Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 2/2017, d'1 de juny, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es crea i regula el Registre Autonòmic de Targetes d'Estacionament per a Persones amb Mobilitat Reduïda de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8068 de 22.06.2017
Número identificador:  2017/5002
Referència Base de Dades:  005557/2017
 



ORDRE 2/2017, d'1 de juny, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es crea i regula el Registre Autonòmic de Targetes d'Estacionament per a Persones amb Mobilitat Reduïda de la Comunitat Valenciana. [2017/5002]

D'acord amb la Recomanació 98/376/CE, del Consell, de 4 de juny de 1998, sobre la creació d'una targeta d'estacionament per a persones amb discapacitat, i el que disposa el Reial decret 1056/2014, de 12 de desembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'emissió i d'ús de la targeta d'estacionament per a persones amb discapacitat, s'ha aprovat el Decret 72/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula la targeta d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb discapacitat que presenten mobilitat reduïda i s'estableixen les condicions per a la concessió.

L'article 15 de l'esmentat decret estableix que es crearà un registre autonòmic de targetes d'estacionament de vehicles a favor de persones amb mobilitat reduïda, a fi de garantir l'efectivitat dels drets reconeguts als que siguen titulars de les targetes d'estacionament en tot el territori de la Comunitat Valenciana, així com el seu control efectiu.



En el dit registre, que té caràcter supramunicipal, s'hauran d'inscriure's obligatòriament totes les targetes concedides, renovades, així com suspeses, caducades i retirades pels ajuntaments de la Comunitat Valenciana. Així mateix, es considera necessari establir amb caràcter obligatori que aquests no puguen concedir i expedir la dita targeta, sense consultar prèviament amb el dit registre autonòmic, que serà l'òrgan encarregat de facilitar el número de la targeta d'estacionament d'acord amb la tipologia que corresponga, per al seu control.

Correspon als municipis l'expedició de la targeta segons el model determinat reglamentàriament, així com adoptar les mesures necessàries per a l'efectivitat dels drets que d'aquesta es deriven, i es prestarà especial atenció a les necessitats de les persones amb discapacitat que tenen reduïda la mobilitat i que utilitzen vehicles, tot això a fi d'afavorir la seua integració social, segons estableix l'article 7.b del Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei, sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.



Per tot el que s'hi ha exposat, a l'empara del que disposa l'article 15 del Decret 72/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula la targeta d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb discapacitat que presenten mobilitat reduïda i s'estableixen les condicions per a la concessió, havent sigut consultades les conselleries que tenen competències que incideixen sobre aquesta matèria, els ajuntaments de major població, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les entitats més representatives del sector de les persones amb diversitat funcional,





ORDENE



Capítol I

Organització i disposicions generals



Article 1. Registre autonòmic de targetes d'estacionament

1. Es crea i regula el registre autonòmic de targetes d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb mobilitat reduïda, com a registre supramunicipal de targetes d'estacionament, expedides pels ajuntaments de la Comunitat Valenciana, a fi de garantir les condicions d'ús i impedir l'ús indegut de les targetes d'estacionament.



2. El dit registre dependrà funcionalment de la conselleria competent en matèria d'atenció a persones amb discapacitat o diversitat funcional.

3. Els òrgans competents dels ajuntaments i les persones autoritzades podran accedir al contingut dels assentaments d'aquest registre, a fi d'establir les mesures de control i d'evitar duplicitats.



Article 2. Actes administratius d'inscripció obligatòria

1. Seran objecte d'inscripció obligatòria en aquest registre autonòmic totes les resolucions de concessió de les targetes d'estacionament que realitzen els ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

2. Així mateix s'haurà de comunicar al registre autonòmic i aquest procedirà a realitzar la cancel·lació de la inscripció, per qualsevol causa legal o reglamentària.

3. Els ajuntaments hauran de comunicar igualment al registre, perquè aquest puga procedir a realitzar l'anotació marginal corresponent, els actes administratius següents:

a) Resolucions de renovació.

b) Resolucions de revocació total o parcial.

c) Resolucions de suspensió i retirada temporal de targetes d'estacionament, com a conseqüència de l'adopció de mesures cautelars o sanció imposada en un procediment sancionador.

d) Resolucions de modificació de dades o correcció d'errors.



Article 3. Organització

1. El registre autonòmic de targetes d'estacionament tindrà tres llibres o seccions, corresponents als que siguen titulars d'aquest dret:



Secció 1a) Persones físiques amb discapacitat o diversitat funcional titulars de la targeta d'estacionament.

Secció 2a) Persones físiques o jurídiques, titulars de la targeta d'estacionament de vehicles destinats al transport col·lectiu de persones amb discapacitat o diversitat funcional.

Secció 3a) Persones físiques titulars de targeta d'estacionament, amb caràcter excepcional i provisional, per raons humanitàries.

2. El registre s'implantarà i es portarà a través d'un sistema informàtic adequat, que permeta l'assignació automatitzada de número de targeta per municipi.

3. Cada titular de targeta d'estacionament tindrà un full registral, en el qual figuraran les dades següents:

a) Inscripció.

b) Notes marginals.

c) Cancel·lació.

4. En el cas de les persones físiques o jurídiques, titulars de la targeta d'estacionament de vehicles destinats al transport col·lectiu de persones amb discapacitat o diversitat funcional, tindran un full registral per vehicle matriculat amb dret a targeta.



Article 4. Inscripcions

1. La inscripció té per objecte l'accés, per primera vegada, al registre, amb l'assignació del número registral corresponent, de les sol·licituds que formulen els ajuntaments com a òrgans competents per a la concessió.

2. Es considera contingut bàsic per a procedir a la inscripció les dades següents:

– Nom i cognoms, DNI i domicili de la persona titular de la targeta d'estacionament.

– Sexe i data de naixement.

– Identificació del titular com a conductor o passatger.

– Data de concessió de la targeta d'estacionament i període de validesa d'aquesta.

– Número de targeta.

– Data d'inscripció en el registre.

3. En el cas que la persona titular de la targeta d'estacionament siga menor d'edat o tinga la seua capacitat modificada judicialment, la informació bàsica s'haurà de complementar amb:

– Nom i cognoms, DNI i domicili de qui tinga la tutela o del representant legal de la persona titular de la targeta d'estacionament.

4. En cas de targeta d'estacionament de vehicle de transport col·lectiu, la informació bàsica s'haurà de complementar amb:

– Número de matrícula del vehicle que figure en la targeta d'estacionament.

5. En cas de targeta d'estacionament provisionals, la informació bàsica s'haurà de complementar amb:

– Núm. SS/Mutualitat

– Núm. SIP



Article 5. Notes marginals

Per mitjà de notes marginals es faran constar totes les incidències que es produïsquen al llarg de la trajectòria registral d'una inscripció.



Article 6. Cancel·lacions

1. Les cancel·lacions deixen sense efecte una inscripció o assentament registral anterior.

2. En l'assentament que es faça s'indicarà el motiu i la data en què es produïsquen els efectes.



Article 7. Número de registre de targetes d'estacionament

1. La numeració de les targetes serà assignada automàticament pel registre, seguint una numeració alfanumèrica, consistent en dues lletres majúscules, que serveixen per a identificar la modalitat de targeta, i una sèrie numèrica composta de dotze dígits.

2. El codi de les targetes d'estacionament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda estarà precedit per les sigles CV/__, TR/__ o PR/__, d'acord amb la sol·licitud i modalitat de targeta, segons es tracte de targeta ordinària, de transport col·lectiu o provisional.

3. Les targetes portaran una sèrie numèrica composta de dotze dígits, amb l'estructura següent: els dos primers que corresponen al codi de la província, els tres següents que serviran per a identificar el municipi i els set últims segons l'orde i la relació numèrica de targetes inscrites en el registre.

4. Els codis corresponents a la província són: 03 Alacant, 12 Castelló i 46 València. Així mateix, s'empraran com a codis d'identificació del municipi els establits per l'Institut Nacional d'Estadística.





Article 8. Ús personal i intransferible de les targetes d'estacionament

1. Les persones físiques només poden tindre expedida una única targeta d'estacionament ordinària o provisional, d'ús personal i intransferible.

2. Igualment, en el cas de persones físiques o jurídiques, titulars de vehicles de transport col·lectiu, únicament poden posseir una única targeta activa per vehicle.

3. En el cas que es comprove una duplicitat o targetes concedides per diversos ajuntaments a una mateixa persona física, s'obrirà un procediment administratiu contradictori, amb tràmit d'audiència a la persona interessada, sense perjuí del possible procediment sancionador, en el cas que els fets constituïsquen infracció administrativa tipificada per les ordenances municipals, i es mantindrà la vigència de la targeta expedida per l'Ajuntament en què estiga empadronada la persona titular.







Capítol II

Procediment de concessió de targetes d'estacionament



Article 9. Entitat local competent per a la concessió

1. Les targetes d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda seran expedides pels ajuntaments de residència dels titulars o persona interessada.

2. Als efectes del que preveu l'apartat anterior, s'entendrà que les persones titulars (persones físiques) tenen la seua residència en el municipi en què estan empadronades en el moment de formular la sol·licitud.



3. En el cas que la persona sol·licitant varie la residència amb anterioritat a la data de resolució de concessió de la targeta, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament en què va cursar la sol·licitud, i es considerarà que ha desistit si no té el requisit de residència.

4. Les targetes d'estacionament per a persones físiques o jurídiques titulars de vehicles de transport col·lectiu, a què fa referència l'article 2.2 del Decret 72/2016, de 10 de juny, del Consell, seran expedides per l'Ajuntament on radique el centre d'atenció social, en el cas que els vehicles estiguen vinculats a aquest. En cas que foren diversos els centres on vagen a prestar-se els serveis socials a què fa referència el dit article, serà competent per a la resolució el municipi on conste inscrit el subjecte passiu als efectes de liquidació de l'impost de vehicles de tracció mecànica.



Article 10. Procediment per a la concessió de targeta d'estacionament. Sol·licitud

1. La sol·licitud per a la concessió de la targeta d'estacionament haurà de presentar-se d'acord amb el model oficial de sol·licitud, que establisca cada Ajuntament, acompanyada de la documentació preceptiva.

2. En tot cas, en la sol·licitud hauran de constar les dades d'identificació de la persona interessada i, si és el cas, el seu representant legal, i es demanarà el consentiment i l'autorització d'accés a dades de caràcter personal requerides pels protocols i les normes d'interoperabilitat de dades entre les administracions.

3. L'òrgan instructor comprovarà que el sol·licitant té els requisits necessaris. Si faltara algun dels documents exigits es requerirà el sol·licitant perquè l'aporte, segons estableix la legislació estatal i autonòmica en aquesta matèria.



Article 11. Tràmit d'assignació de número de targeta d'estacionament previ a l'expedició

1. S'estableix com a tràmit obligatori, amb caràcter previ, per a la concessió de la targeta, el tràmit d'assignació de número del registre autonòmic de targetes d'estacionament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda de la Comunitat Valenciana.

2. El tràmit es realitzarà per via telemàtica i l'Ajuntament omplirà les dades personals de l'interessat i, si és el cas, del representant legal, exigides en l'aplicació informàtica que establisca la conselleria competent encarregada del registre.

3. El registre assignarà automàticament un número a la petició formulada per l'Ajuntament, i servirà telemàticament com a rebut de la sol·licitud.

4. El registre autonòmic verificarà la sol·licitud d'inscripció, i, en cas de complir tots els camps informatius corresponents al tipus de targeta i verificat que no hi ha una inscripció prèvia de targeta a nom de la dita persona, assignarà automàticament el codi alfanumèric de la targeta d'estacionament, per a la seua comunicació per mitjans telemàtics a l'Ajuntament.

5. Si la persona amb mobilitat reduïda sol·licitant tinguera concedida una targeta en vigor, l'encarregat del registre autonòmic ho comunicarà així mateix, pel mateix mitjà i termini, a l'Ajuntament, a fi que adopte la resolució oportuna, després del procediment contradictori i del tràmit d'audiència a la dita persona.



Article 12. Concessió de la targeta d'estacionament

Una vegada assignat pel registre el número de targeta d'estacionament, l'òrgan competent de l'Ajuntament entregarà materialment la targeta amb el codi d'identificació i el número imprès.





Capítol III

Renovació de targetes d'estacionament



Article 13. Renovació de targetes

1. Per a la renovació de la targeta, l'Ajuntament actuarà a sol·licitud de la persona interessada, i és necessari el tràmit previ de consulta al registre autonòmic de targetes d'estacionament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda de la Comunitat Valenciana.

2. L'anotació de renovacions de targetes, al venciment del seu termini de validesa, es farà utilitzant el procediment previst per a aquest tràmit en l'article 10 del Decret 72/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula la targeta d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb discapacitat que presenten mobilitat reduïda, que permet conservar el número de la targeta.

3. No obstant això, una vegada passat el termini de validesa de la targeta i els noranta dies naturals posteriors a la data en què haja finalitzat la seua vigència, sense que aquesta s'haguera renovat, s'haurà de presentar necessàriament una nova sol·licitud en el seu Ajuntament.

4. La renovació de targetes de transport col·lectiu es pot fer simultàniament amb la modificació de les matrícules associades, a través de la baixa i alta corresponent. Al contrari, si la persona jurídica titular preveu la inclusió d'un nombre de vehicles superior a l'existent que tinga autoritzat, haurà de cursar nova sol·licitud en el seu Ajuntament per a obtindre, si és el cas, la nova o noves targetes que resulten necessàries.

Article 14. Canvis de domicili

1. La persona interessada, que canvie de municipi de residència, podrà mantindre amb plena validesa la targeta concedida pel municipi d'origen durant el termini de vigència d'aquesta.

2. Amb anterioritat a la pèrdua de vigència d'aquesta, s'haurà de procedir, d'ofici o a instància del sol·licitant, a la seua renovació amb les dades actualitzades de domicili i la documentació requerida.

3. En aquests casos, l'Ajuntament competent per a la tramitació, sense perjuí de realitzar l'oportuna comunicació al registre autonòmic per a l'atorgament de nou número de registre, estarà obligat a comunicar la seua resolució a l'Ajuntament d'origen, perquè procedisca a donar-lo de baixa en el seu registre municipal.

4. En tot cas, abans de l'entrega de la nova targeta s'exigirà la devolució de l'antiga, que s'haurà d'eliminar i quedarà anul·lada.





Capítol IV

Comunicació al Registre de resolucions de baixa

i d'altres actes i resolucions municipals



Article 15. Comunicació de resolucions de baixa o caducitat i inscripció de cancel·lació

1. Les inscripcions de concessió de targetes d'estacionament seran objecte de cancel·lació pels següents motius, causes de baixa o caducitat:

a) Baixa per defunció de la persona física, titular de la targeta.

b) Baixa per extinció o pèrdua de la personalitat jurídica de l'entitat titular, en targetes de transport col·lectiu.

c) Baixa per pèrdua de dret, per incompliment sobrevingut de les condicions exigides per a la concessió, en el cas de persones físiques.



d) Baixa per pèrdua del dret, per baixa del vehicle, cessament o canvi de l'activitat, en targetes de transport col·lectiu.

e) Baixa per pèrdua del dret per sanció ferma, quan aquesta done lloc a la retirada definitiva de la targeta.

f) Caducitat per falta de renovació.

g) Caducitat per canvi de domicili, una vegada feta la renovació en un nou municipi.

h) Qualsevol altra causa que determine la impossibilitat, siga física o jurídica, de continuar amb el reconeixement de la targeta d'estacionament.

2. Els ajuntaments tenen l'obligació de comunicar al registre la resolució i la causa de la baixa o caducitat, per a la inscripció de cancel·lació.

3. A partir d'aqueixa comunicació de baixa i inscripció de cancel·lació, el número registral no s'utilitzarà per a registrar les dades corresponents a una nova persona titular.



Article 16. Comunicació de suspensió i retirada temporal de targetes

1. Els ajuntaments tenen l'obligació de comunicar al registre, perquè aquest puga fer l'anotació marginal corresponent, els actes següents:



a) Suspensió i retirada temporal de la targeta d'estacionament, per sanció.

b) Qualsevol altra causa que determine la privació i el cessament temporal del reconeixement de la targeta d'estacionament.

2. Si el cessament té caràcter temporal, únicament es produirà l'anotació marginal, amb la indicació del període de privació o cessament temporal establit, que no produirà la cancel·lació.



Article 17. Comunicació de modificació de dades per correcció d'errors

Els ajuntaments que concedeixen targetes d'estacionament podran rectificar en qualsevol moment, d'acord amb el que disposa la normativa que regula el procediment administratiu comú, els errors materials o de fet existents en les resolucions de concessió o comunicacions. Si la rectificació té repercussió en les dades inscriptibles o ja inscrites, haurà de comunicar-ho així mateix, en el termini màxim d'un mes, al registre.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Protecció de la informació i dades de caràcter personal

1. El registre disposarà les mesures oportunes per a garantir la seguretat dels processos d'enviament, cessió, custòdia i explotació de la informació, d'acord amb el que preveu el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

2. Així mateix, cada ajuntament adoptarà les mesures d'índole tècnica i organitzativa que els corresponga i siguen exigides per al tractament de fitxers.

3. Les persones que intervinguen en qualsevol fase del tractament de les dades de caràcter personal contingudes en el registre estan obligades al secret professional respecte d'aquestes i al deure de custòdia, d'acord amb la normativa de protecció de dades de caràcter personal.



Segona. Dades estadístiques

1. La informació dissociada fruit de l'explotació estadística del registre estarà a disposició de les administracions públiques. Així mateix, es publicarà en el Portal de Transparència de la Generalitat com a informació pública reutilitzable, en els termes establits en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. Anualment, s'elaborarà per l'òrgan competent del registre autonòmic de targetes d'estacionament un informe-memòria que arreplegue les dades estadístiques de les targetes d'estacionament vigents en els municipis de la Comunitat Valenciana.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Termini d'adaptació de la numeració de les targetes d'estacionament

S'estableix el termini màxim de sis mesos perquè tots els ajuntaments comuniquen al registre autonòmic de targetes d'estacionament, d'acord amb les instruccions tècniques que es dicten, les dades de les persones titulars de targetes d'estacionament per a vehicles que transporten persones de mobilitat reduïda en vigor, a fi d'adaptar-les a la nova numeració alfanumèrica que estableix el Decret 72/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula la targeta d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb discapacitat que presenten mobilitat reduïda.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de disposicions i normes reglamentàries

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al contingut d'aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Creació del fitxer de dades de caràcter personal

Es modifica l'annex I de l'Ordre 7/2015, de 14 de maig (DOGV 7530, 21.05.2015), de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es creen, modifiquen i suprimeixen diversos fitxers de caràcter personal responsabilitat de la Conselleria de Benestar Social (hui Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), i s'inclou amb el núm. 31 el fitxer següent:

«31. Fitxer: targetes d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda de la Comunitat Valenciana.

1. Denominació i finalitat:

El fitxer es denomina targetes d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda i la seua finalitat és: la inscripció i gestió del Registre Autonòmic de Targetes d'Estacionament per a Persones amb Mobilitat Reduïda de la Comunitat Valenciana.

2. Persones o col·lectius sobre els quals es pretenga obtindre dades de caràcter personal o que resulten obligats a subministrar-les i el procediment d'arreplega de dades:

Col·lectius: sol·licitants i persones beneficiàries.

Es pretenen arreplegar dades a partir d'impresos de sol·licitud i la resta de documentació preceptiva per a inscriure les targetes d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda que es concedeixen pels ajuntaments.

3. Estructura bàsica del fitxer i sistema de tractament de les dades:



Altres dades especialment protegides: Salut

Dades de caràcter identificatiu:

a) Nom i cognoms

b) NIF/DNI

c) Domicili

d) Telèfon

Altres dades de caràcter identificatiu:

e) Núm. SIP (targeta d'estacionament provisional per raons humanitàries).

El sistema de tractament serà mixt.

4. Comunicacions de dades previstes:

L'Administració general de l'Estat, les administracions de les comunitats autònomes i les entitats que integren l'Administració local.



5. Transferències de dades que es prevegen a països tercers: cap.

6. Òrgans de les administracions responsables del fitxer: Direcció General de Diversitat Funcional.

7. Serveis o unitats davant els quals poden exercitar-se els drets:



Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, c/ Castán Tobeñas, 77, ciutat administrativa 9 d'Octubre, Torre 3, 46018 València.

8. Mesures de seguretat amb indicació del nivell bàsic, mitjà o alt exigible:

En compliment del que disposa el títol VIII del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, s'aplicaran a aquest fitxer les mesures de seguretat de nivell alt, previstes en el dit reglament».



Segona. Instruccions de funcionament

S'encomana a la Direcció General de Diversitat Funcional, en col·laboració amb la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació, l'elaboració d'unes instruccions de servei i funcionament del registre autonòmic, que regula aquesta ordre.





Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 1 de juny de 2017



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web