini previst per la respectiva convocatòria, l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció.



c) Acreditar davant de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

d) El sotmetiment a actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb les subvencions concedides.

e) Comunicar a la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, per mitjà de certificat expedit per la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions aconseguides, dels conceptes a què es destinaran i de si cobrixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o actuacions.

La comunicació haurà de fer-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



f) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

g) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendir els comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb allò que s'ha establit en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

El dit compliment podrà acreditar-se de conformitat amb allò que s'ha previst per l'apartat 5 d'eixe mateix precepte.

h) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que establix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



i) Adoptar les mesures necessàries per a evitar que la realització de les actuacions previstes en el programa presentat en el marc de la respectiva convocatòria puga suposar, sobretot si es duen a terme subcontractacions, la creació o el manteniment d'obstacles o barreres que impliquen un incompliment de la normativa vigent en matèria de garantia de la unitat de mercat.

Als efectes d'acreditar este aspecte, les entitats locals beneficiàries hauran d'aportar una declaració responsable.

j) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

l) Deixar constància expressa del finançament atorgat per la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari a través de la convocatòria corresponent, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com també en tota publicació o relació amb tercers el fi de la qual siga divulgar-les.

Així mateix, s'hauran d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de l'esmentada conselleria i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià.

m) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en cada convocatòria, atenent el que preveu la base onze i d'acord amb les instruccions que es dictaran a este efecte des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i recuperació del Dret Foral Civil Valencià.

n) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament firmada per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament, que expresse els resultats obtinguts respecte als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats junt amb la sol·licitud de la subvenció.

o) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en la base dotze.

p) No estar incurses en les prohibicions que s'establixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'efecte del qual s'aportarà declaració responsable.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà esta sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, atenent al que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Onze. Justificació i pagament de les subvencions

1. El pagament a les entitats locals interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb allò que s'ha establit per la Llei de Pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici en què s'emmarque cada convocatòria, en relació amb el que preveuen els articles 164 i següents de la la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, amb la rendició prèvia del compte justificatiu simplificat a què es referix l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juny, d'acord amb les condicions següents:

a) El termini de justificació vencerà en la data de cada exercici que es determine en la corresponent convocatòria, sense que procedisca ampliar-lo en cap cas.

b) El compte justificatiu simplificat, per la totalitat del gasto destinat a finançar l'actuació o actuacions subvencionades, contindrà la informació següent:

1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament firmada per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, en els termes previstos en l'apartat 1.n de la base deu.

2. Una relació classificada de les despeses i de les inversions de l'activitat, de conformitat amb el model que es publicarà com a annex de la convocatòria corresponent, amb identificació de l'actuació, del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions succeïdes. Esta relació estarà certificada i firmada pel secretari o secretària, o pel secretari interventor o la secretària interventora de l'entitat local interessada, amb el vistiplau del president o de la presidenta.

3. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.



4. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'estos.

c) De conformitat amb el pla de control corresponent, elaborat i aprovat atenent el que preveu l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i la recuperació del Dret Foral Civil Valencià efectuarà les comprovacions oportunes per a obtindre una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de les subvencions atorgades.

d) Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de desenvolupament de l'autogovern i la recuperació del Dret Foral Civil Valencià es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades, i es podrà dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira el dit requeriment.



2. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents.

3. La no presentació de la justificació del gasto en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'entitat local beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius, sense perjuí que es concedisca, amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió, el tràmit d'audiència legalment establit.

4. En virtut del que preveu l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, en relació amb l'article 3.2 de l'Orde de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, les entitats locals que resulten beneficiàries de les subvencions concedides estaran exemptes d'acreditar que estan al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.



Dotze. Deixament sense efecte o minoració de l'import de la subvenció i exigència de reintegraments d'imports indegudament percebuts

1. En els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en cas d'incompliment de les obligacions a què es referix la base deu, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada i es podrà deixar esta sense efecte o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.

Sense perjuí del que preveu la normativa bàsica estatal sobre la matèria, el reintegrament de les subvencions percebudes es regirà pel que preveu l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



2. Per a graduar el possible incompliment de les condicions de concessió de les subvencions, determinar l'import que ha de percebre finalment cada entitat beneficiària i concretar la quantitat que, si és el cas, s'haja de reintegrar, la resolució que es dicte haurà de ponderar, de manera motivada i conforme al principi de proporcionalitat, quina actuació o actuacions subvencionables es veuen afectades, quina obligació o obligacions han deixat d'atendre's, la major o menor rellevància de l'incompliment per al desenvolupament adequat d'aquelles i la seua incidència tant en la consecució dels objectius proposats per l'entitat sol·licitant, com en l'èxit dels fins perseguits per la convocatòria.



3. En la tramitació de qualsevol procediment derivat de l'aplicació dels apartats primer i segon d'esta base, es garantirà, en tot cas, el dret de l'entitat interessada a l'audiència.



Tretze. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador aplicable serà el previst en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la normativa que la desplega.



Catorze. Interpretació i acceptació de les bases

1. La conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern i desenvolupament estatutari es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'estes bases als efectes de procedir a l'adjudicació de les subvencions en el marc de cada convocatòria.

2. La participació en les convocatòries que s'efectuen a l'empara d'esta orde implica acceptar les presents bases reguladores.

Mapa web