Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 78/2019, de 7 de juny, del Consell, d'aprovació del Reglament de la Llei 19/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, d'acceleració de la inversió a projectes prioritaris



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8570 de 14.06.2019
Número identificador:  2019/6081
Referència Base de Dades:  005606/2019
 



DECRET 78/2019, de 7 de juny, del Consell, d'aprovació del Reglament de la Llei 19/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, d'acceleració de la inversió a projectes prioritaris (LAIP). [2019/6081]

Índex



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Presentació de sol·licituds

Article 3. Documentació de què ha d'acompanyar-se la sol·licitud

Article 4. Esmena de sol·licituds

Article 5. Valoració dels projectes

Article 6. Resolució de qualificació com a projecte prioritari d'inversió i termini

Article 7. Funcions del Punt d'Acceleració a la Inversió

Article 8. Comissió Tècnica d'Inversions: convocatòria i composició

Article 9. Funcionament de la Comissió Tècnica d'Inversions

Disposicions addicionals

Primera. Incidència pressupostària

Segona. Habilitació normativa

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposició final

Única. Entrada en vigor



PREÀMBUL



La disposició final primera de la Llei 19/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, d'acceleració de la inversió a projectes prioritaris, (d'ara en avant Llei 19/2018) estableix que l'esmentada llei serà objecte de desenvolupament reglamentari i faculta al Consell per a dictar les normes necessàries per al desenvolupament i execució del que es disposa en aquesta.

Creada la Comissió Permanent d'Inversions del Punt d'Acceleració a la Inversió per Decret 189/2018, de 19 d'octubre, del Consell, i amb independència de la necessitat de donar compliment al mandat previst en l'esmentada llei, existeixen a més raons d'ordre pràctic que aconsellen aprovar un reglament de desenvolupament d'aquesta, fonamentalment en aquells aspectes que permeten una gestió més eficaç del Punt d'Acceleració a la Inversió.

Pel que fa a l'estructura del reglament segueix la mateixa disposició sistemàtica i ordenació de matèries de la Llei, incloent aquells extrems susceptibles de desenvolupament.

Per a l'elaboració d'aquest projecte s'han seguit els principis recollits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quant a la necessitat i eficàcia, el Punt d'acceleració a la Inversió naix amb la finalitat de fomentar la inversió i creació d'ocupació, habilitant els mecanismes legals adequats i establint les mesures administratives tendents a afavorir els processos d'inversió de les empreses, especialment simplificant els tràmits mitjançant la centralització i la reducció de terminis administratius.

Quant al de proporcionalitat, és una mesura ajustada i convenient per a la realització de les funcions que l'Administració té encomanades.



La seguretat jurídica es veu reflectida en què la present norma és desenvolupament del que es preveu en la disposició transitòria primera de la Llei 19/2018.

Quant a la transparència en la tramitació d'aquest decret s'ha seguit la normativa continguda en la pròpia Llei 39/2015 i en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, sent objecte de publicació en la web de la Conselleria de Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, amb el propòsit de donar audiència a les persones interessades, tant en la consulta pública prèvia a la realització d'aquesta norma com en el tràmit d'audiència i informació pública, a l'efecte de recaptar totes les aportacions que puga realitzar la ciutadania.

I, finalment, quant a l'eficiència, aquesta iniciativa normativa evitarà càrregues administratives innecessàries o accessòries i racionalitzarà, en la seua aplicació, la gestió dels recursos públics.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2019.

En conseqüència, de conformitat amb el que disposa la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 7 de juny de 2019,







DECRETE



Article 1. Objecte

Aquest decret té per objecte el desenvolupament de la Llei 19/2018.

Els projectes prioritaris d'inversió s'ajustaran als preceptes continguts en la citada llei, en la Resolució de la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització que anualment aprove els criteris avaluables i els mínims exigibles per a considerar un projecte d'interés per a la Comunitat Valenciana i en aquest reglament.





Article 2. Presentació de sol·licituds

1. Les persones físiques o jurídiques interessades a presentar un projecte empresarial per a la seua qualificació com a projecte prioritari d'inversió hauran de presentar la sol·licitud i la documentació annexa de forma telemàtica.

2. Per a això, la persona que presente la sol·licitud haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

3. En cas de disposar d'un certificat digital de persona física i que s'actue en representació de persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. (http://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants).

4. L'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en l'article 3 d'aquest decret, s'emplenarà i signarà utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquest procediment que estarà disponible a la GUIA PROP de la Generalitat, a través del tràmit específic

(http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios).

5. Tant la sol·licitud com la resta de documentació a presentar hauran de signar-se electrònicament. No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no s'hagen presentat de forma telemàtica.

6. En el cas que algun dels interessats no dispose dels mitjans electrònics necessaris per a la presentació de la documentació requerida, s'estarà al que s'estableix en l'article 12.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 3. Documentació de què ha d'acompanyar-se la sol·licitud

Les persones físiques o jurídiques interessades a presentar un projecte empresarial per a la seua qualificació com a projecte prioritari d'inversió deuran presentar la següent documentació:

a) Imprés de sol·licitud, segons model normalitzat.

b) Projecte d'actuació, segons model normalitzat.

c) Autorització expressa a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, recollida en la sol·licitud, perquè aquesta comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, d'el o de la representant, de conformitat amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada, poders de representació si escau, i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o Registre corresponent, així com fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal.

En el cas que la documentació ja obrara en poder de la conselleria, podrà aportar-se declaració de vigència, segons model que podrà descarregar-se de la pàgina web corresponent, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponga i no haja patit cap variació.

d) Autorització a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, recollida en la sol·licitud, perquè aquesta obtinga de forma directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El Punt d'Acceleració a la Inversió es reserva el dret de requerir a la persona sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència.



No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació s'indiquen, i la validesa de les quals haurà d'estendre's a la data de la resolució de qualificació com a projecte prioritari d'inversió:

– De l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

– De la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En aquest sentit, les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament General de Subvencions.

e) Declaració responsable, a través de l'imprés de sol·licitud, que acredite que la persona sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, i en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

f) Declaració responsable del sol·licitant, a través de l'imprés de sol·licitud, de no tindre obert cap expedient administratiu o sancionador per infraccions o irregularitats en altres projectes gestionats per l'empresa o el seu representant legal.

g) Declaració responsable del sol·licitant, a través de l'imprés de sol·licitud, que el projecte disposa de la compatibilitat urbanística com a requisit previ a la seua tramitació pel Punt d'Acceleració a la Inversió.



h) Declaració responsable, a través de l'imprés de sol·licitud, de:

– compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o si escau, d'estar exempt.

– estar exempta de l'obligatorietat legal d'implantar un pla d'igualtat d'oportunitats.

– no comptar amb personal contractat i per tant no estar inscrita ni tindre cap obligació enfront de la Seguretat Social.

– nombre de persones contractades per compte d'altri, distingint per sexe i indicant el % de persones amb discapacitat (igual o superior al 33 %)



Article 4. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats o no s'acompanye la documentació exigida per a resoldre, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada per la persona titular de la conselleria competent en matèria de sectors productius i internacionalització o persona en qui delegue, en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.

2. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

3. La documentació requerida haurà d'aportar-se de forma telemàtica, no sent vàlida la documentació presentada en qualsevol altre format.



En el cas que algun dels interessats no dispose dels mitjans electrònics necessaris per a la presentació de la documentació requerida, s'estarà al que s'estableix en l'article 12.2 de la Llei 39/2015.



4. Es podrà recaptar del sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que s'estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 5. Valoració dels projectes

Perquè un projecte d'inversió o reinversió siga susceptible de qualificació com a Projecte Prioritari d'Inversió haurà de complir amb els requeriments establits en l'article 2 de la Llei.

Els projectes empresarials susceptibles de qualificació com a prioritaris d'inversió seran valorats per part del Punt d'Acceleració a la Inversió, sobre la base de la documentació presentada i d'acord amb els criteris aprovats i publicats anualment per la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització. Els projectes que superen el mínim exigit es prioritzaran per l'ordre d'entrada.





Article 6. Resolució de qualificació com a projecte prioritari d'inversió i termini

1. Des de la data de recepció de la sol·licitud en el Punt d'Acceleració a la Inversió –o si escau, des de la seua esmena– aquest disposarà d'un termini màxim de 10 dies naturals per a revisar i valorar que el projecte d'inversió o reinversió empresarial presentat compleix amb els requisits exigits en la Llei 19/2018 i en la resolució vigent per la qual s'aproven els criteris avaluables i els mínims exigibles per a considerar un projecte d'interés per a la Comunitat Valenciana, dictada pel titular de la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització, a proposta de la Comissió Permanent d'Inversions del Punt d'Acceleració a la Inversió creada per Decret 189/2018, de 19 d'octubre, del Consell.

Revisada i valorada la sol·licitud es redactarà la proposta de resolució de qualificació com a projecte provisionalment prioritari i s'elevarà a la persona titular de la conselleria competent en matèria de sectors productius i internacionalització, o persona en qui delegue, per a la seua resolució dins d'aqueix mateix termini.

En cas que els criteris resulten insuficients o el compliment dels mateixos no quede acreditats en termini, es dictarà la corresponent resolució denegatòria.

2. Qualificat el projecte com provisionalment prioritari es convocarà, en el termini màxim de 20 dies hàbils, la Comissió Tècnica d'Inversions per a l'estudi inicial del projecte, tal com s'indica en l'article 9.1 d'aquest decret, i realitzades les consultes prèvies que es consideren oportunes, la direcció adjunta d'IVACE en matèria d'internacionalització dictarà i elevarà en el termini de 10 dies naturals la proposta de resolució d'aprovació o de denegació de la qualificació del projecte com a prioritari a la persona titular de la conselleria competent en matèria de sectors productius i internacionalització, o persona en qui delegue, que resoldrà dins d'aqueix mateix termini.

La resolució d'aprovació o denegació d'un projecte com a prioritari únicament tindrà efectes en l'acceleració dels seus tràmits, no prejutja el sentit dels diferents actes administratius que comporte la tramitació del projecte.



Article 7. Funcions del Punt d'Acceleració a la Inversió

El Punt d'Acceleració a la Inversió, com a instrument de coordinació i impuls dels projectes d'inversió qualificats com a prioritaris, recolzarà en tots els seus tràmits aquests projectes.

Les funcions d'aquest Punt seran les següents:

a) recepció de les sol·licituds i requeriment d'esmena de la documentació, si escau

b) valorar els projectes i redactar les propostes de resolució de les sol·licituds d'acord amb els criteris aprovats i publicats anualment per la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització, sobre la base de la documentació aportada per l'empresa.



c) promoure la màxima coordinació i impulsar el projecte en els diferents tràmits en col·laboració amb els membres de les comissions tècniques d'inversions implicats en la seua tramitació

d) mantindre contacte permanent amb la persona física o jurídica impulsora del projecte sobre els tràmits preceptius que regulen la seua posada en marxa

e) realitzar un seguiment de l'estat de tramitació de l'expedient davant tots aquells òrgans de la Generalitat amb competències, i, si escau, de les entitats locals i de l'Administració general de l'Estat, prèvia subscripció amb aquests dels oportuns instruments de col·laboració.





Article 8. Comissió tècnica d'inversions, convocatòria i composició

1. Una vegada qualificat un projecte com provisionalment prioritari, la persona que ostente la direcció general en matèria d'internacionalització convocarà, presidirà i constituirà, en el termini màxim de 20 dies hàbils, una comissió tècnica d'inversions específica en funció de les característiques de cada projecte.

Així mateix, nomenarà a una persona del Punt d'Acceleració a la Inversió, com a responsable de cadascuna d'aquestes comissions específiques.

2. Cada Comissió tècnica específica d'inversions tindrà la següent composició:

a) Presidència, que serà exercida per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'Internacionalització o persona en qui delegue.

b) Vocalies, que seran exercides per:

– Una persona representant de cadascun dels departaments de la Generalitat que tinguen competències en el projecte d'inversió que s'ha d'avaluar

– Una persona representant de cadascun dels ens del sector públic instrumental de la Generalitat la presència del qual es considere d'interés per a l'avaluació del projecte.

– Una persona de l'administració local que haja subscrit l'oportú instrument de col·laboració i que tinga competències per raó del territori en el projecte objecte d'avaluació.

La representació dels departaments de la Generalitat recaurà en persones amb competències en les respectives matèries i seran designades per la sotssecretaria de la conselleria corresponent.

En el cas dels ens, es designaran per la persona titular de la direcció de l'ens. Les entitats locals designaran a les persones responsables segons les seues normes de funcionament.

Es garantirà que la composició de les comissions tècniques d'inversions siga paritària per raó de sexe; en cas contrari, s'informarà de les raons que justifiquen la seua impossibilitat.

3. La secretaria de cada comissió tècnica específica serà exercida per la persona del Punt d'Acceleració a la Inversió designada com a responsable de la mateixa per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'Internacionalització, i assistirà a les reunions de la comissió amb veu però sense vot.

4. Quan es considere d'interés es podrà convidar a la reunió de la comissió a la persona impulsora del projecte o persona en qui delegue.





Article 9. Funcionament de la Comissió Tècnica d'Inversions

1. Convocada la Comissió Tècnica d'Inversions, es procedirà a la seua constitució i tot seguit, s'exposaran per part de les persones representants dels diferents departaments de la Generalitat els aspectes a valorar del projecte declarat provisionalment prioritari.

2. Una vegada declarat el projecte com a prioritari, es convocarà de nou la Comissió Tècnica perquè per part de les persones representants dels diferents departaments de la Generalitat s'indiquen les actuacions a realitzar necessàries per a la seua adequada tramitació, planificant conjuntament i de manera organitzada, les pròximes accions i tràmits requerits. Aquests seran coordinats per la persona del Punt d'Acceleració a la Inversió designada com a responsable que a més actuarà com a interlocutora amb la persona que haja impulsat el projecte.

3. Els departaments i ens de la Generalitat pertinents, així com les entitats locals pertanyents a les comissions tècniques d'inversions tramitaran els expedients amb caràcter d'urgència en els termes previstos en l'article 4 de la Llei 19/2018, i realitzaran el seguiment dels tràmits en coordinació amb el Punt d'Acceleració a la inversió, traslladant a la persona impulsora del projecte qualsevol deficiència o requeriment que per part d'aquests departaments siguen detectats.

4. Les persones vocals de les comissions tècniques d'inversions recolzaran en tot moment al Punt d'Acceleració a la Inversió en la coordinació, impuls i gestió dels tràmits requerits en els projectes empresarials.

5. El Punt d'Acceleració a la Inversió realitzarà un seguiment exhaustiu dels projectes en curs i mantindrà un contacte fluid amb les persones vocals de les comissions tècniques d'inversions i amb la persona impulsora del mateix fins a l'efectiva implementació del projecte.



6. La comissió tècnica podrà ser convocada per la persona que ostente la presidència sempre que es considere necessari per a l'adequat desenvolupament del projecte.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desenvolupament d'aquest decret no tindrà cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats en la conselleria amb competències en matèria de sectors productius i internacionalització, i en tot cas, les funcions d'aquest punt seran exercides per l'àrea competent en matèria de promoció internacional i inversions de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), amb funcions en matèria d'atracció, promoció i manteniment d'inversió en la Comunitat Valenciana.



Segona. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de sectors productius i internacionalització per a dictar totes les disposicions que es requerisquen per al desenvolupament i execució d'aquest decret.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de juny de 2019



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web